Πέμπτη 30 Απριλίου 2020

Κορωνοϊός: Μετανιώνουν για τη χαλάρωση των μέτρων ανά τον κόσμο



Ολόκληρη η Ευρώπη προσπαθεί να βρει εκ νέου τα πατήματά της, με τις αμφιβολίες να είναι έκδηλες
Γερμανικό δικαστήριο αποφάσισε να χαλαρώνει τα μέτρα της καραντίνας στην περιφέρεια του Σάαρλαντ. Πρόκειται για ένα μικρό κρατίδιο στα σύνορα με τη Γαλλία , όπου έχουν καταγραφεί αρκετά κρούσματα του κορωνοϊού.
Οι αυστηροί κανόνες της καραντίνας θα υποχωρούσαν την ερχόμενη Δευτέρα, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της ομοσπονδιακής κυβέρνησης, αλλά το δικαστήριο βιάστηκε να βγάλει την απόφαση νωρίτερα.
Ένας πoλίτης προσέφυγε στο δικαστήριο με το πρόσχημα ότι παραβιάζονται οι ελευθερίες του. Οι πολίτες του κρατιδίου έχουν διχαστεί με την απόφαση ενώ ήδη οι γερμανικές εφημερίδες ανησυχούν ότι η άρση της καραντίνας είναι πολύ πρόωρη.
Ο κόσμος ανησυχεί ότι ακόμα και το άνοιγμα των σχολείων ήταν μία γρήγορη απόφαση ενώ παραδέχεται ότι η καχυποψία θα αυξάνεται
Δεύτερες σκέψεις στη Δανία για τα σχολεία
Δεύτερες σκέψεις για τα σχολεία φαίνεται πως κάνει και η Δανία. Αν και ήταν η πρώτη ευρωπαϊκή χώρα που άνοιξε τις σχολικές δομές το έκανε πολύ προσεκτικά και μόνο στις μισές περιοχές.
Στην Κοπεγχάγη άνοιξε μόλις το 35%, καθώς τα υπόλοιπα ζήτησαν περισσότερο χρόνο για να προσαρμοστούν στους νέους κανόνες υγιεινής που εξακολουθούν να ισχύουν.
Όλα τα σχολεία αυτών των βαθμίδων αναμενόταν να έχουν ανοίξει ως αργότερα αυτόν τον μήνα.
Σε περίπτωση που δεν τηρηθούν οι παραπάνω προϋποθέσεις τότε η κυβέρνηση έχει το δικαίωμα να πάρει πίσω τα μέτρα άρσης της καραντίνας
Μετανιώνουν για τη χαλάρωση της καραντίνας οι Ιάπωνες
Το νησί με 5,3 εκατ. Κατοίκους δέχεται δεύτερο κύμα έξαρσης του κορωνοϊού. Το νησί Χοκάιντο ξεκίνησε την άρση της καραντίνας στις 19 Μαρτίου, όπου και άνοιξαν πάλι τα σχολεία αλλά και οι επιχειρήσει.
Ο αριθμός των ημερήσιων κρουσμάτων, το διάστημα εκείνο, είχε μειωθεί στα δύο ή ένα την ημέρα, ωστόσο 26 ημέρες μετά η πανδημία κάνει ξανά την εμφάνισή της, καθώς την τελευταία εβδομάδα καταγράφηκαν τουλάχιστον 135 νέα κρούσματα.

Ο Δρ Kiyoshi Nagase, πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου του Χοκάιντο, δήλωσε στο TIME: «Τώρα το μετανιώνω, δεν θα έπρεπε να βγούμε από την πρώτη κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Πραγματικά, ίσως να μην μπορούμε να βγούμε με ασφάλεια πριν από το επόμενο έτος».

«δεν υπεισερχόμαστε σε θέματα πίστης, (αλλά) οι ειδικοί έχουν τοποθετηθεί για τους τρόπους μετάδοσης του ιού και αυτοί περιλαμβάνουν και το σάλιο»


kerameos theiakoinonia
Για την Romfea.gr | Θάνος Θανόπουλος

Για το άνοιγμα των εκκλησιών και την συμμετοχή των πιστών υπό όρους μίλησε στην εκπομπή "Σήμερα" του τηλεοπτικού σταθμού ΣΚΑΙ η Υπουργός Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως.
Η κ. Κεραμέως για την χρήση μάσκας εντός των Ναών τόνισε: «Έχει ήδη αναφερθεί η αναγκαιότητα για την χρήση της μάσκας, γιατί εκεί είναι ευπαθείς ομάδες".
Η Υπουργός ερωτηθείσα για την Θεία Μετάληψη ανέφερε πως «δεν υπεισερχόμαστε σε θέματα πίστης, οι ειδικοί έχουν τοποθετηθεί για τους τρόπους μετάδοσης του ιού και αυτοί περιλαμβάνουν και το σάλιο». (πατήστε εδώ)
Σε άλλο σημείο η κ. Κεραμέως πρόσθεσε: "Η Εκκλησία έχει τηρήσει μία εξαιρετικά υπεύθυνη στάση όλη αυτή την περίοδο και αυτό δεν ήταν εύκολο δεδομένου και του Πάσχα. Διανύσαμε μία δύσκολη περίοδο και η Εκκλησία και οι πιστοί επέδειξαν μία εξαιρετικά υπεύθυνη στάση".
"Αναμένονται να εκδοθούν αναλυτικές οδηγίες αναφορικά με τα μέτρα πρόληψης και προστασίας εντός όλων των χώρων λατρείας, διότι δεν μιλάμε μόνο για την Εκκλησία, έχουμε κι άλλες θρησκείες και άλλα δόγματα. Όλα τα μέτρα ισχύουν οριζοντίως για όλες τις θρησκείες και όλα τα δόγματα" - υπογράμμισε κλείνοντας η Υπ. Παιδείας.
Δείτε στο παρακάτω βίντεο τις δηλώσεις της Υπ. Παιδείας:

Οι αποφάσεις της Ιεράς Συνόδου για την επόμενη ημέρα


dis koronoios 3
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!
Συνήλθε σήμερα Πέμπτη 30ή Απριλίου 2020 η Διαρκής Ιερά Σύνοδος (Δ.Ι.Σ.) της Εκκλησίας της Ελλάδος της 163ης Συνοδικής Περιόδου, υπό την προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου, κατά την δεύτερη συνεδρίασή Αυτής για τον μήνα Απρίλιο και ασχολήθηκε με τα θέματα της ημερησίας διατάξεως.
Κατά την συνεδρίαση Αυτής η Διαρκής Ιερά Σύνοδος ενέκρινε:
- Τις κατά το μεσολαβήσαν από την προηγούμενη Συνεδρίαση Αυτής (1.4.2020) γενόμενες «Συνοδική Εντολή και Εξουσιοδοτήσει» ενέργειες του Μακαριωτάτου Προέδρου, σύμφωνα με τον σχετικό Κανονισμό περί των εργασιών Αυτής.
Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος συζήτησε εκτενέστατα και επανεκτίμησε τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με την πανδημία του κορωνοϊού και των εξ αυτής συνεπειών ως προς την τέλεση της Θείας Λατρείας στους Ιερούς Ναούς και τις Ιερές Μονές της Εκκλησίας της Ελλάδος και απεφάσισε τα εξής:
- Δοξάζει το Όνομα του Αναστάντος Κυρίου μας Ιησού Χριστού, διότι Χάριτι και Φιλανθρωπία Αυτού και προστασίαις των Αγίων Του, αποσοβήθηκε στην Πατρίδα μας η περαιτέρω εξάπλωση της νόσου.
- Εκφράζει δημοσίως τις θερμές πατρικές συγχαρητήριες ευχές Της προς όλους τους Ιατρούς και νοσηλευτές, τους επιστήμονες Υγείας, τους αρμοδίους Κρατικούς Λειτουργούς και όλους όσοι αγωνίζονται με σθένος, δύναμη και ελπίδα για την φροντίδα των ασθενών και των οικογενειών τους.
- Δέεται διαρκώς προς τον Κύριο για την ανάπαυση όλων των εκ της νόσου κοιμηθέντων αδελφών μας και συλλυπείται θερμά τους οικείους τους.
- Συγχαίρει δημοσίως ολόκληρο τον Ελληνικό Λαό, ο οποίος τήρησε εξ αρχής τα υποδειχθέντα από τους ειδικούς μέτρα, με πνεύμα αλληλεγγύης, υπακοής, αυτοθυσίας και αληθινής αγάπης, παραμένοντας κατ’ οίκον υπομένοντας την εξ αυτού του εγκλεισμού δυσκολία και ανάγκη.
- Απευθύνεται ιδιαιτέρως προς τον Ορθόδοξο Ιερό Κλήρο και τον ευσεβή και φιλόχριστο Ελληνικό Λαό, αλλά και όλους τους αφανείς εθελοντές ορθοδόξους Χριστιανούς συνεργάτες, τους οποίους ευχαριστεί και πατρικώς ευλογεί διότι, αν και πολλές φορές εξέφρασαν την δυσαρέσκειά τους για την έλλειψη δυνατότητος συμμετοχής τους στις Ιερές Ακολουθίες, ιδίως της Μεγάλης Εβδομάδος, σηκώνοντας έτσι «σταυρό» δυσβάστακτο, παρέμειναν συντεταγμένοι με τις αποφάσεις της Πολιτείας και προς τις με πατρική ευθύνη δοθείσες οδηγίες της Ιεράς Συνόδου, η Οποία από την αρχή της υγειονομικής κρίσεως (28.2.2020) τήρησε υπεύθυνη θέση, προτρέποντάς τους μέσω ανακοινώσεων και Εγκυκλίων Της να τηρήσουν τους κανόνες υγιεινής και να παραμείνουν κατ’ οίκον, ώστε να μη θέσουν τον εαυτό τους, αλλά και τους συνανθρώπους τους σε οποιονδήποτε κίνδυνο.
Αυτός ο ιερός κλήρος και ο πιστός λαός δικαίως παραπονούνται και η Ιερά Σύνοδος εκφράζει και δημοσίως την πικρία της και το προβληματισμό της για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίσθηκαν πολλοί Χριστιανοί μας στην τόσο σημαντική και ευαίσθητη για τους πιστούς περίοδο της Μεγάλης Εβδομάδας.
- Οι αποφάσεις αυτές της Ιεράς Συνόδου δέχθηκαν μεγάλη πολεμική τόσο από ορισμένους αδελφούς χριστιανούς, Κληρικούς και λαϊκούς, όσο και από εκπροσώπους Μέσων Ενημερώσεως, ακόμη και Κοινοβουλευτικών Κομμάτων, οι οποίοι, είτε από άγνοια, είτε από κακή πληροφόρηση ή παρεξήγηση, χρησιμοποίησαν τον προσφιλή και εύκολο τρόπο της συκοφαντίας, της μυθοπλασίας και των ύβρεων.
Όλους αυτούς η Ιερά Σύνοδος τους συγχωρεί, τους ευλογεί πατρικά, αλλά ταυτόχρονα δηλώνει ότι οφείλουν να αποκαταστήσουν τις συκοφαντίες για να μην παραμένουν εκτεθειμένοι έναντι του Θεού και της αληθείας.
- Υποδέχεται με ελπίδα το από 28.4.2020 διάγγελμα του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, τον οποίον συγχαίρει για τις ευχαριστίες τις οποίες εξέφρασε δημοσίως προς την Εκκλησία της Ελλάδος και σύμπαντα τον Ιερό Κλήρο και τον ευσεβή Λαό Αυτής, αναγνωρίζοντας έτσι την συμβολή του στην αντιμετώπιση της πανδημίας.
Σημαντικό ρόλο σ’ αυτήν την δημόσια αναγνώριση είχε και η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Νίκη Κεραμέως, της οποίας η συμβολή ιδιαιτέρως επισημαίνεται.
- Εκφράζει την χαρά Της διότι ο κύριος Πρωθυπουργός έτεινε «ευήκοον ους» στην από 22 Απριλίου 2020 επιστολή του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου, ο οποίος με έναγχο αγωνία τού μετέφερε την κοινή πεποίθηση του Σώματος της Ιεραρχίας, του Ιερού Κλήρου και του ευσεβούς Λαού, ότι έφθασε καιρός για την «υπό όρους» προσέλευση πιστών στους Ιερούς Ναούς και τις Ιερές Μονές της Εκκλησίας της Ελλάδος τόσο για προσκύνημα, όσο και για συμμετοχή στις Ιερές Ακολουθίες, το ιερώτατο Μυστήριο της Θείας Λειτουργίας και τα λοιπά Ιερά Μυστήρια και γι’ αυτό ο κ. Πρωθυπουργός απεφάσισε την σταδιακή επιστροφή των πιστών στους Ιερούς Ναούς και στην Λατρεία της Εκκλησίας.
- Ασφαλώς, η Ιερά Σύνοδος επιθυμούσε και ανέμενε την επιστροφή των πιστών στην Θεία Λατρεία από την πρώτη ημέρα της «σταδιακής επιστροφής στην κανονικότητα» (4.5.2020), όπως είχε η Ίδια ζητήσει.
Κατόπιν πολλής συζητήσεως, όμως, απεφάσισε να αποδεχθεί την απόφαση των οργάνων της Πολιτείας για πλήρη επιστροφή υπό όρους των πιστών στους Ιερούς Ναούς από την Κυριακή 17 Μαΐου 2020, εκλαμβάνοντας και χρησιμοποιώντας το διάστημα αυτό ως δυνατότητα καλύτερης προετοιμασίας, υπό τις παρούσες υγειονομικές συνθήκες και προϋποθέσεις, για τον προγραμματισμό τελέσεως των ιερών Ακολουθιών με την συμμετοχή των πιστών.
- Επαναβεβαιώνει την παγία θέση Της, ότι η Εκκλησία της Ελλάδος στέκεται πάντοτε ηθικώς και υλικώς στο πλευρό της Ελληνικής Πολιτείας και θα συνεχίσει να Την συνδράμει με όλες Της τις δυνάμεις και τα μέσα σε κάθε ζήτημα που αφορά στον Ελληνικό Λαό.
Προς τούτο, σύμφωνα με το διάγγελμα του κυρίου Πρωθυπουργού, περί συμμετοχής των πιστών στην Θεία Λατρεία «με αυστηρούς κανόνες που θα συμφωνηθούν με την Ιερά Σύνοδο και την επιστημονική κοινότητα», επεξεργάζεται ήδη προτάσεις, οι οποίες προέρχονται από τα συμπεράσματα της Επιστημονικής Εποτροπής, τις οποίες αφού συνέλθει και πάλι κατά τον μήνα Μάιο, θα καταθέσει προς την Πολιτεία, προκειμένου να ισχύσουν από την Κυριακή 17η Μαΐου 2020, οπότε και οι πιστοί θα επανέλθουν υπό όρους στην κοινή Λατρεία εντός των Ιερών Ναών.
- Από την Δευτέρα 11 Μαΐου 2020, οι Υπηρεσίες της Ιεράς Συνόδου, της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών και των Ιερών Μητροπόλεων θα επανέλθουν στην κανονική ημερήσια λειτουργία τους, σύμφωνα με τους όρους και τους κανόνες υγιεινής που έχει θεσπίσει η Πολιτεία, ως προς την ασφαλή και εν υγεία λειτουργία των δημοσίων υπηρεσιών.
- Αίρεται η προγενέστερη Απόφαση της Ιεράς Συνόδου περί αποχής Αρχιερέων, Ιερέων, Διακόνων και Μοναχών από εμφανίσεις και δημόσιες δηλώσεις στα Μέσα Γενικής Ενημερώσεως και το Διαδίκτυο, η οποία είχε ως μοναδικό στόχο, όπως εξ αρχής τονίσθηκε, την ύπαρξη «ενιαίας φωνής» της ποιμαίνουσας Εκκλησίας προς την κοινωνία.
Παρακαλούνται, όμως, και πάλι όλοι οι Αρχιερείς της Εκκλησίας της Ελλάδος, οι οποίοι επιθυμούν να επικοινωνήσουν με τις Δημόσιες Αρχές για εκκλησιαστικά ζητήματα ευρυτέρου ενδιαφέροντος, να το πράττουν, κατά την εκκλησιαστική τάξη και δεοντολογία, μέσω της Ιεράς Συνόδου, ενώ όσοι Ιερείς, Μοναχοί και Μοναχές, επιθυμούν να πράξουν το ίδιο, τούτο να γίνεται μόνο μέσω των οικείων αυτών Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτών.
Η ΔΙΣ εύχεται και προτρέπει τους Σεβασμιωτάτους Αρχιερείς, μέσα στο πλαίσιο των ποιμαντορικών τους ευθυνών, να αναλάβουν έκαστος εξ αυτών, όπως και ο κάθε Κληρικός και Μοναχός, ως και έκαστος ορθόδοξος πιστός, την προσωπική του ευθύνη για την διαχείριση του ανακύψαντος ζητήματος.
Η ΔΙΣ ομοφώνως απεφάσισε την μη σύγκληση της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, διότι: ήδη η Πολιτεία διά του κυρίου Πρωθυπουργού και των αρμόδιων υπουργών και ιατρών απεδέχθη την παρέμβαση του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου κ. Ιερωνύμου και της ΔΙΣ διά της από 22.4.2020 επιστολής προς τον κ. Πρωθυπουργό περί της συμμετοχής των πιστών στη λειτουργική ζωή της Εκκλησίας βάσει των απαραίτητων μέτρων υγιεινής.
Για τον σκοπό αυτόν η ΔΙΣ απεφάσισε να συγκληθεί την Τρίτη 12η Μαΐου 2020 προκειμένου να διευκρινήσει τους τρόπους της επαναφοράς στην κανονική λειτουργική ζωή μας σύμφωνα με την σχετική αναφορά του κ. Πρωθυπουργού ότι: «από την 4η Μαΐου οι εκκλησίες θα είναι ανοιχτές για ατομική λατρεία και από την Κυριακή 17 Μαΐου οι πιστοί θα μπορούν να συμμετέχουν και στην Θεία Λειτουργία και στις υπόλοιπες Ακολουθίες, πάντα όμως με αυστηρούς κανόνες που θα συμφωνηθούν με την Ιερά Σύνοδο και την επιστημονική κοινότητα».
Για την περίοδο 4 -16 Μαΐου 2020, η ΔΙΣ θα αποστείλει σχετική Εγκύκλιο προς τις Ιερές Μητροπόλεις της Εκκλησίας της Ελλάδος, με όλες τις σχετικές οδηγίες για την προσέλευση των πιστών στους Ιερούς Ναούς για την κατ’ ιδίαν προσευχή τους.
Η ΔΙΣ επαναλαμβάνει και πάλι ομοφώνως ότι το ζήτημα περί του Ιερού Μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας και της Θείας Κοινωνίας τυγχάνει αδιαπραγμάτευτο, όπως ακριβώς ορίζεται από τους Θείους και Ιερούς Κανόνες της Αγίας μας Εκκλησίας.
Ιδιαίτερες είναι οι ευχαριστίες της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου προς τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεο, ο οποίος σε κρίσιμη εποχή ανέλαβε το υψηλό διακόνημα του εκπροσώπου Αυτής προς τα Μέσα Γενικής Ενημερώσεως και με απόλυτο σεβασμό προς το συνοδικό πολίτευμα της Εκκλησίας, σοβαρότητα, υπευθυνότητα, ευγένεια, νηφαλιότητα, θεολογική γνώση και με την εν γένει μόρφωση και παιδεία που διαθέτει, έφερε επιτυχώς εις πέρας.
Η Ιερά Σύνοδος καλεί όλους τους ευσεβείς χριστιανούς να «μείνουμε ασφαλείς» στην νοητή Κιβωτό της Ορθοδόξου Εκκλησίας και να επανέλθουμε στην λογική Λατρεία του ζώντος Θεού με όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις ευχαριστώντας τον Αναστάντα Κύριο για όσα η αγάπη Του εργάσθηκε για την σωτηρία μας.
Τέλος η ΔΙΣ ενέκρινε αποσπάσεις κληρικών και ασχολήθηκε με θέματα Ιερών Μητροπόλεων και τρέχοντα υπηρεσιακά ζητήματα.

Εκ της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος




Ο Πλάτων απαντά στον Δημήτρη Νανόπουλο, ο οποίος δηλώνει άθεος


Του ιατρού παθολόγου

κ. Νανόπουλος εἶναι ἕνας διεθνοῦς φήμης ἀστροφυσικός ὁ ὁποῖος μέ τάς γνώσεις του πού ἔχει, διά τό σύμπαν, τό παίζει εἰς τά δάκτυλα του. Τήν 16.2.2019 ἐπεσκέφθη τήν Πάτρα, παρεχώρησεν δέ καί μίαν συνέντευξιν εἰς τήν ἰστοσελίδα thebest.gr, ἡ ὁποία ἀναδημοσιεύθει καί ἀπό ἄλλας ἰστοσελίδας καί ἐφημερίδας.
 Τό βιογραφικόν του εἶναι πλουσιότατον: ἔχει διατελέσει ἐρευνητής εἰς τό κέντρον πυρινικῶν ἐρευνῶν Εὐρώπης (CERN) εἰς τήν Γενεύην τῆς Ἐλβετίας. Διετέλεσεν ἐρευνητής εἰς τήν École Normale Supérieure εἰς τό Παρίσι καί εἰς Πανεπιστήμιον Χάρβαρντ τῶν ΗΠΑ. Το 1989 εξελέγη καθηγητής εἰς τό τμῆμα Φυσικῆς τοῦ Πανεπιστημίου Τέξας A&M, College Station, καί ἀπό τό 1992 εἶναι διακεκριμένος καθηγητής, ἀπό δέ τό 2002 κατέχει την έδρα Mitchell/Heep τῆς Φυσικῆς ὑψηλῶν ἐνεργειῶν. Εἶναι διευθυντής τοῦ Κέντρου ἀστροσωματιδιακής Φυσικῆς τοῦ Κέντρου προχωρημένων ἐρευνῶν (HARC), εἰς τό Χιοῦστον, ὅπου διευθύνει ἐρευνητικόν τμῆμα τοῦ World Laboratory, πού ἐδρεύει εἰς τήν Λωζάνη.
 Εἶναι ἕνας κορυφαῖος καί διακεκριμένος διεθνής ἐπιστήμων, πού μέ τήν παρουσίαν του τιμᾶται ἡ Ἑλλάς. Ἐπιστήμων ἀπό τό ἐπίσταμαι πού σημαίνει γνωρίζω καλῶς, καί τοῦτο προερχόμενον ἀπό τό ρῆμα οἶδα=γνωρίζω. Παράγωγα τοῦτου εἶναι: ἴστωρ, φιλίστωρ, πολυΐστωρ, ἱστορία, φιλιστορία, εἰδήμων, εἴδησις, εἰδήσεις. Συνώνυμα: ἐπίσταμαι, ἐπαΐω, ἐπαΐων, γνωρίζω, γιγνώσκω, καταμανθάνω, αἰσθάνομαι, ἀλλά καί τό γνῶθι σαὐτόν.


 Εἰς τήν συνέντευξιν του ἀνεφέρθη εἰς τόν ἄνθρωπον, εἰς τό σύμπαν, τόν χωρόχρονον καί εἰς τήν τυχαιότητα καθ΄ὅτι πιστεύει ὅτι: «ἀν τό σύμπαν εἶναι τυχαῖο, φανταστεῖτε ποσον τυχαῖοι εἴμαστε ἐμεῖς», ἐδήλωσεν δέ ὅτι εἶναι ἄθεος. Ἄφησεν νά νοηθῇ δέ ὅτι οἱ πρωτόγονοι ἄνθρωποι πιστεύουν εἰς τόν Θεόν, ἐνῶ οἱ Σουηδοί πού εἶναι μορφωμένοι καί ἔχουν κουλτούρα δέν πιστεύουν. Ἡ ἐπιστήμη μετά ἀπό παρατήρησιν καί ἔρεευνα πού κάμει διάἕνα θέμα καταλήγει καί εἰς ἕναν ὁρισμόν. Ἐάν θά ρωτούσαμεν τόν κορυφαῖον ἐπιστήμονα τί σημαίνει ἄνθρωπος, σαφῶς καί δέν τό γνωρίζει, ὄπως δυστυχῶς δέν τό γνωρίζομεν ἐμεῖς οἱ Ἕλληνες, ἀλλά ἀς ἀνατρέξωμεν εἰς τόν παππούν μας τόν Πλάτωνα νά μᾶς μιλήσει διά τό τί σημαίνει ἄνθρωπος: Εἰς τό βιβλίον του Κρατῦλος, διά στόματος Σωκράτους λέγει: «Σωκράτης: ὧδε. σημαίνει τοῦτο τὸ ὄνομα ὁ ἄνθρωπος ὅτι τὰ μὲν ἄλλα θηρία ὧν ὁρᾷ οὐδὲν ἐπισκοπεῖ οὐδὲ ἀναλογίζεται οὐδὲ ἀναθρεῖ, ὁ δὲ ἄνθρωπος ἅμα ἑώρακεν τοῦτο δ᾽ ἐστὶ [τὸ] ὄπωπε καὶ ἀναθρεῖ καὶ λογίζεται τοῦτο ὃ ὄπωπεν. ἐντεῦθεν δὴ μόνον τῶν θηρίων ὀρθῶς ὁ ἄνθρωπος ἄνθρωπος ὠνομάσθη, ἀναθρῶν ἃ ὄπωπε».

ἀναθρε+οπ+ος > ἀνθρε+οπ+ος > ἄνθρωπος
ΠΛΑΤΩΝΟΣ «ΚΡΑΤΥΛΟΣ»399b-399c

 «Σωκράτης: λοιπόν, σημαίνει τοῦτο τό ὄνομα ἄνθρωπος, ὅτι τά μέν ἄλλα θηρία(τά ζῶα) καί ἔξ αὐτῶν ὅσα βλέπουν, τίποτε δέν ἐρευνοῦν, τίποτε δέν ἀναλογίζονται καί τίποτε δέν ἐξετάζουν μέ προσοχή, ὁ δέ ἄνθρωπος συγχρόνως καί βλέπει, τοῦτο δέ εἶναι τό ἔχω δεῖ, καί παρατηρεῖ μέ προσοχή καί λογίζεται αὐτό τό ὁποῖον ἔχει ἰδεῖ. Ἀπ΄ ἐδῶ καί εἰς τό ἐξῆς, ἀπό ὅλα τά θηρία(τά ζῶα) ὁ ἄνθρωπος ὀρθῶς ὠνομάσθη ἄνθρωπος, διότι ἔχει τήν ἰκανότητα νά διακρίνη μέ τόν νοῦν αὐτά τά ὁποία ἔχει δεῖ».
 Ἔτι δέ περισσότερον ὅταν ἕνας ἐπιστήμων κάμει μίαν μελέτην ὀφείλει νά ἀναφέρη καί τάς πηγάς του, καί μήν κάμει αὐτό πού ἔκαμεν ὁ Κοπέρνικος, ὁ ὁποῖος ὄταν ἔκαμεν ἀναφοράν διά τό Ἡλιοκεντρικόν σύστημα τοῦτο τό εἶχεν ὑποκλέψει ἀπό τόν Ἀρίσταρχον. Καλόν δέ εἶναι, ὅταν μιλᾶμε διά χωρόχρονον νά ἀναφέρωμεν τήν πηγήν μας, δηλ. ποῖοι εἶναι αὐτοί πού μίλησαν πρῶτοι διά χωρόχρονον; μά οἱ Ἕλληνες! καί ποῖος εἶναι αὐτός, καί μάλιστα πού μέ καλλιτέραν διατύπωσιν καί ἀριστοτεχνικόν τρόπον ἀπό τούς σημερινούς ἐπιστήμονας ἀναφέρεται εἰς τόν χωρόχρονον, μά ὁ Πλάτων! Ὁ Πλάτων λοιπόν ἀπό τά βάθη τῶν αἰώνων, ἀπαντᾶ εἰς τόν Κον Νανόπουλον, διά τόν χωρόχρονον, τό σύμπαν καί τόν Θεόν, ἀπό τό βιβλίον τοῦ Πλάτωνος «Τίμαιος καί Κριτίας» τό ὁποῖον καί συνιστοῦμεν διά μελέτην διαβάζομεν: «χρόνος δ' οὖν μετ' οὐρανοῦ γέγονεν, ἵνα ἅμα γεννηθέντες ἅμα καὶ λυθῶσιν, ἄν ποτε λύσις τις αὐτῶν γίγνηται, καὶ κατὰ τὸ παράδειγμα τῆς διαιωνίας φύσεως, ἵν' ὡς ὁμοιότατος [38c] αὐτῷ κατὰ δύναμιν ᾖ: τὸ μὲν γὰρ δὴ παράδειγμα πάντα αἰῶνά ἐστιν ὄν, ὁ δ' αὖ διὰ τέλους τὸν ἅπαντα χρόνον γεγονώς τε καὶ ὢν καὶ ἐσόμενος. ἐξ οὖν λόγου καὶ διανοίας θεοῦ τοιαύτης πρὸς χρόνου γένεσιν, ἵνα γεννηθῇ χρόνος, ἥλιος καὶ σελήνη καὶ πέντε ἄλλα ἄστρα, ἐπίκλην ἔχοντα πλανητά, εἰς διορισμὸν καὶ φυλακὴν ἀριθμῶν χρόνου γέγονεν: σώματα δὲ αὐτῶν ἑκάστων ποιήσας ὁ θεὸς ἔθηκεν εἰς τὰς περιφορὰς ἃς ἡ θατέρου περίοδος ᾔειν»...
«Ὁ χρόνος ἔγινεν συγχρόνως μέ τόν οὐρανόν, καί ἐφ΄ὅσον ἐδημιουργήθησαν συγχρόνως, συγχρόνως θά καταστραφοῦν, ἀν κάποτε ἐπέλθει ἡ καταστροφή αὐτῶν ὥς κατά τό πρότυπον τῆς διαιωνίας φύσεως, διά νά εἶναι κατά τό δυνατόν ὁμοιότατος μέ αὐτό· διότι τό μέν πρότυπον εἶναι ὑπαρκτόν εἰς πάντας τούς αἰώνας, αὐτός μέν πάλιν διά τελείωσιν τοῦ ἀπόλυτου χρόνου, ὁ ὁποῖος ὑπῆρχεν, ὑπάρχει, καί θά ὑπάρχη. Ὅθεν ἐκ τοῦ λόγου καί διανοίας τοῦ Θεοῦ καί διά τῆς θελήσεως Αὐτοῦ ἐγένετο ὁ χρόνος, διά νά δημιουργηθῆ ὁ χρόνος καί τά πέντε ἄλλα ἄστρα τά ὁποία κατ΄ἐπίκλησιν ὀνομάζονται πλανῆται, ἐγένεντο δέ αὐτά διά τόν προσδιορισμόν καί φύλαξιν τῶν ἀριθμῶν τοῦ χρόνου, ὅταν δέ ὁ Θεός ἐδημιούργησεν εἰς κάθε ἕνα ἀπό αὐτά τά σώματα των, τά ἔθεσεν εἰς περιφοράν τῶν ὁποίων ἡ τροχιά ἐξαρτᾶται ἀπό τό πλησίον του».
 Νά προσθέσωμεν ὅτι τά φωτεινότερα, λαμπρότερα πνεύματα τῆς ἀνθρωπότητος μέ τό μεγαλύτερον καί ἀπλησίαστον I.Q εἶναι τό τρίδυμον, Πλάτων, Σωκράτης Ἀριστοτέλης, Εἰς τήν <ΠΟΛΙΤΕΙΑΝ> του ὁ Πλάτων ὁμοῦ μετά τοῦ Σωκράτους ἀποδομοῦν τό δωδεκάθεον καί ὁμιλοῦν περί ΕΝΟΣ ΘΕΟΥ.
Ἐπίσης δέ αὐτονόητον δέ εἶναι ὅτι οἱ πρόγονοι μας ἐγνώριζον ὅτι ἡ Γῆ εἶναι σφαιρική καί ὁμοιάζει μέ τήν σφαίρα τοῦ ποδοσφαίρου, δηλ. τήν μπάλα, τό ὁποῖον ὀνόμαζαν ἐπίσκυρον. Τήν ἀναφοράν μᾶς τήν κάμει ὁ Σωκράτης.
 «Λέγεται τοίνυν, ἔφη, ὦ ἑταῖρε, πρῶτον μὲν εἶναι τοιαύτη ἡ γῆ αὐτὴ ἰδεῖν, εἴ τις ἄνωθεν θεῷτο, ὥσπερ αἱ δωδεκάσκυτοι σφαῖραι, ποικίλη, χρώμασιν διειλημμένη, ὧν καὶ τὰ ἐνθάδε εἶναι χρώματα ὥσπερ δείγματα, οἷς δὴ οἱ γραφῆς καταχρῶνται».
«Λέγεται λοιπόν ὦ φίλε, πρῶτον μέν, πῶς ἡ Γῆ, ἐάν κάποιος θά ἡδύνατο νά τήν ἴδῃ ἀπό ἄνωθεν (ἀπό ψιλά), νά εἶναι ὡσάν τάς δώδεκα-ἰμαντοδερμάτινας σφαίρας διαχωριζομένη σέ ποικήλα χρώματα καί τῶν ὁποίων τά χρώματα αὐτά ἐδῶ εὐρίσκονται ὡς δείγματα, μέ τά ὁποία οἱ ζωγράφοι χρωματίζουν».
 Βεβαίως ὁ ἀξιότιμος κ. Νανόπουλος πιστεύει εἰς τήν τυχαιότητα καί ὄχι εἰς τόν Θεόν, νά μᾶς ἀπαντήση εἰς τό κάτωθεν: θά τοῦ παράσχωμεν ὅσες χιλιάδες φορές ἐπιθυμεῖ τά γράμματα τοῦ ἀλφαβήτου, καί ἕνα μεγάλο καζάνι διά νά τά βάλη μέσα, καί ἕνα ἀπέραντο λειβάδι, τότε ἀς ρήξει τήν ζαριά του, καί ἀς μᾶς ἀπαντήσει, σύμφωνα μέ τήν τυχαιότητα πόσες ζαριές θά πρέπει νά ρίξη γιά νά γράψη τήν ΙΛΙΑΔΑ καί τήν ΟΔΥΣΣΙΑ. Κατ΄αὐτόν, μέ τούς ὑπολογισμούς του εὔκολον εἶναι νά μᾶς ἀπαντήσει, ὅτι σέ κάποια ἀπό τίς ζαριές του θά γράψη τά ποιήματα. Κάθ ἡμᾶς ὅσες ζαριές καί νά ρίξη δέν θά γραφοῦν ποτέ. Διότι διά νά γραφοῦν αὐτά τά ποιήματα ἀπαιτεῖται ὁ ΝΟΥΣ. Ἔτσι ἀπαιτεῖται καί ὁ νοῦς «διά τά ρομπότ πού θά δημιουργήση ὁ ἄνθρωπος», ὡς λέγει ὁ Κος Νανόπουλος. Καί τίθεται τό ἐρώτημα, ἐάν διά τά ρομπότ ἀπαιτεῖται δημιουργός, διά τό σύμπαν καί τόν ἄνθρωπον δέν ἀπαιτεῖται. Ἀλλά μιά καί ἀναφέραμεν τήν λέξιν ΝΟΥΣ νά ὀρίσωμεν καί τί εἶναι νόησις.
Νόησις θά ἡδύνατο νά ὁρισθῆ ὥς μία πολυσύνθετος ἐνέργεια χαρακτηριστική τοῦ ἀνθρώπου, ἡ ὁποία ἐπιτρέπει μέ τήν ἐπικουρίαν τῶν ἀνωτέρων πνευματικῶν λειτουργιῶν συνδεδεμένων καί δ' ἄλλων ψυχικῶν λειτουργιῶν, (μνήμη, εὐφυΐα, συναισθηματικότης, συνείδησις, προσοχή), εἰς τήν διαμόρφωσιν μιᾶς ἐνδεδειγμένης ἐννοίας τῆς πραγματικότητος, μέ δυνατότητα διά μέσου τοῦ συλλογισμοῦ, τῆς κριτικῆς, καί τῆς φρονήσεως εἰς τήν ἐκπλήρωσιν ἀορίστων ἐννοιῶν ὀρθῶν εἰς τήν σύνθεσιν, τήν ἐκτίμησιν καί τήν πρόβλεψιν φθάνοντας σέ λειτουργικά προγράμματα, ἀποφασιστικούς προσανατολισμούς καί ἐπωφελεῖς ἐκμαθήσεις.
Εὐφυΐα εἶναι ἡ ὀρθότερη ἀπάντησις εἰς τό συντομότερον χρονικόν διάστημα.

I.Q Δείκτης νοήσεως εἶναι ἡ τρέχουσα ἡλικία πού διανύομεν, το σύνολον τῶν γνώσεων πού ὁφείλομεν να ἔχωμεν εἰς τήν τρέχουσαν ἡλικίαν ἐπί 100.
           MANUALE DI PSICHIATRIA
           UNIVERSITA DI BOLOGNA

 Κύριε Νανόπουλε, δέν σημαίνει βεβαίως ὅτι ὅποιος εἶναι εὐφυής ἤ ἐπαΐων, εἶναι καί νοήμων. Αὐτά ἔλεγον καί ὄχι μόνον αὐτά οἱ πρόγονοι μας. Νά προσθέσωμεν ὅτι ἡ νόησις τῶν προγόνων μας ὡς καί τό I.Q ἤσαν, εἶναι καί θά παραμείνουν τά ὑψηλότερα σέ παγκόσμιον ἐπίπεδον. Αὐτοί πράγματι παρατήρησαν, ἐρεύνησαν καί συλλογίσθηκαν καί μᾶς ἄφησαν τήν γνῶσιν τους. Μία γνῶσις πού τήν ἄρχισαν ἀπό τό σημεῖον μηδέν, ἐκ τοῦ μή ὄντος, καθ΄ὅτι δέν βρῆκαν κάτι ἀπό κάποιους ἄλλους. Ἀπό τό μηδέν ἄρχισαν καί ἔθεσαν τά θεμέλια τῆς γνώσεως καί τῶν ἐπιστημῶν, καί ἐπ΄ αὐτῶν ἔκτισαν τό ὡραιότερον οἰκοδόμημα τοῦ παγκοσμίου πολιτισμοῦ. Ἡ μεγαλυτέρα δέ ἰδιοφυΐα ὅλων τῶν ἐποχῶν εἶναι ὁ Ἀρχιμήδης καί δέν ὑπάρχει δεύτερος.
Βεβαίως δέ Κε Νανόπουλε εὔκολον θά εἶναι δ΄ ὑμᾶς νά μᾶς ἐνημερώσετε σέ ποίαν χρονικήν τυχαιότητα ἐγένετο ὁ γνωστός μεταβολισμός τῶν σακχάρων πού λέγεται γλυκόλυσις, καί εἰς ποῖον τυχαῖον χρόνον ἐγένοντο ἡ κάθε μία ἀπό τάς χημικάς ἀντιδράσεις. Μέ τό πέρας τῆς ἀλληλουχίας τῶν ἀντιδράσεων αὐτῶν παράγεται τό λεγόμενον A.T.P(adenosintrifosfato), τό ὁποῖον εἶναι φορέας ἐνέργειας.

 Βεβαίως Κε Νανόπουλε, τό σύμπαν μᾶς ἔλκει καί τό θαυμάζομεν, ἀλλά τό ἀπέραντον καί ἄπειρον σύμπαν εἶναι μία κουκίδα συγκρινόμενον μέ τάς λειτουργίας τοῦ ἀθρωπίνου ἐγκεφάλου. Εἰς τό σύμπαν πραγματοποιοῦνται δύο-τρεῖς στερεότυπαι χημικαί ἀντιδράσεις, ἐνῶ εἰς τόν ἐγκέφαλον πραγματοποιοῦνται ἄπειραι. Καί νά προσθέσωμεν ὅτι, τό ἀόρατον διά γυμνοῦ ὀφθαλμοῦ κύτταρον εἶναι συνθετότερον καί πολυπλοκότερον, ἀπ΄ὅτι εἶναι ἕνα ἐργοστάσιον κατασκευῆς ἀεροπλάνων ἤ πυραύλων.

 Μετέπειτα Κε Νανόπουλε διά στηρίξετε τήν ἀθεΐαν, νά κάμετε χρήσιν ἐν εἴδη βακτηρίας δηλ. μπαστουνιοῦ τήν κουλτούρα καί τήν μόρφωσιν τῶν Σουηδῶν, ἐδῶ δέν κάμετε τίποτε ἄλλο, ἀπό τό νά τσαλακώνετε τό βιογραφικόν σας. Δ΄αὐτό Κε Νανόπουλε πέραν τῆς παρατηρήσεως καί τῆς ἐρεύνης εἰς τά ὁποία εἶσθε ἄριστος, πρέπει καί νά συλλογιζόμεθα.
Καί νά κάνωμεν καί μίαν προσθήκην διά τό μέγεθος τῆς διανοίας τοῦ ἀνδρός πού λέγεται Πλάτων. Εἰς τό «Τίμαιος καί Κριτίας» προσδιορίζει μέ καλλιτέραν σαφήνειαν τά σπερματοζωάρια, ἀπ΄ὅτι ἡ σημερινή ἐπιστήμη, γράφει:
«..μέχριπερ ἂν ἑκατέρων ἡ ἐπιθυμία καὶ ὁ ἔρως συναγαγόντες͵ [91d] οἷον ἀπὸ δένδρων καρπὸν καταδρέψαντες͵ ὡς εἰς ἄρουραν τὴν μήτραν ἀόρατα ὑπὸ σμικρότητος καὶ ἀδιάπλαστα ζῷα κατασπείραντες...» 
 «..ἐφ ὅσον ἄν ἐκατέρωθεν ἡ ἐπιθυμία καὶ ὁ ἔρως συνευρεθοῦν, ὡσάν ἀπό δένδρα καρπόν νά συλλέγουν, ὡς εἰς γόνιμον μήτραν ἀόρατα ὑπὸ σμικρότητος καὶ ἀδιάπλαστα ζῷα νά σπέρνουν»…


ΠΗΓΗ: ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, 27.4.2020.




ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ



ΠΕΡΙ ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ


Ο κ. Πρωθυπουργός, μνημόνευσε τον Θουκυδίδη σήμερα, στην ομιλία του στην Βουλή, λησμόνησε όμως να αναφέρει ότι ούτε καταργήθηκαν τα ιερά:

«Ό,τι αφορά εξ άλλου τας προς τους θεούς παρακλήσεις ή τας προς τα μαντεία επικλήσεις και τα τοιαύτα».
«ο υπόλοιπος λαός, κρατώντας ικετευτικά στεφάνια, στέκει στις αγορές, γύρω από της Αθηνάς Παλλάδας τους δύο ναούς και τον μαντικό βωμό του Ισμηνού. Κι η πόλη, όπως βλέπεις, ανυπέρβλητα ήδη κλυδωνίζεται και να σηκώσει κεφάλι δεν μπορεί από τα βάθη τρικυμίας φονικής, καθώς σαπίζουν πρόωρα οι καρποί της γης, ψοφούν τα κοπάδια των βοδιών, κι οι τοκετοί των γυναικών αποβαίνουν άκαρποι∙ και μέσα σ’ όλα αυτά, ο φλογοφόρος θεός,ενσκήπτοντας, η μισητή πανούκλα, αφανίζει την πόλη, απ’ τον οποίο ρημάζει ο οίκος του Κάδμου∙ κι ο μαύρος Άδης πλουτίζει από στεναγμούς και θρήνους».

ούτε απαγορεύτηκε το ''καθήκον τιμής'':

«Η τελευταία αυτή τύχη επεφυλάσσετο ιδίως εις τους οπωσδήποτε αντιποιουμένους ευγένειαν αισθημάτων, διότι, θεωρούντες τούτο καθήκον τιμής, επεσκέπτοντο τους φίλους των, αψηφούντες τον προσωπικόν κίνδυνον»

και πόσο μάλλον σε μία τόσο δύσκολη ασθένεια όπου:

«τα όρνεα και τα τετράποδα, όσα τρώγουν τα ανθρώπινα πτώματα, μολονότι πολλοί νεκροί έμεναν άταφοι, ή δεν έπλησίαζαν αυτούς, ή αν έτρωγαν από τα πτώματα, εψοφούσαν».

Σε εξέλιξη η Ιερά Σύνοδος - Θερμομετρήθηκαν Ιερώνυμος - μητροπολίτες (φωτό)


Σε εξέλιξη βρίσκεται η συνεδρίαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου στη Μονή Πετράκη στον απόηχο της απόφασης του πρωθυπουργού για άνοιγμα των ιερών ναών από τη Δευτέρα 4 Μαΐου, για ατομική λατρεία, και την επαναλειτουργία τους από τις 17 Μαΐου.


Στη Μονή Πετράκη έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας για τον κορωνοϊο, με τον αρχιεπίσκοπο Αθηνών Ιερώνυμο, τους μητροπολίτες, αλλά και το πολιτικό προσωπικό, να θερμομετρούνται στην είσοδο. Παράλληλα, αισθητή την παρουσία του έκανε και το αντισηπτικό. 





Πηγή: https://www.skai.gr/news/greece/se-ekseliksi-i-iera-synodos-thermometrithikan-ieronymos-mitropolites
Follow us: @skaigr on Twitter | skaigr on Facebook | @skaigr on Instagram

Ο Πλάτων απαντά στον αείμνηστο μέγα επιστήμονα άθεο Stephen Hawking

Του ιατρού παθολόγου

  STEPHEN HAWKING Στήβεν Χόκινγκ εἶναι ὁ διασημότερος ἀστροφυσικός, καθηγητής εἰς τήν ἔδρα τοῦ Νεύτωνος εἰς τό Καίμπριτζ καί δηλώνει ἄθεος. Τήν δήλωσιν αὐτήν ἔκαμεν εἰς τήν Ἰσπανικήν ἐφημερίδα El Mondo κατά τήν συγκέντρωσιν ἐπιστημόνων διά μία σειράν διαλέξεων εἰς φεστιβάλ Starnus, μέ τόν τῖτλον «Γένεσις: ἡ δημιουργία τοῦ σύγχρονου κόσμου» πού πραγματοποιήθηκεν εἰς τάς Καναρίους Νήσους καί δή εἰς τήν Τενερίφη, ἀπό 21-27.9.2014.

Ἐξηγεῖ τούς λόγους τῆς ἀθεΐας λέγοντας:

«Πρίν ἀναπτύξομεν τάς ἐπιστήμας ἦταν φυσικόν νά πιστεύωμεν ὅτι ὁ Θεός ἐδημιούργησεν τό σύμπαν. Τώρα ὅμως ἡ ἐπιστήμη προσφέρει μιά πιό πειστική ἐξήγησιν ἀπό τά θαύματα τῶν θρησκειῶν. Ὅταν ἔγραφα εἰς τό «χρονικόν τοῦ χρόνου» πῶς ὲπιτυγχάνοντας μιά ἐνοποιημένην θεωρία τῶν φυσικῶν νόμων, οἱ ἐπιστήμονες θά μποῦν εἰς τό μυαλό τοῦ Θεοῦ, ἐννοῦσα πῶς θά γνωρίσουν ὅλα ὅσα θά γνώριζεν καί ὁ Θεός, ἀν ὑπῆρχεν. Ὅμως κατά τήν γνώμην δέν ὑπάρχει. Εἶμαι ἄθεος».
Ὁ Stephen Hawking καί κατά τό παρελθόν ἔχει διατυπώσει παρομοίας ἀπόψεις διά τόν Θεόν, παλαιότερον δέ εἶχεν χαρακτηρίσει τάς θεωρίας διά τόν παράδεισον καί τήν μεταθανάτιον ζωήν παραμυθάκια διά τούς ἀνθρώπους, πού φοβοῦνται τό σκοτάδι. Νά ἐπισημάνωμεν ὅτι Stephen Hawking ὡς ἐπιστήμων πού εἶναι, καταγράφει τάς θέσεις του καί τάς ἀπόψεις του μέ κοσμιότητα, καί εἰς οὐδεμίαν τῶν περιπτώσεων δέν προσβάλλει οὐδέναν, καί κυρίως δέν ἔχει ἀντίΧριστον συμπεριφοράν. Συμπεριφοράν ἈντίΧριστον ἐκδηλώνουν ὁρισμένοι «φερόμενοι ὡς Ἕλληνες βουλευταί» τοῦ Ἑλληνικοῦ κοινοβουλίου.



Πλάτων ἀπό τά βάθη τῶν αἰώνων, ἀπαντᾶ εἰς τόν STEPHEN HAWKING διά τόν χωρόχρονον, τό σύμπαν καί τόν Θεόν. Ἀπό τό βιβλίον τοῦ Πλάτωνος «Τίμαιος καί Κριτίας» τό ὁποῖον καί συνιστοῦμεν διά μελέτην διαβάζομεν:
«χρόνος δ' οὖν μετ' οὐρανοῦ γέγονεν, ἵνα ἅμα γεννηθέντες ἅμα καὶ λυθῶσιν, ἄν ποτε λύσις τις αὐτῶν γίγνηται, καὶ κατὰ τὸ παράδειγμα τῆς διαιωνίας φύσεως, ἵν' ὡς ὁμοιότατος [38c] αὐτῷ κατὰ δύναμιν ᾖ: τὸ μὲν γὰρ δὴ παράδειγμα πάντα αἰῶνά ἐστιν ὄν, ὁ δ' αὖ διὰ τέλους τὸν ἅπαντα χρόνον γεγονώς τε καὶ ὢν καὶ ἐσόμενος. ἐξ οὖν λόγου καὶ διανοίας θεοῦ τοιαύτης πρὸς χρόνου γένεσιν, ἵνα γεννηθῇ χρόνος, ἥλιος καὶ σελήνη καὶ πέντε ἄλλα ἄστρα, ἐπίκλην ἔχοντα πλανητά, εἰς διορισμὸν καὶ φυλακὴν ἀριθμῶν χρόνου γέγονεν: σώματα δὲ αὐτῶν ἑκάστων ποιήσας ὁ θεὸς ἔθηκεν εἰς τὰς περιφορὰς ἃς ἡ θατέρου περίοδος ᾔειν»...
 Ὁ χρόνος ἔγινεν συγχρόνως μέ τόν οὐρανόν, καί ἐφ΄ὅσον ἐδημιουργήθησαν συγχρόνως, συγχρόνως θά καταστραφοῦν, ἀν κάποτε ἐπέλθει ἡ καταστροφή αὐτῶν ὡς κατά τό πρότυπον τῆς διαιωνίας φύσεως, διά νά εἶναι κατά τό δυνατόν ὁμοιότατος μέ αὐτό· διότι τό μέν πρότυπον εἶναι ὑπαρκτόν εἰς πάντας τούς αἰώνας, αὐτός μέν πάλιν διά τελείωσιν τοῦ ἀπολύτου χρόνου, ὁ ὁποῖος ὑπῆρχεν, ὑπάρχει, καί θά ὑπάρχη. Ὅθεν ἐκ τοῦ λόγου καί διανοίας τοῦ Θεοῦ καί διά τῆς θελήσεως Αὐτοῦ ἐγένετο ὁ χρόνος, διά νά δημιουργηθῆ ὁ χρόνος καί τά πέντε ἄλλα ἄστρα τά ὁποία κατ΄ἐπίκλησιν ὀνομάζονται πλανῆται, ἐγένεντο δέ αὐτά διά τόν προσδιορισμόν καί φύλαξιν τῶν ἀριθμῶν τοῦ χρόνου, ὅταν δέ ὁ Θεός ἐδημιούργησεν εἰς κάθε ἕνα ἀπό αὐτά τά σώματα των, τά ἔθεσεν εἰς περιφοράν τῶν ὁποίων ἡ τροχιά ἐξαρτᾶται ἀπό τό πλησίον του.

 Ἐπίσης διά νά ἀντιληφθῶμεν τό μέγεθος τῆς διανοίας τοῦ Πλάτωνος θά προσθέσωμεν ὅτι εἰς τόν «Τίμαιος καί Κριτίας» προσδιορίζει μέ καλλίτερον σαφήνειαν τά σπερματοζωάρια, ἀπ΄ὅτι ἡ σημερινή ἐπιστήμη, γράφει:

«..μέχριπερ ἂν ἑκατέρων ἡ ἐπιθυμία καὶ ὁ ἔρως συναγαγόντες͵ [91d] οἷον ἀπὸ δένδρων καρπὸν καταδρέψαντες͵ ὡς εἰς ἄρουραν τὴν μήτραν ἀόρατα ὑπὸ σμικρότητος καὶ ἀδιάπλαστα ζῷα κατασπείραντες...» 
 «..ἐφ ὅσον ἄν ἐκατέρωθεν ἡ ἐπιθυμία καὶ ὁ ἔρως συνευρεθοῦν, ὡσάν ἀπό δένδρα καρπόν νά συλλέγουν, ὡς εἰς γόνιμον μήτραν ἀόρατα ὑπὸ σμικρότητος καὶ ἀδιάπλαστα ζῷα νά σπέρνουν..».

 Πράγματι τά σπερματοζωάρια εἶναι ἀόρατα, σμικρότατα καί ἀδιάπλαστα ζῶα, ὅταν δέ αὐτά συντυχθοῦν μέ ἕνα ὡάριον εἰς μίαν γόνιμον μήτραν, θά δημιουργηθῆ ἕνα νέον κύτταρον, τότε ἀμέσως ἀπό τήν σύντυξιν σπερματοζωαρίου-ὡαρίου ἀρχίζει ἡ σχηματοποίησις καί μορφοποίησις ἑνός νέου ἀνθρώπου. Τό νεοσχηματισθέν νέον κύτταρον ἀρχίζει νά αὐτοπολλαπλασιάζεται. Καί ἀπό τό ἕνα κύτταρο θά δημιουργηθοῦν ἑκατό τρισεκατομμύρια κύτταρα, δηλ ἐμεῖς.

 Ἐπί πλέον ὑπάρχουν καί οἱ πιστεύοντες εἰς τήν ἐξέλιξιν καί ὄχι εἴς τήν δημιουργίαν. Τότε ἐάν πράγματι αὐτό συναίβενεν τό μυαλό μας θά ἔπρεπε νά ἔχη τό μέγεθος κουκουτσοῦ ἐλιάς, καθ΄ ὅτι ἐμεῖς οἰ σημερινοί ὅσα χρόνια καί ἐάν ζήσωμεν τάς τρεῖς λέξεις πού εἶπεν ὁ Πλάτων ἐδῶ καί 2.500 χρόνια δέν θά τάς σκεφθῶμεν ποτέ: «χρόνος δ' οὖν μετ' οὐρανοῦ γέγονεν». Νά προσθέσωμεν δέ ὅτι οἱ τρεῖς διαχρονικοί ὀγκόλιθοι τῆς σοφίας, Σωκράτης, Πλάτων, Ἀριστοτέλης ἐπίστευον εἰς ἕναν Θεόν καί οὐχί εἰς τό δωδεκάθεον. Ὁ Πλάτων εἴς τήν «ΠΟΛΙΤΕΙΑ» 377c-383c διά στόματος Σωκράτους γρεμίζουν τό δωδεκάθεον καί πιστεύουν εἰς ἕναν Θεόν.

 Ἐμεῖς νά προσθέσωμεν ὅτι ἐάν ὁ Στήβεν Χόκινγκ εἶχεν μελετήσει «τόν Τίμαιον καί Κριτίαν» καί τόν «Φαίδωνα» περί ψυχῆς τοῦ Πλάτωνα θά εἶχεν ἐμπλουτίσει τάς γνώσεις του καί θά εἶχεν διαφορετικάς θέσεις καί ἀντιλήψεις. Τό σύμπαν μᾶς ἔλκει καί τό θαυμάζομεν, ἀλλά τό ἀπέραντον καί ἄπειρον σύμπαν εἶναι μία κουκίδα συγκρινόμενον μέ τάς λειτουργίας τοῦ ἀθρωπίνου ἐγκεφάλου. Εἰς τό σύμπαν πραγματοποιοῦνται δύο-τρεῖς στερεότυπαι χημικαί ἀντιδράσεις, ἐνῶ εἰς τόν ἐγκέφαλον πραγματοποιοῦνται ἄπειραι.

Νά προσθέσωμεν ὅτι ὁ Στήβεν Χόκινγκ κατά βάθος καί αὐτός πιστεύει εἰς τόν Θεόν, διότι δέν κάμεις οὐδεμίαν ἀναφοράν σέ κάτι πού δέν ὑπαρκτόν, πού δέν ὑπάρχει.

Στήν συνέχεια ἀπό τόν Ἄρειον πάγο (βραχώδης λόφος πλησίον Ἀκροπόλεως), ὁ Ἀπόστολος Παῦλος ἐκήρυξεν εἰς τούς Ἕλληνας τόν Ἕνα καί Μοναδικόν Θεόν. Ἀπό τούς πρώτους Ἀθηναίους πού ἐγένετο Χριστιανός ἦτο ὁ Ἅγιος Διονύσιος ὁ Ἀρεοπαγίτης. Ἤκουσεν τότε τόν Παῦλον νά λέγη ὄτι κατά τήν ἠμέραν τῆς Σταυρώσεως ἐγένετο σκότος. Εἰς νεαράν τότε ἡλικίαν καί κατά τήν ἡμέραν τῆς Σταυρώσεως ὁ Διονύσιος εὐρίσκετο εἰς τήν Ἡλιούπολιν τῆς Αἰγύπτου, πλησίον τοῦ Καΐρου. Συγκλονισμένος ἀπό τό παράδοξον φαινόμενον συσκοτίσεως τῆς ἡμέρας εἶχεν πεῖ: «ἤ Θεός πάσχει, ἤ τό πᾶν ἀπόλλυται».


Νά ὑπογραμμίσωμεν ὅτι σήμερον ὑπάρχει διαφορά μεταξύ ἄθεου καί ἀντίΧριστου. Ὁ STEPHEN HAWKING δηλώνει ἄθεος ἀλλά ὄχι ἀντίΧριστος. Ὁ ἄθεος ἀπλῶς προβληματίζεται ἐάν ὁ Θεός εἶναι ὁ δημιουργός τοῦ σύμπαντος. Ὁ δέ Ἕλλην ἄθεος θά εἰσέλθη εἰς μίαν Ἐκκλησίαν νά ἀνάψη ἕνα κερί ἀπό εὐγνωμοσύνην εἰς τούς ἡρωας τοῦ 1821 πού μᾶς ἀπελευθέρωσαν ἀπό τούς Τούρκους, καί οἱ ὁποῖοι ἄπαντας ἀνῆπτον (ἄναβαν) ἕνα κερί εἰς τήν Ἐκκλησίαν.


ΠΙΣΤΗ, ΕΠΙΣΤΗΜΗ, ΕΚΚΛΗΣΙΑ.


Έχουμε μελετήσει διάφορα για την σύγκρουση πίστης και επιστήμης και αναρωτιόμασταν το γιατί να μην τα βρίσκουνε. Τέτοιο τρόπο "συμπόρευσης" όμως ομολογούμε ότι δεν το περιμέναμε, δηλαδή, το να κανονίζει η Επιστήμη τα της Εκκλησίας! Να κανονίζουν οι άνθρωποι της επιστήμης τον τρόπο που πρέπει να κινούνται οι άνθρωποι της πίστης!
Πιστεύω να θυμούνται και να μην έχουν ξεχάσει μερικοί τον μυθολογικό ασκό του Αιόλου.....


Πολύ ωραία τα λόγια του π. Σαράντη (δείτε εδώ)! Θα βρεθούν και μερικοί από εμάς να ζητήσουν συγνώμη διότι άφησαν τους πιστούς έρμαια της Προτεσταντικής θεωρίας της ''κατ΄ οίκον Εκκλησίας'', δηλ. της ''ιδιωτικής προσευχής και λατρείας'', ή θα συνεχίσουν τις νεωτεριστικές θεωρίες τους κατηγορώντας τους υπολοίπους που αντέδρασαν εξ΄ αρχής;


Καλαβρύτων Αμβρόσιος: «αποφάσισα να διακόψω την σιωπή, την οποία αυτοβούλως επέβαλα στον εαυτό μου, και να ξαναπιάσω στα χέρια μου το καριοφίλι μου».


Κατόπιν όλων αυτών αποφάσισα να διακόψω την σιωπή, την οποία αυτοβούλως επέβαλα στον εαυτό μου, και να ξαναπιάσω στα χέρια μου το καριοφίλι μου, για να αγωνισθώ για την αγία μας Εκκλησία, για την Ορθοδοξία μας και για την Ελλάδα μας. Όταν ο πόλεμος μαίνεται, τότε ως γνωστόν κηρύσσεται γενική επιστράτευση! «Πας ο δυνάμενος φέρειν όπλα» επιστρατεύεται! Και οι εν αποστρατεία Στρατηγοί και αυτοί ξαναγυρίζουν στο μέτωπο! Επομένως και οι «σχολάζον-τες» Αρχιερείς ξαναγυρίζουν στις επάλξεις, για να αγωνισθούν, και για να θυσιασθούν ακόμη, «για του Χριστού την πίστη την αγία και της Πατρίδος την ελευθερία»!
Επικαλούμενος, λοιπόν, την προστασίαν της Παναγίας μας, ξαναγυρίζω στο οχυρό μου! Ο Κύριος «είη μοι Αντιλήπτωρ και Βοηθός»!
Σήμερα σας παραδίδω μια πρώτη ντουφεκιά, δηλ. μια μαχητική ομιλία, την οποία έκαμα το βράδυ της Αναστάσεως στον άδειο Μητροπολιτικό Ναό της Φανερωμένης.
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ! Αδελφοί μου
+ Αμβρόσιος,
ο ταλαίπωρος και ανάξιος,
ο έως χθες Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας.
Αίγιον, 29 Απριλίου 2020


ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΕΔΩ