Τετάρτη 19 Αυγούστου 2020

Η ανηθικότητα υποτιμά τον κίνδυνο



Είχαμε πει, η ανηθικότητα υποτιμά τον κίνδυνο. Η πηγή του ήθους, η συνείδηση, ο φύλακας του βιολογικού πολιτισμού, φύλακας τον οποίον η πνευματική μου κληρονομιά τον εντόπισε και τον κατέγραψε και τον υλοποίησε με το «νους υγιής εν σώματι υγιεί». Και μετά απ’ αυτό, δηλαδή τη βιολογική άμυνα για τη διατήρηση του βιολογικού πολιτισμού, άμυνα εναντίον της φθοράς, την χρησιμοποίησε εναντίον και των βαρβάρων που εισέβαλαν και εισβάλλουν, μέχρι σήμερα, για να συντομεύσουν την φθορά του παγκόσμιου πολιτισμού. 

Γι’ αυτό η πνευματική μου κληρονομιά ήτο μόνιμα και νόμιμα αντιστεκόμενη στο παραγόμενο εκ της αγνοίας προς διατήρηση του πολιτισμού. Βλέπετε Όρκο των εφήβων της αρχαίας Ελλάδος (Πόλεις-Κράτη), όρκος παράγωγο του «Πάντων πατήρ πόλεμος» (Ηράκλειτος), εκ του οποίου παράγεται ο ορισμός τι σημαίνει πολιτισμός: Η συνεχής άνοδος του πεσμένου ανθρώπου με στόχο να συναντηθεί με το ύψος από το οποίο έπεσε. Το ύψος της χαμένης αφθαρσίας του βιολογικού μέρους και το ύψος της χαμένης επαφής του κτιστού ανθρωπίνου πνεύματος με τον Άκτιστο Δημιουργό του, βλέπετε Ναζωραίο. 

Μέσω αυτής της παιδείας εγράφησαν τα Έπη των Ελλήνων. Η θυσία των Ελλήνων, δίδαγμα για τους λαούς: Η άγνοια αδυνατεί ενώπιον της αληθινής γνώσης, η ελάχιστη αληθινή γνώση κατατροπώνει τους όγκους της άγνοιας. Ντροπιασμένη η άγνοια από τις αλλεπάλληλες ήττες της, σοφίστηκε την πανούργα προδοσία, πανούργα προδοσία χωρίς χρονοδιάγραμμα: Είναι χαζό να χύνετε το αίμα σας και να κοπιάζετε για τη διατήρηση του πολιτισμού, τη διατήρηση της ποιότητας των αγαθών και του περιβάλλοντος. Πόσα χρόνια θα ζήσετε, ξεχάστε τον κόπο και αντιγράψτε το βάρβαρο κόλπο των Δυτικών. Τα παιδιά σας θα βρουν μόνα τους τον δρόμο τους, αναμιγνυόμενα με το εφήμερο κάλλος του βάρβαρου κόλπου. Και αυτή η καινοφανής παιδεία έγινε αποδεκτή από τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς, τους ιερείς, τους νομικούς, οι οποίοι δέχτηκαν τη νομιμοποίηση της ανηθικότητας, την διαφημιζόμενη ανηθικότητα από τα Μ.Μ.Ε. διότι εντοπίζουν το πρόβλημα χωρίς τη λύση του και το διαφημίζουν, από πού και πώς αμείβονται για αυτή την διαφήμιση; 

Και τώρα ήλθε η ώρα του θερισμού, θερίζουμε ό,τι σπείραμε. Σπείραμε ανηθικότητα, η οποία υποτιμά τον κίνδυνο. Μάταια οι σπείραντες την ανηθικότητα προσπαθούν τώρα να πείσουν τους νέους να επανέλθουν στο ήθος, που σε κάνει υπεύθυνο εναντίον της όποιας επικινδυνότητας, αυξανόμενης επικινδυνότητας με πανουργία, δηλαδή αρχικά αόρατης επικινδυνότητας που σακάτευε την άμυνα του οργανισμού, την οποία τώρα επί της ορατής επικινδυνότητας την ψάχνουμε την βιολογική άμυνα (ανοσοποιητικό σύστημα) και δεν την βρίσκουμε πουθενά, ούτε στον βιολογικό πολιτισμό ούτε στον περιβαλλοντικό πολιτισμό. 

Αυτή την ανοησία, ετοιμάζεται να σαρώσει η Νέμεση, η Νέμεση το περιφρονημένο κεφάλαιο της Ελληνικής Γραμματείας. Και θα σαρώσει η Θεία Δικαιοσύνη το απύθμενο θράσος εκείνων που πριν τον όλεθρο ηγούντο και τώρα, μετά τον όλεθρο επιθυμούν να Αηγηθούν πάλι για να αποτελειώσουν τον πλανήτη, στραγγίζοντας κάθε αντιστεκόμενη αξία. Γι’ αυτό καταθέτουμε και θα καταθέσουμε αλήθειες προς έρευνα, ελπίζοντας να αντιληφθούμε ότι όλοι μαζί, τον αντίχριστο προδρομούμε. Βλέπετε τα αντίχριστα ψευτοθαύματα, κοτόπουλο σε είκοσι μέρες δύο κιλά, λαχανικά μίας νύκτας. Αόρατη βιολογική σαπίλα με αριθμό κυκλοφορίας και εγκρίσεως. Και είναι φυσικόν όταν δραπετεύουμε από τον ακριβοδίκαιο κόπο, να εντείνουμε την ακριβοδίκαιη θεία ποινή, ποινή ο μοναδικός ωφέλιμος κόπος. 



Αθήνα, 14/08/2020 

Βασίλειος Ρογοκένης 

e-mail: tisagorevinvouletai.ffee@yahoo.gr



ΠΗΓΗ:  ΜΕΣΩ ΗΛ. ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟΥ 

Γιὰ τὴν Μεταμόρφωση τοῦ Σωτῆρος


 ἐμφάνιση τοῦ Θεανθρώπου Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ στὴν γῆ σήμανε τὴν ἔλευση τῆς Βασιλείας Του. Ἔτσι ἄρχισε τὸ θεῖο Κήρυγμά Του: «Μετανοεῖτε· ἤγγικε γὰρ ἡ Βασιλεία τῶν Οὐρανῶν» (Ματθ. δ’ 17).
ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΓι΄ αὐτὸ καὶ πρὸ τῆς θείας καὶ ἐνδόξου Μεταμορφώσεώς Του, λίγο καιρὸ πρὶν ἀπὸ τὰ Πάθη καὶ τὴν σωτήριο Σταύρωση, διακήρυξε ὅτι ὑπάρχουν μερικοὶ ἀπὸ αὐτοὺς ποὺ στέκονται ἐδῶ (ἀπευθυνόμενος πρὸς τοὺς Μαθητάς Του), οἱ ὁποῖοι δὲν θὰ γευθοῦν θάνατον, «ἕως ἄν ἴδωσι τὸν Υἱὸν τοῦ ἀνθρώπου ἐρχόμενον ἐν τῇ Βασιλείᾳ αὐτοῦ» (Ματθ. ιστ’ 28).
 Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς βεβαιώνει ὅτι «δόξαν τοῦ Πατρὸς καὶ Βασιλείαν ἑαυτοῦ καλῶν, τὸ φῶς τῆς οἰκείας Μεταμορφώσεως». Ὁ αὐτὸς Ἅγιος ἀποσαφηνίζει ὅτι τὸ νὰ ἔρχεται ἡ Βασιλεία Του, δὲν δηλώνει ὅτι φθάνει ἀπὸ ἀλλοῦ σὲ ἄλλο μέρος, ἀφοῦ «πανταχοῦ ἐστὶν ὁ τοῦ παντὸς Βασιλεύς, καὶ πανταχοῦ ἐστὶν ἡ Βασιλεία αὐτοῦ», ἀλλὰ (δηλώνει) ὅτι αὐτὴ φανερώνεται-ἀποκαλύπτεται μὲ τὴν δύναμη τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Ἡ δύναμη αὐτὴ δὲν παραγίνεται στοὺς τυχόντες, ἀλλὰ «τοῖς ἑστηκόσι μετὰ τοῦ Κυρίου», δηλαδὴ στοὺς στηριγμένους στὴν πίστη Του κατὰ τὸ παράδειγμα τῶν τριῶν προκρίτων Ἀποστόλων, Πέτρου Ἰακώβου καὶ Ἰωάννου, τοὺς ὁποίους συμπαρέλαβε ὁ Κύριος στὸ ὄρος τῆς Μεταμορφώσεως, στὸ Θαβώρ.
Τί σημαίνει ὅμως «μεταμορφώθηκε»; Σημαίνει ὅτι ἄνοιξε ὅπως εὐδόκησε λίγο ἀπὸ τὴν Θεότητά Του καὶ ἔδειξε στοὺς Ἀποστόλους τὸν ἔνοικο Θεό. Αὐτὸ ἐννοοῦμε, ὅταν ψάλλουμε στοὺς ὕμνους τῆς Ἑορτῆς: «Τῆς Θεότητός σου, Χριστέ, ἀμυδρὰν αὐγὴν παραγυμνώσας τοῖς συναναβᾶσί σοι ἐπὶ τοῦ ὄρους...».
Αὐτὸ ὅμως ποὺ οἰκονομικῶς καὶ «ἀμυδρῶς», «καθὼς ἠδύναντο», εἶδαν οἱ τρεῖς Ἀπόστολοι, συνέβαινε πάντοτε, καθ΄ ὅλη τὴν διάρκεια τῆς ἐπιγείου Παρουσίας τοῦ Λόγου. Διότι ἤδη ἀπὸ τὴν στιγμὴ τῆς ἐν Ἁγίῳ Πνεύματι συλλήψεως τῆς Σαρκός, ποὺ ὁ Υἱὸς καὶ Λόγος τοῦ Θεοῦ Πατρὸς προσέλαβε ἐν τῷ Προσώπῳ Του, τὴν θέωσε καὶ τὴν πλούτισε μὲ τὰ «αὐχήματα», δηλαδὴ μὲ τὴν Δόξα τῆς Θεότητος, ἑνώνοντάς την ὑποστατικῶς μὲ τὴν θεία Του Φύση, ἐντὸς τῆς Παναχράντου Θεοτόκου. Ἡ ὑποστατικὴ ὅμως ἕνωση δὲν κατήργησε, οὔτε σύγχυσε τὶς δύο τέλειες Φύσεις, Θεία καὶ Ἀνθρώπινη. Διότι, σύμφωνα μὲ τὴν Δογματικὴ διατύπωση τῆς ἁγίας Δ’ Οἰκουμενικῆς Συνόδου, στὸ Πρόσωπο τοῦ Θεοῦ Λόγου ἑνώθηκαν οἱ δύο Φύσεις «ἀτρέπτως, ἀσυγχύτως, ἀχωρίστως καὶ ἀδιαιρέτως».
 Θεάνθρωπος λοιπὸν «εἶχε ὑπὸ τὴν σάρκα κεκρυμμένην τὴν λαμπρότητα τῆς φύσεως τῆς θείας», κατὰ τὸν Ἅγιο Γρηγόριο Παλαμᾶ. Καὶ αὐτὴ ἡ θεία δόξα καὶ λαμπρότητα ἦταν ἀθέατη, διότι ἡ περίοδος μέχρι τὸν Σταυρὸ καὶ τὴν Ταφή, ἦταν περίοδος «κενώσεως» (Φιλιπ. β’ 7), ἄκρας ταπεινώσεως, ὅπου ὁ Κύριος καὶ Θεός μας, κατὰ τὸν Ἀπόστολο Παῦλο, «ἐν ὁμοιώματι σαρκὸς ἁμαρτίας καὶ περὶ ἁμαρτίας, κατέκρινε τὴν ἁμαρτίαν ἐν τῇ σαρκί» (Ρωμ. η’ 3), χαρίζοντάς μας τὴν θεία Ἀπολύτρωση.
 Μεταμόρφωσις ὑπῆρξε ἡ πρώτη ἄμεσα αἰσθητὴ φανέρωση τῆς δόξης τοῦ Χριστοῦ κατὰ τὴν ἐπίγεια ζωή Του, πρὶν ἀπὸ τὴν φανέρωση αὐτῆς στὴν πληρότητά της κατὰ τὴν Ἀνάσταση καὶ Ἀνάληψή Του. Μεταμορφώθηκε λοιπὸν ὁ Χριστὸς γιὰ νὰ φανεῖ ὅτι «βροτὸς (δηλαδὴ θνητὸς) τὸ ὁρώμενον, ἀλλὰ Θεὸς τὸ κρυπτόμενον».
 Εὐαγγελιστὴς λέγει ὅτι τὸ Πρόσωπον Αὐτοῦ ἔλαμψεν «ὡς ὁ ἥλιος» (Ματθ. ιζ’ 2). Τὸ Φῶς τῆς Μεταμορφώσεως δὲν ἦταν αἰσθητὸ καὶ κτιστὸ «ἐκ τοῦ κόσμου τούτου», ἀλλὰ ἄκτιστο ὡς «δόξα τοῦ Θεοῦ Πατρός». Καὶ ὅπως αὐτὸ δὲν ἦταν αἰσθητό, ἔτσι καὶ οἱ βλέποντες (οἱ Μαθητές), δὲν τὸ εἶδαν ἁπλῶς μὲ τοὺς αἰσθητοὺς ὀφθαλμούς, ἀλλὰ μὲ μετασκευασμένους «τῇ δυνάμει τοῦ θείου Πνεύματος», ὅπως λέγουν οἱ Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας.
 Χριστός, ὁ Ὁποῖος μετὰ τὴν Ἀνάστασή Του «διήνοιξεν αὐτῶν τῶν νοῦν τοῦ συνιέναι (γιὰ νὰ καταλαβαίνουν) τὰς γραφάς» (Λουκ. κδ’ 45), «διανοίγει» καὶ στὸ Θαβὼρ τὰ μάτια τους καὶ ἀπὸ τυφλοὺς τοὺς καθιστᾶ βλέποντας. Εἶχε ἤδη προηγηθεῖ τρίχρονη μαθητεία τους κοντὰ στὸν Χριστό. Γι΄ αὐτὸ ἡ καθαρμένη καρδιά τους δέχεται τὴν θεία Χάρη καὶ θεωροῦν ἔστω καὶ γιὰ λίγο τὴν θεϊκὴ δόξα τοῦ Χριστοῦ. Κι ἔτσι δὲν τυφλώθηκαν, ὅπως δὲν τυφλώθηκε καὶ ἡ Μυροφόρος Μαρία ἡ Μαγδαληνή, βλέπουσα τὸν Ἀναστάντα Χριστόν, ἐνῶ ἀντίθετα ὁ Ἀπόστολος Παῦλος τυφλώθηκε, ὅταν ὡς διώκτης Σαῦλος εἶδε τὸ ἴδιο Φῶς στὴν πορεία του πρὸς τὴν Δαμασκό (βλ. Πράξ. θ’ 8).
Πρέπει ἐδῶ νὰ σημειώσουμε ὅτι οἱ ἅγιοι Ἄγγελοι καὶ οἱ καταξιωθέντες τῆς μετοχῆς τοῦ θείου αὐτοῦ Φωτὸς ἄνθρωποι, τὸ δέχονται μόνον «χάριτι» ἀπὸ τὸ «φύσει» ὑπᾶρχον ἐντὸς τῆς Ἁγίας Τριάδος. Καὶ ἐπίσης, ὅτι τὸ Φῶς αὐτὸ ἀποτελεῖ φυσικὴ ἄκτιστη Ἐνέργεια τοῦ Θεοῦ καὶ ὄχι θεία Οὐσία, ἡ Ὁποία εἶναι τελείως ἀπρόσιτη καὶ ἀμέθεκτη ἀπὸ τὰ δημουργήματα.
 ἐμφάνισις δὲ τοῦ Μωυσέως καὶ τοῦ Ἠλία ἀπεκάλυπτε ὅτι ὁ Χριστὸς εἶναι Θεὸς ζώντων καὶ νεκρῶν, ὅτι εἶναι Κύριος τοῦ Νόμου καὶ τῶν Προφητῶν, ἀφοῦ ὅλες οἱ προτυπώσεις τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης Αὐτὸν προδήλωναν καὶ σὲ Αὐτὸν ἀπέβλεπαν, καὶ ὅτι δὲν πρέπει νὰ συγχέεται ὁ Κύριος μὲ τοὺς δούλους.
 Ἀπόστολος Πέτρος, σημειώνεται, ὅτι δὲν ἤξερε τὶ ἔλεγε ὅταν μίλησε γιὰ τρεῖς σκηνές, ἐπειδὴ ἐκτὸς τοῦ ὅτι ὁ καιρὸς τῆς συντελείας δὲν εἶχε φθάσει -ἀλλὰ καὶ ὅταν φθάσει δὲν θὰ χρειάζονται χειροποίητες σκηνές-, δὲν ἔπρεπε νὰ ἐξισώνει τὸν Δεσπότη μὲ τοὺς δούλους ἐξ αἰτίας τῆς ὁμοιότητος τῶν σκηνῶν. Διότι ὁ μὲν Χριστός, ὡς Υἱὸς γνήσιος, «ἐν τοῖς κόλποις τοῦ Πατρὸς ἐστίν», ἐνῶ οἱ Προφῆτες, ὡς υἱοὶ γνήσιοι τοῦ Ἀβραάμ, «ἐν τοῖς κόλποις Ἀβραὰμ οἰκήσουσιν», κατὰ τὴν ἐξήγηση καὶ πάλι τοῦ Ἁγίου τοῦ Φωτὸς καὶ Κήρυκος τῆς Χάριτος Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ Ἀρχιεπισκόπου Θεσσαλονίκης τοῦ Θαυματουργοῦ.
Τότε, «νεφέλη φωτεινὴ ἐπεσκίασεν αὐτοὺς» (Ματθ. ιζ’ 5), δείχνοντας «τίς ἡ τῷ Χριστῷ πρέπουσα σκηνή». Καὶ ἀκούσθηκε ἡ φωνὴ τοῦ Θεοῦ Πατρὸς «ἐκ τῆς νεφέλης λέγουσα· οὗτός ἐστιν ὁ Υἱός μου ὁ ἀγαπητός, ἐν΄ ᾧ εὐδόκησα· αὐτοῦ ἀκούετε». Ἔχουμε καὶ ἐδῶ δηλαδὴ ὅπως καὶ κατὰ τὴν Βάπτιση στὸν Ἰορδάνη ποταμὸ μία καταπληκτικὴ Θεοφάνεια, μία Ἁγιοτριαδικὴ φανέρωση τοῦ Ἑνὸς κατὰ τὴν Οὐσία ἀλλὰ Τριῶν κατὰ τὶς Ὑποστάσεις Θεοῦ. Ὁ Ἄναρχος Πατὴρ εὐδοκεῖ καὶ ἀναπαύεται καὶ ἀρέσκεται τελείως στὸν Ἀγαπητὸ Υἱό Του. Τὸ δὲ Ἅγιο Πνεῦμα ὑποδηλώνεται μὲ τὴν φωτεινὴ Νεφέλη. Τὸ ὅλο Μυστήριο τῆς θείας Οἰκονομίας καὶ Σωτηρίας εἶναι Ἁγιοτριαδικό: Ὁ Πατὴρ εὐδοκεῖ, ὁ Υἱὸς σαρκοῦται καὶ τὸ Ἅγιο Πνεῦμα συνεργεῖ.
Κατὰ τὴν Μεταμόρφωση ὁ Κύριος μᾶς ἀποκάλυψε τὴν πρωταρχικὴ ὡραιότητα τῆς φύσεώς μας: «ἔδειξε τὸ ἀρχέτυπον κάλλος τῆς εἰκόνος», σύμφωνα μὲ τὴν ἑόρτια ὑμνολογία, ὅπως τὸ εἴχαμε ἐντὸς τοῦ Παραδείσου τῆς τρυφῆς. Εἶναι σὰν νὰ μᾶς ἔλεγε: «Νὰ ποιοὶ ἤσασταν πρὶν ἀπὸ τὴν πτώση σας, νὰ μὲ τὶ εἴδους ἱμάτια καὶ τὶ εἴδους δόξα περικοσμοῦνταν οἱ προπάτορες πρὸ τῆς παρακοῆς». Γι΄ αὐτὸ καὶ ἐνῶ ἦσαν γυμνοί, δὲν αἰσχύνονταν.
λλὰ ἡ Μεταμόρφωση δὲν στρέφεται μόνον πρὸς τὰ πίσω, στὴν ἀρχή. Ἀτενίζει καὶ ἐμπρὸς πρὸς τὴν τελικὴ δόξα τῆς Δευτέρας Παρουσίας. Εἶναι μία ἐσχατολογικὴ ἑορτή, μία ἑορτὴ τῆς μελλούσης ἐλπίδος. Ἀποτελεῖ κατὰ τὸν Μέγα Βασίλειο «τὰ προοίμια τῆς ἐνδόξου Αὐτοῦ Παρουσίας». Ὁ Σωτῆρας μας εἶπε στὸ ἅγιο Εὐαγγέλιο ὅτι, «οἱ δίκαιοι ἐκλάμψουσιν ὡς ὁ ἥλιος ἐν τῇ Βασιλείᾳ τοῦ Πατρὸς αὑτῶν» (Ματθ. ιγ’ 43).
Τὸ γεγονὸς τῆς Μεταμορφώσεως ἀποτελεῖ τὸν ἀρραβῶνα τῆς «πρόσωπον πρὸς πρόσωπον» θεωρίας τοῦ Θεοῦ ἀπὸ τοὺς ἀνθρώπους κατὰ τὸν μέλλοντα αἰῶνα. Καὶ ὁ Ἀπόστολος Παῦλος ἔτσι διδάσκει λέγοντας ὅτι, «[ὁ Χριστὸς] μετασχηματίσει τὸ σῶμα τῆς ταπεινώσεως ἡμῶν εἰς τὸ γενέσθαι αὐτὸ σύμμορφον τῷ σώματι τῆς δόξης αὐτοῦ...» (Φιλιπ. γ’ 21).
 Χριστὸς μεταβίβασε καὶ μεταβιβάζει τὴν ζωὴ καὶ τὸ φῶς καὶ τὸν δοξασμὸ στοὺς ἀνθρώπους ποὺ ἤθελαν καὶ θέλουν νὰ μένουν ἑνωμένοι μαζί Του. Ἡ ἕνωσις αὐτὴ εἶναι ὁ νέος Παράδεισος. Καὶ αὐτὸς ὁ νέος Παράδεισος δὲν εἶναι ἄλλος ἀπὸ τὴν ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας, τὴν «κοινωνίαν θεώσεως», τὸ ζῶν Σῶμα τοῦ Χριστοῦ, ποὺ ἀποτελεῖ τὸν «τόπον» φανερώσεως τῆς Βασιλείας τοῦ Θεοῦ καὶ τῆς προσοικειώσεως Αὐτῆς ἀπὸ τοὺς βαπτισθέντας πιστούς, μέσῳ τῶν ἁγίων Ἀρετῶν καὶ τῶν ἱερῶν Μυστηρίων, καὶ μάλιστα ἐντὸς τῆς Λειτουργικῆς καὶ Εὐχαριστιακῆς ἐμπειρίας της.
Καὶ τοῦτο, διότι τὸ θέμα τῆς Μεταμορφώσεως δὲν ἀναφέρεται τελικὰ οὔτε μόνον στὴν προπτωτικὴ κατάσταση, οὔτε μόνον στὴν μελλοντική. Ὁ κάθε πιστὸς κάθε ἐποχῆς πρέπει νὰ μεταμορφωθεῖ-ἀλλοιωθεῖ μὲ τὴν Χάρη τοῦ Θεοῦ κατὰ τὴν πορεία του στὴν γῆ τούτη. Πρέπει νὰ ἀνέλθει διὰ τῆς κοπιώδους πορείας τῆς ὑπομονῆς, ἀσκήσεως καὶ τῶν ἀρετῶν στὸ δικό του Θαβώρ, γιὰ νὰ δεχθεῖ ἐκεῖ τὴν ἄρρητη γλυκύτητα τοῦ Φωτὸς τοῦ Χριστοῦ, γιὰ νὰ προγευθεῖ ἀπὸ αὐτὴ τὴν ζωὴ τὴν Βασιλεία τοῦ Θεοῦ ἐν Ἁγίῳ Πνεύματι, ἡ ὁποία κατὰ τὴν θεία βεβαίωση «ἐντὸς ὑμῶν ἐστιν» (Λουκ. ιζ’ 21).
μως αἰσθητοποιεῖται ἀδιόρατα, χωρὶς παρατήρηση, στὸν βαθμὸ ποὺ ἀνερχόμαστε ἀγόγγυστα, ἐν εὐχαριστίᾳ, τὸν Γολγοθᾶ τῶν δοκιμασιῶν καὶ παθημάτων μας στὴν ἐπίγεια ζωή μας· καὶ στὸν βαθμὸ ποὺ καθαιρόμαστε ἀπὸ τὴν ἁμαρτία μὲ τὴν ἀληθινὴ μετάνοια, ποὺ ταπεινωνόμαστε γιὰ νὰ ὑψωθοῦμε, ποὺ νηστεύουμε γιὰ νὰ ἀνακουφισθοῦμε, ποὺ προσευχόμαστε γιὰ νὰ πτερωθοῦμε καὶ νὰ ἀνέλθουμε ἀναβάσεις θεῖες. Ποὺ συγχωροῦμε γιὰ νὰ συγχωρηθοῦμε καὶ ποὺ ἐλεοῦμε γιὰ νὰ ἐλεηθοῦμε, ἀλλὰ καὶ ποὺ δὲν κρίνουμε γιὰ νὰ μὴν κριθοῦμε.
«Δεῦτε συνανέλθωμεν ἐπὶ τὸ ὄρος τὸ ἅγιον...», ψάλλουμε ἐνθουσιαστικά, ἵνα «φωτὶ προσλάβωμεν φῶς καὶ μετάρσιοι γενόμενοι τῷ πνεύματι...», διότι «οἱ τῷ ὕψει τῶν ἀρετῶν διαπρέψαντες καὶ τῆς ἐνθέου δόξης ἀξιωθήσονται».
 κλήση μας συνίσταται στὸν «ὁλοτελῆ» (Α’ Θεσ. ε’ 23) ἁγιασμό μας, στὴν θέωσή μας. «Ἅγιοι γίνεσθε, ὅτι ἐγὼ ἅγιός εἰμι» (Α’ Πέτρ. α’ 16), μᾶς προτρέπει ὁ Θεὸς διὰ τῶν Γραφῶν.
Οἱ περισσότεροι, ἀκόμη καὶ κατ΄ ὄνομα ὀρθόδοξοι καὶ χριστιανοί, εἴτε μὲ τὴν ἀποστασία στὴν Πίστη εἴτε μὲ τὴν ἀπρόσεκτη κοσμικόφρονα ζωή, μὲ συνεχεῖς ἀβαρίες στὴν συνείδηση ἀπὸ τὴν ἀδιάκριτη καὶ ἀκατάπαυστη ἐνασχόληση μὲ τὴν ματαιότητα τοῦ κόσμου τούτου, μὲ τὴν δῆθεν ἐξιχνίαση τῶν διαφόρων μυστικῶν ποὺ ἐξυφαίνονται παγκοσμίως ἀπὸ τοὺς ἀνθρώπους καὶ φορεῖς τοῦ κακοῦ καὶ τοῦ πονηροῦ, χάνουν τὸν καθαυτὸ προσανατολισμό τους καὶ κατ΄ἐπέκταση χάνονται στὸ ἔρεβος τῶν φαντασιῶν καὶ τῶν πλανῶν ποὺ κυριαρχοῦν στὴν οἰκουμένη, ἀδυνατοῦντες νὰ διατελοῦν στὴν θεάρεστη ἐκείνη κατάσταση εἰρήνης καὶ ἡσυχίας πνεύματος, ἡ ὁποία ἀποτελεῖ κύρια προϋπόθεση θεογνωσίας καὶ θεο-κοινωνίας.
μεῖς δὲ οἱ ταπεινοὶ καὶ ἁμαρτωλοί, ἀλλὰ ἐλεηθέντες νὰ ἀνήκουμε στὸ μικρὸν Ποίμνιον τοῦ Χριστοῦ καὶ Σωτῆρος στὰ δύσκολα αὐτὰ χρόνια, ἄς μὴν παύσουμε ἀναλογιζόμενοι τὴν ἀναξιότητα καὶ ἀνεπάρκειά μας, μὰ καὶ συναισθανόμενοι τὸ μεγαλεῖο τῆς κλήσεώς μας, νὰ ἱκετεύουμε παρακλητικῶς: «λάμψον, Κύριε, καὶ ἡμῖν τοῖς ἁμαρτωλοῖς τὸ φῶς Σου τὸ ἀΐδιον, πρεσβείαις τῆς Θεοτόκου, Φωτοδότα, δόξα Σοι!».
+Ἐ.Γ.Κ.
6/19.8.2020



ΧΩΡΙΣ ΛΙΤΑΝΕΙΑ Η ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΑΓ. ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ



ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΖΑΚΥΝΘΟΥ

Πρόγραμμα
Τελετών Εορτής Αγίου Διονυσίου

Κατά το τριήμερο από 23 έως 26 Αυγούστου 2020 η Ζάκυνθος, με κάθε επισημότητα και εναρμονιζόμενη με τις Κ.Υ.Α. για την αποφυγή μετάδοσης του Covid-19, εορτάζει την Μετακομιδή εκ Στροφάδων του Ιερού Σκηνώματος του Προστάτη και Πολιούχου της Αγίου Διονυσίου, σύμφωνα με το ακόλουθο πρόγραμμα: 


  • Την Κυριακή, 23 Αυγούστου 2020, ώρα 7 το απόγευμα, θα γίνει η Κάθοδος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Ζακύνθου από την Ιερά Μονή στον Ιερό Ναό.  Αμέσως μετά θα ακολουθήσει Δοξολογία με Περιφορά του σεπτού Σκηνώματος του Αγίου Διονυσίου μέσα στον Ναό και στη συνέχεια θα τελεσθεί Μέγας  Εσπερινός.
  • Την Δευτέρα, 24 Αυγούστου 2020, κυριώνυμο ημέρα της εορτής, ώρα 2 μετά τα μεσάνυχτα, θα αρχίσει ιερά Αγρυπνία.   
  • Το πρωί, ώρα 7.30, θα αρχίσει η Ακολουθία του Όρθρου και αμέσως μετά θα τελεσθεί το Αρχιερατικό Συλλείτουργο.
  • Την ίδια ημέρα, ώρα 8 το απόγευμα, θα γίνει Δέηση ενώπιον του Αγίου. Η Λιτανεία ΔΕΝ θα πραγματοποιηθεί.
  • Την Τετάρτη 26 Αυγούστου 2020, ώρα 8.30 το πρωί θα τελεσθεί  Αρχιερατικό Συλλείτουργο και στη συνέχεια, ώρα 11, η περιφορά του σεπτού Σκηνώματος του Αγίου Διονυσίου μέσα στον Ιερό Ναό και η εναπόθεσή Του στην Ιερά Λάρνακα.

Στις παραπάνω Ιερές Ακολουθίες και Τελετές, καλούνται
 να παραστούν ο Λαός και οι Αρχές κατά την καθιερωμένη τάξη.

Παρακαλούνται οι ευσεβείς χριστιανοί, να τηρούν απαρέγκλιτα τις οδηγίες προφύλαξης από τον Covid-19, φορώντας ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ μάσκα προσώπου, κάνοντας χρήση απολυμαντικού υγρού και τηρώντας την απόσταση του ενός και ημίσεως μέτρου μεταξύ των. Η είσοδος στον Ναό  θα πραγματοποιείται ως εξής: Από την ράμπα ΑΜΕΑ (προπύλαια) θα υπάρξει σειρά για προσκύνημα ΜΟΝΟ και υποχρεωτική έξοδος από την νότια πύλη. Από την πλευρά της θάλασσας (βόρεια πύλη) θα υπάρχει πρόβλεψη για άτομα που θα εισέρχονται στον Ναό για εκκλησιασμό, μισή ώρα πριν την έναρξη των ιερών Ακολουθιών και  μέχρι τον αριθμό των 50 ατόμων. Συστήνεται  επίσης η χρήση μάσκας έξωθεν του Ναού για τους προσκυνητές  και τους παρευρισκόμενους. 

Παρακαλούνται, ο κ. Δήμαρχος Ζακύνθου και ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου να φροντίσουν για τον σημαιοστολισμό της πόλεως και του λιμανιού. Επίσης ο κ. Αστυνομικός Διευθυντής και ο κ. Λιμενάρχης για την τήρηση της τάξεως.

Εκκλησιαστικοί τελετάρχες ορίζονται ο Αιδεσιμολ. Πρωτοπρεσβύτερος του Οικουμενικού Θρόνου Παναγιώτης Καποδίστριας, Γενικός Αρχιερατικός Επίτροπος και ο Αιδεσιμολ. Πρωτοπρεσβ. Χαράλαμπος Κυπριώτης.


ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ

Σφοδρές αντιδράσεις στην Αντίπαρο για τα αυστηρά μέτρα στο νησί



Αντιδράσεις υπάρχουν στην Αντίπαρο σχετικά με τα νέα περιοριστικά μέτρα που αποφάσισε η κυβέρνηση για τον κορωνοϊό.
Για το θέμα μίλησε στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA» η κ. Μάγδα Κριτσαντώνη, μέλος Τουριστικής Επιτροπής Αντιπάρου.
«Αντιδρούμε γιατί δεν ενημερωθήκαμε και γιατί στοχοποιήθηκε άδικα η Αντίπαρος» είπε η κ. Κριτσαντώνη.  
Η ίδια αναφέρθηκε σε όλη την απαραίτητη προετοιμασία που είχε γίνει στο νησί το προηγούμενο διάστημα για την αντιμετώπιση του Covid-19 με όλα τα κατάλληλα μέσα για την ασφάλεια κατοίκων και επισκεπτών.
Σύμφωνα με την κ. Κριτσαντώνη το νησί είχε γίνει πόλος έλξης για τουρίστες και είχαν ακολουθηθεί όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα.  

Υπάρχουν ακυρώσεις και έχει γίνει ανεπανόρθωτη ζημιά, ενώ ουδέποτε υπήρξε ενημέρωση για τα στοιχεία σχετικά με τα κρούσματα κορωνοϊού στο νησί, σημείωσε η κ. Κριτσαντώνη.

Η ''ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΝΑΡΧΙΑ''


ΠΑΤΗΣΤΕ ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΓΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ










ΠΗΓΗ: Δ.Κ. ΣΚΑΡΤΣΙΟΥΝΗ, ΘΕΟΛΟΓΟΥ
''ΟΙ ΠΡΟΦΗΤΕΣ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΟΥΝ'' Ε΄ ΕΚΔΟΣΗ

Η Αγία Σοφία ''τζαμί - αποθήκη''


agia sofia meleti
Την έρευνα – μελέτη του Καθηγητή Πανεπιστημίου κ. Αθανασίου Αγγελόπουλου, σχετικά με τη μετατροπή της Αγίας Σοφίας Κωνσταντινουπόλεως σε τζαμί, μετά από απόφαση του Τούρκου Προέδρου Ταγίπ Ερντογάν, δημοσιεύει η Romfea.gr.
Ο Καθηγητής μεταξύ άλλων αναφέρεται στις Γεωθρησκευτικές και Γεωπολιτικές ουτοπίες της νέο-οθωμανικής ηγεσίας, αλλά και στον τρόπο που αντιμετώπιζε τα μνημεία πολιτισμού ο ιδρυτής του νέου τουρκικού κράτους Κεμάλ Ατατούρκ.
Σημαντική, επίσης, είναι η αναφορά του κ. Αγγελόπουλου στο γεγονός ότι ο Πρόεδρος της Γείτονος φιλοδοξεί θρησκευτικό ηγετικό ρόλο στον κόσμο του Ισλάμ. Θέλει τον εαυτό του προστάτη, αφ’ υψηλού, του Ισλάμ, κάτι που ουδέποτε η Τουρκία θα επιτύχει κάτι τέτοιο, λόγω κακής προϊστορίας με τον Αραβικό Κόσμο και κατωτέρου πολιτισμού.
Και καταλήγει συμπεραίνοντας πως, οι κυβερνήσεις των δύο λαών, που τους συνδέουν δεσμοί φιλίας και συνύπαρξης, επιβάλλεται να επιλέξουν το δρόμο του διαλόγου σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο αλλά και τον σεβασμό στις Αρχές της UNESCO.
apothiki agia sofia