Πέμπτη 22 Φεβρουαρίου 2018

«Συ είσαι υπήκοος, όχι Κύριος»! (Ιωάννου του Χρυσοστόμου)


Ο ΚΥΡΙΟΣ ΔΙΩΧΝΕΙ ΤΟΝ ΠΕΙΡΑΣΜΟ ΣΤΗΝ ΕΡΗΜΟ


Σε προηγούμενο άρθρο μας είχαμε αναφέρει ότι:

«Μετάνοια είναι η μεταστροφή του νόος (=κρίσης). Είναι η αλλαγή της προηγουμένης νοητικής δυσλειτουργίας η οποία μπορεί να έχει ως συνέπειες την διαστρέβλωση γεγονότων, την συκοφαντία, την ου κατ΄ επίγνωσιν διαβολή κ.λπ. Επίσης η συγκεκριμένη γνώση τής παθολογικής την οποία ο άνθρωπος αποκτά με τη μετάνοια, αποτελεί αναγκαία συνθήκη για τη θεραπεία του. Διότι, για να μπορέσει να ζητήσει από το θείο Ιατρό και να λάβει από Αυτόν τις πρέπουσες για την ψυχή του φροντίδες, οφείλει πρώτα να διαπιστώσει σε ποιο βαθμό αυτή νοσεί. Ο Θεός σεβόμενος την ελευθερία του ανθρώπου, δεν τον θεραπεύει παρά τη θέλησή του· αναμένει δε να εκδηλώσει την επιθυμία νά τύχει τής φροντίδας Του, να επικαλεστεί τη βοήθεια τής ιαματικής Του χάρης. Εάν ό άνθρωπος το πράξει, τότε ο Θεός τον θεραπεύει οπωσδήποτε». 

Έτσι λοιπόν αυτές τις ευλογημένες ημέρες της νηστείας, η μετάνοια είναι απαραίτητη προϋπόθεση, καλύτερα αφετηρίαώστε να διεξάγουμε δια νίκης τον αγώνα της Μ. Τεσσαρακοστής.
Αν και δεν πέρασαν αρκετές ημέρες από το άρθρο που γράψαμε στην αρχή της νηστείας, μερικοί δεν εννόησαν τα λεχθέντα και μας στέλνουν σχόλια και άρθρα γεμάτα εμπάθεια, κακή κρίση, παρερμηνείες, και ότι άλλο μπορεί να φαντασθεί ανθρώπινος νους! Για να αναιρεθούν όλες αυτές οι παρερμηνείες, άσχετα το αν είναι δική μας ''δουλειά'' να το κάνουμε ή όχι, όλα τα άρθρα της σελίδος θα έπρεπε να είναι κατά όλων αυτών των παρερμηνειών, πράγμα αδύνατον, τουλάχιστον για εμάς!
Οπότε είναι αδύνατον να δημοσιεύουμε τοιαύτα άρθρα και σχόλια ενθυμούμενοι τους λόγους του αββά Δωροθέου:

«Ἐμεῖς οἱ ἄθλιοι, ὀ,τιδήποτε κι ἂν δοῦμε ἢ ἀκούσουμε ἢ ὑποθέσουμε, ἀρχίζουμε νὰ τὸ κατακρίνουμε, νὰ τὸ συχαινόμαστε ἢ νὰ τὸ ἐξευτελίζουμε δίχως καμιὰ διάκριση. Ἐκεῖνο μάλιστα, ποῦ εἶναι ἀκόμη χειρότερο, εἶναι ὅτι δὲν περιοριζόμαστε μόνο στὴ βλάβη τοῦ ἐαυτοῦ μας, ἀλλὰ καὶ προχωρᾶμε πιὸ πέρα. Συναντᾶμε τὸν ἄλλον ἀδελφὸ καὶ ἀμέσως τοῦ λέμε· αὐτὸ κι αὐτό. Κι ἔτσι κοντὰ σὲ ἐμᾶς βλάφτουμε καὶ τὸν ἄλλο, μιὰ καὶ τοῦ βάζουμε στὴν καρδιὰ τοῦ τὴν ἁμαρτία. Δὲν φοβόμαστε, βλέπετε, αὐτὸν ποῦ εἶπε: ‘‘Οὐαί, ὁ ποτίζων τὸν πλησίον αὐτοῦ ἀνατροπὴν θολεράν (Ἀμβακοὺμ 2, 15)’’, ἀλλὰ ἐκτελοῦμε τὸ ἔργο τοῦ διαβόλου, δίχως καθόλου νὰ μᾶς μέλει».

και πόσο μάλλον όταν τα γραφόμενα περιέχουν παρερμηνείες λόγω λανθάνουσας κρίσεως, διότι όπως ήδη έχουμε προαναφέρει:

«Είναι παρατηρημένο, ότι πολλά από τα καλά, δεν φαίνονται ως καλά και σωστά σε ανθρώπους που δεν έχουν σωστή κρίση. Από αυτή τη λαθεμένη κρίση βγάζουν πολλοί συμπεράσματα. Αλλά και το μέλι φαίνεται σε μερικούς πικρό, επειδή χάλασε η γεύση τους από κάποια αρρώστια. Έτσι πάλι ένα μάτι με κακή όραση πολλά από τα γύρω πράγματα δε βλέπει, ενώ φαντάζεται άλλα που δεν υπάρχουν. Κάτι ανάλογο γίνεται συχνά και με το νόημα των λόγων, όταν αυτός που τους κρίνει είναι κατώτερος διανοητικά από το περιεχόμενο του κειμένου που διαβάζει. Για το λόγο αυτό πρέπει και αυτός που γράφει και αυτός που κρίνει τα γραμμένα να έχουν σχεδόν την ίδια μόρφωση. Όπως αυτός που δεν ξέρει γεωπονία δεν μπορεί να κρίνει τα γεωργικά έργα και όπως αυτός που δεν κατέχει τη μουσική παιδεία δεν μπορεί να διακρίνει πότε τα διάφορα μουσικά κομμάτια έχουν σωστό μέλος ή όχι, πως μπορεί να θέλει κανείς να γίνεται έτσι αμέσως κριτής των λόγων, όταν δεν έχει να παρουσιάσει δάσκαλο που τον δίδαξε ή να αναφέρει τον χρόνο που σπούδασε ή κι όταν πάλι δεν έχει ούτε πολύ ούτε λίγο ιδέα γύρω από το λόγο; Το ίδιο πράγμα βλέπω και για τους λόγους του Πνεύματος, ότι δηλαδή δεν επιτρέπεται στον καθένα να εξετάζει τα λεγόμενα, παρά μόνο σ΄ αυτόν που έχει το πνεύμα της διακρίσεως...» (Μ. Βασιλείου, Επιστολαί 204, 5/ΒΕΠΕΣ 55, 236, 13).

Πρέπει να καταλάβουν μερικοί αδελφοί ότι τα ''Χαρίσματα'' που δίνει ο Θεός δεν είναι ίδια σε όλους:

«Διαιρέσεις δὲ χαρισμάτων εἰσί, τὸ δὲ αὐτὸ Πνεῦμα·
 καὶ διαιρέσεις διακονιῶν εἰσι, καὶ ὁ αὐτὸς Κύριος·
 καὶ διαιρέσεις ἐνεργημάτων εἰσίν, ὁ δὲ αὐτός ἐστι Θεός, ὁ ἐνεργῶν τὰ πάντα ἐν πᾶσιν.
 Ἑκάστῳ δὲ δίδοται ἡ φανέρωσις τοῦ Πνεύματος πρὸς τὸ συμφέρον.
ᾧ μὲν γὰρ διὰ τοῦ Πνεύματος δίδοται λόγος σοφίας, ἄλλῳ δὲ λόγος γνώσεως κατὰ τὸ αὐτὸ Πνεῦμα,
 ἑτέρῳ δὲ πίστις ἐν τῷ αὐτῷ Πνεύματι, ἄλλῳ δὲ χαρίσματα ἰαμάτων ἐν τῷ αὐτῷ Πνεύματι,
 ἄλλῳ δὲ ἐνεργήματα δυνάμεων, ἄλλῳ δὲ προφητεία, ἄλλῳ δὲ διακρίσεις πνευμάτων, ἑτέρῳ δὲ γένη γλωσσῶν, ἄλλῳ δὲ ἑρμηνεία γλωσσῶν·
 πάντα δὲ ταῦτα ἐνεργεῖ τὸ ἓν καὶ τὸ αὐτὸ Πνεῦμα, διαιροῦν ἰδίᾳ ἑκάστῳ καθὼς βούλεται».

(Α΄ Κορ. 12,4-11)

Μην θέλουν λοιπόν μερικοί, ενώ δεν έχουν ανακαλύψει ακόμα με την Χάριν του Θεού την δική τους ''υπηρεσία'' στην Εκκλησία Του Χριστού, να ''αρπάζουν'' βιαίως και αναρμοδίως ''εξουσία'' η οποία δεν είναι δική τους:

«Εξήτασες όμως επιμελέστατα και επληροφορήθης ακριβέστατα και έχεις πεισθή πλέον τελείως; Και, αν τυχόν τοιουτοτρόπως είναι το πράγμα, το καθήκον σου και πάλιν είναι να περιμένης τον Κριτήν και να μη σπεύδης και αρπάζης την θέσιν του Χριστού. Εις Εκείνον ανήκει η κρίσις, όχι εις εσέ. Συ είσαι υπήκοος, όχι Κύριος. Και δεν σου αρμόζει να σφετερίζεσαι δικαιώματα, τα οποία ανήκουν εις την ανωτέραν διοίκησιν της Εκκλησίας και εις τον Θεόν».

(Ι. Χρυσοστόμου, Εκ της Β' ομιλίας του εις την Β' προς Τιμόθεον)

και πάλιν:

«Όχι, δεν είναι επιτετραμμένον εις τους λαϊκούς, οφείλοντας υποταγήν, να εμφανίζωνται επικριταί και να αξιούν ότι αυτοί είναι αρμόδιοι να διορθώσουν την Εκκλησίαν. Διότι, εάν ο ένας και ο άλλος, με πρόφασιν να διορθώσουν τα κακώς κείμενα, έκαμνον επέμβασιν εις τα Ιερατικά δικαιώματα, ούτε πρόφασις επεμβάσεως θα λείψη ποτέ, ούτε θα γνωρίζωμεν ποίοι είναι εις την Εκκλησίαν οι άρχοντες και ποίοι οι αρχόμενοι, αλλά θα επήρχετο γενικόν ανακάτευμα και θαλάσσωμα». 

(Εκ της 86ης ομιλίας του εις το κατά Ιωάννην Ευαγγέλιον) 


Αν μερικοί επιμένουν, αντιπαραθέτοντας το επιχείρημα του δήθεν ''ζητήματος πίστεως'', ήδη έχουμε απαντήσει εκατοντάδες φορές:

«Ἀκόμα δὲ κι ἡ δῆθεν ὑπεράσπιση τῆς ὀρθοδοξίας ἔχει ἐπινοηθεῖ ἀπὸ μερικοὺς σὰν ὅπλο στὴ μεταξύ τους διαμάχη καὶ κρύβοντας τὶς δικές τους ἔχθρες, καμώνονται πὼς ἐχθρεύονται γιὰ χάρη τῆς ὀρθοδοξίας. Κι ἄλλοι, ξεφεύγοντας τὸν ἔλεγχο γιὰ τὶς μεγάλες ντροπές τους, ἀνάβουν στὰ πλήθη μανία στὴ μεταξύ τους φιλονικία, ὥστε νὰ σκεπάσουν μὲ τὰ γενικὰ κακὰ τὸ δικό τους.....» (Μ. Βασιλείου Ἐπιστολὴ 92).

Ευελπιστούμε ότι οι πράξεις τους είναι εν αγνοία κινούμενες και όχι εν γνώσει τους  διότι:

«ἐκεῖνος δὲ ὁ δοῦλος, ὁ γνοὺς τὸ θέλημα τοῦ Κυρίου ἐαυτοῦ καὶ μὴ ἐτοιμάσας μηδὲ ποιήσας πρὸς τὸ θέλημα αὐτοῦ, δαρήσεται πολλᾶς· ὁ δὲ μὴ γνούς, ποιήσας δὲ ἄξια πληγῶν, δαρήσεται ὀλίγας». (Λουκ. 12, 47‑48).

Καλή συνέχεια εις τον αγώνα της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής!


ΣΑΡΑΝΤΑΡΙΟΝ ΟΡΟΣ: Η ΠΕΤΡΑ ΟΠΟΥ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΕΚΑΘΙΣΕ 
ΕΚΔΙΩΚΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΠΕΙΡΑΣΜΟ ΣΤΗΝ ΕΡΗΜΟ



ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ






15 σχόλια:

  1. "Όχι, δεν είναι επιτετραμμένον εις τους λαϊκούς, οφείλοντας υποταγήν, να εμφανίζωνται επικριταί και να αξιούν ότι αυτοί είναι αρμόδιοι να διορθώσουν την Εκκλησίαν. Διότι, εάν ο ένας και ο άλλος, με πρόφασιν να διορθώσουν τα κακώς κείμενα, έκαμνον επέμβασιν εις τα Ιερατικά δικαιώματα, ούτε πρόφασις επεμβάσεως θα λείψη ποτέ, ούτε θα γνωρίζωμεν ποίοι είναι εις την Εκκλησίαν οι άρχοντες και ποίοι οι αρχόμενοι, αλλά θα επήρχετο γενικόν ανακάτευμα και θαλάσσωμα."

    "Εις Εκείνον ανήκει η κρίσις, όχι εις εσέ. Συ είσαι υπήκοος, όχι Κύριος. Και δεν σου αρμόζει να σφετερίζεσαι δικαιώματα, τα οποία ανήκουν εις την ανωτέραν διοίκησιν της Εκκλησίας και εις τον Θεόν"

    Τότε με βάσει τα παραπάνω, κανένα blog (ούτε το δικό σας) πρέπει να κρίνει τους οικουμενιστές και οικουμενίζοντες "επισκόπους" του ΝΕΟΥ καθώς δεν έχουν κριθεί ακόμη από Πανορθόδοξη Σύνοδο ! Έτσι δεν είναι αγαπητέ Ιωάννη ?

    Ή μήπως πρέπει να σιωπούμε όταν πρόκειται για ΓΟΧ Επισκόπους αλλά να είμαστε λαλίστατοι όταν πρόκειται για Επισκόπους του Νέου ?

    Λκ Ιθ-40. και αποκριθείς είπεν αυτοίς. λέγω υμίν ότι εάν ούτοι σιωπήσωσιν, οι λίθοι κεκράξονται.

    1ΠτΒ-5. και αυτοί ως λίθοι ζώντες οικοδομείσθε οίκος πνευματικός, ιεράτευμα άγιον, ανενέγκαι πνευματικάς θυσίας ευπροσδέκτους τω Θεώ δια Ιησού Χριστού.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ, μεταξύ Γ.Ο.Χ και Οικουμενιστών υπάρχει τεράστιο χάσμα, και απορώ πως δεν το αναγνωρίζεις, οπότε η σύγκριση που κάνεις είναι ατυχής και λανθάνουσα.

      Ας υποθέσουμε όμως ότι έχεις δίκιο στα λεγόμενά σου. Άντε και οι του Καλλινίκου είναι «προδότες». Οι του Μακαρίου; και αυτοί το ίδιο; Άντε και αυτοί το ίδιο. Οι Ματθαιικοί; και αυτοί το ίδιο; (και πάει λέγοντας...). Με λίγα λόγια θέλω να πω ότι ομιλείς κατά των Γ.Ο.Χ Επισκόπων και δικαίωμά σου. Όταν δώσουμε λόγο όλοι, θα δούμε ποιός έχει το δίκιο και ποιός όχι, όμως δεν υπάρχει ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ από τους Γ.Ο.Χ Επισκόπους που υπάρχουν (και είναι και πολλοί....) που να μην πληρεί τις προϋποθέσεις που επιζητάς για να τον ονομάσεις Ορθόδοξο; Αν κάτσεις λοιπόν και σκεφθείς τούτες τις άγιες ημέρες, αυτά που σου λέγω, δηλαδή το πνεύμα μου, τότε θα αντιληφθείς και το τι θέλω να πω.....

      Διαγραφή

    2. Αγαπητέ μου Ιωάννη, υπάρχει περίπτωση Ορθόδοξος Χριστιανός να αποδεχτεί ως χαρακτηρισμό για την Εκκλησία του Χριστού ότι αποτελεί :

      "ένωση τουλάχιστον τριών θρη­σκευτικών νομικών προσώπων" (Άρθρο 12 4301/14)

      Υπάρχει ποτέ περίπτωση Ορθόδοξος Χριστιανός να δεχτεί ότι υπάρχει περίπτωση και πρόβλεψη για διάλυση της Εκκλησίας ή αναστολή της λειτουργίας της (Άρθρα 10 και 11 4301/14 )

      Όσον αφορά για Μακάριο ή Ματθαικους στην πρώτη περίπτωση θα πρέπει να ανατρέξουμε στην υπόθεση Γιοσάκη και στην δεύτερη περίπτωση θα πρέπει να αριθμίσουμε αναρίθμητες αιρέσεις !

      Διαγραφή
    3. Ας υπόθεσουμε ότι είναι έτσι όπως τα λες. Ειλικρινά πιστεύεις ότι μπορούν να διαλύσουν τους Παλ/τες; Εδω δεν το κατάφεραν με απάνθρωπους διωγμούς, θα το καταφέρουν με τον εν λόγω νόμο; Γνωρίζεις αγαπητέ πόσες φορές μας έχουν σύρει στα δικαστήρια δια σωρείας κατηγοριών δια την παράβαση του νόμου; π.χ. ένα παράδειγμα· την κατηγορία της ''αντιποίησης αρχής''; Τι μου λέγεις τώρα;

      Διαγραφή

    4. Με την λογική είναι όπως τα λες.

      Όμως θέλω να δούμε και την πνευματική διάσταση της υπόθεσης :

      Τότε (παλιά) που έσερναν τους ΓΟΧ στα δικαστήρια, οι ΓΟΧ κρατούσαν την ΟΜΟΛΟΓΙΑ και ουδέποτε αποδέχτηκαν αυτούς τους υβριστικούς χαρακτηρισμούς των Άρθρων 10,11, 12 για την Εκκλησία του Χριστού, και γι'αυτό δεν επέτρεψε ο Κύριος να γίνει ΤΙΠΟΤΑ.

      Τώρα όμως αυτό που έγινε είναι πνευματική πτώση, και κάθε πνευματική πτώση έχει και τις συνέπειές της. Ποιες είναι αυτές? Οι ακόμα χειρότερες πτώσεις. Και ενίοτε οι πτώσεις συμπεριλαμβάνουν και τούμπες (δεν βάζω το πρώτο συνθετικό λόγο σαρακοστής) τις οποίες θα βλέπουμε και θα τρίβουμε τα μάτια μας.

      Συγχώρεσέ με, δεν θέλω να σκανδαλίσω κανένα. Βάλε ένα καλό λογισμό και δες με ως εσωτερική αντιπολίτευση που ενδιαφέρεται μόνο για το καλό της παράταξης.

      Διαγραφή
    5. Ποιούς υβριστικούς χαρακτηρισμούς; Υβριστικός χαρακτηρισμός είναι να σε αναγνωρίζουν ως Εκκλησία; Διάβασε το άρθρο 12. Ποιός είναι ο υβριστικός χαρακτηρισμός του άρθρου 12;

      Διαγραφή
    6. Υβριστικό είναι να χαρακτηρίζεις τη Εκκλησία του Χριστού ως :

      "ένωση τουλάχιστον τριών θρη­σκευτικών νομικών προσώπων"

      και να μπαίνεις στο ίδιο κρατικό τσουβάλι με τους παπικούς και τους μονοφυσίτες.

      Διαγραφή
    7. Δεν νομίζω ότι εννοεί αυτό που ερμηνεύεις, διότι παρακάτω αναφέρει: ''της αυτής θρησκείας''. Αλλά και αν υποθέσουμε πάλι ότι είναι έτσι όπως το ερμηνεύεις, δεν έχει λογική το να αναγνωρίζεται ως Εκκλησία (τι Εκκλησία; Μία;) παπικοί, Μονοφυσίτες και Γ.Ο.Χ όπως εσύ το ερμηνεύεις. Μήπως λοιπόν εννοεί ως ''τρία θρησκευτικά νομικά πρόσωπα'' τις διάφορες Μητροπόλεις που θα ενταχθούν στον νόμο; π.χ. Πειραιώς, Αττικής κ.λπ.;

      Διαγραφή
    8. http://www.opengov.gr/ypepth/?p=1873

      Διάβασε στο παραπάνω link τον ορισμό του ΘΝΠ και πες μου που αναφέρεται ο όρος Μητρόπολη ή Ιερά Μητρόπολη ?

      Διαγραφή
    9. Άρθρο 2 νόμου 4301/14 :

      Ας υποθέσουμε όμως ότι με τον όρο ΘΝΠ εννοεί τις Μητροπόλεις, τότε πώς είναι δυνατόν να στέκει το παρακάτω ?

      Το ΘΝΠ "αποκτά προσωπικότητα, όταν εγγραφεί σε ειδικό δημόσιο βιβλίο (Θρησκευτικών Νομικών Προσώπων) που τηρείται στο πρωτοδικείο της έδρας του."

      Δηλαδή με βάση την ερμηνεία σου αγαπητέ Ιωάννη, μια Ιερά Μητρόπολη ΓΟΧ αποκτά ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ = ΥΠΟΣΤΑΣΗ (και όχι νομική προσωπικοτητα ή υπόσταση) αν εγγραφεί σε ειδικό δημόσιο βιβλίο ? Αν δεν είναι αυτό υβριστικό τότε τι είναι ?

      Διαγραφή
    10. Μα αγαπητέ Κυριάκο, εμένα προσωπικά ουδόλως με ενδιαφέρει αν το κράτος αναγνωρίζει τους Γ.Ο.Χ ως ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ - ΥΠΟΣΤΑΣΗ ή όχι, διότι ούτως ή άλλως ουδέποτε μας αναγνώρισε. Οι νίκες που έχουμε πετύχει παλαιότερα στα δικαστήρια δεν έγιναν λόγω αναγνωρίσεως του Κράτους αλλά δια άλλους λόγους που αν τους αναφέρω και πάλι θα νοιώσουμε προσβολή.

      Εσύ πως νομίζεις ότι το κράτος αναγνώριζε τους Γ.Ο.Χ προ του νόμου; μήπως ως την Μία Αγία Καθολική Εκκλησία; Αν δημοσιεύσω το πως μας αναγνώριζαν, θα γελάσει και το παρδαλό κατσίκι, κατά το λαϊκό γνωμικό. Ένα παράδειγμα θα σου αναφέρω μόνο. Για πήγαινε να βαπτίσεις ένα παιδί (όπως έχω κάνει προσωπικά πολλά χρόνια πριν) και δες στο ληξιαρχείο το πως αναγνωρίζεται το παιδί!!!

      Είναι πασιφανές, ότι τον εν λόγω νόμο τον θέλουν διότι έχει σημεία τα οποία είναι χρήσιμα για την Εκκλησία μας. Τα υπόλοιπα που αναφέρεις, περί διαλύσεως, ήδη σου απάντησα. Περί του τρόπου της αναγνωρίσεως, και πάλι σου απάντησα. Ουδέποτε μας αναγνώρισαν και ουδέποτε θα μας αναγνωρίσουν. Είναι καθαρά ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ και όχι προδοσία, όπως νομίζεις.

      Διαγραφή

    11. Εν ολίγοις : Η Εκκλησία του Χριστού είναι το Σώμα του Χριστού με κεφαλή τον ίδιο τον Χριστού και μέλη όλους τους Ορθοδόξους Χριστιανούς.

      Επομένως, υπόσταση στην Εκκλησία (ότι έχει προσωπικότητα έχει και υπόσταση) δίδει ο ίδιος ο Κύριος Ιησούς Χριστός και αλίμονο αν η Εκκλησία του Χριστού περίμενε να αποκτήσει υπόσταση από την εγγραφή σε ένα ειδικό δημόσιο βιβλίο.

      Αν από την άλλη παραδεχτούμε ότι η Εκκλησία αποκτά υπόσταση από την εγγραφή σε ένα ειδικό δημόσιο βιβλίο, τότε μήπως παραδεχόμαστε και ότι ο Σεργιανισμός δεν ήταν αίρεση ?

      Διαγραφή
    12. Πολύ σωστά έγραψες ότι υπόσταση δίδει ο ίδιος ο Χριστός, σωστότερα το Άγιον Πνεύμα, και όντως αλίμονο αν περιμέναμε να την αποκτήσει από βιβλία ή ανθρώπους! Ουδέποτε την ελάβαμε από αυτούς και ούτε ποτέ θα την λάβουμε, και αυτό το γνωρίζουν και οι ίδιοι. Επαναλαμβάνω ότι είναι στρατηγική και όχι προδοσία.

      Πάντως αυτό που μου κάνει εντύπωση, είναι η ευκολία που βγαίνουν συμπερασμάτα. Θυμάμαι ένα συμβάν παλαιότερα σε μία εκδήλωση. Οι Αρχιερείς ομιλούσαν και πετάγονταν πιστοί στο ''ξεκάρφωτο'' και φὠναζαν: ΝΑ ΓΙΝΗ Η ΕΝΩΣΙΣ! Μία δύο τρείς, σε κάποια στιγμή σηκώνεται ένας Αρχιερέας και λέγει ότι δεν είναι εύκολο να γίνη ένωση υπάρχουν διαφορές κ.λπ῀ κ.λπ. Αυτοί επέμεναν φωνάζοντας: ΔΕΝ ΜΑΣ ΝΟΙΑΖΟΥΝ ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ, ΝΑ ΓΙΝΗ Η ΕΝΩΣΙΣ! Πέρασαν λοιπόν τα χρόνια, έγινε ένωση, και με λύπης μου το λέγω (είμαι αυτόπτης μάρτυρας), τα ίδια πρόσωπα που κραύγαζαν για ένωση, τα ίδια όταν επιτέλους έγινε είπαν το περίφημο: ΠΡΟΔΟΣΙΑ! Όταν τους ερώτησα γιατί, είπαν επίσης το περίφημο: ΛΥΘΗΚΑΝ ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΠΩΣ ΕΓΙΝΕ Η ΕΝΩΣΗ; ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΣΩΣΤΑ! Έμεινα άφωνος, όχι από έλλειψη επιχειρημάτων αλλά από την υποκρισία και την κοροϊδία εμπρός στα ίδια μου τα μάτια, και πραγματικά λυπάμαι που δεν είχα κάτι μαζί μου να τους ηχογραφούσα τότε, ώστε να γίνουν δημοσίως ρεζίλι! Τους απάντησα το απλό: MA KAΛΑ ΕΣΕΙΣ ΔΕΝ ΦΩΝΑΖΑΤΕ ΟΤΑΝ ΣΑΣ ΕΛΕΓΕ Ο ΑΡΧΙΕΡΕΥΣ ΓΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΣ, ΟΤΙ ΔΕΝ ΣΑΣ ΝΟΙΑΖΟΥΝ; Αυτοί συνέχισαν τον χαβά τους...

      Με λίγα λόγια θέλω να πω, ότι όταν λέγεις κάτι με τόσο ''ελεφρά τη καρδία'' θα ρθει ημέρα που όταν γίνει αυτό που ζητάς, θα αναφέρεις ΕΓΩ ΕΙΠΑ ΤΕΤΟΙΟ ΠΡΑΓΜΑ; Το είδαμε και το βλέπουμε έως και σήμερον.....

      Διαγραφή

    13. Αγαπητέ Ιωάννη, ας υποθέσουμε ότι είναι στρατηγική και όχι προδοσία. Αν είναι όντως έτσι τότε η ένταξη σε αυτό τον νόμο δεν θα αποτελεί πνευματική πτώση, οπότε οι ζηλωτές Αρχιερείς μας θα λάβουν περισσότερη Χάρι αφού όπως λες διασφάλισαν με την στρατηγική τους και την κρατική αναγνώριση των μυστηρίων της Εκκλησίας.

      Αυτό όμως (το κατά πόσο κράτησαν την ΟΜΟΛΟΓΙΑ τους) θα αποδειχθεί παρακάτω, γιατί υπάρχει σε εκκρεμότητα και το θέμα των βιομετρικών ταυτοτήτων, όπου το 2000 η Σύνοδός μας είχε πάρει ξεκάθαρη θέση.

      Για να δούμε τώρα, θα κρατήσουν αυτή τη θέση ή θα υπάρξει τούμπα (δεν βάζω το πρώτο συνθετικό λόγω σαρακοστής) ? Κοντός ψαλμός αλληλούια .....

      Σε ευχαριστώ για την υπομονή σου, από την πλευρά μου σου υπόσχομαι ότι η εσωτερική αντιπολίτευση (όσο αντέχει) θα είναι δίκαιη και θα τεκμηριώνει όσα λέει με στοιχεία και αποδείξεις .

      Διαγραφή
    14. Κυριάκο μου,να στο πω με απλά λόγια, η Χάρις του Παναγίου Πνεύματος δεν μετριέται, ούτε ορίζεται ή αναλύεται, ή οτιδήποτε άλλο με ανθρώπινα κριτήρια. Είναι κάτι πολύ πάνω από εμάς, οπότε υποθετικά συμπεράσματα δεν είναι ορθά, πάντα κατά την προσωπική μου άποψη.

      Όσο αφορά τις ταυτότητες, είναι ένα άλλο θέμα για άλλη συζήτηση. Και σου θυμίζω:

      «εάν ο ένας και ο άλλος, με πρόφασιν να διορθώσουν τα κακώς κείμενα, έκαμνον επέμβασιν εις τα Ιερατικά δικαιώματα, ούτε πρόφασις επεμβάσεως θα λείψη ποτέ, ούτε θα γνωρίζωμεν ποίοι είναι εις την Εκκλησίαν οι άρχοντες και ποίοι οι αρχόμενοι, αλλά θα επήρχετο γενικόν ανακάτευμα και θαλάσσωμα».

      Κατάλαβες που υπάρχει το πρόβλημα (συν τοις άλλοις) ειδικά σε μας; Οι ταυτότητες, και γενικά τα εσχατολογικά ζητήματα, ούτε ερμηνεύονται, ούτε αναλύονται, αλλά ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΙ! Δια τούτον τον λόγον πολλοί είχαν πέσει, θα πέσουν, και θα πέφτουν σε τραγικά σφάλματα παρερμηνειών κ.λπ. κ.λπ.

      Αν κάτσω να φτιάξω σε άρθρο τα όσα έχουν ειπωθεί για ταυτότητες, ΑΜΚΑ και οτιδήποτε άλλο, (όπως έκανα εν ολίγοις με τις ημερομηνίες προ μίας εβδομάδος σε άρθρο), θα γίνουν όλοι άπιστοι!

      Μην παρεξηγήσεις. Δεν λέγω ότι οι ταυτότητες δεν είναι ένα θέμα, αλλά δεν είναι ΤΟ ΘΕΜΑ.......

      Να είσαι καλά και γω σ΄ ευχαριστώ για την κουβέντα.

      Διαγραφή