Κυριακή 17 Ιουλίου 2022

Ὑποδοχή καί κατάθεση τῶν Λειψάνων τῆς Ἁγίας Νεομάρτυρος Κασσάνδρας


Τήν Παρασκευή, 2/15-07-2022, πραγματοποιήθηκε ἕνα ἱστορικό γεγονός γιά τήν Ἐκκλησία καί τήν Πατρίδα μας. Ἔγινε ἡ ὑποδοχή καί ἡ κατάθεση τῶν Ἱερῶν Λειψάνων τῆς Ἁγίας Νεομάρτυρος Κασάνδρας τῆς Τραπεζουντίας ἡ ὁποία ὑπῆρξε πρόγονος τῶν ἡρώων τῆς Ἑλληνικῆς Ἐπανάστασης Ἀλεξάνδρου καί Δημητρίου Ὑψηλάντη, ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Παναγίας Κοσμοσώτηρος Κρυονερίου Ἀττικῆς στόν νέο προσκυνηματικό Ναό Παναγίας Σουμελᾶ Ἀσπροπύργου.

agkasandra1

 

agkasandra2

agkasandra3

 

Περί ὥρα 7.00 μ.μ. ἔγινε ἡ ὑποδοχή τοῦ Ἱεροῦ Λειψάνου στήν κεντρική πλατεῖα τοῦ Ἀσπροπύργου ὑπό τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος κ. Καλλινίκου καί τῶν Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτῶν, τοῦ ἐπιχωρίου Ἀττικῆς καί Βοιωτίας κ. Χρυσοστόμου, Πειραιῶς καί Σαλαμῖνος κ. Γεροντίου, Θεσσαλονίκης κ. Γρηγορίου, Δημητριάδος κ. Φωτίου καί Ὠρωποῦ καί Φυλῆς κ. Κυπριανοῦ. Στήν συνέχεια τό Ἱερό Λείψανο τοποθετήθηκε σέ στρατιωτικό κιλίβαντα καί σχηματίστηκε λιτανευτική πομπή μέ τήν συμμετοχή τοῦ ἱεροῦ Κλήρου, τῆς φιλαρμονικῆς μπάντας τοῦ Δήμου, νέων, νεανίδων καί παιδιῶν ἐνδεδυμένων μέ παραδοσιακές ἐνδυμασίες, παιδιῶν τῶν Κατηχητικῶν Σχολείων τῆς Μητροπόλεως Ἀττικῆς & Βοιωτίας, τῆς Χορωδίας Πάτριον Ἀναλόγιον ὑπό τήν διεύθυνση τοῦ κ. Ἰωάννη Κιαχόπουλου, ἐκπροσώπων τῆς Πολιτείας καί τῆς τοπικῆς αὐτοδιοίκησης καθώς καί πλήθους πιστῶν.

agkasandra4

agkasandra5

agkasandra6

agkasandra7

Πρό τῶν πυλῶν τοῦ Ναοῦ ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης κ. Χρυσόστομος ἐκφώνησε ἑόρτια ὁμιλία ἀναφερόμενος στόν βίο τῆς Νεομάρτυρος Κασσάνδρας καθώς καί στό ἱστορικό τῆς εὑρέσεως τῶν Λειψάνων της. Στήν συνέχεια ἐψάλη ὁ Μέγας πανηγυρικός Ἑσπερινός χοροστατοῦντος τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου ἡμῶν κ . Καλλινίκου.

agkasandra8

agkasandra9

Τήν ἑπομένη, Σάββατο 3/16-07-2022, τελέστηκε πολυαρχιερατικό συλλείτουργο προεξάρχοντος τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος κ. Καλλινίκου. Στό Κοινωνικό ὡμίλησε ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ. Γρηγόριος, ἐνῶ ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ἀττικῆς καί Βοιωτίας κ. Χρυσόστομος κατά τήν Ἀπόλυση ἐξέφρασε τίς δέουσες εὐχαριστίες.

agkasandra10

Τέλος δέ ἡ Ἱερά Μητρόπολις Ἀττικῆς καί Βοιωτίας παρέθεσε τράπεζα πρός τούς Ἀρχιερεῖς, τόν κλῆρο καί τούς ἱεροψάλτες στήν αἴθουσα τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ Ἁγίων Κωνσταντίνου καί Ἑλένης Ἀσπροπύργου (Για περισσότερα βλ. ΕΔΩ & ΕΔΩ).



ΠΗΓΗ

π. ΠΑΙΣΙΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΟΠΗ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟΥ (4ο ΜΕΡΟΣ)

 

Υποθετικά και μόνο ας πούμε ότι ο Γέροντας είχε διακόψει μαζί με τους υπολοίπους την εκκλ. κοινωνίαν.
Το 1972 η Μ. Σταυρονικήτα επανέφερε το μνημόσυνο διότι: «πιστεύει ότι αίρονται οι αιτίες της παύσεως του μνημοσύνου» του προηγουμένου Πατριάρχη Αθηναγόρα. Όταν η Μονή επανέλαβε το μνημόσυνο, ο Δημήτριος ήταν ο νέος Οικουμενικός Πατριάρχης.


Θυμίζουμε· υποθετικά γράφουμε ότι είχε ''διακόψει'' και ο Γέροντας Παΐσιος. Τι είδατε παραπάνω λοιπόν ότι έγραφε η Μονή; Χαρά και ικανοποίηση δια την ανατέλλουσαν νέαν περίοδο κ.λπ. κ.λπ.. Η αλήθεια ποιά είναι; Ότι σε τίποτε δεν είχε διαφορά ο νέος Πατριάρχης με τον προηγούμενο, παρά μόνον εις το ότι ήτο φιλήσυχος και εκινείτο ολίγον πιο υπογείως, δηλαδή δεν είχε το θράσος του Αθηναγόρα!
 Ενώ άλλες Μονές συνέχισαν την διακοπή, η Μ. Σταυρονικήτα ήταν από τις πρώτες που γρήγορα το επανέφεραν. Είχαν δίκιο όμως; Όντως ήταν μια χαροποιός ανατέλλουσα νέα περίοδος με όλα τα σχετικά που έγραφαν; Ας το δούμε ερευνώντας μόνοι μας.

Διαβάζουμε απόσπασμα από τον ενθρονιστήριο λόγο του Δημητρίου:


Βλέπετε να διαφέρει σε τίποτα από τον προηγούμενο ή ακόμα και από τον επόμενο (Βαρθολομαίο); Αφήστε απ΄ έξω, προς το παρόν, το λεχθέν ''πρώτος εν ίσοις'' και δείτε τα υπόλοιπα. Εδικαιολογείτο και μόνο από αυτό το απόσπασμα η επαναφορά του μνημοσύνου από την Μονή Σταυρονικήτα; Διατί αίρονται αι αιτίαι; Αν λοιπόν υποθετικά πάντα και ο Γέροντας είχε διακόψει το μνημόσυνο (άσχετα ότι πουθενά δεν αποδεικνύεται αυτό), πως και ο ίδιος το επανέφερε; Ποιές οι δικαιολογίες; Μην βιάζεστε. Έπεται συνέχεια....


(Συνεχίζεται)

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ