Πέμπτη 25 Ιουλίου 2019

Με Συνοδική απόφαση πρώην Πατριάρχης ο Ειρηναίος


eirinaios ierosoluma
Στην αποκατάσταση του πρ. Πατριάρχη Ιεροσολύμων κ. Ειρηναίου, προέβη σήμερα η Ιερά Σύνοδος του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων.
Σύμφωνα με πληροφορίες η Ιερά Σύνοδος υπό την προεδρία του Πατριάρχη Θεοφίλου, ήρε την καθαίρεση του κ.Ειρηναίου και απεκατέστησε Αυτόν εις την Αρχιερωσύνη ως Πατριάρχη πρώην Ιεροσολύμων.
Η απόφαση αυτή έρχεται λίγες ώρες μετά το αποκλειστικό δημοσιεύμα του Πρακτορείου Εκκλησιαστικών Ειδήσεων Romfea.gr, όπου ο πρ. Πατριάρχης Ειρηναίος με επιστολή του προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και τον Πρωθυπουργό μιλά για την κατάστασή του.
Αξίζει να σημειωθεί ότι αμέσως μετά το δημοσιεύμα της Romfea.gr ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος, έκανε δεκτό το αίτημα του πρ. Πατριάρχη Ειρηναίου να μεταφερθεί στο κέντρο Γεροντολογίας στο Δήλεσι.
Τέλος πληροφορίες της Romfea.gr αναφέρουν ότι το ΥΠΕΞ ήδη επικοινώνησε με την οικογένεια του πρ. Πατριάρχη, όπου φαίνεται να δόθηκε λύση στο θέμα της παραλαβής του διαβατηρίου του.

ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΘΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ


Η παιδεία, κατά τον Αριστοτέλη, βοηθάει ώστε ο άνθρωπος-πολίτης να γίνεται “αγαθός, σπουδαίος και φρόνιμος”. Τα χαρακτηριστικά του “σπουδαίου” είναι: πρώτον, η δυνατότητά του να κρίνει ορθά και να διακρίνει την αλήθεια, και δεύτερον η προσπάθειά του πολίτη να κατακτήσει την αρετή. Ο «σπουδαίος» πολίτης φθάνει στην «ευδαιμονία». Οι «σπουδαίοι» κι «ευδαίμονες πολίτες», αποτελούν τη βάση για την ευδαιμονία της πόλης.

Αν κοιτάξωμε προς τα έργα των ανθρώπων, θα ονομάσωμε καλά εκείνα που τίποτε δεν τους λείπει, αλλά και τίποτε παρά πάνω δεν έχουν από ό,τι πρέπει. Κάθε έλλειψη και υπερβολή φθείρει· σώζει η μεσότητα. Το ίδιο συμβαίνει με τις πράξεις· είναι σωστές, όταν δεν τραβάνε στα άκρα, αλλά κρατιούνται στη μεσότητα ("Ηθ. Νικ." 1106 a 26).

Η μεσότητα αυτή είναι εύκολη να βρεθή όπου χωράει μαθηματική σκέψη, όπου η μεσότητα προσδιορίζεται από καθαρά αντικειμενικά στοιχεία. Αλλά όταν τη μεσότητα αυτή την αναζητάμε με βάση ένα υποκειμενικό δεδομένο, η εύρεσή της είναι δύσκολη. Αν δεκάξη ώρες δουλειάς είναι πολλές και δυο είναι λίγες, δεν σημαίνει πως εννιά ώρες είναι οι σωστές. Το σωστό εδώ εξαρτάται από την προσωπικήν ιδιοσυγκρασία καθενός. ("Ηθ. Νικ." 1106 b 7)

Αν όμως σε όλες τις τέχνες γυρεύομε αυτή τη μεσότητα, πόσο περισσότερο στην αρετή που είναι ακριβέστερη και αξιώτερη από κάθε τέχνη ("Ηθ. Νικ." 1106 b 14)

Το "μέσον πρὸς ἡμᾶς" είναι ένας καθαρός τύπος, που κατά τον Αριστοτέλη ισχύει για κάθε ηθική αρετή· είναι από μιαν άποψη η ουσία της αρετής. "Διὸ κατὰ μὲν τὴν οὐσίαν καὶ τὸν λόγον τὸν τὸ τί ἦν εἶναι λέγοντα μεσότης ἐστὶν ἡ ἀρετή" ("Ηθ. Νικ. 1107 a 5).

Ο Αριστοτέλης υποστήριξε ότι μεταξύ της ευδαιμονίας και της αρετής υπάρχει ουσιαστική σχέση. Δε θα μπορεί να είναι κανείς ευτυχισμένος, χωρίς να είναι ενάρετος. Ένας δειλός, ένας μικροπρεπής, ένας, γενικώς, φαύλος άνθρωπος δεν μπορεί να είναι ευτυχισμένος. Για τον Αριστοτέλη, η ευδαιμονία είναι "ενέργεια της ψυχής σύμφωνα με την αρετή".

Η αρετή, όπως είδαμε παραπάνω, καθώς και η ευδαιμονία, σύνίσταται, κατά τον Αριστοτέλη, στη "μεσότητα μεταξύ δύο ακροτήτων", μεταξύ μιας υπερβολής και μιας έλλειψης. Η μετριοφροσύνη, λόγου χάρη, είναι μεσότητα μεταξύ της αλαζονείας, που συνιστά την κατάσταση της υπερβολής, και της μικροπρέπειας, που αποτελεί έλλειψη. Το θάρρος επίσης είναι η μεσότητα μεταξύ του θράσους και της δειλίας, κ.ο.κ. με όλες τις αρετές. Κάθε φορά που αντιμετωπίζουμε ένα ηθικό αίτημα οφείλουμε —αν θέλουμε οι πράξεις μας να έχουν ηθική αξία και, κατ' επέκταση, να μας κάνουν να νιώθουμε ευτυχείς— να επιλέγουμε πάντοτε τη μεταξύ δύο ακροτήτων μέση οδό.


Κ. Τσάτσος, Η κοινωνική φιλοσοφία των αρχαίων Ελλήνων, εκδ. Εστία, Αθήνα 1970, σελ. 236.



ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Το κύκνειο Άσμα του πρ. Πατριάρχου Ιεροσολύμων Ειρηναίου


gramma eirinaios 3
Γραφείο ρεπορτάζ: Romfea.gr

Ο πρ. Πατριάρχης Ειρηναίος, έχει μεταφερθεί για δεύτερη φορά στο Γαλλικό Νοσοκομείο Ιεροσολύμων, μετά από πνευμονικό οίδημα και καρδιακές αρρυθμίες, όπως έγραψε αμέσως το Πρακτορείο Εκκλησιαστικών Ειδήσεων Romfea.gr, μεταφερθείς πλέον με άνωθεν απόφαση, όχι στο Πατριαρχείο, αλλά στην Ιεριχώ, στο Μοναστήρι του Αγίου Γερασίμου του Ιορδανίτου.
Παρά τις φροντίδες του Ηγουμένου της Μονής Αρχιμ. Χρυσοστόμου, ο οποίος, ζήτησε από τον Πατριάρχη Ειρηναίο συγγνώμη για τον πόλεμο που του έκανε το 2005, και ο οποίος οδήγησε στην απομάκρυνση του Πατριάρχη από τον Θρόνο των Ιεροσολύμων, ωστόσο όμως ο καύσωνας της Ιεριχούς επιδεινώνει την κατάστασή Του επί τα χείρω.
Γι αυτό ο Πατριάρχης, ζήτησε με γράμμα Του, την βοήθεια του Ελληνικού Προξενείου, για να παραλάβει το διαβατήριό Του, το οποίο κατακρατείται από το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων, και δεν Του δίδεται, προκειμένου να έλθει στην Ελλάδα, ζητώντας την συναντίληψη του Αρχιεπισκόπου, να του προσφερθεί αποκατάσταση της υγείας Του, στο κέντρο Γεροντολογίας που μόλις εγκαινίασε, την ώρα που ο ίδιος αργοπεθαίνει.
Σημειώνεται, ότι ο Πατριάρχης είναι άμισθος και ανασφάλιστος. Χθες και σήμερα το πρωί, η Αδελφή του, τον βρήκε να έχει πέσει στο πάτωμα, από το κρεβάτι προσπαθώντας κατά την νύκτα να σηκωθεί για λίγο.
Στο γράμμα Του αυτό, ο Πατριάρχης αναφέρει, όσα έχει πει στο παρελθόν, αλλά και τελευταία, ιδίως μετά τον ανίερο πόλεμο που δέχθηκε μέσω δικογράφων και δημοσιεύσεων του Πατριαρχείου, περί ευθύνης Του για την απώλεια περιουσίας του Πατριαρχείου στην Παλιά Πόλη των Ιεροσολύμων, και παραπέμπει στην πρωτόδικη απόφαση του Δικαστηρίου των Ιεροσολύμων.
Επίσης επισημαίνει ο πρ. Πατριάρχης στο γράμμα Του, την πολιτική ευθύνη των παραγόντων εκείνων, που του αφήρεσαν την Αναγνώριση, και δεν τον άφησαν να συνεχίσει την δίκη που είχε ξεκινήσει για την ακύρωση των συμφωνιών, οι οποίες πάσχουν για πολλούς λόγους και είναι άκυρες.
Το Προξενείο δεν δέχθηκε να παραλάβει το Γράμμα του Πατριάρχη, το οποίο προσκόμισε η Αδελφή Του, κ. Μαρία Χάλαρη, που βρίσκεται κοντά Του, για να Του συμπαρασταθεί, διότι υπογράφει ως Πατριάρχης Ειρηναίος, ούτε και άρεσε το περιεχόμενο του γράμματος, και οι πληροφορίες λένε ότι πρότειναν να υπογράφει με το λαϊκό του όνομα μόνον, για να ασχοληθούν μετά με την υπόθεση, και ότι αυτό είναι θέμα του Πατριαρχείου!
Για τον λόγο αυτό, με γράμμα της, μέσω της κόρης της στην Αθήνα, ανεψιάς και βαπτισιμιάς του Πατριάρχου, κ. Δήμητρας Χάλαρη, κατέθεσε χθες την επιστολή του Πατριάρχη, στους φορείς στους οποίους ο Πατριάρχης κοινοποιεί το Γράμμα, στην Ελλάδα, στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τον Πρωθυπουργό, τον Υπουργό Εξωτερικών, Εσωτερικών, και την Γενική Γραμματείας Δημόσιας Διπλωματίας θρησκευτικών και προξενικών υποθέσεων του ΥΠΕΞ, ζητώντας την συνδρομή τους.
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ πρ. ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΕΙΡΗΝΑΙΟΥ:
gramma eirinaios 2
gramma eirinaios 1

Γ.Ο.Χ. ΚΑΙ Γ - ΩΧ



Μας ερωτούν διάφοροι επισκέπτες ποιά η διαφορά και γιατί τους ονομάζουμε κατ΄ αυτόν τον τρόπο. Εξηγούμαστε καλύτερα εν τάχει και με πολύ απλά και κατανοητά λόγια.



Ο αγώνας των Παλ/των ξεκίνησε το 1924. Δεν εξελίχθηκε όμως όπως θα θέλαμε. Το 1935 τρείς Αρχιερείς εκ του νέου ηγήθηκαν των Παλ/των. Δυστυχώς όμως ο μισόκαλος εφθόνησε και εισχώρησαν εις τις τάξεις τους άνθρωποι εμπαθείς και έτσι δημιουργήθηκε η πρώτη διάσπαση μεταξύ τους. 

Οι διασπάσεις συνεχίστηκαν σε σημείο τόσο έντονο που σήμερα η κάθε μία παράταξη ισχυρίζεται ότι κατέχει την απόλυτη ''αλήθεια'' και ''αυθεντία''! Δυστυχώς όμως αυτό το θλιβερό γεγονός δεν έμεινε μόνο στις ήδη υπάρχουσες ''Συνόδους'' αλλά έφτασε στο σημείο ο κάθε ένας τυχάρπαστος να νομίζει ότι είναι η ''εκκλησία'' με συνέπεια να ''αποφαίνεται'' για ζητήματα τα οποία μόνον ο όμιλος των Αποστόλων και οι διάδοχοι αυτών μπορούν να λύσουν. Είναι αρκετά εύκολη η αναγνώρισίς τους. Όλοι χρησιμοποιούν τα ίδια ''επιχειρήματα'' με τραγελαφικό τρόπο! Δογματίζουν οτιδήποτε. Η απομόνωσή τους - η οποία στην ουσία αποφεύγει την υπακοή και υποταγή - μετατρέπεται από τους ίδιους σε δήθεν ''ομολογία''!

Η Εκκλησία των Γ.Ο.Χ είναι ανεκτική και είναι λογικό να βρίσκουν πρόσφορο έδαφος ώστε να καλλιεργούν περισσότερο τα πάθη τους κατηγορώντας ιερείς, Αρχιερείς, αλλά και το ίδιο το ποίμνιο. Συνήθως είναι μικρές ομάδες 4-5 ατόμων που περιμένουν να βρούν την κατάλληλη αφορμή για ''αποτείχιση''! Δεν λέγουν όμως τις πόσες φορές έχουν ''αποτειχιστεί''!  Μεταβαίνουν συνεχώς από χώρο σε χώρο με τελικό στάδιο να μένουν οι ίδιοι μόνοι τους διότι κανείς δεν έχει την ''αληθή ομολογία πίστεως'', δηλαδή εννοούν την δική τους......

Υπάρχουν αρκετές τέτοιες μικρές ομάδες που δεν ανήκουν πουθενά και ως επί το πλείστον όλοι λέγουν τα ίδια αλλά είναι και οι ίδιοι διεσπασμένοι μεταξύ τους διότι διαφωνούν σε διάφορες εκκλησιολογικές θέσεις τις οποίες όπως προαναφέραμε τις μετατρέπουν σε δογματικής φύσεως ζητήματα. Έτσι ούτε αυτές οι ομάδες που περιέχουν άτομα μετρημένα στα δάκτυλα μπορούν να τα βρούν μεταξύ τους.

Η παραφροσύνη, που είναι η λογική συνέπεια τέτοιων κινήσεων, δημιουργεί διαστρεβλώσεις και παρερμηνείες, δηλαδή ερμηνείες κατά το δοκούν.

Πως πρέπει να τους αντιμετωπίζουμε; Η κατάλληλη αντιμετώπιση για όποιον μπορεί είναι η λύπηση με πόνο, η αδιαφορία ώστε να μην σας εξοργίζουν με τις πάμπολλες ασυναρτησίες και διαστρεβλώσεις τους, και η προσευχή.

Ευτυχώς που η Εκκλησία μας δεν έχει εισέλθει εις τον κόπο να τους ''διώξει'', διότι φεύγουν από μόνοι τους! Αυτό είναι αρκετά θετικό διότι αυτό ακριβώς χρειαζόταν εδώ και πολλά έτη η Εκκλησία μας! Να καθαρίσει ο χώρος μας από όσους δημιουργούν έριδες και όχι μόνον!

Δόξα τω Θεώ πάντων ένεκεν!

Μην νομίζουν λοιπόν οι αναγνώστες ότι όλοι οι Γ.Ο.Χ είναι ίδιοι διότι αυτό δεν ισχύει.  Υπάρχουν Γ.Ο.Χ και υπάρχουν και αυτοί οι Γ - ΩΧΧΧΧΧΧΧ!

Αυτά τα ολίγα με πολύ απλά λόγια. Περαιτέρω διευκρινίσεις στο email μας.

Υ.Γ. Δυστυχώς ενώ τους ταιριάζει γάντι η Κερατέα, δεν θέλουν ούτε αυτήν! Μην ρωτήσετε γιατί. Ο λόγος και πάλιν αυτονόητος......



ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ