Πέμπτη 3 Μαΐου 2018

ΟΙ "ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ" ΤΩΝ ΝΕΟΑΠΟΤΕΙΧΙΣΜΕΝΩΝ




Παλαιότερα, είχαμε γράψει ένα κείμενο σχετικά με τις λεγόμενες "παρατάξεις" των Παλαιοημερολογιτών και την αναγκαιότητα της ενώσεως των υγιών στοιχείων αυτών, ώστε οι πραγματικά Ορθόδοξοι να αντιμετωπίσουν ενωμένοι την παναίρεση του Οικουμενισμού, τις άλλες αιρέσεις (παλαιές και νέες), αλλά και τις προκλήσεις της εποχής, όπως την εκκοσμίκευση, την αθεΐα, την διαστροφή. Στο παρόν άρθρο θα αναφερθούμε στις "παρατάξεις" των Νεοαποτειχισμένων, με κύριο σκοπό την δημιουργία προβληματισμού και λογισμών μετανοίας. 

***
Ως Νεοαποτειχισμένοι ορίζονται εκείνοι οι πιστοί (κληρικοί και λαϊκοί) της επίσημης Εκκλησίας, οι οποίοι άρχισαν να αποτειχίζονται, δηλαδή να διακόπτουν την εκκλησιαστική κοινωνία με αυτήν, κυρίως μετά από τα γεγονότα της επισκέψεως του Πάπα στην Αθήνα (2001), της μεταδόσεως της Θείας Ευχαριστίας σε παπικούς στην Ραβέννα από τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο (2002), των επισκέψεων Παπών στην θρονική εορτή της Κωνσταντινουπόλεως (2006, 2014) και της Ψευδοσυνόδου της Κρήτης (2016).
Κοινό χαρακτηριστικό όλων των Νεοαποτειχισμένων είναι η στεντόρεια διακήρυξη ότι:
α) δεν αποτελούν άλλη Εκκλησία, 
β) δεν κάνουν σχίσμα και 
γ) δεν έχουν καμία σχέση με τους Παλαιοημερολογίτες, στους οποίους, εκτός των παραπάνω κατηγοριών, προσάπτουν πως είναι διηρημένοι σε "παρατάξεις".
Αδιαφορώντας για το γεγονός ότι οι θέσεις περί δήθεν ιδρύσεως νέας Εκκλησίας, υπό των Παλαιοημερολογιτών (δεν μιλούμε για σχισματικούς, ή καθηρημένους, εκ του νέου, αυτοεμφανιζόμενους "Παλαιοημερολογίτες") και περί δήθεν αποσχίσεως αυτών από την Εκκλησία του Χριστού, είναι θέσεις χωρίς έρεισμα, οι οποίες έχουν αναιρεθεί πολλάκις, οι Νεοαποτειχισμένοι συνέχιζαν και συνεχίζουν δυστυχώς να επιμένουν στο όντως σκάνδαλο του κατακερματισμού των πρώτων και να τους λοιδορούν για αυτό, μη δεχόμενοι καμία από τις δικαιολογίες τους και καταδικάζοντάς τους, μη δεχόμενοι κανένα είδος συνεργασίας μαζί τους, ή έστω με τα υγιή στοιχεία αυτών (μιλούμε φυσικά για την γενική στάση τους και όχι για εξαιρέσεις, που και σε αυτούς -ευτυχώς- υπάρχουν).
***
Φθάνουμε λοιπόν στο σήμερα (2018) για να διαπιστώσουμε πως η αυτοδικαίωση και η σκληρότητα εγείρουν την δίκαιη οργή του Κυρίου, ο Οποίος αν δεν οικοδομήσει οίκον "εἰς μάτην ἐκοπίασαν οἱ οἰκοδομοῦντες". Και ο οίκος των Νεοαποτειχισμένων είναι ήδη διηρημένος σε πέντε τουλάχιστον "παρατάξεις"! Και μάλιστα χωρίς να έχουν Επισκόπους (φανταστείτε τότε τι θα γινόταν). 
Οι, αλληλομισούμενες και αλληλοσπαρασόμενες,  αυτές "παρατάξεις" αυτές είναι οι εξής:
1. Οι Τρικαμηνικοί. Πρόκειται για προσωποπαγή ομάδα λαϊκών της οποίας πνευματικός ηγέτης είναι ο ιερομόναχος Ευθύμιος Τρικαμηνάς. Κύριο ιστολόγιο δια του οποίου εκφράζονται είναι αυτό: https://paterikiparadosi.blogspot.gr/ Η ομάδα αυτή θυμίζει έντονα τους Ματθαιϊκούς Γ.Ο.Χ., τόσο διότι ο π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς, κατέχει στην συνείδηση των οπαδών του θέση παρόμοια με εκείνην την οποία είχε ο Ματθαίος Καρπαθάκης ("αλάθητος Άγιος Πατέρας"), όσο και επειδή ο π. Ευθύμιος (όπως και ο Ματθαίος) αποφαίνεται σαν να ήταν Σύνοδος, για θέματα που αφορούν ολόκληρη την Εκκλησία, όπως περί του κύρους των Μυστηρίων, περί της Οικονομίας και της Ακρίβειας, για την Ημερολογιακή Καινοτομία, για το ποιοι είναι εντός και ποιοι εκτός της Εκκλησίας κ.ο.κ. 
2. Η ομάδα που πρόσκειται στους Αγιορείτες Πατέρες. Πρόκειται για αποτειχισμένους κληρικούς, μοναχούς και λαϊκούς από όλη την Ελλάδα, που είτε ακολουθούν το παλαιό ημερολόγιο, είτε, κατ' οικονομίαν και άχρι καιρού, το νέο (κατά την θέση των π. Φιλοθέου Ζερβάκου και π. Αυγουστίνου Καντιώτου) και αγωνίζονται για την δημιουργία συνθηκών, οι οποίες θα επιτρέψουν την σύγκληση μιας πραγματικά Αγίας και Μεγάλης Συνόδου των αληθινά Ορθοδόξων. Δεν έχουν επίσημο ιστολόγιο, αλλά κείμενά τους φιλοξενούνται κυρίως εδώ: https://synaksiorthodoxon.blogspot.gr/ Είναι η πιο υγιής ομάδα από άποψη φρονημάτων, αλλά και ποιότητας των προσώπων. Ηγετική προσωπικότητα είναι ο Γέροντας Σάββας Λαυριώτης, ο οποίος διακρίνεται για την ταπείνωση και το πατερικό του φρόνημα.
3. Οι Επιφανιακοί. Οπαδοί της ημιαποτείχισης (διακόπτω με αυτόν που έχει πέσει σε αίρεση, αλλά κοινωνώ με εκείνον που κοινωνεί μαζί του) του π. Επιφανίου Θεοδωρόπουλου, των οποίων ηγείται μια χαρισματική φυσιογνωμία, ο Πρωτοπρεσβύτερος και Καθηγητής π. Θεόδωρος Ζήσης. Η ομάδα αυτή εκφράζεται μέσω των ιστολογίων του π. Νικολάου Μανώλη (http://www.katanixis.gr/) και του π. Φωτίου Βεζύνια (http://salpismazois.blogspot.gr/), ενώ υποστηρίζεται και από μη αποτειχισμένους Επιφανειακούς (όπως τους Κυπρίους λαϊκούς θεολόγους Παναγιώτη Τελεβάντο και Παναγιώτη Νούνη), αλλά και από, επίσης μη αποτειχισμένους, κληρικούς της Μητροπόλεως Πειραιώς (π. Άγγελος Αγγελακόπουλος, π. Ματθαίος Βουλκανέσκου) και ίσως και από τον ίδιο τον Μητροπολίτη Πειραιώς Σεραφείμ. Δυστυχώς η ομάδα αυτή χαρακτηρίζεται από τάσεις αυτοδικαίωσης και περιφρονεί και τις υπόλοιπες ομάδες, το ίδιο σχεδόν με τους Παλαιοημερολογίτες. Αυτό συμβαίνει διότι ο π. Θεόδωρος περιστοιχίζεται και υποστηρίζεται από ακατάλληλα πρόσωπα (διακρίνονται κυρίως για την ειρωνεία τους και την αποφυγή διαλόγου μόλις υποψιαστούν ότι απέναντί τους δεν βρίσκεται κάποιος αφελής), πλην συγκεκριμένων εξαιρέσεων, όπως, για παράδειγμα, του μοναχού Σεραφείμ Ζήση, ο οποίος επίσης διακρίνεται για την ταπείνωση και το πατερικό του φρόνημα.
4. Οι οπαδοί των "ακύρων Μυστηρίων". Πρόκειται για μια ολιγομελής ομάδα χωρίς ιερείς, με κύριο εκφραστή της, τον μοναχό Μακάριο Κουτλουμουσιανό (http://monaxosmakarios.blogspot.com/).
5. Οι οπαδοί της "Αναλαμπής". Πρόκειται για ομάδα λαϊκών με ηγέτη τον μοναχό Μωυσή και της οποίας το κήρυγμα επικεντρώνεται σε προφητείες για την "Αναλαμπή της Ορθοδοξίας", ως εθνική και θρησκευτική αναγέννηση (ιστολόγιοhttp://opaidagogos.blogspot.gr/). Η ομάδα αυτή λοιδωρείται ιδιαιτέρως από μερικές εκ των παραπάνω ομάδων.

Εκτός των παραπάνω "παρατάξεων" υπάρχουν στους Νεοαποτειχισμένους και ανένταχτοι ιερείς, μοναχοί και λαϊκοί, όπως και ιστολόγια (π.χ. https://apotixisi.blogspot.gr/ , http://www.wallingoff.com/ κλπ.).

***
Έχοντας υπόψιν:
α) Ότι η "ενότητα" των Οικουμενιστών είναι ψεύτικη και βασίζεται στον Καίσαρα και
β) Ότι η διάσπαση των Αντιοικουμενιστών οφείλεται, όχι μόνο στην εμμονή ορισμένων στις πλάνες και τις κακοδοξίες τους, αλλά κυρίως στην υπερηφάνειά μας (δεν έχουμε συνειδητοποιήσει με ταπείνωση ότι άπαντες "βράζουμε στο ίδιο καζάνι", κατά την λαϊκή ρήση), 
σε επόμενο άρθρο μας θα καταθέσουμε σκέψεις και προτάσεις που αφορούν το μέλλον του αντιοικουμενιστικού αγώνος.
Χριστός Ανέστη!


ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ "ΚΡΥΦΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ"


4 σχόλια:

  1. 1) Υπάρχουν παραλείψεις, πχ δεν υπάρχει αναφορά σε παλαιότερους αποτειχισμένους που ακολουθούν το παλαιό ημερολόγιο (έχουν ελάχιστη διαδικτυακή παρουσία). Μας παραξενεύει αυτό ως παράλειψη σας, γιατί αποτελούσε αφορμή διαφωνιών μέχρι πρόσφατα.

    2) Επίσης δεν θεωρούμε ότι πρόκειται για "παρατάξεις".
    Υπάρχουν διαφορετικές απόψεις για ένα σωρό ζητήματα που προέκυψαν.

    3) Γιατί υποχρεωτικά πρέπει να αποδέχεσαι ότι έχεις «τσομπάνη» και θα θεωρείς αλάθητη κάθε δρόμο που επέλεξε να σε πάει; Λάθη δεν κάνουν οι «τσομπάνηδες»; Δεν τους πιάνει ποτέ η «βροχή»; Με αυτή την έννοια δεν νομίζουμε ότι χρειάζεται να πιεζόμαστε να αποδώσουμε σε οποιονδήποτε αποτειχισμένο πατέρα το «αλάθητο».

    4) Δεν θεωρούμε ότι υπάρχει ουσιαστική διαφορά κατ αρχήν μεταξύ των ομάδων 1,2,4,5.
    πχ τι μας απασχολεί αν είναι άκυρα ή όχι τα μυστήρια των νεοημερολογιτών σήμερα; Εμείς έχουμε τους ιερείς μας. Προφανώς είναι θέμα που θα κληθεί να αποφασίσει Σύνοδος, μέχρι τότε ας λέει ο καθένας –με ευγένεια- την άποψη του.

    5) Αντίστοιχα δεν θεωρούμε ότι υπάρχει ουσιαστική διαφορά "Αγιορειτών" - π.Ευθυμίου. Το ότι το άτομο που έχει την ευθύνη χειρισμού του ιστολογίου της Πατερικής Παράδοσης, εύκολα οξύνει τις αντιθέσεις, δεν σημαίνει ότι ευθύνεται ο π.Ευθύμιος γι αυτό. Έχοντας μιλήσει σχετικά με τον π.Ευθύμιο, σας το διαβεβαιώνουμε.

    6) Όσο για το θέμα του ημερολογίου (παλαιού ή νέου), στο οποίο δεν αναφερθήκατε, επίσης θεωρούμε ότι μια μέση λύση θα λύσει την τυχόν παρούσα "διάσταση" απόψεων: α) Αφού το επέβαλαν οι οικουμενιστές και αφού β) αποτελεί αφορμή χωρισμού των πιστών θα μπορούσαμε να επιστρέψουμε κάποια στιγμή στο παλαιό. γ) επειδή όμως αν γίνει αυτό άμεσα, αφενός θα μας κατατάσσουν στους "παλαιοημερολογίτες" αφετέρου δ) θα είναι ακόμη μεγαλύτερος ο σταυρός της αποτείχισης για τους λαϊκούς (στο οικογενειακό τους περιβάλλον), γι αυτό καλύτερα να αποφασιστεί να γίνει στο μέλλον. Ας είναι σε ένα ή δύο ή τρία χρόνια. Θα δείξει ο Θεός. Όποιος μέχρι τότε είναι έτοιμος και θέλει, μπορεί να ακολουθεί το παλαιό. Ας μην μπαίνει όμως ως προϋπόθεση από κανέναν.
    ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. 7) Τέλος ως ιστολόγιο μας κατατάσσετε σε "παράταξη". Δεν συμφωνούμε.
    Για εμάς κάποια πράγματα είναι οφθαλμοφανή (επεικείμενος παγκόσμιος πόλεμος). Για άλλους όχι. Δεν χρειάζεται να μαλώσουμε. Θα δείξει. Ένα σωρό Άγιοι μίλησαν για τα επερχόμενα. Αν κάποιοι δεν θέλουν να τους πιστέψουν, γιατί θα πρέπει να τους υποχρεώσουμε; Και πάλι κάποιοι λόγω ιδιοσυγκρασίας έχουν μάθει να ρίχνουν αναθέματα και να προσβάλουν απίστευτα πατέρες. Δεν πειράζει. Συγχωρεμένοι. Δεν πάψαμε να αναρτούμε κείμενα ούτε του π.Ευθυμίου ούτε του π.Σάββα.

    8) Σε 2 πρόσφατες αναρτήσεις μας γράψαμε σχόλια μας για την κατάσταση στον χώρο των αποτειχισμένων
    https://opaidagogos.blogspot.gr/2018/05/3.html
    https://opaidagogos.blogspot.gr/2018/04/blog-post_29.html

    9) Τέλος ο π.Ευθύμιος πιστεύουμε ότι φυσικά και λέει τις σκέψεις και τις απόψεις του αλλά δεν αυτοπροσδιορίστηκε ποτέ ως αλάθητος. Σε ζητήματα όπως πχ το ημερολόγιο, μας είπε, αν μαζευτούμε όλοι οι αποτειχισμένοι και συμφωνήσουμε, εγώ δεν έχω αντίρρηση.

    10) Τέλος, μεμονωμένα ιστολόγια, όπως όλα τα ιστολόγια προσφέρουν μεν έργο αλλά δεν παύουν να εκφράζουν προσωπικές απόψεις. Ας τις εκφράζουν. Απλά να τις βλέπουμε έτσι. Ένα ιστολόγιο δεν είναι Δελτίο Τύπου κανενός και δεν αποτελεί "αυθεντία"!.

    11) Νομίζουμε ότι επιτρέπει ο Θεός να είμαστε διηρημένοι, για να αποκαλύπτεται το χαμηλό επίπεδο που έχει ο καθένας μας, λαϊκοί και πατέρες. Να μην νομίζουμε ότι ΕΜΕΙΣ σώσαμε την εκκλησία. Να καταλάβουμε ότι είμαστε αξιολύπητοι όλοι μας (για να μην νομίζετε ότι αναφερόμαστε μόνον στους αποτειχισμένους, ισχύει και για αποτειχισμένους ΓΟΧ και για ΓΟΧ).

    12) Μας λυπεί η εμμονή της ομάδος π.Θεοδώρου Ζήση, π.Νικολάου Μανώλη.
    Ίσως προέρχεται από το ότι οι αγώνες που έκαναν πάντα, ήταν στο πλευρό του νικητή, ή έστω προϋπόθεταν μαζική συμμετοχή. Αυτό μας φοβίζει ως εμπειρία τους. Δεν έχουν μάθει να πολεμάνε "μόνοι".


    Αν δεν τους δούμε προσεχώς να στελεχώνουν κι αυτοί κάποιο «αντιαιρετικό γραφείο» μητρόπολης, για να εκδίδουν ανακοινώσεις την ώρα που οι συνεφημέριοι τους θα λειτουργούνται με τον Σύρου (όπως πρόσφατα ιερέας του Πειραιώς) ή την ώρα που ο «αντιοικουμενιστής» δεσπότης τους θα συλλειτουργεί με τον Σύρου ή με τον Μεσσηνίας, ας ελπίσουμε ότι θα τους καθαιρέσουν σύντομα και θα αναγκαστούν να ακολουθήσουν εκ των πραγμάτων –επειδή δεν θα συλλειτουργούν μαζί τους οι άλλοι- τον δρόμο του Γολγοθά χωρίς «οικονομίες»..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν και δεν είναι δικό μου το άρθρο ώστε να είμαι ο αρμόδιος να απαντήσω δια τα λεχθέντα, δεσμεύομαι ότι θα σας απαντήσω το βράδυ ή αύριο λέγοντας την προσωπική μου άποψη, διότι πρέπει να αποχωρήσω λόγω υποχρεώσεων. Το θετικό είναι ότι συμφωνούμε σε πολλά απ΄ όσα γράφετε. Σε όσα ζητήματα διαφωνούμε, πιστεύω ότι είναι ζητήματα συζητήσιμα και επιλύσιμα.

      Διαγραφή
  3. έχω να πω τα εξής..
    1..οι ΓΟΧ δεν επρεπε να κάνουν άλλες
    Συνοδους..

    2 οι εικόνες που
    τόσα χρονια 600 περίπου υπήρχαν στην Ορθόδοξη εκκλησία που βγήκαν αγιοι τώρα έγιναν αιρετικες
    αυτα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή