Τετάρτη 9 Αυγούστου 2023

ΣΕΝΓΚΕΝ, ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ, 666, ΧΑΡΑΓΜΑ (4ο ΜΕΡΟΣ)


1. Την Πέμπτη, 5 Φεβρουαρίου 1998, Η Ἱερά Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας μας ἐξέδωκε τὴν ὑπ' ἀριθμ. 2641/1998 Εγκύκλιό της περί τῆς Συνθήκης Σένγκεν (δείτε την εδώ).

Σ' αὐτὴν πρῶτα μιλάει για την Συνθήκη Σένγκεν καὶ τὶς ηλεκτρονικές ταυτότητες. Τα θέματα αὐτὰ ἦσαν καὶ εἶναι ἔξω ἀπὸ τὸ ἐνδιαφέρον τοῦ βιβλίου μου, ποὺ εἶναι αὐστηρὰ καὶ μόνο, ὅπως τὸ λέει καὶ ὁ τίτλος του, «Τὸ χάραγμα τοῦ  ̓Αντιχρίστου στην Ορθόδοξη Παράδοση». Στα σημεία αὐτὰ ἡ ταπεινότητά μου, σαν μέλος τῆς Εἰδικῆς  ̓Επιτροπής διεφώνησα καὶ ἐμειοψήφησα. Εχω τὴν γνώμη, ὅτι εἶναι θέματα πολιτικά ὄχι ἐκκλησιαστικά.

Στην συνέχεια ή "Ιερά Σύνοδος, ἀσχολήθηκε καὶ μὲ τὸ θέμα τοῦ χαράγματος τοῦ ἀντιχρίστου. Καὶ ὀρθοτόμησε τὸν λόγο τῆς ἀληθείας.

2. Καὶ ὅρισε ἐπὶ λέξει τὰ ἑξῆς:

«Τὸ ζήτημα ἐξ ἄλλου τοῦ “χαράγματος”, περὶ τοῦ ὁποίου λέγονται καὶ γράφονται ἐπ' ἐσχάτων πολλὰ καὶ ποικίλα, που ἔχουν διαταράξει τὴν ψυχικὴ ἠρεμία τῶν πιστῶν καὶ δημιουργήσει ταραχή, αγωνία καὶ σάλο μεταξὺ πολλῶν ὑπευθύνων καὶ ἀνευθύνων, δὲν εἶναι προφανῶς θέμα οὔτε δημοσίων συζητήσεων καὶ ἀντεγκλήσεων, οὔτε πολύ περισσότερο ἀτο μικῶν ἢ συλλογικῶν αὐθεντικών του ποθετήσεων. Οἱ ἅγιοι Πατέρες μετὰ δέους ἅπτονται τῶν ζητημάτων τῆς  ̓Αποκαλύψεως καὶ μὲ περισσή προσοχή ἀποφαίνονται, συνιστῶντες σὲ ὅλους ἐπαγρύπνηση καὶ νηφαλιότητα πρὸς ἔγκαιρη, μὲ τὸν φωτισμὸ τοῦ  ̔Αγίου Πνεύματος, διακρίβωση τῆς ταυτότητος τῶν βιουμένων ἱστορικῶν γεγονότων πρὸς τὰ προφητικῶς περιγραφόμενα στὴν  ̓Αποκάλυψη.»

Το “χάραγμα”, εἴτε αὐτὸ θὰ εἶναι τὸ ὄνομα τοῦ  ̓Αντιχρίστου, εἴτε ὁ ἀριθμὸς τοῦ ὀνόματος αὐτοῦ, ὅταν θά ἔλθη ὁ καιρὸς νὰ ἐπιβληθῆ στὸν ἄνθρωπο, τότε μόνο συνεπάγεται τὴν ἄρνηση τοῦ Χριστοῦ καὶ τὴν σύνταξη μὲ τὸν  ̓Αντίχριστο, ἐφ' ὅσον συντρέχει ἑκουσία ἀποδοχή του ἀπὸ τὸν ἄνθρωπο. Ἡ ἑκουσία δὲ ἀποδοχὴ τοῦ “χαράγματος”, ποὺ ἀποτελεῖ σαφῆ ἄρνηση τοῦ Χριστοῦ, καθιστᾶ τὴν Θεία Χάρη ἀνενεργόν, ἐφ ̓ ὅσον ὁ ἴδιος ὁ ἄνθρωπος μὲ τὴν θέλησή του δεν γίνεται συνεργὸς αὐτῆς τῆς Χάριτος καὶ ἐπιμένει ἀμετανοήτως στὴν ἀπάρνηση αὐτῆς».

Μὲ τὰ λόγια της αὐτά ή Ιερά Σύνοδος:

• Αποδοκιμάζει την σύγχρονη άντιχριστολογία, που γεμίζει ταραχή, αγωνία καὶ σάλο ὑπευθύνους καὶ ἀνευθύνους.

• Αποδοκιμάζει τίς γύρω ἀπό τὸ θέμα αὐτὸ συζητήσεις καὶ ἀντεγκλήσεις (=τὶς ἀτομικὲς ἢ συλλογικές έξαλλες καὶ φανατικές διακηρύξεις, τα συλλαλητήρια, τις ὕβρεις, τίς ἀπειλές).

• Αποδοκιμάζει την προσπάθεια μερικῶν, να ταυτίσουν σύγχρονα γεγονότα μὲ «τά προφητικώς περιγραφόμενα στην  ̓Αποκάλυψη». Δηλ. ἀποδοκιμάζει ἐμμέσως τοὺς θιασώτες τῶν ἀπόψεων της Μ. S. Relfe.

Καὶ διακηρύττει ὅτι:

• Ο αντίχριστος δὲν ἔχει ἀκόμη ἔλθει. • Χάραγμα τώρα δὲν ὑπάρχει.

• Τα σχετικά μὲ τὸ χάραγμα δὲν ἐπιτρέπεται νὰ ἀποδίδωνται καὶ σὲ ἄλλη ἐποχή, πρὶν ὁ ἀντίχριστος ἔλθει.

• Πρὶν ἔλθει ὁ ἀντίχριστος οὔτε χάραγμα ὑπάρχει, οὔτε χάραγμα πρὸ χαράγματος.

• Με την φράση «ὅταν θά ἔλθει ὁ καιρὸς νὰ ἐπιβληθῆ στὸν ἄνθρωπο», ἡ Ἱερά Σύν οδος λέγει, ὅτι ἐκεῖνοι, ποὺ λένε ὅτι καὶ τώρα υπάρχει χάραγμα, εὑρίσκονται ἔξω ἀπὸ τὴν ἀλήθεια.

• Χάραγμα τοῦ ἀντιχρίστου θὰ ἔχωμε τότε μόνο τότε δηλ. μόνο τήν ἐποχή πού ὁ ἀντίχριστος θὰ φανερωθῆ.

• Μὲ τὴν φράση «εἴτε αὐτὸ θὰ εἶναι τὸ ὄνομα τοῦ  ̓Αντιχρίστου, εἴτε ὁ ἀριθμὸς τοῦ ὀνόματος αὐτοῦ», ή Ιερά Σύνοδος μᾶς λέγει ὅτι δὲν εἶναι σίγουρη, ἂν ὁ ἀριθμὸς τοῦ ὀνόματος τοῦ  ̓Αντιχρίστου» θὰ εἶναι καὶ αὐτὸς χάραγμα. Τότε. Όχι τώρα. Καὶ μὲ τὰ λόγια της αὐτὰ ἀφήνει να νοηθῆ, ὅτι τὸ θέμα αὐτὸ πρέπει να λυθῆ μὲ βάση τὴν πατερική παράδοση.

• Τὸ χάραγμα τοῦ ἀντιχρίστου, ὅσοι τὸ δεχθοῦν, θὰ τὸ δεχθοῦν ἑκούσια.

• Το χάραγμα τοῦ ἀντιχρίστου θὰ ἔχει συνέπειες καὶ θὰ ἰσχύει σαν άρνηση του Χριστοῦ, μόνον «ἐφ' ὅσον συντρέχει ἑκούσια αποδοχή του ἀπὸ τὸν ἄνθρωπο».

• Τὸ χάραγμα τοῦ ἀντιχρίστου θὰ ἐπιφέρει, σαν συνέπεια, τήν ἀπώλεια, μόνο ἐκείνων ποὺ θὰ ἐμμείνουν σ' αὐτὸ ἀμετανοήτως. Συμπέρασμα:

• Μὲ τὴν Ἐγκύκλιο 2641/9.2.98 ή Ιερά Σύνοδος τῆς  ̓Εκκλησίας μας κατ' οὐσίαν ἐπεκύρωσε τις θέσεις μου. Εὐχαριστῶ. Είναι ή καλύτερη απάντηση στούς ἐπικριτές μου.



(Ἀπὸ τὸ βιβλίον τοῦ συγγραφέως «Τὸ Χάραγμα του Αντιχρίστου στὴν Ὀρθόδοξη Παράδοση», Πρέβεζα 1998, Ἔκδοσις Β ́ σελ. 235 - 238)



(συνεχίζεται)




ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ





Τα Ορθόδοξα Χριστιανικά Σωματεία περί των νέων ταυτοτήτων

 

ΤΑ ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΑΥΤΟΤΗΤΩΝ

Αθήνα, 6 Αυγούστου 2023

Τα Ορθόδοξα Χριστιανικά Σωματεία από όλη την Ελλάδα που υπογράφουν το κείμενο αυτό, εκφράζουν την έντονη διαμαρτυρία τους προς την Ελληνική Κυβέρνηση, για την προαναγγελλόμενη κυκλοφορία ηλεκτρονικών (ψηφιακών) ταυτοτήτων από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, έπειτα από περίπου 40 χρόνια σταθερής λαϊκής αποδοκιμασίας και απόρριψης παρομοίων κυβερνητικών προσπαθειών.

Ως πιστά μέλη τής Εκκλησίας, παραμένουμε προσηλωμένοι στις συνοδικές αποφάσεις της Εκκλησίας της Ελλάδος (1993, 2626/1997, 2641/1998) και στην παρακαταθήκη των συγχρόνων σεβασμίων και αγίων Γερόντων, οι οποίοι μας συνέστησαν να μην παραλάβουμε καμμία τέτοιου είδους ταυτότητα, με την οποία, όπως εξηγούμε παρακάτω, παραδίδουμε μετά βεβαιότητας τη θεόσδοτη ελευθερία μας στο ψηφιακό κράτος.

Υπενθυμίζουμε ότι η Ιερά Σύνοδος σε ανακοινωθέν της κατά την 17η Νοεμβρίου 2010 διεμήνυσε ότι  «ἡ Ἐκκλησία εἶναι ὑποχρεωμένη νά διαφυλάττει τήν ἐλευθερία τοῦ προσώπου καί νά ὑπερασπίζεται τήν ἀκεραιότητα τῆς πίστεως. Γι’ αὐτό: α) ἡ ”Κάρτα τοῦ Πολίτη” δέν πρέπει νά περιέχει κατ’ οὐδένα τρόπο, ἐμφανῆ ἤ ἀφανῆ, τόν ἀριθμό ”666” β) ἐπίσης κατ’ οὐδένα τρόπο πρέπει μέ αὐτή νά παραβιάζονται οἱ προσωπικές ἐλευθερίες».

Είναι αναπόφευκτο το απαράδεκτο της παραβιάσεως των προσωπικών ελευθεριών από την επιβολή της ηλεκτρονικής ταυτότητας καθώς ως άμεσες συνέπειές της ακολουθούν η αριθμοποίηση, το ψηφιακό φακέλωμα, και κυρίως η παντοδυναμία του κράτους απέναντι στον πολίτη, ο οποίος όπως μας έχουν δείξει άλλες εμπορικές ψηφιακές εφαρμογές, εύκολα υποκύπτει στο να εκχωρήσει τη ζωή και την ελευθερία του, για λίγη ψηφιακή ευκολία. Είναι αποδεδειγμένο τεχνολογικά ότι η ιχνηλάτηση των ενεργειών κάθε ατόμου, και η δυνατότητα ενεργοποίησης της παρακολούθησής του, είτε με την ίδια την ταυτότητα μέσῳ των οιωνδήποτε σημείων ταυτοποίησης, είτε με την παράλληλη χρήση εφαρμογών κινητού τηλεφώνου τύπου “COVID-pass” ή “Gov.gr Wallet”, θέτει τα θεμέλια για την 24ωρη παρακολούθηση του πολίτη. Η δε προάσπιση της ελευθερίας των ανθρώπων συνιστά θεμελιώδες έργο της Εκκλησίας, η Οποία ως Μητέρα ενδιαφέρεται για όλες τις εκφάνσεις του βίου των τέκνων Της.

Παράλληλα δεν μας διαφεύγει η μεγάλη εικόνα. Τα επιμέρους προσωπικά δεδομένα καθενός πολίτη όσο ασήμαντα και να είναι, όταν συλλέγονται από όλους τους πολίτες συνολικά και αποθηκεύονται στις τεράστιες βάσεις δεδομένων που θα σχηματισθούν, είναι χρυσός στα χέρια αυτών που μέσα από την εξόρυξη και την μαζική επεξεργασία δεδομένων (data mining και data crunching) θα μπορούν να διαπιστώνουν, να προβλέπουν και φυσικά να ελέγχουν ακόμη και συμπεριφορές του γενικού πληθυσμού. Το ζήτημα λοιπόν δεν μας αφορά μόνο ως άτομα, ως πρόσωπα. Μας αφορά ως κοινωνία, ως Έθνος. Ποιος θα έχει πρόσβαση σε αυτές τις βάσεις δεδομένων; Εμείς θα μπορούμε; Μόνο το κράτος; Ιδιώτες; Τρίτες χώρες; Ποιος θα μπορεί να τις επεξεργαστεί; Το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη δεν αναφέρει τίποτε. Δεν δείχνει να προβληματίζεται ούτε καν να νοιάζεται για κάτι από αυτά.

Για εμάς τίθενται καθαρά α) θέμα της απόλυτης καταπάτησης των ατομικών και κοινωνικών ελευθεριών, β) θέμα εθνικής ασφάλειας και το σημαντικότερο γ) θέμα πίστης: η αριθμοποίηση του προσώπου και η καταπάτηση της θεόσδοτης ελευθερίας του ανθρώπου που είναι εικόνα Θεού - με σαφέστατες εσχατολογικές διαστάσεις -  ασύμβατες προς την Χριστιανική πίστη.

Καλούμε την Κυβέρνηση να σεβαστεί τις θρησκευτικές ευαισθησίες και τις εν γένει ανησυχίες του Ελληνικού λαού και να αναιρέσει την έκδοσή της.

Αντιπροτείνουμε την έκδοση νέων χάρτινων ή πλαστικών - μη ηλεκτρονικών – ταυτοτήτων με υψηλή τεχνολογία υδατογραφημάτων που να εξασφαλίζουν την αυθεντικότητά τους και να μηδενίζουν πρακτικά την δυνατότητα παραχάραξής τους, ώστε να αποφευχθεί η μεγάλη αναταραχή πού θα δημιουργηθεί στην κοινωνία σέ περίπτωση έκδοσης και υποχρεωτικότητας της  ηλεκτρονικής ταυτότητας.

Καλούμε, επιπλέον, την Κυβέρνηση να μην προσδώσει στην ταυτότητα καμμία άλλη χρήση πέραν της ταυτοποίησης και σε καμία περίπτωση να μην την αναγάγει σε κάρτα δικαιωμάτων και «κλειδί» του πολίτη για την ψηφιακή διακυβέρνηση, γεγονός που θα καταστήσει τον πολίτη δέσμιο του ψηφιακού κράτους και τα δικαιώματά του εξαρτώμενα από τις διαθέσεις της κάθε κυβέρνησης στην καλύτερη περίπτωση. Ο σκεπτικισμός απέναντι στην ηλεκτρονική ταυτότητα δεν είναι δείγμα οπισθοδρόμησης. Είναι απόδειξη ότι οι  Έλληνες πολίτες και ιδιαίτερα οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί, επαγρυπνούμε για την Πίστη μας, την Πατρίδα μας και την Δημοκρατία. Δεν είμαστε οι μόνοι. Αρκεί κανείς να εξετάσει τον κατάλογο των χωρών που δεν έχουν υιοθετήσει τις ηλεκτρονικές ταυτότητες ή που τις έχουν απλά προαιρετικές. Οι ΗΠΑ, η Γαλλία, η Ιταλία, η Ιρλανδία η Σουηδία, η Νορβηγία, η Δανία, η Ελβετία, η Ολλανδία, η Φινλανδία, είναι μερικές μόνο από τις χώρες όπου η ταυτότητα δεν είναι υποχρεωτική στους πολίτες. Οι πολίτες της Αυστραλίας, του Καναδά, της Νέας Ζηλανδίας, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Ιαπωνίας ανάμεσα σε πολλές άλλες χώρες δεν έχουν καν ταυτότητα.

Καλούμε, τέλος, τον Ελληνικό λαό, να μη βιαστεί να παραλάβει την νέα ταυτότητα και να επαγρυπνεί για την πνευματική του ελευθερία, να συνεχίσει να χρησιμοποιεί τα συμβατικά μέσα ταυτοποίησης και να αποφεύγει παντελώς όλα τα αντίστοιχα ψηφιακά μέσα ταυτοποίησης, είτε σε μορφή έξυπνων εφαρμογών τύπου Gov.gr Wallet είτε σε μορφή κάρτας-ταυτότητας που σχεδιάζει η κυβέρνηση να υλοποιήσει.

Τα Ορθόδοξα Χριστιανικά Σωματεία

Αδελφότης Ορθοδόξου Ιεραποστολής «Ο Άγιος Ραφαήλ»

Διδασκαλείο «Δημήτριος Παναγόπουλος»

Εθνικοί Φύλακες

Ενωμένη Ρωμηοσύνη (Ε.ΡΩ.)

Ένωση Επιστημόνων Γυναικών

Εστία Πατερικών Μελετών

Ορθόδοξος Ιεραποστολική Αδελφότης «Αγία Φοίβη»

Ορθόδοξος Ιεραποστολική Αδελφότης «Οσία Ξένη»

Ορθόδοξος Ιεραποστολικός Σύλλογος «Άγιος Δαμιανός Οσιονεομάρτυς»

Ορθόδοξος Ιεραποστολικός Σύλλογος «Πορεία Αγάπης»

Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων (Π.Ε.Θ.)

Πανελλήνια Ένωση Φίλων των Πολυτέκνων (Π.Ε.ΦΙ.Π.)

Πανελλήνιος Σύνδεσμος Βορειοηπειρωτικού Αγώνα (ΠΑ.ΣΥ.Β.Α.)

Παρακαταθήκη

Σύλλογος «Η Αγία Εμμέλεια»

Σύλλογος «Ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης»

Σύλλογος Πολυτέκνων Λαρίσης και Περιχώρων

Συντονιστική Φοιτητική Ένωση Βορειοηπειρωτικού Αγώνα (Σ.Φ.Ε.Β.Α.)

Σωματείο Προάσπισης Αναφαίρετων Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων «ΑΣΠΙΔΑ»

Φιλανθρωπικό Σωματείο «Ιωάννης ο Χρυσόστομος»

Χριστιανική Ένωση Γονέων Θεσσαλονίκης

Χριστιανική Φοιτητική Ένωση (Χ.Φ.Ε.)



ΠΗΓΗ