Δευτέρα 2 Νοεμβρίου 2020

Δεν θα τελούνται Θείες Λειτουργίες τον Νοέμβριο στη Γενεύη

 Δεν θα τελούνται Θείες Λειτουργίες τον Νοέμβριο στη Γενεύη

Την απόφαση να σταματήσει η λειτουργική ζωή για το μήνα Νοέμβριο έλαβε το Καντόνι της Γενεύης κατόπιν απόφασης του υπουργικού Συμβουλίου της Δημοκρατίας της Ελβετίας, στο πλαίσιο λήψης μέτρων για τον περιορισμό της πανδημίας του κορωνοϊου. 

Σύμφωνα με αυτή οι χώροι λατρείας θα παραμένουν ανοιχτεί χωρίς όμως να υπάρχει η δυνατότητα να τελούνται σε αυτούς ιερές ακολουθίες, εκτός από γάμους και κηδείες, με περιορισμό ΌΜΩς των συμμετεχόντων.

Το μέτρο αυτό θα ισχύει μέχρι και τις 29 Νοεμβρίου, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση της Ιεράς Μητροπόλεως Ελβετίας.



ΠΗΓΗ

Μικρή αναίρεση "νικοδημικών" παρερμηνειών

Προ ημερών ο κ. Βασίλειος Τουλουμτσής δημοσίευσε ένα εξαιρετικό κείμενο με τίτλο "Η Ζ΄ Οικουμενική Σύνοδος, ο Δωρόθεος Βουλησμάς και σύγχρονες θεολογικές παρερμηνείες περί αποδοχής αιρετικών" [1], στο οποίο επικρίνονται κάποιες νεότερες ερμηνείες του γνωστού καθηγητή κ. Θεοδώρου Γιάγκου. Ο τελευταίος απάντησε στο κείμενο αυτό δημοσιεύοντας άρθρο με τίτλο "Νικοδημικές ερμηνείες και επιλεκτικές παρερμηνείες για την αποδοχή των αιρετικών" [2], στο οποίο επισύναψε και ένα κεφάλαιο από το προσφάτως εκδοθέν βιβλίο του (με τη συνεργία του μακαρίτη καθηγητή Αιμιλίου Ταχιάου) "Αλληλογραφία Αγίου Νικοδήμου Αγιορείτη και Δωροθέου Βουλησμά", με σκοπό να αποδείξει ότι δεν καινοτομεί, αλλά ακολουθεί τις νικοδημικές θέσεις.

Στο κεφάλαιο αυτό ο κ. Γιάγκου προβάλλει τις εξής απόψεις:

α) Περί του "βαπτίσματος" των αιρετικών και ειδικώς των Λατίνων

Επειδή ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Κύριλλος ο Ε΄ ο κυριότερος υποστηρικτής του "Αναβαπτισμού", ο και υπογράψας τον "Όρο του 1756", "κατακρίνεται στὶς «κολλυβαδικὲς» πηγὲς ὡς ἀντίπαλος τῆς λειτουργικῆς ἀκρίβειας καὶ ὕπουλος σύμμαχος καὶ συμπαραστάτης τῶν «Ἀντικολλυβάδων»" (σελ. 166), άρα "δὲν θὰ πρέπει νὰ δίδεται ἔμφαση στὴ δῆθεν συναγωνιστικότητα «Κολλυβάδων» καὶ Κυρίλλου στὸ θέμα τοῦ ἀναβαπτισμοῦ, ὅπως διὰ πολλῶν ὑποστηρίχθηκε ἀπὸ τὸν ἀείμνηστο π. Γεώργιο Μεταλληνὸ (βλ. «Ὁμολογῶ ἓν βάπτισμα» ..., ὅπ.π., σ. 107 ἑξ.) [4]" (σελ. 167, τέλος υποσημείωσης). Έτσι μεταξύ του Αγίου Νικοδήμου και του Δωροθέου Βουλησμά, πάντα κατά τον κ. Γιάγκου, "παρατηροῦνται, ἐπὶ τοῦ προκειμένου, θεολογικὲς διαφορές. Ὁ δεύτερος ἔκλινε τοποθετημένος πρὸς τὴν πλευρὰ τῶν θέσεων τοῦ πατριάρχη Κυρίλλου Ε´" (σελ. 168). Επιπροσθέτως, η άποψη υπέρ του "αναβαπτισμού" στο τέλος της ερμηνείας του Κανόνος του Αγίου Κυπριανού Καρχηδόνας ανήκει στον τολμητία επιμελητή Θεοδώρητο και όχι στον Άγιο Νικόδημο (σελ. 169), ο οποίος "οὐδεμία μνεία κάνει περὶ τοῦ Ὅρου τοῦ 1756" (σελ. 170) και "παρουσιάζεται ἀσταθὴς στὴ θέση του ἀπέναντι στοὺς λατίνους: ἀποκρούει τὸ βάπτισμά τους, ἀλλὰ ἀρνεῖται καὶ τὸν ἀναβαπτισμό τους, προτάσσοντας τὴν πράξη χρίσεως μὲ μύρο" (αυτόθι).

Η άποψη αυτή όμως του κ. Γιάγκου αναιρείται διττώς. Αφενός μεν, διότι γνωρίζουμε από τις πηγές ότι και ο κυριότερος πολέμιος του "Αναβαπτισμού", ο Πατριάρχης Καλλίνικος εκ Ζαγοράς, υπήρξε επίσης σύμμαχος και συμπαραστάτης των Αντικολλυβάδων [3], αφετέρου δε, διότι γνωρίζουμε πως ο Άγιος Νικόδημος είχε τις ίδιες ακριβώς απόψεις περί του "βαπτίσματος" των Λατίνων με εκείνες του Πατριάρχη Κυρίλλου, παρά το γεγονός ότι, για διάφορους λόγους δεν αναφέρει ρητώς τον Όρο του 1756. Ας υπενθυμίσουμε μερικά αποσπάσματα από τον Νικοδημικό λόγο (και δεν σταχυολογούμε φυσικά από τις αυθαίρετες προσθήκες του Θεοδωρήτου) για να υπενθυμίσουμε τις ξεκάθαρες θέσεις του: 
"Τὸ τῶν Λατίνων βάπτισμα εἶναι ψευδώνυμον βάπτισμα, καὶ διὰ τοῦτο οὕτε κατὰ τὸν λόγον τῆς ἀκριβείας εἶναι δεκτόν, οὕτε κατὰ τὸν λόγον τῆς οἰκονομίας... Δὲν εἶναι δεκτοὶ κατὰ τὸν λόγον τῆς ἀκριβείας, α΄. διατὶ εἶναι αἱρετικοί... Λοιπὸν ὅντας ὁμολογοῦμενον πὼς οἱ Λατῖνοι εἶναι παμπάλαιοι αἱρετικοὶ ἐν πρώτοις εὐθὺς ἀπὸ τοῦτο εἶναι ἀβάπτιστοι... β΄. οἱ Λατῖνοι εἶναι ἀβάπτιστοι, διατὶ δὲν φυλάττουσι τὰς τρεῖς καταδύσεις εἰς τὸν βαπτιζόμενον... Λοιπὸν ἀβάπτιστοι οἱ Λατῖνοι, διατὶ δὲν κάμνουσι τὰς τρεῖς ἀναδύσεις καὶ καταδύσεις, κατὰ τὴν Ἀποστολικὴν παράδοσιν. Περὶ τούτων τῶν τριῶν καταδύσεων πόσον εἶναι ἀναγκαῖαι καὶ ἀπαραίτητοι εἰς τελείωσιν τοῦ βαπτίσματος, δὲν λέγομεν. Ὅποιος ἀγαπᾷ, ἂς αναγνώσῃ, ἀλλὰ κατὰ πᾶσαν ἀνάγκην ἂς ἀναγνώσῃ τὸ ἐγχειρίδιον τοῦ πολυμαθεστάτου καὶ σοφωτάτου Εὐστρατίου Ἀργέντου (σημ. ημ. δηλαδή το "Εγχειρίδιον περί βαπτίσματος" το οποίο εκδόθηκε με την άδεια του Πατριάρχου Κυρίλλου το 1756 και το οποίο περιείχε αναλυτικά τα επιχειρήματα πάνω στα οποία βασίστηκε ο, εν εκείνω τω έτει, εκδοθείς πατριαρχικός Όρος!)... Ἠξεύρω τὶ προβάλλουσιν οἱ ἄμισθοι δεφένσορες (=αμύντορες) τοῦ Λατινικοῦ ψευδοβαπτίσματος. Προβάλλουσι γὰρ ὅτι μὲ μῦρον ἐσυνείθισεν ἡ Ἐκκλησία μας νὰ δέχηται τοὺς ἀπὸ Λατίνων ἐπιστρέφοντας... φθάνει, ὁποῦ ὁμολογεῖς πὼς μὲ μῦρον τοὺς ἐδέχετο. Λοιπὸν εἶναι αἱρετικοί. Διὰ τί γὰρ μὲ μῦρον, ἂν δὲν ἦσαν αἱρετικοί; ...κάποιάν τινα μεγάλην οἰκονομίαν ἠθέλησε νὰ μεταχειρισθῇ εἰς τοῦς Λατίνους ἡ Ἐκκλησία... τώρα λέγω, ὁποῦ τίποτε καθ᾿ ἡμῶν δὲν ἰσχύει ἡ λύσσα τοῦ παπισμοῦ, τί πλέον οἰκονομία χρειάζεται; Ἡ οἰκονομία γὰρ ἔχει μέτρα καὶ ὅρια, δὲν εἶναι παντοτινὴ καὶ ἀόριστος... Ὥστε τῆς οἰκονομίας παρελθούσης, ἡ ἀκρίβεια, καὶ οἱ Ἀποστολικοὶ Κανόνες πρέπει νὰ ἔχουν τὸν τόπον τους" [5].
"Οὗτος ὁ Κανών (σημ. ο Ζ΄ της Β΄ Οικουμενικής), ἀφεύκτως, ἀπαραιτήτως, καὶ κατὰ πᾶσαν ἀνάγκην βαπτίζει καὶ τοὺς Λατίνους ὡς εἰς οὐδεμίαν κατάδυσιν βεβαπτισμένους εἰ γὰρ τοὺς εἰς μίαν, πῶς οὐχὶ τοὺς μηδεμίαν βαπτισθέντας;... Ἀλλὰ γὰρ καὶ τοῦτο προστεθήτω ἐκ περιουσίας ἐνταῦθα τὸ καλὸν πόρισμα, ὅτι καθὼς ἡ Σύνοδος αὕτη διορίζει νὰ μυρώνονται οἱ Ναυατιανοὶ ἐπιστρέφοντες διατὶ ἦσαν ἀμύρωτοι, οὕτω καὶ ἡ Σύνοδος τῶν Ἀνατολικῶν βαπτίζει τοὺς Λατίνους ἐπιστρέφοντας, διατὶ εἶναι ἀβάπτιστοι" [6]. Η "Σύνοδος των Ανατολικών" που διατάζει να βαπτίζονται οι Λατίνοι, είναι λοιπόν η Σύνοδος των Τριών Προκαθημένων που εξέδωσε τον Όρο του 1756!

Επομένως δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πως ο Άγιος Νικόδημος συμφωνεί με τον Πατριάρχη Κύριλλο και τον Δωρόθεο Βουλησμά, ότι οι Λατίνοι πρέπει να γίνονται δεκτοί διά Βαπτίσματος και πως, συγκεκριμένα για αυτούς, παρήλθε πλέον - ήδη από τότε! - η εποχή της Οικονομίας. Κάθε άλλη ερμηνεία της ξεκάθαρης αυτής απόψεώς του αποτελεί παρερμηνεία.


β) Περί της αποδοχής χειροτονίας αιρετικών

Για το θέμα αυτό ο κ. Γιάγκου γράφει πως ο Άγιος Νικόδημος διετύπωσε κάποιες θέσεις "οἱ ὁποῖες εὕρισκαν διαφωνοῦντα τὸν Βουλησμᾶ" (σελ. 170) όπως την άποψη ότι "ὅτι ἡ Ἐκκλησία δέδεκται χειροτονίας αἱρετικῶν" (σελ. 171), παραθέτοντας μάλιστα (ο Άγιος) κάποια παραδείγματα εκ της εκκλησιαστικής ιστορίας (Αγίου Μελετίου Αντιοχείας υπό Αρειανών, Αγίου Ανατολίου Κωνσταντινουπόλεως υπό Διοσκόρου, χειροτονίες Εικονομάχων κ.α.). 

Όντως ο Άγιος Νικόδημος διετύπωσε κάποτε τη σκέψη (ίσως επηρεασμένος από τον Χριστοφόρο Προδρομίτη) ότι η Εκκλησία για λόγους Οικονομίας αποδέχτηκε τις χειροτονίες αιρετικών. Η σκέψη αυτή ελέγχθηκε ως εσφαλμένη από τον, συνοδικώς ορισθέντα ως ανακριτή του "Πηδαλίου", Δωρόθεο Βουλησμά, ο οποίος προβαίνοντας στην διάκριση μεταξύ αιρετικών "συνοδικῶς ἀνεξελέγκτων" (δηλαδή μη κεκριμένων) και  αιρετικών "συνοδικῶς ἐληλεγμένων" (δηλαδή κεκριμένων/καταδικασθέντων) [7], διορθώνει το ατόπημα αυτό του Αγίου, ο οποίος (όπως και κάθε Άγιος άλλωστε) δεν διεκδικεί το "Αλάθητο"· παραδέχεται δε το σφάλμα του και αποδέχεται με ταπείνωση την άποψη του Δωροθέου Βουλησμά γράφοντάς του: "Ἡμεῖς οἱ ἁγιορεῖται, ἂν ἄλλο καλὸν ἐδῷ δὲν μανθάνομεν, ἀλλὰ εἰς κάθε μικρὸν ἠ μέγα σφάλμα, τοῦτο πρόχειρον ἔχομεν νὰ λέγομεν τό· "Εὐλόγησον, πάτερ"... Θέλει λοιπὸν ἡ ἱερὰ αὐτῆς τελειότης νὰ ἐστάθησαν ἀνεξέλεγκτοι οἱ αἱρετικοὶ ἐκείνοι, ὧν τὰς χειροτονίας καθὼς καὶ τὸ βάπτισμα, κατ᾿ οἰκονομίαν ποτὲ ἡ Ἐκκλησία ἐδέξατο; καὶ δὲν εἶναι ἀρκετὸς ὁ λόγος τῆς οἰκονομίας νὰ συμφωνήσῃ τοὺς παραδεξαμένους ταύτας θείους πατέρας μὲ τοὺς μὴ παραδεξαμένους κατὰ τὸν λόγον τῆς ἀκριβείας; "Εὐλόγησον, πάτερ", ἔστωσαν ἀνεξέλεγκτοι" [8].
Όταν λοιπόν ο Άγιος Νικόδημος λέει "ευλόγησον", αποτελεί νικοδημική άποψη ή "νικοδημική" παρερμηνεία η εμμονή στο σφάλμα αυτό; 
Το σφάλμα της μη αποδοχής της διακρίσεως των αιρετικών σε "ἀνεξελέγκτους" και "ἐληλεγμένους" έχει μάλιστα τραγικές συνέπειες για την Ορθόδοξη Εκκλησιολογία, εφόσον ενισχύονται οι κακόδοξες θέσεις τόσο των Οικουμενιστών, όσο και των δίχως επίγνωση Ζηλωτών, αφού αμφότεροι συμφωνούν στο ότι οι χειροτονίες όλων των αιρετικών ανεξαιρέτως (δηλαδή και "ἀνεξελέγκτων" και "ἐληλεγμένων") είναι άκυρες και οι μεν πρώτοι, προβάλλοντας την αποδοχή των υπό "ἀνεξελέγκτων" αιρετικών τελουμένων χειροτονιών, θεωρούν και τα τελούμενα υπό "ἐληλεγμένων" αιρετικών "μυστήρια" ως αποδεκτά, οι δε ανεπίγνωστοι Ζηλωτές, προβάλλοντας την απόρριψη των υπό "ἐληλεγμένων" αιρετικών τελουμένων "χειροτονιών", θεωρούν και τα τελούμενα υπό "ἀνεξελέγκτων" αιρετικών Μυστήρια ως απορριπτέα. Τοιουτοτρόπως οι πρώτοι διευρύνουν αυθαιρέτως τα όρια της Εκκλησίας, ενώ οι δεύτεροι τα συρρικνώνουν!

Τα παραπάνω αποτελούν μια μικρή αναίρεση των "νικοδημικών" παρερμηνειών, ο δε φιλομαθής αναγνώστης μπορεί να ανατρέξει για μεγάλη, πλήρη και αναλυτική αναίρεση και επιστημονική πληροφόρηση στο, επίσης προσφάτως εκδοθέν - και άνω των χιλίων σελίδων! -, περισπούδαστο πόνημα των πατέρων της Ιεράς Μονής Χρυσοποδαριτίσσης-Νεζερών με τίτλο "Οι Κολλυβάδες και ο Δωρόθεος Βουλησμάς" (εκδ. Τήνος, 2020). 

Νικόλαος Μάννης

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΤΕΛΟΥΣ
[3] Βλ. Αθανασίου Χρυσοβέργη,  Οι θεολογικές κατευθύνσεις του Πατριάρχη Καλλινίκου Γ΄ (1713-1791) και τα βασικά προβλήματα της εποχής του, Θεσ/νίκη, 1998, σελ. 173-186.
[4] Εδώ το βιβλίο του μακαριστού π. Γεωργίου Μεταλληνού, του οποίου τις θέσεις δεν έχει αναιρέσει κανείς: http://users.uoa.gr/~nektar/orthodoxy/tributes/gewrgios_metallhnos/confess_one_baptism.htm
[5] Αγίου Νικοδήμου, Υποσημείωση στον ΜϚ΄ Αποστολικό Κανόνα.
[6] Του ιδίου, Υποσημείωση 4 στην Ερμηνεία του Ζ΄ Κανόνος της Β΄ Οικουμενικής Συνόδου.
[7] Στην ίδια διάκριση για το ίδιο θέμα προβαίνει και ο Νεόφυτος Καυσοκαλυβίτης (στο Επιτομή Ιερών Κανόνων, επιμέλεια Θεοδωρήτου Ιερομονάχου, εκδ. Αστήρ, 1999, σελ. 63). 
[8] Θ. Γιάγκου - +Α.Τιαχάος, Αλληλογραφία Αγίου Νικοδήμου Αγιορείτη και Δωροθέου Βουλησμά, εκδ. Ι.Μ. Κωνσταντίας-Αμμοχώστου, 2020, σελ. 328-329.










ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Χριστιανοί και νόμοι της Πολιτείας

1 553

Υπό Ἀρχιμ. Βασιλείου Μπακογιάννη


Ὡς χριστιανοί, ἀλλά καί ὡς ἕλληνες πολῖτες, ἔχουμε ὑποχρέωση νά τηροῦμε τούς νόμους τῆς Πολιτείας, φυσικά, μέ τή βασική προϋπόθεση, ὅτι οἱ συγκεκριμένοι νόμοι δέν ἔρχονται σέ ἀντίθεση μέ τήν ἁγία μας Πίστη.

Εἶναι ἄξιο παρατηρήσεως, ὅτι ὁ Μητροπολίτης, πρίν ἀναλάβει τή διαποίμανση τῆς Μητροπόλεώς του, δίνει «Ἔνορκη Διαβεβαίωση», δηλαδή ὁρκίζεται ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ (τοῦ Ἁγίου Εὐαγγελίου) καί τοῦ λαοῦ (Προέδρου τῆς Δημοκρατίας), ὅτι, κατά τή Διοίκηση, μεταξύ τῶν ἄλλων, θά τηρεῖ καί τούς νόμους τοῦ Κράτους.

«Διαβεβαιοῦμαι, ἐπί τῆ Ἀρχιερωσύνῃ μου, ὅτι θά ἐκπληρῶ τῇ θεία χάριτι τά ἀρχιερατικά μου καθήκοντα μετά πάσης σπουδῆς καί δυνάμεως, τηρῶν ἀπαρασαλεύτως τούς Ἱερούς Ἀποστολικούς καί Συνοδικούς Κανόνας, καί τάς Ἱεράς Παραδόσεις, διαδηλῶ δέ ὑπακοήν εἰς τό Σύνταγμα καί τούς νόμους τοῦ Κράτους».

Αὐτό τό λέει ὅλα. Καί δέν εἶναι μόνο αὐτό.

Ἄς ὑποθέσουμε, ὅτι κυβερνούμαστε ἀπό τόν Αὐτοκράτορα Νέρωνα!

Πῶς θά συμπεριφερόμασταν, ἔχοντας αὐτόν τόν εἰδωλολάτρη καί διώκτη τῶν χριστιανῶν πάνω ἀπό τό κεφάλι μας; Τήν ἀπάντηση τή δίδει ὁ Ἀπόστολος Παῦλος.

«Κάθε ἄνθρωπος νά ὑποτάσσεται στίς κρατικές ἐξουσίες» (Ρωμ. 13:1), ἔγραφε στούς χριστιανούς τῆς Ρώμης πού ἦταν ὑπό τήν ἐξουσία τοῦ Νέρωνα.

Καί ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος σχολιάζει: «Κάθε ἄνθρωπος, ὅποιος καί ἄν εἶναι αὐτός, προφήτης, εὐαγγελιστής, ἀπόστολος» (λαϊκός, μοναχός, παπᾶς, δεσπότης) «ὀφείλει νά ὑποτάσσεται στήν κοσμική ἐξουσία» (Ὁμιλία 23 εἰς τήν πρός Ρωμαίους. P.G.60:615).

Ὁ Παῦλος προσθέτει καί τοῦτο τό «σκανδαλιστικό»: «Ὅποιος ἀντιτάσσεται στήν ἐξουσία, εἶναι σάν νά ἀντιτάσσεται στό Θεό!» (Ρωμ.13:2). Πρέπει (συνεχίζει) νά ὑποτάσσεσθε στήν κοσμική ἐξουσία ἀκόμα «καί λόγους συνειδήσεως!» (Ρωμ. 13:5).

Ἐρχόμαστε τώρα καί στήν ἐπικαιρότητα. Ἡ Πολιτεία, προκειμένου νά προστατέψει τή δημόσια ὑγεία ἀπό τήν «ἐπιδρομή» τοῦ κορωνοϊοῦ, θέσπισε τούς γνωστούς νόμους.

Λοιπόν, μέ βάση τή διδασκαλία τοῦ Ἀποστόλου Παύλου, ἡ ὁποία εἶναι καί διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας, ἄς διερωτηθοῦμε, ἄν ἡ ἐν ψυχρῷ καταφρόνηση τῶν συγκεκριμένων νόμων, εἶναι πράξη ἀξιέπαινη ἤ ἀξιοκατάκριτη, ἁμαρτία ἤ ὄχι.

Διακηρύσσεις, «ἄν πιστεύεις, σέ φυλάει ὁ Θεός». Καί ἄν τηρήσεις τά σχετικά μέτρα, θά ἀδυνατίσει ἡ πίστη σου; «Οὐδέν γάρ ἀνατρέπει τήν εὐσέβειαν ἡ τοιαύτη ὑποταγή», διδάσκει ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος (P.G. 60: 615).

Καί ἄν ἔχεις τέτοια (μεγάλη) πίστη, πρέπει αὐτή τήν πίστη νά τή δείχνεις στό ἐκκλησίασμα, καταφρονώντας τίς σχετικές διατάξεις τῆς Πολιτείας;

Ὅτι δηλαδή ἐσύ δέν εἶσαι σάν τούς ἄλλους, πού δέν πιστεύουν, καί φορᾶνε μάσκα....! Καί ἡ ψυχή σου νά ἐπαίρεται! Τί διαφορετικό θά ἔκανε ἕνας φαρισαῖος;

Μά ἄν πράγματι πίστευες, ἐσύ θά ἤσουν ὁ πρῶτος πού θά τηροῦσες τούς νόμους τῆς Πολιτείας, καί «γιά λόγους συνειδήσεως», ἀλλά καί γιατί ἡ (γνησία) πίστη, σχετίζεται μέ τήν ταπείνωση, ἡ ὁποία ταπείνωση ὁδηγεῖ στήν ὑπακοή.

Ὑπάρχουν καί ἄλλοι, πού μέσα σ' αὐτούς τούς νόμους (τούς σχετικούς μέ τόν κορωνοϊό) διαβλέπουν μιά πολεμική τῆς Πολιτείας κατά τῆς Ἐκκλησίας, καί ἀντιστέκονται.

Καί ὅσοι δέν ἀντιστέκονται, Ἀρχιεπίσκοπος, Πατριάρχης, Μητροπολίτες, Ἱερεῖς κ.λ.π, τί εἶναι; Ἄπιστοι ἤ προδότες τῆς Πίστεως;!



ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ



ΠΗΓΗ

ΜΕΡΙΚΟΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΩΝ ''ΣΥΝΕΡΓΑΤΩΝ'' ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ''ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ''

Ο κ. Σημάτης συνεχίζοντας την παλαιά διασπαστική τακτική του, επαναλαμβάνει γνωστές θεωρίες περί δήθεν συνεργασίας, περί συγχύσεως κ.λπ. κ.λπ. Δεν είχαμε σκοπό να ξανασχοληθούμε με τον ίδιο (όπως πολύ καλά κάνουν οι περισσότεροι), αλλά θα κάνουμε μία εξαίρεση. Ευτυχώς που απεχώρησε από το παλαιό ιστολόγιο ''Αποτείχιση και Πατερική Παράδοση'' διότι η σελίδα αυτή τώρα είναι όπως έπρεπε να είναι. Επίσης μας κάνει εντύπωση ότι το άρθρο αυτό υπογράφεται από κάποιους ανώνυμους ''Συνεργάτες του ιστολογίου''. Και ποιοί οι κύριοι αυτοί; Υπάρχουν άραγε ή ο κ. Σημάτης ομιλεί δια τον εαυτό του σε πληθυντικό αριθμό; Όπως και να είναι ας είναι. Εμείς δεν θα απαντήσουμε εκ μέρους του κ. Μάννη φυσικά, θα σχολιάσουμε όμως κάποια λεχθέντα που μας κάνουν εντύπωση.

«Όλα αυτά, δεν αποτελούν επίθεση στα αδελφά ιστολόγια, ούτε εμπάθεια προς τον άνθρωπο κ. Μάννη. Μακάρι να αλλάξει και να επανέλθει στην αγκαλιά της Εκκλησίας, κι αυτός και η παράταξή του. Αποτελούν όμως άρνηση της γοχικής του ιδιότητας και ιδεολογίας, καταδίκη της γοχικής του δραστηριότητας και προτροπή προς αποφυγή του όποιου σχεδίου και σκοπού αυτός και το περιβάλλον του ακολουθεί».

Σε ποιάν ''αγκαλιά της Εκκλησίας'' άραγε θα πρέπει να επιστρέψει; Σε αυτήν που ο κ. Σημάτης δεν ανήκει; Λησμονούν ότι για την επίσημη Κρατούσα Εκκλησία οι ''συνεργάτες του ιστολογίου'' είναι παρομοίως σχισματικοί και εκτός Εκκλησίας; Ή μήπως εννοούν την ''Εκκλησία'' που οι ίδιοι ανήκουν; Σε ποιάν λοιπόν ανήκει ο κ. Σημάτης (και οι συν αυτώ αν υπάρχουν) ως αποτειχισμένος και μάλιστα διεσπασμένος και με τους υπόλοιπους αποτειχισμένους;

Τα περί ''σχεδίου'' και λοιπές παραφροσύνες, βρίσκονται μόνον εις την σφαίραν της φαντασίας των. Το ιστολόγιο του κ. Τσολογιάννη ανέφερε πολλές φορές την αλήθειαν περί του ιδίου κατήγορου, και όποιος θέλει μπορεί να δει τις αναρτήσεις αυτές και μόνος του (υπάρχουν έως σήμερον), αλλά και αν δεν υπήρχαν τις έχουμε καταγράψει στα προσωπικά μας αρχεία. Επίσης και ο π. Παΐσιος Παπαδόπουλος είχε αναφέρει σχετικά. Υπάρχουν στο δικό μας ιστολόγιο δημοσιευμένα.

Επίσης επικαλούνται τον ιερό Χρυσόστομο. Μάλιστα.....Ας τον αναγνώσουν λοιπόν και πάλι και ας θυμηθούν ότι: «οὐαὶ αὐτῷ τῷ ἑνί, ὅταν πέσῃ καὶ μὴ ᾖ δεύτερος ἐγεῖραι αὐτόν» (Εκκλ. 4,10) 

https://entoytwnika1.blogspot.com/2020/10/410.html

αλλά  και:

«μήτηρ τῶν αἱρέσεων εἶναι ἡ ἐπιθυμία τῆς φιλαρχίας» 

https://entoytwnika1.blogspot.com/2020/10/blog-post_6.html


Αυτά για να μην ξεχνιόμαστε.... Καλή μετάνοια σε όλους μας.


Υ.Γ. Μην εισέλθουν εις τον κόπον να μας απαντήσουν προσωπικά διότι δεν πρόκειται να ανταπαντήσουμε. Υπάρχουν σοβαρότερα ζητήματα να ασχοληθούμε. Κρίμα δια άλλη μία φορά.

Υ.Γ. 2. Απορούμε πως δεν έχει κατηγορήσει και εμάς που αναδημοσιεύουμε άρθρα που μας στέλνουν διάφοροι μη Γ.Ο.Χ. στο email μας.  Κατά τα άλλα δεν υπάρχει εμπάθεια.....

 

 

Ο Πάπας ακυρώνει τους δημόσιους χριστουγεννιάτικους εορτασμούς ενώ συμμετείχε σε οικουμενιστικό σόου

  

Η ανακοίνωση ήρθε μόλις δύο ημέρες μετά τη συμμετοχή του Πάπα σε μια «συγκέντρωση προσευχής» με μη καθολικούς θρησκευτικούς ηγέτες στη Ρώμη.

Το Catholic News Agency αναφέρει ότι παρουσιάστηκε επιστολή από τον Υπουργό Εξωτερικών του Βατικανού που σημειώνει ότι οι Χριστουγεννιάτικες λειτουργίες του Φραγκίσκου στο Βατικανό θα προσφερθούν χωρίς δημόσια συμμετοχή φέτος.

Η επιστολή, που εστάλη από τη Γραμματεία του Κράτους στις πρεσβείες του Βατικανού, ανέφερε ότι η Χριστουγεννιάτικη Λειτουργία θα γιορτάζεται «σε ιδιωτική μορφή χωρίς την παρουσία μελών του διπλωματικού Σώματος». Σημείωσε επίσης ότι οι λειτουργίες θα μεταδοθούν διαδικτυακά.

Αυτή η επιστολή, είτε το πιστεύετε είτε όχι, στάλθηκε την ίδια ημέρα που το Βατικανό φιλοξένησε μια τελετή απονομής βραβείων στους Κήπους του Βατικανού για τον σκηνοθέτη που έκανε την ταινία “Francesco”, η οποία προκάλεσε πολλές αντιπαραθέσεις εξ αιτίας των παρατηρήσεων του Πάπα υπέρ των ομοφυλοφιλικών πολιτικών ενώσεων.

Επιπλέον, ήρθε δύο μέρες μετά τη συμμετοχή του Πάπα σε μια οικουμενική συγκέντρωση της Ρώμης με βουδιστές, Σιχ, μουσουλμάνους και άλλους θρησκευτικούς ηγέτες. Η εκδήλωση είχε τίτλο «Κανείς δεν σώζεται μόνος: Ειρήνη και αδελφότητα» και πραγματοποιήθηκε στις 20 Οκτωβρίου.

Όλα αυτά επιβεβαιώνουν τα σχόλια της καθολικού αρχιεπισκόπου Carlo Maria Viganò, που πρόσφατα είπε ότι «η Αγία Έδρα θέλει να επαναλάβει το ατυχές κλείσιμο των τελευταίων μηνών, που στερούσε από τους πιστούς την Λειτουργία και τα Μυστήρια».

ΚΟ / πηγή