ΣΥΓΧΥΣΙΣ!


Αποκαλυπτική και κοσμογονική εποχή ονομάζεται από πολλούς η σημερινή σατανοκρατούμενη εποχή μας. Και δεν πίπτουν έξω. Βέβαια μερικοί την χαρακτηρίζουν έτσι την εποχήν μας, από τα τρομακτικά και θαυμαστά επιτεύγματα της τεχνικής, της επιστήμης των καιρών μας, τα οποία όντως εγγίζουν τα θαύμα και την σοφία του Θεού, εκ του οποίου κατάγεται ο άνθρωπος ως εικόνα του Δημιουργού του.
Μερικοί όμως, εκτός αυτου, την κοσμογονικήν εποχήν μας την ταυτίζουν και με την πρωτοφανή προκατακλυσμιαία και σοδομητικήν παραφροσύνη, την αμνήστευσιν και το στεφάνωμα του κακού ως μη κακόν, ως είναι η κάθε ηθική αμαρτία φυσική και αφύσικος. Εις το να παρουσιάζεται η αποστασία η αθεϊα, η γύμνια, προστυχιά, η ανηθικοποίησις και σοδομοποίησις των κοινωνιών, ως κάτι το φυσικόν και αναγκαίον. Η αμνήστευσις της προστυχιάς της ανηθικότητος, τούτο υπερβαίνει κάθε άλλην αμαρτίαν, διότι είναι διαστρέβλωσις του Νόμου του Κυρίου μας ο οποίος απαγορεύει ακόμη και το πονηρόν βλέμμα:
«πας ο βλέπων γυναίκα προς το επιθυμήσαι αυτην, ήδη εμοίχευσεν αυτην εν τη καρδία αυτού» Ματθ. 5, 28.
Και όλα αυτά τα πρωτοφανεί που εκτελήσονται γύρω μας, πολλοί λοιπόν τα ονομάζουν κοσμογονικά και αποκαλυπτικά της οργής του Κυρίου με τον ταχύ ερχομόν Του που θα κατακαύσει την γήν ως άλλοτε τας πέντε πόλεις των Σοδόμων ως περιγράφη ο Απόστολος Πέτρος: «και πόλεις Σοδόμων και Γομόρρας τεφρώσας καταστροφήν κατέκρινεν, υπόδειγμα μελλόντων ασεβείν τε-θεικώς» Β’ Πέτρου 2, 5-6. εντεύθεν βλέπομε σήμερον από δεκαετίας ήδη, πολλοί βλέπουν σημεία ότι κάπου εγγύς εστί ο καιρός του ερχομού του Κυρίου να θέση τέρμα εις το αποχαλινωθέν κακόν. Πολλοί έχουν γράψει βιβλία, ακόμη και ξένοι συγγραφείς, ως και άρθρα πολλά, πλήθος εντύπων κυκλοφορούν, που με ακαταμάχητα επιχειρήματα, αποδείξεις, στοιχεία, με ομιλίας από τηλεοράσεως και ραδιοφώνων, διαλαλούν και διακηρύσσουν τα επερχόμενα τη Οικουμένη, τα σημεία των καιρών, τον κίνδυνον του εγγύς σφραγίσματος με τον αριθμόν του ανόμου, του Αντιχρίστου με τον μιαρόν αριθμόν 666, ως περιγράφη η ιερά Αποκάλυψις του Ιωάννου 13, 16.
Ένας εξ’ αυτων που έχουν ασχοληθή γύρω από τα σημεία των καιρών, είναι και ο καθηγητής κος Αλέξιος Π. Παναγόπουλος, δρ θεολόγος δρ νομικός, από το Καστρίτσι Πατρών, ο οποίος πρό ετών έγραψε σχετικά βιβλία εσχατολογικού περιεχομένου. Ήδη τώρα η ενοριακή ομάδα Διψώ αναλαμβάνει την έκδοσιν του βιβλίου του: ‘Εσχατολογικά, η αλήθεια των προφητειών», με πλήθος νέων στοιχείων και πληροφοριών, μας παρουσιάζει την θαυμασία εικόνα όλων εκείνων που θα προηγηθούν, της ελεύσεως του πλάνου, με όλα τα σχετικά επακόλουθα.
Συγχαίρομεν τον αγωνιστήν θεολόγον και νομικόν τον οποίον από μαθητήν γυμνασίου έχομεν γνωρίσει, ενώ τυγχάνω και ο πνευματικός του πατήρ και ολόθερμα συνιστώμεν το ως άνω βιβλίον του, ευχόμενος να αποτελέση τούτο, εις αφύπνισιν εις τον παραπαίοντα κόσμον, και συμβάλλει εις την εξουδετέρωσιν της τρομακτικής συγχύσεως που ήτο επόμενον να επακολουθήση με τα σημεία των καιρών και του αριθμού 666, από τας εκ διαμέτρου διαφορετικάς ερμηνείας τούτων, που άλλος δεν τα πιστεύει, άλλος τα διαστρέφει. Πλήρης σύγχυσις!
Δεν πρέπει όμως να μας διαφεύγει, ότι ιδία και μεγαλυτέρα σύγχυσις ήταν στην εποχήν του Κυρίου μας γύρω απ’ το πρόσωπόν Του, και εκ της συγχύσεως αυτης και παρανοήσεως τον ηρνήθησαν και τελικώς Εσταύρωσαν τον σαρκωθέντα Λόγον του Θεού, Τον Κύριον μας. Ιδία σύγχυσις θα είναι και κατά τας ημέρας της Δευτέρας Παρουσίας Του, με όλα τα πρό αυτης εκ της συγχύσεως επακόλουθα ως αι ταυτότητες, το χάραγμα ή σφράγισμα, ο αριθμός 666, ο αντίχριστος, η Συντέλεια του κόσμου.
Άλλωστε, τούτο το βεβαιώνει ο ίδιος ο Κύριος: «Ώσπερ αι ημέραι Νώε, ούτος έσται και η Παρουσία του Υιού του ανθρώπου, ώσπερ ήσαν εν ταίς ημέραις ταις προ του κατακλυσμού τρώγοντες και πίνοντες… άχρι ής ημέρας εισήλθε Νώε εις την Κιβωτόν και ούκ Έγνωσαν έως ήλθε ο κατακλυσμός και ήρεν άπαντας, ούτως έσται και η παρουσία του Υιού του ανθρώπου» Ματθ. 24, 37-39.



εν τω ιερώ ησυχαστηρίω Παναγίας Γοργοϋπηκόου Ναυπάκτου. Αύγουστος 1997.







Πρόλογος πατρός Αρσενίου Κομπούγια (αρχιμανδρίτου), στα βιβλία του καθηγητή συγγραφέα Αλέξιου Παναγόπουλου, με τίτλους: Εσχατολογικά, η αλήθεια των προφητειών, και «7500 έτη από αδάμ-μεσασμός».







ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ





Εκοιμήθη ο Γέροντας Νεκτάριος Μαρμαρινός

p

Γραφείο ρεπορτάζ: Romfea.gr

Εκοιμήθη σήμερα, Κυριακή 21 Ιουλίου ο πολιός Γέροντας και Επίτιμος Πρωτοσύγκελλος της Ι. Μητροπόλεως Κορίνθου Αρχιμ. Νεκτάριος Μαρμαρινός.
Ο μακαριστός Γέροντας Νεκτάριος υπήρξε μία χαρισματική μορφή, ήταν πνευματικό παιδί του Οσίου Ιερωνύμου Αιγίνης και αποφοίτησε από την ιερατική σχολή Κορίνθου.
Διάκονος χειροτονήθηκε από τον Μητροπολίτη Κορίνθου Μιχαήλ στον Ιερό Ναό της Παναγίας στον Συνοικισμό της Κορίνθου και στις 8 Νοεμβρίου 1945 χειροτονήθηκε Αρχιμανδρίτης στον Ναό του Αποστόλου Παύλου Κορίνθου.
Το 1952 ίδρυσε την Ιερά Μονή του Αγίου Παταπίου, ενώ το 1977 ίδρυσε την ανδρική Μονή του Αποστόλου Παύλου στo όρος Γεράνεια, η οποία σήμερα είναι χωρίς μοναχούς και την ανδρική μονή του Αγίου Νικολάου του Νέου στο Μαλαγάρι της Περαχώρας, και την ανδρική Μονή των τριών Ιεραρχών στην Περαχώρα κοντά στο Λουτράκι.
Τιμήθηκε το 2006 από τον δήμο Κορινθίων με το χρυσό κλειδί της πόλης, για την πολυετή προσφορά του και επίσης τιμήθηκε από τον τότε Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος Χριστόδουλο με χρυσό μετάλλιο για το ιεραποστολικό του έργο.
Τέλος ο Γέροντας Νεκτάριος από το 1940 δίδασκε κάθε Κυριακή απόγευμα σε κατηχητικά μαθήματα στο Πνευματικό κέντρο της εκκλησίας της Παναγίας στο Συνοικισμό.



ΣΗΜΕΙΩΣΙΣ ''ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ'': ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΣΙΟ ΙΕΡΩΝΥΜΟ ΑΙΓΙΝΗΣ ΕΧΟΥΜΕ ΠΛΗΘΟΣ ΑΡΘΡΩΝ. ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΠΑΝΩ ΔΕΞΙΑ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΛΕΞΗ ''ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ'' Ή ''ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ'' ΚΑΙ ΘΑ ΣΑΣ ΔΕΙΞΕΙ ΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ.

ΕΝΑΣ ΥΠΕΡΟΧΟΣ ΛΟΓΟΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ!


«Μαρτυρώ γαρ αυτοίς ότι ζήλον Θεού έχουσιν, αλλ΄ ου κατ΄ επίγνωσιν» ΚΥΡΙΑΚΗ Ε΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ [:Ρωμ. 10,1-10] 

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

  «Ἀδελφοί, ἡ μὲν εὐδοκία τῆς ἐμῆς καρδίας καὶ ἡ δέησις πρὸς τὸν Θεὸν ὑπὲρ αὐτῶν εἰς σωτηρίαν (:ενώ όμως αδελφοί, οι Ισραηλίτες απίστησαν και αποξενώθηκαν από τη σωτηρία του Μεσσία, η σφοδρή επιθυμία και ευαρέσκεια της καρδιάς μου και η δέηση που απευθύνω στον Θεό είναι για χάρη των Ισραηλιτών, για να πετύχουν τη σωτηρία)» [Ρωμ.10,1].
     Πρόκειται πάλι να ασχοληθεί με αυτούς σφοδρότερα από ό,τι προηγουμένως. Γι' αυτό πάλι αναιρεί την υποψία κάθε αποστροφής και χρησιμοποιεί πολύ την  εκ των προτέρων διόρθωση. «Να μην προσέχετε λοιπόν», λέγει, «στα λόγια, ούτε στις κατηγορίες μου, αλλά ότι λέγω αυτά όχι από εχθρική διάθεση». Γιατί δεν είναι γνώρισμα του ίδιου ατόμου και να επιθυμεί να σωθούν αυτοί, και όχι μόνο να επιθυμεί, αλλά και να προσεύχεται, και πάλι να τους μισεί και να τους αποστρέφεται· καθόσον με τη λέξη «εὐδοκία»εδώ εννοεί τη σφοδρή επιθυμία και την προσευχή που κάνει. Όχι μόνο λοιπόν για να απαλλαγούν από την κόλαση, αλλά και για να σωθούν αυτοί, και φροντίζει και προσεύχεται πολύ. Όχι όμως μόνο από εδώ, αλλά και από τα επόμενα δείχνει την αγάπηπου έχει προς αυτούς· γιατί από τα ίδια τα πράγματα, όσο μπορούσε, αγωνίζεται και μάχεται ζητώντας να βρει γι΄αυτούς έστω και κάποια ασήμαντη απολογία· και δεν μπορεί, γιατί νικιέται από τη φύση των πραγμάτων.
    «Μαρτυρῶ γὰρ αὐτοῖς ὅτι ζῆλον Θεοῦ ἔχουσιν, ἀλλ΄ οὐ κατ΄ ἐπίγνωσιν (:και επιθυμώ να σωθούν, διότι δίνω γι΄ αυτούς μαρτυρία ότι έχουν ζήλο για τον Θεό· αλλά ο ζήλος τους αυτός δεν διευθύνεται από ορθή και πλήρη γνώση σχετικά με τον Θεό και για τα καθήκοντα προς Αυτόν)» [Ρωμ.10,2], λέγει. Ασφαλώς αυτά είναι άξια για συγνώμη, όχι για κατηγορία. Εάν λοιπόν είναι αποχωρισμένοι όχι για άνθρωπο, αλλά για ζήλο, είναι δίκαιο να ελεούνται αυτοί μάλλον, παρά να τιμωρούνται.
    Αλλά πρόσεχε ότι με σύνεση και τους έκανε χάρη με τον λόγο του και έδειξε την άκαιρη φιλονικία τους: «ἀγνοοῦντες γὰρ τὴν τοῦ Θεοῦ δικαιοσύνην (:δεν φρόντισαν δηλαδή να γνωρίσουν τη δικαίωση που δίνει ο Θεός από αγαθότητα)», λέγει. Πάλι τα λόγια αυτά δείχνουν συγνώμη, αλλά τα επόμενα δείχνουν πολύ έντονη κατηγορία, και αναιρεί κάθε δικαιολογία: «καὶ τὴν ἰδίαν ζητοῦντες στῆσαι, τῇ δικαιοσύνῃ τοῦ Θεοῦ οὐχ ὑπετάγησαν (:και ζητούν να στήσουν τη δική τους αντίληψη σχετικά με τη δικαίωση.  Γι' αυτό και δεν υπέταξαν τον εαυτό τους στη δικαίωση του Θεού)» [Ρωμ.10,3].
     Και τα έλεγε αυτά, για να δείξει ότι πλανήθηκαν περισσότερο από φιλονικία και φιλαρχία, παρά από άγνοια, και ότι δεν έστησαν ούτε αυτήν τη δικαίωση που προέρχεται από την εκτέλεση του νόμου· γιατί με το να πει «επειδή ζητούσαν να στήσουν», φανερώνει αυτό ακριβώς. Και αυτό δεν το ανέφερε βέβαια καθαρά, γιατί δεν είπε: «ότι έχασαν κάθε δικαίωση», αλλά υπαινίχτηκε αυτό με υπερβολική σύνεση και με τη σοφία που αρμόζει σε αυτόν· γιατί, αν ακόμη ζητούν να τη στήσουν εκείνη, είναι ολοφάνερο ότι δεν την έστησαν· αν δεν υποτάχτηκαν σε αυτήν, και αυτήν την έχασαν. Και την ονομάζει «δική τους δικαίωση», ή γιατί δεν ισχύει πια ο μωσαϊκός νόμος ή γιατί εξαρτάται από τους κόπους και τους ιδρώτες, ενώ αυτήν που προέρχεται από την πίστη την ονομάζει «δικαίωση του Θεού», γιατί ολόκληρη εξαρτάται από τη χάρη του Θεού, και λαμβάνεται όχι με κόπους, αλλά με τη δωρεά του Θεού.Όμως εκείνοι που πάντοτε αντιστέκονται στο Άγιο Πνεύμα και αγωνίζονται να δικαιωθούν με τον νόμο, δεν προσήλθαν στην πίστη. Επειδή όμως δεν προσήλθαν στην πίστη, ούτε έλαβαν τη δικαίωση που προέρχεται από αυτήν, και επειδή δεν μπόρεσαν να δικαιωθούν και από τον νόμο, από παντού έχασαν τη δικαίωση.
    «Τέλος γὰρ νόμου Χριστὸς εἰς δικαιοσύνην παντὶ τῷ πιστεύοντι (:διότι ο Χριστός έδωσε τέλος στην αποστολή και την ισχύ του νόμου· και έτσι τώρα αποκτά τη δικαίωση και τη σωτηρία του καθένας που πιστεύει στον Χριστό, και όχι όποιος εξαρτά τη δικαίωσή του από τον νόμο, όπως την εξαρτούν οι Ισραηλίτες που απίστησαν)»[Ρωμ.10,4].Βλέπε τη σύνεση του Παύλου. Επειδή λοιπόν είπε «δικαίωση» και «δικαίωση», για να μη νομίσουν όσοι από τους Ιουδαίους πίστεψαν, ότι έχουν τη μία και έχασαν την άλλη, και ότι κατηγορούνται για παράβαση του νόμοηυ (γιατί πραγματικά και αυτοί δεν έπρεπε να φοβούνται λιγότερο, αφού ακόμη ήταν νεοφώτιστοι), ούτε οι Ιουδαίοι πάλι να έχουν προσδοκίες πως θα την κατορθώσουν αυτήν και να πουν ότι «αν και δεν την πετύχαμε τώρα, οπωσδήποτεόμως θα την επιτύχουμε» , πρόσεχε τι κάνει. Δείχνει ότι μία είναι η δικαίωση, και εκείνη ανακεφαλαιώνεται σε αυτήν, και ότι εκείνος που προτίμησε αυτήν που προέρχεται από την πίστη, πραγματοποίησε και εκείνην· εκείνος όμως που περιφρόνησε αυτήν, έχασε και εκείνην μαζί με αυτήν· γιατί, αν το τέλος του νόμου είναι ο Χριστός, εκείνος που δεν έχει τον Χριστό, και αν ακόμη νομίζει πως έχει τη δικαίωση εκείνη, δεν την έχει· ενώ εκείνος που έχει τον Χριστό, και αν ακόμη δεν έχει κατορθώσει τον νόμο, τα έλαβε όλα.
   Γιατί και ο σκοπός της ιατρικής είναι η υγεία. Όπως ακριβώς λοιπόν εκείνος που μπορεί να κάνει κάποιον υγιή, και αν ακόμη δεν έχει την ιατρική, τα έχει όλα, ενώ εκείνος που δεν ξέρει να θεραπεύει, και αν ακόμη νομίζει πως ασκεί την ιατρική τέχνη, έχασε τα πάντα· έτσι στον νόμο και την πίστη, εκείνος που βρίσκεται έξω από την πίστη, είναι ξένος και από τα δύο. Τι λοιπόν ήθελε ο νόμος; Να δικαιώσει τον άνθρωπο. Δεν τα κατάφερε όμως, γιατί κανένας δεν τον εκπλήρωσε. Αυτό λοιπόν ήταν το τέλος του νόμου, και σε αυτό αποσκοπούσαν όλα, και  γι' αυτό γίνονταν όλα, και οι γιορτές και οι εντολές και οι θυσίες και όλα τα υπόλοιπα, για να δικαιωθεί ο άνθρωπος. Αλλά το τέλος αυτό το κατόρθωσε ο Χριστός σε μεγαλύτερο βαθμό με την πίστη. «Μη φοβηθείς λοιπόν», λέγει, «ότι παραβαίνεις τον νόμο, επειδή προσήλθες στην πίστη· γιατί τότε παραβαίνεις αυτόν, όταν εξαιτίας αυτού δεν πιστέψεις στον Χριστό· γιατί αν πιστέψεις σε Αυτόν, και εκείνον εκπλήρωσες, και πολύ περισσότερο από όσο διέταξε· γιατί έλαβες πολύ μεγαλύτερη δικαίωση».
        Στη συνέχεια, επειδή αυτά ήταν απόφαση, τα επιβεβαιώνει πάλι από τις Γραφές. «Μωϋσῆς γὰρ γράφει τὴν δικαιοσύνην τὴν ἐκ τοῦ νόμου ὅτι ὁ ποιήσας ἄνθρωπος ζήσεται ἐν αὐτῇ (:και η σωτηρία δίνεται μόνο με την πίστη, διότι ο Μωυσής γράφει για τη δικαίωση που προέρχεται από τον μωσαϊκό νόμο, ότι ο άνθρωπος που θα τηρήσει ανεξαιρέτως όσα ο νόμος διατάζει, θα ζήσει χάρη σε αυτά, και συνεπώς αυτός κα μόνο θα σωθεί. Η ακριβής όμως τήρηση του νόμου είναι αδύνατη)» [Ρωμ.10,5], λέγει. Αυτό που λέγει, σημαίνει το εξής: ο Μωυσής μάς δείχνει τη δικαίωση που προέρχεται από τον νόμο, ποια είναι και τι λογής. Ποια λοιπόν είναι και από τι αποτελείται; Από την εκπλήρωση των εντολών. «Ὁ ποιήσας ἄνθρωπος ζήσεται ἐν αὐτῇ (:ο άνθρωπος που θα τηρήσει ανεξαιρέτως όσα ο νόμος διατάζει, θα ζήσει χάρη σε αυτά, και συνεπώς αυτός κα μόνο θα σωθεί. Η ακριβής όμως τήρηση του νόμου είναι αδύνατη)», λέγει. Άλλωστε δεν είναι δυνατό να γίνει δίκαιος με τον νόμο, παρά μόνο όταν εκπληρώσει όλες τις εντολές· αυτό όμως σε κανέναν δεν έγινε δυνατό. Συνεπώς εξέπεσε η δικαίωση αυτή.
     Αλλά πες μας, Παύλε, και την άλλη δικαίωση που προέρχεται από τη χάρη. Ποια λοιπόν είναι αυτή και από τι αποτελείται; Άκουσε αυτόν που την περιγράφει με σαφήνεια. Επειδή λοιπόν κατηγόρησε εκείνη, πηγαίνει στη συνέχεια σε αυτήν και λέγει: «Ἡ δὲ ἐκ πίστεως δικαιοσύνη οὕτως λέγει· Μὴ εἴπῃς ἐν τῇ καρδίᾳ σου· Τίς ἀναβήσεται εἰς τὸν οὐρανόν; τοῦτ΄ ἔστι Χριστὸν καταγαγεῖν ἤ, Τίς καταβήσεται εἰς τὴν ἄβυσσον; τοῦτ΄ ἔστι Χριστὸν ἐκ νεκρῶν ἀναγαγεῖν. Ἀλλὰ τί λέγει; Ἐγγύς σου τὸ ῥῆμά ἐστιν, ἐν τῷ στόματί σου καὶ ἐν τῇ καρδίᾳ σου· τοῦτ΄ ἔστι τὸ ῥῆμα τῆς πίστεως ὃ κηρύσσομεν. Ὅτι ἐὰν ὁμολογήσῃς ἐν τῷ στόματί σου Κύριον Ἰησοῦν, καὶ πιστεύσῃς ἐν τῇ καρδίᾳ σου ὅτι ὁ Θεὸς αὐτὸν ἤγειρεν ἐκ νεκρῶν· σωθήσῃ καρδίᾳ γὰρ πιστεύεται εἰς δικαιοσύνην, στόματι δὲ ὁμολογεῖται εἰς σωτηρίαν (:αντιθέτως, σχετικά με τη δικαίωση από την πίστη λέει ο Μωυσής στο “Δευτερονόμιο”: “Μην εισχωρήσει στην καρδιά σου ο λογισμός: Ποιος θα ανεβεί στον ουρανό;” Για να κατεβάσει δηλαδή από εκεί τον Χριστό, που θα με οδηγήσει στη σωτηρία. Ή: “Ποιος θα κατεβεί στα σκοτεινά και βαθιά μέρη του Άδη;”. Για να αναστήσει δηλαδή τον Χριστό από τους νεκρούς, που θα μας δώσει τη σωτηρία και τη ζωή. Αλλά τι λέει η Αγία Γραφή για τη σωτηρία από την πίστη; Λέει τα εξής: “Είναι κοντά σου ο λόγος, κοντά στο στόμα σου και στην καρδιά σου”. Δηλαδή είναι κοντά σου ο λόγος που πρέπει να πιστέψεις, και τον οποίο εμείς οι Απόστολοι κηρύττουμε.  Και είναι κοντά στο στόμα σου και στην καρδιά σου ο λόγος αυτός, διότι, εάν ομολογήσεις με το στόμα σου τον Ιησού ως υπέρτατο Κύριο και πιστέψεις με την καρδιά σου ότι ο Θεός Τον ανέστησε από τους νεκρούς, θα σωθείς. Και θα σωθείς, επειδή με την καρδιά του πιστεύει κανείς και με όλη την ψυχή του, και ως καρπό της πίστεως αυτής έχει τη δικαίωσή του και με το στόμα του ομολογεί την πίστη, και ως καρπό έχει τη σωτηρία του)» [Ρωμ.10,6-10].
       Για να μη λέγουν λοιπόν οι Ιουδαίοι πως βρήκαν μεγαλύτερη δικαίωση εκείνοι που δεν βρήκαν τη μικρότερη, αναφέρει αναντίρρητη σκέψη, ότι ο δρόμος αυτός είναι πιο εύκολος από εκείνον· γιατί αυτός ο δρόμος απαιτεί εκπλήρωση όλων των εντολών· όταν λοιπόν τα κάνεις όλα, τότε θα ζήσεις. Η δικαίωση όμως από την πίστη δεν λέγει αυτό, αλλά τι; «Εάν ομολογήσεις με το στόμα σου ότι ο Ιησούς είναι ο Κύριος και πιστέψεις με την καρδιά σου ότι ο Θεός Τον ανέστησε από τους νεκρούς, θα σωθείς».
       Στη συνέχεια, για να μη φανεί πάλι ότι την κάνει ευκαταφρόνητη με το να δείχνει πως είναι εύκολη και απλή, πρόσεχε πώς πλαταίνει τον λόγο γι’ αυτή· γιατί δεν ήρθε αμέσως σε αυτό, που έχουμε πει, αλλά τι λέγει; «Αντιθέτως, σχετικά με τη δικαίωση από την πίστη λέει ο Μωυσής στο “Δευτερονόμιο”: “Μην εισχωρήσει στην καρδιά σου ο λογισμός: Ποιος θα ανεβεί στον ουρανό;” Για να κατεβάσει δηλαδή από εκεί τον Χριστό, που θα με οδηγήσει στη σωτηρία. Ή: “Ποιος θα κατεβεί στα σκοτεινά και βαθιά μέρη του Άδη;”. Για να αναστήσει δηλαδή τον Χριστό από τους νεκρούς, που θα μας δώσει τη σωτηρία και τη ζωή)». Γιατί, όπως στην αρετή που εκδηλώνεται με τα έργα αντιστέκεται η ραθυμία, χαλαρώνοντας τις δυνάμεις, και πρέπει να αγρυπνεί πάρα πολύ η ψυχή, ώστε να μην υποχωρεί, έτσι και όταν πρέπει να πιστέψουμε, υπάρχουν σκέψεις που προκαλούν σύγχυση και βλάπτουν τη διάνοια των πολλών και χρειάζεται πιο ρωμαλέα ψυχή, ώστε να αποκρούσει αυτές.
     Γι' αυτό ακριβώς και αναφέρει τις σκέψεις αυτές, και εκείνο που έκανε στην περίπτωση του Αβραάμ, αυτό κάνει και εδώ· γιατί και εκεί, αφού έδειξε πως αυτός δικαιώθηκε από την πίστη, για να μη φανεί ότι είχε λάβει μάταια και χωρίς λόγο τόσο μεγάλο στεφάνι, σαν να μην ήταν τίποτε το πράγμα, εξυψώνοντας τη φύση της πίστεως, λέγει: «ὃς παρ᾿ ἐλπίδα ἐπ᾿ ἐλπίδι ἐπίστευσεν, εἰς τὸ γενέσθαι αὐτὸν πατέρα πολλῶν ἐθνῶν κατὰ τὸ εἰρημένον· οὕτως ἔσται τὸ σπέρμα σου· καὶ μὴ ἀσθενήσας τῇ πίστει οὐ κατενόησε τὸ ἑαυτοῦ σῶμα ἤδη νενεκρωμένον, ἑκατονταέτης που ὑπάρχων, καὶ τὴν νέκρωσιν τῆς μήτρας Σάῤῥας· εἰς δὲ τὴν ἐπαγγελίαν τοῦ Θεοῦ οὐ διεκρίθη τῇ ἀπιστίᾳ, ἀλλ᾿ ἐνεδυναμώθη τῇ πίστει, δοὺς δόξαν τῷ Θεῷ. καὶ πληροφορηθεὶς ὅτι ὃ ἐπήγγελται δυνατός ἐστι καὶ ποιῆσαι. διὸ καὶ ἐλογίσθη αὐτῷ εἰς δικαιοσύνην (:αυτήν την υπόσχεση έδωσε ο Θεός στον Αβραάμ· αυτός λοιπόν αν και η γεροντική του ηλικία δεν του έδινε καμία ελπίδα να αποκτήσει παιδί, ελπίζοντας στη δύναμη του Θεού πίστεψε ότι θα γινόταν πατέρας πολλών εθνών, σύμφωνα με εκείνο που του είπε ο Θεός: “Θα είναι οι απόγονοί σου τόσο πολλοί και λαμπροί όπως τα άστρα του ουρανού”. Και επειδή δεν κλονίστηκε στην πίστη του αυτή, δεν συλλογίστηκε ότι το σώμα του ήταν πια νεκρό και ανίκανο να κάνει παιδιά, διότι ήταν περίπου εκατό ετών. Ούτε συλλογίστηκε τη νέκρωση της μήτρας της γυναίκας του της Σάρρας. Και δεν ταλαντεύτηκε από αμφιβολίες απιστίας στην υπόσχεση που του έδωσε ο Θεός, αλλά αντίθετα ενδυνάμωσε τον εαυτό του στην πίστη και δόξασε τον Θεό, σαν να είχε ήδη πραγματοποιηθεί η υπόσχεσή του. Και απέκτησε απόλυτη βεβαιότητα ότι εκείνο που υπόσχεται ο Θεός έχει τη δύναμη και να το εκπληρώσει. Και επειδή πίστεψε με τέτοια πεποίθηση,  γι' αυτό λογαριάστηκε σε αυτόν η πίστη του αυτή ως δικαίωση)»[Ρωμ.4,18-22]. Και έδειξε ότι χρειάζεται δύναμη και ψυχή ανώτερη που να δέχεται εκείνα που υπερβαίνουν την ελπίδα και να μη σκοντάφτει στα ορατά πράγματα. Αυτό λοιπόν και εδώ κάνει και δείχνει πως χρειάζεται φιλόσοφη διάνοια και διάθεση υψηλή μέχρι τον ουρανό και μεγάλη. Και δεν είπε απλώς: «μην πεις», αλλά «μην πεις στην καρδιά σου»· δηλαδή, ούτε να σκεφτείς να αμφιβάλλεις και να πεις στον εαυτό σου: «και πώς είναι δυνατόν αυτό;».
    Βλέπεις ότι αυτό προπάντων είναι το γνώρισμα της πίστεως, το να επιζητούμε δηλαδή αφού αφήσουμε κάθε φυσική συνέχεια των πραγμάτων, το υπερφυσικό, και αφού απομακρύνουμε την ασθένεια των σκέψεων, να παραδεχόμαστε πως όλα προέρχονται από τη δύναμη του Θεού; Αν και βέβαια οι Ιουδαίοι δεν έλεγαν μόνο αυτά, αλλά ότι δεν είναι δυνατό να δικαιωθούν από την πίστη. Όμως αυτός σε άλλο οδηγεί αυτό που έχει γίνει, με σκοπό, όταν δείξει ότι είναι τόσο μεγάλο, ώστε και αφού πραγματοποιηθεί να χρειάζεται την πίστη, να φανεί πως δίκαια πλέκει το στεφάνι σε αυτούς. Και χρησιμοποιεί λόγια της Παλαιάς Διαθήκης, φροντίζοντας πάντοτε να αποφεύγει τις κατηγορίες για καινοτομία και σύγκρουση με εκείνη· γιατί αυτό που λέγει εδώ για την πίστη, το λέγει σε αυτούς για την εντολή ο Μωυσής, για να δείξει ότι απόλαυσαν πολλές ευεργεσίες από τον Θεό· γιατί «δεν είναι δυνατό να πει», λέγει, «ότι πρέπει να ανέβει στον ουρανό και να περάσει μεγάλο πέλαγος, και τότε να λάβει τις εντολές, αλλά τα τόσο μεγάλα και υπέρογκα μάς τα έκανε εύκολα ο Θεός».
    Τι σημαίνει όμως «ἐγγύς σου τὸ ῥῆμά ἐστιν (:κοντά σου είναι ο λόγος, τον οποίο πρέπει να πιστέψεις)»; Δηλαδή, είναι εύκολος, γιατί η σωτηρία βρίσκεται στη σκέψη σου και στη γλώσσα σου. Χωρίς να βαδίζουμε πολύ δρόμο, ούτε να πλεύσουμε πέλαγος, ούτε να περάσουμε βουνά, έτσι πρέπει να σωθούμε. Αλλά κι αν δεν θέλεις ούτε αυτόν τον δρόμο να βαδίσεις, είναι δυνατό παραμένοντας και στο σπίτι σου να σωθείς, γιατί η αφετηρία της σωτηρίας σου βρίσκεται στο στόμα σου και στην καρδιά σου.
     Στη συνέχεια, κάνοντας και από αλλού εύκολο τον λόγο για την πίστη, λέγει ότι «ο Θεός ανέστησε Αυτόν από τους νεκρούς». Σκέψου λοιπόν την αξία Εκείνου που Τον ανέστησε, και δεν θα δεις πια καμία δυσκολία στο πράγμα. Επομένως, το ότι βέβαια είναι Κύριος, είναι φανερό από την Ανάσταση, πράγμα που και στην αρχή της επιστολής έλεγε: «τοῦ ὁρισθέντος υἱοῦ Θεοῦ ἐν δυνάμει κατὰ πνεῦμα ἁγιωσύνης ἐξ ἀναστάσεως νεκρῶν, Ἰησοῦ Χριστοῦ τοῦ Κυρίου ἡμῶν(:και αποδείχτηκε ότι είναι  Υιός του Θεού με δύναμη υπερφυσική που προερχόταν από το Πνεύμα που μεταδίδει αγιασμό· και προπάντων αποδείχτηκε με την ανάστασή Του από τους νεκρούς. Μιλώ για τον Ιησού Χριστό, τον Κύριό μας)» [Ρωμ.1,4], το ότι όμως και η Ανάσταση είναι εύκολη, έχει αποδειχτεί από τη δύναμη Εκείνου που την έκανε και σε αυτούς που πάρα πολύ δύσκολα πιστεύουν. Όταν λοιπόν και μεγαλύτερη είναι η δικαίωση και εύκολη και εύκολα αποδεκτή, και δεν είναι δυνατό να δικαιωθούμε διαφορετικά, δεν είναι τότε δείγμα της χειρότερης μορφής φιλονικίας το να επιχειρούν τα αδύνατα, εγκαταλείποντας τα εύκολα και τα ελαφρά; Γιατί δεν θα μπορούσαν να πουν ότι εγκατέλειψαν το πράγμα επειδή ήταν βαρύ.
   Είδες πώς τους στερεί από κάθε συγνώμη; Για ποια απολογία λοιπόν μπορεί να είναι άξιοι, αφού προτίμησαν το βαρύ και ακατόρθωτο, ενώ περιφρόνησαν το εύκολο και αυτό που μπορούσε να τους σώσει και να τους δώσει εκείνα, που δεν μπόρεσε να τους δώσει ο νόμος; Γιατί αυτά δεν είναι τίποτε άλλο, παρά μόνο απόδειξη διάθεσης που φιλονικεί και ξεσηκώνεται εναντίον του Θεού. Καθόσον ο μωσαϊκός νόμος είναι δυσβάστακτος, ενώ η χάρη εύκολη· ο νόμος, και αν ακόμη προσπαθήσουν πάρα πολύ δεν σώζει ενώ η χάρη χορηγεί και τη δική της δικαίωση και τη δικαίωση του νόμου. Ποιος λόγος λοιπόν θα τους σώσει όταν φέρονται με εχθρική διάθεση σε αυτήν, ενώ προσηλώνονται σε εκείνον άσκοπα και στα χαμένα;
           

 ΠΡΟΣ ΔΟΞΑΝ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΤΡΙΑΔΙΚΟΥ ΘΕΟΥ,
              επιμέλεια κειμένου: Ελένη Λιναρδάκη, φιλόλογος


ΠΗΓΕΣ:
·                  Ιωάννου του Χρυσοστόμου Άπαντα τα  έργα, Υπόμνημα στην προς Ρωμαίους επιστολήν, ομιλία ΙΗ΄, πατερικές εκδόσεις «Γρηγόριος ο Παλαμάς»(ΕΠΕ), εκδ. οίκος «Το Βυζάντιον», Θεσσαλονίκη 1985, τόμος 17, σελίδες 325-335.
·                  Π. Τρεμπέλα, Η Καινή Διαθήκη με σύντομη ερμηνεία (απόδοση στην κοινή νεοελληνική), εκδόσεις αδελφότητος θεολόγων «Ο Σωτήρ», έκδοση τέταρτη, Αθήνα 2014.
·                  Η Καινή Διαθήκη, Κείμενον και ερμηνευτική απόδοσις υπό Ιωάννου Κολιτσάρα, εκδόσεις αδελφότητος θεολόγων «Η Ζωή», έκδοση τριακοστή τρίτη, Αθήνα 2009.
·                  Η Παλαιά Διαθήκη κατά τους εβδομήκοντα, Κείμενον και σύντομος απόδοσις του νοήματος υπό Ιωάννου Κολιτσάρα, εκδόσεις αδελφότητος θεολόγων «Η Ζωή», έκδοση τέταρτη, Αθήνα 2005.
·                  Π.Τρεμπέλα, Το Ψαλτήριον με σύντομη ερμηνεία(απόδοση στην κοινή νεοελληνική), εκδόσεις αδελφότητος θεολόγων «Ο Σωτήρ», έκδοση τρίτη, Αθήνα 2016

·                  http://users.sch.gr/aiasgr/Kainh_Diathikh/Biblia/Kainh_Diathikh.htm


Ανησυχία στο Πατρ. Μόσχας για τα νέα ηλεκτρονικά διαβατήρια


Ανησυχία στο Πατρ. Μόσχας για τα νέα ηλεκτρονικά διαβατήρια

«Η εμφάνιση ηλεκτρονικών διαβατηρίων μπορεί να απειλήσει τη ρωσική απεριόριστη συλλογή προσωπικών δεδομένων» δήλωσε ο αναπληρωτής πρόεδρος της Συνοδικής Υπηρεσίας του Πατριαρχείου Μόσχας για τις εκκλησιαστικές σχέσεις με την κοινωνία και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης Βάκτανγκ Κίσιντζιζε.
Σύμφωνα με τον ίδιο, «η συλλογή και συγκέντρωση δεδομένων για όλες τις πτυχές της ζωής των ανθρώπων αποτελεί απειλή για τη χρήση τους εναντίον αυτών των ίδιων πολιτών», ενώ για την εκκλησία «η ελευθερία ενός ατόμου και η διασφάλιση του απαραβίαστου της ιδιωτικής του ζωής» είναι σημαντικές.
Ο Kipshidze σημείωσε ότι τα ηλεκτρονικά δεδομένα μπορούν να χρησιμοποιηθούν εναντίον των Ρώσων, επειδή είναι ευκολότερο να συγκεντρωθούν από το ότι σε χαρτί. «Η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία δεν έχει αντιταχθεί ποτέ στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών. Αλλά η εκκλησία έχει καταθέσει πάντοτε ότι τα δικαιώματα όλων των ανθρώπων, των πιστών και των μη πιστών, θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη και να αντιμετωπίζονται με σεβασμό και χωρίς διακρίσεις», κατέληξε ο εκπρόσωπος της εκκλησίας.
Νωρίτερα, στις 17 Ιουλίου, ο αναπληρωτής πρωθυπουργός Μαξίμ Ακιμόφ έδειξε δείγμα μελλοντικών ρωσικών ηλεκτρονικών διαβατηρίων μεγέθους πλαστικής τραπεζικής κάρτας.
Στο μεταξύ ο αριθμός των καταγγελιών από τους Ρώσους σχετικά με τη νομοθεσία στον τομέα των θρησκευτικών σχέσεων που στάλθηκε στην Συνήγορο του Πολίτη στη Ρωσική Ομοσπονδία Τάτιανα Μοσκόλκοβα αυξήθηκε σχεδόν τρεις φορές πέρυσι σε σύγκριση με το 2017, σύμφωνα με την έκθεση του διαμεσολαβητή προς το Συμβούλιο της Ομοσπονδίας.
«Σημειώνεται ότι, σε σύγκριση με το 2017, σημειώθηκε αύξηση του αριθμού των καταγγελιών για τη νομοθεσία στον τομέα των θρησκευτικών νομικών σχέσεων – σχεδόν τριπλάσια» ανέφερε.


ΠΕΡΙ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ ΤΩΝ ΠΑΛ/ΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ.......


Η Π.Π. παραπονείται ακόμη μία φορά και μας λέγει ότι ο π. Παΐσιος έγινε πια μιμητής του Βαρθολομαίου!!!! Μάλιστα! Και γιατί; Διότι ζητάει όπως λένε:

«.....νὰ προστρέξουνἑνωθοῦν οἱ πιστοὶ μὲ τοὺς σχισματικοὺς Γ.Ο.Χ., ἀναγνωρίζοντάς τους ὡς μέλη τῆς Μίας Ἐκκλησίας ἀπὸ τὴν ὁποία οἰκειοθελῶς ἀπομακρύνθηκαν χωρὶς οἱ Παλαιοημερολογίτες νὰ μετανοήσουν γιὰ τὸ σχίσμα, χωρὶς νὰ διορθώσουν τὰ περὶ τὴν δογματοποίηση τοῦ Ἡμερολογίου, χωρὶς νὰ ἐπιστρέψουν στὴν Μία Ἐκκλησία!» 

Η Π.Π. έχει μία μανία με τους ακραίους 13μερίτες Παλ/τες και συνεχώς μας παρουσιάζει τα «επιχειρήματα»  εκείνων. Άραγε εσκεμμένα γίνεται αυτό; Μόνον ο Θεός γνωρίζει στα σίγουρα! Αλλά ας κινηθούμε με το σκεπτικό τους.... (Το άρθρο εδώ).

Υποθετικά, ας πούμε ότι μετενόησαν οι Γ.Ο.Χ. Σε ποιά ''Εκκλησία'' θα έπρεπε να επιστρέψουν; 

1) Για τους Τρικαμηνικούς η Κρατούσα Εκκλησία δεν.... δια τούτο και έχουν φύγει - απομακρύνθηκαν.....

2) Η ομάδα του π. Θεόδωρου Ζήση δεν.......

3) Οι Αγιορείτες δεν...... 

4) Οι αποτειχισμένοι παλ/τες (π. Αγγελακάκης κ.λπ.) δεν...... 

5) και πάει λέγοντας.... 

Μήπως άραγε εννοούν ότι πρέπει να επιστρέψουν στην Μία Εκκλησία που ο μόνος Ορθόδοξος - και ότι συνεπάγεται με αυτό - είναι ο Τρικαμηνάς και οι συν αυτώ; (δείτε  εδώ και εδώ).

Καλό είναι όταν παραθέτουν διάφορα ''επιχειρήματα'' να έχουν και κάποια σοβαρή βάση ειδάλλως δεν διαφέρουν σε τίποτα από τους ακραίους Παλ/τες των οποίων τα επιχειρήματα παρουσιάζουν για ευνόητους λόγους.......




ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ



Ὁ Ἅγιος Πορφύριος ἀποκαλύπτει τὸν τόπο ὅπου βρίσκεται ὁ τάφος τοῦ Μεγάλου Ἀλεξάνδρου (ΚΑΙ ΜΕΡΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ....)

Τὸ κάτωθι ἀπόσπασμα περιέχεται στὸ νέο βιβλίο τῆς Ἑνωμένης Ρωμηοσύνης “Ὁ Ὅσιος Πορφύριος (Μαρτυρίες – Διηγήσεις – Νουθεσίες)” τῆς ἐκδοτικῆς σειρᾶς “Ὀρθόδοξο βίωμα”. Ἡ πρώτη παρουσίαση τοῦ βιβλίου πραγματοποιήθηκε τὴν Κυριακὴ 22 Ἰανουαρίου στὴν Ι.Μ. Παντοκράτορος Νταοῦ Πεντέλης. Λεπτομέρειες γιὰ τὴν ἐκδήλωση θὰ βρεῖτε ΕΔΩ!
«Μιά μέρα πού πήγαμε, μᾶς ἔλεγε ὁ Γέροντας ὅτι μέ τό χάρισμα πού εἶχε ἀπό μικρός, διέκρινε ἀπό πολύ μακριά νερά, ἅγια Λείψανα, ἀρχαίους Ναούς, ἀρχαίους τάφους. Ἀκόμα καί γιά τόν τάφο τοῦ Μεγάλου Ἀλεξάνδρου, μᾶς ἔλεγε ὅτι δέν εἶναι οὔτε στήν Αἴγυπτο οὔτε ἐκεῖ πού τόν ψάχνουν, ἀλλά εἶναι ἐδῶ στήν Ἑλλάδα κοντά στό ἀρχαῖο Δίον καί συγκεκριμένα στήν Κατερίνη στήν “Κονταριώτισσα”, δίπλα σ᾽ ἕνα παλιό ἐκκλησάκι τῆς Παναγίας»
ΚΑΙ ΜΕΡΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK:
Για να το "λέει" ο Άγιος με τέτοια σιγουριά...
Ποιον λόγο έχουμε για να μην τον πιστέψουμε;
Και πότε ακριβώς θυμάται κάποιος
να "αστόχησαν" οι λόγοι του Άγιου;


  • Κονταριώτισσα,,είναι στα μέρη μας,,σε πιά ακριβώς Εκκλησία τής Παναγίας δεν είπε,,εδώ Στο Δίον κάνουν ανασκαφές αλλά δεν τίποτα δεν ακούστηκε για Τον τάφο τού Μ Αλέξανδρου,,

  •       Μου αρέσει! Απάντηση 2 ημέρες

  • Μαλλον είπε και την εκκλησία αν προσέξετε ...

    • Μου αρέσει!
    • Απάντηση
    • 2 ημέρες
  •  Στην εκκλησια κοντα.
    Οχι δεν εκανε ποτε λαθος!

    • Μου αρέσει!
    • Απάντηση
    • 2 ημέρες
  • Ακριβως εκει ειναι...ειναι γνωστο σ'εμας καιρο τωρα...

    • Μου αρέσει!
    • Απάντηση
    • 2 ημέρες
    • Πως το ξέρετε με σιγουριά;;;

      • Μου αρέσει!
      • Απάντηση
      • 2 ημέρες
  • Γνωστό εδώ και χρόνια...

    • Μου αρέσει!
    • Απάντηση
    • 1 ημέρα
  • και γιατι δε σκαβετε??

    • Μου αρέσει!
    • Απάντηση
    • 1 ημέρα
  • ?
    • Μου αρέσει!
    • Απάντηση
    • 1 ημέρα
  • Ενώ είναι γνωστό πόσο χαρισματουχος ήταν ο άγιος, απορώ γιατί δεν βρέθηκε κάποιος να αξιοποιήσει κάτι τόσο σπουδαίο;!

    • Μου αρέσει!
    • Απάντηση
    • 1 ημέρα
    • Τροποποιήθηκαν



  •  Περιμένουν προσφορά απο τους επεγδυτές...

  •      Μου αρέσει! Απάντηση 1 ημέραΤροποποιήθηκαν


  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ