Σάββατο 24 Αυγούστου 2019
«ἐξ ἡμῶν ἐξῆλθον, ἀλλ᾿ οὐκ ἦσαν ἐξ ἡμῶν· εἰ γὰρ ἦσαν ἐξ ἡμῶν, μεμενήκεισαν ἂν μεθ᾿ ἡμῶν· ἀλλ᾿ ἵνα φανερωθῶσιν ὅτι οὐκ εἰσὶ πάντες ἐξ ἡμῶν».
«Παιδία,
ἐσχάτη ὥρα ἐστί, καὶ καθὼς ἠκούσατε ὅτι ὁ ἀντίχριστος ἔρχεται, καὶ νῦν
ἀντίχριστοι πολλοὶ γεγόνασιν· ὅθεν γινώσκομεν ὅτι ἐσχάτη ὥρα ἐστίν. 19 ἐξ
ἡμῶν ἐξῆλθον, ἀλλ᾿ οὐκ ἦσαν ἐξ ἡμῶν· εἰ γὰρ ἦσαν ἐξ ἡμῶν, μεμενήκεισαν ἂν μεθ᾿
ἡμῶν· ἀλλ᾿ ἵνα φανερωθῶσιν ὅτι οὐκ εἰσὶ πάντες ἐξ ἡμῶν»
ΕΡΜΗΝΕΙΑ
Π. Ν. ΤΡΕΜΠΕΛΑ
Παιδιά
μου, ἔρχομαι τώρα νά σᾶς ὑποδείξω ἕνα νέο κίνδυνο. Εἶναι ὥρα κρίσιμη καί γεμάτη
ἀπό κινδύνους ἡ σημερινή ἐποχή. Κι ὅπως ἀκούσατε ἀπό τό εὐαγγελικό κήρυγμα ὅτι
πρόκειται νά ἔλθει ὁ ἀντίχριστος, καί τώρα ἔχουν παρουσιαστεῖ πολλοί αἱρετικοί,
πρόδρομοι τοῦ ἀντιχρίστου. Ἀπ’ αὐτό λοιπόν μαθαίνουμε ὅτι ἡ ἐποχή μας εἶναι
κρίσιμη. 19 Αὐτοί βγῆκαν ἀπό ἐμᾶς τούς Χριστιανούς καί ἀπομακρύνθηκαν ἀπό
τήν Ἐκκλησία. Ἀλλά δέν ἦταν πράγματι ἀπό ἐμᾶς· δέν ἦταν ποτέ μέλη γνήσια τῆς
Ἐκκλησίας. Διότι, ἄν τότε πού φαίνονταν μαζί μας ἦταν πράγματι ἀπό ἐμᾶς
καί γνήσια μέλη τῆς Ἐκκλησίας, θά εἶχαν μείνει μαζί μας. Ἀλλά αὐτοί βγῆκαν
κι ἔφυγαν ἀπό τήν Ἐκκλησία, γιά νά μή μείνουν κρυμμένοι, ἀλλά γιά νά φανερωθοῦν
ὅλοι τους ὅτι δέν ἀνῆκαν ποτέ σέ μᾶς, δέν ἦταν καί δέν εἶναι γνήσιοι
Χριστιανοί.
Α΄ Ιω. β΄ 18-19
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΛΕΜΕΣΟΥ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΕΙΔΩΛΑ!
ΕΝΩ Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΛΕΜΕΣΟΥ ΔΙΑΤΥΠΩΝΕΙ ΚΑΛΕΣ ΑΝΤΙΡΡΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΕΙΔΩΛΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΩΣ ΕΙΔΩΛΟΝ ΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΙΩΣΗΦ ΤΟΝ ΒΑΛΤΟΠΕΔΙΝΟ
Του Παναγιώτη Νούνη
Παραπέμπω σε ένα εξαιρετικό και αρκετά καλό θεολογικό κείμενο του Μητροπολίτη μας Λεμεσού κ. Αθανάσιου, κείμενο που θεωρώ ότι αξίζει να μελετηθεί από όλους μας, και εξ αφορμής μιας παραγράφου (την θέτω εντός εισαγωγικών) ξετυλίγω σκόπιμα τις δικές μου κριτικές και αντιρρητικές σκέψεις γύρω από την προσωπικότητα του σεβαστού μητροπολίτη μας και στοχεύω ιδιαίτερα στις κακόδοξες ενέργειές του.
Ο άγιος Λεμεσού με την ποιμαντική λεπτότητα και διακριτικότητα που τον διακατέχει, διατυπώνει εύλογες αντιρρήσεις για την ειδεχθή και ψιλή ειδωλολατρία των εκκλησιαζόμενων και θρησκευόμενων προσώπων, διατυπώνει κριτικές σκέψεις για την ειδωλολατρία των κοσμικών ανθρώπων που είναι αδιάφοροι για τον Θεό, κατηγορεί δικαίως τον Οικουμενισμό και τον «Ζηλωτισμό» των σχισματικών Παλαιοημερολογιτών.
Δεν μας λέει όμως ποιός ευθύνεται για την εσφαλμένη εικόνα και κακή αντίληψη που δημιουργούν οι πιστοί για τον Θεό. Αλλά ταυτόχρονα μας λέει, καθότι αναστηλώνει, και έτσι υποσκάπτει το εν λόγω κείμενό του, το ανθρώπινο είδωλο που ακούει στο όνομα Γέροντας Ιωσήφ ο Βαλτοπεδινός. Προτιμώ για λόγους αντικειμενικότητας να μελετηθεί πρώτιστα το κείμενο του μητροπολίτη μας, και έπειτα το δικό μας.
Σε γενικές γραμμές το κείμενό του είναι καλό. Μόνο που στο εν λόγω κείμενο η ειδωλοποίηση, η θεοποίηση και αγιοποίηση του γ. Ιωσήφ συνιστά εκ θεμελίων αποδομή του κειμένου του και μεγίστη απόδειξη της θεολογικής ασυνέπειας του Λεμεσού.
Γράφει ο Μητροπολίτης Λεμεσού:
«Τα είδωλα λοιπόν είναι ψεύτικα πράγματα. Οι άνθρωποι έχουν μία τάση να κάνουν είδωλα, κυρίως οι νέοι άνθρωποι, ποδοσφαιριστές, ηθοποιούς, τραγουδιστές κ. α., γιατί λειτουργούν με ένα τρόπο άρρωστο, επειδή ψάχνουν το απόλυτο και το αυθεντικό, το γνήσιο».
Η τάση του ανθρώπου να θεοποιεί και να λατρεύει ειδωλικές θεότητες δεν έχει να κάνει μόνον με την ηλικία του ανθρώπου. Η τάση του ανθρώπου προς την ειδωλολατρία είναι ανεξαρτήτως ηλικίας. Ενίοτε θρησκευόμενοι άνθρωποι, δυστυχώς, λατρεύουν έναν κατά φαντασία και ανύπαρκτον Θεό, είτε μια ιδέα του αληθινού Θεού, όχι τον ίδιον τον Θεό.
Ακολουθούν μερικά ρητορικά ερωτήματα, στα οποία δίνει απαντήσεις ο σεβασμιώτατος εντός του κειμένου του.
Μήπως σεβασμιώτατε άγιε Λεμεσού τα εκατομμύρια των Ινδών, των Μουσουλμάνων και των Βουδδιστών δεν λατρεύουν είδωλα και ψεύτικες θεότητες; Αυτό έχει να κάνει με την βιολογική ηλικία του ανθρώπου;
Μήπως σεβασμιώτατε άγιε Λεμεσού στους ετερόδοξους Χριστιανισμούς δεν λατρεύουν είδωλα και άλλου είδους Χριστόν; Ο "Χριστός" του Παπισμού και του Προτεσταντισμού είναι ο Θεάνθρωπος Ιησούς Χριστός και Κύριος της Δόξης;
Ο 'Χριστός' των «ορθοδόξων» Οικουμενιστών -που εσείς εγκωμιάζετε και γλύφετε μέχρι και τις μεσοδακτυλιές των ποδιών τους- είναι ο Θεάνθρωπος Ιησούς Χριστός των φωτισμένων Θεοφόρων και Αγίων Πατέρων;
Στο εν λόγω σημείο να σταθεί κανείς θα αντιμετωπίσει την μεγίστη ποιμαντική ασυνέπεια και ανεπάρκειά του, τουτέστιν μεθερμηνεύομενον τον κατέχει μιά απαράδεκτη σατανική διγλωσσία.
Τί ακριβώς εννοώ;
Κατηγορεί μέν τον Οικουμενισμό -και καλά πράττει ως επίσκοπος- αλλά εγκωμιάζει δε τους ταγούς της «ορθόδοξης» Οικουμενικής Κινήσεως. Εγκωμιάζει απο τηλεοράσεως τον κακόδοξο Οικουμενιστή Πατριάρχη... συκοφαντεί και κατηγορεί δημόσια τους ορθόδοξους αντιοικουμενιστάς. Τον εγκωμιάζει μάλιστα ανόητα. Είπε ο Λεμεσού σε τηλεοπτική συνέντευξη ότι ο Πατριάρχης μας δεν διενεργεί ανίερες συμπροσευχές και ότι όλοι όσοι διαμαρτύρονται είναι ψεύτες.
Τα σωρηδόν βίντεο και οι φωτογραφίες αποδεικνύουν τον Λεμεσού να ψευδολογεί και να συκοφαντεί το Χριστεπώνυμο πλήρωμα της Εκκλησίας που αγωνίζεται κατά της πολυ-αιρέσεως του Οικουμενισμού. Δήλωσε μάλιστα, ότι ο Πατριάρχης ξέρει πολύ καλά τι κάνει, διότι ο πατριάρχης είναι άριστος Διδάκτωρ του Κανονικού Δικαίου...!
Μόνον που η μεγίστη γκάφα και ανοησία του Λεμεσού είναι η άγνοια και ημιμάθειά του, δηλ. ότι ο οικουμενικός πατριάρχης έλαβε διδακτορικό Κανονικού Δικαίου από το Βατικανό (!) διότι η Θεολογική Σχολή του Α.Π.Θ. απέρριψε το διδακτορικό του.
Πάμε τώρα να δούμε και επί της ουσίας τώρα του καλού κειμένου του Λεμεσού «κατά των ανθρώπινων ειδώλων»:
Μήπως σεβασμιώτατε άγιε Λεμεσού, οι εκατοντάδες ή και οι χιλιάδες των ορθοδόξων οπαδών σας, με την δική σας συστηματική και μεθοδική καλλιέργεια της αυτο-αγιοποιήσεώς σας, δεν σας έχουν αναγάγει στο βάθρο των αγιοποιημένων ειδώλων και των «Γκουρού της Ορθοδοξίας» και σας λατρεύουν άκριτα και αδιάκριτα, αντί να λατρεύουν τον μόνο αληθινό και τριαδικό Θεό;
Αυτό που δεν λέτε στους αναγνώστες σας είναι κάτι άλλο.
Τί είναι αυτό που δεν πληροφορείτε τον λαό του Θεού;
Ότι δηλαδή υπάρχουν μερικοί πονηροί, δόλιοι και πανούργοι Επισκόποι-κατασκόποι -ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος τους αποκαλεί κερκοπίθηκους (διότι πιθηκίζουν τα έργα του Διαβόλου)- όπου καλλιεργούν κυρίως για τους εαυτούς των την θετική φήμη του αγίου «Ακτιστοφωτιστή», του προφήτη και του θεόπτη, του μαθητή και απογόνου δήθεν μεγάλων Αγίων) ούτως ώστε οι αφελείς και κοινοί θνητοί να χάσκουν και να θαυμάζουν, ενίοτε οι θρησκόληπτοι και οι φανατικοί οπαδοί (ανεξαρτήτως ηλικίας) να λατρεύουν μια εξιδανεικευμένη και ωραιοποιημένη εξάπαντος μίαν ψεύτικη εικόνα (=είδωλον).
Η αλήθεια είναι, ότι τα τελευταία 20 χρόνια, έχω γνωρίσει κόσμο και κοσμάκη, όπου έρχονται σπίτι μου ή μου τηλεφωνούν και με πληροφορούν, ότι έχουν αποταχθεί πλέον το ψεύτικο είδωλον του λεγομένου και «Ακτιστοφωτιστή» των Κυπρίων. Είδωλο που καλλιεργεί ο ίδιος και οι α-νόητοι αυλικοί του.
Η αγιοποίησις ψευδο-προφητών,πλανεμένων, κακοδόξων, νεοΒαρλααμιτών, κομπογιαννιτών και θεομπαικτών ψευδοΓερόντων, όπως π.χ. ο Ιωσήφ ο Χαχανιστός, δεν είναι μιά τάση κυρίως των κομπογιαννιτών μαθητών του για δημιουργία ψεύτικων ειδώλων;
Είδωλα είναι μόνον οι ηθοποιοί, οι τραγουδιστές και οι ποδοσφαιριστές;
Γιατί αποκρύπετε άραγε και αυτήν την οπτική γωνία για την οποία το Χριστεπώνυμο πλήρωμα της μητροπόλεως μας φέρει μεγίστην άγνοια και αμάθεια; Γράφετε βέβαια κάποια πράγματα, και έχουν βάση διότι ισχύουν. Αλλά το παράδοξο είναι ότι εσείς θα έπρεπε να θεραπεύετε και όχι να δημιουργείτε εστίες και πηγές μόλυνσης ψιλής ειδωλολατρίας.
Στο ίδιο κείμενο για τα «Ανθρώπινα είδωλα» ο άγιος Λεμεσού καταγράφει, προωθεί και ειδωλοποιεί μεθοδικά και σκόπιμα την αγιοποίηση του ψευδο-προφήτη και νεοΒαρλααμίτη Γέροντά του.
Δηλαδή τί μας λέει κατ΄ουσίαν;
Μας λέει εμμέσως πλήν σαφώς, ότι: «πάψτε να έχετε ως είδωλα σας, ανθρώπους ποδοσφαιριστές, ηθοποιούς και τραγουδιστές, και ανταλάξετε εις την θέση εκείνων, ΕΜΕΝΑ τον «Ακτιστοφωτιστή» και Μητροπολίτη σας και τον «πανάγιο» Γέροντά ΜΟΥ Ιωσήφ τον Βαλτοπεδινό».... ο οποίος να σημειωθεί ότι κάγχαζε και χαχάνιζε ειρωνικά κατά των Πνευματικών και Μοναχών της Ιεράς Μονής Σταυροβουνίου, διότι εξέφραζαν την απλανή και ορθόδοξη διδασκαλία της Ορθοδόξου Καθολικής Εκκλησίας περί της εμψυχώσεως των εμβρύων. Σημειωτέον επ΄αυτού ότι ο γ. Ιωσήφ εξέφραζε δημόσια την άκρως κακόδοξη διδασκαλία των Λουθηροκαλβίνων και Εβραίων, ότι το έμβρυο εμψυχούται τον τρίτο μήνα, πράγμα που συνεπάγεται λογικά ότι επευλογείται δήθεν η έκτρωση και «διακοπή της κύησης» του αγέννητου ανθρώπινου εμβρύου.
Αυτός ο άνθρωπος, ο Γέροντας του Λεμεσού, ο Γέρων Ιωσήφ ο Βαλτοπεδινός, άραγε, θα πρέπει άπαντες να πιστεύσουμε και να γονατίσουμε τω Βαάλ, ότι ήταν «ντέ φάκτο» ένας σύγχρονος Θεόπτης και μέγας Προφητάναξ;
Ποιός Άγιος, Φωτισμένος Θεόπτης, Προφήτης και Φίλος του Θεού διεκήρυξε τέτοια μεγίστη κακοδοξία ανά τους αιώνες;
Συνεπώς, άραγε, οι νεοΒαλτοπεδινοί ταγοί μας, ο άγιος Λεμεσού και το συνάφι του, δεν καλλιεργούν άλλου είδους είδωλα, ψεύτικα είδωλα, Γκουρούδες, ψευτοαγίους, «φωτισμένους Γέροντες», ανθρώπινα είδωλα και αγιοποιήσεις απαράδεκτες, που στην μεθοδεία τους θα ζήλευε ακόμη και το Πνευματομάχο Βατικανό;
Εν κατακλείδι συμφωνώ σχεδόν στο κατά γράμμα και πνεύμα του κειμένου του, αλλά διαφωνώ στα σημεία και δή στο ιδιότυπο και ιδιόρυθμο κακόδοξο θεολογικό πνεύμα του, το οποίον πνεύμα του θεμελιώνει και ανυψώνει νέα ανθρώπινα είδωλα, το ψεύτικο είδωλο του Ιωσήφ του Βαλτοπεδινού.
Το εν λόγω είδωλο έχει συντριφθεί με την περίφημη βιβλιοκρισία των Πατέρων της Ιεράς Μονής Σταυροβουνίου, όπου πρόκειται για αποκαλυπτικές θεολογικές αντιρρήσεις και ιστορικές ενστάσεις που ξεθεμελιώνουν την νεοΒαλτοπεδινή φατριά τους.
Πηγή: Ιστολόγιον «ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΑ»
Οργή στους πιστούς: Πήραν κατάθεση από το Μητροπολίτη Μόρφου! – Απίστευτες καταστάσεις
Oργουελικές καταστάσεις. Πλέον διώκονται θέσεις και απόψεις. Βέβαια μόνο όσες δεν είναι αρεστές στο καταστημένο. Εάν είναι με την παγκοσμιοποίηση, τότε όλα είναι εντάξει. Ανήκεις στο σύστημα!
Κατάθεση από τον Μητροπολίτη Μόρφου έλαβαν χθες ανακριτές του ΤΑΕ Αρχηγείου που διερευνούν καταγγελία σε σχέση με πρόσφατες αναφορές του σε ομιλία για τους ομοφυλόφιλους.
Η έρευνα διενεργείται μετά από οδηγίες του Γενικού Εισαγγελέα για να διερευνηθεί το ενδεχόμενο διάπραξης οποιουδήποτε αδικήματος σε σχέση με τις αναφορές του Μόρφου Νεόφυτου για τους ομοφυλόφιλους και άλλα συναφή θέματα. Πληροφορίες αναφέρουν ότι τρεις ανακριτές μετέβησαν χθες το πρωί στη Μητρόπολη Μόρφου στην Ευρύχου και είχαν για αρκετή ώρα συνάντηση με τον Μητροπολίτη, στον οποίον έθεσαν τα θέματα που προκύπτουν από την ομιλία που είχε κάνει σε συγκέντρωση πριν από ένα μήνα. Κύριο ερώτημα που τέθηκε στον Μητροπολίτη αφορούσε στο κατά πόσον οι δηλώσεις του αποτελούν δικές του αποκλειστικά θέσεις ή εκφράζουν ολόκληρη την Εκκλησία. Είναι άγνωστο ποια στάση τήρησε ο Πανιερώτατος σε σχέση με τις ερωτήσεις των ανακριτών, ενώ δεν εγνώσθη κατά πόσον η συνάντηση έγινε στην παρουσία του δικηγόρου του.
Μετά την εξέλιξη αυτή, ανοίγει ο δρόμος ώστε την ερχόμενη βδομάδα ο φάκελος να διαβιβαστεί στη Νομική Υπηρεσία όπου και θα συζητηθεί με τους ανακριτές για τον περαιτέρω χειρισμό της υπόθεσης. Η ανακριτική ομάδα είχε αποφασίσει να ζητήσει οδηγίες από τη Νομική Υπηρεσία προτού ληφθεί κατάθεση από τον Μόρφου, ωστόσο σε σύσκεψη υπό τον Αρχηγό Αστυνομίας, δόθηκαν οδηγίες όπως ληφθούν και οι απόψεις του ώστε ο τελικός φάκελος να φτάσει ολοκληρωμένος στην Εισαγγελία.
Ο ίδιος ο Άγιος Μόρφου είχε πληροφορήσει τους ανακριτές όταν τον προσέγγισαν προ ημερών για κατάθεση, να μην τον ενοχλήσουν προ του Δεκαπενταύγουστου λόγω νηστειών, ενώ αργότερα σε ανακοίνωσή του ανέφερε ότι «όσον αφορά μιαν άλλη πυρκαγιά, περί σαρκός, Αγίου Πνεύματος και πονηρών πνευμάτων, την οποία κάποιοι άναψαν για μας, δεν θα προβούμε σε οιονδήποτε σχολιασμό, σεβόμενοι πλήρως σχετική αστυνομική έρευνα που διεξάγεται».
Η Αστυνομία έχει εξασφαλίσει το σχετικό βίντεο από την ομιλία Μόρφου, το απομαγνητοφώνησε και γνωρίζει το πλήρες περιεχόμενό της. Σχετική καταγγελία έχει υποβάλει στον Γενικό Εισαγγελέα ο Κώστας Γαβριηλίδης, σύμβουλος του Προέδρου της Δημοκρατίας για Πολυπολιτισμικότητα, Αποδοχή και Σεβασμό στη Διαφορετικότητα και ζητούσε να ερευνηθεί κατά πόσον οι αναφορές του Μόρφου συνιστούν δημόσια ομοφοβική ρητορική μίσους, «αφού, όπως υποστήριξε, με κατασκευασμένα επιχειρήματα υποκινεί και προωθεί τη μισαλλοδοξία προς τη ΛΟΑΤΙ κοινότητα, ενώ παράλληλα προσβάλλει γονείς ομοφυλόφιλων ατόμων και στοχοποιεί κυρίως τις μητέρες αυτών».
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στον Μητρ. Κιέβου το βραβείο «Αθηναγόρας»
Το βραβείο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων «Αθηναγόρας» των εν εν Αμερική Αρχόντων του Οικουμενικού Πατριαρχείου, αναμένεται να απονεμηθεί φέτος στον Μητροπολίτη Κιέβου και Πάσης Ουκρανίας κ. Επιφάνιο.
Την απονομή θα τελέσουν ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής κ. Ελπιδοφόρος και ο διοικητής του Τάγματος, Δρ. Αντώνιος Λυμπεράκης στο ξενοδοχείο Hilton Midtown της Νέας Υόρκης στις 19 Οκτωβρίου, 2019.
Την ικανοποίησή του για την επιλογή αυτή εξέφρασε ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ελπιδόφορος: «Ο Μακαριώτατος Μητροπολίτης Επιφάνιος υπήρξε σταθερός υπερασπιστής της θρησκευτικής ελευθερίας του Οικουμενικού Πατριαρχείου, ακόμη και όταν τα προνόμιά του είχαν αμφισβητηθεί και ακόμη κι αν ορισμένοι τον απορρίπτουν. Βρέθηκε υπό τεράστια πίεση στην Ουκρανία κι έχει ήδη παράσχει τη σοφία του Σολομώντα που χρειάστηκε για να επανενώσει την Εκκλησία της Ουκρανίας, να επιστρέψει στην Ευχαριστιακή ενότητα και να την καθιερώσει ως αναπόσπαστο μέλος της ομάδας των αυτοκέφαλων Ορθοδόξων Εκκλησιών παγκοσμίως »
Την απονομή θα τελέσουν ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής κ. Ελπιδοφόρος και ο διοικητής του Τάγματος, Δρ. Αντώνιος Λυμπεράκης στο ξενοδοχείο Hilton Midtown της Νέας Υόρκης στις 19 Οκτωβρίου, 2019.
Την ικανοποίησή του για την επιλογή αυτή εξέφρασε ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ελπιδόφορος: «Ο Μακαριώτατος Μητροπολίτης Επιφάνιος υπήρξε σταθερός υπερασπιστής της θρησκευτικής ελευθερίας του Οικουμενικού Πατριαρχείου, ακόμη και όταν τα προνόμιά του είχαν αμφισβητηθεί και ακόμη κι αν ορισμένοι τον απορρίπτουν. Βρέθηκε υπό τεράστια πίεση στην Ουκρανία κι έχει ήδη παράσχει τη σοφία του Σολομώντα που χρειάστηκε για να επανενώσει την Εκκλησία της Ουκρανίας, να επιστρέψει στην Ευχαριστιακή ενότητα και να την καθιερώσει ως αναπόσπαστο μέλος της ομάδας των αυτοκέφαλων Ορθοδόξων Εκκλησιών παγκοσμίως »
Απάντηση Ι.Μ. Σινά για την εορτή στο Σινά
Ο κ. Αντώνης Καζαμίας γνωρίζει από αρκετά χρόνια την Μονή και λόγῳ των φιλικών σχέσεων του με παράγοντας της αιγυπτιακής κυβερνήσεως, του διοικητού του Σινά, κ. Χάλεντ Φούντα και άλλων, παρεμβαίνει πολλάκις υπέρ διαφόρων προβλημάτων που αντιμετωπίζει η Μονή στις σχέσεις της με την τοπική αυτοδιοίκηση της περιοχής του Ν. Σινά.
Πολλάκις ενημερώνει την Μονή για διάφορες αποφάσεις του κυβερνήτου της περιοχής της Μονής, κ. Φούντα.
Στην διυπουργική συζήτηση που έγινε προ ημερών στο Κάϊρο για το θέμα εκδηλώσεως στην περιοχή της Μονής του Σινά που οργανώνει το διοικητήριο του Σινά δεν υπήρχε παρουσία μοναχού εκπροσώπου της Μονής.
Η Μονή εκ των υστέρων ενημερώθηκε ότι ο κ. Καζαμίας παρίστατο στη συνάντηση αυτή οικειοθελώς και τα όσα εγράφησαν, ίσως από δηλώσεις του καλής προθέσεως, δεν απηχούν την ακριβή πραγματικότητα και θέση της Μονής για την εκδήλωση αυτή που λαμβάνει χώρα έξω από τα όρια της.
Ασφαλώς η ιδέα της ειρηνικής συνυπάρξεως των λαών με τα θρησκευτικά και πολιτιστικά τους στοιχεία είναι μια επιθυμία που ουδείς την παραγνωρίζει αλλά συγχρόνως αυτές οι έννοιες θέλουν μεγάλη προσοχή και δέον να κινούνται εντός των ορίων του σεβασμού των σημαντικών διαφορών των πολιτιστικών, κοινωνικών και θρησκευτικών αξιών.
Ταύτα εις απάντησιν πολλών ερωτώντων για το δημοσίευμα.
Εκ της Μονής του Σινά
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ Ο ΠΡΩΗΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ ΕΙΡΗΝΑΙΟΣ
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ασθενής Πατριάρχης συναίνεσε σήμερα και υπέγραψε σήμερα τα χαρτιά που απαιτούνται για την έκδοση διαβατηρίου και λοιπών ταξιδιωτικών εγγράφων.
Μετά απ´αυτή την εξέλιξη ο ΥΦΥΠΕΞ κ. Διαματάρης έδωσε εντολή στο Ελληνικό Προξενείο να παρασχεθεί κάθε δυνατή εξυπηρέτηση στον δοκιμαζόμενο Πατριάρχη και να εκδοθεί το διαβατήριό του άμεσα. Μετά απ´αυτή την εξέλιξη είναι θέμα ημερών η άφιξη του Πατριάρχη Ειρηναίου στην Αθήνα.
Η είδηση μας ήλθε πριν λίγο από την Αγία Πόλη των Ιεροσολύμων. Μετά την έκδοση του διαβατηρίου και των άλλων εγγράφων που απαιτούνται αναμένεται ο Πατριάρχης Ειρηναίος στην Αθήνα.
Όπως όλα δείχνουν θα μεταφερθεί στο Κέντρο Γεροντολογίας και Προνοιακής Υποστήριξης στο Δήλεσι Βοιωτίας, της Ι. Αρχιεπισκοπής Αθηνών, δεδομένου ότι ισχύει πάντα η ανοιχτή πρόσκληση που είχε απευθύνει ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος (ο μόνος Προκαθήμενος που ανταποκρίθηκε στην επιστολή αγωνίας και βοηθείας του Ειρηναίου προς όλους τους Προκαθημένους) και ο οποίος όπως δήλωσε στον κ. Διαματάρη όταν τον επισκέφθηκε θέλει να βοηθήσει και έχει την πρόθεση να περιθάλψει η Αρχιεπισκοπή τον εμπερίστατο Πατριάρχη και να του παρασχεθεί κάθε δυνατή βοήθεια ώστε να αναρρώσει.
Ήδη είναι έτοιμη,σύμφωνα με πληροφορίες, η πτέρυγα στο Κέντρο Γεροντολογίας που θα φιλοξενήσει τον Πατριάρχη, αν τελικώς κριθεί ότι πρέπει να πάει εκεί.
Το όλο θέμα πρέπει να πούμε ήταν μια δύσκολη διαχείριση κρίσης που εστέφθη από επιτυχία.