Τετάρτη 17 Ιουλίου 2019

Άγιος Ανατόλιος Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως 3/7 Π.Η.

Δύνας, Ἀνατόλιε τοῦ βίου τέλει.

Τῷ μὴ δύνοντι προσπελάζεις ἡλίῳ.



ΚΑΙ ΝΑ ΘΥΜΗΘΟΥΜΕ ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΕΚΚΛ. ΙΣΤΟΡΙΑ....


Ο άγιος Ανατόλιος «υπό Διοσκόρου του δυσσεβούς κεχειροτόνητο (έχει χειροτονηθεί) παρόντος και Ευτυχούς» του αιρεσιάρχου (Ζ΄ Οικουμενικής Συνόδου, Μ. 12, 1042). Εχειροτόνησε δέ τον Ανατόλιον ο Διόσκορος, ότε δεν είχε καθαιρεθεί εισέτι, ήτοι μετά την έν Εφέσω ληστρικήν Σύνοδον και πρό της Δ΄ Οικουμενικής Συνόδου, ήτις καθήρεσε και τον Διόσκορο και τον Ευτυχή (Θ.Η.Ε. τ. 2, σ. 642). Και τότε εξεδηλώθη έν Κωνσταντινουπόλει αντίδρασις κατά της χειροτονίας ταύτης (Αυτόθι και Μ. 6, 44). Άλλ' όμως η Δ΄ Οικουμενική Σύνοδος εδέχθη τον Ανατόλιον ώς έξαρχον αυτής (Δ΄ Οικουμενικής Συνόδου, Μ. 6, 565). Η δέ Ορθόδοξος Εκκλησία τιμά και τούτον ώς άγιον την 3ην Ιουλίου μηνός. 



Ἀπολυτίκιον

Ἦχος γ’. Τὴν ὡραιότητα.
Ἔργω τὴν κλῆσιν σου σφραγίζων Ὅσιε, λόγοις καὶ πράξεσι, τῷ κόσμῳ, ἔφανας, τῆς ὑπὲρ νοῦν Ἀνατολῆς, τὴν ἔλλαμψιν Ἱεράρχα, σὺ γὰρ Ἀνατόλιε, τὸν Χριστὸν ἀνεκήρυξας, διπλοῦν ταὶς θελήσεσιν, ἀσυγχύτως καὶ φύσεσιν, ὑπόστασιν δὲ φέροντα μίαν, πρὸς σωτηρίαν τῶν ψυχῶν ἠμῶν.


Κοντάκιον

Ἦχος πλ. β’. Τὴν ὑπὲρ ἡμῶν.
Τὴν ἀνατολήν, τῆς θείας φωτοφανείας, φέρων ἐν ψυχῇ, ὡς λύχνον Ὀρθοδοξίας, διαλύεις τὴν νύκτα, τῶν αἰρέσεων Ὅσιε, καὶ πρὸς ὄρθρον θείας πίστεως, κατευθύνεις Ἀνατόλιε, τοὺς ἐκ πόθου ἀκβοῶντάς σοι· Αὐτὸς ἡμῶν φωτισμός, ὤφθης μύστα Χριστοῦ.


Μεγαλυνάριον

Τῇ φωτοδοσίᾳ τῆς μυστικῆς, ἐκλελαμπρυσμένος, Ἱεράρχα ἀνατολῆς, φῶς τῷ κόσμῳ ὤφθης, καὶ τῷ Πατρὶ τῶν φώτων, ἡμᾶς ἀεὶ προσάγεις, ὦ Ἀνατόλιε.


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

11 σχόλια:

  1. ἐκεῖνος δὲ ὁ δοῦλος, ὁ γνοὺς τὸ θέλημα τοῦ κυρίου ἑαυτοῦ καὶ μὴ ἑτοιμάσας μηδὲ ποιήσας πρὸς τὸ θέλημα αὐτοῦ, δαρήσεται πολλάς· (κατ. Λουκ. 12,47)

    Ο Διόσκουρος πριν την 4η Οικουμενικη είχε καταδικαστει από Τοπική Σύνοδο για την νέα αίρεση που ακολουθούσε. Επρόκειτο για εκτίμηση (σωστή) από Τοπική Σύνοδο του Αγίου Φλαβιανού, όπως και πριν την καταδίκη του Νεστορίου από την Γ΄Οικουμενικη είχανε προηγηθεί καταδικες από Τοπικές Συνόδους, αλλά μόνο μετα την Γ΄Οικουμενικη θεωρήθηκαν ακυρα τα Μυστηρια τους, για την μεχρι τοτε ΜΗ κεκκριμενη αιρεση, από τις Εκκλησίες εν Ομονοία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. 1) Παντελώς άσχετο το χωρίο (όπως και και τα υπόλοιπα) αλλά ας κάνω το χατήρι....

    Ποιός δηλαδή είναι ο ''δούλος''; Και ποιό είναι το θέλημα του Κυρίου που μάλιστα ο δούλος δεν το έπραξε;

    2) ''Διόσκο(υ)ρο'' δεν γνωρίζω, Διόσκορο όμως ναι.....

    2) ''Κεκκριμένη'' αίρεση ούτε επίσης γνωρίζω, κεκριμμένη όμως ναι.

    3) Οπότε..... Πρωτίστως σχολείο για γράμματα, έπειτα αρχαία ώστε να γνωρίζεις ποιό χωρίο ταιριάζει σε κάθε περίπτωση, εφ΄ όσον θέλεις να κάνεις τον έξυπνο, έπειτα εκκλ. ιστορία και τέλος η ασχολία με τα δόγματα τα μυστήρια κ.λπ. κ.λπ......

    https://entoytwnika1.blogspot.com/2018/04/blog-post_6.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μπράβο Ιωάννη !!!
    χάρηκες τώρα σαν δεκαπεντάχρονο, ότι μου την "είπες";
    Όταν "ενηλικιωθείς" και μάθεις και Αγιοπατερικά επιχειρήματα, τότε μπορείς να τολμήσεις να έχει και την ευθύνη του δημόσιου λόγου

    Aφού αυτά τα....εγκληματικά λάθη επισύρουνε και τα παρακάτω, πάω πάσο
    "Το φρόνημα της αμάθειας και του φανατισμού, έχει ως συνέπεια να προξενεί στον άνθρωπο πνεύμα παρερμηνείας, παραφρονήσεως και πολλών άλλων παθών."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ήσουνα πολύ επιεικής όμως, καθώς επίσης ξέχασα μια τελεία και μερικούς τόνους
    Κρίμα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Συνεχίζεις βλέπω να κάνεις τον έξυπνο. Καλώς λοιπόν.

    Αναμένω εμπεριστατωμένη απάντηση αναιρώντας το εν λόγω άρθρο (δημοσιευμένο σε 7 μέρη):

    https://entoytwnika1.blogspot.com/2018/06/7.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Διαβασα το πρωτο μέρος και καποια στιγμη θα διαβασω και τα υπολοιπα, καθως φαίνεται ότι είναι καλές μελέτες.
      Να σου θυμίσω ομως ότι εγώ ΔΕΝ υιοθετώ την αυτόματη απώλεια Χάριτος μεμονωμένου Ιερωμένου, όπως φαίνεται π.χ. εδω
      http://scripta---manent.blogspot.com/2018/12/blog-post_71.html

      Θα πρέπει ομως καποια στιγμή να απαντήσεις εσυ στον εαυτό σου (δεν ειναι απαραίτητο δημοσιως) :
      1) Πώς θεωρείτε κάποιοι ότι απεκόπησαν οι Παπικοί το 1054 (όπως αμείλικτα λένε κάποιοι αγαπολόγοι, καθώς δεν περίμεναν ούτε καν κάποιες δεκαετίες για την ευρεία – συνοδική - αποδοχή της αιρέσεως και τους έστειλαν όλους στην κόλαση από το 1054...ενώ σήμερα μας λένε για τα μικρά παιδάκια, εκείνους που τάχα δεν γνωρίζουνε κ.τ.λ), αλλά δεν έχουνε αποκοπεί οι σημερινοί Οικουμενιστές.
      Οι οποίοι, σε "διάρκεια χρόνου και Συνοδικά" αποδεχόντουσαν κι αποδέχονται κατεγνωσμένες αιρέσεις,
      Τα "επιχειρήματα" του στυλ ότι οι Οικουμενιστές βρίσκονται ακόμα εντός Εκκλησίας φαινομενικώς κι ότι δεν παραδέχονται ότι είναι αιρετικοί αλλά παριστάνουνε τους Ορθόδοξους (υπήρξε ποτέ αιρετικός που παραδεχότανε το αντίθετο ;;) προσβάλλουνε εκείνους που τα χρησιμοποιούνε.

      2) Ακόμα σημαντικότερο είναι το παρακάτω ερώτημα :
      γιατί θεωρείτε Ομολογητές εκείνους που αποτειχίστηκαν για το ημερολόγιο, αλλά αντιθέτως ονομάζετε ακραίους, φανατικούς, Σχισματικούς κ.τ.λ. όσους αποτειχίζονται από την σημερινή ηγεσία ΓΟΧ, που κάνει πολύ χειρότερα παραπτώματα από ότι ήτανε η αλλαγή ημερολογίου και δεν χρειάζεται να επαναλάβω τα 5 "θέματα" που υπάρχουνε

      Διαγραφή
    2. Aγαπητέ σταύρο δεν διαφωνω καθόλου εις το να διαμαρτυρηθείς έχεις κάθε δικαίωμα. Σε αυτό που διαφωνώ είναι ότι τα πάντα, μα τα πάντα, μετατρέπονται σε δογματικής φύσεως ζητήματα! Απορώ πάντως πως κάνεις τέτοια ερωτήματα ενώ πιστεύω ότι γνωρίζεις πολύ καλά τις απαντήσεις. Δια τούτο εξάλλου και δεν υιοθετείς την αυτόματη απώλεια Χάριτος όπως και συ είπες.

      Στα υπόλοιπα θα σου απαντήσω το βράδυ ή αύριο.

      Διαγραφή
    3. Οι προγόνοι μας δεν μείνανε μετά το ΄24 στις διαμαρτυρίες Ιωάννη...

      Διαγραφή
    4. Όντως δεν έμειναν μόνον στις διαμαρτυρίες. Όμως οι πρόγονοί μας έκαναν και πολύ μεγάλα λάθη και ένα από αυτά που κατέστρεψε τον αγώνα έως και σήμερα ήταν το σχίσμα που δημιουργήθηκε μεταξύ των. Δια τούτο επειδή το πάθημα θα έπρεπε να έχει γίνει μάθημα, μην κάνεις τα ίδια λάθη τους..... Άλλο η διαμαρτυρία και άλλο η ''απόφανσις'' μεμονωμένων προσώπων που θυμίζουν Προτεσταντισμό. Δεν είμαστε Προτεστάντες αδελφέ.....

      Διαγραφή
  6. 12 Ιερείς αποτειχίστηκαν το 2014 (οι 10 ήτανε Σλάβοι) και μόνο για το ένα από τα 5 "θέματα" που υπάρχουνε
    Αλλά και λιγότεροι να ήτανε :
    οὐκ ἐν τῷ πολλῷ τὸ εὖ, ἀλλ᾿ ἐν τῷ εὖ τὸ πολύ
    όπως έχει δείξει διαχρονικά κι η Εκκλησιαστική Ιστορία
    Εκτός αν πρέπει να αναμένουμε κι εμείς Πανορθόδοξη για να διαλευκάνει αυτά τα θέματα....αυτό είναι αντίθετο στην Εκκλησιαστική Ιστορία....οι αποτειχισμένοι προκαλούσανε την διενέργεια Συνόδων κι όχι όσοι παρέμεναν σε κοινωνία κι επιπλέον ούτε καν αναδείκνυαν τα "θέματα". Με αποτέλεσμα, και τα 5 "θέματα" να είναι παγιωμένα, ούτε καν υπό διερεύνηση, και προφανώς έρχονται και χειρότερα (είμαστε και κινδυνολόγοι εκτός από ακραίοι, φανατικοί κ.τ.λ.)

    Δεν έχει καμιά ωφέλεια να συνεχιστούνε οι αντιλογίες, άσχετα αν ουσιαστικά δεν απάντησες σε κανένα από τα 2 ερωτήματα και βλέπω αλλού ότι συνεχίζεις να γράφεις περι "ακραίων 13μεριτών". Σε ρώτησα κάποια πράγματα, σαν να μιλούσανε 2 φίλοι κατ΄ιδίαν κι όχι σαν δημόσια αντιπαράθεση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βιάζεσαι αδελφέ, δεν είπα ότι δεν θα σου απαντήσω.

      Δια το πρώτο ερώτημά σου σου έγραψα παραπάνω ότι γνωρίζεις πολύ καλά τις απαντήσεις και δια τούτο συμφωνείς και εις τα όσα αφορούν την κακόδοξη διδασκαλία περί αυτόματης απώλειας Χάριτος.

      Όσον αφορά το 2ο σου απαντώ ότι φυσικά και όχι μόνον τους θεωρούμε αλλά όντως ήταν ομολογητές! Δεν υπήρξαν όμως αυτοί. Υπήρξαν και αυτοί που εισήλθαν εις τις τάξεις και δημιούργησαν διασπάσεις διχόνοιες και σχίσματα που ζημίωσαν τον αγώνα.

      Κατ΄ εμέ λοιπόν, όσοι σήμερα ακολουθούν τον τρόπο «διαμαρτυρίας» (σε εισαγωγικά διότι τούτο το πράγμα που βλέπω μου δημιουργεί αηδία και αποστροφή) με τον οποίο δεν συμφωνώ, ομοιάζουν με αυτούς τους πρώτους διασπαστές του ιερού αγώνος των παππούδων μας.

      Λοιπόν κανονικά θα έπρεπε να μου παρουσιάσεις τις απαντήσεις των Συνοδικών στα ερωτήματα - διαμαρτυρίες σου, ώστε να δω τι ακριβώς σου απάντησαν όπως και το τι απάντησες εσύ.

      Διαγραφή