Παρασκευή 20 Μαρτίου 2020

Διαπιστώσεις με αφορμή τον κορωνοϊό και τα αποτελέσματά του στην Εκκλησία



* Ήδη μαζί με την εμφάνιση του κορωνοϊού εμφανίστηκε, όπως ήταν λογικό, και μια μεγάλη γενική αναστάτωση· εκφράστηκαν συνάμα χιλιάδες γνώμες και απόψεις για αυτόν, για την προέλευσή του, για τον σκοπό του κ.λ.π. Η αιτία όμως της αναστατώσεως αυτής ήταν μία και μοναδική: ο φόβος του θανάτου.

* Ο αληθινός Χριστιανός όμως έχει μάθει να ζει με αυτόν και ολόκληρη η εκκλησιαστική του ζωή στοχεύει στο να είναι πάντοτε έτοιμος να τον αντιμετωπίσει. Η αποδοχή της ιδέας του θανάτου τον καθιστά ειρηνικό και ατάραχο, όταν βεβαίως αγωνίζεται για την κάθαρση της ψυχής του και ελπίζει ολόψυχα στον Θεό. Το αντίδοτο δηλαδή στον φόβο του θανάτου είναι ένα και μοναδικό: η πίστη στον Θεό.

* Αντιθέτως ο μη Χριστιανός (είτε άθεος, είτε αντιχριστιανός, είτε ψευδοχριστιανός) προσπαθεί να βρει άλλα αντίδοτα, είτε στην ιατρική, είτε στην πολιτική, είτε αλλού. Δυστυχώς η δοκιμασία αυτή απέδειξε ότι στην Ελλάδα η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών της είναι μη Χριστιανοί.

* Αυτό αποδεικνύεται εύκολα από το γεγονός της ευμενούς αποδοχής, από τη μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων (οι οποίοι σε ποσοστό 80% συμφωνούν με  την παύση των ακολουθιών, ενώ ήδη το 71% είχε εκφραστεί υπέρ της αποχής από την Θεία Κοινωνία...), των, κατά της Ορθοδόξου Πίστεως, μέτρων που έλαβε ο - κατά παραχώρηση Θεού για τις αμαρτίες μας - Πρωθυπουργός του Κράτους Κυριάκος Μητσοτάκης, εν ονόματι δήθεν της δημόσιας υγείας!
* Και γράφουμε "δήθεν", επειδή αν κάποιος νοιαζόταν πραγματικά για την δημόσια υγεία, δεν θα  θεωρούσε επικίνδυνους για αυτήν τους ελάχιστους πιστούς που εκκλησιάζονται στους ναούς για λίγη ώρα, μια-δυο φορές την εβδομάδα, αλλά τα εκατομμύρια των καταναλωτών που πηγαίνουν στα "σούπερ μάρκετ", τα οποία πλέον υποχρεώθηκαν να ανοίγουν και τις Κυριακές! Ούτε θα θεωρούσε επικίνδυνους για την δημόσια υγεία μόνο τον ιερέα με τους ελάχιστους πιστούς που βρίσκονται συνήθως στο ναό για την ακολουθία, αλλά όχι και τον δήμαρχο με τους "νεόνυμφους" και τους (μέχρι δέκα αποφάσισαν εσχάτως) καλεσμένους, που βρίσκονται στο Δημαρχείο για τον πολιτικό γάμο! Βλέπετε την υποκρισία;
* Πώς πρέπει όμως η Εκκλησία να αντιμετωπίσει αυτήν την κατάσταση; Η επίσημη Διοικούσα Εκκλησία, δυστυχώς ήταν αναμενόμενο ότι θα υπάκουε, διότι είναι - εδώ και έναν αιώνα σχεδόν - κάτω από την μπότα της Πολιτείας. Η Σύνοδος όμως της Εκκλησίας μας, των Παλαιοημερολογιτών, πως αντέδρασε; Αφού αρχικά εξέδωσε μία Εγκύκλιο, στην οποία ανέλυε θεωρητικά το ζήτημα, λαμβάνοντας ξεκάθαρη θέση, εν συνεχεία εξέδωσε μία Ανακοίνωση, για την πρακτική αντιμετώπισή του, η οποία, λόγω του συγκεκαλυμμένου μηνύματός της, σκανδάλισε κάποιους πιστούς, η οποία ενδεχομένως πίστευαν ότι οι αποκαλούμενοι "Γνήσιοι Ορθόδοξοι" θα έπρεπε "να αναπετάσσουν τις σημαίες της Ορθοδοξίας και να κηρύξουν Επανάσταση". Έπραξε σωστά ή όχι η Σύνοδος των Παλαιοημερολογιτών; 
* Κατά την γνώμη μας (και όσο κι αν υπάρχουν κάποιες ενστάσεις ως προς την διατύπωση και το ύφος της Ανακοινώσεως), έπραξε απολύτως σωστά, για τον εξής, κυρίως, λόγο: διότι σφυγμομέτρησε τον παλμό όλων των μελών του Σώματός της (Αρχιερέων, Ιερέων και Λαϊκών), και κατανόησε ότι τα επίπεδα της πίστεως, της αγιότητος, καθώς και της ομολογιακής διαθέσεώς μας, είναι χαμηλότερα από αυτά που απαιτούνται για να κηρυχθεί "Επανάσταση"! Αυτή είναι η αλήθεια. Και πραγματικά θα έπρεπε να υπάρχει μεγάλη αγιότητα, πίστη και ομολογιακή διάθεσή από όλους μας, ώστε να αντιταχθούμε φανερώς όχι μόνο σε μια απόφαση του Κράτους, το οποίο μπορεί μεν να αδυνατεί (ακόμη) να εφαρμόσει εναντίον μας την θανατική ποινή, αλλά δύναται να μας εξοντώσει με άλλους τρόπους (στέρηση ελευθερίας, οικονομικό θάνατο), αλλά και στο μένος των μη Χριστιανών συμπολιτών μας, οι οποίοι θα μας αντιμετώπιζαν, ως απεχθέστατους φορείς του μεγάλου και βασανιστικού τους φόβου: της ιδέας του θανάτου!!! 
* Η συνειδητοποίηση λοιπόν της αδυναμίας μας αυτής, αποτελεί μίας πρώτης τάξεως ευκαιρία για αναθεώρηση της "υπερορθής" στάσεως πολλών από εμάς, οι οποίοι με τόσο στόμφο, έπαρση και σκληρότητα, μιλούμε για την "Γνησία Ορθοδοξία", κατηγορούμε ως "προδότες της Πίστεως" και "σχισματοαιρετικούς χωρίς Θεία Χάρη και Μυστήρια" όλους ανεξαιρέτως τους αδελφούς μας Νεοημερολογίτες ή αναθεματίζουμε τους "Σεργιανιστές", γιατί δεν κάθισαν να σφαγιαστούν από τους Μπολσεβίκους (της Αριστεράς τότε, γιατί σήμερα έχουμε τους Μπολσεβίκους της Δεξιάς, που είναι πιο ύπουλοι, γιατί φορούν τη μάσκα του χριστιανού). Ευκαιρία λοιπόν, αγαπητοί μου, να αποβάλουμε μια για πάντα το υπερορθόδοξο υποκριτικό δόγμα "Ακρίβεια για τους άλλους, Οικονομία για μας" και εν ταπεινώσει να επανέλθουμε στο πατερικό "Ακρίβεια για μας, Οικονομία για τους άλλους", και να προσπαθήσουμε να γίνουμε πραγματικά ταπεινόφρονες.
* Προς την πορεία αυτή θα μας βοηθήσουν δύο πράγματα: η αποφυγή της κατακρίσεως και η ενασχόληση με την προσευχή και την μελέτη. Δυστυχώς, όλη αυτή η κατάσταση αποκάλυψε τις καρδιές και τις διαθέσεις όλων μας. Κάποιοι, με πρόφαση την Πίστη, βρήκαμε την ευκαιρία να στιγματίσουμε ως "προδότες" όσους ποτέ δεν χώνεψε η, δίχως αγάπη, καρδιά μας. Άλλοι, μιλώντας για Υπακοή στους θεσμούς, επιτεθήκαμε βάναυσα και με ειρωνεία στους σκανδαλισμένους "θερμόαιμους" αδελφούς μας. Ας σταματήσουμε την κατάκριση και ας αφιερώσουμε τον χρόνο μας στην προσευχή και την ανάγνωση ορθοδόξων κειμένων. Εκεί θα βρούμε παρηγοριά, διότι έτσι θα επικοινωνήσουμε με τον Θεό, με την πρώτη άμεσα, ενώ με την δεύτερη διά μέσου των Πατέρων μας, των απλανών οδηγών κάθε αληθινού, δηλαδή ταπεινού, Χριστιανού. 
* Εν κατακλείδι, πρέπει να συνειδητοποιήσουμε (και αν δεν το κάνoυμε τώρα, θα αναγκαστούμε να το παραδεχτούμε με την πάροδο των χρόνων) ότι η Εκκλησία πλέον βρίσκεται εν διωγμώ. Διανύουμε παρόμοια χρόνια με τα των πρώτων αιώνων, όπου η μεγάλη πλειοψηφία είναι σήμερα ουσιαστικά ειδωλολάτρες, κατ' όνομα μεν Χριστιανοί, θεωρία τε και πράξεσι αντιχριστιανοί. Ας προετοιμαστούμε για τα δύσκολα, για τις Κατακόμβες, για το μαρτύριο, για τα οποία δεν είμαστε έτοιμοι. Και για να το καταφέρουμε δεν χρειάζεται κάτι άλλο, παρά αγάπη, ταπείνωση αληθινή, προσευχή, μελέτη (για να διορθώσουμε τον εαυτό μας και όχι τους άλλους) και ...όχι μεγάλα λόγια πλέον! 
* Και όπως δίδασκε και μια μεγάλη πατερική μορφή της εποχής μας, ο π. Σεραφείμ Ρόουζ: "Θυμήσου ότι η επιβίωση και η σταθερότητα της ύπαρξής σου ως Ορθόδοξος Χριστιανός θα εξαρτηθεί κατά πολύ από την επαφή σου με τη ζώσα παράδοση της Ορθοδοξίας. Εάν η στάση σου είναι ταπεινή και χωρίς «υπέρ-επικριτική» διάθεση, εάν τοποθετήσεις πρώτα τον Χριστό στην καρδιά σου και προσπαθήσεις να ζήσεις µια κανονική ζωή σύμφωνα με τον Ορθόδοξο τρόπο και άσκηση, θα αποκτήσεις αυτή την επαφή".
* Κλείνουμε τις διαπιστώσεις μας, με τις διαπιστώσεις του αειμνήστου πρ. Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου (πηγή εδώ -υπογραμμίσεις ημέτερες): 
"Ἔ, φεύγουμε κ᾿ ἐμεῖς ἀπὸ τὸ σχῆμα αὐτὸ τῆς Ἐκκλησίας, ποὺ ἀπελαμβάναμε ὡρισμένα προνόμια σὲ ὡρισμένας ἐποχὰς καὶ εἶχε μερικὴ ἐλευθερία. Φεύγουμε πλέον ἀπὸ τὸ σχῆμα αὐτὸ τῆς Ἐκκλησίας, καὶ μπαίνομε στὸ σχῆμα τῶν κατακομβῶν.
Tότε πλέον, ὄχι μόνο τροπικῶς, ἀλλὰ καὶ τοπικῶς θὰ χωριστοῦμε. Καὶ ἡ Ἐκκλησία θὰ διωχθῇ· καὶ οἱ ναοὶ θὰ κλείσουν, ὃν τρόπον ἔχουν κλείσει στὴν Ἀλβανία καὶ σὲ ἄλλα μέρη.
Διωγμός. Φαίνονται αὐτὰ ἀπίστευτα· ἀλλὰ ὅλες οἱ ἐνδείξεις φανερώνουν, ὅτι ἐκεῖ βαίνομε. Λοιπόν, πρέπει κ᾿ ἐμεῖς νὰ προετοιμάσωμε τὸν ἑαυτό μας διὰ Ἐκκλησίαν κατακομβῶν.
Ἀλλὰ γεννᾶται τὸ ἐρώτημα. Ἔχομε ἐμεῖς τὴν διάθεσιν αὐτήν; Τί λέτε; Μήπως συμβῇ ἐκεῖνο τὸ ὁποῖον εἶπε ὁ Χριστὸς στὸν Πέτρο· «Σίμων Σίμων, ἰδοὺ ὁ σατανᾶς ἐξῃτήσατο ὑμᾶς τοῦ σινιάσαι ὡς τὸν σῖτον» (ὁ σατανᾶς, λέει, ζητάει νὰ σᾶς κοσκινίσῃ)· «ἐγὼ δὲ ἐδεήθην περὶ σοῦ ἵνα μὴ ἐκλίπῃ ἡ πίστις σου» (Λουκ. 22,31). Ὁ Κύριος ἐγνώριζε τὴν ἀδυναμία τοῦ Πέτρου καὶ ὅτι, ναὶ μὲν εἶχε πόθο εἰλικρινῆ νὰ μείνῃ κοντὰ στὸ Χριστό, ἀλλὰ ἦταν τὸ πνεῦμα του ἀσθενές.
Ὁ Πέτρος ἀπήντησε· «Ἐγώ, Κύριε, μαζί σου θὰ εἶμαι». Κ᾿ ἐσεῖς τώρα εἶστε ἐδῶ πέρα, μαζί μου. Ἀλλὰ θὰ εἶστε πάντα;
Θὰ περάσετε κόσκινο. Δὲν θέλω νὰ σᾶς ἀπογοητεύσω. Ὡραῖα εἶστε τώρα ὅλες ἐδῶ. Δὲν σᾶς πειράζει κανείς, δὲν σᾶς καταδιώκει κανείς. Ἐλεύθερο κατηχητικὸ σχολεῖο ἔχετε, ἐλεύθερες συγκεντρώσεις κάνετε, ἐλεύθερα εἶνε ὅλα. Ζῆτε πάνω σ᾿ ἕνα ὄρος Θαβώρ. «Kαλόν ἐστιν ἡμᾶς ὧδε εἶναι» (Mατθ. 17,4). Ἔχετε τὴ συντροφιά σας, τὸ φαγητό σας, τὸν ὕπνο σας, τὰ κέντρο σας, τὰς εὐκολίας σας. Ὅλα αὐτὰ εἶνε καλὰ καὶ εὐχάριστα. Ἀλλὰ μετὰ ὁ Θεὸς θὰ μᾶς δώσῃ μιὰ κλωτσιά, ὅπως λέει καὶ ὁ Χότζνερ, καὶ θὰ μᾶς πετάξῃ ἀπὸ τὸ ὄρος Θαβώρ· θὰ μᾶς ῥίξῃ κάτω, στὴν σκληρὰν πεδιάδα, στὸ σχῆμα αὐτό.
Γεννᾶται λοιπὸν τὸ ἐρώτημα· ἐμεῖς εἴ­μεθα προετοιμασμένοι γιὰ ἕνα τέτοιο διωγμό;".


(Από μία κατ᾿ οίκον Εκκλησία, 
προετοιμαζόμενοι για τις Κατακόμβες...)





ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΚΥΘΗΡΩΝ: ΖΗΤΑ ΣΥΓΚΛΗΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΤΕΛΕΣΗΣ ΤΗΣ Θ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑΣ


ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΚΥΘΗΡΩΝ: ΖΗΤΑ ΣΥΓΚΛΗΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΤΕΛΕΣΗΣ ΤΗΣ Θ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑΣ
=====

Παρά τήν ὑπ' ἀριθ.3013/10-3-2020 Ἐγκύκλιον τῆς Ἱερᾶς ἡμῶν Συνόδου ἡ ὁποία ἀνεγνώσθη τήν Β΄ Κυριακήν τῶν Νηστειῶν εἰς τούς Ἱερούς Ναούς μας, ἀλλά καί τήν ἐξαγγελίαν τῆς συγκλήσεως τῆς Ἐκτάκτου Συνόδου τῆς 16ης Μαρτίου 2020, ἐλήφθη καί ἐδημοσιεύθη ἡ ὑπ’ ἀριθ. 2867/Υ1 Κοινή Ὑπουργική Ἀπόφασις τῶν Ὑπουργῶν Παιδείας καί Θρησκευμάτων καί Ὑγείας μέ θέμα: «Ἐπιβολή τοῦ μέτρου τῆς προσωρινῆς ἀπαγόρευσης τῆς τέλεσης κάθε εἴδους λειτουργίας καί ἱεροπραξιῶν στούς θρησκευτικούς χώρους λατρείας γιά τό χρονικό διάστημα ἀπό 16-3-2020 ἕως 30-3-2020».

Ἡ μονομερής αὐτή ἀπαγόρευσις τῆς τελέσεως τῆς Θείας Λειτουργίας τῶν Κυριακῶν καί τῆς Θεομητορικῆς Ἑορτῆς τοῦ Εὐαγγελισμοῦ τῆς Θεοτόκου κατά τό εἰρημένο διάστημα, παρά τήν σαφῆ τοποθέτησιν καί Ἀπόφασιν τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς ἡμῶν Συνόδου, προσκρούουσα εἰς τάς Σχέσεις συναλληλίας μεταξύ Ἐκκλησίας καί Κράτους, λυπεῖ βαθύτατα τόν Ὀρθόδοξον Χριστιανικόν Κόσμον καί συνιστᾶ ἀνοίκειον καί ἀνάρμοστον συμπεριφοράν πρός τήν καθ΄ Ἑλλάδα Ὀρθόδοξον Καθολικήν Ἐκκλησίαν μέ δυσμενέστατον ἀντίκτυπον εἰς τάς ψυχάς τοῦ Ὀρθοδόξου Χριστιανικοῦ Πληρώματος. 

Ὅλοι φροντίζομεν διά τήν ἐξασφάλισιν τῆς δημόσιας ὑγιείας καί τήν ἀσφαλῆ ἀντιμετώπισιν τῆς πανδημίας τοῦ κορωνοϊοῦ. Ὄχι, ὅμως, καί μέχρις αὐτοῦ τοῦ σημείου, καθ’ ὅ ἡ κρατική ἐξουσία «ὑπερβαίνει τά ἐσκαμμένα». Διά τοῦτο θεωρεῖται ἐπάναγκες πρός ἀποφυγήν ἄλλων θλιβερῶν παραμέτρων νά συγκληθῇ τό συντομώτερον τό ἁρμόδιον διά τά σοβαρότατα αὐτά θέματα Ὄργανον τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος.

Τά super market, φερ’ εἰπεῖν, θά λειτουργοῦν καθ’ ὅλας τάς ὥρας τῶν Κυριακῶν, καί τῶν ἄλλων ἡμερῶν, διά νά παρέχουν τόν ὑλικόν ἄρτον, ἐνῷ οἱ Ἱεροί Ναοί μας παρακωλύονται νομικῶς διά νά προσφέρουν εἰς τούς πιστούς τόν Οὐράνιον Ἄρτον τῆς Θείας Εὐχαριστίας. 

Ἄς τό γνωρίζουν οἱ ἡγέτες τοῦ Ἔθνους μας ὅτι, ἐάν οἱ ἀδίστακτοι γείτονές μας ἐξ ἀνατολῶν προχωρήσουν εἰς τά σκοτεινά σχέδιά των καί αἱματοκυλίσουν τόν τόπον μας, ὁ πιστός Ἑλληνορθόδοξος Λαός μας δέν θά καταφύγῃ εἰς τά Ὑπουργεῖα, ἀλλά εἰς τούς Ἱερούς μας Ναούς. Ἄς μήν τούς στεροῦμε τήν μεγάλη εὐλογία τῆς Θείας Λειτουργίας καί τῆς Θείας Κοινωνίας.


Προκαλεί ο Ιμπραήμ Σερίφ: Τα τζαμιά της Θράκης ανήκουν στην Τουρκία

Προκαλεί για ακόμη μία φορά ο ψευδομουφτής της Ροδόπης, Ιμπραήμ Σερίφ.


Προκλητική είναι η συμπεριφορά του ψευδομουφτή Ροδόπης, Ιμπραήμ Σερίφ και οι δηλώσεις του για τα τζαμιά της Θράκης.
Ο ψευδομουφτής Ροδόπης Ιμπραήμ Σερίφ θεωρεί ότι τα τζαμιά της Θράκης ανήκουν στη τουρκική επικράτεια και εξεγείρεται που βλέπει τους Έλληνες να πειθαρχούν στους νόμους της ελληνικής πολιτείας και να μην πηγαίνουν στα τζαμιά.


Δείτε το άρθρο της ΕΣΤΙΑΣ με τίτλο «Απελάστε τον!

Στην Ουκρανία οι ναοί παραμένουν ανοικτοί και λειτουργούνται κανονικά


Στη συνεδρία της συνήλθε στις 18 Μαρτίου 2020 στην έδρα της  Λαύρας των Σπηλαίων του Κιέβου υπό την προεδρία του Μακαριωτάτου Μητροπολίτη Κιέβου και πάσης Ουκρανίας Ονουφρίου η Ιερά Σύνοδος της Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας.
Ο Μακαριώτατος Μητροπολίτης Ονούφριος ενημέρωσε τους συνοδικού για το ταξίδι του στο Αμμάν της Ιορδανίας για να συμμετάσχει στις 26 Φεβρουαρίου 2020 στη συνάντηση Προκαθημένων και εκπροσώπων των κατά τόπους Ορθοδόξων Εκκλησιών. Τα μέλη της Συνόδου υπογράμμισαν τη σημασία τέτοιας συναντήσεως ως πρώτου βήματος στην πορεία επιλύσεως της κρίσεως στην παγκόσμια Ορθοδοξία. Η Σύνοδος διαπίστωσε ότι σήμερα το κύριο πρόβλημα για την Ορθοδοξία αποτελεί  η εσφαλμένη εκκλησιολογία του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως, συνέπεια της οποίας ήταν οι αντικανονικές ενέργειες αυτού στην Ουκρανία. Επίσης επισημάνθηκε ότι η επίλυση του Ουκρανικού εκκλησιαστικού είναι μια επιτακτική ανάγκη για την παγκόσμια Ορθοδοξία.
Οι συνοδικοί αρχιερείς έλαβαν υπόψη τους την ενημέρωση του Προκαθημένου της Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας για την από 27 έως 29 Φεβρουαρίου του τρ.ε. επίσκεψή του στο Μαυροβούνιο, όπου συμμετείχε στους εορτασμούς με αφορμή την ημέρα μνήμης του Οσίου Συμεών του Μυροβλήτου και την 800η επέτειο από ιδρύσεως της σημερινής Ιεράς Μητροπόλεως Μαυροβουνίου. Ο Μακαριώτατος προέστη της Θείας Λειτουργίας και των λιτανευτικών πομπών με συμμετοχή των 100 χιλ. και πλέων πιστών. Η Ιερά Σύνοδος εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του στον Αγιώτατο Πατριάρχη Σερβίας Ειρηναίο και τον Μητροπολίτη Μαυροβουνίου και Παραθαλασσίας Αμφιλόχιο για την πρόσκληση και τη θερμή υποδοχή, επισημαίνοντας τη σπουδαιότητα του συλλειτούργου, της αδελφικής κοινωνίας και αμοιβαίας υποστηρίξεως.
Επιπλέον, στη συνεδρία ελήφθη απόφαση για το φετινό εορτασμό της 400ης επετείου ανασυγκροτήσεως της Ορθοδόξου Ιεραρχίας στην Ουκρανία και της 75ης επετείου της Νίκης. Με αφορμή τις επετείους προγραμματίσθηκαν διάφορες εορταστικές εκδηλώσεις.
Ιδιαίτερη σημασία έχουν αποφάσεις της Ιεράς Συνόδου της Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας για τις ιδιαιτερότητες της εκκλησιαστικής ζωής στις συνθήκες εξαπλώσεως του κορονοϊού COVID-19. Ειδικότερα δε τονίσθηκε ανάγκη ηρεμίας, αποφυγή πανικού και απευθύνθηκε έκκληση στους κληρικούς, τους μονάζοντες και τους λαϊκούς να εντείνουν τις προσευχές τους. Η Σύνοδος καθιέρωσε το κείμενο της προσευχής και των δεήσεως κατά το «ἐλεήσον ἡμᾶς ὁ Θεὸς…», που θα εκπέμπονται κατά τη Θεία Λειτουργία σε όλο το διάστημα της καραντίνας.
Οι Συνοδικοί τόνισαν ότι οι ναοί σήμερα παραμένουν ανοικτοί και λειτουργούνται κανονικά. Επίσης αποδέχθηκε σκόπιμο καθώς διαρκεί η καραντίνα να τελούνται δεήσεις με ραντισμό με το αγίασμα και κωδωνοκρουσία. Επιπλέον, η απόφαση της Συνόδου υπογραμμίζει την ανάγκη προσοχής στις αποφάσεις και συστάσεις του Υπουργείου Υγείας της Ουκρανίας και των οργάνων της κρατικής εξουσίας σχετικά με τα αντιεπιδημικά μέτρα και τους περιορισμούς. Σε περίπτωση εάν εξαιτίας της εξαπλώσεως του κορονοϊού απαιτηθούν επιπρόσθετοι περιορισμοί οι επαρχιούχοι επίσκοποι ενδείκνυνται να συντονίσουν τις αποφάσεις τους με τον Προκαθήμενο της Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας.
Ακόμη η Σύνοδος της Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας υιοθέτησε Έκκληση της εξαπλώσεως του κορονοϊού COVID-19.
Τέλος η Ιεράς Σύνοδος ασχολήθηκε με τρέχοντα υπηρεσιακά ζητήματα, προέβη σε διορισμούς νέων Καθηγουμένων, αγιοκατατάξεις νέων αγίων και εκλογές νέων Επισκόπων.


Έκλεισε για τους προσκυνητές η Ιερά Μονή Σινά


Έκλεισε για τους προσκυνητές η Ιερά Μονή Σινά

Κλειστή για τους επισκέπτες και προσκυνητές θα παραμείνει μέχρι τις 31 Μαρτίου η Ιερά Μονή Σινά.

Η Μοναστική Αδελφότητα έλαβε αυτό για ένα προσωρινό προληπτικό μέτρο για τη μη εξάπλωση του κορωνοϊού και το οποίο ανακοινώθηκε επίσημα στις αρμόδιες αιγυπτιακές Αρχές.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, το Καθολικό της Ιεράς Μονής θα παραμείνει κλειστό για τους επισκέπτες μέχρι τις 31 Μαρτίου. Ωστόσο, οι μοναχοί θα συνεχίσουν να πραγματοποιούν εντός του ναού όλες τις ιερές ακολουθίες, προσευχόμενοι υπέρ του κόσμου. Ανοιχτός παραμένει ο χώρος όπου βρίσκονται το πηγάδι του Μωυσή και η Αγία Βάτος.
«Ο Θεός να προστατεύει τον λαό της Αιγύπτου. Ο Θεός να προστατεύει τον Πρόεδρο της χώρας, Άμπντελ Φατάχ Αλ Σίσι», καταλήγει η ανακοίνωση της Ιεράς Μονής Σινά.