Κυριακή 14 Ιουλίου 2019

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΑΡΘΡΟ: «Πόλεμος των Καιρών»: Αποκαλυπτικό άρθρο των Ν.Υ. Times του 1976


Ο Περιβαλλοντικός Πόλεμος ή αλλιώς Οπλοποίηση Καιρού, μετράει δεκαετίες, λίγο λιγότερες η υποτιθέμενη «απαγόρευση» του

Ένα παλιό άρθρο των New York Times, του Απριλίου 1976, σε σημερινή ανάγνωση, δεν μοιάζει ούτε με επιστημονική φαντασία, αλλά ούτε και με μελλοντικά σχέδια. Φανερώνει ακριβώς αυτό που βιώνουμε σήμερα. Επίσης μας θυμίζει (με μελαγχολία) πως κάποτε υπήρχε δημοσιογραφία και όχι δημοσίευση έτοιμων προπαγανδιστικών δελτίων τύπου από τις μυστικές υπηρεσίες…
Ακολουθεί το άρθρο:
SANTA MONICA, Καλιφόρνια- «Από το διάστημα θα μπορούσε κανείς να ελέγξει τον καιρό της γης, να προκαλέσει ξηρασία και πλημμύρες, να αλλάξει τις παλίρροιες και να αυξήσει τα επίπεδα της θάλασσας, να κάνει τα εύκρατα κλίματα ψυχρά», δήλωσε ο γερουσιαστής Lyndon B. Johnson σε κοινή συνεδρίαση του Κογκρέσου, το 1957. Όπως και πολλοί άλλοι νομοθέτες, αποδέχτηκε τις φαντασιώσεις του Υπουργείου Άμυνας ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες ήταν σε αγώνα με τη Σοβιετική Ένωση για την ανάπτυξη περιβαλλοντικών όπλων.
Ο κ. Τζόνσον ως Πρόεδρος έκανε τις φαντασιώσεις πραγματικές παραγγέλλοντας τη βροχή στη Νοτιοανατολική Ασία. Μεταξύ του 1967 και του 1972, ο ίδιος και ο Πρόεδρος Ρίτσαρντ Μ. Νίξον ενέκρινε τουλάχιστον 3.6 εκατομμύρια δολάρια ετησίως σε μυστικές σπορές νεφών πάνω από το Βόρειο και το Νότιο Βιετνάμ, το Λάος και την Καμπότζη για να λασπώσουν τα περάσματα και να κάνουν αργές τις κινήσεις του εχθρού.
Παρότι η βροχόπτωση ενισχύθηκε άμεσα κατά 30%, οι αξιωματούχοι του Πεντάγωνο χαρακτηρίζουν τις επιχειρήσεις ως «αποτυχία». Αλλά το Πεντάγωνο τις υπερασπίζεται ως ανθρώπινες, λέγοντας: «Οι σταγόνες βροχής δεν σκοτώνουν τους ανθρώπους, οι βόμβες σκοτώνουν». (Το Υπουργείο Άμυνας αρνείται ότι ξεκλήρισε το Βόρειο Βιετνάμ το 1971, όταν το έθνος υπέστη τις βαρύτερες βροχές από το 1945. Το 1945, ένα εκατομμύριο Βιετναμέζοι πέθαναν από πλημμύρες και λιμούς).
Μπορεί ένα έθνος που τα βάζει με τις φυσικές ισορροπίες να αρνηθεί την ευθύνη για τις συνέπειες; Η ερώτηση αυτή, μαζί με την αναγνώριση ότι η πολιτική των Ηνωμένων Πολιτειών καταδικάζει πολέμους που απευθύνονται σε πολίτες, ώθησε τον γερουσιαστή Claiborne Pell το 1973 να εισαγάγει ψήφισμα που απαιτεί διεθνή συνθήκη για την απαγόρευση του περιβαλλοντικού πολέμου». Η Γερουσία ενέκρινε το ψήφισμα, το οποίο ωστόσο δεν έχει ισχύ νόμου.
Η Γερουσία ενέκρινε το ψήφισμα για την απαγόρευση του περιβαλλοντικού πολέμου, το οποίο ωστόσο δεν έχει ισχύ νόμου.
Τον περασμένο Αύγουστο, στη διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών της Επιτροπής Αφοπλισμού των Ηνωμένων Εθνών στη Γενεύη, οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Σοβιετική Ένωση πρότειναν από κοινού σχέδιο σύμβασης για την απαγόρευση «στρατιωτικής ή οιασδήποτε άλλης εχθρικής χρήσης περιβαλλοντικών τεχνικών». Δυστυχώς είναι πολύ ασθενέστερη από το ψήφισμα της Γερουσίας. Για παράδειγμα, δεν κατορθώνει να απαγορεύσει τη στρατιωτική έρευνα ή την ανάπτυξη τεχνικών περιβαλλοντικής τροποποίησης και επιτρέπει όλες τις «ειρηνικές» εργασίες πάνω σε τέτοια θέματα.
Το Πεντάγωνο λέει ότι το πρόγραμμα Climate Dynamics, πρώην Project Nile Blue, είναι ειρηνικό και χρειάζεται να ανιχνεύσει τις σοβιετικές προσπάθειες να διαταράξουν τις βορειοαμερικανικές καιρικές συνθήκες. (Επειδή η συνθήκη δεν ορίζει οργανισμό επιθεώρησης για να επιβάλει την απαγόρευσή της, αφήνοντας τα έθνη να προσκομίσουν στοιχεία για παραβιάσεις στο Συμβούλιο Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών, η επικύρωση της συνθήκης θα δικαιολογούσε αυξημένη χρηματοδότηση για την παρακολούθηση της κλιματικής δυναμικής).
Αλλά οι ερευνητές του Climate Dynamics. χρησιμοποιώντας μοντέλα υπολογιστών των ωκεανών και της ατμόσφαιρας, έχουν μελετήσει τρόπους να λιώσουν τους πολικούς πάγους, να δημιουργήσουν καταστροφικές καταιγίδες και αλλιώς να χρησιμοποιήσουν «βασικές περιβαλλοντικές αστάθειες» για να απελευθερώσουν τεράστια ποσά ενέργειας. Έχουν βρει πως οι Ηνωμένες Πολιτείες, ενεργώντας κρυφά από το διάστημα, θα μπορούσαν να προκαλέσουν κακοκαιρία στη Σοβιετική Ένωση, καταστρέφοντας έτσι τις συγκομιδές και κρατώντας αυτή τη χώρα εξαρτημένη από τις εισαγωγές σιτηρών των Ηνωμένων Πολιτειών.
Στη Σοβιετική Ένωση, οι μηχανικοί αντιστρέφουν τον ποταμό Pechora, που ρέει στην Αρκτική, δημιουργώντας εσωτερικές θάλασσες, πράξεις που οι εμπειρογνώμονες λένε ότι θα αλλάξουν το παγκόσμιο κλίμα. Αυτό είναι «ειρηνικό».
Στη Σοβιετική Ένωση, οι μηχανικοί αντιστρέφουν τον ποταμό Pechora, που ρέει στην Αρκτική, δημιουργώντας εσωτερικές θάλασσες, πράξεις που οι εμπειρογνώμονες λένε ότι θα αλλάξουν το παγκόσμιο κλίμα. Αυτό είναι «ειρηνικό».
Το 1975, η Εθνική Ακαδημία Επιστημών ανέφερε ότι η ψύξη στο Βόρειο Ημισφαίριο από τη δεκαετία του 1940 καθιστά την έναρξη μιας νέας εποχής των παγετώνων μέσα σε 100 χρόνια μικρή, αλλά πραγματική πιθανότητα Οι επιστήμονες δεν μπορούν να καθορίσουν εάν η ψύξη προκαλείται από ανθρώπους ή εάν ένας καιρός έχασε τον καιρό από άλλα προγράμματα αλλαγής καιρού του άλλου, οπότε η πιθανότητα εχθρότητας που προκύπτει από τέτοια προγράμματα είναι προφανής. Οι παγκόσμιες κλιματικές αλλαγές θα ωθήσουν πολλά έθνη να χρησιμοποιήσουν τέτοιες τεχνικές αλλαγής αλλά το ασταθές πολιτικό κλίμα του κόσμου απαιτεί αυτές οι τεχνικές να ρυθμίζονται διεθνώς, με επαρκείς διασφαλίσεις και αποζημιώσεις για όσους υποφέρουν από ξηρασία ή καταιγίδα.
Το 1975, η Εθνική Ακαδημία Επιστημών ανέφερε ότι η ψύξη στο Βόρειο Ημισφαίριο από τη δεκαετία του 1940 καθιστά την έναρξη μιας νέας εποχής των παγετώνων μέσα στα 100 χρόνια μια μικρή, αλλά πραγματική πιθανότητα.
Το σχέδιο συνθήκης θα μπορούσε να αποτελέσει ένα βήμα προς την κατεύθυνση αυτής της ρύθμισης. Αλλά η συνθήκη επιτρέπει κάποιες μετεωρολογικές συγκρούσεις, απαγορεύοντας μόνο τις τεχνικές που έχουν «εκτεταμένες, μακροχρόνιες ή σοβαρές επιπτώσεις επιβλαβείς για την ανθρώπινη ευημερία». Τι σημαίνει αυτό; Η ελάχιστη παραβίαση των φυσικών ισορροπιών μπορεί να προκαλέσει αλυσιδωτές αντιδράσεις με απρόβλεπτες συνέπειες.
Ο γερουσιαστής Pell και οι εκπρόσωποι Gilbert Gude και Donald M. Fraser πρότειναν να τεθεί υπό τον έλεγχο του Κογκρέσου όλες οι έρευνες περιβαλλοντικών τροποποιήσεων των Ηνωμένων Πολιτειών – από τους πολίτες, τον στρατό και την Κεντρική Υπηρεσία Πληροφοριών. Μέχρι να γίνει αυτό και οι Ηνωμένες Πολιτείες τροποποιήσουν το σχέδιο συνθήκης για την εξάλειψη των κενών και των συννεφιασμένων γλωσσών, λίγα έθνη θα πιστέψουν ότι θέλουμε την απαγόρευση του περιβαλλοντικού πολέμου.
Ο Lowell Ponte συγγραφέας του βιβλίου «The Cooling», για τις κλιματικές αλλαγές.

Συμπεράσματα 

  1. Climategate: Πως είναι δυνατόν ο «περιβαλλοντολόγος» Αλ Γκορ που ασχολείται με τις κλιματικές αλλαγές και την υπερθέρμανση του πλανήτη από το 1976 να ξεχνάει ότι την δεκαετία του ’70 οι επιστήμονες μίλαγαν για επερχόμενο παγετό; Έχουμε ξαναγράψει ότι εκείνα τα χρόνια αυτό ήταν το αφήγημα.
  2. Λιώσιμο των πάγων στον Βόρειο Πόλο: Δεν έτυχε, πέτυχε! Γιατί… είναι πολλά τα πετρέλαια για να τα μοιραστούν ΗΠΑ, Ρωσία, Νορβηγία, κ.α. Έχουμε κάνει και ειδικό αφιέρωμαπάνω στο θέμα.
  3. Περιβαλλοντική Οπλοποίηση: Για το ενδιαφέρον της Οπλοποίησης του Περιβάλλοντος επίσης έχουμε κάνει ειδικό αφιέρωμα που δείχνει ότι το στρατιωτικό ενδιαφέρον των μεγάλων δυνάμεων ξεκινάει σχεδόν αμέσως τη λήξη του Β’ Π.Π. και με τη δικαιολογία του ψυχρού πολέμου.
  4. Δεν υπάρχει αληθινή απαγόρευση: Σύμφωνα με το άρθρο, δεν υπάρχει ουσιαστική απαγόρευση της Οπλοποίησης Καιρού. Μόνο λόγια του αέρα, το κλίμα χειραγωγείται για πολλούς και διάφορους λόγους – οικονομικούς, εκβιαστικούς, προώθηση Ατζέντας 21, έλεγχος τροφής, έλεγχος και μείωση πληθυσμών.
  5. Το πιο δυσάρεστο συμπέρασμα: Δεν είναι τωρινό αλλά κάθε τόσο επιβεβαιωνόμαστε, ότι μας κυβερνούν άνθρωποι αδίστακτοι, κοινωνικοποιηθείς, ψυχοπαθείς, χωρίς καμία απολύτως ενοχή. Φυσικά αυτό δεν θα ήταν εφικτό, αν δεν υπήρχε εκείνη η αρκετά μεγάλη μερίδα χαμηλής συνείδησης που τους το επιτρέπει…

Η ''ΕΝΟΤΗΤΑ'' ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ!


ΔΙΑΒΑZOYME:

Θεωροῦμε ὡς τὴν μόνη ρεαλιστική, ἐφικτὴ καὶ ἁγιοπατερικὴ λύση αὐτὴ ποὺ κατὰ καιροὺς ἔχει παρουσιάσει ὁ π. Εὐθύμιος. Τὴν διατυπώνουμε συνοπτικὰ ὡς ἑξῆς:  Ὀρθόδοξοι τῶν ἐσχάτων καιρῶν θὰ παραμείνουν ἐκεῖνοι ποὺ θὰ ἀπομακρυνθοῦν-ἀποτειχιστοῦν ἀπὸ τὴν Παναίρεση καὶ τοὺς σχισματικοὺς ποὺ δὲν ἔχουν ἱερωσύνη· ποὺ θὰ ἀπομακρυνθοῦν ἀπὸ τὶς Παρατάξεις–σχισματικὲς «ἐκκλησίες» τῶν Γ.Ο.Χ. (μὲ προβληματικὴ ἢ καὶ ἀπουσιάζουσα τὴν ἱερωσύνη) καὶ τὶς κακόδοξες παραταξιακὲς ἰδέες τῆς κάθε Γοχικῆς παρατάξεως, ὅλους δηλαδή, ὅσους ἔχουν δογματοποιήσει τὸ Ἡμερολόγιο καὶ ἐπιμένουν σ’ αὐτό, καὶ στὴ συνέχεια θὰ ἑνωθοῦν κατὰ τῆς Παναιρέσεως καὶ τῶν σχισμάτων στὸ χῶρο τῆς Μίας Ἐκκλησίας ποὺ καταδυναστεύεται αὐτὴ τὴν στιγμὴ ἀπὸ τὴν Παναίρεση.
Σημάτης Παναγιώτης

Η ΜΟΝΗ ΛΥΣΗ ΠΟΥ ΜΑΛΙΣΤΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΓΙΟΠΑΤΕΡΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ Ο Π. ΕΥΘΥΜΙΟΣ!!! ΚΑΙ ΕΤΣΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΤΟΥ ΕΑΥΤΟΥ ΤΟΥ! Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΥΠΑΚΟΗ ΕΙΣ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ, ΘΑ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΕΤΑΙ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ, ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΘΑ ΕΝΩΘΕΙ ΜΕ ΠΟΙΟΝ Η ΠΟΙΟΥΣ ΑΦΟΥ ΟΙ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΜΕΝΟΙ ΕΙΝΑΙ ΔΙΕΣΠΑΣΜΕΝΟΙ; Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙΝ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ!!! ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ Ο Π. ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΥΣΗ. Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΑΛ/ΤΕΣ ΚΑΙ  ΕΙΣ ΑΥΤΟ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΨΑΧΝΕΙ ΝΑ ΒΡΕΙ  ΤΗΝ ΛΥΣΗ! 

ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΑΡΧΑΙΟΤΕΡΑ ΤΕΧΝΑΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ!



«Και ποιός είσαι σύ ο οποίος έχεις τόση μεγάλη εξουσίαν και δύναμιν; 
Διότι τότε θα καθίσει επάνω εις τον θρόνον του ο Υιός του Θεού
 και θα τοποθετήσει τα πρόβατα εκ δεξιών, 
τα ερίφια εξ΄ αριστερών.
 Διατί λοιπόν επιζητείς τόσον μεγάλην αξίαν, 
την οποίαν ηξιώθη να λάβη 
μόνον ο όμιλος των αποστόλων 
και οι κατ΄ απόλυτον ακρίβειαν γενόμενοι διαδόχοι αυτών,
 οι οποίοι είναι πλήρεις χάριτος και δυνάμεως;...»
(Ι. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ)

«Όχι, δεν είναι επιτετραμμένον εις τους λαϊκούς,
 οφείλοντας υποταγήν, να εμφανίζωνται επικριταί και να αξιούν 
ότι αυτοί είναι αρμόδιοι να διορθώσουν την Εκκλησίαν. 
Διότι, εάν ο ένας και ο άλλος, 
με πρόφασιν να διορθώσουν τα κακώς κείμενα,
 έκαμνον επέμβασιν εις τα Ιερατικά δικαιώματα,
 ούτε πρόφασις επεμβάσεως θα λείψη ποτέ, 
ούτε θα γνωρίζωμεν ποίοι είναι εις την Εκκλησίαν 
οι άρχοντες και ποίοι οι αρχόμενοι, 
αλλά θα επήρχετο γενικόν ανακάτευμα και θαλάσσωμα». 

(Εκ της 86ης ομιλίας του εις το κατά Ιωάννην Ευαγγέλιον) 



Ο Διάβολος όταν είδε ότι απέτυχε εις το να εμποδίσει την διάδοση του Λόγου του Κυρίου, δημιούργησε τα σχίσματα και τις αιρέσεις.  Δυστυχώς όμως - ειδικά στις ημέρες μας οι οποίες είναι ημέρες συγχύσεως -  ο εχθρός του ανθρωπίνου γένους χρησιμοποιεί και πάλιν ιδιαίτερα την ''εκ δεξιών'' πολεμική - πλάνη! Μετατρέπει τα ''κακώς κείμενα'' σε ΔΟΓΜΑΤΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ! Έτσι τους ''θερμούς'' τους κάνει ακόμα θερμότερους με τελική τραγική κατάληξη να είναι ο καθείς ''γέροντας'' του εαυτού του με συνεχόμενες ''εξόδους'' από τους διάφορους ''κακοδόξους'', με δηλώσεις ''αποτειχίσεως, με το να δημιουργούνται διάφορες ομάδες, σχίσματα, σέχτες, αιρέσεις κ.λπ.... 

Ο πονηρός την κατάκριση και την καταλαλιά κατά Ιερέων και Αρχιερέων την δικαιολογεί με την δήθεν ''Ομολογία Πίστεως'' για ποικίλους λόγους οι οποίοι μετατρέπονται (με το γνωστό αρχαίο κόλπο του σατανά που είναι η δικαιολογία) σε ''δογματικούς λόγους'' και μάλιστα με το επιχείρημα περί δήθεν ''δικαίας κρίσεως'' (Ιωάν. ζ΄ 24).

Έτσι ο ταλαίπωρος άνθρωπος λησμονεί λόγους όπως:

α) Δι' όσους επικρίνουν τους ιερείς και δι' όσους τους σέβονται.

Μ' αυτά, τα όποια λέγω, δεν επιδοκιμάζω εκείνους, οι οποίοι διαχειρίζονται αναξίως την ιερωσύνην των, άπ' εναντίας, τους οικτείρω πολύ και τους κλαίω. Άλλ' όμως δεν θεωρώ δίκαιον να τους κρίνουν και να τους κατακρίνουν οι αποτελούντες το ποίμνιόν των, όπως το κάμνουν δυστυχώς τόσοι, ακόμη και οι περισσότερον απαίδευτοι και αμόρφωτοι και, επομένως, και ολιγώτερον κατάλληλοι εις το να κρίνουν τους άλλους.

Δι' όλα, λοιπόν, αυτά και τον Θεόν ας φοβούμεθα και προς τους ιερείς ας δεικνύωμεν όλην την πρέπουσαν ευλάβειαν και τιμήν. Ο Θεός, τότε, θα μας ανταμείψη πλουσίως και δια τας ιδιαιτέρας αρετάς μας και δια τον σεβασμόν, με τον οποίον συμπεριεφέρθημεν προς τους πνευματικούς μας πατέρας.

β) Η καταλαλιά κατά των ιερέων μεγίστη πληγή της Εκκλησίας.

Και είθε εις την μεγάλην αυτήν αμαρτίαν να μη ήσαν ένοχοι και άνθρωποι, οι όποιοι κάμνουν τον ευσεβή! Δυστυχώς, περισσότερον ενίοτε και άπ' αυτούς τους απίστους κακολογούν και ονειδίζουν τους ιερείς χριστιανοί εξ εκείνων, οι οποίοι λέγουν ότι ενδιαφέρονται δια την Εκκλησίαν και εμφανίζονται ως πιστοί. Και όμως τίποτε δεν ημπορεί τόσον να διαφθείρη και να κατάλυση μίαν Εκκλησίαν, με περισσήν μάλιστα ευκολίαν, όσον το να λείπη εις αυτήν ο στενός σύνδεσμος των μαθητών με τους διδασκάλους, των τέκνων με τους πατέρας, των αρχομένων με τους άρχοντας, του ποιμνίου με τους ποιμένας.


γ) Ο κακολογών τους ιερείς ανάξιος να εισέλθει εις τον ναόν.

Και αν μεν κακολογήση κανείς τον αδελφόν του, κρίνεται ανάξιος και ν' αναγινώσκη τας Αγίας Γραφάς. Ίνα τι αναλαμβάνεις την διαθήκην μου δια στόματός σου; λέγει ο Θεός (Ψαλμ. ΜΘ' 16)• έπειτα, δηλώνων δια τι η τοιαύτη απαγόρευσις, προσθέτει, καθήμενος κατά του αδελφού σου κατελάλεις (Αυτόθι 20). Πως, λοιπόν, όταν καταλαλής τον πνευματικόν πατέρα σου, πως θεωρείς τον εαυτόν σου άξιον να πατήση εις τα ιερά πρόθυρα του ναού; Πως τολμείς να νομίζης ότι σου είναι το τοιούτο συγχωρημένον;

Όσοι κακολογούν τον πατέρα των ή την μητέρα των θεωρούνται από την Γραφήν άξιοι μεγίστης τιμωρίας. Ποία, λοιπόν, ποινή δεν θα έπρεπε να επιβληθή κατ' εκείνου, ο οποίος κακολογεί τον Ιερέα; Δεν φοβείσαι μήπως άνοιξη η γη και σε καταπίη ή κεραυνός πέση άνωθεν και σε κατακαύση;


δ) Δια τους λαϊκούς τους κρίνοντας τους ιερείς και επεμβαίνοντας εις την διοίκησιν της Εκκλησίας.

Δι' αυτό παρακαλώ και συμβουλεύω να λείψη η πονηρά αυτή συνήθεια. Δια να μάθης δε καλά ότι, και αν ακόμη περιπίπτουν εις αμαρτήματα οι ιερείς, συ δεν δικαιολογείσαι να γίνεσαι παρήκοος, άκουσε τι λέγει δια τους συγχρόνους του άρχοντας των Ιουδαίων ο Χριστός Επί της Μωσέως καθέδρας εκάθησαν οι γραμματείς και οι φαρισαίοι πάντα ουν, όσα αν λέγωσιν υμίν ποιείν, ποιείτε˙ κατά δε τα έργα αυτών μη ποιείτε (Ματθ. ΚΓ' 23).


Και όμως τι ημπορούσε να είναι χειρότερον από εκείνους, των οποίων τα πάθη διέστρεφαν τους μαθητάς των; Αλλά και πάλιν δεν ηθέλησε να εκμηδένιση το κύρος των και να συστήση εις τον λαόν να παρακούη. Και πολύ σωστά. Διότι, αν οι λαϊκοί ήθελαν λάβη τοιαύτην εξουσίαν, θα τους εβλέπατε να καταληφθούν από την μανίαν να καθαιρούν και να εκβάλλουν τους ιερείς από το άγιον βήμα.

...Όχι, δεν είναι επιτετραμμένον εις τους λαϊκούς, οφείλοντας υποταγήν, να εμφανίζωνται επικριταί των Ιερέων και να αξιούν ότι αυτοί είναι αρμόδιοι να διορθώσουν την Εκκλησίαν. Διότι, εάν ο ένας και ο άλλος, με πρόφασιν να διορθώσουν τα κακώς κείμενα, έκαμνον επέμβασιν εις τα Ιερατικά δικαιώματα, ούτε πρόφασις επεμβάσεως θα λείψη ποτέ, ούτε θα γνωρίζωμεν ποίοι είναι εις την Εκκλησίαν οι άρχοντες και ποίοι οι αρχόμενοι, αλλά θα επήρχετο γενικόν ανακάτευμα και θαλάσσωμα.

ε) Οι δήθεν ευσεβούντες κατήγοροι των ιερέων άθλιοι υποκριταί. 

Είναι, δυστυχώς, βέβαιον ότι πολλοί λαϊκοί αγαπούν να παραμεγαλώνουν μικρά σφάλματα, εις τα οποία ημπορεί να περιπέση και ο ιερεύς, ως άνθρωπος και αυτός, δεν λείπουν δε και οι πρόθυμοι συκοφάνται και διαβολείς των ιερέων.


Συ όμως θέλεις να είσαι πράγματι ευσεβής; Φυλάξου από το να ύβρίζης και κακολογής τους ιερείς, έστω και αν ήθελε να είναι ελαττωματικοί εις το ποιμαντικόν και διδακτικόν των έργον. Διότι, εάν δια τον σωματικόν γονέα λέγει ένας σοφός καν απολίπη σύνεσιν, συγγνώμην έχε (Σοφίας Σειράχ Γ' 15), ήτοι, και αν καταντήση ανόητος, συ οφείλεις να τον συγχωρής, πολύ περισσότερον χρεωστούμεν να φυλάττωμεν τον νόμον αυτόν, προκειμένου δια τους πνευματικούς γονείς μας. Θα το φυλάττωμεν δε, εάν δεν κρίνωμεν τους ιερείς, αλλά κρίνωμεν τον εαυτόν μας, δια να μη ακούσωμεν κατ' εκείνην την ημέραν, υποκριτά, τι βλέπεις το κάρφος το εν τω οφθαλμώ του αδελφού σου, την δε εν τω σω οφθαλμώ ου κατανοείς δοκόν; (Ματθ. Ζ' 3).

Ενοχλείσαι, διότι σε είπα υποκριτήν;
Και όμως οφείλεις να το αναγνώρισης˙ Υποκριτής είσαι, όταν εις μεν τον ναόν φιλείς το χέρι του ιερέως και γονατίζεις εμπρός του και επιζητής τας προς τον Θεόν ευχάς του και, όταν χρειάζεσαι βάπτισιν, τρέχεις και τον αναζητείς, εις το σπίτι σου δε και εις τας διαφόρους συναναστροφάς σου τον λούεις με ύβρεις ή ανέχεσαι να κακολογούν και να καταλαλούν άλλοι τους περιβεβλημένους το ιερατικόν αξίωμα! 

(Εκ της 86ης ομιλίας του εις το κατά Ιωάννην Ευαγγέλιον)
Δυστυχώς, πολλοί δεν προσέχουν διόλου εις το Ευαγγελικόν: Μη κρίνετε, ίνα μη κριθήτε (Ματθ. Ζ' 1). Όχι μόνον κρίνουν, αλλά και γίνονται πικροί κριταί, ακόμη, και δια πράγματα, προς τα οποία ώφειλαν να είναι παραβλεπτικοί, αφού μάλιστα, αν επρόσεχαν εις τον εαυτόν των, θα εύρισκαν ότι αυτοί περιπίπτουν εις μεγαλύτερα σφάλματα!

Η μανία της κατακρίσεως προχωρεί και μέχρι του μοναχού! Λαϊκοί, οι οποίοι ζουν άσωτα ή διαπράττουν μυρίας άρπαγας και πλεονεξίας καθ' εκάστην, κακολογούν τον μοναχόν, ο οποίος έχει κάποια βιωτικά μέσα και ενδύεται με κάποιαν ευπρέπειαν. Και σκανδαλίζονται οι σεμνότατοι άνθρωποι, εάν ένας καλόγηρος ήθελεν εξέλθει ενίοτε από την πολύ αυστηράν δίαιταν, να τον καταγγέλλουν ως επικούρειον, ενώ οι ίδιοι γαστριμαργούν και πίνουν ή και μεθύουν και κραιπαλούν συχνά! Δεν λαμβάνουν υπ' όψιν των ότι, τοιουτοτρόπως, επιβαρύνουν τρομερά τα αμαρτήματά των και στερούν τον εαυτόν των από κάθε απολογίαν!

Ύστερον από την τοιαύτην διαγωγήν σου, πως θα ζήτησης από τον Θεόν να μη σε κρίνη αυστηρά; Εάν θέλης επιεική κρίσιν δια τον εαυτόν σου, διατί, τότε, συ κρίνεις τόσον πικρά τον πλησίον σου και είσαι τόσο ανηλεής δια τον ιερέα και δεν εννοείς να παράβλεψης ουδέ τα ελάχιστα σφάλματα του; Θα κριθής, λοιπόν, με τα ίδια σου μέτρα και δεν θα δύνασαι να παραπονεθής ότι σου ζητούνται βαρείαι ευθύναι! Ο Χριστός σου το φωνάζει. Διατί δεν τον ακούεις; ω μέτρω μετρείτε, αντιμετρηθήσεται υμίν (Ματθ. Ζ' 1).

Υποκριτής ο καταλαλών. Το ιδικόν του δοκάρι.

Άκουσε και το άλλο τούτο: Υποκριτά (Ματθ. Ζ' 5). Διατί η κραυγή αυτή του Ιησού εναντίον του καταλάλου; Διατί ο χαρακτηρισμός του ως υποκριτού; Διότι, όσον και αν προσπαθούμεν να παραστήσωμεν ότι κρίνομεν και κατακρίνομεν από ενδιαφέρον μας προς τον πταίστην ή από ενδιαφέρον μας προς την κοινωνίαν, η αλήθεια είναι διαφορετική. Υπό τα προσχήματα, τα οποία προβάλλομεν, κρύπτομεν χυδαία πάθη. Και δια τούτο τους καταλάλους υποκριτάς τους ωνόμασεν ο Χριστός.

Και ο έλεγχός του εξακολουθεί. Έκβαλε πρώτον την δοκόν εκ του οφθαλμού σου. Πολύ σωστά. Αφού δεν ανέχεσαι εις τους άλλους ουδέ τα μικρά σφάλματα, αλλά τους κρίνεις, πολλές φορές, και δια τιποτένια πράγματα, διατί επιτρέπεις εις τον εαυτόν σου τα πολύ μεγαλύτερα και βαρύτερα; Αφού ενδιαφέρεσαι δια τους άλλους και δια αυτό τους κρίνεις, ως βεβαιώνεις, διατί δεν κατακρίνεις πρωτίστως τον εαυτόν σου; Αφού καταγίνεσαι με τα ξένα αμαρτήματα, τα οποία δεν δύνασαι να γνωρίζης επακριβώς, διατί παρατρέχεις τα ιδικά σου, τα οποία ημπορείς να γνωρίζης καλύτερα; Θέλεις να απαλλαγή ο αδελφός σου από το μικροσκοπικό ξυλαράκι, το οποίον έχει εις τον οφθαλμόν του; Διατί δεν ελευθερώνεις τον ιδικόν σου οφθαλμόν από το εντός του δοκάρι; Εφ όσον δεν κάμνεις κατ' αυτόν τον τρόπον, αυτοκαταγγέλλεσαι ότι κρίνεις τον αδελφόν σου όχι από ενδιαφέρον, αλλά διότι τον εχθρεύεσαι ή διότι αισθάνεσαι ηδονήν εις το να κακολογής και να εξευτελίζης τον πλησίον σου.

(Εκ της Γ' ομιλίας του προς τον λαόν της Αντιοχείας και της ΚΓ' εις το κατά Ματθαίον Ευαγγέλιον)


α) Διατί δεν δικαιούσαι να κρίνεις τον ιερέα.

Αλλά λέγεις: Δεν έχω, λοιπόν, εγώ το δικαίωμα να κρίνω τον ιερέα; Όχι, δεν δικαιούσαι,.Εάν οι λαϊκοί είχον το δικαίωμα να ερευνούν τον βίον και την πολιτείαν των πνευματικών των ποιμένων, δια να αποφασίζουν αν πρέπη να πειθαρχούν εις αυτούς ή να ανταρτεύουν, τότε, οι αρχόμενοι θα έθεταν τον εαυτόν των επάνω από τους άρχοντας και το παν θα εγίνετο άνω κάτω, θα ήσαν άνω τα πόδια και κάτω η κεφαλή. Ή δεν ακούεις τον Χριστόν, ο οποίος λέγει: μη κρίνετε, ίνα μη κριθήτε; (Ματθ. Ζ' 1), και τον Παύλον, ο οποίος μας φωνάζει, Συ τι κρίνεις τον αδελφόν σου; (Ρωμ. ΙΔ' 10). Εάν τον αδελφόν σου έχεις καθήκον να μη κρίνης, πολύ περισσότερον οφείλης ν' απέχης από του να κρίνης τον ιερέα. Ο Θεός σου το απαγορεύει. Πως το τολμάς εσύ;

Ύστερον από την μοσχοποιΐαν εις την έρημον οι περί τον Κορέ και τον Δαθάν και τον Αβειρών επανεστάτησαν κατά του αρχιερέως Ααρών. Τι έγινε τότε; ο Θεός τους κατέστρεψε. Ο καθείς, λοιπόν, ας κοιτάζη τα ιδικά του.

β) Δια τας διαφόρους αιτιάσεις κατά του επισκόπου και του ιερέως.

Αλλά δεν δίδει ο επίσκοπος, δεν δίδει ο ιερεύς προς τους πτωχούς και φρονείς, ως λέγεις, ότι δεν διοικούν καλά. Σ' ερωτώ και εγώ: Είσαι απολύτως βέβαιος περί τούτου; Έχεις εξακριβώσει τα πράγματα, ώστε να μη σου μένη καμμιά αμφιβολία; Διατί, λοιπόν, μέμφεσαι; Φοβήσου τας ευθύνας. Και οφείλεις να μη λησμονής ότι πολλά οι άνθρωποι τα κρίνουν με τας υποψίας των ή παρασυρόμενοι ευκολόπιστα από τας υποψίας και τας σπερμολογίας των άλλων. Συ, λοιπόν, μιμήσου τον Θεόν. Άκουε τον, όπου λέγει: Καταβάς δέομαι, ει κατά την κραυγήν αυτών συντελούνται (Γεν. ΙΗ' 21). Ηθέλησε να μας διδάξη δια τούτου ότι ακόμη και φωνή ολοκλήρου λαού ημπορεί να είναι πεπλανημένη και άδικος.

γ) Επί τέλους περίμενε τον Κριτήν.

Εξήτασες όμως επιμελέστατα και επληροφορήθης ακριβέστατα και έχεις πεισθή πλέον τελείως; Και, αν τυχόν τοιουτοτρόπως είναι το πράγμα, το καθήκον σου και πάλιν είναι να περιμένης τον Κριτήν και να μη σπεύδης και αρπάζης την θέσιν του Χριστού. Εις Εκείνον ανήκει η κρίσις, όχι εις εσέ. Συ είσαι υπήκοος, όχι Κύριος. Και δεν σου αρμόζει να σφετερίζεσαι δικαιώματα, τα οποία ανήκουν εις την ανωτέραν διοίκησιν της Εκκλησίας και εις τον Θεόν.

(Εκ της Β' ομιλίας του εις την Β' προς Τιμόθεον)


Πόσο κρίμα.....

Σχετικές και επίκαιρες λεπτομέρειες κατωτέρω στα λίνκ:














ΑΡΧΙΜ. ΠΑΪΣΙΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ - ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΟΡΟΣ ΤΩΝ ΔΙΑΛΛΑΓΩΝ ΠΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ (Θ΄ ΜΕΡΟΣ)


ΑΡΧΙΜ. ΠΑΪΣΙΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΤΟΥ ΠΑΛΑΜΑ ΦΙΛΩΤΑ


ΙΙΙ. ΠΟΙΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΒΑΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΑΣ


Επισημάναμε εισαγωγικά στις αρχές του ΙΑ' κεφαλαίου ότι είναι επιτακτική η ανάγκη συνεργασίας των διαφόρων ομάδων που προέκυψαν ως τάσεις στο πεδίο της αποτείχισης αλλά και των παλαιοτέρων παρατάξεων που προέκυψαν με την εορτολογική μεταρρύθμιση και ότι θα πρέπει να βρούμε την κοινά αποδεκτή βάση συνεννόησης που υπάρχει ως η διαχρονική Παράδοσις της Εκκλησίας, ώστε να προχωρήσουμε στην συγκρότηση μιας Πανορθόδοξης Συνόδου. Κατ' αρχήν να σημειωθεί ότι δεν κάνουμε χάρη σε κανέναν αλλά είναι πνευματική μας υποχρέωση ή μάλλον οντολογική αναγκαιότητα να συμπορευθούμε, τουλάχιστον, μέχρι της συγκλήσεως μιας Συνόδου που θα διευθετήσει τα εκκλησιαστικά πράγματα. Όπως τα μέλη στο σώμα δεν σκέφτονται, αν θα μείνουν ενωμένα με αυτό αλλά συλλειτουργούν φυσιολογικά σε μια οργανική ενότητα και συμφυΐα, έτσι και τα μέλη του Σώματος του Χριστού δεν στήνουν εξωτερικά μία νοησιαρχική συνεργασία αλλά ρυθμίζονται ενδογενώς οι λειτουργίες τους από το ενδοκρινικό σύστημα που μαζί με το ανοσοποιητικό και το νευρικό, καθώς αποτελούν δίκτυο συντονισμού στο σώμα, κρατούν σε ισορροπία τον οργανισμό, ώστε να αποκρίνεται φυσιολογικά όχι μόνο στους έξωθεν εισβολείς αλλά και στις συνθήκες του εξωτερικού και του εσωτερικού περιβάλλοντος που διαρκώς μεταβάλλονται ή τείνουν να μεταβάλλονται αντίστοιχα λόγω εντροπίας προκειμένου να διατηρηθεί ομοιόσταση, ουσιαστικά, για την άμυνα του συντονίζοντας τις αποκρίσεις του σε κάθε είδους ερέθισμα. Και όπως όταν πάσχει ένα μέλος στο σώμα, συμπάσχει όλο μαζί αλλά υποφέρει και η ψυχή που συνέχει το σώμα που έχει το πρόβλημα, έτσι και στην Εκκλησία με την αίρεση, μάλιστα του Οικουμενισμού που αποτελεί καρκίνο στα μέλη της συμπάσχει όλο το σώμα. Υποφέρουν οι πνευματικοί άνθρωποι που γνωρίζουν τι συμβαίνει και προσεύχονται με πολύ πόνο ψυχής, όμως δεν φτάνει αυτό! Γράφουν πολλοί και επισημαίνουν καίρια σημεία αλλά, επίσης, δεν αρκεί αυτό!
Υπάρχει μεγάλη αγωνία για την έκβαση των εκκλησιαστικών εξελίξεων. Η Εκκλησία οπωσδήποτε δεν θα χαθεί! Ποιός όμως μας διαβεβαιώνει ότι ο καθένας μας εξετέλεσε το καθήκον του στο ακέραιο και με τον σωστό τρόπο; Ποιός μας εγγυάται ότι οι χειρισμοί που κάνουμε δεν θα γίνουν αιτία να προκληθεί πνευματικό ναυάγιο να χαθούν ψυχές που έχουν σκανδαλιστεί αλλά και εμπόδιο να προχωρήσει η αποκατάσταση της Ορθοδοξίας συνοδικά; Εδώ, τώρα, είναι η κατά Θεόν λύπη ως κατώτατο όριο όσων δεν θέλουμε οι Χριστιανοί και το πνευματικό πένθος για την όλη εκκλησιαστική κατάσταση που δείχνει και μαρτυρεί πως αντιμετωπίζουμε την αίρεση, την αποτείχιση και τους αδελφούς μας. Είναι μία εστία αντιπαραθέσεως ο χώρος της αποτείχισης ή μήπως βρισκόμαστε σε ένα πνευματικό ναρκοπέδιο που θα πρέπει η κάθε κίνησή μας να γίνεται με πολύ περίσκεψη, νηφαλιότητα και φωτισμό; Από την μία δεν θα πρέπει να χαριζόμαστε ο ένας στον άλλο, διότι αυτά έκαναν όλα τα προηγούμενα χρόνια την ζημία να απλωθεί ο Οικουμενισμός και να ρίξει βαθιές τις ρίζες του μέσα στην Εκκλησία για την εκρίζωση των οποίων θα είναι πλέον πολύ οδυνηρή η εμπειρία της αφαίρεσή τους, και από την άλλη με την συνεχή επισήμανση των κακών χειρισμών από πρόσωπα της αποτείχισης μπορεί να οδηγήσουμε τους αδελφούς μας που αγωνίζονται στην αποθάρρυνση, ακόμη, και στην παραίτηση τους από τον αγώνα που σαφώς συνιστά γι' αυτούς πτώση αλλά και με την δική μας υπαιτιότητα. Αυτές οι “ποιμαντικές ανάγκες”, οι “οικονομίες”, η αδιάκριτη “σύνεση”, όπως και οι“γνωμοδοτήσεις” του μακαριστού πλέον πατρός Επιφανίου οδήγησαν στο να παύσει τελικά η αποτείχιση, λίγους μήνες έπειτα από την ενθρόνιση του Πατριάρχου Δημητρίου ενώ είχε ξεκινήσει δυνατά, επί Πατριάρχου Αθηναγόρα μετά την άρση των Αναθεμάτων το 1965, με τον οποίο Δημήτριο τάχα θα άλλαζαν τα πράγματα ενώ ο ίδιος στον ενθρονιστήριο λόγο του δήλωσε με σαφήνεια ότι θα ακολουθήσει την γραμμή του προκατόχου του Αθηναγόρα, και να τώρα που προχώρησαν τόσο πολύ οι Οικουμενιστές με τον διάδοχο αυτού, τον Βαρθολομαίο, χωρίς ουσιαστικά να υπάρχει αξιόλογη αντίσταση, αφού δεν υπάρχουν καν άνθρωποι να αγωνιστούν στην πράξη με την αποτείχιση. Προς τούτο οι Αγιορείτες πατέρες που έχουν βγει στον αγώνα διδαγμένοι από το πάθημα του παρελθόντος κράτησαν σοφά μία σοβαρότητα στην αποτείχιση τους -πέρα από τις όποιες διαφωνίες μας- και δεν περιορίστηκαν μόνο στην διακοπή μνημόνευσης του Πατριάρχη αλλά έπραξαν αυτό που προβλέπει η Παράδοσις της Εκκλησίας. Όσοι όμως δεν έκαναν αληθινά αποτείχιση, μήπως αποτέλεσαν το χειρόφρενο για να μην προχωρήσει ο αγώνας αυτός; Δεν αντιμετωπίζεται έτσι με ημίμετρα η προς Θάνατον αμαρτία. Σαφώς, όλοι αμαρτωλοί είμαστε αλλά η προς Θάνατον αμαρτία είναι κάτι που μας διαφοροποιεί από εκείνους που συμμετέχουν στην αίρεση. Γράφει ο Ευαγγελιστής Ιωάννης: “Ἐάν τις ἴδῃ τὸν ἀδελφὸν αὐτοῦ ἁμαρτάνοντα ἁμαρτίαν μὴ πρὸς θάνατον, αἰτήσει, καὶ δώσει αὐτῷ ζωήν, τοῖς ἁμαρτάνουσι μὴ πρὸς θάνατον. Ἔστιν ἁμαρτία πρὸς θάνατον· οὐ περὶ ἐκείνης λέγω ἵνα ἐρωτήσῃ.Πᾶσα ἀδικία ἁμαρτία ἐστίν· καὶ ἔστιν ἁμαρτία οὐ πρὸς θάνατον”(Α'Ιω. 5, 16-17). Ο Μέγας Φώτιος επισημαίνει ποια είναι η προς Θάνατον αμαρτία! Ρητώς λέγει:''Ἐν τοῖς περί πίστεως και το παρεκκλῖναι μικρόνἁμαρτεῖν ἐστιν ἁμαρτίαν την πρός θάνατον''(Μ.Φώτιος P.G. 102, 604C). Για να δώσεις στον άλλο να καταλάβει πόσο σοβαρό είναι αυτό που γίνεται με την αίρεση του Οικουμενισμού πρέπει να είσαι έτοιμος να υποστείς ακόμη και θάνατο, πολύ περισσότερο για ξυπνήσουν οι κοιμώμενες συνειδήσεις των Μητροπολιτών και, μάλιστα των “ευσεβών” που πολύ “χαβαλέ” αντιμετωπίζουν το θέμα. Και όπως τους “ντατεύουν” όσοι είναι της “Οικονομίας” δεν πρόκειται να τους ξυπνήσουν από τον λήθαργό τους ποτέ! Ακόμη και “Κοινωνία Ποτηριού” να γίνει θα βρουν λόγους για να αναβάλουν, στην πραγματικότητα να μην αγωνισθούν, διότι ο θρόνος τους είναι πολύ βολικός! Και το θέμα είναι ότι ενώ τα πράγματα τρέχουν με ασύλληπτη ταχύτητα, και ήδη χάσαμε πολύτιμο χρόνο, το πνευματικό μπλοκάρισμα του δυνητισμού με τον 15ο κανόνα της Α' & Β' Συνόδου δεν μας αφήνει να προχωρήσουμε στην επίτευξη του κυρίου στόχου μας που είναι να γίνει Σύνοδος. Διότι, όταν οι επίσκοποι ψάχνοντας δικαιολογίες να αμνηστεύουν την συνείδησή τους, διαπιστώνουν επιπλέον και διάσπαση στο αντι-οικουμενιστικό μέτωπο πώς να βρουν το θάρρος οι ταλαίπωροι να βγουν στον αγώνα; Αυτοί είναι οι λέοντες! Όταν πάλι οι Ιερείς, οι μοναχοί, οι λαϊκοί βλέπουν αυτό το ανακάτεμα, πώς να μην έχουν σύγχυση για το τι πρέπει να κάνουν στην πράξη ως αγώνα; Έτσι όμως περιοριζόμαστε στα λόγια και τον χαρτοπόλεμο. Αυτά μαθαίνουν με την κατήχηση της Οικονομίας στα εκκλησιαστικά περιβάλλοντα που γίνονται οι συνάξεις τους στην Φλώρινα και την Θεσσαλονίκη. Κατά τα άλλα ο πιστός λαός είναι ακοίμητος φρουρός της Ορθοδοξίας! Εσείς αποκοιμίζετε το ποίμνιο με τον δυνητισμό του 15ου κανόνος και ψάχνετε τώρα να δείτε ποιός φταίει που δεν προχωρά ο αγώνας; Οπωσδήποτε, όλοι στην αποτείχιση έχουμε ευθύνη προς τούτο, άλλοι πολύ και άλλοι λιγότερο, πρέπει όμως να επισημανθεί επιπλέον, πως αυτό δεν αίρει καθόλου και την ευθύνη όσων δεν συμμετέχουν, διότι η αποτείχισις ως διακοπή κοινωνίας ενός εκάστου, ακόμη και λαϊκού, κλονίζει συθέμελα το Οικουμενιστικό περιβάλλον, διότι τους ελέγχει με τον καλύτερο τρόπο και βγάζει από το αίσθημα της ασφαλείας τους βολεμένους επισκόπους και ιερείς που μένουν στην κατάσταση της αγρανάπαυσης επειδή δεν έχουν διόλου πίστη. Όταν προσωπικά ο ίδιος δεν ζητώ από τον πνευματικό μου πατέρα που δεν έκανε αποτείχιση να παύσει να με μνημονεύει στην Ιερά Πρόθεση κατά την προσκομιδή, πως θα του δημιουργήσω κρίση στην συνείδηση να νιώθει αληθινά ότι δεν έχει μέρος στην Εκκλησία μένοντας με τους νεοταξικούς Οικουμενιστές και όσους μνημονεύουν τον Βαρθολομαίο; Αυτές τις ώρες δεν γίνονται εξαιρέσεις! Παύση μνημοσύνου του επισκόπου, παύση κοινωνίας και στον πνευματικό που τον μνημονεύει, και έτσι τον ακολουθεί. Αλλά δεν έχει ευθύνη μόνο ο πνευματικός. Έχουν ευθύνη και τα περιβάλλοντά τους, ειδικά εκείνες οι γυναικείες μονές, που δεν αφήνουν να εκδηλωθεί το ανδροπρεπές φρόνημα των Γεροντάδων τους που έγιναν υποτακτικοί στα γύναια, σαν να έχουν μόνο αυτές ανάγκη από γαλήνη και ευταξία. Όλοι οι αποτειχισμένοι περιπλανώνται να λειτουργηθούν απο εδώ και από εκεί, και ψάχνουν μέσα στην τόση σύγχυση να βρουν πνευματικό και οι μοναχοί και οι μοναχές -ντροπή- δεν υπομένουν την παραμικρή όχληση για την πίστη, τίποτε. Αχ! “Σήκω, πάτερ Αυγουστίνε από τον τάφο, δράξε την ράβδο σου και περίλαβέ μας όλους ξεκινώντας από τον Θεόκλητο”! Προδόσαμε την αποστολή και τον Γέροντά μας. Τρέχουν τα εκκλησιαστικά πράγματα με τον Οικουμενισμό και θα έπρεπε όσοι συνειδητοποιούμε τον κίνδυνο αλλιώς να σκεφτόμαστε για να προλάβουμε άμεσα τις κακές εξελίξεις τις οποίες μάλλον δεν έχουμε αντιληφθεί σε βάθος.
Το βαρυσήμαντο και πολύ αξιόλογο κείμενο του Παναγιώτη Κατραμάδου:70 ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΑΙ ΘΑ ΨΗΦΙΣΟΥΝ «ΚΑΤΑ». Τὸ Σχίσμα -ποὺ ἀπεφεύχθη τὸ 2016- θὰ γίνη τώρα πρὸς χάριν τῆς «Νατοϊκῆς Ὀρθοδοξίας»;”μολονότι, δεν συμφωνούμε με την δήλωση του τίτλου του, ότι 70 Μητροπολίτες θα ψηφίσουν κατά, όμως διεισδύει ασυνήθιστα στο πρόβλημα των σύγχρονων εκκλησιαστικών γεγονότων και επισημαίνει την προοπτική των εξελίξεων των οικουμενιστικών πραγμάτων, ωστόσο πάλι, δεν δίνει το αντίδοτο! Το οποίο όμως όλοι οι αποτειχισμένοι όχι μόνο προτείνουν με τα λόγια τους αλλά με τα έργα τους γίνονται παράδειγμα σε όσους είναι δειλοί επειδή δεν είναι Χριστοκεντρικοί.
Γράφει ο Π. Κατραμάδος: “Αὐτὸ ποὺ δὲν ἔχει ἀκόμη καταστῆ ἀντιληπτὸν εἶναι ὅτι δὲν ἔχομεν νὰ διαχειρισθῶμεν ἁπλῶς παραβάσεις Ἱ. Κανόνων ἢ συγκρούσεις συμφερόντων. Ἂν ἦσαν μόνον αὐτὰ ἀσφαλῶς δὲν θὰ ἀπείχαμεν πολὺ ἀπὸ τὴν λύσιν. Ὅμως, ἡ παροῦσα κρίσις ἀγγίζει τὰ θεμέλια τῆς Ὀρθοδοξίας, διότι ἐκεῖνο ποὺ βαθύτερα ἀλλάζει εἶναι τὸ τί εἶναι ἡ Ἐκκλησία, ἡ ταυτότης της, ἡ ἀποστολή της, ὁ προορισμός της.Δὲν εἶναι ἕνα «Game of Thrones», ὅπως τὸ παρουσιάζει ὁ κοσμικὸς ἀνίδεος τύπος, ἀλλὰ ζῶμεν τὴν ἀπόπειραν ἐνθρονίσεως τῆς ΑΝΤΙ-ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ. Ὁ Οἰκουμενισμὸς ἦτο τὸ πρῶτον στάδιον αὐτῆς τῆς πορείας. Πολὺ ὀρθότερα ἀπεκλήθη ὡς «Ἀθηναγορισμός», καθὼς ἑδραιώθη μὲ τὴν ἄρσιν τῶν ἀναθεμάτων. Αὐτὸ τὸ πρῶτον στάδιον ἦτο μία σύγκλισις εἰς ἐπίπεδον «ἀγαπολογίας» καὶ συναναστροφῶν. Πλέον εὑρισκόμεθα εἰς τὸ ἑπόμενον στάδιον, τὸ στάδιον τοῦ Ὀρθοδόξου «ΕΠΑΝΑΚΑΘΟΡΙΣΜΟΥ». Θὰ ἀκολουθήση τὸ τρίτον στάδιον τῆς ἐμφανοῦς«ΕΝΩΣΕΩΣ». Τὸ στάδιον τοῦ «ἐπανακαθορισμοῦ» τῆς Ὀρθοδοξίαςπεριλαμβάνει τὴν ἀνάδυσιν ἑνὸς πανορθοδόξου«Πρώτου», τὴν μετάλλαξιν τῆς «Αὐτοκεφαλίας» καὶ τὴν ἀναθεώρησιν τῶν «ἱερῶν μυστηρίων». Ἡ «θεολογία» τοῦ Σεβ. Περγάμου ἐκάλυψε κυρίως τὸ πρῶτον σκέλος. Οἱ μαθηταὶ καὶ θιασῶται αὐτοῦ ἀναπαράγουν τὰς κακοδοξίας τοῦ «πρωτείου» τοῦ Θεοῦ Πατρός, τοῦ Ἐπισκόπου ὡς ἀποκλειστικοῦ κέντρου κ.λπ. Ἡ «θεολογία» τοῦ Σεβ. Ναυπάκτου, ἀνεξαρτήτως τῶν κινήτρων αὐτοῦ ἢ τοῦ ποσοστοῦ συνειδητότητος τῶν γραφομένων, ὑπηρετεῖ κυρίως τὸ δεύτερον σκέλος. Τὰ προσφάτως ἐκδοθέντα κείμενά του διὰ τὸ πολίτευμα τῆς Ἐκκλησίας καὶ τὴν Αὐτοκεφαλίαν εἶναι συνέχεια ἀπόψεων ποὺ ἐκφράζει πολλὰ ἔτη καὶ ἐξέδωσεν ὡς κείμενα ἀπὸ τὰς ἀρχὰς τῆς νέας χιλιετίας. Ὁ Σεβ. Ναυπάκτου εἴτε ἐν γνώσει εἴτε ἐν ἀγνοίᾳ ὁδηγεῖ εἰς τὸν νέον ὁρισμὸν τοῦ Αὐτοκεφάλου, μὲ ἀφορμὴν τὸ οὐκρανικόν. Ἡ προπαγάνδα ὑπὲρ δῆθεν ὑπερορίων δικαιωμάτων τοῦ προβαλλομένου σκοπίμως ὡς «Πρώτου» τῆς Ὀρθοδοξίας ἐλαχιστοποιεῖ ἐπικινδύνως τὴν ἔννοιαν τοῦ «Αὐτοκεφάλου». Πρόκειται ἀκριβῶς διὰ ἐκεῖνο ποὺ συνέβη εἰς τὴν Οὐκρανίαν. Ὅσα ἐδήλωσεν ὁ ψευδοπατριάρχης Κιέβου Φιλάρετος σχετικῶς μὲ τὸν Τόμον εἶναι πραγματικότης: δὲν πρόκειται διὰ μίαν «Αὐτοκέφαλον» Ἐκκλησίαν, ἀλλὰ διὰ μίαν ἐξαρτημένην Ἐκκλησίαν! Ἁπλῶς ἤλλαξαν «ἀφεντικὸν» καθὼς ἀντὶ νὰ ἀναφέρωνται εἰς τὴν Μόσχαν ἀναφέρονται εἰς τὸ Φανάρι. Αὐτὸ εἶναι τὸ νέον καθεστὼς ποὺ ἐπιχειροῦν νὰ ἐγκαθιδρύσουν: ἐξηρτημένας Ἐκκλησίας! Διὰ τοῦτο δὲν θέλουν καμίαν «αὐτοκέφαλον» Ἐκκλησίαν τῆς Ἀμερικῆς ἢ τῆς Εὐρώπης. Ἄς συνυπολογίσωμεν ὅτι τὰ πρεσβυγενῆ Πατριαρχεῖα εὑρίσκονται ὑπὸ ὁμηρείαν, ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος διηρημένη εἰς πέντε συστήματα καὶ προσφάτως ἠκούσθη εἰς τὸν ἐπίσημον λόγον ποὺ ἀπηύθυνεν ὁ Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως εἰς τὴν θρονικὴν ἑορτὴν τῆς Κύπρου ὅτι τὸ Φανάρι ἐξασφαλίζει τὸ «Αὐτοκέφαλον» τῆς Κύπρου! Εἰς τὴν πολιτικὴν ὁμοσπονδοποίησιν τῆς Εὐρώπης, τὸ ὁποῖον εἶναι ἕνα ἀπὸ τὰ στάδια τῆς παγκοσμιοποιήσεως, ἔχουν δημιουργηθῆ κράτη-πόλοι καὶ κράτη-δορυφόροι. Τὸ ἴδιον σχῆμα ἐπικρατεῖ καὶ εἰς τὴν ἡγεμονικὴν συμμαχίαν τοῦ ΝΑΤΟ. Τὸ σχέδιον εἶναι προοδευτικῶς αὐτὸ νὰ ἐπικρατήση καὶ εἰς τὰ ἐκκλησιαστικά. Δημιουργεῖται ἑπομένως μία «Νατοϊκὴ Ὀρθοδοξία» μὲ κέντρον τὸ Φανάρι καὶ δορυφόρους τοὺς ὑπολοίπους, μὲ ἄλλας Τοπικάς Ἐκκλησίας νὰ ἔχουν μεγαλυτέραν καὶ ἄλλας μικροτέραν αὐτονομίαν, ὄχι ὅμως «Αὐτοκεφαλίαν». Μοναδικὸν ἐμπόδιον ἡ Ρωσία καὶ διὰ τοῦτο πρέπει «νὰ βγῆ ἀπὸ τὴν μέση». Ὄχι ὅτι δὲν εἶναι ἀρκετὰ οἰκουμενιστική, ἀλλὰ ἐπειδὴ θὰ πρέπη νὰ ἀπομείνη μόνον ἕνα κέντρον”.
Σε σχετικό σχόλιο του ο Διονύσιος πολυμενόπουλος πολύ ορθά διακρίνει, (το παραθέτω αυτούσιο): “Ο δρόμος αντιμετώπισης τέτοιων μεγάλων προβλημάτων, όπως ορθά αναφέρονται στο δημοσίευμα, δεν είναι ο " κλεφτοπόλεμος " κάποιων Μητροπολιτών ή άλλων κληρικών Ορθοδόξων φρονημάτων. Χρήσιμη είναι και αυτoύ του είδους η αντίσταση και πρόσκαιρα έχει φέρει κυριολεκτικά στη γωνία τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο στο Ουκρανικό, αλλά είπαμε πρόσκαιρα. Ο δρόμος είναι η Ορθόδοξη Αποτείχιση, όχι ελλιπής Αποτείχιση να μην Μνημονεύουν ορισμένοι π.χ. τον Μητροπολίτη τους, γιατί μνημονεύει τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο, αλλά στην Αγία προσκομιδή , πιθανόν, να μνημονεύουν άλλους Μητροπολίτες και κληρικούς " Ορθοδόξων φρονημάτων " που επίσης άμεσα ή έμμεσα έχουν Κοινωνία με τους εν Φαναρίω. Αλλά μη ξεχνάμε, ο δρόμος της Αληθινής Αποτείχισης είναι δρόμος ΜΑΡΤΥΡΙΚΟΣ και η Εκκλησιαστική αποκατάσταση, των αληθινών αγωνιστών, μπορεί να έλθει και μετά τον επίγειο θάνατό τους, όπως συνέβη σε πολλούς Αγίους Της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας. Ορθές οι σκέψεις του συγγραφέα του άρθρου , αλλά το αντίδοτο δύσκολο, γιατί προϋποθέτει αληθινή θυσία.” Όπως ήταν φυσικό το σχόλιο μου  δεν δημοσιεύθηκε στις Ακτίνες και ίσως να μην δημοσιευθεί καθόλου, βλέπετε η Αλήθεια ελευθερώνει και λυτρώνει μεν , αλλά συγχρόνως πονά εκείνους που την αρνούνται. (Πολυμενόπουλος Διονύσιος Πάτρα).
Πάντως, όλοι όσοι είμαστε εντός της Εκκλησίας με το να κρατούμε απαραχάρακτη την καθολική Πίστη της Εκκλησίας, επομένως, και την κοινωνία μας με την Κεφαλή μας τον Κύριο μας Ιησού Χριστό αλλά συνάμα τασσόμαστε και στην πράξη κατά της αιρέσεως του Οικουμενισμού με την ορθόδοξη αποτείχιση, δεν θα δεχθούμε την μομφή ότι αντιλαμβανόμαστε μυωπικά τα εκκλησιαστικά πράγματα! Γι' αυτό και κάναμε αποτείχιση, και μάλιστα, με διακοπή κοινωνίας, αφού η αίρεσις χωρίζει τον άνθρωπο από τον Παράκλητο που μας αποκαλύπτει την Αλήθεια και μας κρατά συνδεδεμένους με την Κεφαλή της Εκκλησίας. Εδώ πλέον τίθεται το ζήτημα: Αν οι όντως Ορθόδοξοι έχουμε αληθινές προθέσεις να συνεργασθούμε,έχοντας αγαθή προαίρεση και αποσκοπώντας στην αλήθεια αποκλειστικά και μόνο για να κάνουμε το θέλημα του Θεού, θεωρώντας πλέον πνευματικό καθήκον μας να ενωθούμε οι διασπασμένοι ενώ είμαστε διηρημένοι εντός της Εκκλησίας, χωρίς σκοπιμότητες. Υπάρχει περίπτωση να βρούμε μία βάση να συνεργασθούμε στα κρίσιμα θέματα που αφορούν την Ορθοδοξία, αν δεν αφήσουμε την ώρα αυτή τις προσωπικές ερμηνείες;
Πονούμε γι' αυτή την κατάσταση και θα είμαστε ακριβείς χωρίς επιθετικότητα. Ο σκοπός μας άλλωστε δεν είναι να εξουθενώνουμε ο ένας τον άλλο. Αυτό είναι η Ορθοδοξία καθαρά λόγια με αγνή καρδιά! Η διατύπωση ο«κοινωνῶν ἀκοινωνήτω ἀκοινώνητος ἔσται» δεν μπορεί άλλοτε να εφαρμόζεται και άλλοτε να μην εφαρμόζεται. Όταν εφαρμόζεται για συγκεκριμένο πρόσωπο που αποτελεί φορέα αίρεσεως όσοι κοινωνούν μαζί του, κοινωνούν και στην αίρεση του! Τελεία και παύλα. Απλή λογική. Όλα τα άλλα είναι λόγια προκειμένου να δικαιολογήσουμε τα αδικαιολόγητα!Το ότι όμως, αν και δεν γνωρίζουμε τι κάνουν οι αποτειχισμένοι πατέρες όταν προσκομίζουν, ωστόσο, το ότι δηλώνουν -αυτοί της Συνάξεως της Θεσσαλονίκης- πως έχουν κοινωνία με κληρικούς που δεν αποτειχίστηκαν προς το παρόν είναι ζήτημα για τους άλλους αποτειχισμένους, διότι δεν γνωρίζουμε πώς την εννοούν και επομένως δεν ξέρουμε, αν πρέπει να τους μνημονεύουμε. Παλεύουμε την ώρα της Ιεράς Προσκομιδής. Να τους μνημονεύουμε επειδή αποτειχίστηκαν και κάνουν αγώνα ή μνημονεύοντάς τους τελικά συγκοινωνούμε με τη αίρεση δια μέσου των κληρικών και μάλιστα “ευσεβών” επισκόπων που μνημονεύουν δια των διπτύχων ή έμμεσως ή και στην πρόθεση τον Πατριάρχη και έτσι δεν ξεχώρισαν την θέση τους από την αίρεση; Θεωρώ ότι αυτός ο προβληματισμός συνέχει όλους τους αποτειχισμένους, τουλάχιστον, τους ιερείς και τους μοναχούς. Οι λαϊκοί, συνήθως, δεν τα βιώνουν αυτά όσο και αν έχουν αγνές προθέσεις, διότι δεν μπορούν να έρθουν στην θέση των λειτουργών και μάλιστα να έχουν ευθύνη για τις ψυχές των άλλων, όπως οι ποιμένες. Επειδή όμως δεν έχω το δικαίωμα να εκπροσωπώ κανέναν από τις άλλες ομάδες αποτείχισης, ερωτώ για την αναξιότητά μου και θέλω να γνωρίζω αν μνημονεύετε στην Ιερά Πρόθεση επισκόπους ή κληρικούς που δεν αποτειχίστηκαν. Ασφαλώς, και δεν έχετε ανάγκη από την δέηση μας, όμως επειδή εκφράζεται έτσι εκκλησιαστική κοινωνία σας παρακαλούμε να μας ενημερώσετε όλοι:
  1. Αν μνημονεύετετε μη αποτειχισμένους κληρικούς και επισκόπους
  2. Αν δεν μνημονεύετε όσους είναι στο Πάτριο Εορτολόγιο
  3. Αν μνημονεύεται όσους μεν είναι στο Πάτριο Εορτολόγιο αλλά δεν ανήκουν σε κάποια παράταξη ή Σύνοδο Επισκόπων
  4. Αν απορρίπτεται όλες τις παρατάξεις των παλαιοημερολογιτών
  5. Αν δεν κοινωνείται με καμία από τις άλλες ομάδες αποτειχισμένων, όπως:
  • α. Του Ιερομονάχου Ευθυμίου Τρικαμηνά
  • β. Του πρεσβυτέρου Γεωργίου Αγγελακάκη
  • γ. του πρεσβυτέρου π. Σταύρου Βάϊου
  • δ. των αγωνιζομένων Αγιορειτών πατέρων μαζί με τον Σάββα τον Λαυριώτη
  • ε. των Αγιορειτών που έχουν χωριστεί από τους παραπάνω
  • του Γέροντος Μαξίμου του Καραβά με την συνοδεία του
  • του Ιερομονάχου Μοδέστου με την συνοδεία του
  • Και όποιων άλλων αδελφών που δεν γνωρίζω, ίσως όμως εσείς να γνωρίζετε!
    Αν εννοούμε αυτό που λέμε ότι η Εκκλησία είναι Σώμα Χριστού, επομένως, είναι ένα Σώμα και όχι πολλά, όλοι όσοι έχουμε την αυτή Πίστη, το αυτό Βάπτισμα και μετέχοντας του Σώματος και του Αίματος του Χριστού, τότε οπωσδήποτε, αφού είμαστε μέλη του αυτού Σώματος, δεν μπορούμε να αποτελούμε ομάδες, παρατάξεις ή και ακόμη να είμαστε απομονωμένοι από την εκκλησιαστική μεταξύ μας κοινωνία ως μεμονωμένα πρόσωπα. Σε κάθε περίοδο της εκκλησιαστικής ιστορίας που η Εκκλησία αντιμετώπιζε αίρεση κάποιοι έμεναν στην Ορθοδοξία, ωστόσο, αυτοί λίγοι κοινωνούσαν μεταξύ τους. Πάνω σ' αυτό, οπωσδήποτε, θα έχετε ένσταση ορισμένοι από την αποτείχιση ισχυριζόμενοι: “ότι υπάρχουν αποτειχισμένοι που κοινωνούν με μή αποτειχισμένους κληρικούς”. Και ενδεχομένως, ενώ δεν μνημονεύουν τους επισκόπους τους, οι οποίοι στις Νέες Χώρες μνημονεύουν τον αιρετικό Πατριάρχη, να μνημονεύουν αυτοί στην ιερά πρόθεση όταν προσκομίζουν άλλους “ευσεβείς” επισκόπους. “Πώς, λοιπόν, είναι δυνατόν εν προκειμένω να έχουμε εκκλησιαστική κοινωνία με μία τέτοια ομάδα αποτειχισμένων κληρικών”; Όντως, εδώ, υπάρχει θέμα! Θα πρέπει να μας διευκρινίσουν οι πατέρες της Συνάξεως της Θεσσαλονίκης, πώς το εννοούν όταν λένε ότι κάνουν αποτείχιση; Γνωρίζω καλά την διάκριση που έθεσαν λέγοντας ότι έκαναν “διακοπή μνημονεύσεως όχι διακοπή κοινωνίας”! Όμως υπάρχει ένα θέμα και χρειάζεται περισσότερη διευκρίνιση -και δεν ερωτώ γιατί θέλω να επιτίθεμαι και αυτό το γνωρίζουν καλά όλοι όσοι διαβάζουν τα κείμενα που δημοσιεύω- επειδή εμείς δεν κάνουμε μόνο διακοπή μνημονεύσεως αλλά διακοπή κοινωνίας, η διατύπωση ο«κοινωνῶν ἀκοινωνήτω ἀκοινώνητος ἔσται» θεωρούμε με βάση την Παράδοση, τα λεχθέντα και τα πραχθέντα όχι των Οικουμενιστών αλλά των Αγίων Πατέρων, ότι δεν μπορεί άλλοτε να εφαρμόζεται και άλλοτε να μην εφαρμόζεται. Όταν εφαρμόζεται για συγκεκριμένο πρόσωπο που αποτελεί φορέα αιρέσεως, όσοι κοινωνούν μαζί του, κοινωνούν και στην αίρεσή του. Όσοι κοινωνούν, έστω και εμμέσως, όπως ο Πειραιώς, ο Ναυπάκτου, κ.λπ στην Ιερά Πρόθεση ή δια μέσου της Συνόδου τους που έχει κοινωνία με τον Πατριάρχη θεωρούμε, με βάση όσα γνωρίζουμε, ότι κοινωνούν στην αίρεση του Οικουμενισμού. Δεν λέμε ότι είναι εκ πεποιθήσεως Οικουμενιστές, όμως δεν έκαναν και κάτι εναντίον της Παναιρέσεως στην πράξη. Επειδή, λοιπόν, δεν θέλουμε ούτε εμμέσως να μνημονεύουμε τον Κωνσταντινουπόλεως, ούτε και όσους έχουν εκκλησιαστική κοινωνία μαζί Του, έστω και έμμεσως, ζητούμε να μάθουμε αν τους μνημονεύετε στην Ιερά Πρόθεση. Δεν σας αναγκάζουμε να μας απαντήσετε. Θέλουμε όμως να μας πληροφορήσετε για να πράξουμε δεόντως. Αν, πάλι, δεν θέλετε να μας ενημερώσετε, εφόσον δεν γνωρίζουμε τι εφαρμόζετε, δεν μπορούμε αδελφοί να σας μνημονεύουμε. Συγχωρέστε μας! Δεν είναι απειλή αυτό αλλά αδελφικά σας καταθέτω ότι προσωπικά απασχολεί την συνείδησή μου. Βλέπετε, τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά, όταν ο αποτειχισμένος κληρικός πηγαίνει στην πρόθεση να προσκομίσει έχει πρόβλημα με την συνείδησή του. Ποιούς να μνημονεύσει; Εκεί ενώπιον Θεού ζητά να πληροφορηθεί τι πρέπει να κάνει. Διότι, αυτό είναι το τίμιο να βγει ο κάθε αποτειχισμένος και να πει τι εφαρμόζει στην πράξη για να γνωρίζουν και οι άλλοι αποτειχισμένοι, τί πρέπει να κάνουν. Θα τον μνημονεύουν ή δεν θα τον μνημονεύουν; Όμως δεν μπορεί να υπάρξει διάλογος, αν δεν υπάρχει ειλικρίνεια και διαφάνεια. Προσωπικά αναρωτιέμαι, αν πρέπει να τους μνημονεύω, διότι κοινωνούν με τους άλλους τους μη αποτειχισμένους. Θα πρέπει, λοιπόν, να μας πουν -όχι γιατί μας έχουν ανάγκη- αλλά από φιλαδελφεία για να γνωρίζουμε τι θα κάνουμε εμείς. Ζητούμε επισήμως και δημοσίως από τους αποτειχισμένους πατέρες να γνωρίζουμε όλοι μεταξύ μας και το ποίμνιο που έκανε αποτείχιση -απευθύνομαι σε όλους- αν οι αδελφοί μας μνημονεύουν μη αποτειχισμένους επισκόπους και κληρικούς στη αγία πρόθεση.



ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ