Τρίτη 14 Ιουνίου 2016

Η άλλη “έγνοια” των Παπικών για την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο





Η ΑΛΛΗ ‘’ΕΓΝΟΙΑ’’ ΤΩΝ ΠΑΠΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟ

(Η ‘’ευαίσθητη’’ ερμηνευτική των, στη στάση της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας)


Σε άρθρο του Andrea Tornielli στην εφημερίδα lastampa.it (Vatican insider), ημερομηνίας 13 Ιουνίου 2016, που τιτλοφορείται ‘’Η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία ζητεί να αναβληθεί η Σύνοδος στην Κρήτη’’, γίνεται αναφορά στην απόφαση της Ρωσικής Εκκλησίας να μη συμμετάσχει στην Αγία και Μεγάλη Σύνοδο, αν αυτή δεν αναβληθεί, καταδεικνύοντας με παπική ιδιοτέλεια ‘’τον σημαντικό ρόλο του Πατριαρχείου Μόσχας, στην απεικόνιση της Ορθοδοξίας ως ενός κόσμου με πολλές εσωτερικές διαιρέσεις’’.


«Η Ρωσική Εκκλησία», ανέφερε ο εν λόγω αρθρογράφος A. Tornielli, «η οποία είναι αριθμητικά, οικονομικά και διαρθρωτικά ισχυρότερη, έχει επίσης ισχυρή εθνική ταυτότητα και ‘’σιδηρούς’’ δεσμούς με τη Ρωσική προεδρία».   Επεσήμαινε ότι το αυτό συμβαίνει και στις υπόλοιπες Εκκλησίες οι οποίες δηλώνουν ότι δεν θα παρευρεθούν στην Αγία και Μεγάλη Σύνοδο.  ‘’Επεξηγεί’’ μάλιστα τη στάση της Ρωσικής Εκκλησίας, αναφέροντας  ότι ‘’δεν θέλει να δώσει υπερβολική σημασία στο ρόλο του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου, ο οποίος έχει το πρωτείο τιμής στην Ορθόδοξη Εκκλησία’’.  Δεν ‘’ παρέλειψε’’ επίσης να αναφέρει ότι ‘’(η Εκκλησία της Κωνσταντινούπολης) είναι αριθμητικά αδύναμη και ότι αντιπροσωπεύει μια Εκκλησία που αποτελεί μειονότητα στην πιο μεγάλη μουσουλμανική χώρα που είναι η Τουρκία’’.
«Ωστόσο, ακριβώς αυτή η αδυναμία είναι η δύναμη του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως» ανέφερε ο A. Tornielli, για να τονίσει (ότι παρόλη την αδυναμία τούτη) ανέδειξε φωτεινές προσωπικότητες, όπως ο Πατριάρχης Αθηναγόρας τη δεκαετία του 50, οποίος είχε δώσει τεράστια ώθηση στην οικουμενική πορεία των χριστιανών, η οποία κληρονομιά συνεχίστηκε από τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο.
Όσο αφορά το σχολιασμό του ότι ‘’δεν θέλει να δώσει υπερβολική σημασία στο ρόλο του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου, οποίος έχει το πρωτείο τιμής στην Ορθόδοξη Εκκλησία’’, θα είναι άκρα επιείκεια να χαρακτηρισθεί απλά ως αυθαίρετος.  Μη λησμονούμε τη στρέβλωση της ερμηνείας του πρωτείου τιμής που είχε άλλοτε ο Επίσκοπος Ρώμης, πριν την αποκοπή των Παπικών από την Εκκλησία, το οποίο αυθαίρετα και αντισυνοδικά θεωρήθηκε ως πρωτείο εξουσίας.
Αλλά και το άλλο που θυμήθηκε ο αρθρογράφος, ότι δηλαδή ‘’η αδυναμία είναι η δύναμη του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως’’, κάνοντας όμως αναφορά για τη Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία, ενώ πεισματικά λησμονεί ότι τούτο είχε την αναφορά στην αριθμητική σύγκριση με τον πολυάριθμο εκπεσόντα Παπισμό.
Είναι μεγάλο λάθος πιστεύω να αποδίδεται με τόση ‘’βεβαιότητα’’ σε εθνοφυλετικά ελατήρια η στάση της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, τόσο από τους ‘’αγωνιούντες’’ Παπικούς, όσο και από τους Ορθόδοξους οι οποίοι δεν ανέχονται κανένα σχολιασμό στη δημοσιευθείσα απόφαση της Συνάξεως των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών, που πραγματοποιήθηκε στο Ορθόδοξο Κέντρο του Οικουμενικού Πατριαρχείου στο Σαμπεζύ Γενεύης.
Όσο αφορά τις υπόνοιες για δήθεν αμφισβήτηση του πρωτείου τιμής του Οικουμενικού Πατριάρχη, από το Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία, αυτό πιστεύω είναι παντελώς λανθασμένο.  Επανειλημμένα εκπρόσωποι της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, ξεκαθάρισαν πως δεν αμφισβητείται το πρωτείο τιμής του Οικουμενικού Πατριάρχη. 

Θα επαναλάβω αυτό που με ξένισε διαβάζοντας το άρθρο αυτό.  Γιατί  τόση ‘’έγνοια ‘’ για την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο, από αυτούς που δεν ενοχλούνται για το συνοδομάχο Παπικό εξουσιαστικό πρωτείο;



ΠΗΓΗ: ΑΚΤΙΝΕΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου