Παρασκευή 29 Μαρτίου 2019

ΑΝΤΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ 2η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ Π. ΕΥΘΥΜΙΟΥ ΤΡΙΚΑΜΗΝΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ


Χαίρετε εν Κυρίω Ιησού π. Ευθύμιε για άλλη μία φορά! 

Είδαμε την απάντησή σας, αν και πέρασαν 6 ολόκληρα έτη. Εμείς προτείνουμε, και είμαστε πρόθυμοι (όπως και την προηγούμενη φορά που αρνηθήκατε), να συνδιαλεχθούμε πρόσωπο με πρόσωπο μαζί σας. Πρώτος και κύριος λόγος είναι να γνωριστούμε. Είμαστε πρόθυμοι να μεταβούμε προς εσάς, αν δεν θέλετε οι 50 σελίδες της απαντήσεώς μας να γίνουν περισσότερες, και αν επίσης δεν θέλετε να γράφουμε τις (όπως τις ονομάζετε) ἥξεις ἀφήξειςκαὶ  ἄλλἀντἄλλων”! Μπορείτε να πείτε ότι χαρακτηρισμούς νομίζετε και θέλετε για εμάς, αλλά το αποτέλεσμα το έχετε αντιληφθεί;

 Όπως ήδη γνωρίζετε «ἕκαστον γὰρ δένδρον ἐκ τοῦ ἰδίου καρποῦ γινώσκεται» (Λουκ. 6,44). Αναλογιστείτε λοιπόν ερωτώντας τον εαυτό σας ότι αν εμείς που γράφουμε  ἥξεις ἀφήξεις” καὶ  ἄλλ’ ἀντ’ ἄλλων”, ενώ εσείς και οι συνεργάτες σας είσθε επί του θέματος με ατράνταχτα επιχειρήματα, τότε πως είναι δυνατόν σύγχρονοι αποτειχισμένοι (και όχι μόνο) να είναι υπέρ μας, όπως πολλές φορές παραπονείται  και ομολογεί και το ιστολόγιο Πατερική Παράδοσις με σωρεία αρθρών κατά όσων μας υποστηρίζουν; Μήπως κάνετε εσείς κάτι λάθος και δεν το αντιλαμβάνεστε η μήπως οι υπόλοιποι που προαναφέραμε δεν αντιλαμβάνονται ορθά τα πράγματα όπως και εμείς;

Η απάντησή μας λοιπόν είναι η ίδια με εδώ. Αναμένουμε να μας ενημερώσετε αν δέχεστε ή όχι.

Σας ευχαριστούμε για τις ευχές και αντευχόμαστε καλό υπόλοιπο στο στάδιο της Μ. Σαρακοστής!

ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ Κ. ΣΑΚΑΛΑΚΗ






Αναμφίβολα ο κ. Σακαλάκης είναι ένας από τους εξαίσιους αρθρογράφους που προσφέρει πάρα πολλά στον αγώνα και τον ευχαριστούμε γι΄ αυτό. Μας λύπησε όμως διότι σε τελευταίο άρθρο του (που το είδαμε εδώ), αναφέρει:

«Αγαπητοί Γ.Ο.Χ. αφήστε (οικονομικά) την ποσόστωση της Ορθοδοξίας στην ακρίβεια του ημερολογίου και συνεργαστείτε εναντίον του οικουμενισμού μαζί με Αποτειχισμένους που δεν ακολουθούν το Πάτριο Εορτολόγιο».

O κ. Σακαλάκης ίσως να μην γνωρίζει ότι οι κληρικοί των Γ.Ο.Χ είναι άμισθοι, δηλαδή δεν πληρώνονται από το κράτος όπως οι κληρικοί που ανήκουν στην ''επίσημη'' Εκκλησία.

Ίσως να μην γνωρίζει ότι υπάρχουν κληρικοί εκ του νέου - που εμείς γνωρίζουμε - και θέλουν να έλθουν προς τους Γ.Ο.Χ αλλά οι άνθρωποι ομολογούν με ειλικρίνεια ότι δεν αντέχουν τον οικονομικό ''στραγγαλισμό'' που θα βιώσουν αν προσέλθουν, διότι εκεί που ανήκουν σήμερα έχουν τον μισθό τους. Δεν τους κατηγορούμε. Σεβόμαστε την ειλικρίνειά τους που το ομολογούν. Θέλει πολύ τόλμη να ομολογήσεις κάτι τέτοιο! Ο Κύριος γνωρίζει το πότε κάποια στιγμή οι ίδιοι θα τολμήσουν να κάνουν το ''μεγάλο βήμα''. Εμείς προσευχόμαστε προς Αυτόν να τους δώσει θάρρος και δύναμη.

Ο κ. Σακαλάκης πάλι, ίσως να μην γνωρίζει ότι πολλές φορές έχουμε προτείνει συνεργασία και συνάντηση προς διάφορους Αποτειχισμένους. Οι περισσότεροι ανταποκρίνονται θετικά. Όμως μία ομάδα Αποτειχισμένων συνεχίζει την επίμονη άρνησή της προτιμώντας να αρθρογραφεί κατά πάντων στο διαδίκτυο.

Δεν γνωρίζουμε επίσης αν γνωρίζει κάποιους εκ των Γ.Ο.Χ.

Θα θέλαμε πάντως μαζί του να συνομιλήσουμε, αν θέλει και ο ίδιος, γι΄ αυτά που προτείνει. 


Θα είναι τιμή μας!


Υ.Γ. Επειδή κάποιοι αδελφοί νόμιζαν με την διατύπωσή μας περί μισθού των Γ.Ο.Χ που αναφέραμε, ότι αφορά το λεχθέν υπό του κ. Σακαλάκη «Αγαπητοί Γ.Ο.Χ. αφήστε (οικονομικά) την ποσόστωση...», δεν αφορά αυτό, αλλά αυτό που λέμε είναι ότι δεν είναι δυνατόν να αφήσουμε το ζήτημα αυτό εκτός, όταν άλλοι επιστρέφουν, είτε είναι κληρικοί εκ του νέου, είτε διάφοροι αποτειχισμένοι,  αλλά ακόμα και ολόκληρες Εκκλησίες όπως εδώεδώ και εδώ επί παραδείγματι. Και πόσο μάλλον όταν γνωρίζουμε τα εξής:

«Αν οι παλαιοημερολογίτες ενώνονταν και έκαναν κάθαρση στον κλήρο, θα μπορούσαμε και εμείς οι νεοημερολογίτες σ’ αυτούς τους δύσκολους καιρούς, που προδίδεται η Ορθοδοξία, να καταφύγουμε σ’ αυτούς και να δώσουμε τη μάχη εναντίον των σκοτεινών δυνάμεων· αλλά μας στέρησαν αυτή την χαρά με τις διαιρέσεις τους οι παλαιοημερολογίτες». (
http://www.augoustinos-kantiotis.gr/?p=43910#more-43910).

Αυτό ακριβώς κάνουν σήμερα, ειδικά μετά την ένωση των 2 μεγάλων «παρατάξεων»!

ΗΠΑ: Η επιτροπή για τη θρησκευτική ελευθερία καταδικάζει τις «βλέψεις» του Ερντογάν

recep erdogan
«Τα σχόλια του προέδρου Ερντογάν είναι προκλητικά και βλάπτουν τις θρησκευτικές κοινότητες της μειονότητας της Τουρκίας», δήλωσε ο πρόεδρος της αμερικανικής Επιτροπής για τη Διεθνή Θρησκευτική Ελευθερία

Μετά την UNESCO και η αμερικανική Επιτροπή για τη Διεθνή Θρησκευτική Ελευθερία (USCIRF) καταδικάζει τις αξιώσεις Ερντογάν να μετατρέψει την Αγία Σοφία σε τζαμί.
«Η Αγία Σοφία έχει βαθιά ιστορική και πνευματική σημασία τόσο για τους μουσουλμάνους όσο και για τους χριστιανούς, και η ιδιότητά της ως μουσείου πρέπει να διατηρηθεί», δήλωσε ο πρόεδρος της USCIRF Tenzin Dorjee, την Πέμπτη, με ανακοίνωσή του.
«Τα σχόλια του προέδρου Ερντογάν είναι προκλητικά και βλάπτουν τις θρησκευτικές κοινότητες της μειονότητας της Τουρκίας. Επιπλέον, οι συνέπειες μιας τέτοιας ενέργειας επιδεινώνουν το ήδη "θόλό" τοπίο για τη θρησκευτική ελευθερία, τη δημοκρατία και τα ανθρώπινα δικαιώματα στην Τουρκία», καταλήγει ο Tenzin Dorjee.



Ο ΟΣΙΟΣ ΠΑΤΗΡ ΗΜΩΝ ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΗΣ ΚΛΙΜΑΚΟΣ, Ο ΣΙΝΑΪΤΗΣ


Τήν 30ηΜαρτίου ἑορτάζεται η μνήμη τοῦ ὁσίου Πατρός ἡμῶν ᾽Ιωάννου τῆς Κλίμακος, πέρα ἀπό τήν Δ´ Κυριακή τῶν Νηστειῶν, ὅπου ἐπίσης εἶναι ἡμέρα ἀφιερωμένη σέ αὐτόν. Ἑορτάζουμε δηλαδή  ἕναν ἀσκητικό συγγραφέα, πού θά μποροῦσε νά χαρακτηριστεῖ ὡς ὁ ἅγιος τῆς Σαρακοστῆς, ἀφοῦ τό βιβλίο του ῾Κλίμαξ᾽ ἀποτελεῖ τό βασικό ἀνάγνωσμα τῆς περιόδου αὐτῆς στά μοναστήρια μας, ἀλλά καί σε πολλούς Χριστιανούς μέσα στόν κόσμο. Κι αὐτό σημαίνει ὅτι ἕνα ἀσκητικό κείμενο μπορεῖ νά εἶναι γραμμένο πρωτίστως γιά τούς καλογέρους, δέν παύει ὅμως νά ἀποτελεῖ ἐντρύφημα, ὅπου μπορεῖ νά ἐφαρμοστεῖ,  γιά κάθε πιστό πού διψάει γνήσια εὐαγγελική τροφή. Δέν πρέπει νά ξεχνᾶμε ὅτι ὁ μοναχισμός γιά την ᾽Εκκλησία μας συνιστᾶ, πρέπει νά συνιστᾶ, τήν ἀκραιφνέστερη ἔφραση τῆς συνεποῦς χριστιανικῆς ζωῆς. Κι ἀπό τήν ἄποψη αὐτή ἀποτελεῖ ὁδοδείκτη γιά κάθε χριστιανό.
 Ὁ ἅγιος ᾽Ιωάννης καταρχάς, γιά τόν ὁποῖο δέν ἔχουμε πολλά βιογραφικά στοιχεῖα, νεαρός,16 ἐτῶν περίπου, ἔγινε μοναχός στό ὄρος Σινᾶ, στή Μονή τῆς ἁγίας Αἰκατερίνης, ἀφοῦ ἤδη εἶχε μάθει ἀρκετά γράμματα. ᾽Επί 19 ἔτη παρέμεινε ὑποτακτικός ἑνός σπουδαίου Γέροντος, τοῦ ἀββᾶ Μαρτυρίου, στόν ὁποῖο ἔκανε ἀδιάκριτη ὑπακοή, ὁπότε μετά τό θάνατό του ἀπεσύρθη σέ ἐρημική τοποθεσία, ὀκτώ χιλιόμετρα μακριά ἀπό τή Μονή, στήν ὁποία καί ἔζησε ἐπί σαράντα χρόνια. ᾽Εκεῖ ἔζησε ὁσιακή ζωή, ὑπερβαίνοντας μέ τή χάρη τοῦ Θεοῦ τά ψεκτά πάθη του καί ἀποκτώντας ὅλα τά χαρίσματα τοῦ Θεοῦ, καί κυρίως τήν ταπείνωση καί τήν ἀγάπη. Μετά τά σαράντα χρόνια παρακλήθηκε νά γίνει ἡγούμενος τῆς Μονῆς, γεγονός πού ἀποδέχθηκε, καί παρέμεινε στό ἀξίωμα αὐτό γιά κάποια χρόνια, ὁπότε θέλησε καί πάλι ν᾽ ἀποσυρθεῖ στήν ἀγαπημένη του ἡσυχία καί μετ᾽ ὀλίγο κοιμήθηκε.
῎Εχουν διασωθεῖ διάφορα θαυμαστά γεγονότα ἀπό τή ζωή του πού φανερώνουν τήν ἰδιαίτερη χάρη πού εἶχε ἀπό τόν Θεό, ἀλλά τά μεγαλύτερα θαύματά του σχετίζονται μέ τίς μεταστροφές τῶν καρδιῶν πού προξενοῦν τά θεόπνευστα κείμενά του, κάτι πού μπορεῖ ὁ οἱοσδήποτε χριστιανός νά διαπιστώσει, ὅταν ἀρχίσει μέ γνήσια διάθεση νά τά μελετᾶ. Εἶναι γνωστό ἄλλωστε ὅτι οἱ ἅγιοι πού μέ τά κείμενά τους βοηθοῦν τούς συνανθρώπους τους ἔχουν πρωτίστως ὡς χάρισμα ῾θαυματουργίας᾽ ἀκριβῶς τή δύναμη τῶν λόγων τους καί ὄχι τά γνωστά θαύματα σωματικῶν ἰάσεων ἄλλων ἁγίων. Καί ἐξηγήσαμε παραπάνω ὅτι τά κείμενα τοῦ ἁγίου ᾽Ιωάννου δέν εἶναι μόνο γιά τούς μοναχούς, γιατί μπορεῖ νά γράφτηκαν κυρίως γι᾽ αὐτούς, ὅμως ἡ ὠφέλεια πού εἰσπράττει καί ὁ κοσμικός λεγόμενος χριστιανός δέν εἶναι μικρή. Γι᾽ αὐτό καί ἀγαπήθηκε ἡ ῾Κλίμακά᾽ του σ᾽ ᾽Ανατολή καί Δύση καί θεωρεῖται τό σπουδαιότερο σέ κυκλοφορία βιβλίο μετά τήν ῾Αγία Γραφή.
 ᾽Από τά θαυμαστά περιστατικά πού καταγράφηκαν ἐν ὅσῳ ζοῦσε, μνημονεύουμε δύο: Τό πρῶτο, ὅταν ἦταν στήν ἔρημο κι εἶχε δεχθεῖ ἕναν ὑποτακτικό, ὀνόματι Μωϋσῆ. Κάποια φορά, σέ διακόνημα εὑρισκόμενος ὁ νεαρός ὑποτακτικός, κουράστηκε κάτω ἀπό τόν καυτό ἥλιο τοῦ Αὐγούστου καί κάθησε νά ξεκουραστεῖ στόν ἴσκιο μεγάλης πέτρας, ὁπότε καί τόν πῆρε ὁ ὕπνος. Τήν ἴδια ὥρα ὁ ἅγιος ᾽Ιωάννης εἶδε σέ ὅραμα κάποιον πού τοῦ ἔλεγε ὅτι κινδυνεύει ὁ μαθητής του. ᾽Αμέσως ἄρχισε ἔντονη προσευχή γι᾽ αὐτόν καί μετά ἀπό λίγο κατέφθασε καί ὁ ὑποτακτικός, ἀναγγέλλοντάς του τή φοβερή ἀγωνία πού πέρασε, καθώς ξύπνησε ξαφνικά ἀπό τή φωνή τοῦ ἁγίου ᾽Ιωάννη, πού τόν καλοῦσε νά ἐγκαταλείψει ἀμέσως τόν τόπο πού βρισκόταν. Πράγματι, τό ἔκανε καί στή στιγμή ἔπεσε στόν τόπο αὐτό ἡ μεγάλη πέτρα, χωρίς βεβαίως ὁ ἴδιος νά πάθει κάτι. Ὁ ἅγιος ᾽Ιωάννης ἀνελύθη σέ δοξολογίες πρός τόν Θεό, χωρίς ὅμως νά ἀναφέρει καί τό τί προηγήθηκε στό μαθητή του. Τό δεύτερο: τήν ἡμέρα τῆς ἐνθρονίσεώς του ὡς ἡγουμένου ἦλθαν στή Μονή περί τά 600 ἄτομα. Ὅλοι ἔβλεπαν νά ὑπηρετεῖ σέ ὅλα τά διακονήματα κάποιος σάν ἰουδαῖος, μέ κοντό μαλλί, πού ἔτρεχε πάνω κάτω καί γιά τά πάντα. Στό τέλος τῆς ἡμέρας τόν ἀνεζήτησαν, ἀλλά δέν τόν βρῆκαν πουθενά. Καί στήν ἀπορία τους, ὅταν ἀπευθύνθηκαν στόν ἡγούμενο, τόν ἅγιο ᾽Ιωάννη, εἰσέπραξαν τήν ἀπάντηση: Τί πιό φυσικό νά ὑπηρετεῖ τό δικό του τόπο ὁ προφήτης Μωϋσῆς;
 Τό βιβλίο του ῾Κλίμαξ᾽, εἴπαμε, προξενεῖ τό πραγματικό καί μεγαλύτερο θαῦμα: τή μεταστροφή τῶν καρδιῶν, τή δημιουργία μετανοίας στόν ἄνθρωπο. Καί δίνει τήν ἀπάντηση στό πῶς ἀποκτᾶται ἡ πραγματική καί γνήσια πίστη πού ζητᾶ ὁ Χριστός: ῾Τό εἰ δύνασαι πιστεῦσαι, πάντα δύνατά τῷ πιστεύοντι᾽! Δέν μποροῦμε νά ποῦμε πολλά. Θά σημειώσουμε ὅμως ἐπιγραμματικά αὐτά πού θίγει, ἀπό τούς 30 λόγους του – σκαλοπάτια στήν πνευματική ζωή, στόν πρῶτο καί στόν τελευταῖο λόγο του. Ὁ πρῶτος, ἡ ἀποταγή: δέν μπορεῖ κανείς νά προσεγγίσει τόν Θεό, χωρίς νά πεῖ ὄχι στήν ἁμαρτία καί μάλιστα στά ἐγωϊστικά θελήματά του. Γιατί αὐτά τά θελήματα μᾶς κρατοῦν δέσμιους στόν ἁμαρτωλό κόσμο. Ὅπως τό λέει καί ὅσιος Ποιμήν: ῾Τό θέλημά μου εἶναι χάλκινο τεῖχος πού μέ χωρίζει ἀπό τόν Θεό᾽! Κι ὁ τελευταῖος: ἡ ἀγάπη. Ἡ ἀγάπη πού ἀποτελεῖ τό ἐπιστέγασμα τῶν πάντων στή χριστιανική πίστη, ἀφοῦ ὅ,τι λέμε καί κάνουμε σ᾽ αὐτήν, εἴτε προσευχή εἴτε νηστεία εἴτε μελέτη εἴτε ὁτιδήποτε ἄλλο, ἄν δέν καταλήγει στήν ἀγάπη, δέν ἔχει νόημα. Καί τοῦτο, γιατί ἀγάπη εἶναι ὁ ἴδιος ὁ Θεός. Κι αὐτό σημαίνει: ἡ πίστη πού ζητᾶ ὁ Χριστός καί κινητοποιεῖ τόν Θεό καί βγάζει καί δαιμόνια, προϋποθέτει τήν ἄρνηση τοῦ ἐγωϊσμοῦ τοῦ ἀνθρώπου καί τή στροφή του στή ζωή τοῦ Θεοῦ, τήν ἀγάπη. Στό βαθμό πού ὁ ἄνθρωπος ἀγαπᾶ, τόν ὅποιο συνάνθρωπό του, τόσο καί αὐξάνει ἡ πίστη του, ὅπως τό διακηρύσσει καί ὁ ἀπ. Παῦλος: ῾πίστις δι᾽ ἀγάπης ἐνεργουμένη᾽!




ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΑΓ. ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΣΙΝΑΪΤΟΥ 
 ΚΛΙΜΑΞ