Κυριακή 16 Σεπτεμβρίου 2018

Μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ προς Πατριάρχη Βαρθολομαίο: Ανακόψατε πρύμναν προς αποφυγήν νέων σχισμάτων


ΕΚΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΕΝΟΤΗΤΑ! 
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΗΓΕΤΕΣ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ

Με αφορμή τις δραματικές εξελίξεις στους κόλπους της Παγκόσμιας Ορθοδοξίας,

και την «αιφνιδιαστική» ανακοίνωση της διακοπής των σχέσεων Κοινωνίας σε Διεκκλησιαστικό και Διορθόδοξο αλλά και την διακοπή Μνημοσύνου του κ. Βαρθολομαίου, του Πατριαρχείου Μόσχας με την Πρωτόθρονη Εκκλησίας της Κωνσταντινούπολης την Παρασκευή 14 Σεπτεμβρίου 2018, (εξ αφορμής της εκπεφρασμένης αποφάσεως του Οικ. Πατριαρχείου να αποδώσει Τόμον Αυτοκεφαλίας εις την σχισματική Εκκλησιαστική κοινότητα της υπό τον Αρχ. Φιλάρετον και την αποστολή Πατριαρχικής Εξαρχίας εις την Ουκρανία, καλουμένης ως Εκκλησιαστικής Δικαιοδοσίας του Πατριαρχείου Μόσχας) ζητήσαμε από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κηθύρων κ.κ. Σεραφείμ να τοποθετηθεί επί του καίριου και φλέγοντος ζητήματος που ταλανίζει την παγκόσμιο Ορθοδοξία τους τελευταίους μήνες. 

Ακολουθεί -άνευ σχολιασμού- η αποκλειστική βαρυσήμαντη δήλωση του Σεβάσμιου Ιεράρχη:
«Είμαι βαθύτατα λυπημένος στο άκουσμα της διακοπής Εκκλησιαστικής Κοινωνίας του Πατριαρχείου της Ρωσίας με το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Εις αυτό το θλιβερό και αξιοθρήνητο αποτέλεσμα οδήγησε η εμμονή του Οικουμενικού Πατριαρχείου να εκχωρήσει την αυτοκεφαλία εις τους σχισματικούς της Ουκρανίας οι οποίοι είναι αποκεκομένοι από την Αγία μας Ορθόδοξη Εκκλησία δηλ από όλα τα Ορθόδοξα Πατριαρχεία και τας κατά τόπους Αυτοκεφάλους Ορθοδόξους Εκκλησίες και αποτελούν την συντριπτική μειοψηφία του Ουκρανικού Λαού. Μέχρι πρότινος το Οικουμενικό Πατριαρχείο ανεγνώριζε μόνον την υπό τον Αρχιεπίσκοπο Ονούφριο, Κανονική Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησίαν και τώρα δια τους ιδικούς του λόγους αποδίδει την αυτοκεφαλία εις τους σχισματικούς της Ουκρανίας και παραθεωρεί την Κανονική Τάξη και την Κανονική Ορθόδοξο Αρχιεπισκοπή της Ουκρανίας την οποία και αναγνωρίζει όχι μόνον το Πατριαρχείο της Ρωσίας αλλά και όλες οι λοιπές κατά τόπους Ορθόδοξες Εκκλησίες. Οι σχισματικοί ως γνωστόν δεν είναι Εκκλησία και η Κοινωνία μετ αυτών προσκρούει εις τους απαγορεύοντας αυτήν Θείους και Ιερούς Κανόνας, Αποστολικούς και Οικουμενικών Συνόδων. Προς τι λοιπόν η εμμονή και επιμονή του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου δια την αναγνώρισιν των σχισματικών ως αυτοκεφάλου Εκκλησίας ; και της Ούτω πως προκλήσεως σχισμάτων και διαιρέσεων, εν Τη Μια Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία Του Χριστού Εκκλησία; Δεν φθάνουν ως άλλως οι κλυδωνισμοί και οι ταραχές οι οποίες προεκλήθησαν και προκαλούνται από τας αποφάσεις της αποκληθείσης Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Κρήτης (Ιούνιος 2016); Και μάλιστα ως Εκκλησιών σε ομολογίες και Χριστιανικές κοινότητες ετεροδόξων..; Αλλά, και αυτή καλουμένη Αγία και Μεγάλη Σύνοδος δεν παραθεωρήθηκε από την πρόσφατη απόφαση της Πατριαρχικής Συνόδου Κωνσταντινουπόλεως η υπό όρους επιτρέπει τον δεύτερο γάμο διγαμία των κληρικών; Εις το τελικό κείμενο της Συνόδου αυτής (σ.σ. της Κρήτης του 2016) το μυστήριο του γάμου και τα κωλύματα αυτού στην παράγραφο 4 περί των κωλυμάτων γάμου δεν αναγράφεται επί λέξη «η ιερωσύνη αυτή καθέ αυτή δεν αποτελεί κώλυμα γάμου αλλά όμως συμφώνως προς την ισχύουσαν κανονική παράδοσιν κανών 3ος της Πενθέκτης εν τρούλω Συνόδου μετά την χειροτονία κωλύεται η σύναψη της εις γάμου κοινωνία εις του κληρικούς;
Έκκληση θερμοτάτη και παράκληση εγκάρδια απευθύνουμε από τας εσχατιάς της Ελληνικής μας Πατρίδος την παραμεθώριον προς Νότον περιοχή των Κυθήρων και Αντικυθήρων προς τον Πρωτόθρονον Πατριάρχην της Ορθοδόδου Εκκλησίας μας κ.κ. Βαρθολομαίον να ανακόψει πρύμναν προς αποφυγήν νέων σχισμάτων και διαιρέσεων εις το Πανάγιο Σώμα του Χριστού και την Αγιωτάτη Ορθόδοξη Εκκλησίας μας. Αντί των συμπροσευχών που διοργανώνει τον τελευταίο καιρό με τον Πάπα της Ρώμης και με αρχηγούς και εκπροσώπους ετεροδόξων ομολογιών και κοινοτήτων αλλά και αλλοθρήσκων ακόμη οι οποίες όχι μόνον δεν οφελούν σε κάτι αλλά σκανδαλίζουν σοβαρά το Ορθόδοξο Χριστεπώνυμο Πλήρωμα, θα έπρεπε να κηρύξει Μετάνοιαν και επιστροφήν σύμπαντος του Ορθοδόξου Χριστιανικού Κόσμου εις «την Άπαξ παραδοθείσαν τοις Αγίοις Πίστην» εις την Διδαχήν του Κυρίου Υμών Ιησού Χριστού των Αγίων Αποστόλων των Οσίων και Θεοφόρων Πατέρων Υμών, των Αγίων και Οικουμενικών Συνόδων της Εκκλησίας μας και την εν γένει Ορθόδοξη Παράδοση μας. Εύχομαι από καρδίας σύνεση και εγρήγορησην εν Πάσει εις τους Πνευματικούς Ταγούς της Αγίας μας Εκκλησίας προς αναχαίτισην και αντιμετώπιση της επερχομένης πνευματικής κρίσεως και αποφυγήν οδυνηρών επιπτώσεων και συνεπειών δια την Ενότητα της Αγιωτάτης Του Χριστού Ορθοδόξου Ποίμνης. Γιατι είναι τοις Πάσοι γνωστόν το του Αγίου Ιωάννου Χρυσοστόμου ότι «το σχίσμα ουδέ αίμα μαρτυρίου αποπλύνει».



Ο ΣΤΡΟΥΘΟΚΑΜΗΛΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΤΡΙΚΑΜΗΝΙΚΩΝ! (3)


Οι Τρικαμηνικοί με νέο άρθρο συνεχίζουν τα ''παράπονά'' τους λέγοντας τα εξής:


«Βέβαια πρέπει καὶ πάλι νὰ τονισθεῖ, ὅτι (ὅπως ὁ π. Εὐθύμιος καὶ τὸ ἱστολόγιό μας πολλὲς φορὲς ἔχει ἐξηγήσει) δὲν μᾶς ἐνοχλοῦν οἱ 13 ἡμέρες, ἀλλὰ ἡ δογματοποίησή τους. Οἱ ἀκολουθοῦντες τὸ Παλαιὸ ὅμως, καὶ οἱ σύμμαχοί τους, δὲν συμφωνοῦν. Κι αὐτὸ φαίνεται ἀπὸ τὸ ὅτι δὲν δέχονται τὴν πρόταση τοῦ π. Εὐθυμίου, ὁ ὁποῖος ἔχει πολλάκις γράψει ὅτι, μὲ τοὺς Παλαιοημερολογίτες ἐκείνους, οἱ ὁποῖοι καὶ ἐφ’ ὅσον κατὰ τὰ ἄλλα εἶναι Ὀρθόδοξοι [ὁ μοναχὸς Σάββας εἶναι ἀπόλυτος καὶ διαβεβαιώνει στὸ παρὸν βίντεο (ἐδῶ) ὅτι «οἱ Παλαιοημερολογίτες εἶναι κατὰ πάντα ὀρθόδοξοι») μποροῦμε νὰ ἔχουμε κοινωνία, ἐφ’ ὅσον ἀποτειχιστήκαμε ἀπὸ τὴν αἵρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, ἀρκεῖ νὰ ἀποτειχιστοῦν κι αὐτοὶ ἀπὸ τὸ σχίσμα· τουτέστιν νὰ ἀπομακρυνθοῦν ἀπὸ τὶς παρατάξεις καὶ τὴν δογματοποίηση τοῦ Ἡμερολογίου, ἡ ὁποία φαίνεται ἀπὸ τὸ ὅτι δὲν μᾶς δέχονται σὲ κοινωνία, ἂν δὲν προσχωρήσουμε στὸ Παλαιό».

Τι είχε αναφέρει ο π. Ευθύμιος περί εκκλ. κοινωνίας;


«......δὲν ἔχομε πρόβλημα  εἰς τό νά ἔχωμε ἐκκλησιαστικὴ κοινωνία μὲ Ἀποτειχισμένους, οἱ ὁποῖοι ἀκολουθοῦν τὸ Π.Η. Ἂν δὲ κάποιος, ὁ ὁποῖος ἀκολουθεῖ π.χ. τὸ Π.Η., ἤθελε νὰ πάη στὴν Ἐκκλησία τῶν Ἀποτειχισμένων τοῦ Ν.Η. σὲ μιὰ μεγάλη γιορτή, διότι αὐτὸς ἐκείνη τὴν ἡμέρα δὲν γιορτάζει ἢ ἔχει νηστεία κ.λπ., ἂς μὴν πάη στὴν Ἐκκλησία, ἐφ’ ὅσον δὲν ἔχη κοντά του Ἐκκλησία τοῦ Π.Η. Θὰ πάη ὅμως στὴν Ἐκκλησία τῶν Ἀποτειχισμένων τοῦ Ν.Η. νὰ μεταλάβη, νὰ στεφανωθῆ, νὰ βαπτίση τὸ παιδί του κ.λπ. Αὐτὸ θεωρῶ ἐκκλησιαστικὴ κοινωνία......».

Βλέπουμε λοιπόν το τι θεωρεί εκκλησιαστική κοινωνία ο π. Ευθύμιος. Ισχύει όμως αυτό που έχουμε μάθει κατά καιρούς από τα ίδια τα πνευματικά του τέκνα; Δηλαδή ότι ο π. Ευθύμιος έστελνε σε Εκκλησίες Οικουμενιστών τα πνευματοπαίδια του να στεφανωθούν ή και να βαπτίσουν τα παιδιά τους λόγω ελλείψεως αποτειχισμένων ιερέων; Γιατί δεν τα έστελνε σε Εκκλησίες Παλ/των; Οι παρατάξεις των Παλ/των ήτο το πρόβλημα, ενώ η Παναίρεση που κηρύττουν οι Οικουμενιστές δεν είναι; Προτιμούσε την εκκλ. κοινωνία με τους Οικουμενιστές παρά με τους Παλ/τες;

«Ὅλα ὅσα παρουσιάζει, εἶναι ἐπιχειρήματα τῶν Παλαιοημερολογιτῶν, τὰ ὁποῖα ἐπικαλεῖται ὁ π. Σάββας. Μᾶς λέγει ὅτι ὁ Μεταξάκης ἦταν Μασῶνος. Δυστυχῶς, αὐτὸ ἐπιβεβαιώθηκε. Ἀλλὰ γιὰ τὸ θέμα μας, δὲν εἶναι ἐδῶ τὸ πρόβλημα. Καὶ ἡ Σύνοδος τῆς Ἀντιοχείας τοῦ 341, ἔγινε μὲ Ἀρειανὸ πρόεδρο καὶ Ἀρειανοὺς στὴν πλειοψηφία ἐπισκόπους, ὅμως ἡ Ἐκκλησία δέχτηκε τοὺς Κανόνες ποὺ ἐξέδωσε. Τὸ ὅτι ἦταν Μασῶνος ὁ Μεταξάκης, ἄλλα προβλήματα δημιουργεῖ, ποὺ πρέπει νὰ ἐξετάσουμε, σοβαρότερα (ἐκκλησιολογικά-θεολογικά), ἀλλὰ δὲν στέκει ὡς ἐπιχείρημα ἐναντίον τῆς εἰσαγωγῆς τοῦ νέου Ἡμερολογίου.  Ἂν δὲν τὸ εἰσήγαγε Μασῶνος, θὰ τὸ ἐδέχοντο;».

Λύθηκε λοιπόν και το πρόβλημα ''Μελέτιος Μεταξάκης'' από τους Τρικαμηνικούς! Και τι έγινε; Που το πρόβλημα ότι ήτο Μασώνος; Αν όμως τους θυμίσουμε τον γνωστό Χρυσόστομο Σμύρνης, τότε εκεί αλλάζει το ζήτημα......!

«Τὸ ἐρώτημα εἶναι: Ἡ Ἐκκλησία, τοὐτέστιν τὰ ἄλλα Πατριαρχεῖα καὶ οἱ ἄλλες τοπικὲς Ἐκκλησίες, ποὺ σημειωτέον ΠΑΡΕΜΕΙΝΑΝ στὸ Παλαιὸ Ἡμερολόγιο, δέχτηκαν τὴν ἀλλαγὴ τοῦ Ἡμερολογίου, γιὰ νὰ μὴ γίνει σχίσμα; Ἡ ἀπάντηση εἶναι ὅτι Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ κατ’ Οἰκονομία δέχτηκε τὴν ἀλλαγή. Ποιοί δὲν ἀποδέχτηκαν τὴν ἀλλαγή; Μόνο οἱ λεγόμενοι «Παλαιοημερολογίτες»!

Οι άλλες Τοπικές Εκκλησίες δεν δέχθηκαν την αλλαγή του Ημερολογίου εφ΄ όσον παρέμειναν στο Παλαιό.  Το επιχείρημα ότι δήθεν  ''Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ κατ΄ Οικονομία δέχτηκε την αλλαγή'' δεν ισχύει, διότι δεν έγινε ποτέ η Μεγάλη Σύνοδος που ζητούσαν την εποχή εκείνη ώστε να αποφανθεί η Καθ΄ όλη Εκκλησία δια το αν δέχεται ή όχι την Ημερολογιακή αλλαγή έστω και κατ΄ Οικονομία! Η αλλαγή έγινε μονομερώς και αντικανονικώς! Το γιατί οι άλλες Τοπικές Εκκλησίες δεν αντέδρασαν όπως εφαντάζοντο οι Τρικαμηνικοί, έχουμε απαντήσει παλαιότερα. Το ζήτημα ήταν πέραν των ορίων της δικαιοδοσίας τους (υπερ-ορίως), οπότε ήτο και αδύνατον να αναμιχθούν σε ζήτημα που κυρίως αφορούσε την Ελλαδική Εκκλησία. 

«Δὲν ἀποδίδουν, λοιπόν, τὴν ἀλήθεια τὰ λόγια τοῦ π. Σάββα, ὅτι ὅλα τὰ Πατριαρχεῖα δὲν τὴν δέχτηκαν. Ἀσφαλῶς καὶ δὲν τὴν υἱοθέτησαν, ἀλλὰ δὲν τὴν θεώρησαν οὔτε σχίσμα, οὔτε προσβολὴ τῆς λειτουργικῆς ἑνότητος, οὔτε αἵρεση».

Υπενθυμίζουμε:





«Ποιοί δὲν τὴν δέχτηκαν καὶ τὴν ἀντιμετώπισαν τὴν ἀλλαγὴ ὡς καινοτομία-αἵρεση, παρὰ τὴν ἀντίθετη γνώμη τῶν ὄντως Παλαιοημερολογιτῶν τῶν ἄλλων Ὀρθόδοξων Πατριαρχείων; Μόνο μιὰ μεγάλη ὁμάδα στὴν Ἑλλάδα κυρίως, οἱ σημερινοὶ "Παλαιοημερολογίτες". Καὶ αὐτοί, ἀντὶ νὰ ἐπιδιώξουν τὴν κοινωνία μὲ τὶς ἄλλες Ἐκκλησίες ποὺ παρέμειναν στὸ Παλαιό, δὲν προσέφυγαν, δὲν προσκολλήθηκαν, δὲν εἶχαν κοινωνία μὲ αὐτές, ἀλλὰ δημιούργησαν ΣΧΙΣΜΑ, δική τους παρασυναγωγή. Καὶ δὲν εἶχαν καμία κοινωνία ΟΥΤΕ μὲ τὴν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος ποὺ ἔκανε τὴν ΚΑΚΗ πραξικοπηματικὴ αὐτὴ ἀλλαγή, ΟΥΤΕ μὲ ὅλες τὶς ἄλλες Ἐκκλησίες ποὺ τὴν ἀποδέχτηκαν τὴν ἀλλαγὴ κατ’ οἰκονομίαν».

Ο κ. Σημάτης καλά θα κάνει να θυμάται το τι είχε γράψει διότι οι αντιφάσεις είναι πάμπολλες! Μας λέγει ότι οι Παλ/τες δεν είχαν κοινωνία με άλλες Εκκλησίες κ.λπ. ενώ το 2011 μας έλεγε ότι: 

«Ἕνας ἀκόμα λόγος, ποὺ ἀποδεικνύει ὅτι ἡ αἰτία διακοπῆς κοινωνίας μὲ τὴν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος ἦταν μόνο τὸ Ἡμερολόγιο (ἡ ἀφετηρία τῆς αἱρέσεως καὶ ὄχι ἡ ἴδια ἡ αἵρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ) εἶναι καὶ τὸ γεγονὸς ὅτι οἱ «Παλαιοημερολογίτες» δὲν ἀπεκόπησαν (τὰ πρῶτα χρόνια) ἀπὸ τὶς ἄλλες Ἐκκλησίες καὶ Πατριαρχεῖα, ποὺ ἀκολουθοῦσαν τὸ Παλαιὸ Ἡμερολόγιο, ἂν καὶ οἱ Ἐκκλησίες αὐτὲς καὶ τὰ Πατριαρχεῖα ἐπικοινωνοῦσαν μὲ τὴν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος καὶ μὲ τὸ Πατριαρχεῖο Κωνσταντινουπόλεως, ποὺ ἀκολουθοῦσαν τὸν Οἰκουμενισμό, καὶ εἶχαν ἀποδεχθεῖ καὶ αὐτὰ τὴν αἱρετικὴν Ἐγκύκλιο τοῦ 1920 (σιωπηρῶς ἢ φανερῶς). Αὐτὸ δὲν ἀποτελοῦσε αἰτία νὰ διακόψουν καὶ μὲ αὐτὰ τὴν «κοινωνίαν» οἱ τοῦ Παλαιοῦ!!!». (το κείμενο του κ. Σημάτη εδημοσιεύθη εις το ιστολόγιο ''Αποτείχισις''το 2011).

Τα υπόλοιπα λεχθέντα που αφορούν τα περί Μυστηρίων δεν θα τα σχολιάσουμε, διότι γνωρίζουμε πολύ καλά ότι οι Τρικαμηνικοί δεν δέχονται τα Μυστήριά μας, ασχέτως αν παραπλανητικά έγραφαν παλαιότερα ότι δήθεν εμείς οι Παλ/τες δεν δεχόμαστε τα Μυστήριά τους, ότι τούτο το ζήτημα αποτελεί εμπόδιο προς μελλοντική ένωση κ.λπ.  αλλά εκτέθηκαν δυστυχώς εδώ και εδώ.

Τα υπόλοιπα είναι χιλιοειπωμένα.......


ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ