Ο Ιησούς δεν εξαπολύει μόνο διωγμό ενάντια στο Σατανά, το τυπολατρικό θρησκευτικό σύστημα εξουσίας και το Μαμωνά, τα οποία και θεωρεί ως τους πραγματικούς δυνάστες των ανθρώπων, ούτε απλώς τάσσεται υπέρ της μη άσκησης βίας, αλλά προτείνει την επίδειξη έμπρακτης αγάπης απέναντι στους κατακτητές Ρωμαίους. αντί της εκδικητικότητας, που αποτελούσε στον αρχαίο κόσμο ύψιστο ηρωισμό, προτείνει την παροχή ειλικρινούς συγγνώμης (Μτ. 18, 22). Με το Ἐγὼ δὲ λέγω ὑμῖν μὴ ἀντιστῆναι τῷ πονηρῷ· ἀλλ΄ ὅστις σε ῥαπίζει εἰς τὴν δεξιὰν σιαγόνα [σου]͵ στρέψον αὐτῷ καὶ τὴν ἄλλην· καὶ τῷ θέλοντί σοι κριθῆναι καὶ τὸν χιτῶνά σου λαβεῖν͵ ἄφες αὐτῷ καὶ τὸ ἱμάτιον· καὶ ὅστις σε ἀγγαρεύσει μίλιον ἕν͵ ὕπαγε μετ΄ αὐτοῦ δύο. τῷ αἰτοῦντί σε δός͵ καὶ τὸν θέλοντα ἀπὸ σοῦ δανίσασθαι μὴ ἀποστραφῇς (Μτ. 5, 39-40) προτείνει την αντιμετώπιση της βίας και της αυθαιρεσίας του κατακτητή με την ανάληψη της υποτιμητικής για το υπόδουλο ισραηλιτικό έθνο «αγγαρείας» εις διπλούν προς χάριν του (κατακτητή), με ένα τρόπο που μπορεί ακόμα και αυτόν πραγματικά να «σκλαβώσει». Η εντολή Ἐγὼ δὲ λέγω ὑμῖν͵ ἀγαπᾶτε τοὺς ἐχθροὺς ὑμῶν καὶ προσεύχεσθε ὑπὲρ τῶν διωκόντων ὑμᾶς͵ σε αντίθεση προς το Ἀγαπήσεις τὸν πλησίον σου καὶ μισήσεις τὸν ἐχθρόν σου και με την αιτιολόγηση ὅπως γένησθε υἱοὶ τοῦ Πατρὸς ὑμῶν τοῦ ἐν οὐρανοῖς͵ ὅτι τὸν ἥλιον αὐτοῦ ἀνατέλλει ἐπὶ πονηροὺς καὶ ἀγαθοὺς καὶ βρέχει ἐπὶ δικαίους καὶ ἀδίκους (Μτ. 5, 39-44) διασπά, έτσι, τον κύκλο της βίας και τελικά μεταμορφώνει τον κόσμο. Η επιθετικότητα του ανθρώπου, αντί να έχει ως στόχο της την αποτίναξη του ρωμαϊκού ζυγού, στρέφεται ενάντια στην εκρίζωση των δικών του αμαρτωλών παθών που τον κρατούν δέσμιο σε ένα διεσπασμένο Εγώ.
Δευτέρα 4 Οκτωβρίου 2021
H ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ; - ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΜΑΡΤΙΑ Η΄ ΕΘΝΙΚΗ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ; (Η΄ ΜΕΡΟΣ)
Οι Ρωμαίοι είχαν παραχωρήσει το δικαίωμα στους εκπροσώπους του Ιερού να εξουσιάζουν τους όχλους με την προϋπόθεση ότι εκείνοι θα διασφάλιζαν την απρόσκοπτη εισροή των φόρων και την κοινωνική ισορροπία. Αυτοί οι διαχειριστές της εξουσίας, που παράλληλα ήλεγχαν τις θυσίες και τα άλλα μέσα σωτηρίας, που προσφέρονταν στο Ναό (φυσικά όχι «άνευ αργυρίου και τιμής»), προσπαθούσαν να διασφαλίσουν και να περιχαρακώσουν την εξουσία και όλα τα προνόμια, που αυτή τους πρόσφερε, σε ολόκληρη την Παλαιστίνη. Επέβαλαν, λοιπόν, στον απλό λαό τις παραπάνω δυσβάστακτες διατάξεις, που ο Θεός είχε ορίσει μόνο για τους ιερείς, προκειμένου έτσι και εθνική (πολιτική και κοινωνική) συνοχή να εξασφαλίσουν και σε άμεση εξάρτηση από το δικό τους θρησκευτικό σύστημα εξουσίας να τον οδηγήσουν.
Συνεχίζεται
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ
Η Εκκλησία θα μελετήσει το ζήτημα αγιοκατατάξεως του Λαρίσης κυρού Θεολόγου
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Λαρίσης και Τυρνάβου κ. Ιερώνυμος αισθάνεται την ανάγκη να ευχαριστήσει τον αγαπητό αδελφό και συλλείτουργο, Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Δράμας κ. Παύλο για την δημοσίως εκφρασθείσα πρόθεση του, να μελετήσει η Εκκλησία της Ελλάδος το ζήτημα της ενδεχόμενης αγιοκατατάξεως του αοίδιμου Προκατόχου του μακαριστού κυρού Θεολόγου, ανδρός εγνωσμένης αρετής και ειρήνης.
Ήδη συγκεκριμένα βήματα έχουν γίνει προς την κατεύθυνση αυτή, παρά τα υφιστάμενα εμπόδια.
Πόθος όλων μας είναι η ευόδωση του εγχειρήματος, ώστε παρά τα λάθη και την παθογένεια της τότε εποχής, να αναδειχθεί ότι σε κάθε χρονική περίοδο υπάρχουν οι άνθρωποι του Θεού που καταθέτουν την μαρτυρία της Πίστεως.
Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως