Τετάρτη 20 Σεπτεμβρίου 2017

Ο εορτασμός του Αγίου Χρυσοστόμου του Νέου Ομολογητού στην Ιερά Μονή Κοιμήσεως Θρακομακεδόνων Αττικής

Σε ατμόσφαιρα ιδιαιτέρως κατανυκτική και ευλογημένη εορτάσθηκε απόψε, για δεύτερη χρονιά, με πανηγυρικό Εσπερινό η μνήμη του Αγίου των Γνησίων Ορθοδόξων, του εν Αγίοις Πατρός ημών Χρυσοστόμου του Νέου Ομολογητού. Στον Εσπερινό που πραγματοποιήθηκε στο μικρό ναΐσκο των "Αγιορειτών Πατέρων" πλησίον του μνήματος του Αγίου Ιεράρχου στην Ιερά Μονή Κοιμήσεως Θεοτόκου στην Πάρνηθα, χοροστάτησε ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας Αττικής και Βοιωτίας, κ. Χρυσόστομος, πλαισιωμένος από Ιερείς και βέβαια παρουσία της Γερόντισσας Ξένης και μοναζουσών της Μονής, καθώς και ευλαβών πιστών. 
      Τα άγια λείψανα του ομολογητού του πατρώου ημών δόγματος, που «κόσμησαν» με τη χάρη και την ιερότητά τους το μικρό παρεκκλήσιο, είχαν την ευκαιρία να ασπαστούν οι παρευρίσκοντες ευσεβείς προσκυνητές. 

      Η αποπνέουσα πίστη και δύναμη ομιλία του σεπτού μας Ποιμενάρχη την οποία εκφώνησε αμέσως μετά τον Εσπερινό, συνέβαλε στην κορύφωση της ιδιαιτέρως ευλογημένης ατμόσφαιρας της εσπερινής αυτής ώρας. «Καὶ ἰδοὺ ἐγὼ μεθ᾿ ὑμῶν εἰμι πάσας τὰς ἡμέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος», είναι τα λόγια του Κυρίου με τα οποία ξεκίνησε την ομιλία του ο Σεβασμιώτατος. Είναι ανάμεσά μας ο Κύριος που παρηγορητικά μας κληροδοτεί την αγάπη και τη διδασκαλία Του μέσω ανθρώπων που αγίασαν ακόμη και εν ζωή. Ένας εξ αυτών ο τιμώμενος Άγιος, Ομολογητής Ιεράρχης της μαρτυρικής ημών Εκκλησίας και πιστός υπηρέτης του Χριστού. Ο Πρωθιεράρχης της Εκκλησίας μας, Άγιος Χρυσόστομος βασανισμένος, εξόριστος και κυνηγημένος, δεν άλλαξε «ἰῶτα ἓν ἢ μία κεραία». Ούτε ένα γιώτα ή ένα κόμμα, ούτε δηλαδή την πιο μικρή από τις εντολές δεν άλλαξε, αλλά τις τήρησε πιστά και με ακρίβεια. Οποιοσδήποτε παραβεί ακόμη και μία από τις εντολές μου, εκείνες πού φαίνονται πολύ μικρές και διδάξει έτσι τούς ανθρώπους, θα κηρυχθεί ελάχιστος και τελευταίος στη Βασιλεία των Ουρανών. Εκείνος όμως που θα εφαρμόσει όλες ανεξαιρέτως τις εντολές και θα διδάξει και τους άλλους να τις τηρούν, αυτός θα ανακηρυχθεί μέγας στη Βασιλεία των Ουρανών, είπε ο Κύριος. Στην κατηγορία αυτή των ανακηρυχθέντων ως «μεγάλων» κατατάχθηκε και ο Άγιος. Πίστεψε ο του Χριστού μυσταγωγός, διδάχθηκε και βίωσε το Άγιο Ευαγγέλιο, το οποίο τήρησε απαρασάλευτα, εφάρμοσε και δίδαξε. Αγωνίστηκε υπέρ των πατρώων παραδόσεων και της διατήρησης αυτών την πλέον κρίσιμη στιγμή της νεότερης ιστορίας της Εκκλησίας μας. Δέχτηκε προκλήσεις και «δελεαστικές» προτάσεις από την Κρατούσα εκκλησία, τις οποίες με παρρησία απαρνήθηκε, αποκρινόμενος χαρακτηριστικά ότι «ακόμη κι αν όλοι αλλάξουν κι ακολουθήσουν το νέο εορτολόγιο, εγώ θα παραμείνω -ακόμη και μόνος- τηρητής των πατρίων».  Αυτός, ο ομολογητής της πίστεως, ο εν ζωή Άγιος που κατά την εξορία του στη Λέσβο, μαρτυρία Γέροντος βεβαιώνει ότι φως ανέβαινε από το κελί του στον ουρανό, υπέστη με υπομονή ταπεινώσεις και χλευασμούς. Αυτόν τον γνήσιο διάδοχο των Αποστόλων του Χριστού κάποιοι παράκουαν και χλεύαζαν. Αλίμονο σε εκείνον που παρακούει το θέλημα του Θεού δια του στόματος των Αποστόλων, αυτός θα λάβει την ένδικον μισθαποδοσίαν, κηρύττει ο Απόστολος Παύλος. «Ὁ ἀκούων ὑμῶν ἐμοῦ ἀκούει, καὶ ὁ ἀθετῶν ὑμᾶς ἐμὲ ἀθετεῖ· ὁ δὲ ἐμὲ ἀθετῶν ἀθετεῖ τὸν ἀποστείλαντά με». Με αυτή την αναφορά στο Αποστολικό ανάγνωσμα της ημέρας ολοκλήρωσε ο Ποιμενάρχης μας απευθυνόμενος στους πιστούς, με την παρότρυνση να μιμούμαστε τον Άγιο στη δυνατή και ακλόνητη πίστη του, στον αγώνα του για την διατήρηση των παραδόσεων της Εκκλησίας μας, στην απέχθεια του για την υπερηφάνεια, στην σεμνότητα και ταπεινότητα του. Τέλος, μας συμβούλεψε να υπακούμε στα λεγόμενα των ανθρώπων που έχουν τη Χάρη της Αποστολικής διαδοχής, των Πνευματικών Πατέρων, των Γερόντων, των Ιερέων. Η αγία υπακοή, η αγία ταπείνωση και οι πρεσβείες του Αγίου Χρυσοστόμου, ευχήθηκε, να συνοδεύουν όλους. 
       Τους ύμνους έψαλε κλιμάκιο της χορωδίας της Μητροπόλεώς μας "Πάτριον Αναλόγιον" υπό την διεύθυνση του χοράρχου κ. Ιωάννη Κιαχόπουλου.
       Η ευλογημένη εσπέρα ολοκληρώθηκε με Τράπεζα την οποία παρέθεσε η Μονή σε όλους τους παρευρισκομένους, κλήρο και λαό. Την κυριώνυμο ημέρα της εορτής, με επίκεντρο πάλι τον αυτό Μοναστηριακό Ναό, τελέσθηκε Ιερό Συλλείτουργο με προεξάρχοντα τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Καλλίνικο, τον Σεβασμιώτατο Ποιμενάρχη μας κ. Χρυςόστομο, τον Θεοφιλέστατο Γραμματέα της ιεράς Συνόδου Γαρδικίου, κ. Κλήμεντα και πλειάδος Ιερέων και Διακόνων.   

      Έψαλε κλιμάκιο της Ο.Ε.ΒΥ.Χ. υπό την διεύθυνση του χοράρχου κ. Μιχαήλ Μακρή και παρέστησαν πολλές μοναστικές αντιπροσωπίες. 
       Στο τέλος της Θείας Λειτουργίας ο Μακαριώτατος επιλόγησε με μία πολύ πηγαία και αυθόρμητη αναφορά στο πρόσωπο του Αγίου Ιεράρχου, εστιάζοντας στην ανιδιοτέλειά του, τα αγνά κίνητρα με τα οποία ανέλαβε την ηγεσία του ιερού αγώνος και την ανεξικακία που επέδειξε καθ' όλη τη διάρκεια της ομολογιακής του πορείας. Το τελευταίο αυτό χαρακτηριστικό του γνώρισμα, η ομολογιακή του στάση, που μαρτυρούν και οι πέτρες και έχει καταγράψει η ιστορία με πάμπολλα περιστατικά, θα μπορούσε να αποτελέσει κι αιτία είτε να αποκαλύψει έναν διαφορετικό χαρακτήρα, είτε να εγκαταλείψει τα πάντα και να επιστρέψει στην "ασφάλεια" και τον εφησυχασμό που του έταζαν αλλότριοι κύκλοι. Στρεφόμενος προς την αργυρά λειψανοθήκη του Αγίου, κατέληξε ο Αρχιεπίσκοπός μας, ικετεύοντας τον Ιερό Ομολογητή υπέρ στερεώσεως και κραταιώσεως της φιλτάτης Ορθοδοξίας και ενισχύσεως των σημερινών γνησίων πνευματικών του επιγόνων, ευχόμενος να παραμείνουν εδραίοι στο ύψος των περιστάσεων επιδεικνύοντας το αυτό ομολογιακό φρόνημα.
1HBDGHY
2BHUDBHU
3SYFGUY
1IUBFGIBUY
4DUYFHU
5HIDBH
6HIUDHG
7JNBNJ
8SRGHGH
9SRHHRH
10IJNETHNIU
11INSGUI
12IUSFGIU
13IDGIU
14DIFUHGIU
15DIJFHI
16IUDHIU
17DHIUJJ
18DGHHDHD
      

1A

1AA

1AAA

1AAAA

2UISIUYG

3IUSGUI

4UIRSGUI

6UIDGIU

7IUDFGIU

8IUHUIUI

9DHHDH

10SFGGSR

11DFHDTH

12GHFJT

13DINSGINU

14UIDNGHUI

15NIUDBIUN
16IUNDIU

Θρησκευτικά Ε΄ Δημοτικού – Σχολιασμός – Ενημέρωση


Διαχειριστής ιστολογίου «Ἑλληνικὴ Ναῦς»: Επειδή έχω παιδί στην Ε΄ Δημοτικού επιβεβαιώνω τα εξής (μετά από μια γρήγορη ματιά, και χωρίς να είμαι θεολόγος… δεν ξέρω τί άλλο μπορεί να βρεθεί μετά από μια πιο συστηματική μελέτη του βιβλίου από Χριστιανό Ορθόδοξο Θεολόγο…):
Το βιβλίο περιέχει 7 ενότητες. Στις τρεις πρώτες!!! (μην το αφήσουν στο τέλος και δεν διδαχθεί) υπάρχει μια τελευταία υποενότητα που αναφέρεται σε άλλες θρησκείες:
Στην πρώτη ενότητα υπάρχουν τρεις υποενότητες 1.1-1.3 σχετικές με τον Χριστιανισμό και ξαφνικά μετά την υποενότητα 1.3 που αφορά τους μαθητές του Χριστού! βλέπουμε στην υποενότητα 1.4 να προστίθενται ρητά-συμβουλές των Μωάμεθ, Βούδα, Λάο Τσε και Κομφούκιου (βλ. σελ. 20) λες και λένε κάτι επιπρόσθετο που είναι τόσο σημαντικό…
Στη δεύτερη ενότητα στη σελ. 30 συνοψίζονται οι 10 εντολές του Μωυσή και οι βασικές εντολές από τα Ευαγγέλια της Καινής Διαθήκης (όλα σε μια σελίδα!) και μετά ακολουθούν σε 3 σελίδες (31-33) οι κανόνες άλλων θρησκειών (Μουσουλμάνων, Ινδοϊστών, Βουδιστών και Εβραίων). Βάζουν τα παιδιά σε μια διαδικασία σύγκρισης εντολών και κανόνων…
Στην τρίτη ενότητα πάλι στο τέλος, μετά την υποενότητα 3.5 (σελ. 55) που αναφέρεται στη νηστεία και την άσκηση στον Χριστιανισμό, αναφέρονται στην υποενότητα 3.6 (σελ.56-57) στη νηστεία και την άσκηση στο Ισλάμ, τον Ιουδαϊσμό, τον Ινδοϊσμό και τον Βουδισμό. Πάλι σύγκριση… και εννοείται ότι υπάρχει και ενημέρωση για την γιόγκα, τον διαλογισμό κτλ.  Μάλιστα στις δραστηριότητες (σελ. 58) στην 6η δραστηριότητα ζητείται τα παιδιά να παρουσιάσουν τρόπους άσκησης σε άλλες θρησκείες! Δηλαδή, αν καταλαβαίνω καλά, να κάνουν δήθεν διαλογισμό και γιόγκα μήπως, δήθεν ως δραστηριότητα; Μήπως αυτά αποσκοπούν στην εξοικείωση των παιδιών μας από την μικρή κιόλας ηλικία;
Και μήπως αν τώρα δεν αντιδράσουμε, του χρόνου θα προστεθούν και άλλες υποενότητες, αυτή τη φορά όχι στο τέλος αλλά στην αρχή;
Σωστά, λοιπόν, κρίνουμε ότι οι γονείς, όσοι τουλάχιστον είναι ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ, αντιδρούν και πρέπει να αντιδράσουμε και να ενημερώσουμε και τους άλλους. Η ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ισοδυναμεί σε αυτή την περίπτωση με ΑΡΝΗΣΗ ΠΙΣΤΕΩΣ.
Συγχωρέστε με, αλλά αυτό το σύντομο άρθρο – σχόλιο δεν αποσκοπεί σε αναλυτικό εντοπισμό όλων των επικίνδυνων σημείων, αλλά ως περίληψη που να εστιάζει και να αποδεικνύει ότι όντως υπάρχει κίνδυνος και πρόβλημα. Η Εκκλησία της Ελλάδος θα πρέπει να αναθέσει το έργο της λεπτομερούς εξέτασης και κριτικής των βιβλίων σε πιστούς θεολόγους οι οποίοι και να αποφανθούν για την καταλληλότητα του βιβλίου (όπως και των άλλων βιβλίων δημοτικού και γυμνασίου και λυκείου).


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ





ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ''ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ''


Όσοι θέλετε να μας αποστείλετε τα άρθρα σας προς δημοσίευσιν για το πρώτο τεύχος του περιοδικού ''ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ'', σας ενημερώνουμε ότι το περιθώριο που απομένει είναι μία εβδομάδα. 

Οι ενδιαφερομένοι ας στείλουν στο email: johncriket@gmail.com.

ΠΑΠΙΚΟΙ ΚΑΙ Π.Σ.Ε ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΗ ΤΗΣ «ΕΙΡΗΝΗΣ» ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ


Η ομάδα Ρωμαιοκαθολικών-WCC επικεντρώνεται στην οικοδόμηση της ειρήνης, τη μετανάστευση
Μέλη της Κοινής Ομάδας Εργασίας μεταξύ του Παγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών και της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας κατά τη συνάντησή τους στην Πορτογαλία - RV
19 Σεπτεμβρίου 2017
Στις 12-15 Σεπτεμβρίου, στη Λισαβόνα της Πορτογαλίας, η Κοινή Ομάδα Εργασίας του Παγκόσμιου Συμβουλίου Εκκλησιών (WCC) και η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία επικεντρώθηκαν στο έργο της για την οικοδόμηση της ειρήνης και τις ανησυχίες των μεταναστών.
Η ομάδα των 20 μελών εξέδωσε ένα ανακοινωθέν μετά το πέρας της συνάντησης μετά από τη διερεύνηση του ρόλου του πολιτισμού, της θρησκείας και του διαλόγου στην οικοδόμηση της ειρήνης και τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες για οικουμενική συνεργασία όσον αφορά τους μετανάστες και τους πρόσφυγες. Προκειμένου να ενισχυθεί το βάθος και το εύρος της σκέψης, δημιουργήθηκαν δύο ομάδες θεμάτων για να εργαστούν τόσο μεταξύ όσο και κατά τη διάρκεια των συνόδων ολομέλειας για την αντιμετώπιση των ζητημάτων που αντιμετωπίζουν, να εντοπίσουν τις δυνατότητες για μεγαλύτερη εταιρική σχέση και να διατυπώσουν πρακτικές συστάσεις για συνεργασία.
"Ο στόχος της ομάδας οικοδόμησης της ειρήνης είναι να εντοπίσει τις θετικές συμβολές που μπορούν να συνεισφέρουν οι εκκλησίες για την επίλυση των συγκρούσεων και την πρόληψη της βίας", αναφέρει το ανακοινωθέν. "Η ομάδα αναγνωρίζει το γεγονός ότι ο πολιτισμός, η θρησκεία και ακόμη και ο διάλογος μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να προκαλέσουν βία και συγκρούσεις".
Το JWG αναγνώρισε ότι υπάρχει αυξανόμενη συνειδητοποίηση μεταξύ των θρησκευτικών κοινοτήτων ότι η οικοδόμηση της ειρήνης χρειάζεται την εποικοδομητική συμμετοχή των εκκλησιών. "Είναι σημαντικό να βασιστούμε σε ήδη υπάρχοντα επιτυχημένα παραδείγματα οικουμενικής συνεργασίας και να εντοπίσουμε νέους πιθανούς τρόπους με τους οποίους οι εκκλησίες μπορούν να γίνουν μάρτυρες δίκαιης ειρήνης", αναφέρει το ανακοινωθέν.
Όσον αφορά τις ανησυχίες των μεταναστών, η JWG αναγνώρισε ότι η σημερινή κατάσταση των μεταναστών και των προσφύγων είναι ένα σημαντικό «σημάδι της εποχής» και απαιτεί κοινή απάντηση από όλες τις εκκλησίες και τη συνεργασία τους με άλλους που εργάζονται στον τομέα.
"Οι εκκλησίες καλούνται να ενισχύσουν τη συνεργασία τους για την υποδοχή, προστασία, ενσωμάτωση και ενδυνάμωση των προσφύγων και των μεταναστών", αναφέρει το ανακοινωθέν. "Ενώ η μετανάστευση ήταν πάντα μέρος της ανθρώπινης ιστορίας, η σημερινή πραγματικότητα της αναγκαστικής μετανάστευσης, η απόρριψη των προσφύγων και οι ρατσιστικές συμπεριφορές σε πολλά μέρη αποτελούν αυξανόμενη ανησυχία για τις εκκλησίες".
Το JWG, το οποίο ιδρύθηκε το 1965 για την παρακολούθηση και την ενίσχυση της συνεργασίας, θα παρουσιάσει ποιμενικές συστάσεις από αυτή την πιο πρόσφατη συνάντηση για την Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία και το WCC και για τα δύο θέματα. Κατά τη διάρκεια της τρέχουσας θητείας (2014-2021), η ομάδα των 20 μελών της JWG προεδρεύεται από τους δύο συν-συντονιστές Μητροπολίτη Nifon του Targoviste από την Ρουμανική Ορθόδοξη Εκκλησία και τον Καθολικό Αρχιεπίσκοπο του Δουβλίνου και τον Πρωταρχικό της Ιρλανδίας, Diarmuid Martin.
"Στόχος αυτών των συστάσεων είναι να φέρουν τις εκκλησίες σε μεγαλύτερη ενότητα στην αντιμετώπιση τομέων ζωτικής σημασίας", κατέληξε η ανακοίνωση.

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΧΕΙ ΩΣ ΕΞΗΣ:

19 Σεπτεμβρίου 2017
JWG COMMUNICATION
12-15 Σεπτεμβρίου 2017, Λισαβόνα, Πορτογαλία
Ανακοινωθέν
Η Κοινή Ομάδα Εργασίας μεταξύ του Παγκόσμιου Συμβουλίου Εκκλησιών και της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας (JWG), η οποία ιδρύθηκε το 1965 για να παρακολουθήσει και να ενισχύσει τη συνεργασία, συναντήθηκε από τις 12-15 Σεπτεμβρίου 2017 στη Μητέρα του Σωματείου των Φραγκισκανών Νοσοκομειακών Αδελφών Άρρωστος Σύλληψη στη Λισαβόνα με την υποστήριξη της Οικουμενικής Επιτροπής της Επισκοπικής Συνδιάσκεψης της Πορτογαλίας με επικεφαλής τον Επίσκοπο Δ. Μανουήλ ντα Σίλβα Ροντρίγκους Λίντα. Η συνάντηση περιελάμβανε συνάντηση με εκπροσώπους των εκκλησιών στη Λισαβόνα και επίσκεψη στο καθολικό ιερό της Παναγίας της Φατιμά κατά τη διάρκεια των εκατονταετηρίδων εορτασμών.
Ο ρόλος του πολιτισμού, της θρησκείας και του διαλόγου στην οικοδόμηση της ειρήνης και οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες για οικουμενική συνεργασία σε σχέση με τους μετανάστες και τους πρόσφυγες συζητήθηκαν σε βάθος σε αυτή τη συνάντηση υπό το φως των διδαγμάτων του Ιησού Χριστού σύμφωνα με το Ευαγγέλιο. Κατά τη διάρκεια της τρέχουσας θητείας (2014-2021), η ομάδα των 20 μελών της JWG προεδρεύεται από τους δύο συν-συντονιστές Μητροπολίτη Nifon του Targoviste από την Ρουμανική Ορθόδοξη Εκκλησία και τον Καθολικό Αρχιεπίσκοπο του Δουβλίνου και τον Πρωταρχικό της Ιρλανδίας, Diarmuid Martin.
Το JWG συγκρότησε δύο θεματικές ομάδες για την οικοδόμηση της ειρήνης και τις ανησυχίες των μεταναστών και των προσφύγων. Αυτές οι ομάδες εργάζονται τόσο μεταξύ όσο και κατά τη διάρκεια των συνεδριάσεων της ολομέλειας για την αντιμετώπιση των ζητημάτων που αντιμετωπίζουν, προσδιορίζουν τις δυνατότητες για μεγαλύτερη εταιρική σχέση και πρακτικές συστάσεις για συνεργασία. Το έργο τους συνοδεύεται από το προσωπικό της Αγίας Έδρας και το WCC με ιδιαίτερη εμπειρία σε αυτούς τους τομείς εργασίας.
Ο στόχος της ομάδας οικοδόμησης της ειρήνης είναι να εντοπίσει τις θετικές συνεισφορές που μπορούν να συνεισφέρουν οι εκκλησίες στην επίλυση των συγκρούσεων και την πρόληψη της βίας. Η ομάδα αναγνωρίζει το γεγονός ότι ο πολιτισμός, η θρησκεία και ακόμη και ο διάλογος μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να προκαλέσουν βία και συγκρούσεις. Υπάρχει αυξανόμενη συνειδητοποίηση μεταξύ των θρησκευτικών κοινοτήτων ότι η οικοδόμηση της ειρήνης χρειάζεται την εποικοδομητική συμμετοχή των εκκλησιών. Είναι σημαντικό να βασιστούμε σε ήδη υπάρχοντα επιτυχημένα παραδείγματα οικουμενικής συνεργασίας και να εντοπίζουμε νέους πιθανούς τρόπους με τους οποίους οι εκκλησίες μπορούν να γίνουν μάρτυρες δίκαιης ειρήνης.
Η σημερινή κατάσταση των μεταναστών και των προσφύγων είναι ένα σημαντικό «σημάδι της εποχής». Χρειάζεται μια κοινή απάντηση από όλες τις εκκλησίες και τη συνεργασία τους με άλλους που εργάζονται στον τομέα. Οι εκκλησίες καλούνται να ενισχύσουν τη συνεργασία τους για την υποδοχή, προστασία, ενσωμάτωση και ενδυνάμωση των προσφύγων και των μεταναστών. Ενώ η μετανάστευση ήταν πάντα μέρος της ανθρώπινης ιστορίας, η σημερινή πραγματικότητα της αναγκαστικής μετανάστευσης, η απόρριψη των προσφύγων και οι ρατσιστικές συμπεριφορές σε πολλά μέρη αποτελούν αυξανόμενη ανησυχία για τις εκκλησίες. Οι εκκλησίες δεσμεύονται να ενισχύσουν την κουλτούρα της ανοικτότητας και της συμμετοχής.
Το JWG θα παρουσιάσει ποιμενικές συστάσεις για την Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία και το WCC και για τα δύο θέματα. Στόχος αυτών των συστάσεων είναι να φέρουν τις εκκλησίες σε μεγαλύτερη ενότητα για την αντιμετώπιση τομέων ζωτικής σημασίας.

ΣΧΟΛΙΟ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΗΣ ''ΠΑΤΕΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΩΣ''


Αναγνώσαμε την αναδημοσίευση της ''Πατερικής Παραδόσεως'' που αφορά το άρθρο του π. Παΐσιου Παπαδόπουλου.

Παραθέτουμε το επίμαχο σημείο του άρθρου και θα σχολιάσουμε το σχόλιο του ιστολογίου:


 «Αν από αγάπη θέλετε να ενωθούμε με τους αιρετικούς γιατί δεν θέλετε να ενωθούμε και με τους παλαιοημερολογίτας που είναι ορθόδοξοι; [σ.σ.: Ἐφ' ὅσον εἶναι ὀρθόδοξοι οἱ Παλαιοημερολογίτες, γιατί δὲν ἀποδέχονται καὶ δὲν κοινωνοῦν τοὺς Ὀρθοδόξους πιστοὺς τοῦ Νέου Ἡμερολογίου, ποὺ ἔχουν ἀποτειχιστεῖ ἀπὸ τὴν αἵρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ; Γιατί ἔχουν ἀναγάγει σὲ θέμα Πίστεως τὸ Ἡμερολόγιο; Δὲν ἀποδυναμώνεται ἔτσι ὁ ἀγώνας ἐναντίον τῆς Παναιρέσεως; Δὲν "ρίχνουν νερὸ στὸ μύλο" τῶν Οἰκουμενιστῶν;].»

Οι διαχειριστές της Π.Π. λησμονούν (όπως πάντα) ότι συνομίλησαν με Παλ/τες που δεν έχουν αναγάγει σε δόγμα το Π.Η.! Το πως εμείς αποδεχόμαστε τους πιστούς του Ν.Η είναι δικό μας θέμα, και φυσικά τα πράγματα δεν έχουν όπως τα παρουσιάζει η Π.Π.!


Μήπως όμως έχουν αναγάγει το ημερολόγιο σε δόγμα οι του Ν.Η. οι οποίοι με φοβερότατο πείσμα αλλά και εμμονή συνεχίζουν να ακολουθούν μία καινοτομία οικουμενιστικής προελεύσεως, και την οποία την δικαιολογούν καλύτερα και από τους Οικουμενιστές;

Εδώ δεν δέχτηκαν καν τον διάλογο που πρότεινε το ιστολόγιό μας, και μας κάνουν και μάθημα εις το αν εμείς αποδεχόμαστε ή όχι τους Ν.Η.;

Εδώ αδιαφόρησαν (κάνοντας ότι δεν βλέπουν), εις το να τοποθετηθούν  προς το ζήτημα των Μυστηρίων, όπως κάναμε εμείς, μετά του ιστολογίου ''Κρυφό Σχολειό''', και μας λέγουν ότι δήθεν αποδυναμώνουμε τον αγώνα και ρίχνουμε και ''νερό'';

Όταν θα τολμήσουν να δεχθούν τον διάλογο και όταν επίσης τολμήσουν να τοποθετηθούν στο ζήτημα των Μυστηρίων, τότε ίσως και να γίνει πιστευτός ο λόγος τους εις το ποιός αποδυναμώνει τον αγώνα και ποιος χρησιμοποιεί τον ''μύλο'' των Οικουμενιστών!

Προς το παρόν...... αναμένουμε......


Ολόκληρο το άρθρο έχει ως εξής:


ΜΕΡΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΟΥΝ ΟΙ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΕΡΙ ΑΥΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ



Αποτέλεσμα εικόνας για Ο Αρχιμ. Παΐσιος Παπαδόπουλος

Γράφει: Ο Αρχιμ. Παΐσιος Παπαδόπουλος Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά Φιλώτα

    Πολλοί άνθρωποι που βλέπουν τον σάλο που ξέσπασε στην τοπική Εκκλησία και μας ακούν να ομιλούμε ή να γράφουμε για την αίρεση του Οικουμενισμού ενώ ψιλιάστηκαν ότι κάτι τρέχει δεν μπορούν να μάθουν τί ακριβώς συμβαίνει, διότι ο επίσκοπος Φλωρίνης, όπως και οι άλλοι κατά κανόνα επίσκοποι των ιερών Μητροπόλεων, ως εκ τούτου και οι παπάδες καθώς και οι ιεροκήρυκες, εκ προθέσεως, δεν ενημερώνουν το χριστεπώνυμο πλήρωμα για εκείνα που συνέβησαν στην «Αγία -τάχα- και Μεγάλη Σύνοδο».
    Οι περισσότεροι στον κλήρο αλλά και οι θεολόγοι πήραν γραμμή δια των μητροπολιτών τους από το Πατριαρχείο να σιωπούν ή και να μην ομιλούν με ευκρίνεια για την Σύνοδο αυτή που έγινε στο Κολυμβάρι. Γι’ αυτό και όταν χρειάζεται να δώσουν εξηγήσεις αποκρύπτουν αρκετά από τα γεγονότα και δεν παρουσιάζουν συνολικά σφαιρική την εικόνα της κατάστασης σχετικά με τα κάτωθι:

·   Γιατί στην Σύνοδο στο κολυμβάρι δεν προσήλθαν τα τέσσερα πατριαρχεία Ρωσίας, Γεωργίας, Βουλγαρίας και Αντιόχειας που εκπροσωπουν τουλάχιστον τα 2/3 του χριστιανικού πληθυσμού στον κόσμο;

·   Γιατί δεν συμμετείχαν σ’ αυτή την Σύνοδο όλοι οι επίσκοποι ως η ιεραρχία εκάστης Εκκλησίας αλλά μόνο 24 από κάθε Εκκλησία, το επιτρέπουν αυτό οι ιεροί κανόνες;

·    Γιατί δεν είχαν δικαίωμα ψήφου τελικά ούτε και αυτοί οι επίσκοποι που συμμετείχαν αλλά μόνο οι προκαθήμενοι;

·  Γνωρίζεται ότι οι ψήφοι ήταν λιγότεροι (10) από ένα δεκαπενταμελές ενός σχολείου;

· Γιατί η Σύνοδος χρηματοδοτήθηκε από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, τί πόσο χορηγήθηκε;

·  Γιατί πρόσωπο της CIA συνεργαζόταν μάλιστα κατά τις συνεδρίες με την  πατριαρχική επιτροπή στην εν λόγω Σύνοδο;

·  Γιατί ενώ αποφασίσθηκε συνοδικά από την Ιεραρχία της Εκκλησία της Ελλάδος να μην χαρακτηρισθούν ως Εκκλησίες οι άλλες ομολογίες δεν τηρήθηκε τελικά η συγκεκριμένη απόφαση της Συνόδου, έγινε αυτοαναίρεση;

·  Γιατί εξοβελίσθηκε από την ατζέντα της θεματολογίας το ζήτημα του παλαιού ημερολογίου στην οποία χρόνια συμπεριλαμβανόταν;

·  Αφού λοιπούν εσείς, όπως ισχυρίζεσθε, δεν θέλετε τα σχίσματα γιατί τα διατηρείτε; Δεν ήταν θέμα άξιο λόγου για να ενδιαφερθεί η Σύνοδος γι’ αυτό που σχίζει την ορθόδοξη Εκκλησία περισσότερο από έναν αιώνα;
·   Αν από αγάπη θέλετε να ενωθούμε με τους αιρετικούς γιατί δεν θέλετε να ενωθούμε και με τους παλαιοημερολογίτας που είναι ορθόδοξοι; 

·    Μήπως τελικά το παλαιό ημερολόγιο είναι ένα εμπόδιο να μας ενώσετε με τους παπικούς και τις όποιες άλλες αιρέσεις γι’ αυτό και δεν το λύνετε;

·   Γιατί τόση σπουδή να ενωθούμε με τους παπικούς και τις άλλες αιρέσεις αφού δεν διόρθωσαν τις δογματικές τους κακοδοξίες σε θέματα πίστεως;  

·    Σας έχει εξηγήσει ποτέ κανείς ότι αιρετικός δεν καθίσταται μόνο όποιος κηρύττει κακοδοξία αλλά και ο ποιμένας εκείνος που δεν αντιδρά την ώρα που φανερά προωθείται η αίρεση αλλ’ απεναντίας στηρίζει τον αιρετικό στις ενέργειές του;

·    Γιατί ο επίσκοπός μας, ενώ λέει ότι είναι ορθόδοξος δεν αντέδρασε στην Σύνοδο της Ιεραρχίας όταν εγκρίθηκαν οι αποφάσεις της Κολυμβάριας Ψευτοσυνόδου;

·    Γιατί δεν παίρνει τουλάχιστον τώρα σαφή θέση ως προς τις αποφάσεις της Κολυμβάριας ψευτοσυνόδου;

·    Γιατί διώκει τους ορθόδοξους πατέρες δύο ιερών μονών;

·  Σας έχει εξηγήσει κανείς τί σημαίνει η διατύπωσις του κανονικού δικαίου ότι «ὁ κοινωνῶν ἀκοινωνήτω ἀκοινώνητος ἔσται»,  αφορά την μόλυνση της πίστεώς σας ως προς το δόγμα, όταν ο επίσκοπος μνημονεύει τον οικουμενικό Πατριάρχη που εξόκειλε στην αίρεση του Οικουμενισμού και είναι πλέον ο μεγαλύτερος αιρεσιάρχης και όταν εσείς πηγαίνετε στις λειτουργίες τους συνευδοκείτε στην αίρεση;

·  Σας εξήγησε κανείς ότι η Εκκλησία προέβλεψε και την περίπτωση να μπορεί να αντιδράσει ένας ιερέας ή και ένας απλός πιστός με την διακοπή κοινωνίας όταν εισάγεται αίρεση;

·   Υπήρχε περίπτωση να μην προέβλεπε η Εκκλησία τρόπο να αντιδράσει και ένας απλός πιστός πολύ περισσότερο ένας ιερέας ή επίσκοπος στη περίπτωση που κηρύσσεται αίρεση;

·    Γιατί δεν ομιλούν γι’ αυτά τα ζητήματα καθόλου στις ενορίες; Αν αυτά δεν είναι ζητήματα  που αφορούν την κατήχηση γιατί γίνατε ιερείς και επίσκοποι;

·  Γιατί σε τοπικό εκκλησιαστικό επίπεδο δεν έχουμε το δικαίωμα να μπούμε στις ενορίες ως ιεροκήρυκες και εμείς να εξηγήσουμε στον κόσμο αυτά τα θέματα αφού εσείς δεν το κάνετε;

·  Γιατί δεν βγαίνουν ο επίσκοπος ή εκπρόσωποί του τουλάχιστον στα τηλεοπτικά κανάλια να κάνουμε δημόσιο διάλογο για να καταλάβει ο κόσμος τί τέλος πάντων συμβαίνει;

·   Γιατί τόσο δραστικά μέτρα να μας ξηλώσουν γρήγορα γρήγορα από τα μοναστήρια μας;

·   Γιατί προβαίνουν στη διακοπή και της μισθοδοσίας μας ενώ συνεχίζουμε να ασκούμε τα καθήκοντά μας χωρίς κάποια αλλαγή;

·  Θα είναι άδικο αν προσφύγουμε στο Συμβούλιο της Επικρατείας για την παράνομη διακοπή μισθοδοσίας;

·    Δεν λειτουργούσαμε στα μοναστήρια μας με την εντολή της ίδιας της Μητροπόλεως;

·  Αυτοβούλως βρεθήκαμε σ’ αυτά και μάλιστα παίρνοντας καταναλωτικά δάνεια στο όνομά μας;


·  Μήπως τελικά στηρίζετε την αίρεση γι΄ αυτό τα κάνετε αυτά και δεν θέλετε να ενημερωθεί ο λαός και δεν αφήνεται ούτε εμάς να μιλήσουμε αφού δεν μας δίνετε πρόσβαση;

Αίρεση δεν είναι μόνο να κηρύττεις ο ίδιος κακοδοξίες, αν και αυτό τελικά δεν μπορώ να πώ ότι συμβαίνει, διότι υπάρχουν ιερείς και αρχιμανδρίτες και στην Πτολεμαΐδα που κηρύττουν ότι ο παπισμός είναι Εκκλησία και ότι έχει έγκυρα μυστήρια. Αίρεση είναι και το να συνευδοκείς με την στάση σου και να καλύπτεις την δράση των αιρετικών, να μην ενημερώνεις με ακρίβεια το ποίμνιο τι συμβαίνει σχετικά και να λέγεις στους πιστούς μισά πράγματα. Η μισή παρουσίαση των πραγμάτων και η απόκρυψη ορισμένων πλευρών ή η παραποίηση της αλήθειας, την ώρα μάλιστα που προωθείται η εδραίωση της αιρέσεως, είναι χειρότερη. Είναι σαν την ημιμάθεια που είναι πιο επικίνδυνη της αμάθειας. Τί λέγει ο Κύριος: «ὁ μισθωτὸς δὲ καὶ οὐκ ὢν ποιμήν, οὗ οὐκ εἰσὶ τὰ πρόβατα ἴδια, θεωρεῖ τὸν λύκον ἐρχόμενον καὶ ἀφίησι τὰ πρόβατα καὶ φεύγει· καὶ ὁ λύκος ἁρπάζει αὐτὰ καὶ σκορπίζει τὰ πρόβατα. ὁ δἑ μισθωτὸς φεύγει, ὅτι μισθωτός ἐστι καὶ οὐ μέλει αὐτῷ περὶ τῶν προβάτων» (Ιω.10,12-13). 
    Σαφώς διαπιστώνεται απ’ όσα επισημάναμε ό,τι δεν ενημερώνουν οι μητροπολίτες το ποίμνιο τι επακριβώς συμβαίνει ενώ συνάμα πολεμούν τους ελάχιστους πατέρες, όχι απλώς με απομόνωση από το ποίμνιο, το οποίο το κατηχούν αποκλειστικά και το απαγορεύουν να έρχεται κοντά μας, αλλά και με το να μας παίρνουν την διοίκηση των μοναστηριών που εμείς οι ίδιοι χτίσαμε, και τώρα, επιπλέον, να παύουν το όποιο εισόδημά μας, επειδή δεν συντασσόμαστε με την αίρεση αλλά αποκαλύπτουμε την σκοπιμότητα και την πονηρία τους, αυτό ακριβώς, δείχνει ότι έχουν συνταχθεί με τον Οικουμενισμό. Ας παριστάνουν τους Ορθοδόξους· καθ' ήν στιγμή δεν μας αφήνουν να μπούμε στις Εκκλησίες να ενημερώσουμε τους πιστούς και δεν βγαίνουν στα κανάλια για διάλογο να μας ακούσει ο κόσμος υπάρχει σκοπιμότητα! Το άσχημο είναι ότι εσείς οι πιστοί τους ακολουθείτε και δεν απαιτείτε τον δημόσιο διάλογο!  Έτσι οι μισθωτοί ποιμένες αποδεικνύουν με τον πιο περίτρανο τρόπο ότι είναι και αυτοί μέρος του συστήματος της παγκοσμιοποίησης -που έχει άλλο «ευαγγέλιο»- ενός κατεστημένου σαθρού, βρωμερού, πονηρού και αλλοπρόσαλλου που άλλα λέει στον λαό, άλλα εννοεί και άλλα κάνει. Έτσι για παράδειγμα μπορεί να μιλά κανείς για τις αιρέσεις, μία εκ των οποίων είναι και ο παπισμός που συμπεριλαμβάνεται στο συνονθύλευμα του Οικουμενισμού, και ενώ κάνει λόγο για την Λατινική αίρεση τον βλέπουμε παραδόξως να επικοινωνεί μυστηριακά -αυτό είναι η διακοινωνία- με τον πατριάρχη που αναγνωρίζει την συγκεκριμένη αίρεση ως Εκκλησία. Και έπειτα έχουμε λένε ευθύνη εμείς διότι διακόπτοντας την μνημόνευση κάνουμε σχίσμα! 
     Συγνώμη ξέρετε τί λέτε, ή μήπως κάτι δεν πάει καλά; Και όχι απλώς αυτό, αλλά μνημονεύετε τον πατριάρχη, ενώ γνωρίζετε ότι μνημονεύεται ο πάπας ως επίσκοπος την ώρα της Θείας Λειτουργίας και υπάρχουν ντοκουμέντα γι αυτά. Και αναρωτιέται κανείς που έχει ιδέα από το ιερό Πηδάλιο τί καραγκιοζλίκια είναι αυτά!
   Όντως είστε επικίνδυνοι για τους πιστούς διότι ακριβώς υποκρίνεσθε ευσέβεια! Θα ήσασταν πιο ειλικρινείς αν δεν μιλούσατε καθόλου για τον παπισμό. Τώρα τί κανετε ορισμένοι; λέτε ότι ο παπισμός είναι αίρεση αλλά κοινωνείτε με τον πατριάρχη που δεν λέει το ίδιο και μνημονεύει τον πάπα! Λοιπόν υποκρίνεσθε ή όχι; Δεν συγχέετε έτσι τον πιστό λαό; Την εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού πού ήταν ο Πατριάρχης; Τί έχουν να απαντήσουν σ’ αυτά οι «ορθόδοξοι» μέχρι τώρα επίσκοποί μας; Είναι και αυτό από τα τραγελαφικά της εποχής μας! Μήπως λοιπόν πρέπει τώρα να μας δικαιώσετε διακόπτοντας και εσείς το μνημόσυνο του Αιρεσιάρχη Πατριάρχη για να αρχίσουμε να σας μνημονεύουμε; Διαφορετικά «τοιοῦδε μόχθου τέρμα μή τι προσδόκα, πρὶν ἄν..... » έστω και αν μας κόψετε πενήντα μισθούς! Αν νομίζετε ότι θα φοβηθούμε με διακοπή μισθοδοδοσίας και καθαίρεση να ομιλούμε και να κρατήσουμε την πίστιν μας είστε βαθιά νυχτωμένοι ο αγώνας δεν τελείωσε τώρα αρχίζει!