Κυριακή 30 Ιουνίου 2019
ΤΙ ΕΝΝΟΕΙ Ο ''ΠΟΙΗΤΗΣ'';
σελ 40 του Προγράμματος της ΝΔ από την ιστοσελίδα του κόμματος (https://nd.gr/grammateies/programmatos)
Ο εορτασμός του Αγ. Γλυκερίου του Νέου Ομολογητού στην Ι.Μ. Μεταμορφώσεως του Σωτήρος στη Σλατιοάρα Ρουμανίας
Η μνήμη του Αγίου της Ρουμανίας, Γλυκερίου του Νέου Ομολογητού, αποτέλεσε για ακόμη μία φορά ευκαιρία συναθροίσεως και ευχαριστιακής συνάξεως των κατά τόπους Γνησίων Ορθοδόξων Εκκλησιών, διατρανώνοντας το μήνυμα της ενότητας και της κοινής Ορθόδοξης Ομολογίας.
Την συνοδική αντιπροσωπεία της Εκκλησίας μας αποτέλεσαν ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πειραιώς και Σαλαμίνος κ. Γερόντιος, ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας Αττικής και Βοιωτίας κ. Χρυσόστομος και ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Μεθώνης κ. Αμβρόσιος, συνοδευόμενοι υπό των Ιερέων π. Ανδρέα Νταγκίνη και π. Ματθαίου Μαβίδη, καθώς και του Ιεροδιακόνου π. Λουκά.
Επίκεντρο της λαμπρής πανηγύρεως αποτέλεσε, κατά το ειθισμένον, η υπό του τιμωμένου Αγίου ιδρυθείσα, Ιερά Μονή Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Σλατιοάρας Ρουμανίας, όπου φυλάσσονται και τα τίμια Λείψανά του.
Των Ακολουθιών του Εσπερινού και της Θείας Λειτουργίας προεξήρχε ο Προκαθήμενος της Ρουμανικής Εκκλησίας, Μακαριώτατος Μητροπολίτης Ρουμανίας κ.κ. Βλάσιος, με τη συμμετοχή Ιεραρχών, Πρεσβυτέρων και Διακόνων από τη Ρουμανία, την Ελλάδα, τη Ρωσία και τη Βουλγαρία.
Τοπικοί Ιεροψάλτες από διάφορα μέρη της Ρουμανίας απέδωσαν κατανυκτικά τους Ύμνους, υπό την χοραρχία του Πρωτοπρεσβυτέρου π. Ανδρέα.
Η προσέλευση των πιστών που προσέτρεξαν να ζητήσουν την πρεσβεία του Αγίου, ο οποίος με τους αγώνες του εδραίωσε την Ορθοδοξία στην Ρουμανία, ήταν συγκινητική αποδεικνύοντας περίτρανα το μήνυμα της συνοχής μεταξύ των Χριστιανών, όπως το κληροδότησε ο ίδιος, ο Άγιος Γλυκέριος.
ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΩΤΟ ΕΔΩ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
''Αυτοκέφαλη Εκκλησία'' ή ''Αυτοκέφαλη'' Εκκλησιολογία;
Του Νικολάου Μάννη
Εκπαιδευτικού
Εκπαιδευτικού
Μετά την πρόσφατη (Ιανουάριος 2019) έμπρακτη διακήρυξη της αιρέσεως του Νεοπαπισμού από τον Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως1 βρέθηκε δυστυχώς ως συνήγορος του Φαναρίου ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος.
Με τον παρόν κείμενο θα ήθελα να τοποθετηθώ πάνω στο, τελευταίο χρονικά στην σειρά άρθρων του υπέρ των Φαναριώτων, κείμενο του Σεβ. κ. Ιεροθέου με τίτλο «Ο όρος «Αυτοκέφαλη Eκκλησία»»2.
Δυστυχώς, στο κείμενο αυτό ο Σεβασμιώτατος έρχεται σε αντίθεση κυρίως με τον εαυτό του.
Διότι ενώ πολύ σωστά αναπτύσσει (σε ολόκληρο το κεφάλαιο 1 και στο πρώτο μισό του κεφαλαίου 5) την ορθόδοξη εκκλησιολογία περί Κεφαλής της Εκκλησίας (μόνον ο Χριστός), αντιφάσκει έπειτα (στο υπόλοιπο του κεφαλαίου 5, καθώς και στα κεφάλαια 6 και 7), όπως θα δούμε αναλυτικά, θεωρώντας ως Κεφαλή τον «Πρώτο», ασχέτως αν θεωρητικώς αυτό το απορρίπτει.