Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2020

Μητροπολίτης Ιλαρίωνας: O διαθρησκειακός διάλογος είναι ιδιαίτερα περιζήτητος στην εποχή μας


ΣΗΜΕΙΩΣΙΣ ''ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ'': Δυστυχώς και οι ομόδοξοι Ρώσοι, συνεχίζουν να αναπαραγάγουν γνωστές οικουμενιστικές θέσεις και θεωρίες. Δηλώσεις τύπου: «όσο περισσότεροι τέτοιοι οργανισμοί υπάρχουν, τόσο μάλλον καλύτερα»

αλλά και:

«Όταν μας λένε ορισμένοι ότι θα πρέπει να αποχωρήσετε από τους διαχριστιανικούς και διαθρησκειακούς οργανισμούς, από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών, θέτουμε το εύλογο ερώτημα: τι θα κερδίσουμε με αυτή την αποχώρηση;»

είναι τραγικές.....


Σχολιάζοντας την ιδέα ενός τηλεθεατή της εκπομπής «Εκκλησία και κόσμος» να συγκροτηθεί μια διεθνής πλατφόρμα συζήτησης για διεθνείς εκκλησιαστικές οργανώσεις από όλες τις χώρες, κατά το πρότυπο του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, ο πρόεδρος του Τμήματος Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων (ΤΕΕΣ) του Πατριαρχείου Μόσχας Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνας επεσήμανε: «Είναι μια ενδιαφέρουσα ερώτηση και μια σωστή πρωτοβουλία, διότι πράγματι δεν υπάρχει ένας παγκόσμιος οργανισμός, που να ενώνει τα θρησκευτικά δόγματα. Υφίστανται διαθρησκειακά φόρα διαφόρων μορφών, διαχριστιανικοί οργανισμοί π.χ. το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών, που ενώνει περισσότερες από 300 χριστιανικές εκκλησίες και οργανώσεις, αλλά δεν υπάρχει κάποιο παγκόσμιο διαθρησκειακό φόρουμ».

Ταυτοχρόνως, ο πρόεδρος του ΤΕΕΣ υπέδειξε και τις δυσκολίες, οι οποίες θα ανέκυπταν κατά την υλοποίηση αυτής της ιδέας: «Φρονώ ότι θα είναι πάρα πολύ δύσκολο να ιδρυθεί ένα τέτοιο φόρουμ, διότι εάν ο συνολικός αριθμός των  χωρών, που συγκροτούν τον ΟΗΕ ανέρχεται σε περίπου διακόσιες, ο αριθμός των θρησκευτικών οργανισμών και κοινοτήτων ανέρχεται σε εκατομμύρια. Και δεν έχουν όλες εξ αυτών έναν κεντρικό συντονισμό, όπως λ.χ. υπάρχει στη Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία. Και δεν είναι κατανοητό πώς οι κοινότητες θα εκπροσωπούνται σε έναν τέτοιο παγκόσμιο οργανισμό».

Αλλά είναι πασίδηλο ότι οι καιροί επιτάσσουν τον διάλογο μεταξύ των θρησκευτικών κοινοτήτων, δήλωσε πεπεισμένος ο μητροπολίτης Ιλαρίωνας: «Γι᾽ αυτό όσο περισσότεροι τέτοιοι οργανισμοί υπάρχουν, τόσο μάλλον καλύτερα».

«Όταν μας λένε ορισμένοι ότι θα πρέπει να αποχωρήσετε από τους διαχριστιανικούς και διαθρησκειακούς οργανισμούς, από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών, θέτουμε το εύλογο ερώτημα: τι θα κερδίσουμε με αυτή την αποχώρηση;», συνέχισε ο ιεράρχης και πρότεινε να σκεφθεί κανείς, τί θα μπορούσε να κερδηθεί από την απομόνωση σε μια τόσο περίπλοκη κατάσταση, όπως η σημερινή, όταν, αντιθέτως, είναι τόσο σημαντικό να διατηρούμε τον διάλογο, να παρουσιάζουμε τη θέση μας στους άλλους, να ανταλλάσσουμε γνώμες.


ΠΗΓΗ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ


Διάφοροι αδελφοί βλέποντας τις αναρτήσεις μας, βγάζουν συμπεράσματα κατηγορώντας μας. Δεν τους κρατάμε κακία. Είχαμε γράψει παλαιότερα ότι: 

«Οἱ Ἅγιοι της Ἐκκλησίας μας, σὲ πολλὰ κείμενά τους, διδάσκουν τὴν ἀρετὴ τῆς διακρίσεως μὲ τοὺς λόγους καὶ μὲ τὰ ἔργα τους. Θὰ τοὺς δοῦμε νὰ δειλιάζουν, νὰ ἔχουν θάρρος καὶ νὰ ὁμολογοῦν, νὰ προτρέπουν τοὺς πιστούς, νὰ ἐμποδίζουν τοὺς πιστούς, σὲ διάφορες καταστάσεις καὶ γεγονότα ποὺ ἀφοροῦσαν καὶ ἀφοροῦν τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας».

Εμάς:

«μᾶς λείπει ἡ ἀρετὴ τῆς διακρίσεως καὶ γι΄ αὐτὸ τὰ ἀποτελέσματα ποὺ ἐξάγουμε φέρνουν τὸ συμπέρασμα ποὺ ἀναφέραμε παραπάνω».

Γράφει ο Αγ. Αθανάσιος:



δεν θα τον κατηγορούσαμε ως ''προδότη'' και ''δειλό'';

Ο αββάς Δωρόθεος γράφει:

«Ἐμεῖς οἱ ἄθλιοι, ὀ,τιδήποτε κι ἂν δοῦμε ἢ ἀκούσουμε ἢ ὑποθέσουμε, ἀρχίζουμε νὰ τὸ κατακρίνουμε, νὰ τὸ συχαινόμαστε ἢ νὰ τὸ ἐξευτελίζουμε δίχως καμιὰ διάκριση. Ἐκεῖνο μάλιστα, ποῦ εἶναι ἀκόμη χειρότερο, εἶναι ὅτι δὲν περιοριζόμαστε μόνο στὴ βλάβη τοῦ ἐαυτοῦ μας, ἀλλὰ καὶ προχωρᾶμε πιὸ πέρα. Συναντᾶμε τὸν ἄλλον ἀδελφὸ καὶ ἀμέσως τοῦ λέμε· αὐτὸ κι αὐτό. Κι ἔτσι κοντὰ σὲ ἐμᾶς βλάφτουμε καὶ τὸν ἄλλο, μιὰ καὶ τοῦ βάζουμε στὴν καρδιὰ τοῦ τὴν ἁμαρτία. Δὲν φοβόμαστε, βλέπετε, αὐτὸν ποῦ εἶπε: ‘‘Οὐαί, ὁ ποτίζων τὸν πλησίον αὐτοῦ ἀνατροπὴν θολεράν (Ἀμβακοὺμ 2, 15)’’, ἀλλὰ ἐκτελοῦμε τὸ ἔργο τοῦ διαβόλου, δίχως καθόλου νὰ μᾶς μέλει».

αλλά και:

«γι’ αυτό δεν μπορούμε να προκόψουμε, γι’ αυτό δεν βρίσκουμε ωφέλεια σε τίποτε, αλλά περνάμε όλο τον καιρό μας σαπίζοντας από τους λογισμούς που κάνουμε εναντίον των αδελφών μας και κατατσακιζόμαστε, επειδή καθένας δικαιώνει τον εαυτό του. Καθένας αφήνει τον εαυτό του, όπως είπα, χωρίς να εφαρμόζει τίποτα. Και όλοι μας έχουμε την απαίτηση να τηρούν οι άλλοι τις εντολές του Θεού. Γι’αυτό και δεν μπορούμε να συνετισθούμε να κάνουμε το καλό, γιατί αν ποτέ και το ελάχιστο μάθουμε, αμέσως απαιτούμε από τον αδελφό μας να το εφαρμόσει, κατηγορώντας τον και λέγοντας: «Πρέπει να κάνει αυτό» ή «γιατί αυτό δεν το έκανε έτσι»; Γιατί δεν απαιτούμε καλύτερα από τους εαυτούς μας να εφαρμόζουμε τις εντολές και δεν κατηγορούμε τους εαυτούς μας ως παραβάτες;»


Δια τούτο ας προσέχουμε αδελφοί, διότι έως το τέλος του επίγειου αυτού μάταιου βίου δεν γνωρίζουμε τι μπορεί να προκύψει στον καθένα μας. Άλλος που ομολογούσε μπορεί να προδώσει, άλλος που δεν ομολογούσε, τελευταία στιγμή μπορεί να μην προδώσει, άλλος μπορεί ήδη να έχει προδώσει αλλά να μην το βλέπει διότι αφορά τον εαυτό του, άλλος μπορεί να μετανοήσει στο τέλος του βίου του και στον άλλον που τον κατηγορούσε να μείνει η αμαρτία της κατακρίσεως δίνοντας λόγο εις το τέλος, και πολλά ακόμα παραδείγματα που μας λέγουν οι Άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας μας.


Ευχόμαστε καλή νηστεία και καλή μετάνοια αυτήν την κατανυκτική περίοδο αγώνος των Χριστουγέννων.

Lockdown και αλλαγές στο Σύνταγμα απειλούν τις εκκλησίες στην Αλγερία, που στα τζαμιά επιτράπηκε να ξανανοίξουν, αλλά όχι στις εκκλησίες

 

Η μικρή κοινότητα των χριστιανών στην Αλγερία αντιμετωπίζει μια διπλή απειλή: η κυβέρνηση κλείνει τις εκκλησίες τους λόγω του κορωναϊού και μιας νέας διάταξης στο Σύνταγμα, που πιθανόν να περιστείλει τη θρησκευτική ελευθερία.

"Ενώ εμείς εδώ στις ΗΠΑ αντιμετωπίζουμε μεγάλη αβεβαιότητα με τους νέους περιορισμούς, οι εκκλησίες στην Αλγερία είναι ήδη κλειστές και σιωπηλές", δήλωσε ο Rex Rogers, πρόεδρος του SAT-7, ενός μη κερδοσκοπικού χριστιανικού ραδιοτηλεοπτικού οργανισμού που μεταδίδει χριστιανικό πρόγραμμα στην Αλγερία. Η εταιρεία άρχισε πρόσφατα να προβάλλει ένα πρόγραμμα στη διάλεκτο Kabiyle, την οποία μιλούν περίπου 6 εκατομμύρια άνθρωποι.

Το υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ εκτιμά ότι ένας στους 200 Αλγερινούς είναι χριστιανός. Πάνω από το 99% του πληθυσμού είναι μουσουλμάνοι, η πλειονότητα των οποίων είναι Σουνίτες.

Το Υπουργείο Θρησκευμάτων της χώρας προσλαμβάνει και εκπαιδεύει μουσουλμάνους ιμάμηδες, παρόλο που η Αλγερία τυπικά δεν είναι θρησκευτικό κράτος.

Ενώ στους μουσουλμάνους επιτρέπεται να αλλάξουν θρησκεία, ο αλγερινός νόμος απαγορεύει να προσπαθεί κάποιος να τους οδηγήσει μακριά από το Ισλάμ. Όποιος «υποκινεί, περιορίζει ή χρησιμοποιεί μέσα αποπλάνησης που προτίθεται να μετατρέψει έναν μουσουλμάνο σε άλλη θρησκεία. ή χρησιμοποιώντας για το σκοπό αυτό ιδρύματα διδασκαλίας, εκπαίδευσης, υγείας, κοινωνικής, κουλτούρας, κατάρτισης… ή οποιουδήποτε οικονομικού μέσου» αντιμετωπίζει πρόστιμα έως και 8.500 $ και ποινή φυλάκισης πέντε ετών.

Οι άφθονες συλλήψεις χριστιανών για «προσηλυτισμό» που ξεκίνησαν το 2019 και οδήγησαν σε κλείσμο εκκλησιών, κορυφώθηκαν με την πανδημία του COVID-19, όπου διατάχθηκε να κλείσουν όλες οι εκκλησίες.

Η Αλγερία, στις 28 Νοεμβρίου, είχε καταγεγραμμένους 2.393 θανάτους από τον COVID-19 σε ένα πληθυσμό 44 εκατομμυρίων ανθρώπων. Το ποσοστό αυτό είναι 56 θάνατοι ανά 1 εκατομμύριο πληθυσμού.

Καθώς ο κορονοϊός υποχωρεί τα τζαμιά ανοίγουν ξανά, αλλά οι χριστιανικοί τόποι λατρείας παραμένουν κλειστοί. Τον Αύγουστο, μια εκκλησία στη Makouda, μια πόλη 34.500 κατοίκων στη Μεσόγειο Θάλασσα, ζήτησε από ένα δικαστήριο να της επιτρέψει να ανοίξει ξανά. Το δικαστήριο αρνήθηκε να δώσει άδεια.

Στην βουλή αυτό το μήνα, εγκρίθηκε ένα νέο Σύνταγμα που αλλάζει τις θρησκευτικές ελευθερίες. Η προηγούμενη διάταξη ανέφερε: «Η ελευθερία της συνείδησης και η ελευθερία της γνώμης είναι απαραβίαστες. Η ελευθερία λατρείας διασφαλίζεται σύμφωνα με το νόμο».

Η διάταξη πλέον έχει ως εξής: «Η ελευθερία της γνώμης είναι απαραβίαστη. Η ελευθερία άσκησης λατρείας είναι εγγυημένη εάν ασκείται σύμφωνα με το νόμο. Το κράτος διασφαλίζει την προστασία των τόπων λατρείας από οποιαδήποτε πολιτική ή ιδεολογική επιρροή».

Επομένως, δεν υπάρχει πλέον «ελευθερία συνείδησης», πιθανώς ένας τρόπος να σταματήσουν τις εκκλησίες και τα μέλη τους να συζητούν για τον Χριστιανισμό στο Διαδίκτυο ή να έχουν διαδικτυακές θρησκευτικές λειτουργίες. Όσον αφορά την προσπάθεια συμμόρφωσης με το αλγερινό δίκαιο, οι εκκλησίες πρέπει να λάβουν την έγκριση μιας επιτροπής που συγκροτήθηκε το 2006 με την οποία είναι αβέβαιο αν  έχουν συναντηθεί ποτέ. Έχουν προσπαθήσει να αποκτήσουν νομιμότητα με άλλους τρόπους, σε μεγάλο βαθμό ανεπιτυχώς.

ΚΟ / από εδώ 

H ΙΣΤΟΡΙΑ ΔΙΔΑΣΚΕΙ.....

Φανταστείτε αν έκαναν παράπονα τότε (1918) για τα μέτρα στα καταστήματα κ.λπ. τι θα γινόταν αν το θέμα αφορούσε την εκκλησία.....
Επίσης μάθαμε ότι σε εκκλησία επίτροπος εκδίωξε τους πιστούς φοβούμενος τα πρόστιμα ή το κλείσιμο της εκκλησίας. Δηλαδή αν μας έλεγαν ότι θα μας κόψουν την κεφαλή τι θα γινόταν;
Δέν σκέφτηκες κ. ἐπίτροπε, ὅτι ἐπέστρεψε ἕνας ἀδερφός μας καὶ σὺ πᾶς νὰ τὸν ἐλέγξεις; ''Τί ὑμὶν δοκεῖ; ἐὰν γένηται τινι ἀνθρώπω ἑκατὸν πρόβατα καὶ πλανηθῆ ἓν ἐξ αὐτῶν, οὐχὶ ἀφιεῖς τὰ ἐνενήκοντα ἐννέα ἐπὶ τὰ ὅρη, πορευθεῖς ζητεῖ τὸ πλανώμενον; Καὶ ἐὰν γένηται εὐρεῖν αὐτό, ἀμὴν λέγω ὑμὶν ὅτι χαίρει ἐπ’ αὐτῶ μᾶλλον ἢ ἐπὶ τοῖς ἐνενήκοντα ἐννέα τοῖς μὴ πεπλανημένοις". (Ματθ. 18, 12‑13) (Λουκ. 15, 1‑7), καὶ ἐσὺ ἀδερφὲ ἀντὶ νὰ χαρεῖς πηγαίνεις καὶ διώχνεις ἔξω αὐτὸν ποῦ ἔχει δεχθεῖ ὁ Χριστός; Πῶς τολμᾶς; ξέχασες τὴν παραβολὴ τοῦ ἄσωτου υἱοῦ; (Λουκ. 15, 11‑32)
Δέν τρόμαξες μόνο μὲ τὴν σκέψη μήπως αὐτὸς ποῦ ἔδιωξες ὁμοιάζει μὲ τὴν πτωχὴ χήρα; Διάβασε το κατὰ Μάρκον 12, 41‑44.
Πήγες νὰ παρέμβεις πρῶτος ἐσὺ ἀντὶ ὁ Κύριος; Διάβασε τί ἀπάντησε ὁ Κύριος ὅταν πῆγε νὰ παρέμβει ὁ Ἄπ. Πέτρος στὰ σχέδια τοῦ Θεοῦ. Καί προσλαβόμενος αὐτὸν ὁ Πέτρος ἤρξατο ἐπιτιμᾶν αὐτῶ λέγων»· ἴλεως σοί, Κύριε· οὐ μὴ ἔσται τοῦτο. ὁ δὲ στραφεῖς εἶπε τῷ Πέτρω· ὕπαγε ὀπίσω, Σατανᾶ· σκάνδαλόν μου εἰ· ὅτι οὐ φρονεῖς τὰ τοῦ Θεοῦ, ἀλλὰ τὰ τῶν ἀνθρώπων. (Ματθ. 16, 21‑23)
Ἂν νομίζεις ὅμως ὅτι ἐσὺ γνωρίζεις καλύτερα τότε: «ἐκεῖνος δὲ ὁ δοῦλος, ὁ γνοὺς τὸ θέλημα τοῦ Κυρίου ἐαυτοῦ καὶ μὴ ἐτοιμάσας μηδὲ ποιήσας πρὸς τὸ θέλημα αὐτοῦ, δαρήσεται πολλᾶς· ὁ δὲ μὴ γνούς, ποιήσας δὲ ἄξια πληγῶν, δαρήσεται ὀλίγας». (Λουκ. 12, 47‑48