Τετάρτη 22 Απριλίου 2020

Γιατί ἀνησυχῶ μὲ τὴν στάση τῶν ἐπισκόπων...


Τὸ παρὸν κέιμενο μᾶς τὸ ἔστειλε ἕνας ἀναγνώστης τοῦ Ρωμαίικου Ὁδοιπορικοῦ...

Δὲν ἀνησύχησα τόσο ὅταν ἔκλεισε ὁ Μητσοτάκης τὶς ἐκκλησίες καὶ τὴν λατρεία, Καὶ ποιὸς εἶναι αὐτός; Ἕνας πολιτικός. Σήμερα εἶναι, αὔριο δὲν εἶναι.
Δὲν ἀνησύχησα τόσο πολὺ ὅταν βγῆκε τὸ πρῶτο ἀνακοινωθὲν τῆς Ἱερᾶς Συνόδου. Ἦταν ἕνας συμβιβασμός, πού συμπεριλάμβανε τή Θεία Λειτουργία.
Ἀνησύχησα ὅμως ὅταν οἱ ἐπίσκοποι ἄρχισαν νὰ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΟΥΝ τὰ τοῦ κλειδώματος τῶν ἐκκλησιῶν καὶ νὰ τὰ στολίζουν μὲ θεολογικὲς τοποθετήσεις. «Κάνω ἀγάπη γιὰ τὸν διπλανό μου», «θυσιάζομαι ἐγὼ γιὰ τὸν ἄλλο, τὸν ἔχοντα ἀνάγκη (ἡλικιωμένο)», «προνοητικῶς ἔκλεισαν οἱ ἐκκλησίες». Τὸ νὰ τοποθετείται ἡ ΔΙΣ μὲ φράσεις τοῦ Ἁγίου Εφραίμ τοῦ Κατουνακιώτη, δὲν μᾶς παρηγορεῖ, ἀλλὰ μᾶς ἐξοργίζει. Τὸ νὰ χρησιμοποιεῖ ὡς παράδειγμα τὴν Ἁγία Μαρία τὴν Αἰγυπτία, ποὺ ἦταν ἐξαίρεση ἀσκητικῆς ζωῆς (ζῶντας γυμνὴ) γιὰ νὰ παρηγορηθεῖ ἕνα ὁλόκληρο ἐκκλησιαστικὸ σῶμα, μὲ θλίβει. Χρησιμοποιεῖ (ἡ διοικοῦσα ἐκκλησιὰ) ἐπιλεκτικὰ παραδείγματα Ἁγίων γιὰ νὰ δικαιολογήσει τὰ πεπραγμένα της, χωρὶς αὐτὰ τὰ παραδείγματα νὰ συνάδουν μὲ τὸ....
πνεῦμα μὲ τὸ ὁποῖο πλέον αὐτὴ ἐνεργεῖ.
Ἀκοῦμε στὸ διαδίκτυο τὶς ἀκολουθίες καὶ πάλι οἱ ἐπίσκοποι, ὄχι σὰν πατέρες, ἀλλὰ σὰν ξένοι, μάς κουνᾶνε τὸ δάχτυλο, ἀφιερώνοντάς μας πολλὰ λεπτὰ τοῦ λόγου τους, λέγοντας μᾶς «κρίνετε εὔκολα καὶ βιαστικά, δὲν δείχνετε ταπείνωση, δὲν κάνετε ὑπακοὴ κάποιοι» χρησιμοποιῶντας πάλι εὐαγγελικὰ χωρία κατὰ τὸ δοκοῦν. Ἐπειδὴ ταπεινώθηκε ὁ Χριστὸς ἕως ἐσχάτων, νὰ ταπεινωθοῦμε καὶ ἐμεῖς καὶ νὰ «μαζευτοῦμε» σὲ αὐτὸ ποὺ λέει ἡ διοικοῦσα ἐκκλησία καὶ οἱ ἐπίσκοποι. Τὸ νὰ μᾶς λένε συνέχεια (οἱ ἐπίσκοποι) ἀνυπάκουους, ράθυμους, χριστιανοὺς τοῦ πληκτρολογίου, χριστιανοὺς μὲ μεγάλη γλῶσσα καὶ αὐτὸ κατάκριση δὲν εἶναι ἀπὸ μέρους τους; Τὸ νὰ ἐξαντλοῦν σὲ αὐτὰ τὰ τὴν κριτική τους, χωρὶς σοβαρὰ θεολογικὰ «ἐπιχειρήματα» εἶναι τοὐλάχιστον ἀνούσιο.
Θὰ ἀνησυχοῦσα λιγότερο ἂν οἱ ἐπίσκοποι μᾶς ἔλεγαν: «Δὲν εἴμαστε ἄξιοι νὰ σᾶς ποιμάνουμε, φοβηθήκαμε τὴν ρήξη μὲ τὸ κράτος καὶ τὴν κοινὴ λογική, μέχρι ἐκεῖ φθάνει τὸ θάρρος μας. Συγχωρέστε μας». Ἔτσι θὰ μᾶς ἔδειχναν ὅτι ἢ σχέση τους μὲ τὸ ποίμνιο εἶναι εὐθεῖα. Θὰ μᾶς ἀποδείκνυαν ὅτι ὑπάρχει σύν-ἀντίληψη σὲ αὐτὸ τὸ τόσο σοβαρὸ θεολογικὸ θέμα.
Ἀνησυχῶ πολὺ γιατί εἴμαστε ἀρεστοὶ στοὺς ἐπισκόπους μόνο ὅταν τούς λέμε «μπράβο Σεβασμιώτατε, εὖγε». Ὅπως ὁ γέροντας Ευθύμιος ἀπὸ τὴν Καψάλα. Τοὺς ἐνόχλησε ποὺ μίλησε καὶ τὸν ἔλεγξαν. Ἄν τοὺς ἔπλεκε τὸ ἐγκώμιο θὰ τὸν εἶχαν ἀναφορὰ στὰ σημερινά τους κηρύγματα. Κρίση κατὰ τό δοκοῦν δηλαδή!!!
Ἀνησυχῶ ποὺ πλέον τὰ κηρύγματά τους μοῦ εἶναι ξένα.
Ἀνησυχῶ ποὺ ἀκούω στὰ λόγια τους ἕναν «ἄλλον» Χριστό.
Μὲ παρηγορεῖ ποὺ δὲν εἶμαι ὁ μόνος ποὺ ἔχω αὐτὲς τὶς ἀνησυχίες.
Καὶ βέβαια δὲν ἀνησυχῶ γιατί «Ζεί Κύριος ὁ Θεὸς ἡμῶν».

Καλὴ Ἀνάσταση!

Υ.Γ1: Ὅλα τὰ παραπάνω δὲν εἶναι πολεμικὴ ἀλλὰ «ἡ καλὴ ἀνησυχία».
Υ.Γ2: Πιστεύω ὅτι ὑπάρχουν ἐξαιρέσεις σὲ κάποιους ἐπισκόπους. Ἐλπίζω τοὐλάχιστον.


ΔΕΛΤΙΟΝ ΤΥΠΟΥ ΤΩΝ «ΕΘΝΙΚΩΝ ΦΥΛΑΚΩΝ» ΠΕΡΙ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ



ΔΕΛΤΙΟΝ ΤΥΠΟΥ ΤΩΝ «ΕΘΝΙΚΩΝ ΦΥΛΑΚΩΝ» ΠΕΡΙ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ
ΕΘΝΙΚΟΙ ΦΥΛΑΚΕΣ

«ΙΣΤΑΜΕΘΑ ΑΓΡΥΠΝΟΙ»

Τ.Θ. 67250,
Τ.Κ. 15102, Μελίσσια Ἀττικῆς
Τηλ.: 210 5248000

Ἠλ. Διεύθυνσις: info@ethnikoiphylakes.org
Ἱστοσελίς: https://ethnikoiphylakes.org


Ἐν Ἀθήναις, τῇ 18ῃ Μαρτίου 2020
Ἀρ. Πρωτ.: Φ1/15/18-03-20
ΔΕΛΤΙΟΝ ΤΥΠΟΥ
ΘΕΜΑ: «Κορωνοϊός»

Α΄

Εἶναι φανερὸ πλέον τοῖς πᾶσι, ὅτι οἱ ἰθύνοντες νόες (Ρότσιλντ, Γκέητς, Σόρος) τῆς διεθνοῦς σιωνιστικῆς, καμπαλιστικῆς καὶ μασονοκρατούμενης ἀντιχρίστου «Νέας Ἐποχῆς» τοῦ Ὑδροχόου καὶ τῆς «Νέας Τάξεως Πραγμάτων», μὲ τὰ πειθήνια ὄργανά τους στὸν πολιτικὸ καὶ ἐκκλησιαστικὸ χῶρο, ἐπιχειροῦν μέσῳ τοῦ βιολογικοῦ καὶ ὑβριδικοῦ πολέμου τῆς καλῶς προμελετημένης καὶ προσχεδιασμένης σπορᾶς τοῦ κατασκευασμένου «κορωνοϊοῦ», πρῶτα στὴν Κίνα, ἔπειτα στὴν Ἰταλία καὶ δι’ αὐτῶν σὲ ὁλόκληρο τὸν κόσμο, μὲ ἀπροκάλυπτα ἀπολυταρχικὸ καὶ ὁλοκληρωτικὸ τρόπο, νὰ ἐπιβάλουν τὴν παγκόσμια δικτατορία καὶ κυριαρχία τους.
Μὲ ὄργανα τὸν «κορωνοϊό», τὸν ἐπακολουθοῦντα ἐνσπειρόμενο φόβο, τὸν πανικό, τὴν τρομοκρατία καὶ τὸν θάνατο, ἀποσκοποῦν:
στὴν μείωσι τοῦ πληθυσμοῦ τῆς γῆς,
στὸν ἀπόλυτο ἔλεγχο τῆς ἀνθρωπότητος,
στὴν φτωχοποίησι τῶν ἀνθρώπων,
στὸν ἀπόλυτο οἰκονομικὸ ἔλεγχο,
στὴν παγκόσμια ἠλεκτρονικὴ διακυβέρνησι,
στὴν ἐπιβολὴ τῆς ἀχρήματης κοινωνίας, τοῦ πλαστικοῦ χρήματος, τῆς «Κάρτας τοῦ Πολίτη», τῆς νέας ταυτότητος, καὶ ἀργότερα τοῦ χαράγματος-σφραγίσματος τῶν ἀνθρώπων,
στὸ χτύπημα ἐναντίον τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας καὶ τοῦ ΘεανθρώπουΧριστοῦ,
στὸ κλείσιμο τῶν Ἱερῶν Ναῶν ἐν μέσῳ τῆς Ἁγίας καὶ Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς καὶ τοῦ ἐπὶ θύραις ἐρχομένου Πάσχα,
στὴν ἀπαγόρευσι προσκυνήσεως καὶ ἀσπασμοῦ τῶν Ἱερῶν Εἰκόνων καὶ τοῦ Τιμίου Σταυροῦ (εἰκονομαχία),
στὴν ἀπαγόρευσι τῶν Ἱερῶν Ἀκολουθιῶν καὶ Θείων Λειτουργιῶν καὶ τῆς συμμετοχῆς σ’ αὐτὲς τῶν πιστῶν,
στὴν ἀπαγόρευσι τῆς μεταλήψεως τοῦ Τιμίου Σώματος καὶ Αἵματος τοῦ Θεανθρώπου Χριστοῦ ἀπὸ τοὺς πιστούς,
στὴν ἐπιβολὴ τῆς καύσεως τῶν νεκρῶν,
στὸ χτύπημα ἐναντίον τῆς ἁγιοτόκου καὶ ἡρωοτόκου Ὀρθοδόξου Ἑλλάδος μας,
στὴν κατάργησι τῶν θρησκευτικῶν καὶ ἐθνικῶν ἑορτῶν καὶ παρελάσεων, καὶ
στὴν κατάκτησι τῆς Χώρας μας μέσῳ τῆς εἰσβολῆς ἀλλοθρήσκων λαθρομεταναστῶν καὶ ἐνδεχομένου πολέμου μὲ τὴν Τουρκία.
Στὴν προσπάθειά τους αὐτὴν γιὰ τὴν ἐπιβολὴ τῶν ἀνωτέρω ἀνόμων, ἀπανθρώπων καὶ ἀντιχρίστων σχεδίων τους, ἔχουν τοποθετήσει τὰ εἰδικὰ ἐκλεγμένα, ἐκπαιδευμένα καὶ μυημένα στὴν λέσχη Μπίλντερμπεργκ καὶ τὴν Μασονία πειθήνια ὄργανά τους σὲ καίριες ἡγετικὲς θέσεις τοῦ πολιτικοῦ καὶ ἐκκλησιαστικοῦ γίγνεσθαι.
Ἀπὸ μὲν τοὺς πολιτικοὺς ἡγέτες (παλαιοὺς καὶ σημερινούς), κανεὶς δὲν περιμένει κάτι τὸ σπουδαῖον, διότι εἶναι γνωστὴ ἡ ἐκκλησιομάχος καὶ διωκτικὴ τῆς Ὀρθοδοξίας καὶ τῆς Ἑλλάδος διακομματικὴ πολιτική τους. Ἀπὸ δὲ τοὺς ἐκκλησιαστικούς, διοικητικοὺς ἡγέτες, τὸν Ἀρχιεπίσκοπο καὶ τὴν Διαρκῆ «Ἱερὰ» Σύνοδο τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, περιμέναμε τοὐλάχιστον νὰ ὑπερασπισθοῦν αὐτό, τὸ ὁποῖο ὑποτίθεται ὅτι ἐκπροσωποῦν, δηλ. τὸν Χριστό, τὴν Ἐκκλησία καὶ τὴν Ὀρθοδοξία. Δυστυχῶς, ὅμως, αὐτοὶ ἀπεδείχθησαν συνευδοκοῦντες, πρόθυμοι, ὑπάκουοι, δουλικοί, νενέκοι στὰ κελεύσματα τοῦ Καίσαρα περὶ ἀναστολῆς λειτουργίας τῶν Ἱερῶν Ναῶν, λόγῳ «κορωνοϊοῦ», εὐτελίζοντας μὲν καὶ προδίδοντας τοὺς ἑαυτούς τους, τὴν ὑπόστασί τους, τὴν ἀποστολή τους, τὸν κλῆρο, τὸν λαό, τὴν Ἐκκλησία καὶ τὴν Ἁγία Ὀρθοδοξία, ἀποδεικνύοντας δὲ ὅτι ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος δὲν εἶναι πλέον ἐλευθέρα καὶ ζῶσα, ἀλλὰ αἰχμάλωτη καὶ νεκρή.
Ἀναφερόμεθα βεβαίως στὴν ἐπαίσχυντη, κατάπτυστη καὶ ἀπαράδεκτη ἀπόφασι τῆς Διαρκοῦς «Ἱερᾶς» Συνόδου τῆς 16-03-2020¹, ἡ ὁποία μόνον ὀργή, ἀγανάκτησι καὶ θλίψι μπορεῖ νὰ προκαλῇ.
Εἶναι ἡ πρώτη φορὰ στὰ χρονικά, ποὺ ἀνώτατοι ρασοφόροι προτρέπουν τοὺς πιστούς -ἔστω καὶ προσωρινῶς- νὰ μὴ πηγαίνουν στοὺς Ναούς, νὰ μὴν ἀσπάζωνται τὶς Ἱερὲς Εἰκόνες καὶ τὸν Τίμιο Σταυρό, νὰ μὴ κοινωνοῦν τῶν Ἀχράντων Μυστηρίων λόγῳ κορωνοϊοῦ, καὶ αὐτὸ νὰ τὸ ὀνομάζουν «θέλημα Θεοῦ»! Τοὺς ὁδηγοῦν ἔτσι μὲ ἀπόλυτη μαθηματικὴ ἀκρίβεια στὸν πνευματικὸ θάνατο. Ντροπὴ καὶ αἶσχος! Αἰδὼς Ἀργεῖοι!
Θὰ μποροῦσε ἄραγε ὁ μισόθεος, μισάνθρωπος καὶ μισόκαλος Διάβολος νὰ πετύχῃ μεγαλύτερη νίκη ἀπὸ αὐτήν, ποὺ τοῦ δίνουν οἱ σύγχρονοι προβατόσχημοι λύκοι, οἱ βαρεῖς λύκοι, οἱ ἄπιστοι, ἐγκάθετοι, σατανοκινούμενοι καὶ φοβούμενοι τὸν ἰὸ καὶ ὄχι τὸν Υἱὸ τοῦ Θεοῦ ρασοφόροι, οἱ ὁποῖοι πλήττουν καίρια τὴν Ὀρθοδοξία καὶ ἀνασταυρώνουν τὸν Χριστὸ στὶς ἔσχατες καὶ ἀποκαλυπτικὲς αὐτὲς ἡμέρες; Ἀφοῦ, λοιπόν, δὲν μποροῦν νὰ ἠγηθοῦν καὶ νὰ ὑπερασπισθοῦν τὰ αὐτονόητα, τὰ ἱερὰ καὶ τὰ ὅσια τῆς Ἐκκλησίας καὶ τῆς Πατρίδος, καὶ ἀποδεικνύονται ἀνάξιοι καὶ κατώτεροι τῶν περιστάσεων, τότε δὲν τοὺς μένει ἄλλος δρόμος ἀπὸ τὸ νὰ ἀποχωρήσουν, νὰ κρεμάσουν τὸ πετραχῆλι καὶ τὸ ὠμοφόριό τους, νὰ παραιτηθοῦν καὶ νὰ μετανοήσουν γιὰ τὸ μέγιστο κακό, ποὺ ἔχουν προκαλέσει στὴν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ. Οὔτως ἢ ἄλλως ἔχουν χάσει ἐδῶ καὶ καιρὸ τὴν ἀξιοπιστία καὶ τὴν ἔξωθεν καλὴ μαρτυρία τοῦ ἐνσυνειδήτου καὶ εὐσεβοῦς πληρώματος τῆς Ἐκκλησίας.

Β΄

Πολλὰ ἔχουν εἰπωθῇ αὐτὸ τὸ διάστημα γιὰ τὸν «κορωνοϊό», ἀλλὰ σχεδὸν κανεὶς δὲν ἑστίασε τὸ κέντρο βάρους καὶ δὲν ἐπικεντρώθηκε στὴν πραγματικὴ καὶ οὐσιαστικὴ αἰτία, ἐξ αἰτίας τῆς ὁποίας παρεχώρησε ὁ Ἅγιος Τριαδικὸς Θεὸς αὐτὴν τὴν πανδημία. Ἡ αἰτία δὲν εἶναι ἄλλη ἀπὸ τὴν ΑΜΑΡΤΙΑ, τὴν ΑΠΙΣΤΙΑ καὶ τὴν ΜΕΓΙΣΤΗ ΑΠΟΣΤΑΣΙΑ τῶν ἀνθρώπων ἀπὸ τὸν Θεό.
Ἐμεῖς οἱ ἄνθρωποι παραβαίνουμε τὶς θεῖες ἐντολές. Ἀκολουθοῦμε τὶς ὀρέξεις καὶ τὰ θελήματά μας, ἀντὶ τοῦ θελήματος τοῦ Θεοῦ. Διενεργοῦμε κάθε μέρα καὶ ἐπιμελῶς κάθε ἁμαρτία, δηλ. καταλαλιά, βλασφημία, μνησικακία, ψευδολογία, αἰσχρολογία, δόλο, ἔριδα, φθόνο, κακία, πονηρὲς καὶ ἀκάθαρτες πράξεις, ἀσέλγεια, ἀδικία, ἐπιορκία, ἐκτρώσεις, κάθε ἀθέμιτη αἰσχρουργία, φυσικὴ καὶ παρὰ φύσιν, προγαμιαῖες σχέσεις, πορνεία, μοιχεία, ὁμοφυλοφιλία, πολιτικοὺς γάμους, γάμους ὁμοφυλοφίλων, ὑιοθεσίες τέκνων ἀπὸ ὁμοφυλοφίλους, παρελάσεις ὁμοφυλοφίλων, ἀλλαγὴ φύλου καὶ μάλιστα ἀπὸ 15 ἐτῶν, θεματικὴ ἑβδομάδα, σεξουαλικὴ ἀγωγή. Παραβαίνουμε τὶς σωτήριες ἐντολές, τὶς ἱερὲς συνθῆκες, τὶς ὁποῖες συνήψαμε κατὰ τὸ Ἅγιο Βάπτισμά μας. Ἀθετοῦμε τὸ φρικτὸ Αἷμα τῆς διαθήκης. Ὑβρίζουμε τὸ Πνεῦμα τῆς Χάριτος. Καταφρονοῦμε τὴν φοβερὴ καὶ ὑπερφυᾶ ὑιοθεσία. Θεωροῦμε ὅτι ἡ Ἁγία Γραφή, ὁ θεῖος Νόμος καὶ ἡ θεόπνευστη διδασκαλία εἶναι ρήματα κενὰ καὶ ἔρημα πράξεως. Τὸ σεπτὸ Εὐαγγέλιο καὶ τὸν ἀληθῆ Χριστιανισμό, τὴν Ὀρθοδοξία, τὰ περιφέρουμε μόνο κατ’ ὄνομα καὶ στὰ λόγια. Τὰ χέρια μας εἶναι ἐπιτήδεια γιὰ κάθε ἁρπαγὴ καὶ πλεονεξία. Τὰ πόδια μας εἶναι ἕτοιμα γιὰ κάθε ἀδικία καὶ κακεντρέχεια καὶ γιὰ νὰ καταπατοῦν τὴν μερίδα τῶν ἀδελφῶν. Τὸ στόμα μας γίνεται ὄργανο κάθε αἰσχρότητος καὶ μωρολογίας, ἐπιορκίας καὶ διαβολῆς. Γεμίζουμε τὰ μάτια καὶ τὶς αἰσθήσεις μας μὲ κάθε ἀσωτία καὶ ἀσέλγεια. Καταπατοῦμε τὸν νοῦ μας. Τὰ μέλη τοῦ Χριστοῦ τὰ κάνουμε μέλη πόρνης καί, ἀντὶ γιὰ ναοὺς τοῦ Θεοῦ, τὰ καταντοῦμε ἀποθῆκες φθορᾶς καὶ ἀκαθαρσίας.
Ἀλλά, ἐκτὸς ἀπὸ τὸ ἠθικὸ ἐπίπεδο, ἀποτυχγάνουμε καὶ στὸ δογματικό. Συμπροσευχόμαστε ἀντικανονικῶς καὶ ἀσυστόλως μὲ αἱρετικοὺς καὶ ἀλλοθρήσκους. Ἀποδεχόμαστε τὸν σατανοκίνητο διαχριστιανικὸ καὶ διαθρησκειακὸ συγκρητιστικὸ Οἰκουμενισμό. Μεταλλάσσουμε τὸ ὀρθόδοξο μάθημα τῶν θρησκευτικῶν σὲ πανθρησκειακό, συγκρητιστικὸ καὶ οἰκουμενιστικό. Ἀναγνωρίζουμε τὸν ἀντίχριστο καὶ αἱρεσιάρχη Πάπα Ρώμης ὡς Ἐκκλησία καὶ τὸν προσκαλοῦμε στὴν Ἑλλάδα μὲ τὸ πρόσχημα τῆς προσκυνηματικῆς ἐπισκέψεως. Παρέχουμε ἐκκλησιαστικότητα στοὺς αἱρετικοὺς παπικούς, προτεστάντες καὶ μονοφυσῖτες, στοὺς ὁποίους ἀποδίδουμε ἀποστολικὴ διαδοχή, ἱερωσύνη, μυστήρια καὶ Χάριν. Ἐκτιμοῦμε θετικῶς καὶ συμμετέχουμε στοὺς ἀλυσιτελεῖς καὶ ἀκάρπους διαχριστιανικοὺς καὶ διαθρησκειακοὺς διαλόγους καὶ στὸ Παγκόσμιο Συμβούλιο «Ἐκκλησιῶν», δηλ. αἱρέσεων, εὐτελίζοντας τὴν Ἁγία Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ. Ἀποκαλοῦμε τὸ Κοράνιο «ἱερὸ καὶ ἅγιο». Ὀνομάζουμε τὶς ἑβραϊκὲς συναγωγὲς καὶ τὰ ἰσλαμικὰ τζαμιὰ «ἱερὰ» καὶ χώρους λατρείας τοῦ ἀληθινοῦ Θεοῦ. Ἀποδεχόμαστε τὴν ληστρική, αἱρετικὴ καὶ οἰκουμενιστικὴ ψευδοσύνοδο τῆς Κρήτης καὶ τὶς αἱρετικὲς ἀποφάσεις της. Ἱερολογοῦμε τοὺς ἀθεμίτους μεικτοὺς γάμους. Ἀπορρίπτουμε τὴν μοναδικότητα καὶ ἀποκλειστικότητα τῆς σωτηρίας στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία. Ἐφαρμόζουμε τὴν μεταπατερικότητα, τὴν πατρομαχία καὶ τὴν μετακανονικότητα. Ἀναγνωρίζουμε τοὺς ἀκοινωνήτους, καθηρημένους, αὐτοχειροτονήτους καὶ σχισματοαιρετικοὺς τῆς Οὐκρανίας ὡς Ἐκκλησία, συλλειτουργοῦμε μαζί τους, τοὺς μνημονεύουμε καὶ μολυνόμαστε. Ἀναγνωρίζουμε ὡς Κεφαλὴ τῆς Ἐκκλησίας, ὄχι τὸν Θεάνθρωπο Χριστό, ἀλλὰ τὸν Οἰκουμενικὸ Πατριάρχη, στὸν ὁποῖο προσδίδουμε τὸ πρωτεῖο ἄνευ ἴσων. Μιλᾶμε γιὰ «ἀνοιχτὴ» Θεία Κοινωνία ἄνευ προϋποθέσεων.
Γιὰ ὅλες τὶς ἀνωτέρω τραγικότατες καὶ φρικτότατες βλασφημίες μας ἐναντίον τοῦ Τρισυποστάτου Θεοῦ, μὲ τὶς ὁποῖες βλασφημεῖται τὸ Πανάγιον Ὄνομά Του ἐν τοῖς ἔθνεσι, ξέσπασε ἡ παιδαγωγικὴ ὀργὴ καὶ τιμωρία τοῦ Θεοῦ ἐπάνω μας μὲ τὸν «κορωνοϊό». «Διὰ ταῦτα γὰρ ἔρχεται ἡ ὀργὴ τοῦ Θεοῦ ἐπὶ τοὺς υἱοὺς τῆς ἀπειθείας»², λέγει ὁ Ἀπόστολος Παῦλος. Καὶ ὁ Ἴδιος ὁ Θεὸς διὰ τοῦ Προφήτου Ἠσαΐου λέγει:
«Καὶ ἐὰν θέλητε καὶ εἰσακούσητέ μου, τὰ ἀγαθὰ τῆς γῆς φάγεσθε. Ἐὰν δὲ μὴ θέλητε μηδὲ εἰσακούσητέ μου, μάχαιρα ὑμᾶς κατέδεται. Τὸ γὰρ στόμα Κυρίου ἐλάλησε ταῦτα»³.

Γ΄

Γιὰ τὴν ἀνωτέρω προδοσία θὰ ἔπρεπε ἡ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ νὰ κηρυχθῇ ἐν διωγμῷ, νὰ κτυποῦν πένθιμα οἱ καμπάνες τῶν Ναῶν, νὰ ἀφυπνισθοῦν καὶ νὰ ξεσηκωθοῦν ὁ ἱερὸς κλῆρος καὶ ὁ εὐσεβὴς λαός, νὰ παραμείνουν ἀνοικτοὶ οἱ Ἱεροὶ Ναοί, νὰ τελοῦνται κανονικῶς ὅλες οἱ Ἱερὲς Ἀκολουθίες καὶ οἱ Θεῖες Λειτουργίες, νὰ γίνωνται Ἱερὲς Λιτανεῖες, παρακλήσεις, δεήσεις καὶ προσευχές.
Μόνη διέξοδος στὸ τραγικὸ ἀδιέξοδο, τὸ ὁποῖο βιώνουμε αὐτὲς τὶς ἡμέρες, εἶναι ἡ ΑΓΙΑ ΑΝΥΠΑΚΟΗ ΣΤΑ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΑ ΚΕΛΕΥΣΜΑΤΑ, ἡ ΠΑΝΔΗΜΗ, ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ, ΝΙΝΕΥΙΤΙΚΗ ΜΕΤΑΝΟΙΑ, ἡ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΙΣ ΤΩΝ ΑΜΑΡΤΙΩΝ ΜΑΣ, ὁ ΣΥΧΝΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΜΟΣ, ἡ ΣΥΧΝΗ ΘΕΙΑ ΜΕΤΑΛΗΨΙΣ καὶ ἡ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΜΙΑ, ΑΓΙΑ, ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ, ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ.
«Πειθαρχεῖν Θεῷ μᾶλλον ἢ ἀνθρώποις»⁴. «Εἰ ὁ Θεὸς μεθ’ ἡμῶν, οὐδεὶς καθ’ ἡμῶν».

¹https://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/35914-iera-sunodos-anoixtes-oi-ekklisies-gia-kat-idian-proseuxi-kai-liti-telesi-theias-leitourgias
² Ἐφεσ. 5, 6.
³ Ἠσ. 1, 19-20.
⁴ Πράξ. 5, 29.

Ἐκ τῆς Διευθύνσεως Θρησκευτικῶν Ὑποθέσεων

«Συνταγή προφύλαξης σε περίπτωση επιδημίας από αγιορείτικο χειρόγραφο του 1770»


Αναδιφώντας παλαιά χειρόγραφα εντόπισα και μία παλαιά συνταγή αφεψήματος για προφύλαξη από τη μόλυνση στον καιρό της φοβερής επιδημίας πανούκλας στην πόλη της Μασσαλίας το 1720. Το κείμενο που ακολουθεί προέρχεται από τον κώδικα αρ. 381 της Μονής Βατοπεδίου του Αγίου Όρους (φ. 127v) και δημοσιεύεται εδώ ορθογραφημένο με την πρόθυμη και ευγενική παραχώρηση εκ μέρους της Μονής. Το χειρόγραφο γράφτηκε στη Σάμο το έτος 1770.


Το φ. 127v (παλαιά αρίθμηση σελ. 226) του κώδικα 381 της Μ. Βατοπεδίου.

«Ἰατρεία διά τήν πανώλην ὁπού τήν ἔβγαλαν 4 κλέπτες εἰς τήν φοβεράν πόλιν τῆς Μαρσίλιας καί ἔγδυναν τούς ἀρρώστους καί δέν ἐβλάφθησαν. Ἐν πρώτοις μία χούφτα ἀπήγανο. Δευτέρα μία χούφτα ἀλιφασκιά. Τρίτον μία χούφτα ἀψίνθιο. Τέταρτον μία χούφτα δενδρολίβανο. Πέμπτο μία χούφτα φλισκούνι.
Αὐτά ὅλα νά τά βάνης εἰς 600 δράμια ξίδι καλό καί σέ τσοκάλι πήλινο, να τό σκεπάσης νά σταθῆ 48 ὧρες κοντά εἰς τήν φωτία. Ἔπειτα νά τό βάλης ἀπάνω εἰς τήν φωτία ἕως νά κοντεύη νά πάρη βράση. Καί πρίν νά βράση, νά τό κατεβάσης κάτω, νά τό σουρίξης (σουρώσεις) εἰς μίαν πότζαν (φιάλη) καί πάραυτα νά ρίξης ὀκτώ δράμια κάμφορα καί νά τό σκεπάσης ἕως νά κρυώση καί νά πίνης κάθε δύο ὥρας ἀπό δύο δράμια καί νά ἀλείφης ὅλα σου τά πόλσια, ἤγουν τούς σφυγμούς σου, τούς μηλίγγους σου, τήν μύτην σου καί δέν φοβᾶσαι νά βλαφθῆς.
Αὐτό τό ξίδι πρέπει νά τό μεταχειρίζωνται οἱ ἰατροί καί πνευματικοί ὁπού τούς προσκαλοῦν εἰς κάθε ἀρρωστία καί δέν φοβᾶται ἀπό κάθε φλοῦσο (επιδημία) λοιμικῆς, λέγω πανώλη καί κάθε ἀρρωστία, μένει ἄβλαβος.»


Η πλατεία της Μασσαλίας γεμάτη από τα πτώματα της επιδημίας. Από την ιστοσελίδα Made in Maseille “L’histoire de la peste de 1720 qui a décimé la moitié de la population marseillaise” 26 janvier 2018.


Ανέτρεξα λοιπόν πρόχειρα στο διαδίκτυο για να διασταυρώσω την πληροφορία αυτή και πράγματι η πληροφορία του χειρογράφου είναι ακριβής. Στη βιβλιογραφία το μίγμα αυτό αναφέρεται ως “vinaigre des 4 voleures” (ξίδι των 4 κλεφτών) καί επινοήθηκε από τέσσερις κλέφτες κατά τη διάρκεια μιας άλλης επιδημίας στην Τουλούζη στα χρόνια 1628-1631. Μεταφέρω σε μετάφραση το σχετικό απόσπασμα από το άρθρο της Wikipedia.
«Η προέλευση αυτού του αφεψήματος έχει ως εξής: τέσσερις κλέφτες συλλαμβάνονται ενώ ληστεύουν τα θύματα της πανούκλας κατά τη διάρκεια μιας επιδημίας στην Τουλούζη του 1628-1631. Προκειμένου να σώσουν τη ζωή τους, αποκαλύπτουν το μυστικό της σύνθεσης μιας θεραπείας που τους επέτρεψε να προστατευθούν από τη μόλυνση. Το παρασκεύασμα έγινε από αψίνθιο, φασκόμηλο, μέντα, δεντρολίβανο, ρου (ρούδι στην κοινή γλώσσα, σουμάκι), λεβάντα, κανέλα, γαρύφαλλο και σκόρδο. Παρά την αποκάλυψη αυτού του μυστικού, οι κλέφτες φέρεται να απαγχονίστηκαν».
Είναι πολύ ενδιαφέρον κανείς να ανατρέξει στις διάφορες ιστοσελίδες σχετικά με την επιδημία της Μασσαλίας της οποίας ο απόηχος ακούγεται και σήμερα. Η ανάρτηση αυτή ας δώσει την αφορμή σε όσους ενδιαφέρονται να πληροφορηθούν σχετικά. Η σύγκριση πάντως με την παρούσα κατάσταση ως προς τα μέτρα προφύλαξης που λαμβάνονται δεν διαφέρει και πολύ από τότε. Ας ευχηθούμε η επιδημία του κορονοϊού να περάσει γρήγορα και με τις λιγότερες απώλειες.


Επιστολή Μητροπολίτη Κερκύρας προς την Υπ. Παιδείας Ν. Κεραμέως

kerkiras kerameos
Επιστολή προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Νίκη Κεραμέως απέστειλε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων κ. Νεκτάριος, σε απάντηση δικής της επιστολής που εστάλη την Μεγάλη Πέμπτη 16 Απριλίου 2020, αναφορικά με τις λιτανείες στο Ιερό προσκύνημα του Αγίου Σπυρίδωνος.
Στην επιστολή του ο κ. Νεκτάριος αναφέρει τα εξής:
«Ἄφησα νά περάσουν οἱ παρελθοῦσες ἡμέρες τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Ἑβδομάδος, οἱ ὁποῖες εἶναι τό κέντρο τῆς πίστεώς μας, τόσο γιά τούς Ἐπισκόπους καί τούς ἱερεῖς μας, ὅσο καί γιά τόν λαό μας, πρίν σᾶς ἀπαντήσω στήν ἐπιστολή πού εἴχατε-καί τό ἀναγνωρίζω- τήν εὐγένεια νά μοῦ ἀποστείλετε ἀργά τό βράδυ τῆς Μεγάλης Πέμπτης 16 Ἀπριλίου 2020.
Σᾶς εὐχαριστῶ κατ' ἀρχάς πού ἀπαντήσατε, ἔστω καί ἀρνητικά, στό αἴτημά μας πρός τόν πρωθυπουργό τῆς χώρας νά ἐξετάσει τό θέμα τῆς λιτανεύσεως στόν ναό τοῦ Ἁγίου Σπυρίδωνος τοῦ Ἐπιταφίου τοῦ Χριστοῦ καί τοῦ ἱεροῦ σκηνώματος τό Μέγα Σάββατο μέ τόν ἐλάχιστο ἀριθμό πού θά καθιστοῦσε τήν λιτανεία ἀξιοπρεπῆ.
Δέν ἱκανοποιήσατε τό αἴτημά μας, μέ ἀποτέλεσμα ἡ λιτανεία νά γίνει περικεκομμένη καί ἐκ περιτροπῆς, μία φορά τό σκήνωμα καί δύο φορές ὁ Ἐπιτάφιος, καί αὐτό μόνο καί μόνο γιά νά μήν διακοπεῖ, ἔστω καί τυπικά, ἡ παράδοση.
Τήν εὐθύνη ὅμως γι'αυτήν τήν κατάσταση τήν φέρει ἀκέραια ἡ ἑλληνική κυβέρνηση.
Σᾶς ἐνημερώνω γιά μία ἀκόμη φορά ὅτι ἡ ἀπό κοινοῦ λιτάνευση τοῦ Ἐπιταφίου καί τοῦ σκηνώματος τοῦ Ἁγίου Σπυρίδωνος ἦταν ἀπόφαση τῆς Ἐνετικῆς κατοχικῆς διακυβερνήσεως τῆς Κέρκυρας, ἡ ὁποία μετέθεσε τήν λιτανεία τοῦ ἐπιταφίου τοῦ προσκυνήματος τό πρωί τοῦ Μεγάλου Σαββάτου, γιά νά τήν συνδέσει μέ τήν λιτάνευση τοῦ ἱεροῦ σκηνώματος, ὥστε νά μήν συγκεντρώνεται ὁ λαός δύο φορές, Μεγάλη Παρασκευή καί Μέγα Σάββατο.
Ὁ Ἅγιος Σπυρίδων, ἐξάλλου, δέν εἶναι ἕνας ἅγιος τοπικός, ἀλλά οἰκουμενικός, παγκόσμιας ἐμβέλειας.
Τόν σεβάστηκαν οἱ αἰῶνες. Τόν σεβάστηκαν ἑτερόδοξοι χριστιανοί, ὅπως οἱ Ἐνετοί, οἱ Γάλλοι, οἱ Ἄγγλοι, οι Ἰταλοί.
Ἔδωσε δύναμη καί στούς ὁμοδόξους μας Ρώσους, ὅταν κατεῖχαν τά Ἑπτάνησα ἀπό τό 1800 ἕως τό 1807. Τόν σεβάστηκαν ἀκόμη καί οἱ γερμανικές δυνάμεις Κατοχῆς.
Ὅλοι ἐπέτρεψαν τήν λιτάνευση τοῦ ἱεροῦ σκηνώματος καί δέν ἐπικαλέστηκαν κάποιον λόγο γιά νά μή γίνει, πόσο μᾶλλον ὅταν γνώριζαν πώς σέ περιόδους πανδημίας, οἱ Κερκυραῖοι στόν Ἄγιο Σπυρίδωνα ἀπευθύνονταν, εἴτε κατασταλτικῶς γιά τήν ἀντιμετώπιση τῆς ἀρρώστειας, εἴτε εὐχαριστιακῶς, μετά τήν λύση δίς τῆς πανδημίας τῆς πανώλους, λοιμώδους ἀσθενίας ἀναλόγου μέ τόν κορωνοϊό.
Γι' αὐτό καί διεξάγονται οἱ λιτανεῖες τῆς Κυριακῆς τῶν Βαΐων καί τοῦ Πρωτοκύριακου τοῦ Νοεμβρίου.
Μπορεῖ γιά τήν ἐποχή μας νά προηγεῖται ἡ ἰατρική καί ἡ γνώμη τῶν εἰδικῶν, ὅμως γιά ἕνα μεγάλο τμῆμα τοῦ λαοῦ μας ἡ πίστη στόν Θεό εἶναι ἐξίσου σημαντικός παράγοντας για τήν ζωή του καί αὐτό ἤθελε καί θέλει ἕναν διακριτικό σεβασμό.
Ἀναφέρετε στήν ἐπιστολή σας ὅτι ζοῦμε πρωτόγνωρα γεγονότα στήν πατρίδα μας καί στόν κόσμο.
Δέν τό ἀμφισβήτησε κανείς αὐτό, ὅπως ἐπίσης καί τίς πολλές προσπάθειες πού ἡ κυβέρνηση τῆς χώρας μας ἔκανε γιά νά μήν πληγεῖ ὁ λαός μας καί χαθοῦν ἀνθρώπινες ζωές.
Λυπούμαστε πού ἔχουν πεθάνει ἄνθρωποι, παρά τά μέτρα, κάτι πού δείχνει ὅτι ἡ ἰατρική ἐπιστήμη, τήν ὁποία γιά μᾶς δημιούργησε ὁ Θεός Λόγος, ἡ ὄντως Σοφία καί Ἐπιστήμη, δέν εἶναι παντοδύναμη.
Μέ σεβασμό σταθήκαμε ἔναντι τῶν μέτρων τῆς πολιτείας.
Συστήσαμε ἄμεσα δι' ἐγκυκλίου μας, τήν ὁποία ἐπισυνάπτουμε, τήν τήρηση ὅλων τῶν μέτρων καί προτρέψαμε τόν λαό μας νά μείνει κατ' οἶκον, ἰδιαίτατα τίς εὐπαθεῖς ὁμάδες, ἡλικιωμένους καί μέ ὑποκείμενα νοσήματα καί ὅσους παρουσίαζαν συμπτώματα ὕποπτα.
Δέν μποροῦμε ὅμως νά μήν ἐπισημάνουμε τήν ἔλλειψη, καί συχνά καί τήν ἀπουσία σεβασμοῦ ἔναντι αὐτῆς τῆς συμμετοχῆς τῆς Ἐκκλησίας γενικά, ὅπως καί τοῦ πιστοῦ λαοῦ μας, στήν προσπάθεια τῆς κυβερνήσεως, ἀπό μεγάλη μερίδα τῶν ΜΜΕ, τηλεοπτικῶν καί διαδικτυακῶν.
Ἀσκήθηκε τεράστια πίεση στό ζήτημα τῆς θείας κοινωνίας, τό ὁποῖο γιά τήν δογματική μας παράδοση εἶναι σωστικό καί ὑποχρεωτικό γιά ὅσους θέλουν νά εἶναι πιστοί, καί αὐτή ἡ πίεση δέν ἔτυχε, τουλάχιστον ὅσο ἔχω παρακολουθήσει, οὐδέποτε τῆς ἀποδοκιμασίας τῆς ἑλληνικῆς Κυβερνήσεως καί πάντως ὄχι ἀπό ἐσᾶς, ὡς καθ' ὕλην ἁρμόδια γιά τά θέματα τῶν θρησκευμάτων.
Δέν ἀντιληφθήκατε, δέν ὑπολογίσατε τόν διχασμό ἀνάμεσα στόν λαό μας;
Δέν αἰσθανθήκατε ὅτι ἀφήνοντας τούς πιστούς χριστιανούς ἀνυπεράσπιστους στό bullying οὐσιαστικά τό ὁποῖο ὑπέστησαν διότι ἤθελαν νά κοινωνοῦν, τούς ὁδηγήσατε σέ μία μορφή κοινωνικῆς περιθωριοποίησης;
Σημειωτέον ὅτι καί οἱ πιστοί χριστιανοί εἶναι πολίτες τῆς χώρας, ἔχουν ὅλα τά δικαιώματα πού ἔχουν καί ὅσοι δέν πιστεύουν, καί θά ἔλεγα ὅτι ἀπό παράδοση ἔχουν μία μεγάλη εὐαισθησία πατριωτική καί θρησκευτική.
Ὁ λαλίστατος κ. Ὑφυπουργός Προστασίας τοῦ Πολίτη, ὁ ὁποῖος φαίνεται, κατά δήλωσή του, ὅτι γνωρίζει ποιός εἶναι περισσότερο πιστός καί ποιός ὄχι, παρήγγειλε καθ' ὑπέρβασιν τῶν ἁρμοδιοτήτων του, ἀσκώντας πίεση στόν Ὑπουργό τῆς Δικαιοσύνης, δίωξη κατ' ἐμοῦ καί ἐναντίον ἑνός, ἀπό ὅσο πληροφορήθηκα, εὐλαβεστάτου ἱερέως στήν Ἀθήνα, διότι τολμήσαμε νά μεταδώσουμε τήν θεία κοινωνία.
Μάλιστα, στήν δική μου περίπτωση ἡ μετάδοση ἔγινε ἐντός τοῦ ἱεροῦ ναοῦ καί ἐντός τῆς θείας λειτουργίας, ὅπως ἀκριβῶς προβλέπει ἡ ἐκκλησιαστική μας τάξη.
Εἶστε Ὑπουργός καί Θρησκευμάτων. Γνωρίζετε ὅτι ὅταν τελεῖται Θεία Λειτουργία, δίδεται καί ἡ Θεία Κοινωνία.
Θά μπορούσατε νά ἐνημερώσετε τόν συνάδελφό σας ὑφυπουργό, ὁ ὁποῖος φάνηκε νά τό ἀγνοεῖ.
Ποινικοποιήθηκε λοιπόν ἡ μετάδοση τῆς θείας κοινωνίας. Ποινικοποιήθηκε ὁ Χριστός.
Ποινικοποιήθηκε ἡ πεμπτουσία τῆς ζωῆς τῆς Ἐκκλησίας, ἡ ὁποία εἶναι συνδεδεμένη καί συνταγματικά μέ τήν ζωή τοῦ λαοῦ μας καί καλύπτεται ὡς δικαίωμα θρησκευτικῆς λατρείας τόσο ἀπό τό Σύνταγμα τῆς χώρας μας ὅσο καί ἀπό τίς διεθνεῖς συμβάσεις ἀνθρωπίνων δικαιωμάτων. Νομίζω ὅτι εἶναι καιρός νά ἀνανήψουμε.
Δράττομαι τῆς εὐκαιρίας νά ἀναφερθῶ καί στό ὑπεράριθμον, καί γιά τό ὁποῖο ἐπίσης ὁ κ. 'Υφυπουργός Προστασίας τοῦ Πολίτη ἔδωσε ἀναρμοδίως τηλεοπτική παραγγελία νά ἀσκηθεῖ δίωξή μας.
Σᾶς ἐνημερώνω ὅτι εἶχα προσκαλέσει τόν Ἀστυνομικό Διευθυντή τοῦ τόπου μας τήν Παρασκευή 10 Ἀπριλίου 2020 καί τοῦ εἶχα πεῖ ὅτι γιά νά γίνει ἡ λιτανεία χρειάζονταν οἱ τέσσερις ἱερεῖς πού θά σήκωναν τό σκήνωμα, ἕνας πού θά ἔφερε τήν δεξιά χεῖρα τοῦ Ἁγίου καί ἕνας τό ἱερό εὐαγγέλιο, ὁ πρωτοσύγκελλος ὡς τελετάρχης, ἕνας λαϊκός νά φέρει τόν σταυρό ὡς ἐπικεφαλῆς τῆς λιτανείας, ὁ Μητροπολίτης καί οἱ διάκονοί του, ὅπως καί οἱ νεωκόροι, γιά νά φέρουν τά βάθρα ὅπου στέκεται τό ἱερό σκήνωμα, ὥστε νά γίνουν οἱ δεήσεις, ἐνῶ στό καμπαναριό τοῦ προσκυνήματος, ἐκτός τοῦ κυρίως χώρου τοῦ ἱεροῦ ναοῦ, θά ἀνέβαιναν οἱ καμπανάδες.
Στήν θεία λειτουργία συμμετεῖχαν μόνο δύο ἱερεῖς καί οἱ ἱεροψάλτες τοῦ προσκυνήματος, ἐνῶ διακόνησαν καί οἱ νεωκόροι.
Στήν λιτάνευση τοῦ ἱεροῦ σκηνώματος προσῆλθε ἡ Δήμαρχος Κέρκυρας καί ὁ πρόεδρος τοῦ Δημοτικοῦ Συμβουλίου, καθότι ἡ λιτανεία γίνεται μέ τήν τελική εὐθύνη τοῦ Δήμου Κεντρικῆς Κέρκυρας, ὅπως εἶναι ἡ τοπική μας ἰδιαιτερότητα ἀπό τά χρόνια τῆς Ἑνώσεως τῆς Ἑπτανήσου μέ τήν Ἑλλάδα.
Αὐτό ἦταν τό μέγα σκάνδαλο. Ἡ παρουσία τῆς Δημάρχου πού ἐκπροσωποῦσε ἐκ τῆς ἰδιότητός της τόν κερκυραϊκό λαό.
Στόν ναό, ὅπως διαπίστωσα, εἶχαν εἰσέλθει τά τηλεοπτικά συνεργεῖα τῶν δύο καναλιῶν τοῦ νησιοῦ μας.
Δέν θά μποροῦσα, ὄντας λειτουργός, νά ἐλέγξω τόν ἀριθμό τῶν τεχνικῶν πού τά συνεργεῖα εἶχαν, διακόπτοντας τήν θεία λειτουργία, οὔτε μποροῦσα ἐκ τῆς θέσεώς μου νά βγάλω κάποιον ἔξω ἀπό τον ναό. Αὐτό εἶναι ὑπόθεση ἄλλων.
Συνελήφθην λοιπόν τήν ἑπόμενη ἡμέρα καί ὁδηγήθηκα στόν εἰσαγγελέα, ὑφιστάμενος ὡς Μητροπολίτης Κερκύρας, καί στό πρόσωπό μου καί ὁ πιστός λαός, τοῦ ὁποίου τῇ χάριτι τοῦ Παναγίου Πνεύματος τυγχάνω Ποιμενάρχης αὐτοῦ, διασυρμό πανελλαδικῶς τῇ ἐμμέσῳ προτροπῇ τοῦ κυρίου Ὑφυπουργοῦ.
Τιμή μου νά ὑφίσταμαι τέτοια συμπεριφορά, τιμή μου, τηρουμένων τῶν ἀναλογιῶν, νά ἀκολουθῶ τόν δρόμο τοῦ Χριστοῦ μας ἀντίστοιχες ἡμέρες.
Εὐχαριστῶ τόν Θεό, διότι ἐπέτρεψε νά ἀποκαλυφθοῦν οἱ διαλογισμοί ὅλων. Τά ὑπόλοιπα θά τά λύσει ἡ δικαιοσύνη.
Μετ' ἐκπλήξεως βέβαια, διαπίστωσα τίς ἑπόμενες ἡμέρες, ὅτι στόν Μητροπολιτικό Ναό Ἀθηνῶν, Μεγάλη Πέμπτη βράδυ, Μεγάλη Παρασκευή καί Ἀνάσταση, ὁ ἀριθμός τῶν συμμετεχόντων στίς ἱερές ἀκολουθίες ἦτο ἀνάλογος ἤ καί μεγαλύτερος τῆς συμμετοχῆς στήν ἐντός τοῦ ναοῦ, κεκλεισμένων τῶν θυρῶν γιά τόν λαό, λιτανεία τήν Κυριακή τῶν Βαΐων στήν Κέρκυρα.
Δύο μέτρα καί δύο σταθμά. Φαίνεται ὅμως ὅτι ὅσοι σᾶς εἶναι γενικῶς εὐχάριστοι, ἀπολαμβάνουν προνομίων. Αὐτά διότι μοῦ ἐγράψατε περί τυχόν πικρίας πού ἔχω.
Ἡ πικρία μου, κυρία Ὑπουργέ, δέν εἶναι γιά τόν λαό τῆς Κέρκυρας. Τό ἀντίθετο θά ἔλεγα.
Οἱ ἐκδηλώσεις τῶν ἀνθρώπων καί ἰδιαίτερα τῶν πιστῶν γιά τήν στάση μου ὑπῆρξαν συγκινητικές.
Τόν λαό μου τόν ἀγαπῶ καί μέ ἀγαπᾶ. Ἡ πικρία μου εἶναι ἔκφραση τῆς πικρίας αὐτοῦ τοῦ λαοῦ ἔναντι τῆς κυβερνήσεώς του, ἡ ὁποία δέν σεβάστηκε τήν πίστη του.
Δέν τόν ἐμπιστεύθηκε ὅτι θά μποροῦσε νά τηρήσει τά μέτρα πού ἡ πολιτεία ὁρίζει γιά τήν προμήθεια τῶν ὑλικῶν ἀγαθῶν ἀναμένοντας νά προσκυνήσει τόν Τίμιο Σταυρό, τόν Ἐπιτάφιο τοῦ Κυρίου, νἀ κοινωνήσει ὄχι τήν ὥρα τῆς ἱερᾶς ἀκολουθίας, ἀλλά κατ' οἰκονομίαν, μετά.
Τό λέω αὐτό γιατί μοῦ γράφετε γιά τήν «οἰκονομία» τῆς Ἑκκλησίας. Ἐκεῖ ἔπρεπε νά ἀσκηθεῖ οἰκονομία καί ὄχι στήν ἀποστέρηση τῆς θείας κοινωνίας ἤ τῆς προσκυνήσεως τοῦ Ἐσταυρωμένου καί τοῦ Ἐπιταφίου.
Πικρία διότι δέν τοῦ ἐπετράπη νά προσκυνήσει τό λείψανο τοῦ Ἁγίου Σπυρίδωνος, τό ὁποῖο μέχρι τήν Τρίτη τοῦ Πάσχα μένει στήν θύρα ἐντός τοῦ ναοῦ ὄρθιο.
Πικρία διότι ἡ ἀστυνομοκρατούμενη διοίκηση τῆς χώρας σφράγισε τίς πόρτες τοῦ Ἱεροῦ Προσκυνήματος, ὡσάν νέα κουστωδία πού φυλάττει τόν τάφο τοῦ Χριστοῦ.
Πικρία διότι πλῆθος κόσμου συμμετεῖχε χωρίς καμία προφύλαξη καί μέ τἠν ἀνοχή τῆς ἀστυνομίας στήν ρίψη τῶν μπότηδων τό Μέγα Σάββατο, στήν παρακολούθηση τῶν ἠχογραφημένων προβῶν τῶν Φιλαρμονικῶν τῆς Κέρκυρας (οὐδόλως μέ ἐνοχλεῖ αὐτό, τά δύο μέτρα καί δύο σταθμά μέ ἐνοχλοῦν) καί μάλιστα μέ τήν χρήση μεγαφώνων πού κατά τά ἄλλα ἀπαγορεύτηκαν στούς ναούς καί μόνο, πικρία διά τήν ἀπουσία ἐμπιστοσύνης στήν Ἐκκλησία νά τηρήσει μέτρα τά ὁποῖα θά ἐπέτρεπαν στούς πιστούς νά μήν αἰσθάνονται ἐν διωγμῷ.
Θλίβομαι λοιπόν καί σᾶς θεωρῶ καί ἐσᾶς, ὡς τήν καθ' ὕλην διά τά θρησκεύματα Ὑπουργό, ὑπεύθυνη.
Παρεμπιπτόντως, οἱ θέσεις σας γιά τήν «οἰκονομία», ὅπως ἀναφέρεσθε στήν ἀπό 16ης Ἀπριλίου ἐπιστολή σας, ἀντανακλοῦν τίς ἀπόψεις τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου στήν γνωστή συνέντευξή του στόν Antenna, οἱ ὁποῖες ὅμως θέσεις ἀποδεικνύεται ὅτι δέν εἶναι σωστές, ὅπως τεκμηριώνει μέ πλῆθος ἐπιχειρημάτων πού δέν βρῆκαν ἀντίθετη ἀπάντηση σέ δύο σχετικά ἄρθρα του ὁ καθηγητής (ἐπ.) τοῦ Ἐκκλησιαστικοῦ Δικαίου τῆς Νομικῆς Σχολῆς τοῦ Ἀριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης κ. Κυριάκος Κυριαζόπουλος, ἐνῶ τό θέμα τῆς συνταγματικότητας τῶν μέτρων σχετικά μέ τήν ἀπαγόρευση τῆς θρησκευτικῆς λατρείας καί πάλι δείχνει ἰδιαίτερα προβληματικό, ὅπως ὁ ἴδιος καθηγητής ἔδειξε ξεκάθαρα σέ ἄλλα τρία ἄρθρα του.
Τέλος, ἐπειδή ἀναφερθήκατε στήν Ἱερά Σύνοδο καί τόν Μακαριώτατο θέλω νά σᾶς πῶ ὅτι αὐτό τό διάστημα ἔχουμε κατάλυση τοῦ συνοδικοῦ συστήματος.
Στήν ἀπόφαση ἡ ὁποία ἐλήφθη τήν 1η Ἀπριλίου στήν συνεδρίαση τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου καί στήν ἐγκύκλιο πού μᾶς ἀπεστάλη μᾶς ἐνημέρωναν ὅτι οἱ ναοί θά εἶναι ἀνοιχτοί καθημερινά ἀπό τίς 11 τό πρωί ἕως τήν 1 τό μεσημέρι καί τήν Μεγάλη Παρασκευή ἀπό τήν 1 τό μεσημέρι ἕως τίς 5 τό ἀπόγευμα.
Ὁ ἐκπρόσωπος τύπου τῆς Ἱερᾶς Συνόδου, μέ τήν σύμφωνη γνώμη τοῦ Μακαριωτάτου, ὅπως ὁ ἴδιος ἐδήλωσε, χωρίς νά ἔχει τέτοιο δικαίωμα, καθώς θά ἔπρεπε νά ὑπάρξει νέα συνεδρίαση τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου, ἀκύρωσε αὐτήν τήν συνοδική ἀπόφαση καί ἔδωσε τήν δυνατότητα νά ὀνειδισθεῖ κλῆρος καί λαός γιά τήν πίστη του.
Αὐτό μπορεῖ νά σᾶς διευκόλυνε, διότι ὁλοφάνερα εἴχατε χαράξει τήν γραμμή σας. Ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος ὅμως ἐτρώθη καί αὐτό δέν νομίζω ὅτι πρέπει νά μείνει χωρίς θεραπεία.
Ἐμεῖς παραμένουμε πιστοί στόν ἀληθινό Θεό καί ἕτοιμοι νά συνεργαστοῦμε μέ τήν Πολιτεία, στά πλαίσια ὅμως τῶν διακριτῶν ρόλων, τά ὅρια τῶν ὁποίων, κατά τή γνώμη μας, παραβιάστηκαν ἐμφανῶς ἐξαιτίας τῆς ἀντισυνταγματικῆς ἀναμείξεως τῆς Πολιτείας στά θέματα ἀποκλειστικῆς ἁρμοδιότητας τῆς Ἐκκλησίας.
Ὑποθέτω ὅτι θά μᾶς ζητηθεῖ ἀπό τήν ἑλληνική κυβέρνηση νά βοηθήσουμε κατά τήν ἀλλαγή περιεχομένου τῆς κρίσεως, μετά τήν ἔξοδό μας ἀπό τό ἰατρικό μέρος της καί τήν φανέρωση τῶν οἰκονομικῶν συνεπειῶν της.
Ἡ Ἐκκλησία πάντοτε στάθηκε κοντά στόν ἄνθρωπο. Δέν μποροῦμε ὅμως νά ἀδιαφορήσουμε γιά ὅσα ἔγιναν.
Εὔχομαι νά βγοῦμε ὅλοι μας σοφότεροι, κι ἐσεῖς κι ἐμεῖς! Χριστός Ἀνέστη!»

ΤΟ ΕΙΔΑΜΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟ........ (6o MEΡΟΣ)


Μερικοί δημοσίευσαν την κάτωθι αφίσα:


νομίζοντας ότι είναι αφίσα του Π.Ο.Υ (Παγκοσμίου Οργανισμού Υγείας). Η αλήθεια είναι ότι δεν είναι  αφίσα του Π.Ο.Υ αλλά υπάρχει εδώ (από μία συναυλία της) 

Η αφίσα αυτή:

 

εἰναι από εδώ



«το φεστιβάλ «One World: Together At home». Μία πρωτοβουλία της οργάνωσης Global Citizen και της Lady Gaga, στο πλαίσιο της εκστρατείας υποστήριξης του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, των εργαζομένων στον υγειονομικό τομέα, αλλά και για την οικονομική ενίσχυση των δομών υγείας».

Η άνωθεν κυρία....., δώρησε χρήματα για την αντιμετώπιση ασθενειών, δείτε εδώ

Αν το εν λόγω πρόσωπο είναι σατανίστρια ή το κάνει για εμπορικούς σκοπούς κ.λπ. είναι άλλο θέμα. Το να λέγουν όμως διάφοροι ότι είναι αφίσα του Π.Ο.Υ δεν  είναι αληθές.

Ας προσέχουν λίγο μερικοί διότι ρεζιλεύονται και χάνεται και το δίκιο που μπορεί να έχουν.....



ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ








Bill Gates, Η κανονικότητα επιστρέφει μόνο όταν έχουμε εμβολιάσει ολόκληρο τον παγκόσμιο πληθυσμό





Με μια ακόμη συνέντευξή του στους FT ο Μπιλ Γκειτς επανέρχεται στην ανάγκη εμβολιασμού του παγκόσμιου πληθυσμού ως τη μόνη διέξοδο από την πανδημία.
Προσπαθεί μάλιστα να αποκλείσει κάθε ενδεχόμενο διαφορετικής αντιμετώπισης του προβλήματος. Μεταξύ άλλων αναφέρει: "Δεν έχετε επιλογή. Οι άνθρωποι ενεργούν σαν να έχετε άλλη επιλογή. Οι άνθρωποι δεν θέλουν να πάνε στο γήπεδο όταν μπορεί να μολυνθούν. Ξέρετε, δεν είναι η κυβέρνηση που λέει εντάξει, απλώς αγνοήστε αυτήν την ασθένεια. Οι άνθρωποι επηρεάζονται βαθιά βλέποντας αυτούς τους θανάτους, γνωρίζοντας ότι θα μπορούσαν να είναι μέρος της αλυσίδας μετάδοσης, και οι ηλικιωμένοι, οι γονείς τους, οι παππούδες τους, θα μπορούσαν να επηρεαστούν από αυτό.

Και έτσι δεν μπορείτε να πείτε, αγνοήστε τι συμβαίνει εδώ. Θα υπάρχει η δυνατότητα, ιδιαίτερα στις πλούσιες χώρες, να υπάρξει κάποια άρση των μέτρων περιορισμού εάν τα πράγματα πάνε καλά τους επόμενους μήνες. Αλλά για τον κόσμο γενικά, η κανονικότητα επιστρέφει μόνο όταν έχουμε εμβολιάσει σε μεγάλο βαθμό ολόκληρο τον παγκόσμιο πληθυσμό. Και παρόλο που υπάρχει πολλή δουλειά στις δοκιμές, πολλή δουλειά για τα φάρμακα με τα οποία ασχολούμαστε, προσπαθώντας να επιτύχουμε αυτόν τον φιλόδοξο στόχο, ο οποίος δεν έχει γίνει ποτέ για το εμβόλιο, αυτή η προσπάθειά μας βρίσκεται στην κορυφή της λίστας μας".