Στο γνωστό νεοημερολογιτικό ιστολόγιο με τον κατ᾿ ευφημισμό τίτλο "Πατερική Παράδοση", δημοσιεύτηκε άρθρο Ανωνύμου (βρίθει από Ανωνύμους "ειδικούς" το διαδίκτυο!) στο οποίο ο συντάκτης του ισχυρίζεται ότι ο Άγιος Φιλάρετος της Νέας Υόρκης (ο και αναγνωρίσας συνοδικώς τις χειροτονίες των Επισκόπων μας) είχε αποκηρύξει τάχα τους Παλαιοημερολογίτες και τους ονόμασε αιρετικούς και Δοναστιστές!
Την "ανακάλυψη" αυτή δέχθηκε με χαρά και ο διαχειριστής του ως άνω ιστολογίου, ο οποίος δημοσιεύοντας το άρθρο αυτό έγραψε προλογικώς (υπογραμμίσεις ημέτερες):
"Λάβαμε τὸ παρακάτω σχόλιο, μὲ τὸ ὁποῖο ὁ σχολιαστὴς παρουσιάζει τὴν βιογραφία τοῦ Ἁγίου Φιλάρετου, στὴν ὁποία φαίνεται ὅτι ὁ ἅγιος –ποὺ ὑποστηρίζουν οἱ Γ.Ο.Χ.- τοὺς κήρυξε «αἱρετικοὺς καὶ Δονατιστές»! Σκληρὸς ὁ λόγος ἀπὸ τὰ χείλη ἑνὸς Ἁγίου, ἀλλὰ φαίνεται ὅτι πράγματι ἐλέχθη. Τὸ γνωρίζουν αὐτὸ οἱ πιστοὶ τοῦ Π.Η.;".
Αυτά που γνωρίζουμε και μπορούμε να τεκμηριώσουμε επιστημονικά (παραθέτοντας δηλαδή αποδείξεις και όχι υποθέσεις του τύπου ..."φαίνεται"), θα τα παραθέσουμε αμέσως, όχι φυσικά για να πεισθούν οι, πολλάκις, υπό της Αληθείας, ραπισθέντες, αλλά μηδέποτε μετανοήσαντες, Τρικαμηνικοί, αλλά για όσους καλοπροαιρέτους επιθυμούν να μάθουν πως έχουν ακριβώς τα πράγματα.
Ως γνωστόν ο Άγιος Φιλάρετος ήταν εκείνος ο οποίος παρείχε Συνοδική Αναγνώριση (το 1969) στους Επισκόπους των Γνησίων Ορθοδόξων της Ελλάδος, τους διαδόχους των Αγίου πρ. Φλωρίνης Χρυσοστόμου υπό τον τότε Αρχιεπίσκοπο Αυξέντιο, οι οποίοι είχαν χειροτονηθεί από Επισκόπους της Ρωσικής Διασποράς (τα έτη 1960 και 1962) άνευ εγκρίσεως του Προκαθημένου (αυτήν ακριβώς την έγκριση που έλειπε, παρείχε ο Άγιος Φιλάρετος ως Προκαθήμενος).
Το 1971 προσήλθαν και οι έτεροι Παλαιοημερολογίτες επίσκοποι της Ελλάδος (οι λεγόμενοι Ματθαιϊκοί), οι οποίοι προέρχονταν από υφ᾿ ενός χειροτονίες (του αποσχισθέντος Βρεσθένης Ματθαίου) στους Ρώσους της Διασποράς και ζήτησαν την τακτοποίησή τους. Η Σύνοδος των εξορίστων Ρώσων, υπό τον Άγιο Φιλάρετο, αποφάσισε την χειροθεσία τους, βασιζόμενη στο αντίστοιχο παράδειγμα των Δονατιστών, και ζήτησαν από τους Ματθαιϊκούς να ενωθούν με την Σύνοδο του Αρχιεπισκόπου Αυξεντίου. Οι Ματθαιϊκοί όχι μόνο δεν τήρησαν τα συμφωνηθέντα (πλην εξαιρέσεων), αλλά τελικώς αποκήρυξαν την κοινωνία με τον Άγιο Φιλάρετο και την Σύνοδο των Ρώσων.
Στο άρθρο του Ανώνυμου διαστρεβλωτή δεν αναφέρεται καμία δήλωση του Αγίου Φιλαρέτου για τους Παλαιοημερολογίτες. Η δε επίμαχη φράση της βιογραφίας που παραθέτει ("He also encouraged Greek Old Calendarists to return to canonicity through communion with ROCOR. In this, however, he was unsuccessful and he laterdeclared that the Old Calendarists were in fact Donatists or sectarians") αποτελεί αυθαίρετη και ψευδή γνώμη του συγγραφέα της βιογραφίας (που προφανέστατα ανήκει σε εκείνη την μερίδα της Ρωσικής Διασποράς που ενώθηκε με τους Οικουμενιστές το 2007 - ιδού ποίων τα επιχειρήματα υιοθετούν οι Τρικαμηνικοί!), ο οποίος άλλωστε δεν παρουσιάζει κανένα τεκμήριο αυτής της δήθεν δήλωσης!
Αν ο Άγιος Φιλάρετος μετανόησε και θεωρούσε (και μάλιστα μετά το 1972, όπως ισχυρίζεται ο Ανώνυμος σχολιαστής) τάχα τους Παλαιοημερολογίτες ως αιρετικούς και Δονατιστές, τότε πως ήταν δυνατόν:
* Όχι μόνο να είχε εκκλησιαστική κοινωνία και να αποκαλεί "Θεοφιλέστατο", "Αγαπημένο εν Κυρίω Δεσπότη" και "Εν Χριστώ Αδελφό" τον Παλαιοημερολογίτη Επίσκοπο Αστορίας Πέτρο (βλ. επιστολή του 1974, που δημοσιεύθηκε στην θρησκευτική εφημερίδα "Ορθόδοξος Λόγος" [αρ. 11, Νοε.-Δεκ. 1974, σελ. 3]),
αλλά μάλιστα και να θεωρεί λάθος την εισαγωγή του Νέου Ημερολογίου και να αποφεύγει να συλλειτουργεί με Νεοημερολογίτες (περίεργοι είμαστε να δούμε τι έχουν να πουν οι Τρικαμηνικοί επ᾿ αυτού!);
* Όχι μόνο να αποκαλεί "Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο" τον κυρό Αυξέντιο, αλλά να αναγνωρίζει και την Σύνοδο των Γνησίων Ορθοδόξων ως την "Ελληνική Εκκλησία", της οποίας τα δικαιώματα σέβεται και δεν επεμβαίνει σε αυτήν (βλ. επιστολή του 1979, που δημοσιεύθηκε στο θρησκευτικό περιοδικό "Η Φωνή της Ορθοδοξίας" [αρ. 763, Ιούλιος 1979, σελ. 7-8])!
* Όχι μόνο να χειροτονεί Παλαιοημερολογίτες (όπως το 1983 τον π. Καλλίνικο, Γέροντα του μακαριστού π. Θεοδωρήτου Μαύρου - βλ. φωτογραφίες),
αλλά και να τους εγκωμιάζει ως Αγωνιστές και Ομολογητές της Ορθοδοξίας (βλ. επιστολή του του 1985 προς τον Γέροντα Χρυσόστομο Σπύρου, που θα δημοσιευθεί κάποια στιγμή στο μέλλον);
Ελπίζουμε λοιπόν, ο διαχειριστής του ως άνω ιστολογίου, να ζητήσει συγγνώμη για την διασπορά ψευδών ειδήσεων, ως οφείλει, από τους αναγνώστες του και να προσέχει στο μέλλον τους Ανωνύμους σχολιαστές του, για να μην εκτίθεται ακόμη περισσότερο!
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ