ΦΩΤΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΛΑΣΦΗΜΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΚΡΟΠΟΛ


ΣΗΜΕΙΩΣΙΣ ''ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ: Η συγκέντρωση ήταν ειρηνική με εξαίρεση μεμονωμένες μικροακρότητες από μερικούς τους οποίους απομόνωσαν συνετοί αδελφοί που αισθάνονται το τι σημαίνει να είσαι Ορθόδοξος και όχι οπαδός! Ευχόμαστε τις επόμενες ημέρες να γεμίσει η Ιπποκράτους από Ιερείς οι οποίοι σήμερα ήταν υποχρεωμένοι να ακολουθήσουν τα ιερατικά τους καθήκοντα, όπως ο εσπερινός της συγχώρεσης.




 ΠΗΓΗ: https://www.facebook.com/Filoi.tis.Gnisias.Esfigmenou/

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ





ΠΑΤΕΡΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΣΥΓΧΩΡΗΣΕΩΣ


\


Ομιλία του αειμνήστου πνευματικού πατρός ημών 

Μητροπολίτη Ωρωπού και Φυλής κ. Κυπριανού, 

στον Εσπερινό της Κυριακής της Τυρινής έτει 1998.



Καλή Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή 
με προσευχητική κατάνυξη και πλουσίους καρπούς μετανοίας. Αμήν!



Καλή Νηστεία και καλό αγώνα σε όλους!


Η αγία μας Ορθόδοξη Εκλησία έχει θεσπίσει αυτές τις ημέρες να διαβάζεται το Μεγάλο Απόδειπνο, και μας υπενθυμίζει συχνά την ευχή του Αγίου Εφραίμ του Σύρου που όλοι γνωρίζουμε:

Κύριε καὶ Δέσποτα τῆς ζωῆς μου, πνεῦμα ἀργίας, περιεργείας, φιλαρχίας καὶ ἀργολογίας μή μοι δῷς.




Πνεῦμα δὲ ταπεινοφροσύνης, ὑπομονῆς καὶ ἀγάπης, χάρισαί μοι τῷ σῷ δούλῳ.



Ναί, Κύριε Βασιλεῦ, δώρησαί μοι τοῦ ὁρᾶν τὰ ἐμὰ πταίσματα, καὶ μὴ κατακρίνειν τὸν ἀδελφόν μου, ὅτι εὐλογητὸς εἶ, εἰς τοὺς αἰῶνας τῶν αἰώνων. Ἀμήν.

(Όσιος Εφραίμ ο Σύρος)



Άραγε πόσοι από εμάς τηρούν τα λεχθέντα της ευχής αυτής; Επίσης ο γνωστός σε όλους μας Αίσωπος, αναφέρει κάτι ωραίο για τα δύο σακιά που κουβαλά κάθε άνθρωπος μαζί του:



Bέβαια, υπάρχουν και άνθρωποι οι οποίοι την κατάκριση την μετασχηματίζουν είτε σε ''δίκαιη ομολογία'' είτε σε ''αντιαιρετικό αγώνα'' κ.λπ.


Παλαιότερα είχαμε αναφέρει γι΄ αυτούς τα εξής:

«Οι αρχαίοι πατέρες εξήλθον εις την έρημον και ιάθησαν, και γεγόνασιν ιατροί και ανακάμψαντες εκείθεν άλλους ιάσαντο, ημείς δέ άμα τω εξελθείν εκ του κόσμου πρό του ιαθήναι άλλοις, επιχειρούντες θέλομεν θεραπεύειν, και αναλύη εφ΄ ημάς η νόσος, και γίνονται τα έσχατα ημών χείρονα των πρώτων, και ακούομεν παρά του Σωτήρος, το ''ιατρέ θεράπευσον σεαυτώ''». (Μ. ΑΝΤΩΝΙΟΥ)

Είναι κατανοητά τα όσα μας συμβουλεύει ο Άγιος Αντώνιος και δυστυχώς ισχύουν έως τις ημέρες μας οι λόγοι του! Εἰναι αρκετοί αυτοί οι οποίοι ενώ δεν έχουν ''εξέλθει'' από τα πάθη του κόσμου τούτου, με συνέπεια να ιατρευτούν οι ίδιοι, προσπαθούν να ιατρεύσουν τους άλλους! Όμως οι Άγιοί μας έπρατταν το αντίθετον ακριβώς! Πρώτα εθεράπευον τον εαυτό τους εις τις ερήμους νικώντας τα πάθη τους και τον διάβολο, και έπειτα ως έμπειροι πια ιατροί προσπαθούσαν να θεραπεύσουν τους άλλους! Δυστυχώς οι ταλαίπωροι αυτοί αδελφοί δεν αντιλαμβάνονται ότι με τον τρόπον που κινούνται ''γίνονται τα έσχατα ημών χείρονα των πρώτων'', και έτσι είναι πολύ δύσκολο να κατανοήσουν και να θεραπευθούν από αυτήν την εκ δεξιών πλάνη!

Επικαλούνται επίσης διάφορους αγίους απομονώνοντας χωρία τα οποία χρησιμοποιούν δια να στηρίξουν τα ''πιστεύω'' τους, και όσα δεν ''βολεύουν'' τα προσπερνούν αδιάφορα. Ένας από αυτούς τους αγίους πατέρες είναι και ο Μέγας Βασίλειος. 

Μας λέγει ο άγιος:

«Είναι παρατηρημένο, ότι πολλά από τα καλά, δεν φαίνονται ως καλά και σωστά σε ανθρώπους που δεν έχουν σωστή κρίση. Από αυτή τη λαθεμένη κρίση βγάζουν πολλοί συμπεράσματα. Αλλά και το μέλι φαίνεται σε μερικούς πικρό, επειδή χάλασε η γεύση τους απο κάποια αρρώστια. Έτσι πάλι ενα μάτι με κακή όραση πολλά απο τα γύρω πράγματα δε βλέπει, ενώ φαντάζεται άλλα που δεν υπάρχουν. Κάτι ανάλογο γίνεται συχνά και με το νόημα των λόγων, όταν αυτός που τους κρίνει είναι κατώτερος διανοητικά απο το περιεχόμενο του κειμένου που διαβάζει. Για το λόγο αυτό πρέπει και αυτός που γράφει και αυτός που κρίνει τα γραμμένα να έχουν σχεδόν την ίδια μόρφωση. Όπως αυτός που δεν ξέρει γεωπονία δεν μπορεί να κρίνει τα γεωργικά έργα και όπως αυτός που δεν κατέχει τη μουσική παιδεία δεν μπορεί να διακρίνει πότε τα διάφορα μουσικά κομμάτια έχουν σωστό μέλος ή όχι, πως μπορεί να θέλει κανείς να γίνεται έτσι αμέσως κριτής των λόγων, όταν δεν έχει να παρουσιάσει δάσκαλο που τον δίδαξε ή να αναφέρει τον χρόνο που σπούδασε ή κι όταν πάλι δεν έχει ούτε πολύ ούτε λίγο ιδέα γύρω απο το λόγο; Το ίδιο πράγμα βλέπω και για τους λόγους του Πνεύματος, ότι δηλαδή δεν επιτρέπεται στον καθένα να εξετάζει τα λεγόμενα, παρά μόνο σ΄ αυτόν που έχει το πνεύμα της διακρίσεως...» (Μ. Βασιλείου, Επιστολαί 204, 5/ΒΕΠΕΣ 55, 236, 13).

Σαφέστατος ο άγιος!

Επίσης πρέπει να ενθυμηθούν οι αγαπητοί μας αδερφοί ότι:

«Οὐδέν γάρ ὄφελος βίου καθαροῦ, δογμάτων διεφθαρμένων· ὥσπερ οὖν οὐδέ τοὐναντίον, δογμάτων ὑγιῶν, ἐάν βίος ᾖ διεφθαρμένος» (᾿Ιω. Χρυσοστόμου ΡG 59,369)Μας λέγει με απλά λόγια ότι εις τίποτα δεν μας ωφελεί εάν έχουμε καθαρό βίο αλλά διδάσκουμε και πιστεύουμε διεφθαρμένα δόγματα. Όμως μας λέγει και το αντίθετο. Εις τίποτα επίσης δεν μας ωφελεί εάν διδάσκουμε και πιστεύουμε ορθά τα δόγματα, αλλά έχουμε βίο διεφθαρμένο.


Τα δύο αυτά πρέπει να ευρίσκονται σε πλήρη αρμονία μεταξύ τους: «τά ὑγιῆ δόγματα σπουδάζωμεν ἐναποτίθεσθαι ταῖς ἑαυτῶν ψυχαῖς καί μετά τούτων καί βίου ἀκρίβειαν ἐπιδείκνυσθαι, ἵνα καί ὁ βίος μαρτυρῇ τοῖς δόγμασι...», διότι «τόν χριστιανόν οὐδέν ὀνίνησι τά ὀρθά δόγματα, ἐάν τῆς κατά τόν βίον πολιτείας ἀμελῇ». (Κλήμεντος ᾿Αλεξανδρέως, Στρωματεῖς 7,15· ΡG 9,525Α· ΕΠΕ 4,452-454).

Ας προσέξουμε και εμείς δια να μην ακούσουμε αλλά και πάθουμε ότι έπαθαν και οι νεανίες του Ευαγγελίου:

«ἀποκριθὲν δὲ τὸ πνεῦμα τὸ πονηρὸν εἶπε· τὸν Ἰησοῦν γινώσκω καὶ τὸν Παῦλον ἐπίσταμαι· ὑμεῖς δὲ τίνες ἐστέ;
καὶ ἐφαλλόμενος ἐπ᾿ αὐτοὺς ὁ ἄνθρωπος, ἐν ᾧ ἦν τὸ πνεῦμα τὸ πονηρόν, καὶ κατακυριεύσας αὐτῶν ἴσχυσε κατ᾿ αὐτῶν, ὥστε γυμνοὺς καὶ τετραυματισμένους ἐκφυγεῖν ἐκ τοῦ οἴκου ἐκείνου. (Πραξ. 19-16)

Διά τούτο: ''ιατρέ (φύγε πρώτα εις την έρημο=από τα κοσμικά πράγματα και ασχολίες και)  θεράπευσον (πρωτίστως) σεαυτόν''»

Μερικοί από αυτούς τους ταλαιπωρημένους αδελφούς, μεταβαίνουν από χώρο σε χώρο διότι δεν αναπαύονται πουθενά για πολλούς και διάφορους λόγους τους οποίους συχνά επικαλούνται. Θυμόμαστε μία ιστορία από το γεροντικό:


«Ἕνας νέος μοναχός ἐπεσκέφθη τόν Ἀββᾶ Θεόδωρο προκειμένου νά τοῦ πῆ μιά μεγάλη στενοχώρια πού εἶχε.

·        Στόν κόσμο Γέροντα, εἶπε ὁ μοναχός, ἤμουν καλύτερος. Νήστευα πιό πολύ, ἔκανα πολλές προσευχές, ἀγρυπνίες, εἶχα κατάνυξη, ἔκανα ἀγαθοεργίεςἘδῶ στήν ἔρημο, τά ἔχασα αὐτά καί φοβᾶμαι μήπως χάσω καί τήν ψυχή μου.

·                    Ἔχεις δίκηο, τοῦ εἶπε ὁ σοφός καί διορατικός Γέροντας. Ἀλλά αὐτά πού ἔκανες στόν κόσμο δέν ἦταν τίποτε ἄλλο παρά ἔργο κενοδοξίας καί τό μόνο πού ἐπιζητοῦσες ἦταν ὁ ἀνθρώπινος ἔπαινος. Ἤθελες νά σοῦ λένε μπράβο οἱ ἄνθρωποι. Ὅμως ὁ Θεός δέν τά δεχόταν τά ἔργα σου καί τίς πράξεις σου. Ἀντίθετα ὁ διάβολος χαιρόταν μέ τήν ἐπίπλαστη εὐσέβειά σου. Τώρα ὅμως πού ἀποφάσισες νά ἀγωνιστῆς σωστά καί κατατάχτηκες ὁριστικά στό στρατό τοῦ Κυρίου, ὁ διάβολος λυπήθηκε καί ὁπλίστηκε δυνατά ἐναντίον σου. Ἐδῶ δέν δέχεσαι τούς ἐπαίνους τῶν κοσμικῶν, ἀλλά μαθαίνεις τήν ταπείνωση. Ἐδῶ συντρίβεται τό ἐγώ σου καί βρίσκεις σιγά σιγά τήν πνευματική σου ἰσορροπία. Μάθε παιδί μου, ὅτι ἀρέσει πιό πολύ στόν Κύριό μας ἕνας μόνο ψαλμός,ὅταν τόν λές μέ ταπείνωση καί συντριβή καρδίας, παρά χίλιοι ψαλμοί σάν αὐτούς πού ἔλεγες στόν κόσμο γιά νά ἐπιδεικνύης τήν δῆθεν εὐσέβειά σου καί νά ἀπολαμβάνης τούς ἐπαίνους τῶν ἀνθρώπων,νομίζοντας ὅτι κάποιος εἶσαι. Ὅ,τι ἔκανες στόν κόσμο ἦταν ἀποτέλεσμα τῆς κενοδοξίας σου.

                    Ὁ νέος ἐπέμεινε. Γέροντα ἐδῶ δέν κάνω τίποτα. Ἐκεῖ ἤμουν καλύτερος.

·                    Ἄκουσε, παιδί μου, εἶπε μέ αὐστηρότητα ὁ φωτισμένος Ἀββάς,καί αὐτό πού κάνεις αὐτή τή στιγμή, νά ἐπιμένης νομίζοντας ὅτι στόν κόσμο ἤσουν καλύτερος, εἶναι ὑπερηφάνεια. Θυμᾶσαι τόν Φαρισαῖο τῆς παραβολῆς; Καί αὐτός τήν ἴδια γνώμη εἶχε γιά τόν ἑαυτό του καί καταδικάστηκε. Εἶχε ὑψηλόφρονες, ὑπερήφανους λογισμούς. Νόμιζε ὅτι αὐτός ἦταν ὁ καλύτερος. Ὅτι οἱ ἄλλοι δέν ἦταν τίποτα μπροστά του. Πίστευε ὅτι ἦταν ὁ πιό εὐσεβής καί ὁ καλύτερος τηρητής τοῦ νόμου.

Ἐπίσης, θυμᾶσαι τόν τελώνη; Δικαιώθηκε γιατί εἶχε αὐτογνωσία τήν ὁποία πέτυχε μέσα ἀπό τήν ταπείνωση. Πιό ἀρεστός εἶναι στό Θεό ὁ ἁμαρτωλός, μέ τή συντετριμμένη καρδιά καί τίς ταπεινές σκέψεις, παρά ὁ ὑψηλόφρων «ἐνάρετος».

Πόσο απλά και κατανοητά μας τα λέγουν οι άγιοί μας! Μήπως λοιπόν μερικοί, είτε εν γνώση είτε εν αγνοία, επιζητούν τον ''έπαινο'' τον οποίο στους χώρους που μετείχαν δεν τον ελάμβαναν;  Οι δικαιολογίες όμως δεν σταματούν από τους ίδιους αδελφούς, και ας τις στιγματίζουν οι Πατέρες μας λέγοντας:

«χωρίς να εννοούν ούτε εκείνα που λέγουν ούτε εκείνα τα οποία προφέρουν με τόσον αυθεντικάς τάχα και κατηγορηματικάς διαβεβαιώσεις» (Α΄ Τιμ. 1,7), τολμούν μόνον να δογματίζουν αμαθώς και να αναθεματίζουν εκείνα που δεν γνωρίζουν, ώστε να περιγελώνται τα ιδικά μας από τους αλλοπίστους....

Και ποιός είσαι σύ ο οποίος έχεις τόση μεγάλη εξουσίαν και δύναμιν; Διότι τότε θα καθίσει επάνω εις τον θρόνον του ο Υιός του Θεού και θα τοποθετήσει τα πρόβατα εκ δεξιών, τα ερίφια εξ΄ αριστερών. Διατί λοιπόν επιζητείς τόσον μεγάλην αξίαν, την οποίαν ηξιώθη να λάβη μόνον ο όμιλος των αποστόλων και οι κατ΄ απόλυτον ακρίβειαν γενόμενοι διαδόχοι αυτών, οι οποίοι είναι πλήρεις χάριτος και δυνάμεως;....»  (ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ, 31, 451-456)
Αυτούς στιγματίζει και ο Μ. Βασίλειος λέγοντας:
«Ἀκόμα δὲ κι ἡ δῆθεν ὑπεράσπιση τῆς ὀρθοδοξίας ἔχει ἐπινοηθεῖ ἀπὸ μερικοὺς σὰν ὅπλο στὴ μεταξύ τους διαμάχη καὶ κρύβοντας τὶς δικές τους ἔχθρες, καμώνονται πὼς ἐχθρεύονται γιὰ χάρη τῆς ὀρθοδοξίας. Κι ἄλλοι, ξεφεύγοντας τὸν ἔλεγχο γιὰ τὶς μεγάλες ντροπές τους, ἀνάβουν στὰ πλήθη μανία στὴ μεταξύ τους φιλονικία, ὥστε νὰ σκεπάσουν μὲ τὰ γενικὰ κακὰ τὸ δικό τους.....» (Μ. Βασιλείου Ἐπιστολὴ 92).

όπως πολλές φορές έχουμε αναφέρει! Δια τούτο με λύπη συνεχίζει και λέγει:

«.....μας περιβάλλουν, όπως φαίνεται, δυστυχίαι παραπλήσιαι μ΄ εκείνας που κατέλαβαν τα Ιεροσόλυμα κατα την πολιορκίαν του Βεσπασιανού. Οι Ιουδαίοι δηλαδή ταυτοχρόνως και από τον ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΝ πόλεμον επιέζοντο και από την ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΝ ΣΤΑΣΙΝ των ομοφύλων των κατεστρέφεντο»(Μ. Βασιλείου Ἐπιστολὴ 92).

Δεν το βλέπουμε αυτό σήμερα; Δεν βλέπουμε τις εξωτερικές πιέσεις σε εθνικά (και όχι μόνο) ζητήματα; Δεν βλέπουμε την εσωτερική στάση διαφόρων ομοφύλων αδελφών μας, με συνέπεια να έχουν δημιουργηθεί διαμάχες-διασπάσεις Παλ/των, Αποτειχισμένων και πόσα ακόμη που δεν έχουν τελειωμό; Τι φταίει; 

Εν κατακλείδα και κατά την ταπεινή μας άποψη, το πρόβλημα ξεκινά από λόγους τους οποίους θα απαριθμήσουμε μερικώς:

1) Από την ''κατάκριση'' εις την οποία ουδείς δίνει πια σημασία εφευρίσκοντας διάφορες δικαιολογίες.

2) Από την ''μη θεραπεία'' των παθών μας.

3) Από την ''κακή κρίση''.

4) Από το ''κυνήγι του επαίνου'', με αποτέλεσμα να δίνουμε τροφή στον εγωισμό μας.

5) Από την ''αρπαγή'' εξουσίας δίχως να είμασθε αρμόδιοι.

6) Από την ''υποκρισία'' ότι χάριν της Ορθοδοξίας αγωνιζόμαστε.

και πολλά άλλα που κατά καιρούς έχουμε αναφέρει....

Ευχόμαστε αυτήν την νηστεία της Σαρακοστής, όντως να την κάνουμε όπως πρέπει, είτε δια λόγων είτε δια έργων, ώστε τους καρπούς των αγώνων μας να τους δει πρώτα ο Θεός, έπειτα εμείς, και έπειτα οι άλλοι.......

Καλή νηστεία και καλόν αγώνα σε όλους!


Ι.Ν. Παπαρρήγας


Ἀνακοίνωσις περὶ τῶν Συνοδικῶν Ἐκδηλώσεων Κυριακῆς τῆς Ὀρθοδοξίας


Ἐν Ἀθήναις, 1/ 14 – 02 - 2018
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΙΣ
Πρὸς ἅπαντα τὸν Kλῆρον καὶ τὸν Λαὸν τῆς καθ’ ἡμᾶς Ἐκκλησίας ἐν Ἀθήναις, Πειραιεῖ καὶ Ἀττικοβοιωτίᾳ.

      Ἀγαπητὰ τέκνα ἐν Κυρίῳ,
       Ἁγία μας Ἐκκλησία ἑορτάζει πάλιν καί φέτος τόν Θρίαμβο τῆς Ὁρθοδοξίας διά μέσῳ τῶν αἰώνων. Ἡμεῖς, τὸ μικρὸν ποίμνιον τῶν ἀγωνιζομένων ὑπὲρ τῆς Γνησίας Ὀρθοδοξίας, οἱ κατοικοῦντες ἐν Ἀθήναις καὶ ἐν τῇ εὐρυτέρα περιοχῇ τῆς Ἀττικῆς, καλούμεθα νὰ δώσουμε τό ὀμολογιακόν παρόν καί νά τιμήσωμεν τὴν ἡμέραν ταύτην διὰ τῶν Συνοδικῶν Ἐκδηλώσεων, ἤτοι:
      α) Τὴν πρωΐαν τῆς Κυριακῆς τῆς Ὀρθοδοξίας, 12ην /25ην Φεβρουαρίου 2018, ὁ Μακαριώτατος Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν καὶ πάσης Ἑλλάδος κ.κ. Καλλίνικος θὰ προεξάρχῃ εἰς τρισαρχιερατικὴν Θείαν Λειτουργίαν εἰς τὸν Ἱερὸν Ναὸν Ἁγίας Παρα- σκευῆς (Διοσκούρων 6 – Μοναστηράκι Ἀθηνῶν), συλλειτουργούντων τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιῶς καί Σαλαμῖνος κ. Γεροντίου καὶ τοῦ Θεοφιλεστάτου Ἐπισκόπου Μεθῶνης κ. Ἀμβροσίου.
      β) Περὶ ὥραν 11ην μεσημβρινὴν θὰ ἐκκινήσῃ λιτανευτικὴ πομπὴ ἐκ τοῦ ἰδίου Ἱεροῦ Ναοῦ, ἥτις θὰ περιέλθῃ τὰς πέριξ ὁδούς, προκειμένου νὰ δοθῇ ἡ καλὴ Μαρτυρία τῆς Ἐκκλησίας μας εἰς τὸ κέντρον τῆς πόλεως τῶν Ἀθηνῶν. Εἰς τὴν λιτάνευσιν ταύτην καλοῦνται νὰ προσέλθουν ἅπαντες οἱ Κληρικοὶ καὶ τὰ ἐκκλησιάσματα τῶν Ἐνοριῶν τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν, κατὰ τὰ πρότυπα τοῦ ἑορτασμοῦ τῶν Ἁγίων Θεοφανείων.
       γ) Τὸ ἑσπέρας τῆς αὐτῆς ἡμέρας θὰ λάβῃ χώραν ἡ εἰθισμένη ἑόρτιος Συνοδικὴ Ἐκδήλωσις, ἡ ὁποία θὰ γίνῃ εἰς τὴν αἴθουσαν «ΠΑΡΝΑΣΣΟΣ», πλατεῖα Ἁγ. Γεωργίου Καρύτση 8, Ἀθῆναι, εἰς τὰς 18:00, μὲ κεντρικὸν ὁμιλητὴν τὸν Σεβασμιώτατον Μητροπολίτην Πειραιῶς καί Σαλαμῖνος κ. Γερόντιον.
παντες, Κλῆρος καὶ Λαός, καλούμεθα νὰ συμμετάσχωμεν εἰς τὰς Ἐκδηλώσεις. 
Μετ’ εὐχῶν, δι’ εὐλογημένην καὶ Καρποφόρον Ἁγίαν Τεσσαρακοστήν. 
Ὁ Ἀρχιγραμματεὺς
+ Ὁ Δημητριάδος Φώτιος

ΠΗΓΗ: https://www.imab.gr/index.php/latest-news/1330-2018-02-17-14-22-21

Να σταματήσει πάραυτα η βλάσφημη και επαίσχυντη θεατρική παράσταση “Jesus Christ Superstar”

Να σταματήσει πάραυτα η βλάσφημη και επαίσχυντη θεατρική παράσταση “Jesus Christ Superstar
Κατεπείγουσα ενημέρωση
Εχουν κατατεθεί μηνύσεις κατά όλων των συντελεστών της παράστασης Jesus Christ Superstar για παραβίαση των άρθρων 198 και 199 του Ποινικού Κώδικα (Κακόβουλη βλασφημία και καθύβριση θρησκεύματος)

Στις 9 Φεβρουαρίου 2018, το βράδυ, έγινε στην Αθήνα, στο θέατρο ΑΚΡΟΠΟΛ, η πρεμιέρα της βλάσφημης θεατρικής παράστασης  'JESUS CHRIST SUPERSTAR', μιας παράστασης η οποία είναι καταφανώς βλάσφημη, παρουσιάζοντας τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό ως μέλος της κοινότητας των 'ΧΙΠΙΣ', μιας κοινότητας προσώπων η οποία είναι ταυτισμένη με σεξουαλικά όργια και χρήση ναρκωτικών ουσιών, όπως αναλύεται και στο συνημμένο άρθρο (Σχετικό 5). Συγχρόνως η παράσταση παρουσιάζει τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό ως έχοντα ερωτική σχέση με την Αγία Μαρία Μαγδαληνή (Σχετικό 2). Το πρωί της 9ης Φεβρουαρίου 2018, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ, τηλεφώνησε στο γραφείο της κ.Εισαγγελέως του Αρείου Πάγου, κατήγγειλε την έναρξη της παράστασης αυτής, εξήγησε το βλάσφημο χαρακτήρα του περιεχομένου της και ζήτησε την ανάληψη από την Εισαγγελία του Αρείου Πάγου κάθε απαραίτητης ενέργειας προς άμεση διακοπή της παράστασης αυτής. Το βράδυ της ιδίας ημέρας, 9 Φεβρουαρίου 2018, και καθόσον η παράσταση αυτή ξεκίνησε, ο Μητροπολίτης Κυθήρων προχώρησε στην κατάθεση μήνυσης μετά συνοδευτικών εγγράφων σε αρμοδία Αστυνομική Αρχή. Την ιδία ημέρα υποβλήθηκαν και τρεις ακόμη μηνύσεις, δύο εκ μέρους δικηγόρων Αθηνών και μία εκ μέρους κληρικού. Μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει καμία αντίδραση εκ μέρους της δικαιοσύνης η οποία δεικνύει μια αναιτιολόγητη αδράνεια.
Το βλάσφημο περιεχόμενο της παράστασης αυτής γίνεται αντιληπτό μέσω περιγραφών της εν λόγω παράστασης, όπως περιέχονται σε σχετικές δημοσιεύσεις και όπως παρουσιάζονται κατωτέρω με πλάγια γραφή και εντός εισαγωγικών (“...”): α) “μια τελείως καινούργια και τολμηρή προσέγγιση του θείου δράματος” (Σχετ.2, σελ.1), β) “στο 'Jesus Christ Superstar' δεν έχει θέση ο Υιός του Θεού, αλλά ο συναισθηματικός και 'ανθρώπινα' ανασφαλής Ιησούς που δεν γνωρίζει πως να διαχειριστεί τους καρπούς της διδασκαλίας του, πέφτοντας στην παγίδα ενός ανθρώπινου ναρκισσισμού, που τον παρασύρει σε λανθασμένες επιλογές και 'ανθρώπινες αδυναμίες'” (Σχετ.2, σελ.2), γ) “..βάζοντας δίπλα στον Ιησού την Μαρία Μαγδαληνή.. όχι στα γόνατα ως πόρνη να ζητάει συγχώρεση, ούτε πίσω του ως γυναίκα που πρέπει να αντιληφθεί τη θέση της, αλλά δίπλα του. Ως σύντροφο και έμπιστη που προσπαθεί να τον βοηθήσει, να τον ερμηνεύσει και να τον αγαπήσει, όπως όταν στο 'I don't know how to love him' τραγουδάει τον έρωτά της για τον Ιησού που “είναι άντρας, είναι απλά ένας άντρας και είχα πολλούς άντρες μέχρι τώρα”, κλείνοντας με τους στίχους “τον θέλω τόσο, τον αγαπώ πολύ””(Σχετ.2, σελ.2), δ) “..το έργο σταματάει στη Σταύρωση. Δεν υπάρχουν αποκαθήλωση και ταφή, αλλά πάνω απ' όλα δεν υπάρχει Ανάσταση. Ο συμβολισμός είναι κάτι περισσότερο από φανερός και ευθύς: ο τελευταίος σταθμός είναι ο θάνατος, αυτή είναι η ανθρώπινη κατάληξη” (Σχετ.2, σελ.2), ε) “Μια απόλυτη βλασφημία, μια ταινία σύμβολο μιας ολόκληρης γενιάς ή μια πρωτοπορία της έβδομης τέχνης; Η ταινία είναι λίγο και από τα τρία” (Κριτική από την ιστοσελίδα Cine.gr, Σχετ.4). Να τονισθεί ιδιαιτέρως ότι στην Λευκορωσία η συγκεκριμένη παράσταση (ροκ όπερα) χαρακτηρίσθηκε από την κυβέρνηση της χώρας ως βλάσφημη και απαγορεύθηκε (Σχετ.3). Αποστέλλονται συνημμένα αντίγραφα της υποβληθείσης μηνύσεως και των συνημμένων σχετικών, προς πιστοποίηση των ανωτέρω.
Να σημειωθεί ότι η ανωτέρω παράσταση παίζεται στο θέατρο ΑΚΡΟΠΟΛ, σχεδόν καθημερινά με εξαίρεση ορισμένες ημέρες. Πιστοί βρίσκονται καθόλη την διάρκεια της παράστασης έξωθεν του κτιρίου, όπου η παράσταση λαμβάνει χώρα, εκφράζοντας την διαμαρτυρία τους, όμως η διαμαρτυρία τους δεν εισακούεται, γεγονός που δεικνύει την μεροληψία που υφίσταται σε βάρος των ορθοδόξων χριστιανών. Εάν η παράσταση αυτή περιείχε προσβολή άλλου θρησκεύματος θα είχαν ληφθεί άμεσα από τις αρμόδιες αρχές τα αναγκαία μέτρα προς παύση της. Η προσβολή της ορθόδοξης πίστης, μέσω της βλασφημίας σε βάρος του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, όπως συντελείται δια της παράστασης αυτής παρουσιάζει ομοιότητες με την περίπτωση του ζητήματος του θρησκευτικών, όπου πάλι η ορθόδοξος πίστη αποδεικνύεται ως τελούσα υπό διωγμόν. Να αναφερθεί ότι η συγκεκριμένη θεατρική παράσταση εμφανίζει πολλά όμοια στοιχεία, ως προς το σενάριό της, με την βλάσφημη ταινία του Καζαντζάκη με τίτλο 'Τελευταίος Πειρασμός' η οποία παρουσιάζει τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό με σαρκικά πάθη και η προβολή της οποίας απαγορεύθηκε στο παρελθόν με εντολή της Δικαιοσύνης.
---------------------------
ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΩΝ ΑΡΜΟΔΙΩΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΚΩΝ ΑΡΧΩΝ
ΜΗΝΥΣΗ
............................................... του ......................., κατοίκου .........................................., οδός......................................αρ....
ΚΑΤΑ
Των ηθοποιών, των υπευθύνων παραγωγής και πάντων των συντελεστών της θεατρικής παράστασης με τον τίτλο ‘Jesus Christ Superstar’, που παίζεται στο θέατρο ‘Ακροπόλ’ (από 9/2/1018 και με προγραμματισμένη διάρκεια έως 29/4/2018, Σχετ.1), οδός Ιπποκράτους, αρ.9, Αθήνα
----------------------
Καταθέτω την παρούσα μήνυση κατά των μηνυομένων για παράβαση των άρθρων 198 και 199 Ποινικού Κώδικα, δηλαδή για κακόβουλη βλασφημία και καθύβριση θρησκεύματος, καθόσον συμμετέχουν από κοινού σε θεατρική παράσταση που περιέχει πράξεις και δηλώσεις οι οποίες αποτελούν βαρύτατη καθύβριση της ορθόδοξης θρησκείας και ακραία βλασφημία σε βάρος του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού. Πιο συγκεκριμένα η εν λόγω παράσταση παρουσιάζει τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό ως μέλος της κοινότητας των ΧΙΠΙΣ, κοινότητα προσώπων που έχει ταυτιστεί με σεξουαλικά όργια και χρήση ναρκωτικών ουσιών (Σχετ.5).  Στην παράσταση παρουσιάζεται επίσης γυναίκα με το όνομα Μαρία Μαγδαληνή, δηλαδή με αναφορά στην Αγία Μαρία Μαγδαληνή, να τραγουδάει στον Ιησού ερωτικό τραγούδι (Σχετ.2, σελ.2). Τα ανωτέρω περιήλθαν εν γνώσει μου από δημοσιεύσεις σειράς ιστοσελίδων, όπως της ιστοσελίδας ειδήσεων News247, της ιστοσελίδας ειδήσεων NewsBeast GR, της ιστοσελίδας Cine Gr, της ιστοσελίδας 'ΜΗΧΑΝΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ' και της ιστοσελίδας Viva Gr, αντίγραφα των οποίων με τα σχετικά άρθρα προσκομίζονται με την παρούσα.
Καταθέτω την παρούσα μήνυση προς γνώση σας και προς διενέργεια εκ μέρους σας όλων των απαραίτητων ενεργειών προκειμένου να παύσει άμεσα η συγκεκριμένη θεατρική παράσταση και να τιμωρηθούν οι ηθοποιοί, οι υπεύθυνοι παραγωγής και πάντες οι συντελεστές της κατά τα οριζόμενα στις διατάξεις 198 και 199 του Ποινικού Κώδικα.
Να σημειωθεί ότι η παρούσα μήνυση κατατίθεται στα πλαίσια του άρθρου 36 ΚΠΔ περί αυτεπάγγελτης δίωξης, μη απαιτουμένου παραβόλου κατάθεσης.
Συνυποβάλλονται και τα κάτωθι σχετικά:
1. Φωτοαντίγραφο άρθρου δημοσιευθέντος στην ιστοσελίδα VIVA GR (Σχετ.1)
2. Φωτοτυπία του σχετικού άρθρου της ιστοσελίδας News247 (Σχετ.2)
3. Φωτοτυπία άρθρου που αναφέρεται στην απαγόρευση στην Λευκορωσία της παράστασης αυτής, ύστερα από τον χαρακτηρισμό της παραστάσεως ως βλάσφημης (Σχετ.3)
4. Φωτοαντίγραφο άρθρου δημοσιευθέντος στην ιστοσελίδα Cine Gr (Σχετ.4)
5. Φωτοαντίγραφο άρθρου δημοσιευθέντος στην ιστοσελίδα με τίτλο ‘MHXANH TOY ΧΡΟΝΟΥ’ (Σχετ.5)
Αθήνα, .../02/2018
.... μηνυτ...
………………………………………………
ΣΧΕΤΙΚΟ 1
Jesus Christ Superstar


Συντελεστές
Σκηνοθεσία – απόδοση:  Θέμις Μαρσέλλου
Μουσική διεύθυνση - Διδασκαλία ορχήστρας: Ηλίας Καλούδης
Φωνητική διδασκαλία: Δημήτρης Μπουζάνης
Χορογραφία: Άννα Αθανασιάδη
Σκηνικά: Μαίρη Τσαγκάρη
Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα
Κοστούμια: Παναγιώτα Κοκκορού
Σχεδιασμός video: Κάρολος Πορφύρης
Πρωταγωνιστούν:
Ιησούς : Αιμιλιανός Σταματάκης
Iούδας :  Ησαίας Ματιάμπα
Mαρία Μαγδαληνή :  Ήβη Αδάμου και η Αντιγόνη Ψυχράμη  για συγκεκριμένες παραστάσεις
και ο Νίκος Μουτσινάς στο ρόλο του Ηρώδη
 Πιλάτος : Βασίλης Αξιώτης, Kαιάφας: Γιώργος Ζαχαρόπουλος, Aννας: Στέλιος Κέλλερης,  Σίμων Ζηλωτής : Φραντζής Κωνσταντίνος , Πέτρος: Πετκίδης Μάριος,       στους άλλους ρόλους οι Γιαννίμπας Γιώργος, Κίτσος Απόστολος, Ζαράγκαλης Γιάννης, Βλάχος Αντώνης, Μπέκας Σταύρος, Μωσαϊδης Χάρης, Μωσαϊδης Αιμίλιος, Ιωάννου Πέτρος, Κριτούλης Ραφαήλ, Κρανιώτης Βαγγέλης, Φαρίντ Φαίδων, Κοσμάτου Μαρία, Μπαλάφα Νία, Κτίστη Κατερίνα, Χυτήρη Ιωάννα, Σιδηροπούλου Αγγέλα, Στρατηγοπούλου Έλενα, Καρακατσάνη Αλεξάνδρα
Οργάνωση  Παραγωγής: Ντόρα Βαλσαμάκη
Επικοινωνία – Δημόσιες Σχέσεις: Μαρκέλλα Καζαμί



Πηγή:https://www.viva.gr/tickets/theater/theatroakropol/jesuschristsuperstar/?gclid=EAIaIQobChMI7fHOmMqU2QIVGuAZCh2jPwEDEAAYASAAEgIbOfD_BwE
………………………………
ΣΧΕΤΙΚΟ 2

            "Jesus Christ Superstar"





Τεντ Νίλι (Ιησούς) και Ιβόν Έλιμαν (Μαγδαληνή) από την κινηματογραφική ταινία (1973)


Το News247 παρουσιάζει την ανατρεπτική ροκ όπερα "Jesus Christ Superstar" που ασχολήθηκε με την ανθρώπινη διάσταση του Ιησού, αγκάλιασε τη γυναίκα Μαρία Μαγδαληνή και αποκατέστησε την πλεκτάνη που έστησε η Εκκλησία στον Ιούδα
Θανάσης Κρεκούκιας
Απριλίου 11 2017 10:35


Το "Jesus Christ Superstar", η πασίγνωστη ροκ όπερα σε μουσική του Andrew Lloyd Webber και λιμπρέτο του Tim Rice, κυκλοφόρησε τον Οκτώβριο του 1970 σε LP, με θέμα την τελευταία εβδομάδα της ζωής του Ιησού – από την είσοδο στα Ιεροσόλυμα μέχρι και την Σταύρωση – σε μια τελείως καινούργια και τολμηρή προσέγγιση του Θείου δράματος, απελευθερωμένη από την εκκλησιαστική "μεταφυσική" και επικεντρωμένη στην ανθρώπινη – και αληθινή – πλευρά των πρωταγωνιστών της.
Στο έργο των Webber & Rice κεντρικό πρόσωπο είναι ο Ιούδας, για πρώτη φορά είναι η δική του σκοπιά που μετράει και όχι αυτή των Γραφών. Ο ανυπόμονος επαναστάτης, ανατρεπτικός ιδεαλιστής, κοινωνικά ευαίσθητος – και καθόλου τυχαία μαύρος στην ταινία του Jewison – Ιούδας δεν έχει την παραμικρή σχέση με τον εκκλησιαστικό "προδότη" που πλήρωσε την αναγκαιότητα της ύπαρξης ενός αποδιοπομπαίου τράγου, όταν στηνόταν στα Ευαγγέλια το "αφήγημα" της καινούργιας θρησκείας, με απώτερο σκοπό να ξεχωρίσει μια κι έξω η ανθρώπινη και άρα αμαρτωλή φύση, από τη θεϊκή υπόσταση του Ιησού.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ & ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
Η πορεία προς τον "Γολγοθά" (από την κινηματογραφική ταινία)
Στο "Jesus Christ Superstar" δεν έχει θέση ο Υιός του Θεού, αλλά ο συναισθηματικός και "ανθρώπινα" ανασφαλής Ιησούς που δεν γνωρίζει πώς να διαχειριστεί τους καρπούς της διδασκαλίας του, πέφτοντας στην παγίδα ενός "ανθρώπινου" ναρκισσισμού, που τον παρασύρει σε λανθασμένες επιλογές και "ανθρώπινες" αδυναμίες. Αυτό από μόνο του ήταν αρκετό να φρικάρει εκκλησίες και παπάδες, αλλά οι Webber και Rice το χόντρυναν και άλλο, βάζοντας δίπλα στον Ιησού την Μαρία Μαγδαληνή.
Όχι στα γόνατα ως πόρνη να ζητάει συγχώρεση, ούτε πίσω του ως γυναίκα που πρέπει να αντιληφθεί τη θέση της, αλλά δίπλα του. Ως σύντροφο και έμπιστη που προσπαθεί να τον βοηθήσει, να τον ερμηνεύσει και να τον αγαπήσει, όπως όταν στο "I don't know how to love him" τραγουδάει τον έρωτά της για τον Ιησού που "είναι άντρας, είναι απλά ένας άντρας και είχα πολλούς άντρες μέχρι τώρα", κλείνοντας με τους στίχους "τον θέλω τόσο, τον αγαπώ πολύ". Ντελίριο "ασέβειας"!
Και βέβαια δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι το έργο σταματάει στη Σταύρωση. Δεν υπάρχουν αποκαθήλωση και ταφή, αλλά πάνω απ’ όλα δεν υπάρχει Ανάσταση. Ο συμβολισμός είναι κάτι περισσότερο από φανερός και ευθύς: ο τελευταίος σταθμός είναι ο θάνατος, αυτή είναι η ανθρώπινη κατάληξη. Τα παρακάτω περισσεύουν ή απλά δεν ενδιαφέρουν. Αυτή η ωμή "παράλειψη" χαρακτηρίστηκε από πολλές Εκκλησίες ως βλασφημία.
Έτσι κι αλλιώς το "Jesus Christ Superstar", είτε ως LP, είτε ως θεατρική παράσταση, είτε ως κινηματογραφικό έργο, ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων από την "οργανωμένη" θρησκεία σε ολόκληρο τον κόσμο. Καταρχήν η απόδοση και μόνο του Θείου Δράματος με τις φόρμες της ροκ μουσικής θεωρήθηκε προκλητική από τους φανατικούς χριστιανούς. Από την άλλη, οι Εβραίοι χαρακτήρισαν το όλο concept σφόδρα αντισημιτικό και το καταδίκασαν απερίφραστα. Αλλά και πολλοί μη συντηρητικοί κύκλοι αντιμετώπισαν καχύποπτα το γεγονός ότι ο Norman Jewison στην κινηματογραφική μεταφορά του έργου έδωσε στον μοναδικό μαύρο πρωταγωνιστή, το ρόλο του Ιούδα.
Από την άλλη, η χριστιανική εκκλησία στο σύνολό της δεν μπόρεσε να χωνέψει το συμπαθητικό προφίλ με το οποίο παρουσιάζεται ο Ιούδας, ούτε φυσικά και την επιθετική του στάση απέναντι στον Ιησού. Το κράξιμο έγινε ακόμα πιο μεγάλο όταν ο Tim Rice τόλμησε να δηλώσει ότι "είδαμε τον Χριστό όχι σαν Θεό, αλλά σαν το σωστό άτομο, στον σωστό τόπο, την σωστή στιγμή". Οι "δικοί μας" βέβαια δεν θα μπορούσαν να μείνουν αμέτοχοι σε όλα αυτά.
Έτσι, στην πρεμιέρα της ταινίας στην Ελλάδα, το παπαδαριό μαζί με εξοργισμένους πιστούς μαζεύτηκαν έξω από τους κινηματογράφους δημιουργώντας επεισόδια και καταφέρνοντας να αναβάλλουν τις προβολές, κάτι που τελικά έγινε λίγο καιρό αργότερα αποκλειστικά στο "Αττικόν". Να προσθέσουμε εδώ ότι άπειρες φορές που η ταινία είχε προγραμματιστεί να μεταδοθεί από την τηλεόραση λίγο πριν ή μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα, συνάντησε πάντα την αναχρονιστική αντίδραση της Ιεράς Συνόδου, αφήνοντας όλους όσους ήθελαν να την παρακολουθήσουν, στο έλεος των χολιγουντιανών υπερπαραγωγών του Σεσίλ ντε Μιλ, του Φράνκο Τζεφιρέλι και των ομοίων τους...
"JESUS CHRIST SUPERSTAR", ΤΟ LP    
Το εξώφυλλο του LP (1970)
Η ιστορία του "Jesus Christ Superstar" ξεκίνησε το 1969, όταν οι νεότατοι – εικοσάρηδες – και άγνωστοι τότε Andrew Lloyd Webber και Tim Rice, συνέθεσαν μια από τις πιο γνωστές όπερες στην ιστορία της ροκ μουσικής. Η πρώτη ιδέα ήταν να δώσουν το ρόλο του Χριστού στον Τζον Λένον, με τον οποίον ήρθαν σε επαφή. Ο Λένον είδε θετικά την πρόταση, αλλά έθεσε ως όρο της συμμετοχής του στην ηχογράφηση, την παρουσία της Γιόκο Όνο ως Μαρίας Μαγδαληνής. Κάπου εκεί οι Webber & Rice είπαν "Παναγία μου..." και έφυγαν τρέχοντας, βρίσκοντας τελικά τον ιδανικό ερμηνευτή τους στην υπέροχη – σχεδόν οπερική – φωνή του Ίαν Γκίλαν των Deep Purple. Το ρόλο του Ιούδα πήρε ο Murray Head, αυτόν του αρχιερέα ο Gary Glitter, του βασιλιά Ηρώδη ο Michael d’Abo και της Μαρίας Μαγδαληνής η Yvonne Elliman. Οι μουσικές φόρμες που χρησιμοποιήθηκαν από τον Webber συνδύασαν μαεστρικά τα κλασικά μοτίβα με τις ροκ εξάρσεις.
Αυτές οι τελευταίες βοηθήθηκαν όχι μόνο από τις πρωταγωνιστικές φωνές των Gillan και Head, αλλά και από τους μουσικούς που πήραν μέρος στην ηχογράφηση, μερικοί από τους οποίους έκαναν στη συνέχεια session καριέρα σε μεγάλες μπάντες. Αναφέρουμε ενδεικτικά τους κιθαρίστες Neil Hubbard (Roxy Music, BB King) και Chris Spedding (Alan Price, Nick Mason, Roxy Music, Brian Eno), τον μπασίστα Alan Spenner (Joe Cocker, Peter Frampton, David Coverdale) και τον κρουστό Bruce Rowland (Fairport Convention). Τα όργανα που χρησιμοποιήθηκαν στην ηχογράφηση του στούντιο, ήταν τα εξής: 6 κιθάρες (μια ακουστική & δυο ηλεκτρικές), 4 μπάσα, 5 πιάνα, 1 ηλεκτρικό πιάνο, 5 αρμόνια, 2 φλάουτα, 1 κλαρινέτο, 2 φαγκότα, 2 σαξόφωνα, 6 κόρνα, 4 τρομπέτες, 2 τρομπόνια, 1 σετ ντραμς και 1 σετ κρουστών. Επίσης χρησιμοποιήθηκαν μια κανονική και μια παιδική χορωδία.
Η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
Ο δίσκος πέρα από τις αντιδράσεις που προκάλεσε (απαγορεύτηκε από το BBC με τον χαρακτηρισμό του "ιερόσυλου"), σημείωσε φοβερή επιτυχία και στις δυο πλευρές του Ατλαντικού. Στις ΗΠΑ το άλμπουμ με το διπλό βινίλιο και το 28σέλιδο λιμπρέτο του Tim Rice ανέβηκε στο Νο 1 του Billboard, ενώ σε υψηλές θέσεις έφτασαν και τα δυο singles που κυκλοφόρησαν παράλληλα με το LP, το "Superstar" και το "I don’t know how to love him". Αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν να ανέβει η όπερα στο σανίδι ως θεατρική παράσταση, τόσο στο Broadway της Νέας Υόρκης, όσο και στο West End του Λονδίνου. Στις 12 Οκτωβρίου του 1971 το "Jesus Christ Superstar" έκανε πρεμιέρα στο θέατρο "Mark Hellinger" του Broadway στο Μανχάταν της Νέας Υόρκης και συνέχισε τις παραστάσεις του για ενάμιση χρόνο. Από τότε και μέχρι σήμερα το έργο έχει ανέβει από πολλούς θίασους, επαγγελματικούς και ερασιτεχνικούς, σε ολόκληρο τον κόσμο, διατηρώντας τη διαχρονική του αξία ως περιεχόμενο και τη μουσική του φρεσκάδα ως ροκ όπερα. Τη σεζόν 1978-79 η παράσταση ανέβηκε και στην Ελλάδα, στο θέατρο "Καλουτά" με τον τίτλο "Ιησούς Χριστός Υπέρλαμπρο Άστρο", σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Μαλαβέτα και μουσική διεύθυνση–διδασκαλία του Μίμη Πλέσσα. Οι δυο τους υπέγραψαν και την απόδοση στα ελληνικά. Διευθυντής της ζωντανής ορχήστρας ήταν ο Μάικ Ροζάκης, ενώ υπήρχε διπλή διανομή!
Βασικοί πρωταγωνιστές ήταν στο ρόλο του Ιησού ο Γιάννης Σαμσιάρης και ο Τάκης Μπινιάρης. Ιούδας ο Κίμων Βασιλόπουλος και ο Γιάννης Μιχαηλίδης. Μαρία Μαγδαληνή η Χριστίνα και η Κρίστι Στασινοπούλου. Ηρώδης ο Σταμάτης Φασουλής και ο Ηλίας Πλακίδης. Πιλάτος ο Ντίνος Ταυρίδης και ο Τάκης Καρνάτσος. Στο ρόλο του Αρχιερέα Άννα, ο νεότατος Κώστας Μπίγαλης και ο Κρις Κάλλοου. Συμμετοχή στα φωνητικά είχε και η 14χρονη τότε Μαντώ. Οι παλαιότεροι ίσως θυμούνται και το σχόλιο της Ροζίτας Σώκου: "Έχω δει το Jesus Christ Superstar στο Λονδίνο και έφυγα στη μέση. Ενώ στην Ελλάδα το καταχειροκρότησα. Η παράσταση του Μίμη Πλέσσα ήταν μακράν καλύτερη από την αγγλική". Το κόστος της παράστασης ήταν ασύλληπτο. Ο μεγάλος θεατρικός επιχειρηματίας της εποχής, Μάριος Σταυρολαίμης, καταστράφηκε οικονομικά, κυρίως λόγω του πολέμου της Εκκλησίας. Στην αρχή οι ουρές στο θέατρο ήταν ατελείωτες. Όταν όμως ξεκίνησαν οι συγκεντρώσεις παραθρησκευτικών οργανώσεων έξω από το "Καλουτά", τα συνεχόμενα "συλλαλητήρια" και οι προπηλακισμοί όσων ήθελαν να δουν το έργο, τα πράγματα δυσκόλεψαν πολύ, με αποτέλεσμα να βγει με το ζόρι η σεζόν. Αξίζει να αναφερθεί ότι στην οντισιόν ήταν παρών και ο Andrew Lloyd Webber.
Η ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΤΑΙΝΙΑ    
Καρλ Άντερσον (Ιούδας), Τεντ Νίλι (Ιησούς) και Ιβόν Έλιμαν (Μαγδαληνή) σε ένα διάλειμμα των γυρισμάτων της ταινίας
Την εποχή της μεγάλης επιτυχίας του LP, ο διάσημος σκηνοθέτης Norman Jewison βρισκόταν στα γυρίσματα του μιούζικαλ "Ο βιολιστής στη στέγη". Ένας από τους ηθοποιούς της ταινίας (και "Πιλάτος" στον δίσκο των Webber& Rice), ο Barry Dennen, έδωσε μια κόπια στον σκηνοθέτη, παρακινώντας τον να γυρίσει το έργο σε ταινία. Η ιδέα άρεσε στον Jewison και η παραγωγή άρχισε το 1972 στο Ισραήλ. Το cast αποτελούσαν κυρίως οι ηθοποιοί της παράστασης του Broadway με τον Ted Neely στο ρόλο του Χριστού και τον Carl Anderson σε αυτόν του Ιούδα. Ο Jewison προσπάθησε να πείσει τον Ian Gillan να πρωταγωνιστήσει στην ταινία, αλλά οι Deep Purple ετοιμάζονταν εκείνο τον καιρό για μια τουρνέ στην Άπω Ανατολή και ο τραγουδιστής τους δεν θέλησε να τους εγκαταλείψει την τελευταία στιγμή.
Η Yvonne Elliman (Μαρία Μαγδαληνή), ο Barry Dennen (Πιλάτος) και ο Bob Bingham (Καϊάφας) συμπλήρωσαν τα κεντρικά πρόσωπα. Η ταινία έκανε πρεμιέρα στις 15 Αυγούστου του 1973 στις ΗΠΑ (ανήμερα της Παναγίας οι αθεόφοβοι!) και εντυπωσίασε το κοινό από την πρώτη στιγμή με το τολμηρό της γύρισμα. Κορυφαία όλων, η συγκλονιστική ερμηνεία του Καρλ Άντερσον στον πιο απαιτητικό ρόλο της ταινίας, αυτόν του Ισκαριώτη. Οι συντελεστές του μπορεί να μην βραβεύτηκαν ποτέ, αλλά οι περιπλανώμενοι χίπις της ερήμου, που χορεύουν, τραγουδάνε και ερμηνεύουν με τον δικό τους τρόπο τις Γραφές, είναι μια εικόνα τολμηρή, πρωτοποριακή, αυθεντική και διαχρονική.
Πηγές: jesuschristsuperstar.com, allmusic.com, timrice.co.uk, theguardian.com, biography.com, wiki
Πηγή άρθρου: Ιστοσελίδα News24/7, http://news247.gr/eidiseis/psixagogia/music/o-ihsous-twn-loyloydiwn.4618962.html
…………………………………………………
ΣΧΕΤΙΚΟ 3
Ροκ όπερα απαγορεύτηκε ως βλάσφημη
Οι Λευκορώσοι δεν θα δουν το… Jesus Christ Superstar
22:22  •   01/03/2012
Μετά από παράπονα που εκφράστηκαν η Λευκορωσία απαγόρευσε τις παραστάσεις της διάσημης ροκ όπερας «Jesus Christ Superstar» σε ορισμένες πόλεις της χώρας, το οποίο χαρακτηρίστηκε «βλάσφημο».
Η απαγόρευση εκδόθηκε έπειτα από τα παράπονα που διετύπωσαν οι Ορθόδοξες κοινότητες στις πόλεις Γκόμελ, Μογκίλιοφ, Μπρεστ και Μισνκ, τονίζει στην ιστοσελίδα του το πρακτορείο ΡΙΑ Νοβόστι, επικαλούμενο λευκορωσικά μέσα.
Η όπερα, που συνέθεσε το 1971 ο γνωστός συνθέτης Άντριου Λόιντ Βέμπερ, παρουσιάζει τον μαθητή του Χριστού Ιούδα, ο οποίος αργότερα τον πρόδωσε με ένα φιλί, ως συμπαθητικό χαρακτήρα.
Το ανέβασμα της όπερας είχε απαγορευθεί επίσης στη Λευκορωσία όταν εκείνη αποτελούσε ακόμη μέλος της πάλαι ποτέ Σοβιετικής Ένωσης.
Πηγή: Ιστολόγιο ειδήσεων, NewsBeast GRhttps://www.newsbeast.gr/world/arthro/311856/rok-opera-apagoreutike-os-vlasfimi
………………………………………………………..
ΣΧΕΤΙΚΟ 4
Πέμπτη 28 Ιανουαρίου 2016
Η απόλυτη βλασφημία, μια ταινία σύμβολο μιας ολόκληρης γενιάς ή μια πρωτοπορία της έβδομης τέχνης; Η ταινία του Νόρμαν Τζούισον είναι λίγο κι από τα τρία. Βασίστηκε στο βιβλίο του Τιμ Ράις και τη θεατρική παράσταση του Άντριου Λόιντ Βέμπερ. Η όλη ιδέα της ερμηνεία της Καινής Διαθήκης ως ένα χίπικο χάπενινγκ φαντάζει, εύκολα, ως βλάσφημη. Όμως, εντρυφώντας στο αιώνιο μήνυμα του Ιησού και θυμούμενοι τον μινιμαλιστικό τρόπο που είδε το θείο δράμα ο Παζολίνι το 1964, αυτό το εξίσου μινιμαλιστικό μιούζικαλ μοιάζει να είναι σε απευθείας σύνδεση με την εποχή του Ιησού. Ο όρος «βλασφημία» απαλαίνει ακόμα περισσότερο όταν κάποιος ακούει τους στοίχους των τραγουδιών. Ακόμα κι όταν η ροκ όπερα τραντάζει τα ηχεία, οι λέξεις μιλούν όπως αυτές του Καζαντζάκη στον «Τελευταίο Πειρασμό». Τσιμπούν, αλλά δεν προσπερνούν τα μηνύματα του Ευαγγελίου. Μοιάζουν με κάποιου είδους χαμένο χειρόγραφο Γνωστικών. Μέσα σε όλα αυτά, ο Ιησούς είναι ο υπέρτατος ροκ σταρ και αυτό δεν είναι μικρό αν αναλογιστούμε το ποιοι έκαναν το έργο. Ανάμεσα στα τραγούδια, το ομώνυμο, το «What`s the Buzz» και φυσικά το «I Don`t Know How to Love Him» είναι πραγματικά αθάνατα.
Πηγή: http://www.cine.gr/film.asp?id=703492&page=4
……………………………………………………….
ΣΧΕΤΙΚΟ 5
ΤΙ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΕΙ Ο ΧΙΠΗΣ
Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/to-kalokeri-tis-agapis-pou-xekinise-chimona-to-parko-tou-san-fransisko-pou-egine-ormitirio-ton-chipis-me-thrilikes-rok-sinavlies-elefthero-erota-ke-lsd/
Το «καλοκαίρι της αγάπης» που ξεκίνησε χειμώνα!
Το πάρκο του Σαν Φρανσίσκο που έγινε ορμητήριο των χίπις με θρυλικές ροκ συναυλίες, ελεύθερο έρωτα και LSD...
Το σταυροδρόμι των Οδών Χέιτ και Άσμπουρι στο Σαν Φρανσίσκο έγινε σύμβολο της δεκαετίας της ’60, όπου τα παιδιά των λουλουδιών χόρευαν στους δρόμους και φώναζαν συνθήματα κατά του πολέμου στο Βιετνάμ. Το καλοκαίρι του 1967 ονομάστηκε «καλοκαίρι της αγάπης», καθώς περισσότεροι από 100.000 νέοι συγκεντρώθηκαν στο Σαν Φρανσίσκο, που έγινε το επίκεντρο του κινήματος των χίπις....
Σε μία έκταση 25 τετραγωνικών μέτρων ξεφύτρωσε ένας μικρός διονυσιακός μικρόκοσμος, που όσοι ήταν ανάμεσα στην ηλικία 15-30 ετών δεν μπορούσαν να αντισταθούν στην αίγλη της χίπικης «αντικουλτούρας»: καχυποψία προς την κυβέρνηση, σεξουαλική απελευθέρωση, απόρριψη των καταναλωτικών αξιών, εναντίωση σε κάθε είδος πόλεμο....
Η αρχή του καλοκαιριού… των λουλουδιών Το ιδιότυπο αυτό «καλοκαίρι», ξεκίνησε στις 14 Ιανουαρίου του 1967, με την ειρηνική διαμαρτυρία «human be-in» στο πάρκο Γκόλντεν Γκέιτ του Σαν Φρανσίσκο, όπου συγκεντρώθηκαν πάνω από 20.000 χίπις. Οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να ακούσουν τους κολοσσούς της ροκ, όπως τα συγκροτήματα Grateful Dead και Jefferson Airplane, αλλά και την απαγγελία από τον εμβληματικό ποιητή της γενιάς των «μπίτνικς», Αλεν Γκίνσμπεργκ. Η εκδήλωση στο πάρκο Γκόλντεν Γκέιτ ανέδειξε το Σαν Φρανσίσκο σε επίκεντρο του κινήματος των χίπηδων, προσελκύοντας νέους από όλη τη χώρα....

Το «καλοκαίρι της αγάπης» Τα παιδιά των λουλουδιών  (ΔΗΛΑΔΗ ΟΙ ΧΙΠΗΣ)δημιούργησαν ένα… κοινόβιο από μικρές ομάδες που ζούσαν σε φορτηγάκια, πάρκα και δρόμους. Aκούγοντας ψυχεδελική μουσική, έκαναν την σεξουαλική τους επανάσταση και ζούσαν αρμονικά με τη φύση και τα ζώα. The Summer of Love, 1967 (6)Ωστόσο, υπήρχαν και κάποια πρακτικά ζητήματα διαβίωσης και σίτισης, τα οποία έπρεπε να λυθούν.
Τα ναρκωτικά και ο καθηγητής σύμμαχος

Η ανέμελη ζωή των χίπις σύντομα ταυτίστηκε με τη χρήση ναρκωτικών τα οποία δοκίμαζαν, όπως έλεγαν οι ίδιοι, για να μπορούν να απολαύσουν καινούριες εμπειρίες και να «εξερευνούν» την πραγματικότητα. Το LSD, η μαριχουάνα και τα «μαγικά» μανιτάρια ήταν οι πιο δημοφιλείς ουσίες εκείνη την περίοδο. Οι χίπις είχαν «σύμμαχό» τους έναν πρώην καθηγητή ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ, τον Τίμοθι Λίρι. Ο Λίρι είχε χάσει την καθηγητική του έδρα το 1963, εξαιτίας μιας εγκωμιαστικής για τα ναρκωτικά ομιλίας, με τίτλο «αλλιώτικες ουσίες για το μυαλό». Κατά τη διάρκεια της ομιλίας ο καθηγητής υποστήριξε ότι χάρη στις ναρκωτικές ουσίες, είχε μια βαθύτερη θρησκευτική εμπειρία στη ζωή του. Το σύνθημα που χρησιμοποίησε ο Λίρι απευθυνόμενος στους σπουδαστές ήταν «να αντιληφθούν, να συντονιστούν και να υποκύψουν», το οποίο παρερμηνεύθηκε με τον χειρότερο τρόπο. Το Σαν Φρανσίσκο των χίπις έγινε τόπος ελεύθερης διακίνησης ηρωίνης και χιλιάδες από τους νέους οδηγήθηκαν στην τοξικομανία και το έγκλημα. The+Summer+of+Love,+1967+(14) Το τέλος του ονείρου Όταν το καλοκαίρι τελείωσε, στους χίπις έμεινε μόνο η αγάπη και οι ρομαντικές απόψεις τους για την ελευθερία και τον έρωτα, οι οποίες όμως δεν ήταν αρκετές για να τους εξασφαλίσουν τον χειμώνα. Έτσι, τα κοινόβια άρχισαν σιγά σιγά να διαλύονται και πολλοί χίπις επέστρεψαν στο πανεπιστήμιο ή προσπάθησαν να βρουν δουλειά. Λίγοι ήταν εκείνοι που συνέχισαν αυτό τον εναλλακτικό τρόπο ζωής, αλλά και αυτοί εγκατέλειψαν το Σαν Φρανσίσκο και σκορπίστηκαν σε διάφορα σημεία του πλανήτη. Για όλους όμως το τέλος εκείνης της περιόδου ήταν θλιβερό και έτσι αποφάσισαν να αποχαιρετήσουν το καλοκαίρι τους με ένα συμβολικό τρόπο. Οργάνωσαν μια εικονική κηδεία στους δρόμους του Σαν Φρανσίσκο, αναγγέλλοντας το «Θάνατο του Χίπι». The Summer of Love, 1967 (34) Η περιοχή που εκείνο το καλοκαίρι φιλοξένησε τους χίπις με τα πολύχρωμα αυτοκίνητα και τις χαρούμενες μελωδίες, στη συνέχεια παρήκμασε και τελικά μετατράπηκε σε γκέτο εμπόρων ναρκωτικών και άστεγων που εμφάνιζαν παραβατική συμπεριφορά. Η ιδέα του «ελεύθερου έρωτα» χρησιμοποιήθηκε ως άλλοθι για σεξουαλικές επιθέσεις, ενώ πολλοί «χάθηκαν» στην δίνη των ναρκωτικών ουσιών. Φωτογραφίες από vintag.es... 




ΠΗΓΗ: http://aktines.blogspot.gr/2018/02/jesus-christ-superstar.html



ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ