Κυριακή 1 Οκτωβρίου 2017

Το Πρόβλημα Μορδεχάι Φριζής


Σημείωση Ζαν Κοέν: Τα τελευταία χρόνια ο ραβίνος Μορδεχάι Φριζής έχει καταντήσει σοβαρό πρόβλημα για εμάς τους Έλληνες Εβραίους εμφανιζόμενος σε βίντεο και σχόλια σε ελληνικά sites ως η γνήσια φωνή του Εβραϊσμού και ως εκ τούτου δίνει την εντύπωση και ευκαιρία στους κατ’ επάγγελμα αντισημίτες, αλλά και καλοπροαίρετους Χριστιανούς μιας θρησκείας ρατσιστικής. Με ύβρεις εναντίον Χριστιανών, Εβραίων και φυσικά αντισημιτών, και από την ασφάλεια που του παρέχει η διαμονή του στο Ισραήλ, το παίζει μάγκας. 
Τα παρακάτω άρθρα και σχόλια είναι από την «Κρησάρα» που κυκλοφορεί τώρα, και δείχνει  το πόσο έχουν απηυδήσει μαζί του οι Εβραίοι της Ελλάδας. Τρεις γνωστοί Εβραίοι εκφράζουν την αηδία τους για τον εν λόγω ραβίνο του μίσους.  
Από τον Ηλίας Πέσσαχ 
Κε Χατζή καλησπέρα.
Πριν λίγες μέρες έπεσε στην αντίληψη μου ένα νέο βίντεο του κ Φριζή, με αφορμή ένα άρθρο για την ανάπλαση της πλατείας ελευθερίας στη Θεσσαλονίκη.
(Ο κ. Φριζής όπως είναι γνωστό, εκφράζει δημόσιο λόγο συστηματικά μέσα από τα βίντεο του - τα οποία παρακολουθούν πολλοί Έλληνες χριστιανοί / φίλοι και εχθροί). 
Στο συγκεκριμένο βίντεο, όπως κάνει πολύ συχνά με αφορμή πολλά θέματα, το ''γύρισε'' στη θρησκεία και τον ''αυθεντικό'' εβραϊσμό και στην ΔΗΜΟΣΙΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ότι οι Έλληνες Εβραίοι είμαστε ''φιλοξενούμενοι'' στην Ελλάδα και θα πρέπει σύντομα να ''γυρίσουμε στην πατρίδα μας''.
Προσωπικά δεν έχω αντίρρηση να εκφράζεται δημόσια όποιος θέλει όπως θέλει. Το κάνω και εγώ, το κάνουν και άλλοι, και μακάρι να το κάνουν και περισσότεροι. Αλλά καλώς ή κακώς, στην περίπτωση του ραβίνου Φριζή υπάρχουν και όρια... 
Το γεγονός ότι με την ιδιότητα του ραββίνου κάνει διαρκώς δημόσιες τοποθετήσεις, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΞΕΚΑΘΑΡΙΖΕΙ ΟΤΙ ΕΚΦΡΑΖΕΙ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΒΡΑΙΣΜΟ, ΚΑΙ ΟΤΙ Ο ΡΑΒΒΙΝΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΤΟΝ ΠΑΠΑ ΙΕΡΟΜΕΝΟΣ ΚΑΙ ΜΕ ΠΟΙΜΝΙΟ, ΚΑΙ ΟΤΙ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΒΡΑΙΣΜΟ ΤΟΝ ΕΚΦΡΑΖΟΥΝ ΤΑ ΕΚΛΕΓΜΕΝΑ ΑΡΜΟΔΙΑ ΟΡΓΑΝΑ - ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ, (κάτι που θα μπορούσε πολύ απλά να αναφέρει στην αρχή κάθε του βίντεο - τοποθέτησης) και με τις τοποθετήσεις του αυτές σκόπιμα ή μή, αφήνει τους χριστιανούς συνέλληνες να πιστεύουν πως γενικά αναφέρει ''ότι δεν τολμούν να πουν οι έκπροσωποι μας'', προσωπικά μ' ενοχλεί.
Το γεγονός ότι ένας έλληνας εβραίος με την ιδιότητα του ραββίνου, αναιρεί την «ελληνικότητα» μου, και όταν αντιδρώ σ' αυτά που λέει αναιρεί την πίστη μου και μ' αποκαλεί ''μπερδεμένο, αφομοιωμένο '' κλπ άλλα υποκοριστικά, μ' ενοχλεί.
Το γεγονός ότι διαρκώς με την ιδιότητα του ραββίνου, ''ανοίγει μέτωπα'' με φανατικούς αντισημίτες, ενώ εκείνος βρίσκεται ΜΕ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ ΜΟΝΙΜΑ στο Ισραήλ και στην ασφάλεια του σπιτιού του, μ' ενοχλεί.
Το ότι ενοχλεί εμένα, καμία σημασία δεν έχει προφανώς. 
Αυτό που έχει σημασία όμως, είναι ότι με την ιδιότητα του ραββίνου, ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΚΑΘΕ ΜΗ ΕΒΡΑΙΟΥ ΕΛΛΗΝΑ, μιλά εξ ονόματος όλων των ελλήνων εβραίων - όλων μας, χωρίς την άδεια μάς. Και επαναλαμβάνω το κάνει αυτό σκόπιμα ή μη, επειδή ΑΡΝΕΙΤΑΙ να ξεκαθαρίζει τη θέση του και ότι όντας ραββίνος δεν σημαίνει ότι εκπροσωπεί κάποιο ''ακροατήριο''. Ακόμα χειρότερα, δυστυχώς, σε κάθε έκλιση - κριτική που δέχεται από πολλούς και κατ’ επανάληψη, απαντά ''Από πλευράς μας ως Ορθόδοξοι Ραββίνοι θα εκφράζουμε την ΕΠΙΣΗΜΗ ΘΕΣΗ του Εβραϊσμού της Τορά και των πατέρων μας.
Και σε όποιον του αρέσει''. 
Και ρωτώ εγώ: Υπάρχει επίσημη θέση για οτιδήποτε στον εβραϊσμό; Εμείς οι ''εβραίοι'' είχαμε ποτέ τις ιεραρχικές δομές της Χριστιανικής Εκκλησίας για να μπορούν ''κάποιοι'' ραββίνοι ή μή, ''αυθεντικοί'' θρήσκοι ή μή, να εκφράζουν την επίσημη θέση του εβραϊσμού και εν προκειμένω του Ελληνικού εβραισμού; 
Tην ΕΠΙΣΗΜΗ ΘΕΣΗ του Εβραϊσμού της Ελλάδος, τελικά ποιός την εκφράζει;; Το ΚΙΣ και τα κοινοτικά συμβούλια που εκλέγονται από ''μπερδεμένους - αφομοιωμένους'' έλληνες εβραίους κατά πλειοψηφία, ή οι ''εκπρόσωποι του αυθεντικού εβραισμού'' ; 
Και αν όλοι συμφωνούμε ως προς το ποιός εκφράζει τον Ελληνικό εβραϊσμό, είναι ηθικό μία ΑΤΟΜΙΚΗ άποψη - στάση ζωής (απόλυτα σεβαστή) να παρουσιάζεται ως συλλογική - επίσημη;
Και αν δεν είναι ηθικό, ούτε και νόμιμο, γιατί τελικά το ανεχόμαστε; Έχουμε σήμερα την ''πολυτέλεια'' να το ανεχόμαστε; Τι κινδύνους ''κρύβει'' για όλους μας η ανοχή αυτή; 
Την άποψη - θέση του κ. Φριζή λίγο πολύ την γνωρίζουμε όλοι μας και δε θα μπω σε περαιτέρω διάλογο - διαμάχη. 
Ειλικρινά ρωτώ και ελπίζω να λάβω απαντήσεις - σχόλια - σκέψεις - παρατηρήσεις - προτάσεις και άλλων ''μπερδεμένων - αφομοιωμένων'' (όπως ο κ. Φριζής συνέχεια χαρακτηρίζει) Ελλήνων εβραίων για το θέμα αυτό. 

Ηλίας Πέσσαχ
Ιατρός - Αιματολόγος

Από Μορίς Χατζή 
Αγαπητέ κύριε Ηλία Πέσσαχ.
Στη «Κρησάρα» του Σεπτεμβρίου τεύχος 17/9/2013 και στην «Κρησάρα» του Οκτωβρίου τεύχος 3/10/2013 θα διαβάσατε για το θέμα Μορντεχάι Φριζή. Δυστυχώς αυτός ο άνθρωπος, ενδεδυμένος με τη ραβινική ιδιότητα, δίχως κανένα έλεγχο έχει ξεφύγει και από την ιδιότητα του ραβίνου και από την ιδιότητα του Έλληνα Εβραίου
Με αυτά που λέει, κάνει κακό στον εβραϊσμό και σε μας που επιλέξαμε για πατρίδα μας τη χώρα που γεννηθήκαμε. Την Ελλάδα. Δεν αντιπροσωπεύει παρά μόνο τον εαυτό του και είναι επικίνδυνος ακόμα και για την οικογένειά του που παραμένει στην Ελλάδα και δεν μεταναστεύουν στην (κατά εκείνον) πραγματική πατρίδα τους, το Ισραήλ... Πρέπει να τον αντιμετωπίσει κανείς με συμπάθεια διότι η περίπτωση του χρήζει επιστημονικής διερεύνησης. Ο ραβίνος Μορδεχάι Φριζής αποτελεί πλέον ξένο σώμα του εβραϊσμού της Ελλάδας και δυστυχώς με όσα λέει έχει γίνει μια γραφική φιγούρα που όμως μαχαιρώνει πισώπλατα τους Εβραίους. Τους λίγους εναπομείναντες Εβραίους της πρώην πατρίδας του.

Από Νίνα Ναχμία 
Άρθρο από την ιστοσελίδα της Χρυσής Αυγής, άψογα τοποθετημένο για τον βλάκα τον Μορδοχαίο Φριζή 
Κρησάρα: Κάντε κλικ εδώ να διαβάσετε σχόλια της Χρυσής  Αυγής για τον ραβίνο Μορδοχαίο Φριζή


Κρησάρα: Εάν διαβάσατε αυτά τα σχόλια της Χρυσής Αυγής θα βρεθείτε στην δύσκολη θέση να τους δικαιώσετε… Και δυστυχώς σε αυτή τη θέση μας έχει βάλει ο Μ. Φριζής. Συμφωνούμε λοιπόν με την Νίνα Ναχμία. 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου