Στην Θεσσαλονίκη ο Οικουμενικός Πατριάρχης στον απόηχο της απόφασης της Μόσχας- Αύριο το συλλείτουργο με τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών


Στην Θεσσαλονίκη ο Οικουμενικός Πατριάρχης στον απόηχο της απόφασης της Μόσχας- Αύριο το συλλείτουργο με τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών
Ο ιστορικός Ιερός Ναός της Παναγίας Αχειροποιήτου όπου αύριο θα συλλειτουργήσουν η Α.Θ.Π. ο Οικουμενικός Πατριάρχης και ο  Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος

Στην Θεσσαλονίκη η Α.Θ.Π ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος , κατόπιν προσκλήσεως του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ. Ανθίμου  προκειμένου να παραστεί στις λατρευτικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις του Οργανισμού «Βυζαντινή Θεσσαλονίκη». Η επίσκεψη αυτή έχει βαρύνουσα σημασία καθώς έρχεται εν μέσω των ραγδαίων εξελίξεων αναφορικά με το ζήτημα της αυτοκεφαλίας της Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας.
Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση του Οικουμενικού Πατριαρχείου, αύριο Σάββατο ο Παναγιώτατος θα συλλειτουργήσει  με τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο στον Ιερό ναό της Παναγίας Αχειροποιήτου, συμπροσευχομένου του προέδρου της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλου.
Το συλλείτουργο αυτό πραγματοποιείται στον απόηχο της απόφασης που έλαβε χθες Πέμπτη η Ιερά Σύνοδος του Πατριαρχείου της Μόσχας να διακόψει το Μνημόσυνο του Αρχιεπισκόπου Αθηνών σε περίπτωση που μνημονεύσει τον Επικεφαλής της αυτοκέφαλης ουκρανικής εκκλησίας Μητροπολίτη Κιέβου κ. Επιφάνιο.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι η μνημόνευση του Μητροπολίτη Κιέβου θα γίνει αύριο στο συλλείτουργο.  Το Πατριαρχείο Μόσχας αποφάσισε χωρίς περιστροφές και διπλωματικές κινήσεις να στείλει το μήνυμά του στον Προκαθήμενο της Ελλαδικής Εκκλησίας.
Η Ιερά Σύνοδος της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ρωσίας εξουσιοδοτεί τον Αγιώτατο Πατριάρχη Μόσχας και Πασών των Ρωσσιών Κύριλλο να διακόψει το μνημόσυνο του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερωνύμου σε περίπτωση καθ’ ην ο Προκαθήμενος της Εκκλησίας της Ελλάδος αρχίσει να μνημονεύει στις θείες ακολουθίες αρχηγό μιας εκ των ουκρανικών σχισματικών παρατάξεων ή αναλάβει άλλες πρωτοβουλίες, που θα επιμαρτυρούν την γενομένη από αυτόν αναγνώριση του ουκρανικού εκκλησιαστικού σχίσματος».


Αίσθηση επίσης προκαλεί η ανακοίνωση   του εκπροσώπου Τύπου του Πατριαρχείου της Μόσχας Βλαντιμίρ Λεγκόιντα, ότι η  Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία θα διατηρήσει σχέσεις με τους κληρικούς της Εκκλησίας της Ελλάδος που «δε θα αναγνωρίσουν τους ουκρανούς σχισματικούς»
«Εκτιμούμε την ευχαριστιακή επικοινωνία με τους αδελφούς μας στην Εκκλησία της Ελλάδος και θα διατηρήσουμε μαζί τους την κανονική και ευχαριστιακή σχέση μέσω όλων των αρχιερέων και ποιμένων, οι οποίοι ήδη μίλησαν ή θα ανακοινώσουν ότι δεν αναγνωρίζουν την ουκρανική αυτοκεφαλία και δεν αμαυρώσουν το ονόμά τους με τη συλλειτουργία με τους σχισματικούς», τόνισε Επικεφαλής του Συνοδικού Τμήματος του Πατριαρχείου Μόσχας για τις σχέσεις της Εκκλησίας με την κοινωνία και τα ΜΜΕ.




Η ΕΡΓΑΛΕΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ



ΓΙΑΤΙ ΑΡΑΓΕ Η ΕΡΓΑΛΕΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΕΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΕΙ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ;

Του Παναγιώτη Νούνη

Αντιγράφω εξ αρχής, σκόπιμα, την τελευταία και ουσιαστική παράγραφο από το νέο προβληματικό (έλλειμμα αντικειμενικότητας) άρθρο του εγκρίτου Δημοσιογράφου κ.Μανώλη Καλαντζή για το οποίον προκύπτει κατά την γνώμη μας ένα καθόλα εύλογο, ουσιαστικό και λογικό ερώτημα:

"Η κρίση αυτή πήρε τη μορφή και θρησκευτικής αντιπαράθεσης με την παραχώρηση αυτοκεφαλίας στην Εκκλησία της Ουκρανίας από το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Η απόφαση του Φαναριού επικροτείται και ενθαρρύνεται από τις ΗΠΑ, καθώς εξυπηρετεί τον στόχο τους για απογαλακτισμό της Ουκρανίας από τη Μόσχα. Αντιθέτως, η Μόσχα θεωρεί ότι χάνει την επιρροή της μέσω του Ρωσικού Πατριαρχείου και αυτό έχει προκαλέσει έντονες προπαγανδιστικές εκστρατείες σε ορθόδοξες χώρες όπως η Ελλάδα και η Κύπρος για υπονόμευση του Οικουμενικού Πατριαρχείου και κυρίως του Πατριάρχη Βαρθολομαίου, καθώς το Πατριαρχείο Μόσχας λειτουργεί παραδοσιακά ως βραχίονας της ρωσικής εξωτερικής πολιτικής".
Τάδε έφη Εμμανουήλ Καλατζής.

Κατ' αρχήν να πούμε ότι η ειδίκευσις του Δημοσιογράφου κ. Μανώλη Καλαντζή είναι η πολιτική είτε η αστυνομική δημοσιογραφία. Η εκκλησιαστική δημοσιογραφία προνοεί, αναντίρρητα, ορισμένες βασικές και θεολογικές προϋποθέσεις για να προσεγγισθεί αντικειμενικά, απλανώς και ορθοδόξως, ένα σοβαρό εκκλησιαστικό ζήτημα όπως το Ουκρανικό Αυτοκέφαλο.

Ο καλός δημοσιογράφος δεν αντιλαμβάνεται ότι μεροληπτεί -και άρα δεν δημοσιογραφεί αντικειμενικά- υπέρ της αμερικανοκίνητης εκκλησιαστικής διπλωματίας του μεταλαγμένου Φαναρίου η οποία επιβάλλεται κυρίως απο το Υπουργείον Εξωτερικών της Αμερικής;

Την «θρησκευτική αντιπαράθεση» κ. Μ. Καλαντζή ποιος ή τι ακριβώς την επροκάλεσε; Δεν είναι το Οικουμενικό Πατριαρχείον που διενήργησε υπερόριον εισπήδηση προσφέροντας Ουκρανικό Αυτοκέφαλον στις Σχισματικές ομάδες της Ουκρανίας; Δεν προκλήθηκε η εν λόγω αντιπαράθεση από την κακόγνωμη και κακόδοξη απόφαση του οικουμενικού πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου; Συνεπώς κ. Μ. Καλαντζή ποιος ακριβώς υποσκάπτει τον συντονιστικό ρόλο του Οικουμενικού μας Πατριαρχείου; Ποιος υποσκάπτει είτε το Οικουμενικόν μας Πατριαρχείον είτε τον πατριάρχην μας;

Να σας απαντήσω κ. Μ. Καλαντζή, με ρητορικής φύσεως ερωτήματα-απαντήσεις κρίσεως.

Δεν είναι από μόνος του ο πατριάρχης, ελέω Η.Π.Α. και με την κακόγνωμη και αντικανονική του απόφαση που υποσκάπτει το κύρος και τον πανορθόδοξο συντονιστικό ρόλο του Οικουμενικού μας Πατριαρχείου; Δεν είναι οι εκπρόσωποι που διασύρουν και υποσκάπτουν τον ιερό Θεσμό; Ή μήπως ο θεσμός διασύρει τα πρόσωπα; Το Νεογραικικό Φανάρι δεν έβγαλε από μόνο του τα μάτια του; Γιατί τότε συγκαλύπτετε και αποκρύπτετε την όντως αντικειμενικήν αλήθεια του πράγματος κ. Μ. Καλαντζή; Ντρέπεστε για την αλήθεια; Υπηρετείτε ή όχι την αλήθεια;

Υποστηρίζετε, δυστυχώς, και δη αδιακρίτως, τον Οικουμενικό Πατριάρχη (δεν επισημαίνετε κριτικά και δημοσιογραφικά τα εκκλησιαστικά και πολιτικά λάθη του και άρα είστε συνυπεύθυνος στο επερχόμενο Μεγάλο Σχίσμα μεταξύ Μοσχοβιτών και Ελλήνων), διότι, για βιοποριστικούς μάλλον λόγους είστε υποταγμένος και έρμαιον είτε της Νεοφαναριώτικης είτε και της Αμερικανικής προπαγάνδας, παρ΄εκτός κι αν είστε εντεταλμένος υπό της εφημερίδος σας ωσάν μισθοφόρος της;

Υποστηρίζετε, αδιακρίτως, το σεπτό μας Οικουμενικό Πατριαρχείο διότι είστε απλά Έλληνας; Αν και μόνο αν αυτή είναι η μόνη αλήθεια και το δημοσιογραφικό σας κριτήριον, τότε και μόνο τότε περιπίπτετε μέχρι μυελού των οστέων σας στην Αίρεση του Εθνοφυλετισμού. Αίρεση κατεδικασμένη από το Οικουμενικό Πατριαρχείο.

Ωστόσον, να δεχθούμε ως απόλυτα αληθές, για χάριν της συζήτησης, ότι όντως η Εκκλησία της Ρωσσίας «εξυπηρετεί και λειτουργεί παραδοσιακά ως βραχίονας της εξωτερικής πολιτικής» της Μόσχας. Αυτοί είναι οι Μοσχοβίτες!

Το αμέσως επόμενο κριτικό ερώτημα που προκύπτει λογικά μετά την προηγούμενη θέση του Καλατζή, είναι:

Άραγε, το νεωτερίζον Οικουμενικό μας Πατριαρχείον λειτουργεί παραδοσιακά (τα τελευταία 100 χρόνια) ως βραχίονας της εξωτερικής πολιτικής των Η.Π.Α., και άρα εχθρεύεται εξ ιδεοληψίας γεω-πολιτικής κάθετί το Μοσχοβίτικο και παραδοσιακά ορθόδοξο;

Αν ναι, και τω όντι αληθεύει η προηγούμενη ερωτηματική πρόταση, τότε τον πολιτικό δημοσιογράφο κ. Μ. Καλαντζή και τους αναγνώστες του δεν τους προβληματίζει το εν λόγω ζήτημα; Δεν προβληματίζει η έλλειψις αντικειμενικότητας και η αδιάκριτη μεροληψία από μέρους του, υπέρ της αμερικανικής εκκλησιαστικής πολιτικής του Φαναρίου, καταγεγραμμένη στα δημοσιογραφικά κείμενά του που σχετίζονται με την εκκλησιαστική επικαιρότητα;

Ο πολιτικός Δημοσιογράφος κ. Μ. Καλαντζής παρατηρεί -και πολύ ορθά- την ρωσσική 'προπαγανδιστική εκστρατεία' έναντι του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Την εξ αντιθέτου όμως 'προπαγανδιστική εκστρατεία', εκείνην των Αμερικανών, των Σχισματικών ουκρανών, των Εθνικιστών/Νεοναζοί και Ουνιτών της Ουκρανίας, καθώς και εκείνην των Νεοφαναριωτών, ο ίδιος έγκριτος δημοσιογράφος κ. Μ. Κ. παρατηρεί ότι συντάσσεται, αδαώς και αφελώς με το εκκλησιαστικόν και αντικανονικόν άδικον; Γιατί, άραγε, δεν δύναται να παρατηρήσει δημοσιογραφικά την αδικία που υπέστην η Εκκλησία της Ρωσσίας και η Κανονική Εκκλησία της Ουκρανίας; Και αν την παρατηρεί ως έγκριτος δημοσιογράφος γιατί άραγε δεν την επισημαίνει;

Γιατί άραγε, συντάσσεται, με τον ελληνικό εθνοφυλετισμό, με την Νεοφαναριώτικη και Αμερικανική προπαγάνδα και καλλιεργεί εμμέσως πλην σαφώς την ρωσσοφοβία; Αυτή είναι η πολιτική γραμμή της εφημερίδος "ΠΟΛΙΤΗΣ";

Αν είναι αυτή, να μας το πληροφορήσουν καθαρά και ξάστερα. Αν όμως δεν είναι αυτή να δώσουν τότε παντί τω αιτούντι απλές, λογικές και κατανοητές εξηγήσεις. Αν σιωπήσουν και μας απαξιώσουν, η σιωπή τους θα σημαίνει μόνον συνενοχή.

Γιατί άραγε η ωφελιμιστική εργαλειοποίηση του Οικουμενικού μας Πατριαρχείου της Κων/Πόλεως από την αμερικανική εξωτερική πολιτική δεν προβληματίζει κριτικά και σε βάθος τους Έλληνες δημοσιογράφους;

Γιατί τα κυπριακά ή και ελλαδικά Μ.Μ.Ε., συντάσσονται, αδιακρίτως, με την αμερικανική προπαγάνδα ρωσσοφοβίας;

Γιατί άραγε ο οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος, συντηρεί, υποκύπτει και παρασέρνει, πλανερώς και κακοδόξως, το Οικουμενικό μας Πατριαρχείον σε αχαρτογράφητα γεωπολιτικά ύδατα ετεροδόξων δυνάμεων;

Τα παπαγαλάκια γιατί δεν του εξασκούν την λελογισμένη κριτική; Είναι απλανής και αλάθητος ο πατριάρχης Κων/Πόλεως κ. Βαρθολομαίος; Είναι αλάθητη η εξωτερική πολιτική των Η.Π.Α.;

Ποια Πανορθόδοξη Σύνοδος, όρισε συνοδικά στον οικουμενικό πατριάρχη κ. Βαρθολομαίον να εξυπηρετεί γεωπολιτικούς στόχους των Η.Π.Α.;

Ε τότε, γιατί να πάρει η ευχή και να σηκώσει, άπαντες σχεδόν οι ανόητοι ή και οι μισθοφόροι της Πίστεως, υποκρίνονται τις πάπιες, δαιμονοποιώντας στοχευμένα και σκόπιμα μόνον την Αγία και Μεγάλη Ρωσσία;




ΑΦIΧΘΗ ΣΤΙΣ ΗΠΑ Ο ΚIEΒΟΥ ΕΠΙΦAΝΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΛΑΒH ΤΟΥ ΒΡΑΒΕIΟΥ "ΑΘΗΝΑΓΌΡΑΣ"


Έφθασε στην Αμερική ο Μακ. Μητροπολίτης Κιέβου και πάσης Ουκρανίας κ. Επιφάνιος, για να παραλάβει το Βραβείο "Αθηναγόρας", το οποίο πρόσφατα του απονεμήθηκε. Τον υποδέχτηκε στο Αεροδρόμιο ο Σεβ. Αρχιεπίσκοπος Αμερικής κ. Ελπιδοφόρος. 

Τα φωτοστιγμιότυπα είναι του Δημητρίου Πανάγου












ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ