Κυριακή 30 Σεπτεμβρίου 2018

Συμβουλές από έναν Άγιο σε μελλοντικό Πατριάρχη


Συμβουλές από έναν Άγιο σε μελλοντικό Πατριάρχη
    Είναι διαρκής η επιστράτευση των «ημετέρων», για να αποδείξουν την ορθοδοξότητα του Οικουμενικού μας Πατριάρχη. Η προσπάθειά τους βέβαια αυτή, που κύριο στόχο έχει την καλλιέργεια του  λαϊκού οικουμενισμού, έχει πετύχει το σκοπό της εν μέρει, διότι βρίσκει το κατάλληλο έδαφος στις αδιάφορες λαϊκές συνειδήσεις. Για τους υπολοίπους, τους συνειδητά Ορθοδόξους, η προσπάθεια αυτή μοιάζει τραγελαφική: ενώ βλέπουν καθαρά το σκότος, που τους επιβάλλεται «άνωθεν», οι επιστρατευμένοι τους λένε : «αυτό δεν είναι σκότος, αλλά φως»! Είναι για γέλια, αδελφοί μου, ή για κλάμματα;
     Εσχάτως, δημοσιοποιήθηκε η αλληλογραφία του Πατριάρχη μας, όταν ήταν νεανίας, με τον άγιο Αμφιλόχιο Μακρή. Σκοπός ο ίδιος: η ενίσχυση της ορθόδοξης πλευράς του «εκλεκτού» μας Πατριάρχη. Όσο, όμως, και να επιχειρείται η ορθοδοξοποίησή του, αυτό είναι αδύνατο, διότι τα γεγονότα βοούν και κραυγάζουν.
     «...ζητώ, να ανακαλύπτω εντός της χριστιανικής νεολαίας πρόσωπα με χριστιανικά αισθήματα, διά να στολισθή η Εκκλησία του Χριστού και επανέλθη εις την πρώτην της δόξαν, διά να φωτίζη και οδηγή τους βαδίζοντας την αγίαν ταύτην οδόν, που εβάδισαν Απόστολοι, Μάρτυρες και Ιεράρχαι. Η εποχή είναι τοιαύτη, που σπανίζουν οι νέοι εκείνοι, που με συγκίνηση και αγάπη βλέπουν αυτήν την οδόν της αρετής, που εβάδισαν οι Πατέρες μας»[1].

Είναι ηλίου φαεινότερον ότι τελικά ο νεανίας τότε Δημήτριος, δεν ταύτισε, δεν ευθυγράμμισε την πορεία της μεταγενέστερης ζωής του με αυτήν την αγνή επιθυμία και θείο πόθο του αγίου Αμφιλοχίου. Τουναντίον, ως Πατριάρχης, τάραξε, δίχασε και συνεχίζει να ταράζει και να διχάζει όλον τον Ορθόδοξο κόσμο. Έχει χυθεί πολύ μελάνι για τα πεπραγμένα του Πατριάρχη μας. Υπάρχει διακοπή μνημονεύσεως του ονόματός του, όχι μόνο από ολιγάριθμους αλλά επιφανείς κληρικούς της Εκκλησίας μας για λόγους προωθήσεως της παναίρεσης του Οικουμενισμού, αλλά και από το πολυάριθμο Πατριαρχείο της Ρωσίας και την κανονική Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας.   Έχουν γίνει σχετικές ημερίδες. Έχουν υπογραφεί ομολογίες Πίστεως από χιλιάδες πιστούς σε όλον τον Ορθόδοξο κόσμο ενάντια στον Οικουμενισμό και την νέα εκκλησιολογία του, που εισάγει στην Ορθόδοξη Εκκλησία. Ίσως, βέβαια, να θεωρούνται οι πιστοί αυτοί «ποσότητες» αμελητέες από τους κρατούντες, τους «ισχυρούς» του κόσμου τούτου, μέσα τους όμως γνωρίζουν, και το γνωρίζουν καλά, ότι «εποίησαν ουδέν», διότι «Μάρκος ουκ υπέγραψεν»!
     Ο «εκλεκτός» Πατριάρχης μας, αντί να μιμηθεί τους αγίους Πατέρες, τους κατηγόρησε ότι έπεσαν θύματα του διαβόλου, διότι απέκοψαν τους αιρετικούς παπικούς από την Εκκλησία, ότι ήταν αφιλάνθρωποι, διότι με τους Ιερούς Κανόνες δεν επιτρέπουν τις συμπροσευχές με τους αιρετικούς, και τόσα άλλα, ων ουκ έστιν αριθμός! Για αγίους Μάρτυρες δεν τολμούμε να κάνουμε λόγο, διότι αυτοί θυσίασαν τη ζωή τους, για να μη δεχτούν την βλάσφημη διδασκαλία του ανιέρου κορανίου, ενώ ο Πατριάρχης παραδέχεται ότι το κοράνιο είναι άγιο και το δωρίζει σε μουσουλμάνους. Το ίδιο έπρατταν και οι άγιοι Απόστολοι, οι οποίοι όλοι θυσιάστηκαν, για να διαδώσουν το Ευαγγέλιο, «πᾶσαν τε ἡμέραν ἐν τῷ ἱερῷ καί κατ’ οἶκον οὐκ ἐπαύοντο διδάσκοντες καί εὐαγγελιζόμενοι Ἰησοῦν τόν Χριστόν». Φυσικά, η διδασκαλία του Πατριάρχη είναι έτερη, διαφορετική από το Ευαγγέλιο, καθώς διδάσκει ότι όλες οι πίστεις οδηγούν στη σωτηρία[2].
     «Η Αδελφότης μας είναι στο όνομα του Ηγαπημένου και διά τούτο πρέπει να είναι το θεμέλιον του πνευματικού συγκροτήματός μας, η αγάπη»[3].
Χαρακτηριστικό γνώρισμα του Οικουμενικού μας Πατριάρχη είναι η αγαπολογία και όχι η αγάπη. Η ιστορία έδειξε και δείχνει ότι η ευαγγελική συμβουλή του αγίου Αμφιλοχίου δεν ελήφθη υπ’ όψιν, καθώς συνεχίστηκε η αγαπολογία, που εγκαινίασε ο οικουμενιστής και μασόνος Πατριάρχης Αθηναγόρας, και οδεύει στην τελειοποίησή της. Η διδασκαλία του Ευαγγελίου είναι και πάλι διαφορετική, καθώς η αγάπη συμβαδίζει με την Αλήθεια. Ο Πατριάρχης μας αγαπά όλους τους αιρετικούς, τους οποίους αποκαλεί «αδελφές Εκκλησίες», τους αλλοθρήσκους και τους απίστους, και διώκει μόνον τους Ορθοδόξους (τρανταχτό παράδειγμα ο «αφορισμός» του μακαριστού ομολογητού και αντιοικουμενιστού Θεολόγου Νικολάου Σωτηροπούλου). Ενώ διαλέγεται με τους πάντες, δεν διαλέγεται με τους Ορθοδόξους. Πολλοί Πατέρες και Θεολόγοι ζήτησαν διάλογο μαζί του, αλλά ματαίως, και όπως φάνηκε στην ψευδοσύνοδο της Κρήτης, η διαφορετική άποψη (από τους Ορθοδόξους) απαγορεύεται!
     Ο νεαρός τότε Δημήτριος παρουσιάζεται ως έχων «καρδίαν με φλόγα αγάπης Χριστού»[4], άλλα, όμως, πράττει ο νυν Πατριάρχης Βαρθολομαίος, οι πράξεις και οι λόγοι του οποίου είναι ενάντια στον Χριστό!
«Με συγκινεί πολύ ό,τι γράφεις και επιθυμώ κι εγώ μια συνάντηση στο νησί του Ηγαπημένου, για να σε γνωρίσω προσωπικώς, και εκ του πλησίον συζητήσω για όσα σκέπτομαι, για μια ιεραποστολή προς καταρτισμόν πνευματικόν του ορθοδόξου χριστιανικού λαού»[5].
Δυστυχώς, και αυτός ο θείος και ευαγγελικός πόθος για Ιεραποστολή, πήγε στον βρόντο. Ο Πατριάρχης είναι υπεύθυνος για την άμβλυνση του ορθοδόξου κριτηρίου στους Ορθοδόξους, καθώς και για τον εφησυχασμό των αιρετικών στη διατήρηση της πλάνης τους. Η διδασκαλία του προωθεί τον συγκρητιστικό Οικουμενισμό, την παναίρεση, που αυξάνει το πλήθος της κολάσεως!
     «...να βαδίζετε τον δρόμον τον αποστολικόν χωρίς προσκόμματα»[6].
Όπως έχουμε ξαναγράψει, ο Πατριάρχης, μεγαλωμένος μέσα σ’ ένα άκρως οικουμενιστικό περιβάλλον, προορισμένος να γίνει αυτός που έγινε, δασκαλεμένος στις σχολές του Βατικανού και αλλαχού, δεν είχε ως σκοπό να ακολουθήσει τον αποστολικό δρόμο. Επομένως, έχοντας την προώθηση των «ισχυρών», δεν συνάντησε προσκόμματα για την πραγματοποίηση του στόχου του. Αντιθέτως, έβαλε και βάζει διαρκώς προσκόμματα στους Ορθοδόξους, που τολμούν και λένε την Αλήθεια του Ευαγγελίου του Χριστού!
     «Οι πνεύμονες θα είναι πάντοτε γεροί και υγιείς, όταν θα αναπνέετε ως οξυγόνον τα συγγράμματα και τους βίους των Πατέρων της Ορθοδόξου ημών Εκκλησίας. Με χαρά βλέπω ότι ως θέμα διατριβής σκέπτεσαι να πάρης τον Άγιον Εφραίμ τον Σύρον. Είναι μέγας χριστιανός φιλόσοφος της Ανατολής και δεύτερος, μετά τον Μέγαν Βασίλειον, στύλος του Ορθοδόξου Μοναχισμού της Ανατολής. Η εκλογή σου είναι αρίστη και από μακρυά σε συγχαίρω και την ευλογώ»[7].
Δεν ξέρουμε σε ποια διατριβή (χρονικά) αναφέρεται ο άγιος. Γνωρίζουμε, όμως, ότι θέμα μιας άλλης διατριβής του Πατριάρχη όλης της οικουμένης, που υπέβαλλε στο Γρηγοριανό Πανεπιστήμιο Ρώμης, είχε θέμα : «Περὶ τὴν κωδικοποίησιν τῶν ἱερῶν κανόνων καὶ τῶν κανονικῶν Διατάξεων ἐν τῇ Ὀρθοδόξῳ Ἐκκλησίᾳ». Μία διατριβή, με την οποία καταστρατήγησε όλους τους Ιερούς Κανόνες, που θέσπισαν οι Άγιοι Πατέρες εν Αγίω Πνεύματι, εκτός από αυτούς, που ενίοτε του χρησιμεύουν, για να προβάλλουν τον εαυτό του. Όσο δε, για τον Μοναχισμό, πατάσσει όσους μοναχούς στοιχίζονται με τον Χριστό και όχι μαζί του, και έτσι καταφέρνει να κρατά υποχειρίους κάποιους, που δεν τολμούν να μιλήσουν με παρρησία, για τους δικούς τους λόγους ο καθένας.
     «Δυστυχώς σήμερον οι καπνοί των διαφόρων δυσόσμων ευρωπαϊκών αναθυμιάσεων καλύπτουν και εμποδίζουν να γίνη αισθητή η αγία ευωδία, που επί τόσους αιώνας, ανέπεμπε η Παλαιστίνη, η Αίγυπτος, το Λάτρος, ο Όλυμπος της Προύσης, ο Όλυμπος της Θεσσαλίας, το ιερόν όρος Γάνου και Χώρας, η Κρήτη, η Πάτμος, ο Άθως, το Σινά και τόσα άλλα θυσιαστήρια της Εκκλησίας, που τα περισσότερα είναι κατεστραμμένα από εσωτερικούς και εξωτερικούς εχθρούς του Μοναχισμού. Το να γίνη γνωστή η δράσις του Μοναχισμού τόσον εις την Εκκλησίαν, όσο και εις την κοινωνίαν, πρέπει μόνον ορθόδοξοι Θεολογοι, χωρίς προκαταλήψεις και χωρίς επιδράσεις προτεσταντικάς και ορθολογιστικάς, να εντρυφήσουν επί του σπουδαίου θέματος τούτου. Ο σημερινός Μοναχισμός δυστυχώς έχει φύγει από τας γραμμάς και κατευθύνσεις, τας οποίας άλλοτε είχε. Εύχομαι αυτά που γράφω να τα ιδώ πραγματοποιημένα προτού κλείσω τα μάτια μου»[8].
Ο Πατριάρχης μας συγχρωτίσθηκε με αυτές τις δύσοσμες ευρωπαϊκές αναθυμιάσεις και συνετέλεσε στο αντίθετο αποτέλεσμα από αυτό, που προσδοκούσε ο Άγιος. Αυτή η ρήση του αγίου είναι, θα λέγαμε, μια προειδοποίηση, στον μελλοντικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο, ένα πρόσκομμα, μια ευκαιρία να ανανήψει, να έλθει εις εαυτόν, και, διαβάζοντάς την με κάθε ευκαιρία, να του υπενθυμίζει τα λόγια, τις πνευματικές νουθεσίες ενός Αγίου της Ορθοδοξίας μας, της Μόνης Εκκλησίας, που παράγει, θα λέγαμε, Αγίους.
     «Προσπαθήσατε ... να δημιουργηθεί ζωντανός ιεραποστολικός παλμός εις την καρδίαν της Εκκλησίας, που είναι η Θεολογική Σχολή της Χάλκης, διά να κυκλοφορήση το αίμα πιο θερμό στις φλέβες της καινούριας θεολογικής νεότητος, για να εξέλθουν κατόπιν όχι με σκοπόν μόνον να καταλάβουν μια θέσιν Μητροπολίτου ή Καθηγητού, αλλά και με πρόγραμμα διαφωτισμού του λαού μας, ο οποίος δεν γνωρίζει τίποτε εκτός των εξωτερικών εκδηλώσεων, χωρίς να έχη Χριστόν εν τη καρδία του. Ο λαός βαδίζει μές το σκοτάδι. Τώρα προσετέθησαν και τα διδάγματα του υλισμού και των διαφόρων εβραϊκών οργανώσεων και έτσι μια πυκνή ομίχλη σκεπάζει όλους. Και οι χριστιανοί μας ζητούν οδηγούς με φως, για να ημπορέσουν να εξέλθουν εκ του σκότους και της ομίχλης. Το φως θα το λάβετε από την Σχολήν της Χάλκης, τον παλμόν τον ιεραποστολικόν θα τον αποκτήσετε από τον καθαρμόν της ψυχής και της καρδιάς σας και την δύναμιν από τους Πατέρας της Εκκλησίας μας. Και ούτω με τη θεολογικήν δάδα και με την ιεραποστολικήν ράβδον θα εξέλθετε διά την ανεύρεσιν των αποπλανηθέντων προβάτων και την επιστροφήν εντός της πνευματικής των μάνδρας της Ορθοδόξου Εκκλησίας»[9].
Όπως είναι γνωστό εκ του αποτελέσματος και εκ της σύγχρονης εκκλησιαστικής ιστορίας, οι πνευματικές συμβουλές του αγίου Αμφιλοχίου δεν βρήκαν πρόσφορο έδαφος στην καρδιά του νεαρού Δημητρίου, ο οποίος εργάζεται σκληρά - του το αναγνωρίζουμε αυτό – όχι, όμως, για την αγάπη του Χριστού, αλλά για την εξάπλωση της παναιρέσεως του Οικουμενισμού, του τελευταίου προδρόμου του Αντιχρίστου, κατά τον μακαριστό πατέρα Αθανάσιο Μυτιληναίο. Επίσης, εμμέσως, ο άγιος επαναπροσανατολίζει τον σκοπό λειτουργίας της Χάλκης, στην Θεολογική ουσία και αλήθεια, και όχι στο «φαίνεσθαι». Κάποιος είπε ότι, επειδή ακριβώς η Θεολογική Σχολή της Χάλκης δεν εστάθηκε στο ύψος της Ορθόδοξης Θεολογίας, γι’ αυτό επέτρεψε ο Θεός να κλείσει.
     Ευχόμαστε, έστω και την «ενδεκάτην» να καταλάβει την λανθασμένη πορεία του και να ακολουθήσει τις συμβουλές του αγίου Αμφιλοχίου, του οποίου εσχάτως έγινε η αγιοκατάταξη από την Σύνοδο του Πατριαρχείου. Πώς είναι δυνατόν να αγιοκατατάσσει αγίους με αντιοικουμενιστικό φρόνημα (και «κολλημένους» στην Παράδοση, όπως λένε και οι πράκτορες του Οικουμενισμού) και ο ίδιος να είναι σφόδρα Οικουμενιστής, δεν είναι δικό μας θέμα να εξετάσουμε. Εμείς, εν κατακλείδι, παρακαλούμε τον Κύριο Ιησού Χριστό στην προσευχή μας, να φωτίσει πρώτα από όλους εμάς, τον κόσμο όλο, και τον «εκλεκτό» μας Πατριάρχη, καίτοι βρίσκεται στη δύση του βίου του, να αλλάξει νου και ν’ αποκτήσει νουν Χριστού και να μην βρεθεί στον τόπο, που ετοίμασε ο Θεός για τον Διάβολο και τους αγγέλους αυτού!
          Πορφυρίτης
[1] «Η αλληλογραφία του Αγίου Αμφιλοχίου Μακρή με τον Οικουμενικό Πατριάρχη», http://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/23935-i-allilografia-tou-agiou-amfiloxiou-makri-me-ton-oikoumeniko-patriarxi
[2] Δεν παραθέτουμε παραπομπές, για να ελαφρύνουμε το κείμενο, καθώς το διαδίκτυο βρίθει από τέτοια γεγονότα, καίτοι είναι χιλιογραμμένα (εκτός και αν μας ζητηθούν).
[3] Ό.π., http://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/23935-i-allilografia-tou-agiou-amfiloxiou-makri-me-ton-oikoumeniko-patriarxi
[4] Ό. π.
[5] Ό. π.
[6] Ό. π.
[7] Ό. π.
[8] Ό. π.
[9] Ό. π.



ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΕΥΧΗ!


Το Σάββατο 29 Σεπτεμβρίου 2018 ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, στο πλαίσιο της επισκέψεώς Του στην Θεσσαλονίκη για να συμμετάσχει στους εορτασμούς για την λήξη του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, επισκέφθηκε τη λιμνοθάλασσα του Καλοχωρίου. 

Ο Πατριάρχης του Γένους, ο «Πράσινος Πατριάρχης», «ο Φίλος της Οικολογίας», ευλόγησε τον περιβάλλοντα, της λιμνοθάλασσας, χώρο, αναπέμποντας ικετήριο ωδή στον Δημιουργό της κτίσης, παρουσία του Πατριάρχου των Σέρβων κ. Ειρηναίου, των Μητροπολιτών της συνοδείας Του, Αγκύρας κ. Ιερεμίου και Ικονίου κ. Θεολήπτου, του οικείου ποιμενάρχου Μητροπολίτου Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως κ. Βαρνάβα και των τοπικών αρχών. 

Κατά την δέηση υπέρ του Περιβάλλοντος, ο Πατριάρχης ανέγνωσε μια ευχή, ποίημα του πρωτοπρεσβυτέρου του Οικουμενικού Θρόνου π. Παναγιώτη Καποδίστρια. 

Η ευχή αυτή είναι από την Ακολουθία που εποίησε ο π. Παναγιώτης Καποδίστριας, «κατόπιν σχετικῆς ἀνάθεσης τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Ζακύνθου κ. Χρυσοστόμου, γιά νά ψάλλεται κάθε χρόνο στίς 5 Ἰουνίου, κατά τή λειτουργική σύναξη τοῦ Ἀνώτερου Τεχνολογικοῦ Ἱδρύματος Ἰονίων Νήσων (Παραρτήματος Ζακύνθου - Τμήματος Οἰκολογίας και Περιβάλλοντος) στά ὅρια τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ζακύνθου. Ἐννοεῖται, ὅτι ἡ Ἀκολουθία δύναται νά ψαλεῖ καί κατά τήν ἐκκλησιαστική Ἡμέρα Περιβάλλοντος, τήν 1η Σεπτεμβρίου καί σέ κάθε ἄλλη περίπτωση κριθεῖ ἀναγκαία.» 

Η ακολουθία αυτή βρίσκεται στην μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία που εκπόνησε ο π. Παναγιώτης Καποδίστριας και την οποία έχει προλογίσει ο Πατριάρχης, με τίτλο: "Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος εκφραστής του ορθόδοξου θεολογικού λόγου για το φυσικό περιβάλλον". Εκδόθηκε από το Μορφωτικό Κέντρο Λόγου "Αληθώς", Ζάκυνθος 2014, σσ. 117-120.

Παραθέτουμε στη συνέχεια την ευχή του π. Παναγιώτη Καποδίστρια που ανέγνωσε ο Πατριάρχης στο Καλοχώρι, καθώς και το σχετικό βίντεο. 

Δέσποτα τῆς ζωῆς ἡμῶν καί Παροχεῦ ὑπέροχε πάντων τῶν ὄντων καί τῶν μή ἱστορηθέντων εἰσέτι πραγμάτων τοῦ Κόσμου, Σοῦ δεόμεθα κλίνοντες πάλιν καί πολλάκις ἐνώπιόν Σου νοῦν καί γόνυ μετανοίας, στρέψον ἐπί τήν ἀνθρωπίνην ἡμῶν ἀσθένειαν ὄμμα στοργικόν ἐπιεικείας, ἐν ὄψει ἡμερῶν χαλεπῶν ἐπερχομένων, ἐκείνων τῶν ἐσχάτων. Τά ἔργα τοῦ Λόγου καί τῶν χειρῶν Σου οὐδόλως ἐσεβάσθημεν ἀλλ’ ἀσελγήσαντες ἐπ’ αὐτῶν ἐμιάναμεν, τήν ὡραίαν χλωρίδα καί πανίδα βαναύσως ἐσκυλεύσαμεν, πολέμους ἡτοιμάσαμεν ἀνηλεεῖς καί καταστροφάς μή ἀναστρεψίμους ἐπεφέραμεν, πρόξενοι πνευματικοῦ τε καί βιολογικοῦ θανάτου καταστάντες ἐν τῷ ὀνόματί Σου συχνάκις, τάς ἐντολάς Σου περί καλῆς διαχειρίσεως τοῦ περιβάλλοντος Κόσμου ἀνερυθριάστως καταφρονήσαντες. Ὑποχείρια τῆς ἡμετέρας παρανοίας γεγονότες, ἐν γῇ θρηνούσῃ καί ἀφιλοξένῳ περιπατοῦμεν ἐπικινδύνως μή ἔχοντες τόπον κρυβῆναι καί παῤῥησίαν ἐνώπιόν Σου, ἀλλ’ ὡς πρός πατέρα προσφεύγομεν νῦν οἱ ἀνάξιοι καί ἄσωτοι, εἰς τό ἔλεος ἐκείνου ἐλπίζοντες καί τήν εὐσπλαχνίαν ἐκείνου ἐκλιπαροῦντες. Ἐλθέ οὖν, σπεῦσον, κατάβηθι, συγχώρησον καί διάσωσον ἡμᾶς τούς τρισαθλίους παντελεῆμον Πάτερ, ἐνισχύων τῇ σῇ ἀνεκφράστῳ σοφίᾳ τάς σκέψεις πάντων τῶν καλῶς οἰκολογούντων καί ἀνιδιοτελῶς ἀγωνιζομένων πολιτῶν, κινημάτων καί ὀργανώσεων, ἐκπαιδευτικῶν καί μαθητευομένων ὑπέρ διαρκοῦς προστασίας τοῦ φυσικοῦ περιβάλλοντος, ἐπιστροφῆς δέ εἰς τήν ἀρχαίαν ὁροθεσίαν καί ὁλοκληρίαν, ἥν πρό τοῦ βιασθῆναι εἶχεν. Σύ γάρ ὑπάρχεις βοηθός καί σκεπαστής τοῦ παντός Κόσμου καί σοί τήν ἱκετήριον ταύτην εὐχήν ἀναμέλπομεν, μεσιτείαις καί οἰκτιρμοῖς τῆς Ὑπεραγάθου Θεοτόκου καί πάντων τῶν Ἁγίων.





Δήλωση επιστροφής Φακέλων Μαθήματος Θρησκευτικών, εμπεριέχουσα σημεία των αποφάσεων του ΣτΕ


Υπόδειγμα «Δήλωση επιστροφής των Φακέλων», εμπεριέχουσα τα κύρια σημεία των αποφάσεων του ΣτΕ
Κοινοποιώ έντυπο «Δήλωση Επιστροφής» του 'Φακέλου' Θρησκευτικών, ελεγμένη και εγκεκριμένη υπό του εγκρίτου και πολυγραφότατου διδάκτορος συνταγματικού δικαίου κ. Γεωργίου Κρίππα.

Στην εν λόγω επικαιροποιημένη «Δήλωση Επιστροφής» εμπεριέχονται συνοπτικώς τα κύρια σημεία των πρόσφατων βαρυσήμαντων αποφάσεων του ΣτΕ, τα οποία σημεία 'διαφωτίζουν' και τον πλέον δύσπιστο περί του γιατί το ΝΠΣ είναι όχι απλά προβληματικό αλλά και ακατάλληλο.

Ευχές για μία καλή χρονιά και με υγεία για όλους.

Χρήστος Μπ. γονιός




ΟΜΙΛΙΑ ΠΕΡΙ ΤΗΣ Γ΄ ΕΜΦΑΝΙΣΕΩΣ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ






ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ




Catholic Herald: «Η Ορθόδοξη Εκκλησία βρίσκεται στο χείλος ενός Μεγάλου Σχίσματος»

32343


Γράφει ο Αιμίλιος Πολυγένης

Η Βρετανική Καθολική εφημερίδα "Catholic Herald" αφιέρωσε το εξώφυλλό της, στο πρόβλημα των σχέσεων μεταξύ του Οικουμενικού Πατριαρχείου και του Πατριαρχείου Μόσχας.
Πρέπει να αναφερθεί ότι η εν λόγω διαμάχη των δύο Εκκλησιών, καλύπτεται ενεργά από Καθολικές εκδόσεις σε διάφορες χώρες του κόσμου.
«Για αιώνες, οι Αρχιεπίσκοποι της Κωνσταντινουπόλεως μπορούσαν λογικά να ισχυριστούν ότι είναι ο «Οικουμενικός Πατριάρχης». Το βλέμμα τους ήταν η «Νέα Ρώμη» το κέντρο της Οικουμένης. Σήμερα, ο διάδοχος τους, Πατριάρχης Βαρθολομαίος, φαίνεται να πολιορκείται. Οι φρουροί γύρω από την κατοικία του στο Φανάρι, αντανακλά την απειλητική θέση που βρίσκεται στην ολοένα και πιο εξισλαμισμένη Τουρκία» - αναφέρει ο Mark Drew στο άρθρο του.
Επίσης ο αρθρογράφος συνεχίζει: «Τώρα όμως φαίνεται ότι είναι έτοιμος να κερδίσει άλλους ισχυρούς εχθρούς, αυτή την φορά εντός της ίδιας της Ορθοδόξου Εκκλησίας, αναγνωρίζοντας μονομερώς μια ανεξάρτητη Ουκρανική Εκκλησία».
Στη συνέχεια ο η Καθολική Εφημερίδα μιλά για τον ρόλο του Πατριαρχείου Μόσχας, τονίζοντας ότι «προσπάθησε το 2016 να εκθέσει την αδυναμία του Πατριάρχη Βαρθολομαίου, προσπαθώντας να μπλοκάρει την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο της Κρήτης. Όπου η Μόσχα και άλλες Εκκλησίες απείχαν μειώνοντας σημαντικά το κύρος της ποιο μακροπρόθεσμης Συνόδου».
«Ο Βαρθολομαίος τώρα ίσως έχει την ευκαιρία να επιστρέψει. Δεδομένου ότι η Ουκρανία απέκτησε την ανεξαρτησία της το 1991, όπου δύο ξεχωριστές ομάδες χωρίστηκαν από το Πατριαρχείο Μόσχας, επιδιώκοντας να δημιουργήσουν μια Ουκρανική Εκκλησία. Μία από αυτές τις ομάδες έχει ιδρύσει ένα Πατριαρχείο που εδρεύει στο Κίεβο, ενώ η άλλη ομάδα, παλαιότερη αλλά πολύ μικρότερη, κάνει το λιγότερο ριζοσπαστικό ισχυρισμό ότι είναι η αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας. Μέχρι στιγμής, δεν έχει λάβει αναγνώριση από οποιαδήποτε άλλη κανονικά αναγνωρισμένη Ορθόδοξη Εκκλησία. Ωστόσο, η σύγκρουση με τη Ρωσία μετά την επανάσταση του 2014 έχει αναδείξει ότι έχει βελτιώσει τη θέση αυτών των ομάδων με πατριωτικούς Ουκρανούς» - υπογραμμίζει χαρακτηριστικά ο Mark Drew.
Στη συνέχεια ο αρθογράφος εξετάζει βασικές έννοιες της Ορθόδοξης Εκκλησιολογίας, όπου οι Ορθόδοξοι αναγνωρίζουν ως κεφαλή της Εκκλησίας τον Χριστό.
Επίσης μιλά για το σχίσμα μεταξύ Ανατολής και Δύσης, όπου η Κωνσταντινούπολη «Νέα Ρώμη», έλαβε το μανδύα της Ρώμης ως πρώτος μεταξύ ίσων, έχοντας τα πρωτεία τιμής αλλά όχι δικαιοδοσίας.
«Ωστόσο, μετά τις «μουσουλμανικές κατακτήσεις που μείωσαν το κύρος των άλλων αρχαίων πατριαρχείων - Αλεξάνδρειας, Αντιόχειας και Ιερουσαλήμ - στις σλαβικές χώρες υπό την αιγίδα της Κωνσταντινούπολης, δημιουργήθηκαν νέες εκκλησίες. Οι οποίες μόλις έπεσε η βυζαντινή αυτοκρατορία έλαβαν αυτοκεφαλία, έναν ελληνικό όρο που κυριολεκτικά σημαίνει ‘’αυτοδιοίκηση’’» υπογραμμίζει η εφημερίδα Catholic Herald.
Η εφημερίδα συνεχίζει ως εξής: «Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι η αυτοκεφαλία στην Ουκρανία θα πρέπει να χορηγηθεί από όλες τις αυτοκέφαλες εκκλησίες συλλογικά. Αλλά στην πρώιμη Εκκλησία υπάρχουν μόνο δύο παραδείγματα τέτοιας διαδικασίας: η Κύπρος έλαβε αυτοκεφαλία στη Γ΄ Οικουμενική Σύνοδο της Εφέσου το 431, ενώ τα Ιεροσόλυμα κηρύχθηκε Πατριαρχείο σε ένα συμβούλιο το 692. Οι κανόνες για τη χορήγηση αυτοκεφαλίας που θα συμφωνούσαν από κοινού στην Μεγάλη Σύνοδο το 2016, θα εμπόδιζαν τον Βαρθολομαίο να ενεργεί ανεξάρτητα....»
«Τι θα συμβεί λοιπόν;» αναρωτιέται ο συντάκτης του κειμένου, τονίζοντας ότι «ο Ρώσος Πατριάρχης απειλεί με σχίσμα αν ο Βαρθολομαίος προχωρήσει. Αυτή η απειλή έχει λιγότερο τρομοκρατία στην Ορθοδοξία, απ΄ ότι για τους Καθολικούς. Προσωρινές ρήξεις υπήρξαν πριν από τις αυτοκέφαλες εκκλησίες και τελικά θεραπεύτηκαν, αν και ένα σχίσμα Μόσχας - Κωνσταντινούπολης θα ήταν πρωτοφανές και σοβαρό».
Κλείνοντας η Καθολική Εφημερίδα αναφέρει: «Πρέπει να προσευχηθούμε να διατηρηθεί η Ορθόδοξη Ενότητα. Η Κωνσταντινούπολη και οι σύμμαχοί της είναι γενικά πιο ανοιχτοί στον οικουμενισμό από τη Μόσχα, αλλά οι ελπίδες για ενότητα δεν έχουν τίποτε να κερδίσουν από τις ορθόδοξες διαιρέσεις. Ο κόσμος χρειάζεται τους Χριστιανούς να ενωθούν γύρω από τον Χριστό, και όχι με εθνικές και σεχταριστικές ταυτότητες»
Για να διαβάσετε το κείμενο στα αγγλικά πατήστε ΕΔΩ:


Παρασκευή 28 Σεπτεμβρίου 2018

''ΔΙΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΒΟΛΗΣ ΤΑΥΤΗΣ (ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑΚΗΣ) ΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΑΝΕΓΝΩΡΙΣΑΝ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟΝ ΤΗΣ ΠΑΠΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΘΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΩΣΙ ΚΑΙ ΤΑ ΑΛΛΑ ΑΥΤΗΣ ΔΙΚΑΙΑ''!


"Εν τη δευτέρα μετά της Α. Μ. (Αυτού Μακαριότητος) συνομιλία πρώτη αυτή εμνήσθη του ζητήματος του Ν. Ημερολογίου και εζήτησε την περί τούτου γνώμη μου. Εδήλωσα αυτήν απροκαλύπτως προσθείς, ότι μετά την επελθούσαν μεταβολήν του Πολιτικού Ημερολογίου η μεταβολή του Εκκλησιαστικού κατέστη απαραιτήτως αναγκαία, είναι δε γνωστόν ότι ουδείς λόγος δογματικός απαγορεύει την μεταβολήν ταύτην. Υπέμνησα την πράξιν της αρχαίας Εκκλησίας, ήτις δεν εδημιούργησεν Ημερολόγιον, αλλ' έλαβε το της Πολιτείας, εν η ενεφανίσθη, και ετόνισα τα άτοπα εκ της χρήσεως υπό των χριστιανών δύο ημερολογίων, καθόσον η Α. Μ. μοι προσήγαγε το παράδειγμα των Ιουδαίων, διατηρούντων χωριστά το θρησκευτικόν από του πολιτικού χωρίς να λάβη υπ' όψιν, ότι οι Ιουδαίοι ελαχίστας έχουσι θρησκευτικάς εορτάς κατ' έτος, ενώ ημείς πολλάς κατά μήνα. Κατά τα ανταλλαγέντα η Α. Μ. ως μόνην δικαιολογίαν της εμμονής της Αντιοχικής Εκκλησίας εις το Π. Ημερολόγιον ανέφερε πρώτον μεν την αμάθειαν του γηγενούς πληθυσμού, έπειτα δε την χρησιμοποίησιν της μεταβολής υπό των Ουνιτών χάριν προσηλυτισμού. ΟΥΤΩΣ ΑΥΤΟΣ Ο ΝΟΥΝΤΣΙΟΣ ΤΟΥ ΠΑΠΑ ΕΝ ΣΥΡΙΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΟΥ Ν. Η. ΕΙΣ ΤΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΕΓΡΑΨΕΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟΝ ΕΝ Η ΕΛΕΓΕΝ ΟΤΙ ΗΔΗ ΔΙΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΒΟΛΗΣ ΤΑΥΤΗΣ ΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΑΝΕΓΝΩΡΙΣΑΝ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟΝ ΤΗΣ ΠΑΠΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΘΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΩΣΙ ΚΑΙ ΤΑ ΑΛΛΑ ΑΥΤΗΣ ΔΙΚΑΙΑ. Αν επομένως η Αντιοχική Εκκλησία επιμένη εις το Π. Η., ο λόγος είνε, ότι αύτη ουδεμίαν έχει πεποίθησιν εις την σταθερότητα εν τη πίστει των πνευματικών αυτής τέκνων και το Ημερολόγιoν θεωρούντων εν εκ των δογμάτων αυτής. Και πράγματι ο μεγαλείτερος κίνδυνος, ον διατρέχει η ορθόδοξος Αντιοχική Εκκλησία είναι η εκ της Ρωμαϊκής Προπαγάνδας και δη μετά την Γαλλικήν κατοχήν, καθόσον η Κυβέρνησις αντλούσα την εν τη χώρα υποστήριξιν αυτής εκ των Μαρωνιτών ιδία και των Ελληνοκαθολικών αμέριστον παρέχει την προτίμησιν αυτής εις αυτούς έναντι των Ορθοδόξων".



ΠΗΓΗ: Έκθεση του Μητροπολίτη Θυατείρων Γερμανού προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βασίλειο Γ΄ σχετικά με την κατάσταση της Ορθόδοξης Εκκλησίας στη Συρία, σελ. 7

Οι διάλογοι των Πατριαρχών Κωνσταντινουπόλεως και Μόσχας στην συνάντηση στο Φανάρι

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Οι διάλογοι των Πατριαρχών Κωνσταντινουπόλεως και Μόσχας στην συνάντηση στο Φανάρι


ORTHODOXIA.INFO ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ | Ανδρέας Λουδάρος Τα επιχειρήματα, τους έντονους διαλόγους και τα σημεία που διαφωνούν Κωνσταντινούπολη και Μόσχα φέρνει για πρώτη φορά στη δημοσιότητα αποκλειστικά το orthodoxia.info αποκαλύπτοντας μέρος των διαλόγων που διημείφθησαν κατά τη συνάντηση των Πατριαρχών Κωνσταντινουπόλεως και Μόσχας τον προηγούμενο Αύγουστο στο Φανάρι.
Βαρθολομαίος και Κύριλλος συζήτησαν επί ένα τρίωρο για τα θέματα που διχάζουν τις δύο Εκκλησίες, τόσο για το Ουκρανικό όσο και για την απουσία της Εκκλησίας της Ρωσίας από την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο της Κρήτης αλλά και για την τοποθέτηση της στο θέμα των διαχριστιανικών διαλόγων.

ЧИТАЕТЕ ORHODOXIA.INFO ПО РУССКИЙ

Όπως προκύπτει από τον διάλογο που είχαν οι δύο Προκαθήμενοι, το Οικουμενικό Πατριαρχείο θεωρεί πως η Ουκρανία δεν ανήκει στην δικαιοδοσία της Μόσχας κάτι το οποίο αρνείται με κάθε τρόπο το ρωσικό Πατριαρχείο.
«Δεν χάσαμε ποτέ την συνείδηση πως είμαστε μια χώρα κι ένας λαός. Είναι αδύνατο να ξεχωρίσουμε το Κιέβο από την χώρα μας καθώς αποτελεί την απαρχή της ιστορίας μας. Η εθνική αυτοσυνειδησία Ρώσων και Ουκρανών συντηρεί την ενότητα της ρωσικής ορθόδοξης Εκκλησίας» είπε χαρακτηριστικά ο Πατριάρχης Μόσχας ο οποίος θεωρεί πως η πηγή όλων των προβλημάτων στην περιοχή είναι η Ουνία από την εποχή της συνόδου Φεράρας – Φλωρεντίας.
«Αν δεν υπήρχε η Ουνία, οι Ρώσοι δεν θα χειροτονούσαν τον μητροπολίτη Ιώβ χωρίς την συγκατάθεση της Κωνσταντινουπόλεως, δεν θα αυτοανακηρυσσόταν η αυτονομία και θα συνεχιζόταν, άγνωστο μέχρι πότε, η δικαιοδοσία της Κωνσταντινουπόλεως σε εκείνους τους τόπους» υποστήριξε ο Πατριάρχης Κύριλλος ο οποίος τόνισε πως η ιδέα του ξεχωριστού ουκρανικού έθνους αναπτύχθηκε στα τέλη του 19ου αιώνα από τους Ουνίτες ώστε να μπορέσουν να επεκταθούν στην χώρα και να την αποκόψουν από τον Τσάρο.
ΑΠΟΛΥΤΗ ΔΙΑΦΩΝΙΑ
Αυτό που προκύπτει από τους διαλόγους των δυο Προκαθημένων είναι το γεγονός πως υπάρχει απόλυτη διαφωνία με το Πατριαρχείο της Ρωσίας όχι μόνο να διαφωνεί με την απονομή Αυτοκεφάλου στην Εκκλησία της Ουκρανίας αλλά και με την κρατική της αυτονομία. Ο διάλογος που ακολουθεί είναι χαρακτηριστικός:
ΟΙΚ. ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ: Πάντως οι Ουκρανοί δεν αισθάνονται άνετα υπό την εξουσία της Ρωσίας και επιθυμούν πλήρη ελευθερία τους και θρησκευτικώς όπως την απέκτησαν και πολιτικώς, γι αυτό και απευθύνθηκαν στην Μητέρα Εκκλησία τους η οποία κρίνει το αίτημα τους δίκαιο και θα προχωρήσει σε αυτή την κατεύθυνση σύμφωνα με την ήδη ειλημμένη απόφαση της Ι. Συνόδου.
(…) Πλην του Προέδρου Γιανουκόβιτς τον οποίο συνάντησα προ δεκαετίας όλοι προσήλθαν στο Οικουμενικό Πατριαρχείο και ικέτευσαν για την χορήγηση Αυτοκεφάλου. Κατά τα τελευταία χρόνια όχι μόνο ο Πρόεδρος Ποροσένκο και ο πρωθυπουργός αλλά και η Βουλή υπέβαλαν επίσημη απόφαση…
ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΜΟΣΧΑΣ: Παναγιώτατε αυτοί που αναφέρετε αποτελούν την ίδια πολιτική δύναμη.
ΟΙΚ. ΠΑΤ: Όμως εκπροσωπούν τον ουκρανικό λαό
ΠΑΤ. ΜΟΣ: Δεν εκπροσωπούν αυτοί τον λαό. Πήραν την εξουσία με πραξικοπηματικό τρόπο την περίοδο του «Μαϊντάν». Ζητούν το Αυτοκέφαλο για να ενισχύσουν το κύρος τους γιατί κατέχουν την εξουσία παράνομα. Ο λαός θα τους ανατρέψει και θα τους εκδιώξει και γι αυτό θέλουν την υποστήριξη και το κύρος του θεσμού του Οικουμενικού Πατριαρχείου.
Λίγο αργότερα συνεχίζουν:
ΟΙΚ. ΠΑΤ: Η χορήγηση Αυτοκεφάλου στην Εκκλησία της Ουκρανίας αποτελεί υπόθεση της Μητρός Εκκλησίας
ΠΑΤ. ΜΟΣ: Η χορήγηση Αυτοκεφάλου στην Εκκλησία της Ουκρανίας αποτελεί υπόθεση όχι μόνο της Εκκλησίας Κωνσταντινουπόλεως αλλά ζήτημα το οποίο αφορά όλους τους ορθοδόξους άρα και την Εκκλησία μας.
Ο Οικουμενικός Πατριάρχης υπενθύμισε στον Πατριάρχη Ρωσίας πως ο ίδιος αλλά και ο μητροπολίτης Βολοκολαμσκ δεν μπορούν να επισκεφθούν την Ουκρανία αλλά και οι κληρικοί δεν τον μνημονεύουν. «Το γεγονός αυτό δεν σας προβληματίζει; Δεν αποτελεί τρανή απόδειξη πως είστε ανεπιθύμητος στην Ουκρανία;» αναρωτήθηκε ο Οικουμενικός Πατριάρχης.
«Σχετίζετε Παναγιώτατε αυτά με την στάση του ουκρανικού λαού απέναντι μου ή την στάση της σημερινής πολιτικής εξουσίας; Νομίζω είναι δυο διαφορετικές όψεις. Η πολιτική εξουσία του 8% σήμερα είναι εναντίον μου, ο ορθόδοξος ουκρανικός λαός όμως προσεύχεται και με υποστηρίζει» απάντησε ο Πατριάρχης Μόσχας για να του ανταπαντήσει ο Οικουμενικός Πατριάρχης «Αυτοί που δεν σας μνημονεύουν Μακαριώτατε, δεν είναι οι πολιτικοί αλλά οι εκκλησιαστικοί»
ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΤΕ ΝΑ ΤΑΠΕΙΝΩΣΕΤΕ ΤΗΝ ΜΗΤΕΡΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ
Σε πολλά σημεία της συζητήσεως των δυο Προκαθημένων που αποκαλύπτει το orthodoxia.info φαίνεται η ριζική διαφορά των Εκκλησιών τους αναφορικά με την ερμηνεία των ιστορικών γεγονότων. Ο Πατριάρχης Μόσχας ζήτησε αρκετές φορές να γίνει διεθνές επιστημονικό συνέδριο το οποίο θα αναλύσει και θα εξηγήσει τα γεγονότα αλλά ο Οικουμενικός Πατριάρχης σημείωσε πως «Μια τέτοια διαδικασία θα παραπέμψει το θέμα στις ελληνικές καλένδες».
«Θεωρώ πως είναι περισσότερο ωφέλιμος ο διάλογος παρά ένα λάθος το οποίο θα διασπάσει την ενότητα της Ορθοδοξίας» απάντησε ο Μόσχας για να ακολουθήσει ο παρακάτω διάλογος:
ΟΙΚ ΠΑΤ: Την ενότητα και την ομοφωνία δεν την διέσπασε το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Την διασπούν οι εποφθαλμιούντες το πρωτείο του Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως οι οποίοι υποσκάπτουν την Μητέρα Εκκλησία της Κωνσταντινουπόλεως και προσπαθούν να την ταπεινώσουν.
ΠΑΤ. ΜΟΣ: Εννοείτε εμάς Παναγιώτατε;
ΟΙΚ. ΠΑΤ: Μάλιστα.
ΠΑΤ. ΜΟΣ: Γι αυτό είμαστε εδώ Παναγιώτατε για να σας ενημερώσουμε και γι αυτό το σημείο.
ΟΙΚ. ΠΑΤ: Επικαλείσθε Μακαριώτατε τα εκατομμύρια των πιστών σας και την πολιτική δύναμη. Όμως από αυτά τα εκατομμύρια, πόσοι είναι βαπτισμένοι; Πόσοι εκκλησιάζονται; Η Ορθοδοξία δεν είχε ποτέ ως κριτήριο τους αριθμούς αλλά μόνο τους ιερούς κανόνες, την παράδοση και την κανονική Τάξη.
ΟΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΕΙΣ
Ανάμεσα στα όσα συζητήθηκαν στην συνάντηση της Κωνσταντινουπόλεως, εκτός της ήδη γνωστής αμφισβήτησης των δικαιωμάτων του Οικουμενικού Πατριαρχείου επί ουκρανικού εδάφους, φαίνεται πως η Εκκλησία της Ρωσίας αμφισβητεί τόσο το «έκκλητο» όσο και το δικαίωμα της Κωνσταντινούπολης να ιδρύει αυτοκέφαλες Εκκλησίες.
Σχετικά με το έκκλητο ο Οικουμενικός Πατριάρχης ζήτησε από τον Πατριάρχη Μόσχας να αποσταλεί ο φάκελος του Φιλαρέτου ο οποίος έχει καταθέσει κατ’ επανάληψη προσφυγές ώστε να εξεταστεί η περίπτωσή του.
Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος επικαλέστηκε τους κανόνες 9 και 17 της Συνόδου της Χαλκηδόνας που δίνει στον Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως το δικαίωμα να δέχεται αυτές τις προσφυγές και να τις εξετάζει. Ο Πατριάρχης Μόσχας όμως το αμφισβήτησε.
«Κατά την δική μας εκτίμηση οι κανόνες 9 και 17 της Οικουμενικής Συνόδου της Χαλκηδόνας παρέχει το δικαίωμα στον Αρχιεπίσκοπο Νέας Ρώμης να δέχεται τις προσφυγές των μητροπολιτών και των Εξάρχων που υπάγονται στην δικαιοδοσία του. Εάν θυμάμαι καλά το Πηδάλιο έτσι ερμηνεύει τους συγκεκριμένους κανόνες. Και το θέμα αυτό οφείλουμε να συζητήσουμε από κοινού» απάντησε ο Πατριάρχης Κύριλλος.
Όσο για το Αυτοκέφαλο η θέση της Εκκλησίας της Ρωσίας όπως την εξέφρασε ο Πατριάρχης Κύριλλος στον Πατριάρχη Βαρθολομαίο έχει ως εξής: «Εμείς ερμηνεύουμε την πρακτική αυτή διαφορετικά. Το προνόμιο του Οικουμενικού Πατριαρχείου να απονέμει Αυτοκέφαλα ασκείται όχι επειδή έχει αυτή την εξουσία αλλά επειδή οι κατά τόπους Ορθόδοξες Εκκλησίες δημιουργήθηκαν εντός του χώρου της κανονικής δικαιοδοσίας του.Η Ουκρανία αποτελεί τμήμα του εδάφους της ρωσικής Εκκλησίας».
ΤΑ ΨΕΜΜΑΤΑ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΒΟΛΟΚΟΛΑΜΣΚ
PHOTO: Πατριαρχείο Ρωσίας
Ιδιαίτερα αυστηρός ήταν ο Οικουμενικός Πατριάρχης απέναντι στον μητροπολίτη Βολοκολάμσκ τον οποίο κατηγόρησε ενώπιον του Πατριάρχη Κυρίλλου για εχθρική στάση κατά του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως αλλά και για συστηματικά ψεύδη εναντίον του.
Με αφορμή μάλιστα μια πρόσφατη συνέντευξη του μητροπολίτη στην οποία άφησε υπόνοιες για χρηματισμό του Οικουμενικού Πατριαρχείου, ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος ήταν εξαιρετικά αυστηρός.
«Δηλώσατε ότι ο Πρόεδρος Ποροσένκο δωροδόκησε το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Σας ρωτάω ευθέως: Μπορείτε να το αποδείξετε; Εάν δεν μπορείτε να το αποδείξετε, αδικείτε την Μητέρα Εκκλησία και θα έχετε την κατάρα της» είπε χαρακτηριστικά ο Πατριάρχης προς τον μητροπολίτη, συνεχίζοντας πως «Είναι ασυγχώρητο όταν εν γνώσει σας ψεύδεστε…» .
Ο μητροπολίτης απάντησε πως σε καμία συνέντευξη του δεν έχει αναφέρει το όνομα Ποροσένκο. «Δήλωσα ότι οι σχισματικοί οι οποίοι επισκέπτονται το Οικουμενικό Πατριαρχείο είναι γνωστό σε εμάς στην Ρωσία πως δεν έρχονται με άδεια χέρια». Για να του ανταπαντήσει με νόημα ο Οικουμενικός Πατριάρχης «Ο νοών νοείτω».
Στον έντονο αυτό διάλογο παρενέβη ο Πατριάρχης Μόσχας ο οποίος ζήτησε από τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο να περιβάλλει τον μητροπολίτη Ιλαρίωνα με την αγάπη του αλλά η απάντηση του Οικουμενικού Πατριάρχη ήταν απόλυτη. «Μακαριώτατε ο αδελφός δεν το έχει πράξει μια φορά αλλά συνεχώς είναι επιθετικός και τρέφει εχθρικά αισθήματα για την Μητέρα Εκκλησία της Κωνσταντινουπόλεως. Σας παρακαλώ να τον επιπλήξετε και να τον συμμαζέψετε γιατί σας προκαλεί ζημιά».
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΗΣΟΥΜΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΤΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟ ΒΑΤΙΚΑΝΟ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΣΤΗΡΙΞΟΥΜΕ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΟΦΙΛΙΑΣ
Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα είναι η τοποθέτηση του Πατριάρχη Κυρίλλλου στο θέμα του διαχριστιανικού διαλόγου. Ο Ρώσος Προκαθήμενος σημειώνει στην συζήτηση του με τον Οικουμενικό Πατριάρχη πως η Εκκλησία του δεν έχει κανένα πρόβλημα να διαλέγεται με την Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία, τονίζοντας μάλιστα πως οι σχέσεις «πρέπει να καλλιεργηθούν περισσότερο» συμπληρώνοντας όμως πως δεν υπάρχει η αντίστοιχη επιθυμία και για τους Προτεστάντες εκφράζοντας σαφείς επιφυλάξεις για τις εξελίξεις στο εσωτερικό τους, εξαιτίας της χειροτονίας γυναικών και ομοφυλοφίλων.
Αξίζει δε να σημειωθεί πως ο Πατριάρχης Μόσχας έδωσε τη δική του εξήγηση για τα σκάνδαλα παιδοφιλίας τα οποία συγκλονίζουν τα τελευταία χρόνια την Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία.
«Η κρίση την οποία διέρχεται σήμερα η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία και οι προσπάθειες που γίνονται για την καταστροφή της, όλες αυτές οι φαντασιώσεις περί παιδοφιλίας μας προβληματίζουν» είπε χαρακτηριστικά ο Πατριάρχης Κύριλλος ο οποίος συμπλήρωσε πως «Οι προβαλλόμενοι διάφοροι ισχυρισμοί ότι «πριν από τριάντα χρόνια ο τάδε που είναι σήμερα επίσκοπος προχώρησε σε αυτή και εκείνη την πράξη» χωρίς να παρέχεται καμία απόδειξη, δημιουργεί προβλήματα. Αυτοί οι ισχυρισμοί αποτελούν καταστροφή και οφείλουμε οι Ορθόδοξοι να υποστηρίξουμε τους Ρωμαιοκαθολικούς αδελφούς μας και να δείξουμε την αλληλεγγύη μας».


Οι ΓΟΧ Ελλάδος για το Ουκρανικό ζήτημα


gox kallinikosΟ Αρχιεπίσκοπος Αθηνών του παλαιού ημερολογίου (ΓΟΧ) Καλλίνικος

Ἡ Ἱερὰ Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῶν Γνησίων Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν Ἑλλάδος, ὑπὸ τὸν Μακαριώτατο Ἀρχιεπίσκοπο Ἀθηνῶν κ. Καλλίνικο, ἐξ ἀφορμῆς τῆς διαστάσεως μεταξὺ τῶν Πατριαρχείων Κωνσταντινουπόλεως καὶ Μόσχας γιὰ τὸ Οὐκρανικὸ ζήτημα διευκρινίζει, τὰ ἑξῆς:
Ἡ ἔντονη αὐτὴ διαμάχη εἶναι θλιβερή, ἐφ’ ὅσον μάλιστα γίνεται ἀγώνας γιὰ σφαίρα ἐπιρροῆς καὶ στὰ ἐκκλησιαστικά, μὲ ἐμφανῆ ἐπίδραση ἀπὸ τὸν κοσμικὸ τρόπο σκέψεως, ἀλλὰ καὶ ἀπὸ ἀλλότριους ἐπηρεασμούς.
Ἔγινε ἐπίσημα παραδεκτό, ὅτι ὅλα ἐξελίσσονται στὰ πλαίσια μιᾶς ὀξείας πολιτικῆς ἀντιπαραθέσεως. Καὶ ἐνῶ καταδικάζεται θεωρητικὰ ἀπὸ τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο ὁ Ἐθνοφυλετισμός, καταβάλλεται ἐν τούτοις ἀπὸ αὐτὸ προσπάθεια γιὰ ἀναγνώριση σχισματικῶν Οὐκρανῶν φυλετιστῶν ὡς Αὐτοκεφάλων.
Τὸ δὲ συγκεντρωτικὸ καὶ ἡγεμονιστικὸ Πατριαρχεῖο Μόσχας ἐμμένει σὲ παρωχημένα σχήματα ἐλέγχου καὶ ἐπιβολῆς τοῦ παρελθόντος.
Ἡ ἐπίκληση καὶ ἑρμηνεία Ἱερῶν Κανόνων καὶ Πατριαρχικῶν κειμένων γίνεται ἐπιλεκτικά, γιὰ δικαιολόγηση καὶ δικαίωση ἐπιλογῶν τῶν δύο πλευρῶν, οἱ ὁποῖες φαίνεται νὰ διατηροῦν βαθειὰ ἀντίθεση καὶ δυσαρέσκεια ἀπὸ μακροῦ, μὲ ἀποτέλεσμα τὴν διακοπὴ μνημονεύσεως τοῦ Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως ἀπὸ τοὺς Μοσχοβῖτες.
Ἄρα, ὅσοι κακίζουν τοὺς Παλαιοημερολογῖτες γιὰ ἐσωτερικὲς διαστάσεις, πρέπει μᾶλλον νὰ στρέψουν ἀλλοῦ τὴν προσοχή τους καὶ νὰ αἰσχυνθοῦν, φροντίζοντας πρῶτα νὰ τακτοποιήσουν τὰ τοῦ οἴκου τους.
Καὶ ἐπίσης, ἄν γιὰ ἐπίκληση Κανονικῶν καὶ Δικαιοδοσιακῶν θεμάτων κάποιοι διακόπτουν τόσο εὔκολα τὴν μνημόνευση τοῦ Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως, δὲν εἶναι καθόλου δίκαιο νὰ ψέγονται οἱ Ζηλωτὲς τῆς Πίστεως, καὶ μάλιστα νὰ διώκονται ἀπηνῶς γιὰ τὴν ἐπιλογή τους αὐτή, ἐφ’ ὅσον διέκοψαν τὴν μνημόνευση τοῦ Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως γιὰ θέματα καθαρῶς Ὀρθοδόξου Πίστεως, ὅπως εἶχαν τὸ Κανονικὸ δικαίωμα νὰ πράξουν.
Ἀπὸ τὴν πλευρὰ τῆς Μόσχας, κάποιος ἐπίσκοπός της ἀνέφερε ὑποθετικὰ σὲ πρόσφατη συνέντευξή του, ἡ ὁποία παρουσιάσθηκε στὰ ἑλληνικά, ὅτι σὲ ἀντιπερισπασμὸ πρὸς τὰ ὅσα πράττει τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο στὴν Οὐκρανία, κάποιο ἀπὸ τὰ Πατριαρχεῖα, πιθανὸν τὸ δικό του, θὰ μποροῦσε νὰ προβεῖ σὲ ἀναγνώριση τῶν Παλαιοημερολογιτῶν τῆς Ἑλλάδος, ποὺ νωρίτερα ἀποκαλεῖ σχισματικούς, ὡς Ἐκκλησίας Ἑλλάδος, ὥστε ἡ Καινοτόμος ἐκκλησία τοῦ Νέου Ἡμερολογίου Ἑλλάδος νὰ ἀναγκασθεῖ νὰ ἀρνηθεῖ τὸ Νέο Ἡμερολόγιο καὶ νὰ ἑνωθεῖ μὲ ἐκείνους, διότι σὲ διαφορετικὴ περίπτωση θὰ λάβει κάποια ἄλλη ὀνομασία.
Ἐμεῖς, Χάριτι Θεοῦ, τονίζουμε πρὸς πᾶσα κατεύθυνση ὅτι δὲν εἴμαστε σχίσμα, διότι οἱ πρόγονοί μας ἀποτειχίσθηκαν τὸ 1924 ἀπὸ αὐτοὺς ποὺ προκάλεσαν σχίσμα στὴν λειτουργικὴ καὶ ἑορτολογικὴ Ἑνότητα τῆς Ἐκκλησίας, μέσῳ τῆς ἀντικανονικῆς καὶ μονομεροῦς Μεταρρυθμίσεως τοῦ Ἡμερολογίου, στὴν ὁποίαν προέβησαν, προκειμένου νὰ συνεορτάζουν μὲ τοὺς κακοδόξους/ἑτεροδόξους τῆς Δύσεως.
Οὔτε ἀναμένουμε κάποια ἀναγνώριση ἀπὸ αὐτούς, μὲ τοὺς ὁποίους διατελοῦμε σὲ πλήρη ἀκοινωνησία γιὰ λόγους Ὀρθοδόξου Πίστεως. Ὑπογραμμίζουμε, ὅτι εἶναι ἐντελῶς ἄστοχη, παραπλανητικὴ καὶ λανθασμένη ἡ συσχέτιση ἐθνικιστικῶν σχισμάτων, τύπου Οὐκρανίας, ὅπως καὶ ἄλλων περιοχῶν τῶν Βαλκανίων, μὲ τοὺς Γνησίους Ὀρθοδόξους Χριστιανοὺς τῆς Ἑλλάδος (Παλαιοημερολογῖτες), οἱ ὁποῖοι καμμία ἀπολύτως σχέση δὲν εἴχαμε οὔτε ἔχουμε μὲ αὐτὰ στὴν σχεδὸν ἑκατόχρονη ματωμένη καὶ ἔνδοξη ἱστορία καὶ μαρτυρία μας.
Ὡς γνωστόν, μετὰ τὴν Κοίμηση τοῦ Πρωθιεράρχου μας Ἁγίου Ὁμολογητοῦ Μητροπολίτου πρώην Φλωρίνης Χρυσοστόμου Καβουρίδου (+1955), ἡ Ἐκκλησία μας ἔλαβε κανονικὲς ἐπισκοπικὲς χειροτονίες ἀπὸ τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία τῆς Ρωσικῆς Διασπορᾶς (1960 καὶ 1962), οἱ ὁποῖες ἀναγνωρίσθηκαν Συνοδικὰ καὶ ἐπίσημα ἀπὸ τὸν Ἅγιο Μητροπολίτη Φιλάρετο (Βοσνεσένσκι) καὶ τὴν περὶ αὐτὸν Ἱερὰ Σύνοδο τὸ 1969.
Ἡ Ἱεραρχία τῆς Ἐκκλησίας μας, μὲ δογματικὴ καὶ κανονικὴ πληρότητα καὶ καθολικότητα, ἀποτελεῖ τὸν Φύλακα καὶ Ἐκφραστὴ τῆς ὄντως Ὀρθοδοξίας στὴν Πατρίδα μας, καὶ μὲ τὶς κοινωνοῦσες μὲ αὐτὴν Γνήσιες Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες Ρουμανίας, Ρωσικῆς Διασπορᾶς καὶ Βουλγαρίας καταγγέλλει καὶ καταδικάζει τὴν αἱρετικὴ ἐκτροπὴ τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, ἡ ὁποία πλήττει ὁμοίως Κωνσταντινούπολη καὶ Μόσχα, ὅπως καὶ τοῦ Σεργιανισμοῦ, ποὺ ἔπληξε τὴν Μόσχα ἀπὸ τὰ χρόνια τοῦ ἀθεϊστικοῦ ζυγοῦ.
Βέβαια, κατὰ τὸν περασμένο αἰῶνα ἡ ρωσικὴ γῆ ποτίσθηκε ἀπὸ τὰ αἵματα τῶν Ἁγίων Νεομαρτύρων, ὅμως αὐτοὶ κατὰ βάσιν ἦταν ὅσοι ἀκριβῶς δὲν συμβιβάσθηκαν μὲ τοὺς ἀθεϊστές.
Στὴν Μόσχα, στὸ Συνέδριο τοῦ 1948, ὑπῆρξαν κάποιες ὀρθόδοξες ἀποφάσεις ὑπὲρ τοῦ Ἐκκλησιαστικοῦ Ἡμερολογίου καὶ ἐναντίον τοῦ Οἰκουμενισμοῦ. Ὅμως, ἀπὸ τὸ 1961 καὶ ἑξῆς, ἄν καὶ οἱ Μοσχοβῖτες κράτησαν καὶ κρατοῦν τὸ Πάτριο Ἡμερολόγιο, ἐν τούτοις εἰσῆλθαν στὴν Οἰκουμενικὴ Κίνηση καὶ προσπάθησαν νὰ ὑπερβάλλουν καὶ αὐτοὺς τοὺς Φαναριῶτες στὸν οἰκουμενιστικὸ οἶστρο τους.
Μετὰ τὴν πτώση τοῦ Κομμουνισμοῦ, κατὰ τὰ μέσα τῆς δεκαετίας τοῦ ’90, ὑπῆρξε μία ἀφύπνηση τοῦ Ἀντι-οικουμενισμοῦ στὴν Ρωσία, γι’ αὐτὸ καὶ ἡ Οἰκουμενιστικὴ Ἡγεσία τοῦ Πατριαρχείου Μόσχας, συμπεριλαμβανομένου καὶ τοῦ σημερινοῦ πατριάρχου, προσπάθησε μὲ κάθε τρόπο νὰ καταστείλει αὐτὴν καὶ νὰ τὴν ἐξουδετερώσει, πρὸς ἀπογοήτευσιν σημαντικοῦ μέρους τοῦ κλήρου καὶ τοῦ λαοῦ τους, ποὺ ἐμφοροῦνταν ἀπὸ παραδοσιακὲς ἀρχές.
Τὸ ὅτι τὸ Πατριαρχεῖο Μόσχας δὲν ὑπέγραψε τὸ Κοινὸ Κείμενο τῆς Ραβέννας τὸ 2008 μὲ τοὺς Παπικούς, καὶ ἐπίσης δὲν συμμετεῖχε -ὄχι πάντως γιὰ λόγους Πίστεως- στὴν Οἰκουμενιστικὴ Ψευδοσύνοδο τοῦ Κολυμβαρίου τὸ 2016, δὲν σημαίνει τίποτε τὸ οὐσιαστικὸ ἀπὸ Ὀρθοδόξου πλευρᾶς.
Ἄν ἡ Μόσχα ἐπιθυμεῖ νὰ ἀναδειχθεῖ Ἀμύντορας τῆς Ὀρθοδοξίας, τὴν ὁποία παρέφθειραν καὶ μετήλλαξαν οἱ Οἰκουμενιστές, ἔχει τὴν εὐκαιρία πρὸς τοῦτο: Μὲ θεία ἐνίσχυση καὶ ἀποτινάζοντας τὸν ὅποιο ἀλλότριο ἐπηρεασμό, ἐμφανῆ ἤ ἀφανῆ, νὰ ἀρνηθεῖ καὶ νὰ καταδικάσει τὸν Σεργιανισμὸ καὶ τὸν Οἰκουμενισμό, καὶ σὲ μία ὄντως Μεγάλη Σύνοδο τῶν Ὀρθοδόξων νὰ προβεῖ σὲ καταδίκη τῆς Ψευδοσυνόδου τοῦ Κολυμβαρίου καὶ ὅσων συμμετεῖχαν σὲ αὐτήν, ὥστε νὰ καταστεῖ Ὀρθόδοξος Προμαχῶνας σὲ ἐποχὴ μεγάλης Ἀποστασίας. Σὲ αὐτὸ θὰ μᾶς βρεῖ ἔνθερμους φίλους καὶ ὑποστηρικτές.
Ἄν δὲν κάνει αὐτά, τότε οἱ διακηρύξεις της καὶ οἱ εὐαισθησίες της γιὰ τὰ Κανονικὰ καὶ Δικαιοδοσιακὰ θέματα δὲν θὰ συνιστοῦν Ὁμολογία γιὰ τὴν δόξα τοῦ Θεοῦ καὶ τὸ συμφέρον γενικῶς τῆς Ἐκκλησίας καὶ τοῦ Ποιμνίου, ἀλλὰ θὰ ἀποτελοῦν ἁπλῶς ἐναγώνια ἀντίσταση ἤ καὶ ἀνάλογη ἀνταπόδοση στὶς ὄντως ἐπικίνδυνες δικαιοδοσιακὲς διεκδικήσεις τοῦ Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως, ποὺ ἐμφοροῦνται καὶ ἐμπνέονται, ὅπως τονίσθηκε προηγουμένως γιὰ ἀμφοτέρους, ἀπὸ κοσμικὸ τρόπο σκέψεως καὶ δράσεως. Καὶ τοῦτο ἀκριβῶς εἶναι ποὺ προκαλεῖ καὶ θὰ προκαλέσει ὄντως δυσάρεστο ἀνταγωνισμὸ μεταξύ τους μὲ ἀπρόβλεπτα ἀποτελέσματα!
Εὐχὴ καὶ προσευχή μας εἶναι νὰ γίνει κατανοητό, ὅτι χωρὶς τὴν Ἀλήθεια τῆς Ὀρθοδοξίας καὶ τὴν ὁλοκληρία τῆς Ἱερᾶς Παραδόσεώς της, εἰς μάτην ἀγωνίζονται καὶ κοπιάζουν «περὶ πολλῶν» οἱ διαπληκτιζόμενοι σήμερα γιὰ τὸ Οὐκρανικὸ καὶ ἴσως αὔριο γιὰ κάποιο ἄλλο παρόμοιο θέμα. Ἡ Εὐαγγελικὴ «ἀγαθὴ μερίδα» τοὺς διαφεύγει.
Ὅσοι κατανοοῦν αὐτό, ὀφείλουν νὰ πράξουν τὸ καθῆκον τους ἀπομακρυνόμενοι ἀπὸ τοὺς δῆθεν ποιμένες τους, ποὺ διαβρώθηκαν ἀπὸ τὴν αἵρεση καὶ τὴν ἐκκοσμίκευση, ὥστε νὰ βροῦν καταφυγὴ στὸ λεῖμμα τῆς Χάριτος τῆς Γνησίας Ὀρθοδοξίας.
Ὁ Κύριός μας Ἰησοῦς Χριστός, διαπιστώνει καὶ ἐρωτᾶ:
«Τί γὰρ ὠφελεῖται ἄνθρωπος ἐὰν τὸν κόσμον ὅλον κερδίσῃ, τὴν δὲ ψυχὴν αὐτοῦ ζημιωθῇ; ἤ τί δώσῃ ἄνθρωπος ἀντάλλαγμα τῆς ψυχῆς αὐτοῦ; Μέλλει γὰρ ὁ Υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου ἔρχεσθαι ἐν τῇ δόξῃ τοῦ Πατρὸς αὐτοῦ μετὰ τῶν Ἀγγέλων αὐτοῦ, καὶ τότε ἀποδώσει ἑκάστῳ κατὰ τὴν πρᾶξιν αὐτοῦ» (Ματθ. 16:26-27)· «πλὴν ὁ Υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου ἐλθὼν ἆρα εὑρήσει τὴν [ὀρθόδοξον] πίστιν ἐπὶ τῆς γῆς;» (Λουκ. 18:8).
Ἐκ τῆς Γραμματείας τῆς Ἱερᾶς Συνόδου
Ἀθήνα, 9/22-9-2018
+Ἁγίων Θεοπατόρων Ἰωακεὶμ καὶ Ἄννης