Τρίτη 27 Αυγούστου 2019

Η ΚΟΙΜΗΣΙΣ ΤΗΣ ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ - ΑΥΡΙΑΝΗ ΕΟΡΤΗ ΚΑΤΑ ΤΟ Π.Η.




Η Κοίμησις της Υπεραγίας Θεοτόκου συνιστά τη μεγαλύτερη από όλες τις Θεομητορικές εορτές της Εκκλησίας μας. Καί τούτο γιατί επιστεγάζει την όλη αγιασμένη επί γης πορεία της. Όπως συμβαίνει με τον Ιησού Χριστό που η εκ νεκρών Ανάστασή Του νοηματοδοτεί τη Γέννησή Του και τα άλλα γεγονότα της ζωής Του, οπότε καταλαβαίνουμε και το γιατί η Ανάσταση θεωρείται και η μεγαλύτερη εορτή της χριστιανοσύνης, όπως συμβαίνει και γενικά με το τέλος της ζωής ενός ανθρώπου που ρίχνει φως σε ό,τι προηγήθηκε από τη ζωή του, κατά τον ίδιο τρόπο και εδώ, με την Κοίμηση της Παναγίας: το τέλος της φανέρωσε ότι επρόκειτο πράγματι περί της ῾Κεχαριτωμένης᾽ και της ῾ευλογημένης εν πάσαις ταις γυναιξί᾽.
Διότι το τέλος της δεν απετέλεσε το  τέλος ενός κοινού ανθρώπου. Ναι μεν φεύγει από τη ζωή αυτή, αλλά με θαυμαστό τρόπο παρευρίσκονται όλοι οι Απόστολοι, ῾μετάρσιοι γενόμενοι᾽, ῾συναθροισθέντες εν Γεθσημανή τω χωρίω᾽, αλλά πολύ περισσότερο: παρευρίσκονται όλοι οι άγιοι άγγελοι, και πάνω από όλα: ο ίδιος ο Υιός και Θεός της, ο Οποίος και παραλαμβάνει τη με μορφή παιδούλας παναγία ψυχή της. Έτσι στο γεγονός αυτό επιβεβαιώνεται με έντονο τρόπο ό,τι συμβαίνει πάντοτε στην Εκκλησία μας στις διάφορες εορτές της: ῾επίγειον το φαινόμενον, ουράνιον το νοούμενον᾽. Στην Εκκλησία μας με άλλα λόγια τα πάντα προσεγγίζονται μ᾽ ένα διπλό τρόπο: με τις υλικές αισθήσεις, αλλά και με τις πνευματικές αισθήσεις. Στην Εκκλησία ζούμε όλη την πραγματικότητα του κόσμου: την επιφάνεια, αλλά και το βάθος του.  Ας δούμε πιο συγκεκριμένα ορισμένα από τα παραπάνω σημεία.

1. Η Εκκλησία μας επιμένει καταρχάς στη φυσική τάξη των πραγμάτων. Η Παναγία υπακούει και αυτή στους νόμους της φύσεως: πεθαίνει, όπως όλοι οι άνθρωποι, και κηδεύεται από τους Αποστόλους και όλους τους οικείους της.  Και δεν ήταν δυνατόν να μη συμβεί τούτο, όταν ο ίδιος ο Κύριος, ο Υιός και Θεός της, πέρασε από τη διαδικασία του φυσικού θανάτου. Κατά τον υμνογράφο ῾μιμουμένη τον ποιητήν σου και Υιόν, υπέρ φύσιν υποκύπτεις, τοις της φύσεως νόμοις᾽. Απλώς εκείνη δέχεται από άγγελο την πληροφορία περί της εξόδου της από τον κόσμο και ετοιμάζει με θαυμαστό πράγματι τρόπο, πνευματικά και υλικά, τα της κηδείας της, ενώ προτρέπει με στοργή τους πενθούντες αποστόλους, που είχαν συναθροιστεί εκ περάτων της γης: ῾το εμόν σώμα, καθώς εγώ σχηματίσω τη κλίνη, κηδεύσατε᾽.

2. Η φυσική αυτή τάξη όμως συνιστά την επιφάνεια. Η Κοίμηση της Θεοτόκου  αποκαλύπτει και το βάθος. Καταρχάς, οι απόστολοι γνωρίζουν το γεγονός και συναθροίζονται στη Γεθσημανή υπέρ φύσιν: ο Κύριος επί νεφελών τους φέρνει εκεί που είναι η Παναγία Μητέρα Του, για να πενθήσουν, κυρίως όμως να δοξολογήσουν το γεγονός της κοιμήσεως και της μεταστάσεώς της. Κατά την παρατήρηση μάλιστα που τους κάνει η ίδια η Θεοτόκος, όταν τους βλέπει να θρηνούν για τον επικείμενο θάνατό της: ῾Μη φίλοι μαθηταί, του εμού Υιού και Θεού, μή πένθος εργάσησθε την εμήν χαράν᾽. Μη κάνετε πένθος τη χαρά μου. Και είναι ευνόητο: η Παναγία μας μετατίθεται πλήρως στην αγκαλιά του Χριστού, ο Οποίος της προανήγγειλε διά του αγγέλου: ῾μη ταραχτείς για τον θάνατό σου, αλλά μετ᾽ ευφροσύνης δέξαι τον λόγον. Γιατί έρχεσαι προς την αθάνατη ζωή᾽. Έπειτα, παρευρίσκονται στην κοίμησή της όλοι οι άγιοι άγγελοι, οι οποίοι με πολύ σεβασμό και σεμνότητα ῾ανοίγουν τις πύλες του παραδείσου᾽ για να περάσει η πλατυτέρα των ουρανών, προπέμποντάς την με υπέροχους ύμνους και δοξολογίες. ῾Αξίως ως έμψυχον, σε ουρανόν υπεδέξαντο, ουράνια Πάναγνε, θεία σκηνώματα᾽. ῾Επήρθησαν πύλαι ουράνιαι, και Άγγελοι ανύμνησαν...Χερουβίμ υπείξε σοι, εν αγαλλιάσει, Σεραφίμ δε δοξάζει σε χαίροντα᾽. Και πάνω από όλα: έρχεται ο ίδιος ο Κύριος και Θεός, προκειμένου να παραλάβει την στα χέρια Του παραθεμένη  ψυχή της Παναγίας Μητέρας Του. ῾Και Συ, Υιέ και Θεέ μου, παράλαβέ μου το πνεύμα᾽.

3. Έτσι στην Κοίμηση της Θεοτόκου, πέραν των άλλων συγκλονιστικών, φωτίζεται το μυστηριώδες όριο της ζωής και του θανάτου. Αυτό το μεταίχμιο, που πάντοτε κέντριζε και κεντρίζει τις ανθρώπινες συνειδήσεις και πολλοί πολλά μαρτυρούν, βγαλμένα τις περισσότερες φορές όμως από το χωρίς φωτισμό Θεού μυαλό τους. Εδώ έχουμε τη συγκεκριμένη αποκάλυψη: όταν πρόκειται περί αγίου ανθρώπου, άγγελοι κι ακόμη κι ο ίδιος ο Κύριος, έρχονται να παραλάβουν την ψυχή του ανθρώπου. Κι έχουμε στην ιστορία της Εκκλησίας μας, εκτός της Κοιμήσεως της Θεοτόκου εννοείται,  πολλές τέτοιες καταγραφές που φανερώνουν το τι διαδραματίζεται στην ῾κρίσιμη᾽  αυτή και απρόσιτη στις σωματικές αισθήσεις ώρα. Σαν το τέλος, μεταξύ άλλων, του οσίου Παμβώ, που λέει το Γεροντικό, στο οποίο παραβρέθηκαν άγγελοι, αλλά και η Παναγία, όπως εν τέλει και ο ίδιος ο Κύριος, με την παρουσία του Οποίου άρρητη ευωδία χύθηκε παντού. Κι από την άλλη βεβαίως έχουν καταγραφεί περιπτώσεις αθέων και αρνητών και χλευαστών της πίστεως, που το τέλος τους ήταν τόσο τραγικό και ῾βρωμερό᾽ στην όσφρηση, που οι μετέχοντες ομολόγησαν ότι ποτέ δεν θα ήθελαν να ξαναβρεθούν σε παρόμοιο γεγονός, που φανέρωνε τη δαιμονική παρουσία.

4. Το όλο αυτό ῾σκηνικό᾽ του ενδόξου τέλους της Παναγίας μας, η συμπλοκή της επιφάνειας και του βάθους, η ύπαρξη του φυσικού και του υπερφυσικού, οδηγεί τον υμνογράφο της εορτής που λειτουργεί ως η συνείδηση της Εκκλησίας, να μιλά για την Κοίμηση ως γεγονός μυστηρίου, το οποίο με φωτισμένη από τον Θεό πίστη προσπαθεί να το κατανοήσει, έστω και εκ μέρους, και να το δει στις αληθινές του διαστάσεις. ῾Ω, του παραδόξου θαύματος᾽ κραυγάζει. ῾Βαβαί των σων μυστηρίων αγνή!᾽ Και δικαιολογημένα: ῾η πηγή της ζωής, εν μνημείω τίθεται και κλίμαξ προς ουρανόν ο τάφος γίνεται᾽. Ό,τι μυστήριο περικλείει τον θάνατο του Χριστού και την ταφή Του, το ίδιο μυστήριο, κατά τον υμνογράφο που κινείται δοξολογικά σε επίπεδο υπερβολής, περικλείει και την κοίμηση της Παναγίας Μητέρας Του, κάτι που δικαιολογεί και το γιατί οι Χριστιανοί κατ᾽ αντανάκλαση του θανάτου του Κυρίου, ψέλνουν τα εγκώμια και κάνουν περιφορά επιταφίου και στην Θεοτόκο.
Και βεβαίως έτσι συνυπάρχει και η ανάσταση που ακολουθεί. Θέλουμε να πούμε ότι όπως μετά την ταφή του Κυρίου έρχεται η ανάσταση, με την οποία νικήθηκε ο Άδης και ῾ζωής ηξιώθημεν᾽, έτσι και μετά την κοίμηση της Θεοτόκου έρχεται και η δική της ανάσταση. Διότι, κατά την παράδοσή μας, η Παναγία ναι μεν πέθανε και ετάφη, την τρίτη όμως ημέρα, όταν ανοίχτηκε ο τάφος της προς χάρη ενός από τους μαθητές του Κυρίου, που δεν παραβρέθηκε στην κοίμησή της, διαπιστώθηκε η εν σώματι μετάστασή της, συνεπώς η Παναγία βίωσε από τότε αυτό που θα βιώσουμε όλοι μετά τη Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου μας, την ανάσταση των σωμάτων. Δεν είναι τυχαίο ότι στους Χαιρετισμούς της αδιάκοπα διαλαλείται ότι ῾αναστάσεως τύπον εκλάμπει᾽, όπως εξίσου δεν είναι τυχαίο ότι ο πιστός λαός μας με το αισθητήριο που διαθέτει, χαρακτηρίζει την Κοίμησή της ως το ῾Πάσχα του καλοκαιριού᾽.

Ο υμνογράφος βεβαίως δεν βλέπει το μυστήριο της Κοιμήσεως μεμονωμένα. Θεωρεί ότι η Παναγία μας με όλη τη ζωή της ζει το μυστήριο της παρουσίας του Θεού κατά μοναδικό τρόπο, οπότε και η Κοίμησή της προεκτείνει φυσιολογικά το όλο μυστήριο. ῾Έπρεπε τοις αυτόπταις του Λόγου και υπηρέταις, και της κατά σάρκα Μητρός αυτού, την Κοίμησιν εποπτεύσαι, τελευταίον ούσαν επ᾽ αυτή μυστήριον᾽. Δηλαδή: Έπρεπε οι μαθητές του Χριστού να εποπτεύσουν και την Κοίμηση της κατά σάρκα Μητέρας Του, η οποία αποτελεί το τελευταίο σ᾽ αυτήν μυστήριο. Διότι ασφαλώς και η δική της η Γέννηση ως καρπός έντονης και πολυχρόνιας προσευχής είναι μυστήριο, αλλά πολλαπλασίως περισσότερο ο Ευαγγελισμός της και η Γέννηση δι᾽ αυτής του Θεού στον κόσμο ως ανθρώπου.

Παρ᾽ όλα αυτά! Υπάρχει και συνέχεια του μυστηρίου για την Παναγία. Δεν τελειώνουν δηλαδή γι᾽ αυτήν τα πράγματα με την Κοίμησή της. Το αντίθετο: θα έλεγε κανείς ότι ιδίως τότε, και μέχρι της συντέλειας των αιώνων, το μυστήριο της παρουσίας της θα συνεχίζεται, γεγονός που συνιστά την παρηγοριά και την ελπίδα μας. Κι εννούμε βεβαίως αυτό που όλοι ζούμε και ψάλλει η Εκκλησία μας με το απολυτίκιο ιδίως της εορτής: ῾Εν τη Κοιμήσει τον κόσμον ου κατέλιπες, Θεοτόκε᾽. Η έξοδός της από τον κόσμο δεν συνιστά μία φυγή, μία λησμονιά από πλευράς της για εμάς. Η Παναγία φεύγει και ταυτοχρόνως παραμένει πιο κοντά μας. Διότι ζώντας καθ᾽ ολοκληρίαν πια μέσα στον Κύριο και Θεό της μετέχει κατά κάποιον τρόπο της πανταχού παρουσίας Εκείνου. Εκείνος της ανοίγει τα μάτια για να μας βλέπει, να μας ακούει, να συμπάσχει και να συγχαίρει μαζί μας, και κυρίως να έχει τη δύναμη να μας βοηθά. Κι αυτό είναι πια εμπειρία όλης της Εκκλησίας, που σημαίνει ότι μπορεί να γίνει και γίνεται εμπειρία και του καθενός μας, όπως συνέβη και με τον Άγιο Σιλουανό του Άθω, ο οποίος γράφει στα κείμενα που μας διέσωσε ο Γέροντας Σωφρόνιος του Έσσεξ, ότι μετανόησε για τις αποκλίσεις της ζωής του, όταν η ίδια η Παναγία του είπε με πόνο ότι θλίβεται για την αμαρτωλή ζωή του. Ποιος άραγε λόγος αιτιολογεί την αγάπη του πιστού λαού προς Εκείνην, παρά η αίσθηση της εγγύτητάς της στη ζωή μας; Και η Παναγία το είχε διαβεβαιώσει, λίγο πριν τον θάνατό της, σκορπώντας την παρηγοριά ήδη από τότε στους πιστούς, με πρώτους τους αποστόλους: ῾Μη θρηνείτε, γιατί με τη μετάστασή μου σας διαβεβαιώνω ότι όχι μόνον εσάς, αλλά και όλον τον κόσμο θα περισκέπω και θα εφορώ᾽. Αν κάτι παρόμοιο έλεγε και ο Γέροντας Πορφύριος στην εποχή μας, ότι δηλαδή μετά τον θάνατό του θα βρίσκεται πιο κοντά στους ανθρώπους, πόσο περισσότερο, ας φανταστούμε, ισχύει τούτο για την Παναγία;


5. Μέσα στο θάμβος της εορτής της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, μπροστά σε όλα τα θαυμαστά που εξαγγέλλει η χαρά της από τη μετάστασή της στους ουρανούς, προβάλλει επιτακτικά το ερώτημα: τι ήταν αυτό που έκανε την Παναγία να φτάσει σ᾽ αυτό το ύψος; Και τι πρέπει να κάνουμε κι εμείς αντιστοίχως,  ώστε έστω και ελάχιστα, μια που η προοπτική μας είναι να γίνουμε κι εμείς ῾Παναγίες᾽, να σαρκώνουμε δηλαδή στη ζωή μας τον Χριστό, να γευόμαστε λίγο από τη χάρη της, χάρη στην πραγματικότητα του Κυρίου μας; Η απάντηση είναι γνωστή κι αυτήν διαλαλεί διαρκώς η Εκκλησία μας: Αν η Παναγία έγινε ό,τι έγινε, τούτο οφείλεται στην ετοιμότητά της να υπακούει στο θέλημα του Θεού. Το ῾ιδού η δούλη Κυρίου, γένοιτό μοι κατά το ρήμα Σου᾽ είναι το ῾μυστικό᾽  της εξυψώσεώς της στα υπερουράνια. Αυτό το ῾μυστικό᾽, ας γίνεται καθημερινά φανερό και στις δικές μας καρδιές.




Ξεκίνησε η διαδικασία αγιοκατάταξης του ιερομονάχου Γερβάσιου Παρασκευόπουλου

Πρώτη συνεδρία της Δ.Ι.Σ. για τον μήνα Αύγουστο
Συνήλθε σήμερα, Δευτέρα 26 Αυγούστου, η Διαρκής Ιερά Συνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος
της 162ης Συνοδικής Περιόδου, στην πρώτη Συνεδρία Της για τον μήνα Αύγουστο, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου.


Κατά τη σημερινή Συνεδρία η Δ.Ι.Σ. επικύρωσε τα Πρακτικά της Εξουσιοδοτήσεως.

Ο Μακαριώτατος ενημέρωσε την Δ.Ι.Σ. περί των συναντήσεων αυτού μετά του Προέδρου της Κυβερνήσεως κ. Κυριάκου Μητσοτάκη και της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Νίκης Κεραμέως, με τους οποίους συζήτησε θέματα που αφορούν στην Εκκλησία.

Επίσης η Δ.Ι.Σ. ενημερώθηκε από τον Μακαριώτατο για την συνάντηση που είχε με την επικεφαλής της Επιτροπής «Ελλάδα 2021» κ. Γιάννα Αγγελοπούλου, για τα θέματα του εορτασμού των 200 ετών από την Εθνική Παλιγγενεσία. Στην συνάντηση ανεφέρθη ότι η Ιερά Σύνοδος έχει αναθέσει στην Ειδική Συνοδική Επιτροπή Πολιτιστικής Ταυτότητος την προετοιμασία και τις ενέργειες για τον λαμπρό εορτασμό της Επετείου, της οποίας Πρόεδρος είναι ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δημητριάδος και Αλμυρού κ. Ιγνάτιος, με τον οποίο η Επιτροπή «Ελλάδα 2021» θα συνεργαστεί.

Ακολούθως η Δ.Ι.Σ.:
Έλαβε γνώση της από 17ης Αυγούστου 2019 επιστολής παραιτήσεως του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Αμβροσίου εκ της κατ’ αυτόν Ιεράς Μητροπόλεως, την οποία έκανε ομόφωνα αποδεκτή, ενώ εξέφρασε την ευαρέσκειά της για την 58 ετών διακονία του ως κληρικού. Η Δ.Ι.Σ. πρόκειται να ενεργήσει τα δέοντα προς το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για την έκδοση του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος.

Όρισε τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικόλαο εκπρόσωπο της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος στα Θυρανοίξια του Ιερού Ναού Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Καΐρου την 27η και 28ηΣεπτεμβρίου ε.έ.

Ενέκρινε την πρόταση της Συνοδικής Επιτροπής επί της Χριστιανικής Αγωγής της Νεότητος για τον ορισμό της 6ης Οκτωβρίου ε.έ. ως ημερομηνίας ενάρξεως της νέας Κατηχητικής Περιόδου.

Ασχολήθηκε με το υποβληθέν αίτημα του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πατρών κ. Χρυσοστόμου στη Συνοδική Επιτροπή επί των Δογματικών και Νομοκανονικών Ζητημάτων περί της αναγραφής στις Αγιολογικές Δέλτους της Εκκλησίας του μακαριστού ιερομονάχου Γερβασίου Παρασκευοπούλου, πνευματικού διδασκάλου και ιεροκήρυκος των Πατρών. Κατόπιν της θετικής προς τούτο εισηγήσεως της Επιτροπής, η Δ.Ι.Σ. αποφάσισε την προώθηση του φακέλου προς το Οικουμενικό Πατριαρχείο, για τις περαιτέρω ενέργειες.

Τέλος, η Δ.Ι.Σ. ασχολήθηκε και με τρέχοντα υπηρεσιακά θέματα.

Εκ της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου


Συμμετοχή εκπροσώπων της Ρωσικής Ορθοδόξου Εκκλησίας στην Ι’ Συνέλευση για τη Θρησκεία και την Ειρήνη

Η Ι’ Συνέλευση της διαθρησκειακής οργανώσεως για τη Θρησκεία και την Ειρήνη πραγματοποιήθηκε από 20 έως 23 Αυγούστου 2019 στο Lindau της Γερμανίας με συμμετοχή περίπου 900 εκπροσώπων των θρησκευτικών κοινοτήτων, των πολιτικών, διεθνών και άλλων οργανώσεων από 125 χώρες του κόσμου. Η Ι’ Συνέλευση ήταν αφιερωμένη στο θέμα «Φροντίδα του κοινού μας μέλλοντος – Προώθηση της κοινής ευημερίας» (Caring for our Common Future – Advancing Shared Well-being).
Στις εργασίες του φόρουμ έλαβε μέρος αντιπροσωπεία του Διαθρησκειακού Συμβουλίου της Ρωσίας (ΔΣΡ) η αποτελούμενη από τον Γραμματέα του Τμήματος Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων του Πατριαρχείου Μόσχας επί διαθρησκειακών υποθέσεων και Γραμματέα του  ΔΣΡ Ιερέα Δημήτριο Σαφόνοφ, τον Ραβίνο Ααρών Gurevich και το στέλεχος του ΤΕΕΣ και της Γραμματείας του ΔΣΡ κ. Σ. Μέλνικ. Επίσης στην τελετή ενάρξεως της εκδηλώσεως παρέστη ο Αρχιεπίσκοπος Ποντόλσκ Τύχων, ο ποιμενάρχης της εκκλησιαστικής επαρχίας Βερολίνου και Γερμανίας.
Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Σερβίας εκπροσωπήθηκε από τον Μητροπολίτη Δαμπροβοσνίας Χρυσόστομο, η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδος από τον Μητροπολίτη Θερμοπύλων Ιωάννη, η OCA ο Πρωτοπρεσβύτερος Λεωνίδας Κισκόφσκι.
Η εργασίες της Συνελεύσεως κάλυψαν πέντε τομείς: «Η προώθηση της θετικής ειρήνης», «Η αποτροπή και η μετατροπή των βίαιων συγκρούσεων», «Η υποστήριξη των δίκαιων και αρμονικών κοινοτήτων», «Η Προώθηση της ολοκληρωμένης αναπτύξεως της ανθρωπότητας» και «Η προστασία της Γης». Επί αυτών πραγματοποιήθηκαν συνεδριάσεις της ολομέλειας και των επιμέρους εργαστηρίων.
Ως καινοτομία η Ι’ Συνέλευση καθιέρωσε τη διαδικασία του Action point, στα πλαίσια της οποίας οι συνεδριάσεις της ολομέλειας υιοθετούσαν ψηφίσματα για κάθε θέμα. Το ψήφισμα για το θέμα «Η προώθηση της θετικής ειρήνης» συμπεριέλαβε την υιοθέτηση του «Χάρτη συμφιλιώσεως και καταλλαγής», ο οποίος τονίζει ότι για την επίτευξη μόνιμης ειρήνης  δεν είναι απαραίτητη μόνο η παύση της βίας, αλλά και η συγχώρεση αλλήλων από τις συγκρουόμενες πλευρές. Επίσης υιοθετήθηκαν ψηφίσματα για τα θέματα όπως ο πυρηνικός εξοπλισμός, η καλλιέργεια της ανεκτικότητας και η προστασία των τροπικών δασών.
Στα πλαίσια των εργαστηρίων πραγματοποιήθηκαν δώδεκα στρογγυλές τράπεζες. Ο κ. Σ. Μέλνικ ομίλησε κατά τη συνάντηση, η οποία ήταν αφιερωμένη στο θέμα «Θρησκεία και διαμεσολάβηση: οικοδόμηση ειρηνικών κοινωνιών», ενημερώνοντας το κοινό για τους άξονες της δράσεως του Διαθρησκειακού Συμβουλίου της Ρωσίας, υπογραμμίζοντας ιδιαίτερα τη θέση του Συμβουλίου στο θέμα της τρομοκρατίας με θρησκευτικά σλόγκαν.
Στην τελετή λήξεως αναγγέλθηκε η τελική διακήρυξη της Ι’ Συνελεύσεως. Επίσης συνοψίσθηκαν τα αποτελέσματα των κεκλεισμένων των θυρών διεξαχθεισών στα πλαίσια της Συνελεύσεως διαβουλεύσεων μεταξύ των θρησκευτικών ηγετών, οι οποίοι εκπροσωπούσαν συγκρουόμενες πλευρές σε διάφορες περιοχές της υφηλίου, συμπεριλαμβανομένων των χωρών όπως η Μιανμάρ, το Μπαγκλαντές, το Μαρόκο, η Δημοκρατία της Νότιας Αφρικής, το Κονγκό και το Νότιο Σουδάν. Κατά την εκδήλωση στους μετέχοντες της Συνελεύσεως συστήθηκε η νέα Γενική Γραμματέας της οργανώσεως για τη Θρησκεία και την Ειρήνη, μουσουλμάνα Αιγυπτιακής καταγωγής Άζα Καράμ, η οποία διαδέχεται τον Β. Βέντλι, ο οποίος κατείχε το αξίωμα αυτό από το 1992.
Μετά τη λήξη της τελετής υπό τη διεύθυνση της Δρ. Άζα Καράμ πραγματοποιήθηκε η συνεδρία του ανώτατου ηγετικού οργάνου της οργανώσεως του «Συμβουλίου του κόσμου», στην οποία παρέστη ο Ιερέας Δημήτριος Σαφόνοφ.
Στις 25 Αυγούστου ο πατήρ Δημήτριος συλλειτούργησε στη Θεία Λειτουργία, την οποία τέλεσε ο ποιμενάρχης της επαρχίας Βερολίνου και Γερμανίας Αρχιεπίσκοπος Ποντόλσκ Τύχων στο παρεκκλήσιο Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού παρά την νότια κατοικία του κ. Τύχωνος στο Μόναχο.


Ανακοίνωση από την Ιερά Μητρόπολη Αλεξανδρουπόλεως

Έκτακτη Ανακοίνωση από την Ιερά Μητρόπολη Αλεξανδρουπόλεως

ΣΗΜΕΙΩΣΙΣ ''ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ'': ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΠΟΙΟΝ ΕΝΝΟΕΙ Η ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ, ΟΜΩΣ ''ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ;;; ΑΛΛΟ ΠΑΛΙ ΚΑΙ ΤΟΥΤΟ!!!

ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΠΑΝΤΩΣ ΣΑΣ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ.... ΕΧΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Η ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ ΛΟΓΩ ''ΦΩΤΕΙΝΟΤΑΤΩΝ ''ΡΑΣΟΦΟΡΩΝ ΠΟΥ ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΚΟΛΠΟΥΣ ΤΗΣ.....


Η Ιερά Μητρόπολη Αλεξανδρουπόλεως εξέδωσε έκτακτη ανακοίνωση.

Διαβάστε αναλυτικά:

Ένας πρώην κληρικός της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας και της Μητροπόλεώς μας, ο οποίος καταδικάσθηκε αμετάκλητα από τα πολιτικά δικαστήρια κι έπειτα καθαιρέθηκε για ανήθικες πράξεις από τα Συνοδικά Δικαστήρια της Εκκλησίας της Ελλάδος, και έχασε τελείως την ιερωσύνη του, στέλνει οπαδούς του σε σπίτια και καταστήματα προκειμένου να μαζέψουν υπογραφές για να ιδρύσουν παλαιοημερολογίτικη «Ιερά Μητρόπολη Αλεξανδρουπόλεως και πάσης Θράκης». Βεβαίως, οι Ιερές Μητροπόλεις στην Πατρίδα μας, βάσει του Συντάγματος, είναι Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, προβλέπονται από τον Καταστατικό Χάρτη της Εκκλησίας μας, που είναι ο Νόμος 590 του 1977 και δεν ιδρύονται με υπογραφές, αλλά με Προεδρικά Διατάγματα. Ο σκοπός του καθηρημένου κληρικού και των οπαδών του είναι να πετύχουν κάποια νομική αναγνώριση ως παλαιοημερολογίτικη θρησκεία, από αυτές τις παλαιοημερολογίτικες ομάδες που στην Πατρίδα μας δεν τις αναγνωρίζει ούτε το Άγιον Όρος, ούτε άλλη Ορθόδοξη Εκκλησία.
Η παρούσα ενημέρωση σκοπεύει να προφυλάξει τους Χριστιανούς μας στην Αλεξανδρούπολη και στην Θράκη από την παραχώρηση υπογραφής και προσωπικών στοιχείων τους σε ανθρώπους που δεν ανήκουν στην Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδος, αλλά προσπαθούν να κάνουν σχίσμα. Όσοι Χριστιανοί μας θα υπογράψουν από άγνοια αυτομάτως με την υπογραφή τους θα δηλώσουν την απομάκρυνσή τους από την Ενορία τους, από την κανονική και νόμιμη Ιερά Μητρόπολή μας και από την Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδος. Παρακαλώ να προσέξετε και να μην εξαπατηθείτε από τους πλανεμένους αυτούς και αποκομμένους από την Εκκλησία μας τάχα χριστιανούς.
Γι’ αυτό, σας συμβουλεύουμε·
μην υπογράψετε και όσοι ενδεχομένως από άγνοια υπογράψατε, να επανορθώσετε για να μην θέσετε τον εαυτό σας εκτός Εκκλησίας.

Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως