Κυριακή 4 Οκτωβρίου 2020

«Πλὴν ἀγαπᾶτε τοὺς ἐχθρούς ὑμῶν» (Λουκ. 6, 35)

 ΚΥΡΙΑΚΗ Β΄ ΛΟΥΚΑ – Λουκ. 6, 31-36

Τοῦ Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αὐγουστίνου



ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΧΘΡΟΥΣ!

«Πλὴν ἀγαπᾶτε τοὺς ἐχθρούς ὑμῶν» (Λουκ. 6, 35)

ΚΑΙ ΠΑΛΙ, ἀγαπητοί μου, καὶ πάλι θὰ μιλήσουμε γιὰ τὴν ἀγάπη. Ὑπάρχει τίποτε ἀνώτερο ἀπὸ τὴν ἀγάπη; Γιὰ τὴν ἀγάπη μιλοῦσε συχνὰ ὁ Χριστός. Κι ὅταν τὸν ρώτησαν, ὁ ἴδιος βεβαίωσε ὅτι ἀπʼ ὅλες τὶς ἐντολὲς τοῦ Θεοῦ οἱ σπουδαιότερες εἶνε δύο˙ «Νὰ ἀγαπήσεις τὸν Θεὸ μὲ ὅλες τὶς σωματικές, διανοητικὲς καὶ πνευματικὲς δυνάμεις, καὶ τὸν πλησίον σου σὰν τὸν ἑαυτό σου» (Ματθ. 22, 37). Ὅπως ἀγαπᾶς τὸν ἑαυτό σου πρέπει νὰ ἀγαπᾶς καὶ τὸν πλησίον σου.
Ἀγάπη πρὸς τὸν Θεὸ καὶ ἀγάπη πρὸς τὸν πλησίον! Ἀγάπη ποὺ σὰν φωτιὰ ὑψώνεται μέχρι τὰ ἄστρα καὶ πέρα ἀπʼ αὐτὰ καὶ ἀγγίζει τὰ κράσπεδα τῆς θείας μεγαλωσύνης˙ ἀγάπη ποὺ ἡ φλόγα της ξαπλώνεται σʼ ὅλη τὴ γῆ καὶ ἀγκαλιάζει ὅλους τοὺς ἀνθρώπους. Ἡ ἀγάπη αὐτὴ εἶνε ἡ ὑψίστη ἀρετὴ τοῦ χριστιανισμοῦ, εἶνε ἐκείνη ποὺ ἀποτελεῖ τὸ κυριώτερο γνώρισμα τοῦ χριστιανοῦ. Ἀγάπη ὁ Θεός, ἀγάπη καὶ ὁ χριστιανός.

* * *

Ὁ ἄνθρωπος, ἀγαπητοί μου, δὲν εἶνε μόνος. Δὲν κατοικεῖ σὲ κάποιο ἐρημονήσι ὅπου δὲν ὑπάρχουν ἄλλοι ἄνθρωποι. Ζῆ μέσα σὲ κοινωνία, μέσα σὲ χωριὰ καὶ πόλεις, συναναστρέφεται μὲ ἄλλους ἀνθρώπους. Γιὰ νὰ ὑπάρχη λοιπὸν κανονικὴ καὶ ἁρμονικὴ συμβίωσι, πρέπει οἱ σχέσεις του μὲ τοὺς ἄλλους νὰ διέπωνται ἀπὸ τὸν παγκόσμιο νόμο, τὸ νόμο τῆς ἀγάπης. Χωρὶς ἀγάπης δὲν μπορεῖ νὰ σταθῆ οὔτε οἰκογένεια οὔτε κοινωνία, οὔτε ἀνθρωπότητα. Χωρὶς ἀγάπη ὅλα θὰ καταρρεύσουν. Καὶ ἡ ἀνθρωπότητα θὰ γίνη μιὰ ζούγκλα, ὅπου τὰ ἄγρια ζῶα τρώγονται μεταξύ τους.
Ἀγάπα τὴν μάννα καὶ τὸν πατέρα ποὺ σὲ γέννησαν καὶ σὲ ἀνέθρεψαν. Ἀγάπα τὰ ἀδέρφια σου, μὲ τὰ ὁποία ζήσατε μαζὶ κάτω ἀπὸ τὴν ἴδια στέγη. Ἀγάπα τοὺς φίλους καὶ τοὺς συνεργάτες σου. Ἀγάπα τοὺς γείτονές σου. Ἀγάπα τοὺς συγχωριανούς σου, ποὺ στὸ μικρό σας χωριὸ ἀποτελεῖτε μιὰ οἰκογένεια. Τί κακό, τί συμφορὰ νὰ μὴν ὑπάρχη σʼ ἕνα χωριό! Συγγενεῖς βλέπονται κάθε μέρα καὶ ὅμως δὲν λένε καλημέρα. Μισοῦν ὁ ἕνας τὸν ἄλλο.
Βάλε, ἄνθρωπε, σὰν κανόνα συμπεριφορᾶς σου πρὸς τοῦς ἄλλους ἀνθρώπους αὐτὸ ποὺ λέει ὁ Χριστὸς σήμερα˙ «Καθὼς θέλετε ἵνα ποιῶσιν ὑμῖν οἱ ἄνθρωποι, καὶ Ὑμεῖς ποιεῖτε αὐτοῖς ὁμοίως» (Λουκ. 6, 31). Δηλαδή, ὅ,τι κακὸ δὲν θέλεις νὰ σοῦ κάνουν οἱ ἄλλοι, μὴ τὸ κάνεις καὶ σὺ σʼ αὐτούς. Καὶ ὅ,τι καλὸ θέλεις νὰ σοῦ κάνουν οἱ ἄλλοι, κάνε το καὶ σὺ σʼ αὐτούς. Σὲ ρωτῶ˙ Θέλεις ὅ ἄλλος νὰ σὲ κλέψη; Νὰ σὲ χτυπήση; Νὰ σὲ ἀδικήση; Νὰ προσβάλη τὴν οἰκογενειακή σου τιμή; Ἀσφαλῶς δὲν θέλεις. Ἔ, τὸ κακὸ ποὺ δὲν θέλεις, μὴ τὸ κάνεις καὶ σὺ στοὺς ἄλλους. Καὶ ὅπως οἱ ἄλλοι ἄνθρωποι θέλεις νὰ σὲ βοηθοῦν στὶς διάφορες ἀνάγκες ποὺ ἔχεις, ἔτσι καὶ σὺ νὰ βοηθᾶς τοὺς ἄλλους. Πεινᾶνε; Δῶσʼ τους νὰ φᾶνε. Διψᾶνε; Δῶσʼ τους νερό. Κρυώνουν; Ντύσε τους. Εἶνε ἄρρωστοι; Πήγαινε νὰ τοὺς δῆς, νὰ τοὺς παρηγορήσης. Εἶνε φτωχοί; Νὰ τοὺς ἐνισχύσης. Κάνε τὸ καλὸ καὶ φεῦγε τὸ κακό. Τότε ἐφαρμόζεις τὸν κανόνα ποὺ ὥρισε ὁ Χριστὸς «Καθὼς θέλετε ἵνα ποιῶσιν ὑμῖν οἱ ἄνθρωποι, καὶ ὑμεῖς ποιεῖτε αὐτοῖς ὁμοίως».

* * *

Ἀλλʼ ἡ ἀγάπη δὲν περιορίζεται στὰ στενὰ ὅρια ἑνὸς συγγενικοῦ καὶ φιλικοῦ περιβάλλοντος. Ἡ ἁγάπη πρὸς τὸν ἄνθρωπο σπάζει τὰ φράγματα, ξαπλώνεται καὶ σὰν ζωογόνος ποταμὸς ποτίζει τὴ γῆ μέχρι τὸ τελευταῖο ἄκρο της. Ἡ ἀγάπη πρὸς τὸν ἄνθρωπο ἔχει πλάτος καὶ βάθος. Πλάτος, διότι συμπεριλαμβάνει στὴν ἀγκάλη της ὅλο τὸν κόσμο. Βάθος, διότι δὲν ἀρκεῖται σὲ λίγες ψυχρὲς λέξεις ἀγάπης, ἀλλὰ φτάνει μέχρι θυσίας καὶ τῆς ζωῆς καὶ γιʼ αὐτοὺς ἀκόμη τοὺς ἐχθρούς.
Ἀγάπη καὶ πρὸς τοὺς ἐχθρούς. Ἀλλὰ ἐδῶ ἀκούγονται ἀντιρρήσεις. Νʼ ἀγαποῦμε ἐκείνους ποὺ μᾶς ἔκλεψαν, μᾶς χτύπησαν, μᾶς πλήγωσαν σʼ ὅτι ἱερὸ καὶ ἀγαπητὸ ἔχουμε; Πῶς νʼ ἀγαπήσω, λέει κάποιος, ἐκεῖνον ποὺ ὅταν ἤμουν μικρὸ παιδὶ ἔσφαξε μπρὸς στὰ μάτια μου σὰν ἀρνὶ τὸν πατέρα μου; Πῶς νʼ ἀγαπήσω, λέει ὁ ἄλλος, ἐκεῖνον πού πῆγε στὸ δικαστήριο καὶ ἅπλωσε τὸ βρωμερό του χέρι στὸ Εὐαγγέλιο καὶ πῆρε ψεύτικο ὅρκο καὶ ἐνῶ ἤμουν ἀθῶος καταδικάστηκα καὶ τώρα σαπίζω στὶς φυλακές; Πῶς νʼ ἀγαπήσω, λέει ὁ τρίτος, ἐκεῖνον ποὺ μὲ λόγια καὶ πράξεις προσέβαλε τὴν οίκογενειακή μου τιμή; Πῶς… Οἱ καρδιές μας πονοῦν. Πάτερ μου, λένε στὸν ἐξομολόγο ὅ,τι ἄλλο πές μας νὰ τὸ κάνουμε, ἀλλὰ νὰ συγχωρήσουμε καὶ νὰ ἀγαπήσουμε τὸν ἐχθρό μας ποὺ κατέστρεψε τὸ σπίτι μας, δὲν μποροῦμε. Τὸ κακὸ δὲν ξεχνιέται. Ἡ καρδιά μας βογγᾶ, ζητάει ἐκδίκησι…
Ἀντιρρήσεις ἐναντίον τῆς ἀγάπης πρὸς τοὺς ἐχθροὺς πολλές. Ἀλλὰ ὁ Κύριος, ποὺ γνωρίζει ὅσο κανένας ἄλλος τὴν ἀνθρώπινη καρδιά, συνιστᾶ σὰν φάρμακο θεραπείας τοῦ κακοῦ τὴν ἀγάπη πρὸς τοὺς ἐχθρούς. «Πλήν», παρʼ ὅλες δηλαδὴ τὶς ἀντιρρήσεις, ὼ μαθηταί μου, «ἀγαπᾶτε τοὺς ἐχθροὺς ὑμῶν».
«Πλὴν ἀγαπᾶτε τοὺς ἐχθροὺς ὑμῶν». Ὑπάρχουν ἰσχυροὶ λόγοι ποὺ ἐπιβάλλουν τὴν ἀγάπη πρὸς τοὺς ἐχθρούς. Καὶ γιὰ νὰ θυμηθοῦμε τὸ χρυσὸ κανόνα ποὺ ἔθεσε ὁ Χριστός, «καθὼς θέλετε ἵνα ποιῶσιν ὑμῖν οἱ ἄνθρωποι, καὶ ὑμεῖς ποιεῖτε αὐτοῖς ὁμοίως», σᾶς ρωτοῦμε˙ Ἐάν, ἄνθρωπε, πέσης στὰ χέρια τῶν ἐχθρῶν σου καὶ αὐτοὶ ἔχουν ὅλη τὴ δύναμι νὰ σὲ ἐξοντώσουν, τί θὰ ἤθελες νὰ δείξουν, σκληρότητα; Ὄχι. Θὰ ἤθελες ἐπιείκεια καὶ συμπάθεια ἐκ μέρους τῶν ἐχθρῶν σου, συγκινεῖσαι καὶ ὁ μέχρι τότε ἐχθρὸς προβάλλει μπροστά σου σὰν ἕνα πρόσωπο ποὺ ἀξίζει νὰ τὸ ἀγαπᾶς, γιατὶ δὲν περίμενες ἀπʼ αὐτὸν μιὰ τέτοια ἀγάπη. Ἔ, λοιπόν, αὐτὸ ποὺ θὰ ἤθελες νὰ δείξη ὁ ἐχθρός σου σʼ ἐσένα σὲ μιὰ δύσκολη στιγμὴ τῆς ζωῆς σου, αὐτὸ δεῖξε καὶ σύ. Δεῖξε ἀγάπη. Καὶ ἡ ἀγάπη αὐτὴ θὰ κάνη νὰ σβήση τὸ μῖσος καὶ οἱ καρδιὲς νὰ πλησιάσουν ἡ μία τὴν ἄλλη.
«Πλὴν ἀγαπᾶτε τοὺς ἐχθροὺς ὑμῶν». Ἀλλὰ τὴν ἀγάπη αὐτὴ δὲν τὴν ζητάει μόνο τὸ ἀτομικό σου συμφέρον, ὁ φυσικὸς νόμος τῆς ἀγάπης ποὺ εἶνε φυτευμένος στὰ στήθη ὅλων τῶν ἀνθρώπων˙ τὴν ζητάει γιὰ σένα, ποὺ ὀνομάζεσαι χριστιανός, ὁ ὑπερφυσικὸς νόμος τοῦ Εὐαγγελίου, ποὺ θέλει νὰ πετάξης στὰ ὕψη καὶ νʼ ἀγκαλιάσης ὅλους τοὺς ἀνθρώπους, καὶ αὐτοὺς ἀκόμη τοὺς ἐχθρούς.

* * *

«Ἀγαπᾶτε τοὺς ἐχθροὺς ὑμῶν»! Αὐτὸ ὑπῆρξε, ἀγαπητοί μου, κήρυγμα ποὺ γιὰ πρώτη φορὰ ἀκούστηκε πάνω στὴ γῆ.
«Ἀγαπήσεις τὸν πλησίον σου καὶ μισήσεις τὸν ἐχθρόν σου» (Ματθ. 5, 43) ἦταν τὰ διδάγματα τοῦ παλιοῦ νόμου, ποὺ ἐπέτρεπαν τὴν ἐκδίκησι στοὺς ἐχθρούς. «Ὀφθαλμὸν ἀντὶ ὀφθαλμοῦ, ὀδόντα ἀντὶ ὀδόντος…» (Ἐξ. 21, 24 κ.ἀ.). Σοῦ ἔβγαλε κάποιος τὸ δόντι σου; Βγάλε του καὶ σὺ τό δικό του. Σοῦ ξερίζζωσε τὸ μάτι σου; Ξερρίζωσέ του καὶ σὺ τὸ δικό του.
Ὄχι, λέει ὁ καινούργιος νόμος, ὁ νόμος τοῦ Χριστοῦ. Πεινάει ὁ ἐχθρός σου; Δῶσʼ του νὰ φάη. Διψάει; Δῶστʼ του νὰ πιῆ. Κρυώνει; Ντύσε τον. Εἶνε ἄρρωστος; Δεῖξε του ἀγάπη. Κινδυνεύει νὰ καταστραφῆ; Τρέξε νὰ τὸν σώσης.
Δύσκολο εἶνε; Ναί, δύσκολο, γιατὶ ἀντιδρᾶ ἡ πονηρὴ καὶ διεστραμμένη τοῦ ἀνθρώπου, ποὺ ζητάει αἷμα καὶ ἐκδίκησι. Ἀλλʼ ὁ Χριστὸς μὲ τὸ παράδειγμά του πάνω στὸ σταυρὸ ἐξακολουθεῖ νὰ φωνάζη˙ «Πλὴν ἀγαπᾶτε τοὺς ἐχθροὺς ὑμῶν». Καὶ σοῦ δίνει δύναμι γιὰ νʼ ἀγαπᾶς τὸν κόσμο ὅλο, καὶ αὐτοὺς τοὺς ἐχθρούς σου, ὅπως τοὺς ἀγάπησε Ἐκεῖνος.


Ἀπὸ τὸ βιβλίο τοῦ Ἐπισκόπου Αὐγουστῖνου Ν. Καντιώτου (Μητροπολίτου πρώην Φλωρίνης) »Σταγόνες ἀπὸ τὸ ὕδωρ τὸ ζῶν», σελ. 256-262 (ἕκδοσις Γ΄, »Ἀδελφότης ΣΤΑΥΡΟΣ», Ἀθῆναι 1990).



ΠΗΓΗ


Θεμελίωση Ορθόδοξου Ναού και από Καρδινάλιο!

 


Κατάθεσις Θεμελίου Λίθου τῆς πρώτης ἐν Αὐστρίᾳ ὀρθοδόξου Ἱερᾶς Μονῆς
 
Τό Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου 2020 ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Αὐστρίας, Ἔξαρχος Οὑγγαρίας καί Μεσευρώπης κ. Ἀρσένιος ἐτέλεσε εἰς Sankt Andrä Zicksee μέ περισσή χαρά καί ταπεινή λαμπρότητα τήν Κατάθεση τοῦ Θεμελίου Λίθου τῆς πρώτης ἐν Αὐστρίᾳ ὀρθοδόξου ὑπό ἀνεγέρσεως Ἱερᾶς Μονῆς τῆς Ἁγίας Σκέπης καί τοῦ Ἁγίου Παϊσίου, 

παρουσίᾳ ἐκπροσώπων τῶν κρατικῶν, τοπικῶν, διπλωματικῶν καί ἐκκλησιαστικῶν ἀρχῶν, ἀλλά καί ἀρκετῶν πιστῶν, ἀφοῦ ἐξαιτίας τῆς παρούσης ὑγειονομικῆς κρίσης τοῦ νέου κορωνοϊοῦ COVID-19 καί τῶν δεδομένων μέτρων ἀσφαλείας γιά τήν ἀποφυγή συνωστισμῶν, ἡ προσέλευσις περισσοτέρων προσώπων δέν ἦταν δυνατή. Τά διάφορα τμήματα τοῦ Λίθου τοποθετήθησαν ὑπό τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας, τοῦ Περιφερειάρχου τοῦ  Burgenland κ. Hans Peter Doskozil, τοῦ ρωμαιοκαθολικοῦ Ἐπισκόπου τοῦ Eisenstadt  κ. Ägidius Zsifkovics, τοῦ τοπικοῦ Δημάρχου κ. Andreas Sattler καί τοῦ Καθηγουμένου τῆς Ἱερᾶς μας Μονῆς Ἀρχιμανδρίτου Παϊσίου Jung.


Ἡ Α.Θ.Π. καί Οἰκουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαῖος, πού δέν παρευρέθηκε στήν ἐν λόγῳ τελετή ἐξαιτίας τῆς ἐξελίξεως τῆς πανδημίας τοῦ νέου κορωνοϊοῦ COVID-19, σέ μήνυμα πού ἀπέστειλε, τονίζει τήν σημασία ἀνεγέρσεως ὀρθοδόξου Ἱερᾶς Μονῆς στό κέντρο τῆς Ἑσπερίας εὐχόμενος αὐτή νά καταστεῖ τόπος συνάντησης μεταξύ ἀνθρώπων καί Θεοῦ μέ πολλούς πνευματικούς καρπούς. Ἀπό πλευρᾶς τῆς Ρώμης, τίς εὐχές τοῦ Προκαθημένου αὐτῆς μετέφερε μέσῳ μηνύματος ὁ Καρδινάλιος Kurt Koch τονίζοντας ταυτοχρόνως τήν σημασία τῆς Ἱερᾶς Μονῆς γιά τήν ἑνότητα τῶν Χριστιανῶν.
Ἐκ μέρους τῶν παρευρισκομένων, ὁ Περιφερειάρχης στόν χαιρετισμό του καλωσόρισε τούς Πατέρες τῆς Ἱερᾶς Μονῆς στήν περιοχή τονίζοντας, ὅτι αὐτός ὁ τόπος ἀποτελεῖ πρότυπο συναδέλφωσης καί συνύπαρξης διαφόρων λαῶν καί πολιτισμῶν, ἐνῶ ταυτοχρόνως ἐξέφρασε καί τήν πεποίθησή του, ὅτι ἡ Ἱερά Μονή τῆς Ἁγίας Σκέπης καί τοῦ Ἁγίου Παϊσίου θά ἀποτελέσει μελλοντικῶς ἀναπόσπαστο μέρος τοῦ τοπικοῦ μοναχισμοῦ. Ὁ ρωμαιοκαθολικός Ἐπίσκοπος χαρακτήρισε τό ἐν λόγῳ γεγονός ὡς ἱστορικό, θυμίζοντας τήν δήλωση τοῦ Πάπα Ἰωάννη Παύλου κατά τό ἔτος 1988 ὅταν ἐπισκεπτόμενος τήν περιοχή τοῦ Burgenland, τόνισε ὅτι ὁ Χριστιανισμός ἀναπνέει μέσῳ δύο πνευμόνων, τῆς δυτικῆς καί τῆς ἀνατολικῆς παράδοσης. Σήμερα, συνέχισε, αὐτοί οἱ δύο πνεύμονες ἐκπνέουν ἕναν ἀέρα ὁμοφωνίας, ὁ ὁποῖος μπορεῖ νά ἀποτελέσει πηγή ζωῆς γιά πολλούς ἀνθρώπους καί πέρα ἀπό τά τοπικά μας σύνορα. Τέλος, ὁ Δήμαρχος τῆς περιοχῆς εὐχήθηκε ὁ χῶρος αὐτός νά ἀποτελέσει πνευματική ὄαση, τόπο διαλόγου, σημεῖο συνάντησης καί εἰρήνης γιά τούς καθόλου ἐπισκέπτες του.
Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Αὐστρίας, Ἔξαρχος Οὑγγαρίας καί Μεσευρώπης κ. Ἀρσένιος στήν προσλαλιά του, ἐν πρώτοις, τόνισε ὅτι μέ τήν σημερινή τελετή πραγματώνεται μία ἐπιθυμία πού εἶχε ἐκφράσει ἤδη κατά τήν ἄφιξή του στήν Ἱερά Μητρόπολη Αὐστρίας. Κατά δεύτερον, εὐχήθηκε ἡ Ἱερά Μονή πού θά ἀνεγερθεῖ μελλοντικῶς, νά καταστεῖ τόπος προσευχῆς, ἀγάπης καί συνάντησης μεταξύ Θεοῦ καί ἀνθρώπων, ἀλλά καί τῶν ἀνθρώπων μεταξύ των. Ἐπίσης, εὐχαρίστησε ἐκ βάθους καρδίας ὅλους ὅσους συνέβαλαν στήν πραγμάτωση αὐτοῦ τοῦ πολιτιστικοῦ καί πνευματικοῦ ὁράματος, ἰδιαιτέρως τήν Α.Θ.Π. καί τόν Προκαθήμενο τῆς Ρώμης, τόν ρωμαιοκαθολικό Ἐπίσκοπο τοῦ Eisenstadt, τίς τοπικές Ἀρχές, τήν ρωμαιοκαθολική Ἐνορία SanktAndrä, τόν Ἀρχιτέκτονα κ. Θεμιστοκλῆ Ἰωάννου καί τέλος, τούς δωρητές καί εὐεργέτες τῆς Ἱερᾶς Μονῆς. Ἀπευθυνόμενος πρός τούς Πατέρες τῆς Ἀδελφότητος προέτρεψε αὐτούς, νά γίνουν μιμητές τῆς ἀγάπης τοῦ Κυρίου μας, ἀλλά καί μάρτυρες τοῦ Σταυροῦ καί τῆς Ἀναστάσεως Αὐτοῦ. Ὁπλισμένοι μέ τήν ὑπομονή θά μποροῦν νά ἀνταπεξέλθουν στίς δοκιμασίες καί στούς πειρασμούς κατά τήν διάρκεια τῆς διακονίας τους. Ἐν κατακλείδι, εὐχήθηκε πατρικῶς ὁ Νυμφίος τῆς Ἐκκλησίας νά τούς δίδει δύναμη στόν πνευματικό τους ἀγῶνα, ὥστε μέ αὐταπάρνηση νά γίνουν ὑπηρέτες τῆς εὐαγγελικῆς ἀλήθειας μέ ἀγαθή συνείδηση ἐνώπιον ἀνθρώπων καί Θεοῦ πρός δόξαν τῆς Ἐκκλησίας Του.
Στό μέσον τοῦ μοναστηριακοῦ συγκροτήματος θά ἀνεγερθεῖ τό Καθολικόν τῆς Ἱερᾶς Μονῆς, βυζαντινοῦ ρυθμοῦ μέ πέντε τρούλους καί ἐσωτερική διακόσμηση, τό ὁποῖο θά περιβάλλεται ἀπό τήν Βιβλιοθήκη, τήν Τράπεζα, βοηθητικούς χώρους, ἀλλά καί διάφορα Ἐργαστήρια. Πέρα ἀπό τά κελλία τῶν Μοναχῶν, θά ἀνεγερθεῖ καί Ξενῶνας Προσκυνητῶν. Στίς καθόλου ἐργασίες θά μετέχουν καί Μαθητευόμενοι τῆς Ἐπαγγελματικῆς Σχολῆς Κτιστῶν πλινθοδομῶν Pinkafeld προκειμένου νά λάβουν τό πτυχίο τους.  
Παρότι ἡ Ἱερά Μονή τῆς Ἁγίας Σκέπης καί τοῦ Ἁγίου Παϊσίου δέν ἔχει ἀνεγερθεῖ ἀκόμη, ἡ Ἀδελφότητά της ἐντούτοις ἔχει συσταθεῖ ἤδη ἀπό τοῦ ἔτους 2016 καί βιώνει τήν καθόλου μοναστική παράδοση σέ σμικρό κατάλυμα, τό ὁποῖο ἀποκτήθηκε γιά τόν σκοπό αὐτό τό ἴδιο ἔτος στήν περιοχή Sankt Andrä.                 
Προκειμένου νά ἀποπερατωθοῦν οἱ καθόλου ἐργασίες ἀνεγέρσεως μποροῦν νά κατατίθενται χρηματικά ποσά μέ τήν αἰτιολογία „Spende Klosterbau“ στόν ἑξῆς λογαριασμό:
Griechisch-orientalische Metropolis von Austria
IBAN: AT98 1919 0000 0027 7806
 
Die Botschaft des Ökumenischen Patriarchen finden Sie hier.
Die Ansprache von Metropolit Arsenios finden Sie hier.
Die gesamte Feier der Grundsteinlegung können Sie hier nachsehen
.


Ο «Ιησούς της Σιβηρίας»: Η αθέατη ζωή του Ρώσου αρχηγού αίρεσης με 50.000 οπαδούς

        Ο «Ιησούς της Σιβηρίας»: Η αθέατη ζωή του Ρώσου αρχηγού αίρεσης με 50.000 οπαδούς

Σοφία Παφτούνου

Νέα στοιχεία βγαίνουν στο φως για τον βίο και την πολιτεία του αρχηγού μιας αίρεσης στη Ρωσία, που παραπλανούσε επί χρόνια ολόκληρα τους οπαδούς του. Τους έλεγε ότι ήταν μετενσάρκωση του Ιησού, τους άρμεγε οικονομικά και τους ασκούσε ψυχολογική βία.

Η μυστική αστυνομία της Ρωσίας οργάνωσε προ ημερών μια τεράστια επιχείρηση νωρίς τα χαράματα με τέσσερα ελικόπτερα, οχήματα και λεωφορεία στο σπίτι και τις κοινότητες που διηύθυνε ο Σεργκέι Τορόπ, σε μια απόμερη περιοχή της Σιβηρίας, στην περιοχή Πετροπαβλόφκα, κάπου 4.200 χλμ. ανατολικά της Μόσχας. Μέσα σε λίγα λεπτά, δεκάδες μασκοφόροι πράκτορες με στολές παραλλαγής και αυτόματα όπλα, είχαν εντοπίσει τους στόχους τους και φόρτωσαν σιδηροδέσμιους τον Τορόπ και τους συνεργάτες του σε ελικόπτερο.

Ο 59χρονος Τορόπ, πρώην τροχονόμος, ήταν γνωστός ως ο «Ιησούς της Σιβηρίας», με τα μέλη της αίρεσής του, της «Εκκλησίας της Τελευταίας Διαθήκης» να ζουν σ’ έναν οικισμό που ο ίδιος είχε βαφτίσει «Πόλη του Ήλιου» και όπου κυκλοφορούσε φορώντας μακριούς χιτώνες σαν τον Μεσσία. Μόνον που ο Τορόπ, γνωστός στους οπαδούς του ως «Βησσαρίων» κάθε άλλο παρά άγιος ήταν. Κατηγορείται ότι εκμεταλλευόταν οικονομικά τους 5.000 οπαδούς του στη Ρωσία, 200 εκ των οποίων ζούσαν μαζί του στην «Πόλη του Ήλιου» ασκώντας τους ψυχολογική βία και προκαλώντας σοβαρές βλάβες στην υγεία τους.

O Τορόπ και ο Ρασπούτιν

Η υπόθεση του Τορόπ προκάλεσε συγκρίσεις με τον διαβόητο μυστικιστή, Γκρηγκόρι Ρασπούτιν, που είχε καταφέρει να κερδίσει την εμπιστοσύνη της τελευταίας τσαρικής οικογένειας της Ρωσίας στις αρχές του 20ου αιώνα. Κι όχι άδικα...

Έναν αιώνα αργότερα ο Τορόπ ασπάστηκε έναν παρόμοιο κώδικα… ηθικής, σε πλήρη αντίθεση προφανώς με τις διδαχές του χριστιανισμού. Μετά από μια επίσκεψή της το 2009, μια Γαλλίδα δημοσιογράφος περιέγραψε όσα είδε στην ετήσια συγκέντρωση των οπαδών του «Ιησού της Σιβηρίας» για την επέτειο από το πρώτο δημόσιο «κήρυγμα» του Τορόπ το 1991. Το πλήθος χωρίστηκε στα δύο, σχηματίζοντας ένα ανθρώπινο τούνελ για να περάσει ο «Διδάσκαλος». Η ατμόσφαιρα θύμιζε μια επιστροφή στο κλίμα των χίπηδων της δεκαετίας του 1960 με μια δόση “αποκαλυπτικού” φανατισμού», έγραφε.

Ο Τορόπ παραπλανούσε επί χρόνια ολόκληρα τους οπαδούς του

Ο Τορόπ θεωρούσε ότι οι γυναίκες πρέπει να υπηρετούν τους άνδρες, όπως εκείνοι τον Θεό. «Έχουμε μια σχολή με αγνές παρθένες εδώ. Προετοιμάζουμε τα κορίτσια για να γίνουν μελλοντικές σύζυγοι αξιότιμων ανδρών», είχε πει προ τριετίας στο BBC. Ο αρχηγός της αίρεσης απέκτησε έξι παιδιά και προκειμένου να αυξηθούν οι οπαδοί του, επέμενε ότι οι γυναίκες θα πρέπει να μοιράζονται τους άνδρες τους. Ο γάμος του Τορόπ δεν επέζησε από το πείραμα, αφού η πρώτη γυναίκα του τον παράτησε, όταν εκείνος νυμφεύθηκε μια 19χρονη που πόζαρε ως μοντέλο για τους πίνακές του.

Η «αφύπνιση» του «Μεσσία»

Γιος οικοδόμου από το Κρασνοντάρ της νότιας Ρωσίας, ο Τορόπ κατετάγη αρχικά στον Κόκκινο Στρατό, προτού εργαστεί σε εργοστάσιο και στη συνέχεια ως τροχονόμος, μια παράξενη επιλογή για τον «υιό του Θεού», όπως παραδέχθηκε ο ίδιος αργότερα. «Η συμπεριφορά μου ήταν πολύ διαφορετική από εκείνη άλλων συναδέλφων μου. Ήθελα να συγχωρώ τους παραβάτες», είπε, πράγμα που ίσως εξηγεί γατί έχασε τη δουλειά του το 1989, έναν χρόνο πριν «αφύπνισή» του.

Αρχικά πίστευε, ότι ο Ιησούς παρακολουθεί όσα συμβαίνουν στη Γη από κάπου κοντά κι ότι η Παναγία «κυβερνά τις τύχες της Ρωσίας». Αργότερα, ωστόσο, αποφάσισε ότι ήταν μετενσάρκωση του «υιού του Θεού». Κι όταν κατέρρευσε η ΕΣΣΔ και μαζί της επτά δεκαετίες αθεΐας το 1991, πήγε στη Μόσχα κι έλεγε στους περαστικούς ότι τον έστειλε εκεί «ο ουράνιος Πατέρας». Με τον κόσμο να αποζητά κάτι να πιστέψει, ο Τορόπ προσέλκυσε πλήθη οπαδών, μεταξύ των οποίων και τον Σεργκέι Τσεγιαλκόφ, έναν από τους επικεφαλής του πυρηνικού οπλοστασίου της ΕΣΣΔ, που εξελίχθηκε σε «αρχιερέα» της αίρεσης. Ο Τσεγιαλκόφ πούλησε το σπίτι του, παράτησε τη δουλειά του κι ακολούθησε τον «Βησσαρίωνα» στις ερημιές της Σιβηρίας μαζί με εκατοντάδες άλλους, ανάμεσά τους γιατροί και δικηγόροι.

Πώς «άρμεγε» ο «Ιησούς της Σιβηρίας» τα μέλη της αίρεσής του

Υποστηρίζοντας ότι πλησιάζει το τέλος του κόσμου, ο Τορόπ υποσχόταν τη λύτρωση στους οπαδούς του, εφόσον του έδιναν τις περιουσίες τους και εφάρμοζαν πιστά της διδαχές της εννιάτομης «Τελευταίας Διαθήκης του». Πέρα από ευγενείς διδαχές περί αλτρουισμού και καλοσύνης προς όλους, δίνονταν όμως και κάποιες, αν μη τι άλλο, αλλόκοτες οδηγίες στα μέλη της αίρεσης, όπως π.χ. τι μάρκα απορρυπαντικών έπρεπε να χρησιμοποιούν.

Αν και ενστερνίστηκε πολλά τελετουργικά της Ορθόδοξης Εκκλησίας, ο Τορόπ απαγόρευε στους οπαδούς του την κατανάλωση αλκοόλ, το κάπνισμα, τους επέβαλε τη χορτοφαγία, ενώ δεν ανεχόταν διαφωνίες. Ο ίδιος, ωστόσο, δεν τηρούσε πολλούς από τους κανόνες που επέβαλε στους ακολούθους του. Ενώ εκείνοι προσπαθούσαν να επιβιώσουν το βαρύ σιβηρικό χειμώνα στις καλύβες που είχαν φτιάξει, εκείνος απολάμβανε πολυτελή ζωή σ’ ένα τριώροφο σαλέ, που του είχαν κατασκευάσει στην κορυφή ενός βουνού, εξοπλισμένο σύμφωνα με πληροφορίες με ξύλινες βεράντες, υπερσύγχρονες συσκευές τηλεοράσεων και wi-fi για να μπορεί να «κηρύττει» μέσω Skype στους περίπου 50.000 οπαδούς του ανά την υφήλιο. Κι όσο διάστημα έλειπε σε πολυτελή ταξίδια στο εξωτερικό επισκεπτόμενος φίλους, όπως ο γκουρού Ραβί Σανκάρ, οι οπαδοί του αρκούνταν σε πορτρέτα του, που κοσμούσαν τους τοίχους των καλύβων τους προετοιμαζόμενοι να γιορτάσουν τα γενέθλιά του στις 14 Ιανουαρίου, αφού είχε απαγορέψει τον εορτασμό των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.

Κι ήταν σε τέτοιες περιπτώσεις που κατέβαινε από το σαλέ του μ’ ένα snow -mobile για να δει τους οπαδούς του, συνοδευόμενος από τον Βαντίμ Ρέντκιν, πρώην ντράμερ σε συγκρότημα της ΕΣΣΔ, που συνελήφθη μαζί με έναν ακόμη συνεργάτη του Τορόπ αυτή την εβδομάδα. Αυτόπτης μάρτυς περιέγραψε τον ενθουσιασμό των ακολούθων του «Βησσαρίωνα», που άναβαν κεριά και τραγουδούσαν την ώρα που εκείνος ευλογούσε φέτες ψωμιού. Αλλά με το θερμόμετρο να δείχνει -50 C, μια γυναίκα κατέρρευσε στο χιόνι και τη μετέφεραν μακριά.

Άλλες ανατριχιαστικές μαρτυρίες αναφέρουν ότι στη διάρκεια της δεκαετίας του 1990 κάποια μέλη της αίρεσης αυτοκτόνησαν – πρακτική που φέρεται να ενθάρρυνε ο Τορόπ - κι άλλα πέθαναν ελλείψει ιατρικής φροντίδας. Οι ρωσικές Αρχές έδωσαν στη δημοσιότητα φωτογραφίες σημειωμάτων αυτοκτονίας και μια αγχόνη ως πειστήρια για την ενοχή του «Βησσαρίωνα» στις καταγγελίες πρώην οπαδών του για άσκηση ψυχολογικής βίας. Ο ίδιος υποστήριξε ότι οι κατήγοροί του αντιμετωπίζουν ψυχολογικά προβλήματα, ενώ ορισμένες πηγές αναφέρουν ότι οι Αρχές αποφάσισαν να κινηθούν τώρα εναντίον του – μετά από τρεις δεκαετίες δράσης του – σε αντίποινα για τη διαμάχη του «Βησσαρίωνα» με ντόπια επιχειρηματικά συμφέροντα. Ο αρχηγός της αίρεσης μαζί με δυο από τους οπαδούς του που συνελήφθησαν επίσης, θα παραμείνουν στη φυλακή για δύο μήνες, έως τις 22 Νοεμβρίου, όταν και θα γίνει η δίκη τους. Σε περίπτωση που κριθεί ένοχος, απειλείται με κάθειρξη έως και 12 ετών.

iefimerida.gr




ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ