Σάββατο 30 Μαΐου 2020

π. Ιουστίνος Πάρβου: Θα έλθει η ώρα που οι ποιμένες σας θα σας πουλήσουν. (βίντεο)

Γι’ αυτόν τον λόγο σήμερα είναι πολύ δύσκολα. Οι άνθρωποι είναι πολύ μπερδεμένοι και περιμένουν να τους πει κάποιος, να ξεκαθαριστεί μια για πάντα ότι αυτή η εποχή του μικροτσίπ είναι η εποχή του Σατανά. Και γι’ αυτόν τον λόγο πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί. Η πνευματική μας ζωή δέχεται επίθεση.
Αυτό δεν έχει να κάνει με την παραχώρηση κάποιου εδάφους μας, κάποιου τμήματος της Ρουμανίας. Στο παρελθόν εκχωρήσαμε την Βεσσαραβία, την Μπουκοβίνα, τμήματα της Ντομπρουτζάς. Αυτήν την φορά δεν πρόκειται για την παραχώρηση κάποιου εδάφους μας ή για την απολαβή κάποιου υλικού ή οικονομικού οφέλους. Αυτήν την φορά έχει να κάνει με την υποταγή ενός ολόκληρου έθνους 20 εκατομμυρίων Ορθοδόξων κατευθείαν στην Κόλαση, στον πνευματικό θάνατο.
Γι’ αυτό πρέπει να δώσετε μεγάλη προσοχή. Εάν δεν σας λένε τίποτα στην Εκκλησία για αυτά τα πράγματα τότε θα πρέπει να ξέρετε ότι έχουν πληρωθεί να παραμείνουν σιωπηλοί. Κι εσείς ως απλοί άνθρωποι, με την Χάρη του Αγίου Πνεύματος, ορθώς αισθάνεστε ότι από το μικρό ποίμνιο έρχεται πολύ περισσότερη αλήθεια παρά από τον ποιμένα.
Θα έλθει η ώρα που οι ποιμένες σας θα σας πουλήσουν. Θα παρακολουθούν να σας ξεσκίζουν τα άγρια ζώα και δεν θα έλθουν να σας βοηθήσουν.
Να γνωρίζετε ότι αυτά είναι στους αποκαλυπτικούς καιρούς που πρόκειται να μας χτυπήσουν άσχημα.
Μία αμερικανική ταινία στο τέλος έγραφε το εξής συμπέρασμα: μικροτσιπ = σκλαβιά. Σημαίνει ψηφιακή σκλαβιά. Δεν ζεις άλλο. Δεν ανήκεις στον εαυτόν σου. Είσαι σκλάβος σε εκείνους στους οποίους ανήκεις.
-https://www.youtube.com/watch?v=ZW5aI9UHQpE

Μετάφραση Φαίη.

Κωνσταντινούπολη 1453: Οι άγνωστες μάχες κάτω από την επιφάνεια της γης





Τις τουρκικές προσπάθειες υπονόμευσης των βυζαντινών τειχών ανέλαβε να αναχαιτίσει ένας ικανότατος αλλά αινιγματικός μισθοφόρος αξιωματικός, ο Ιωάννης Γκραντ.

Η πολιορκία της Κωνσταντινούπολης από τους Οθωμανούς, το 1453, υπήρξε μια τεράστια και πολύπλοκη πολεμική προσπάθεια, συναποτελούμενη από πολλές επιμέρους στρατιωτικές επιχειρήσεις μικρότερης κλίμακας. Μια από αυτές ήταν και η απόπειρα των Τούρκων να προκαλέσουν την κατάρρευση των τειχών της βυζαντινής πρωτεύουσας, σκάβοντας από κάτω τους υπονομευτικές σήραγγες. Εξάλλου, ο Οθωμανός σουλτάνος, Μωάμεθ Β΄, είχε αποφασίσει να χρησιμοποιήσει κάθε είδους στρατιωτικό τέχνασμα προκειμένου να πετύχει τον στόχο του. Σκοπός των πολιορκητών ήταν να σκάψουν ένα τούνελ που θα ξεκινούσε από τις θέσεις τους και θα έφθανε υπογείως κάτω από κάποιο σημείο των βυζαντινών τειχών. Στην συνέχεια θα έκαιγαν τα ξύλινα υποστυλώματα στα οποία στηριζόταν η υπονομευτική στοά, προκαλώντας την κατάρρευσή της. Μαζί της όμως θα παρασυρόταν και το υπερκείμενό σε αυτήν τμήμα των τειχών, που θα διαλυόταν ολοκληρωτικά.
Η διάνοιξη των υπονομευτικών σηράγγων ανατέθηκε στον Ζαγανό πασά, έναν εξαιρετικά ικανό Οθωμανό στρατηγό. Ήταν ο πιο έμπιστος σύμβουλος του Μωάμεθ Β΄, του οποίου υπήρξε και παιδαγωγός. Ο Ζαγανός πασάς γεννήθηκε χριστιανός αλλά στρατολογήθηκε σε κάποιο παιδομάζωμα και εξισλαμίσθηκε σε μικρή ηλικία. Η ακριβής καταγωγή του δεν είναι γνωστή αλλά, σύμφωνα με διάφορους ιστορικούς, έχει υποστηριχθεί ότι οι γονείς του ήταν Αλβανοί, Σλάβοι ή Έλληνες. Ο Ζαγανός πασάς συνέστησε ένα σώμα από Σέρβους σκαπανείς, οι οποίοι ειδικεύονταν στο να διανοίγουν υπόγειες σήραγγες. Οι άνθρωποι αυτοί ήταν μεταλλωρύχοι στο επάγγελμα και προέρχονταν από την πόλη Νόβο Μπρντο, η οικονομία της οποίας στηριζόταν στην εξόρυξη χρυσού, αργύρου, σιδήρου και μολύβδου. Οι σκαπανείς του Ζαγανού πασά είχαν δοθεί ως βοήθεια στον σουλτάνο από τον δεσπότη της Σερβίας, Τζούρατζ Μπράνκοβιτς, υποτελή των Οθωμανών κατά την περίοδο εκείνη.
Τις τουρκικές προσπάθειες υπονόμευσης των βυζαντινών τειχών ανέλαβε να αναχαιτίσει ένας ικανότατος αλλά αινιγματικός μισθοφόρος αξιωματικός, ο Ιωάννης Γκραντ. Οι πληροφορίες για την ζωή του είναι λίγες και αντιφατικές. Οι περισσότερες μεσαιωνικές πηγές τον αναφέρουν ως Γερμανό, το πραγματικό όνομα το οποίου ήταν Γιοχάνες. Αντίθετα, κάποιες πρόσφατες σχετικά θεωρίες υποστηρίζουν πως μάλλον επρόκειτο για Σκωτσέζο. Σύμφωνα με αυτήν την εκδοχή, το ονοματεπώνυμό του ήταν Τζον Γκραντ και είχε φθάσει στην Κωνσταντινούπολη μέσω Γερμανίας. Ανεξακρίβωτες επίσης παραμένουν και οι συνθήκες υπό τις οποίες ήρθε στην βυζαντινή πρωτεύουσα. Ίσως να είχε ενταχθεί στους 700 στρατιώτες που έστειλε η Γένοβα στην Κωνσταντινούπολη, ως βοήθεια προς τον αυτοκράτορα Κωνσταντίνο ΙΑ΄ Παλαιολόγο. Όλες οι πηγές όμως συμφωνούν ότι ο Γκραντ ήταν ένας έμπειρος αξιωματικός του μηχανικού και άριστος γνώστης της πολιορκητικής τέχνης. Διέθετε εξαιρετικές ικανότητες ανίχνευσης και καταστροφής υπονομευτικών σηράγγων ενώ είχε μάθει επαρκώς να χρησιμοποιεί το υγρόν πυρ, το μυστικό όπλο των Βυζαντινών.
Η πρώτη προσπάθεια των Οθωμανών για διάνοιξη υπονομευτικών τούνελ έγινε απέναντι από την πύλη Χαρισίου. Το έδαφος όμως στο σημείο αυτό ήταν πετρώδες και το σκάψιμο προχωρούσε με απελπιστικά αργούς ρυθμούς. Έτσι, ο Ζαγανός πασάς διέκοψε τις εργασίες και αναζήτησε κάποια άλλη περιοχή, όπου το έδαφος θα ήταν πιο κατάλληλο. Οι πολιορκητές συνέχισαν τις υπονομευτικές τους προσπάθειες βορειότερα, απέναντι από το τείχος των Βλαχερνών, κοντά στην Καλιγαρία πύλη. Εκεί, το έδαφος ευνοούσε τόσο πολύ την διάνοιξη σήραγγας ώστε οι Οθωμανοί άρχισαν να σκάβουν ταυτόχρονα αρκετά παράλληλα λαγούμια, όλα προς την ίδια κατεύθυνση.
Οι Βυζαντινοί βέβαια, δεν έμειναν με σταυρωμένα χέρια. Ο Γκραντ είχε την ικανότητα να εντοπίζει εγκαίρως τις εχθρικές υπονομευτικές σήραγγες, παρατηρώντας κάποια σημάδια. Τέτοια ήταν π.χ η κατεύθυνση τυχόν δονήσεων στο υπέδαφος, η συγκέντρωση ασυνήθιστα μεγάλων σωρών χώματος σε διάφορες περιοχές ή η εστίαση των εχθρικών επιθέσεων σε κάποιο συγκεκριμένο σημείο των τειχών. Ο Γκραντ, αντιλαμβανόμενος ότι οι Οθωμανοί προχωρούσαν υπογείως από τις θέσεις τους προς την Καλιγαρία πύλη, άρχισε να σκάβει κι εκείνος ένα δικό του τούνελ προς την αντίθετη κατεύθυνση. Σκοπός του ήταν να συναντήσει κάτω από την γη τους σκαπανείς του Ζαγανού πασά και να τους εξουδετερώσει, καταστρέφοντας την σήραγγά τους πριν φθάσουν κοντά στο τείχος των Βλαχερνών.
Στις 16 Μαΐου οι προσπάθειες των Βυζαντινών απέδωσαν καρπούς. Ο Γκραντ και οι άνδρες του κατάφεραν να διεισδύσουν σε μια τουρκική σήραγγα και να την γεμίσουν αθόρυβα με υγρόν πυρ, το οποίο κουβαλούσαν μαζί τους μέσα σε βαρέλια. Στην συνέχεια πυροδότησαν το εύφλεκτο υλικό, καίγοντας όλους τους αντίπαλους σκαπανείς και καταστρέφοντας το λαγούμι που είχαν ανοίξει. Οι υπόγειες επιτυχίες των Βυζαντινών συνεχίστηκαν στις 21 Μαΐου, όταν ανακάλυψαν κι άλλες οθωμανικές σήραγγες. Ο Γκραντ τις κατέστρεψε όλες, άλλοτε πλημμυρίζοντάς τες με νερό και άλλοτε γεμίζοντάς τες με καπνό, με αποτέλεσμα να πνιγούν όσοι άνδρες του εχθρού βρίσκονταν μέσα σε αυτές.
Στις 23 Μαΐου, οι Βυζαντινοί συναντήθηκαν υπογείως πρόσωπο με πρόσωπο με Σέρβους και Οθωμανούς, όταν οι σήραγγές τους διασταυρώθηκαν. Ακολούθησε σκληρή μάχη εκ του συστάδην, κατά την οποία αιχμαλωτίστηκαν αρκετοί Σέρβοι σκαπανείς και ένας Τούρκος αξιωματικός. Αυτό το περιστατικό θα αποδεικνυόταν καθοριστικό για την έκβαση του υπογείου πολέμου γύρω από την Κωνσταντινούπολη. Μετά από φρικτά βασανιστήρια, ο αιχμάλωτος Οθωμανός αξιωματικός αποκάλυψε τις θέσεις όλων των υπονομευτικών τούνελ που είχε ανοίξει ο Ζαγανός πασάς, δίνοντας έτσι ένα τεράστιο πλεονέκτημα στους Βυζαντινούς.
Ο Γκραντ δεν άφησε την ευκαιρία ανεκμετάλλευτη και εξαπέλυσε μια συντονισμένη επιχείρηση συστηματικής καταστροφής των τουρκικών υπόγειων διόδων. Στην προσπάθειά του αυτή χρησιμοποίησε κάθε δυνατό μέσο: βαρέλια πυρίτιδας, μεγάλες ποσότητες νερού, αναθυμιάσεις καπνού και φυσικά υγρόν πυρ. Σε αρκετές περιπτώσεις, οι άνδρες των δύο παρατάξεων συναντήθηκαν υπογείως, όταν οι σήραγγές τους διασταυρώθηκαν, αναγκαζόμενοι να πολεμήσουν σώμα με σώμα μέσα στις κλειστοφοβικές συνθήκες του υπεδάφους. Μέχρι τις 25 Μαΐου, όλες οι σήραγγες των Οθωμανών είχαν καταστραφεί ολοκληρωτικά. Ο Ζαγανός πασάς, απογοητευμένος, εγκατέλειψε οριστικά κάθε σχέδιο υπονόμευσης των βυζαντινών τειχών με λαγούμια. Στο εξής, οι μάχες για την Κωνσταντινούπολη θα διεξάγονταν μόνο πάνω από την επιφάνεια του εδάφους.
Αυτές όμως οι επιτυχίες των Βυζαντινών δεν ήταν αρκετές για να σωθεί η πρωτεύουσά τους. Μόλις τέσσερις ημέρες μετά την καταστροφή όλων των τουρκικών τούνελ υπονόμευσης, η Κωνσταντινούπολη καταλήφθηκε από τον Μωάμεθ Β΄. Η υπεροπλία και η αριθμητική ανωτερότητα των Οθωμανών, σε συνδυασμό με την αποφασιστικότητα και το πείσμα του σουλτάνου τους, είχαν γείρει τελικά την πλάστιγγα της σύγκρουσης υπέρ των πολιορκητών. Όσο για τον Ιωάννη Γκραντ, αυτός χάθηκε από το προσκήνιο της ιστορίας τόσο ξαφνικά όσο είχε εμφανιστεί. Η τύχη του μετά την άλωση της Κωνσταντινούπολης παραμένει αβέβαιη. Δεν είναι καν γνωστό αν επιβίωσε από την πολιορκία ή αν υπήρξε κι αυτός ένας από τους χιλιάδες νεκρούς υπερασπιστές της αλωμένης βυζαντινής πρωτεύουσας.




Πηγή: Ι. Παγουλάτος, The Huffington Post


http://anaskafi.blogspot.com/2020/05/1453.html

ΥΠΕΞ: ''Απαράδεκτη η ανάγνωση του Κορανίου εντός της Αγίας Σοφίας'' (ΒΙΝΤΕΟ)


ype3
Να σεβαστεί τις διεθνείς υποχρεώσεις της καλεί το υπουργείο Εξωτερικών την Τουρκία αναφορικά με την χρήση του μνημείου για το σόου που έγινε για την επέτειο της Άλωσης της Κωνσταντινούπολης. 
«Η σημερινή ανάγνωση αποσπασμάτων του Κορανίου εντός της Αγίας Σοφίας, ενός οικουμενικού μνημείου που προστατεύεται από την UNESCO ως τμήμα της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς και λειτουργεί ως μουσείο από το 1935, συνιστά απαράδεκτη απόπειρα αλλοίωσης του μνημειακού χαρακτήρα της αλλά και πρόκληση στο θρησκευτικό συναίσθημα των απανταχού Χριστιανών», τονίζει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Εξωτερικών.
Περαιτέρω υπογραμμίζει ότι η ενέργεια αυτή προσβάλλει τη διεθνή κοινότητα και εκθέτει εκ νέου την Τουρκία, η οποία οφείλει να σέβεται τόσο τη Σύμβαση για την Προστασία της Παγκόσμιας Πολιτιστικής και Φυσικής Κληρονομιάς όσο και την UNESCO, των οποίων είναι μέλος.
Καταληκτικά το υπουργείο Εξωτερικών καλεί για άλλη μια φορά την Τουρκία να σεβαστεί τις διεθνείς υποχρεώσεις της και να σταματήσει να υποτάσσει σε εσωτερικές σκοπιμότητες τον ιδιαίτερα τιμητικό της ρόλο ως θεματοφύλακα ενός τόσο σημαντικού μνημείου όπως η Αγία Σοφία, που ανήκει σε όλη την ανθρωπότητα.

Ερντογάν: ''Αύριο θα αναγνωσθεί το εδάφιο της Άλωσης και προσευχές στην Αγία Σοφία''


erdogan agia sofia 1
Προκλητικός εμφανίστηκε ο Τούρκος Πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν καθώς ανακοίνωσε ότι αύριο θα πραγματοποιηθεί προσευχή στην Αγία Σοφία, με αφορμή την άλωση της Κωνσταντινούπολης.
«Αύριο θα αναγνωσθεί το εδάφιο της Αλωσης και προσευχές στην Αγία Σοφία. Θα ζήσουμε τη χαρά να ζήσουμε τη χαρά της κατάκτησης του έθνους μας μαζί με αυτά τα προγράμματα. Τιμούμε τους βετεράνους, τους μάρτυρες και τους ήρωές μας, ειδικά τον Φατίχ Σουλτάν Μεχμέτ Χαν», ανέφερε ο Ερντογάν.
Ο Τούρκος πρόεδρος δεν διευκρίνισε, ωστόσο, δεν διευκρίνισε εάν η προσευχή θα πραγματοποιηθεί εντός της Αγιας Σοφιάς ή στον προαύλιο χώρο.
Πάντως, νωρίτερα, ο Διευθυντής Θρησκευτικών Υποθέσεων της Τουρκίας Αλί Ερμπάς είδε δηλώσει ότι δεν θα πραγματοποιήσει την αυριανή μουσουλμανική προσευχή στην πλατεία του Σουλταναχμέτ ανάμεσα από την Αγία Σοφία και το Μπλέ Τζαμί (Τέμενος Σουλταναχμέτ), αλλά στο τέμενος Φάτιχ στην Κωνσταντινούπολη.
Ο Αλί Ερμπάς δεν αιτιολόγησε την απόφασή του, αλλά πρόσθεσε ότι «ίσως θα πραγματοποιήσουμε την προσευχή της Παρασκευής στην πλατεία και τον προαύλιο χώρο του Τεμένους Σουλταναχμέτ τις επόμενες εβδομάδες ή αργότερα».
Αξιζει να σημειωθεί ότι ο Αλί Ερμπάς ήταν εκείνος που, όπως είχε δηλώσει πριν από δύο ημέρες, είχε την έμπνευση να κάνει την πρώτη προσευχή μετά την επαναλειτουργία των τζαμιών αύριο, 29 Μαΐου, στην πλατεία ανάμεσα από την Αγία Σοφία και το Μπλε Τζαμί.
Μάλιστα είχε πει σε διαδικτυακή συνέντευξή του ότι «την 29η Μαΐου, που συμβολίζει την κατάκτηση, με το θέλημα του Θεού θα κατακτήσουμε εκείνα τα μουσουλμανικά τεμένη που είναι τα σύμβολα της κατάκτησης», αναφερόμενος στην επέτειο της Άλωσης της Κωνσταντινούπολης από τους Οθωμανούς την 29η Μαΐου 1453 που εορτάζεται ως ημέρα «Κατάκτησης» (Φάτιχ) για τους Τούρκους.
Με τις δηλώσεις του είχε τροφοδοτήσει τα σενάρια περί μετατροπής του Μουσείου της Αγίας Σοφίας σε τζαμί, όπως έχει κάνει με επανειλημμένες δηλώσεις του από το 2016 ο ίδιος ο πρόεδρος Ερντογάν.


Πέμπτη 28 Μαΐου 2020

Επιτάφιος της Κωνσταντινούπολης

Μανουήλ Δούκας ο Χρυσάφης - Βιογραφικό - - Κέντρον Ερευνών & Εκδόσεων

Μουσική σύνθεση-με βάση τον 78ο ψαλμό - του Μανουήλ Δούκα Χρυσάφη (+1463) τελευταίου μεγάλου μουσικού του Βυζαντίου, λαμπαδάριου του "ευαγούς βασιλικού κλήρου" (Αγ. Σοφίας) και ταυτόχρονα οικείου των δύο τελευταίων Παλαιολόγων (Ιωάννη και Κωνσταντίνου).



Ὁ Θεός, ἤλθοσαν ἔθνη, ἤλθοσαν, ἤλθοσαν ἔθνη  εἰς τὴν κληρονομί… εἰς τὴν κληρονομίαν σου,  ἐμίαναν τὸν ναὸν τὸν ἅγιόν σου,  ἐμίανα... χα... χα... χαν  τὸν ναὸν τὸν ἅγιόν σου, ἐμίαναν, Κύριε.

Εθεντο τὰ θνησιμαῖ... χαῖ...α τῶν δούλων σου βρώ... βρώματα τοῖς πετεινοῖς τοῦ οὐρανοῦ, τὰς σάρκας τῶν ὁσίων σου τοῖς θηρίοις τῆς γῆς.

Εξέχεαν, ἐξέχεαν, ἐξέχεαν τὸ αἷμα αὐτῶν, Κύριε, ἐξέχεαν τὸ αἷμα αὐτῶν ὡς ὕδωρ κύκλῳ Ιερουσαλήμ, καὶ οὐκ ἦν ὁ θάπτων.

Εγενήθημεν, ἐγενήθημεν ὄνειδος τοῖς γείτοσιν ἡμῶν,  μυκτηρισμὸς καὶ χλευασμὸς τοῖς κύκλῳ ἡμῶν.

Εως πότε, Κύριε – πάλιν – ἕως πότε, Κύριε,  ὀργισθήσῃ εἰς τέλος, ἐκκαυθήσεται ὡς πῦρ ὁ ζῆλός σου; ἕως πότε, Κύριε.

Εκχεον τὴν ὀργήν σου,  ἔκχεον, ἔκχεον τὴν ὀργήν σου ἐπὶ τὰ ἔθνη τὰ μὴ γινώσκοντά σε σε καὶ ἐπὶ βασιλείας, αἳ τὸ ὄνομά σου οὐκ ἐπεκαλέσαντο...
Μὴ μνησθῇς ἡμῶν ἀνομιῶν ἀρχαίων· ἀλλὰ βοήθησον ἡμῖν ταχὺ καὶ ἐλέησόν ἡμᾶς.


 

O Θεός ήλθοσαν έθνη σε ήχο πλ δ' είναι ένα ειδικό και μοναδικό στην ιστορία μέλος, το οποίο έχει συνθέσει αποκλειστικά για την Άλωση (1453) της Κωνσταντινούπολης, "εις την ανάλωσιν της Κωνσταντινουπόλεως", όπως σημειώνεται σε μεταγενέστερο χειρόγραφο (τέλος 18ου αι.). Πρόκειται για ένα θρηνώδες άσμα, επιτάφιο της Μεγάλης Πόλης (και της Μεγάλης Αυτοκρατορίας), και το οποίο θα πρέπει να θεωρηθεί ως η απαρχή των πολυάριθμων μετέπειτα λαϊκών θρήνων για τη χαμένη Βασιλεία (Περισσότερα, Μανόλης Κ. Χατζηγιακουμής, Μνημεία και Σύμμεικτα Εκκλησιαστικής Μουσικής. Εκδοτικές Σειρές - Κείμενα και Σχολιασμοί (1999-2010), Αθήνα 2011).



Ανοίγει το Άγιο Όρος την 1η Ιουνίου

Ανοίγει το Άγιο Όρος την 1η Ιουνίου
Ανοίγει εκ νέου τη Δευτέρα 1η Ιουνίου το Άγιο Όρος για τους πιστούς.
Σύμφωνα με απόφαση της Ιεράς Κοινότητας επιτρέπεται μόνο η έκδοση ειδικών διαμονητηρίων με ανώτατο όριο δεκαπέντε άτομα ανά Ίερά Μονή, πέντε ανά Κυριακό έκαστης Κοινοβιακής Σκήτης, δύο ανά Κυριακό Ιδιορρύθμου Σκήτης και ένα ανά Ιερό Κελί, Καλύβη ή Ησυχαστήριο.
Βάσει της εγκυκλίου απαγορεύεται αυστηρώς η μετακίνηση των προσκυνητών μεταξύ των ιερών μονών.


Η ΑΝΑΛΗΨΙΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ


1.  Μέ τήν ᾽Ανάληψή Του ὁ Κύριος ὁλοκλήρωσε τό ἀπολυτρωτικό ἔργο Του στή γῆ. Ὅ,τι ξεκίνησε με τον ερχομό Του στόν κόσμο ἔφτασε στό πέρας του μέ τήν Θεία Του ᾽Ανάληψη: ἕνωσε τούς ἀνθρώπους μέ τόν Τριαδικό Θεό. Κατά τό κοντάκιο τῆς ἑορτῆς ὁ Κύριος ἀνελήφθη ἐν δόξῃ «τήν ὑπέρ ἡμῶν πληρώσας οἰκονομίαν καί τά ἐπί γῆς ἑνώσας τοῖς οὐρανίοις».
Ἡ ἐν δόξῃ αὐτή ᾽Ανάληψη δέν ἀποτελεῖ ἀπόρριψη ἀπό τόν Κύριο τοῦ σώματός Του καί ἐπάνοδό Του ὡς Θεοῦ μόνου στά δεξιά τοῦ Πατέρα. Ὁ Κύριος ἀναλαμβάνεται στούς Οὐρανούς, «ὅπου ἦν τό πρότερον», μέ τό ἅγιο σῶμα Του, γεγονός πού σημαίνει ὅτι ἡ ἐνσάρκωσή Του δέν ἦταν παρένθεση στή ζωή Του. Ὁ Υἱός τοῦ Θεοῦ προσέλαβε τήν ἀνθρώπινη φύση καί τήν κράτησε διαπαντός. Ἐν Χριστῷ δηλαδή ὁ ἄνθρωπος «κατέκτησε» τούς οὐρανούς. 
Ἡ  ἀλήθεια αὐτή ἀποκαλύπτει ἀσφαλῶς τήν ἀγάπη τοῦ Θεοῦ ἀλλά  καί τήν ἀξία τοῦ ἀνθρώπου. ᾽Αξία ὅμως πού δέν ἀποκτᾶ ἀπό μόνος του, ἀλλά ἀπό τή σχέση του μέ τό Δημιουργό Του.  Εἶναι στήν πραγματικότητα τό «κατ᾽ εἰκόνα Θεοῦ» σ’ αὐτόν, τό ὁποῖο καθάρισε ὁ Χριστός ἐρχόμενος στόν κόσμο καί τό ἔφτασε στό ἀπώγειό του ὡς «καθ᾽ ὁμοίωσιν» μέ τήν ἔνδοξη ᾽Ανάληψή Του. Γι’ αὐτό καί ἡ δοσμένη ἀπό τόν Θεό ἀξία τοῦ ἀνθρώπου ὁδηγεῖ στήν καταδίκη κάθε ρατσιστικῆς ἀντίληψης καί κάθε ἀριστοκρατικῆς θεώρησης ὁμάδας ἀνθρώπων. Κανείς δέν εἶναι ἀνώτερος ἀπό κάποιον ἄλλον. Ὅλοι οἱ ἄνθρωποι (ἄνδρες καί γυναῖκες, λευκοί καί μαῦροι, πλούσιοι καί φτωχοί) ἔχουμε τήν ἴδια ἀξία πού μᾶς δίνει ὁ Θεός μας.

 2. Ναί μέν ὁ Κύριος μέ τήν ᾽Ανάληψή Του ὁλοκλήρωσε τό ἔργο Του ἐπί τῆς γῆς, ἀλλά καί δέν σώθηκε ὁ κόσμος ἀκόμη. Αὐτό πού ἔφερε ἔπρεπε νά γίνει προσωπικό κτῆμα τοῦ καθενός. Κι αὐτό ἔγινε μέ τήν κάθοδο τοῦ ῾Αγίου Πνεύματος τήν ἡμέρα τῆς Πεντηκοστῆς. Κατά τήν Πεντηκοστή, τό τρίτο πρόσωπο τῆς ῾Αγίας Τριάδος, τό ῞Αγιον Πνεῦμα, ἀναλαμβάνει τό ἔργο τῆς φανέρωσης τοῦ Χριστοῦ στίς καρδιές τῶν ἀνθρώπων, νά πραγματοποιεῖ τόν ἁγιασμό τους. Ἔτσι ἡ ᾽Ανάληψη παραπέμπει στήν Πεντηκοστή. Χωρίς τήν Πεντηκοστή – τήν ἐπιφοίτηση τοῦ ῾Αγίου Πνεύματος - ἡ ᾽Ανάληψη, ὅπως καί ὅλη ἡ ἐπί γῆς ζωή τοῦ Κυρίου, θά παρέμενε παντελῶς ἀνενέργητη - ὁ Χριστός θά παρέμενε ἕνας ξένος γιά μᾶς. Ἡ ὑμνολογία τῆς ᾽Εκκλησίας τονίζει: «ὁ Κύριος ἀνελήφθη εἰς τούς οὐρανούς, ἵνα πέμψῃ τόν Παράκλητον τῷ κόσμῳ». Ὁ Κύριος δηλαδή φεύγει ἀπό τόν κόσμο γιά νά ξανάρθει μέ ἄλλον τρόπο: μέσω τοῦ Πνεύματός Του.

3. Ἡ ᾽Ανάληψη δέν παραπέμπει μόνο στήν Πεντηκοστή. Παραπέμπει καί στή Δευτέρα Παρουσία τοῦ Κυρίου. Τά λόγια τῶν ᾽Αγγέλων στούς  μαθητές τή στιγμή τῆς ᾽Αναλήψεως εἶναι ἐνδεικτικά: «ὁ ἀναληφθείς ἀφ᾽ ὑμῶν εἰς τόν οὐρανόν, οὕτως ἐλεύσεται, ὅν τρόπον ἐθεάσασθε αὐτόν πορευόμενον εἰς τόν οὐρανόν» (Πρ. ᾽Απ. 1,11). Ὁ ἐν δόξῃ ἐρχομός τοῦ Κυρίου γιά δεύτερη φορά ἀποτελεῖ συνέχεια τῆς πρώτης παρουσίας Του, τέλος τῆς ὁποίας ἦταν ἡ ᾽Ανάληψη, ἀλλά καί τῆς  παρουσίας Του ἐν ῾Αγίῳ Πνεύματι στήν ᾽Εκκλησία. Ἡ Δευτέρα Παρουσία ἀποτελεῖ τήν προοπτική καί τήν προσμονή τῶν Χριστιανῶν. Τό «ἔρχου, Κύριε ᾽Ιησοῦ» (᾽Απ. ᾽Ιωάν. 22,20) εἶναι ἡ κραυγή τοῦ πιστοῦ πού ἀγαπᾶ ἀληθινά τόν Χριστό.


Τετάρτη 27 Μαΐου 2020

Διαψεύδει το Υπ. Υγείας ότι ξεκινά εμβολιασμός κατά του κορωνοϊού



Σάλος προκλήθηκε από δημοσιεύματα στον ηλεκτρονικό τύπο που ανέφεραν ότι ξεκινά εμβολιασμός κατά του κοροναϊού με εμβόλιο που χρησιμοποιείται για τη φυματίωση.


Σύμφωνα με πληροφορίες του in.gr στο υπουργείο Υγείας ήταν έξαλλοι με τα δημοσιεύματα αυτά τα οποία καλλιεργούσαν προσδοκίες που δεν στηρίζονται σε καμιά επιστημονική αναφορά, ούτε φυσικά στον Ελληνικό Οργανισμό Φαρμάκων που ενεπλάκη με αυτή την ιστορία.

Ειδικά από τη στιγμή που παγκοσμίως γίνονται τιτάνιες προσπάθειες για να βρεθεί ένα εμβόλιο που θα αντιμετωπίζει τον COVID – 19 και μάλιστα το ταχύτερο δυνατό προκειμένου να προετοιμαστεί η ανθρωπότητα για νέα πανδημία.

Το θέμα του εμβολίου και του φαρμάκου κατά του κοροναϊού απασχολεί ιδιαίτερα και την Ελλάδα, και για το σκοπό αυτό έγινε σύσκεψη με τους Βασίλη Κικίλια και Σωτήρη Τσιόδρα.

Ωστόσο, σε καμιά περίπτωση δεν υπάρχουν εξελίξεις που να συγκλίνουν στο γεγονός ότι μπορεί να βρέθηκε ένα εμβόλιο που θα θωρακίζει την κοινότητα.

Ούτε φυσικά το εμβόλιο κατά της φυματίωσης για το οποίο γράφτηκαν πολλά σήμερα.

Τι είπε η καθηγήτρια κ. Κοτανίδου
Το γεγονός αυτό ήρθε να επιβεβαιώσει η η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ, Αναστασία Κοτανίδου.

Ερωτηθείς στον Σκάι για το αν υπάρχει εμβόλιο με το οποίο θα εμβολιαστούν όλοι οι Ελληνες από την 1η Ιουνίου, ήταν ξεκάθαρη:

«Είναι το εμβόλιο BCG αυτό που πριν από χρόνια κάναμε όλοι για προφύλαξη από την φυματίωση. Όχι δεν υπάρχει κάτι τέτοιο. Υπάρχουν κάποιες δημοσιεύσεις που λένε ότι τα άτομα που έχουν κάνει το συγκεκριμένο εμβόλιο κατά της φυματίωσης ενδεχομένως, με πάρα πολλά εισαγωγικά και ερωτηματικά μπορούν να έχουν καλύτερη ανοσολογική απάντηση στον Covid19. Μέχρι σήμερα δεν υπάρχει κάποια επίσημη τεκμηρίωση.







''ΕΝΕΡΓΕΙΤΑΙ ΗΔΗ Η ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΙΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΕΩΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗΝ, ΚΟΣΜΙΚΗΝ ΑΡΧΗΝ''!



Ένα λίαν επίκαιρο και αρκούντως αυθεντικό δοκίμιο του λόγιου Μοναχού και δεινού κήρυκα Κοσμά Φλαμιάτου, που μέσα από την ξενόδουλη ανασύσταση του -εν τη γενέσει του- Ελληνικού Κράτους, την διαβλητή εγκατάσταση της Βαυαροκρατίας, την δόλια, ως και ωφελιμιστική παρείσφρηση της Αγγλογαλλικής δυναστείας και τις πρώτες εμφυλιακές, μισερές ''καρατομήσεις'' αδούλωτων μαρτύρων προσφέρει στον αναγνώστη την γνησιότητα της Πίστης και την αληθινή Φιλοπατρία. Το πηγαίον και η γνησιότητα του λόγου μοιάζει σαν να ''τυπώθηκε'' μόλις τώρα, με διαφορετικούς ή και ίδιους ευρωπαικούς ''εθνοσωτήρες'', τους ίδιους όμως πάντοτε ασύμμαχους ''συμμάχους'', αυτούς άλλωστε, που οριοθέτησαν και τον πολιτικό ''χρωματισμό'' των πρώτων νεότοκων και πολιτικά εξαρτημένων κομμάτων στην Ελλάδα: το αγγλικό, το γαλλικό και το ρωσικό. Σαν να μην άλλαξε τίποτε. Ραγιαδισμός, υποτακτικότητα και δουλοφροσύνη υπό τον σκιερό ''μανδύα'' του Εθνικού Συντάγματος και της εγκατεστημένης Βασιλείας, που εισήγαγαν στους απονήρευτους Ρωμιούς, ξένα ήθη και νοσηρές, ''διαφωτιστικές'' διδαχές, ώστε να αναγκάσουν ακόμη και αυτόν τον Μακρυγιάννη να γράψει στη διαθήκη του, μιλώντας για ''απατεώνες της πατρίδας του''! Και όπως έγραψε και ο καθηγητής Αλέξιος Παναγόπουλος στο βιβλίο του ''ΚΟΣΜΑΣ ΦΛΑΜΙΑΤΟΣ ΚΑΙ ΠΑΠΟΥΛΑΚΟΣ'': ''Οι ''ψευτοδιαφωτιστές'', που φραγκεμένοι δίδασκαν το πνεύμα της εσπερίας, αναγκάζουν τους πρωτομάρτυρες να καταγγείλουν δημόσια τους ηθικούς αυτουργούς, που κρύβονταν πίσω από τις ύποπτες αναθεωρήσεις του περιβάλλοντος του ρωμαιοκαθολικού Βασιλέα της προτεστάντισσας Βασίλισσας και του ανθέλληνα αντιβασιλέα Μάουερ''. Εύχεσθε!



Γιώργος  Δ. Δημακόπουλος
Δημοσιογράφος





''ΦΩΝΗ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΑΙ ΣΠΟΥΔΑΙΑ
ΕΙΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΙΝ ΤΗΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΕΠΙΒΟΥΛΗΣ, ΕΙΣ ΟΡΘΟΦΡΟΝΑ ΣΥΜΒΟΥΛΗΝ ΔΙΑ ΤΗΝ ΕΚ ΤΟΥ ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΑΣΦΑΛΕΙΑΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΗΝ ΣΩΤΗΡΙΑΝ. ΚΑΙ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΜΕΛΛΟΥΣΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΣ ΤΩΝ ΚΑΘ' ΗΜΑΣ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ''



Εκ του προηγούμενου

Από πρώτης αρχής υπέτρεφε και υποτρέφει σκοπόν, ίνα φέρη τεχνικώς και ανεπαισθήτως εις όλα τα επιβουλευόμενα Κράτη το εν αυτή θρησκευτικόν σύστημα ως προς την Εκκλησιαστικήν Διοίκησιν, την συγχώνευσιν, δηλαδή της Εκκλησιαστικής Διοικήσεως εις την πολιτικήν αρχήν, επειδή δι' αυτού του συστήματος ελπίζει ίνα φέρη ευστόχως την ανατροπήν της θρησκείας και την αντεισαγωγήν της πλάνης του θεισμού και του Λουθηρο-Καλβινισμού.

Διά την κατόρθωσιν αυτού του σκοπού ενεργεί προ πολλού μυρίας ραδιουργίας και σκάνδαλα περί ων ο λόγος αποβαίνει διεξοδικός. 

Πρώτον μεν όλος  ο πανταχού διεσπαρμένος και υποκεκρυμμένος αυτής προσηλυτισμός αδιαλείπτως περιθρυλλεί και στηλιτεύει τας καταχρήσεις, τας καταδυναστεύσεις και τας επεμβάσεις εις τας πολιτικάς αρχάς των Πάπων της Π. Ρώμης, συγχρόνως δε προπαρακευάζει η επιβουλή πολλά άλλα σκάνδαλα, εξ ων ευρίσκει αφορμήν και προσάπτει αδίκως δια του αυτής προσηλυτισμού, τας αυτάς κατηγορίας εις τους Πατριάρχας της Ανατολικής Εκκλησίας, εις την ιεραρχίαν και εις όλον τον Ορθόδοξον κλήρον.


Δι' αυτόν τον σκοπόν τα όργανα της επιβουλής εις τας κονάς ομηγύρεις, ενασχολούνται προς τοις άλλοις ως εις σπουδαίον αντικείμενον και αναλύουσιν εκείνην την παροιμίαν, ήτι δ' ενεργείας αυτού του κοινού εχθρού διαθρυλλείται πολλάκις και πολλαχού, το Κράτος εν Κράτει΄

ότι δηλαδή αποβαίνει όλως αλλόκοτον και ασύστατον ίνα υπάρχωσι δύο αρχαί εις εν Κράτος. Αλλ' αυτή η κατηγορία ανήκει εις τα Κράτη και εις τας επαρχίας του Πάπα, ουχί δε εις τα ορθόδοξα και Ανατολικά, των οποίων οι εκκλησιαστικοί Ποιμένες, ου μόνον ουδέποτε επεμβήκαν εις τα καθήκοντα των Κοσμικών αρχών, αλλ' οι Αποστολικοί και οι Συνοδικοί Κανόνες επιφέρουσιν αυτοίς καθαίρεσιν, εάν αναλάβωσιν εν αυτοίς απλώς Κοσμικάς φροντίδας, θεωρούμενοι ως νεκροί εις τας της σαρκός και του Κόσμου, καθ' ιερόν και απαραίτητον χρέος.

Και εάν ποτέ ηκολούθησε τι τοιούτον κατά το μάλλον και ήττον, δεν θεωρείται ως νόμος, αλλά πάντοτε ως παράβασις και κατάχρησις, εις την οποία πάσα έννομος και Κανονική της Εκκλησίας αρχή επιβάλλει την ανήκουσαν ποινήν και διόρθωσιν.

Η επιβουλή όμως επενόησε και ενεργεί απ' αρχής συστηματικώς μυρίας ραδιουργίας και σκάνδαλα επί σκοπώ ίνα διεγείρη την παγκόσμιον, ει δυνατόν περιφρόνησιν, μίσος, αποστροφήν και συνωμοσίαν κατά του κλήρου, τόσον την εκ των αρχών, όσον και την εκ του λαού.

Δι' αυτόν τον σκοπόν προς τοις άλλοις εκίνησεν εμμέσως εις τους αρχηγούς της φιλικής εταιρίας, και εισήχθησαν εν αυτή ο Οικουμενικός Πατριάρχης, πολλοί Επίσκοποι και άλλοι εκ του κλήρου της Ανατολής, και εφάνησαν τινές εξ αυτών οπλοφορούντες εις το στάδιον του κατά των Οθωμανών πολέμου, φαινόμενον όσον όλως μοναδικόν, αλλόκοτον και αποτρόπαιον εις την ορθόδοξον Εκκλησίαν, τόσον αφορμή μεγίστης φρίκης και κλαυθμού και των νυν και των μετά ταύτα ορθοφρονούντων, και πολλών ολεθρίων σκανδάλων.

Δι' αυτόν τον σκοπόν του σκανδάλου εκίνησε την Οθωμανικήν Πόρταν και έφερε τόσον απαίσιον και περιφρονητικόν θάνατον εις τον Οικουμενικόν Πατριάρχην και εις τόσους άλλους επισήμους Μητροπολίτας και Αρχιερείς της Ανατολής.

Δι' αυτόν τον σκοπόν κινεί τους σπερμολόγους και εφημεριδογράφους και διαθρυλλούσιν επί λόγω τάχα επαίνου και εγκωμίου τας απαισίους ανδραγαθίας τινών κληρικών εις τους υπέρ της ψευδωνύμου ανεξαρτησίας αγώνας, ίνα βεβαιώση έτι μάλλον τα όσα είτε αυτή αμέσως, είτε εμμέσως δι' άλλων εψιθύρισε και ψιθυρίζει εις τους θρόνους και εις τας αρχάς, ότι, δηλ. ο κλήρος κινεί πάντοτε τας κατά των αρχών συνωμοσίας, και ότι εστίν όλως αδύνατος η ειρήνη και η ασφάλεια εις τα Κράτη, εν όσω ο κλήρος διατελεί ελεύθερος και ανεξάρτητος της πολιτικής αρχής.

Δι' αυτόν τον σκοπόν εκίνησε πολλάκις την νομιζομένην Ελληνικήν αρχήν και απένειμε σταυρούς και παράσημα εις τινας κληρικούς, ως αγωνιστάς εις τον υπέρ ανεξαρτησίας αγώνα, ίνα βεβαιώση έτι μάλλον αυτήν την διαβολήν, οίτινες οι ευαπάτητοι και απλούστατοι αποδέχονται τα τοιαύτα άνευ αντιλογίας.

Πάμπολλα άλλα σκάνδαλα ενεργεί συστηματικώς διά την εκ των θρόνων και των αρχών κατά του κλήρου συνωμοσίαν.

Εις τας εταιρίας περιθρυλλεί, και νομίζεται εν αυταίς ως άλλη αξιωματική αλήθεια, ότι εστίν όλως αδύνατον ίνα δοθή εις τα Κράτη αληθινή και διαρκούσα ελευθερία, εν όσω σώζεται και υπάρχει ο κλήρος, επειδή εμμέσως διά του κλήρου κρατούσιν, ως αυτή λέγει, οι βασιλείς και οι τύραννοι υπό τον βαρύν ζυγόν τους λαούς και εις εμπέδωσιν αυτής της διαβολής ενεργεί πολλά άλλα σκάνδαλα.

Εις τα Κράτη της Δύσεως ενεργεί διά των Πρωθυπουργών και γίνονται οι εκεί κληρικοί ωτακουσταί και κατάσκοποι του λαού, διά την ασφάλειαν τάχα των θρόνων και των αρχών, αλλ' επί σκοπώ ίνα ερεθίζη τον λαόν εις την κατ' αυτού συνωμοσίαν.

Επί Κυβερνήτου, ως είπα και εις άλλον παράγραφον, εκίνησε την Οθωμανικήν Πόρταν και εβίασε την Μεγάλην Εκκλησίαν και έπεμψεν εις το βασίλειον της Ελλάδος διαταγήν εις τους Έλληνας διά την υπό την υπό τους Οθωμανούς πειθαρχίαν. Τα αυτά εκίνησε τότε και έπραξαν και άλλοι τινες Επίσκοποι διά τον αυτόν σκοπόν.

Και πάλιν αυτή η επιβουλή είτε αμέσως είτε εμμέσως δι' άλλων καταφθείρει και υποσκελίζει εις την κατά της πίστεως συνωμοσίαν τινάς κληρικούς και έπειτα αυτούς κινεί και βλασφημούσιν αναφανδόν, και δεικνύουσι τα έργα της διαφθοράς και της κοινής προδοσίας, και αμέσως περιθρυλλεί πανταχού αυτά διά των σπερμολόγων και των εφημεριδογράφων, διά το γενικόν σκάνδαλον. 

Πάμπολλα τοιαύτα παρατηρούνται εις την Επτάνησον και εις το Βασίλειον της Ελλάδος και πολλά παραπλήσια τούτοις εις την άλλην Ανατολήν. Δι' αυτόν τον σκοπόν εκίνησε και εγένετο τοσούτον επισήμως και δημοσίως η ανάκρισις του Καίρη, έχοντος, όνομα και σχήμα Ιερέως ενώπιον της Συνόδου και παντός του λαού, και αι τούτου ανακεκλαλυμμέναι και φρικταί βλασφημίαι.

Άλλοτε πάλιν γίνεται επίσημος καταμήνυσις άλλου τοιούτου Επισκόπου, εν γνώσει και κατά θέλησιν του καταμηνυομένου, και έπειτα η εν Αθήναις Σύνοδος, κατ' επιταγήν της αρχής επιφέρει εις αυτόν την καθαίρεσιν και την εξορίαν εις την Επτάνησον.

Τούτο δε γίνεται διά την κατά μικρόν και ανεπαίσθητον κατάργησιν της Ιεραρχίας, διά την γενικήν εκ του λαού κατά των Επισκόπων και κατά του κλήρου περιφρόνησιν και αποστροφήν, και διά τα σκάνδαλα και τον ερεθισμόν.

Μυρία άλλα τοιαύτα ενεργεί συστηματικώς απ' αρχής διά το γενικόν κατά του κλήρου μίσος και την τούτου κατάργησιν. Τα αυτά σκάνδαλα συστηματικώς και απ' αρχής ενεργεί διά την κατάργησιν των μυστηρίων, τελετών και εθίμων της καθ' ημάς Εκκλησίας, εκτός των όσων βλασφήμων βιβλίων κατ' αυτών διέσπειρεν εις όλον τον λαόν της Ανατολής και της άλλης ορθοδοξίας. Πολλάκις δε ενεργεί και κωμοδοποιούνται αυτά εις τα θέατρα.

Πολλά τοιαύτα ενεργεί και γίνονται διά την κατάργησιν του μυστηρίου της Ευχαριστείας, διά των όσων ψευδοκληρικών έσυρεν εις τον προσυλητισμόν αυτής, τα οποία υπάρχουσι γνωστά εις πολλούς. Πολλά παράνομα συνοικέσια και διαζύγια ενεργεί και γίνονται εις τον ίδιον αυτής προσηλυτισμόν, διά σκάνδαλα εις κατάργησιν του μυστηρίου της μετανοίας και εξομολογήσεως. 

Ενεργεί ενίοτε και γίνονται πνευματικοί εξομολογούντες εκ του υποκεκρυμμένου αυτής προσηλυτισμού επί σκοπώ του μανθάνειν όλα τα μυστικά του λαού, και συγχρόνως κινεί αυτούς και ανακαλύπτουσι ενίοτε την γενομένην εν αυτοίς εξομολόγησιν, διά σκάνδαλον εις κατάργησιν της εξομολογήσεως.

Συνεχίζεται


Εκ του βιβλίου του Μοναχού Κοσμά Φλαμιάτου:
''ΦΩΝΗ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΑΙ ΣΠΟΥΔΑΙΑ
ΕΙΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΙΝ ΤΗΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΕΠΙΒΟΥΛΗΣ, ΕΙΣ ΟΡΘΟΦΡΟΝΑ ΣΥΜΒΟΥΛΗΝ ΔΙΑ ΤΗΝ ΕΚ ΤΟΥ ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΑΣΦΑΛΕΙΑΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΗΝ ΣΩΤΗΡΙΑΝ. ΚΑΙ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΜΕΛΛΟΥΣΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΣ ΤΩΝ ΚΑΘ' ΗΜΑΣ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ''
Αθήνα 1849, σελ. 96-99.
Μεταφορά στο διαδίκτυο, στο μονοτονικό σύστημα, με την Γραμματική τάξη της εποχής, επιμέλεια, παρουσίαση ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ.







ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

























Δευτέρα 25 Μαΐου 2020

''ΓΑΜΟΙ ΒΑΣΙΛΕΩΝ ΜΕΤΑ ΛΟΥΘΗΡΟ-ΚΑΛΒΙΝΩΝ ΣΥΖΥΓΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΣΚΑΝΔΑΛΑ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΒΑΣΙΛΙΚΟΥΣ ΟΙΚΟΥΣ''




Ένα λίαν επίκαιρο και αρκούντως αυθεντικό δοκίμιο του λόγιου Μοναχού και δεινού κήρυκα Κοσμά Φλαμιάτου, που μέσα από την ξενόδουλη ανασύσταση του -εν τη γενέσει του- Ελληνικού Κράτους, την διαβλητή εγκατάσταση της Βαυαροκρατίας, την δόλια, ως και ωφελιμιστική παρείσφρηση της Αγγλογαλλικής δυναστείας και τις πρώτες εμφυλιακές, μισερές ''καρατομήσεις'' αδούλωτων μαρτύρων προσφέρει στον αναγνώστη την γνησιότητα της Πίστης και την αληθινή Φιλοπατρία. Το πηγαίον και η γνησιότητα του λόγου μοιάζει σαν να ''τυπώθηκε'' μόλις τώρα, με διαφορετικούς ή και ίδιους ευρωπαικούς ''εθνοσωτήρες'', τους ίδιους όμως πάντοτε ασύμμαχους ''συμμάχους'', αυτούς άλλωστε, που οριοθέτησαν και τον πολιτικό ''χρωματισμό'' των πρώτων νεότοκων και πολιτικά εξαρτημένων κομμάτων στην Ελλάδα: το αγγλικό, το γαλλικό και το ρωσικό. Σαν να μην άλλαξε τίποτε. Ραγιαδισμός, υποτακτικότητα και δουλοφροσύνη υπό τον σκιερό ''μανδύα'' του Εθνικού Συντάγματος και της εγκατεστημένης Βασιλείας, που εισήγαγαν στους απονήρευτους Ρωμιούς, ξένα ήθη και νοσηρές, ''διαφωτιστικές'' διδαχές, ώστε να αναγκάσουν ακόμη και αυτόν τον Μακρυγιάννη να γράψει στη διαθήκη του, μιλώντας για ''απατεώνες της πατρίδας του''! Και όπως έγραψε και ο καθηγητής Αλέξιος Παναγόπουλος στο βιβλίο του ''ΚΟΣΜΑΣ ΦΛΑΜΙΑΤΟΣ ΚΑΙ ΠΑΠΟΥΛΑΚΟΣ'': ''Οι ''ψευτοδιαφωτιστές'', που φραγκεμένοι δίδασκαν το πνεύμα της εσπερίας, αναγκάζουν τους πρωτομάρτυρες να καταγγείλουν δημόσια τους ηθικούς αυτουργούς, που κρύβονταν πίσω από τις ύποπτες αναθεωρήσεις του περιβάλλοντος του ρωμαιοκαθολικού Βασιλέα της προτεστάντισσας Βασίλισσας και του ανθέλληνα αντιβασιλέα Μάουερ''. Εύχεσθε!



Γιώργος  Δ. Δημακόπουλος
Δημοσιογράφος





''ΦΩΝΗ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΑΙ ΣΠΟΥΔΑΙΑ
ΕΙΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΙΝ ΤΗΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΕΠΙΒΟΥΛΗΣ, ΕΙΣ ΟΡΘΟΦΡΟΝΑ ΣΥΜΒΟΥΛΗΝ ΔΙΑ ΤΗΝ ΕΚ ΤΟΥ ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΑΣΦΑΛΕΙΑΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΗΝ ΣΩΤΗΡΙΑΝ. ΚΑΙ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΜΕΛΛΟΥΣΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΣ ΤΩΝ ΚΑΘ' ΗΜΑΣ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ''


Εκ του προηγούμενου

Και πάλιν εις τους Έλληνας και εις τον βασιλέα της Ελλάδος επινοεί και κατασκευάζει μυρίας ραδιουργίας ίνα εμπνεύση αυτοίς την κατά της Ρωσσίας υποψίαν, φόβον, αποστροφήν και το αδιάλλακτον μίσος τα οποία ουδεμίαν χώραν ευρίσκουσιν εις όσους σώζεται έτι το πνεύμα της ορθοδόξου πίστεως και η ορθή κρίσις και σύνεσις.

Την αυτήν κατά των Ρώσσων και των Ελλήνων αποστροφήν και το μίσος ενεργεί συστηματικώς, εις όλα τα άλλα ορθόδοξα Κράτη, Σερβίας, Βουλγαρίας, Μολδαυίας, Βλαχίας και όλων των άλλων ορθοδόξων. Τα αυτά ενεργεί και μεταξύ των κατά το Οθωμανικόν Κράτος και των κατά το Βασίλειον της Ελλάδος, ορθοδόξων, διά τούτο επενόησε προς τοις άλλοις και εκίνησε τον περί αυτοχθόνων και ετεροχθόνων νόμον επί Συντάγματος, και συγχρόνως εκίνησε τον Μαυροκορδάτον και προσεποιείτο ότι τάχα αντιφέρεται κατ' αυτού του νόμου, ίνα δείξη εκ τούτου ότι δεν εγένετο δι' εισηγήσεως και ενεργείας της Αγγλίας.

Τα αυτά ενεργεί και μεταξύ Επτανησίων και άλλων Ελλήνων, διά τούτο οσάκις τις Επτανήσιος ή άλλος τις Έλλην εκ της άλλης Ανατολής ορθόφρων επιχειρήση έργον ή λόγον περί του κοινού συμφέροντος, αμέσως χλευάζεται και κατηγορείται, ουχί ως αδελφός και ομογενής, αλλ' ως ξένος, και ως άνθρωποι έχοντες τάχα, άλλην γλώσσαν, άλλας πράξεις και άλλα έθιμα όλως ασυμβίβαστα και επιζήμια εις το βασίλειον της Ελλλάδος.

Τα όσα σχίσματα παλίν ενεργεί συστηματικώς εις την Επτάνησον και εις το βασίλειον της Ελλάδος μεταξύ του εκείσε και του ενταύθα λαού και όσα μεγάλα κακά εξ αυτών έφερε και όσα δεινότατα και ολεθριώτατα επαπειλεί δι' αυτών ίνα φέρη το πράγμα υπάρχει τοις πάσι φανερόν και αυτά τα πράγματα μαρτυρούσιν.

Φέρει ίσως και εις αυτήν την επιβουλήν το πράγμα μεγίστην απορίαν και έκπληξιν, ότι μετά τοσούτους ερεθισμούς, όσους απ' αρχής εκίνησε και κινεί μέχρι τούδε εις τα σχίσματα, εις τους εμφυλίους πολέμους, εις το πνεύμα της αποστασίας και αναρχίας, τούτον τον όσον φιλήσυχον και υπέρ πάντας τους άλλους πειθαρχικόν λαόν τόσον απειρότατον και ευαπάτητον΄ 

ότι μεθ' όλα ταύτα, δηλαδή αντέχει και διατηρείται εις αυτόν εισέτι η οπωσούν ευταξία και πειθαρχία, προ του Συντάγματος είχε τον λαόν εσχισμένον εις δύο γενικά κόμματα, εις Κυβερνητικόν και εις Συνταγματικόν, μετά δε το Σύνταγμα έσχισε και σχίζει αυτό εις πάμπολλα άλλα πλέον ερεθιστικά γενικά τε και μερικά και προ πάντων εις Κυβερνητικούς και εις αντιπολιτευομένους.

Όταν βλέπη ότι το εν εκ τούτων των δύο υπερισχύει και εκτείνεται, το δε άλλο το πλέον περιωρισμένον, ότι κινδυνεύει ίνα συγχωνευθή εις πρώτον, τότε ενεργεί και ενισχύει το δεύτερον, όπως γινόμενον ισοδύναμον και ισόρροπον φέρη την έκρηξιν του εμφυλίου πολέμου. 

Συγχρόνως δε κινεί και αναφαίνονται κλοπαί, ιεροσυλίαι και ληστείαι προς περισσότερον ερεθισμόν εις αποστασίαν και εις πάσαν ανωμαλίαν και κοινήν συμφοράν. Εν ενί λόγω, σύστημα αμετάθετον της επιβουλής υπάρχει, ίνα σχίζη τους επιβουλευομένους εις αντιφερομένας φατρίας, και συγχρόνως υποκρινομένη προς όλους τον φίλον γίνεται εις όλους διδάσκαλος και οδηγός και κινεί αυτούς και φέρουσι κατ' αλλήλων τα όσα φαίνονται σύμφωνα εις τα Σατανικά και ολέθρια αυτής Σχέδια, ως είπα περί τούτου και άλλα ολίγα τινά εις τον περί εταιρίας παράγραφον.

Θ'. Εννάτη αιτία διά την οποίαν ευστοχεί και προοδεύει η επιβουλή υπάρχουσι τα σκάνδαλα τα οποία δολίως και συστηματικώς ενεργεί διά την πτώσιν και απώλειαν των επιβουλευομένων. Εις πλήρη δε και εξηκριβωμένην έκθεσιν τούτου του είδους της ραδιουργίας δεν εξαρκούσι βιβλία πολλά και εκτεταμένα όθεν γράφω ολίγα τινά και συνεπτυγμένα ως μικρά δείγματα.

Τα τοιαύτα τείνουσιν τόσον ως προς την εκ της αρχής αποστασίαν, εις την διάδοσιν της διαφθοράς, εις τα σχίσματα, και εις τα παραπλήσια τούτοις. Δι' αυτόν τον σκοπόν τα πρώτα αντικείμενα της επιβουλής, θεωρούνται συστηματικώς αι πολιτικαί αρχαί, η ιεραρχία, ο κλήρος, η ανωτέρα τάξις των ευγενών, όλη η τάξις των διδασκάλων, αι πόλεις και προ πάντων η πρωτεύουσα του Κράτους κ.τ.λ.

Δι' αυτόν τον σκοπόν, προς τοις άλλοις πολλοίς, ενεργεί δολίως εις τα ορθόδοξα Κράτη και γίνονται οι γάμοι των βασιλέων μετά Λουθηρο-Καλβίνων συζύγων, τοιούτοι και οι πρωθυπουργοί, και ενεργεί και γίνονται εις τους βασιλικούς οίκους πολλά και μεγάλα σκάνδαλα της πολυτελείας και της διαφθοράς.

Πότε μεν αποστέλλει γυναίκας εις τους βασιλικούς οίκους προπαρασκευασμένας δι' αυτό το τέλος, άλλοτε δε άνδρας τοιούτου σκοπού και τέχνης. Αυτά ενεργεί εις τας αρχάς και εις την ανωτέραν των επιβουλευομένων λαών, τόσον και διά την γενικήν διάδοσιν της διαφθοράς και διά την πτωχείαν, όσον και επί σκοπώ ίνα εμπνεύση εις τον κοινόν λαόν την κατ' αυτών αποστροφήν και το μίσος, την περιφρόνησιν και τον ερεθισμόν της αποστασίας.

Τα αυτά σκάνδαλα της διαφθοράς ενεργεί και εις τον λαόν, εις τα θέατρα, εις τους χορούς, εις τας γενικάς ομηγύρεις κ.τ.λ. Ενίοτε εις την Επτάνησον και εις τας Αθήνας φέρει επί τοιούτω σκοπώ εκ της Δύσεως γύναια και νέους, ερεθίζοντα την διαφθοράν εις την ορθόδοξον νεολαίαν.

Εις τα Κράτη οπού ενεργεί και διοργανίζονται μυστικαί εταιρίαι, υπό το όνομα της ελευθερίας, συγχρόνως, είτε αμέσως, είτε εμμέσως δι' άλλων κινεί τους θρόνους και τας αρχάς και επιβαρύνουσιν εις το υπήκοον τον ζυγόν, διά περισσότερον σκάνδαλον και ερεθισμόν, βάρος όμως το οποίον γίνεται πρόσκομμα εις όλα τα καλά, εις δε τα σκάνδαλα της πλάνης, της διαφθοράς και της αποστασίας μένει η είσοδος ελευθέρα και ανοικτή.

Τούτο το σύστημα όστις νουνεχής και συνετός παρατηρήση καλώς βλέπει δι' ενεργείας της επιβουλής εις όλα τα επιβουλευόμενα Κράτη. 

Αυτά τα σκάνδαλα ενεργεί συστηματικώτερον και διά πλέον ποικίλης ραδιουργίας και τέχνης, διά την εκ της πίστεως αποστασίαν και εις πτώσιν του λαού εις την πλάνην, επειδή είδεν ότι όταν παύση το πνεύμα της θρησκείας εκεί κατά πάσαν ανάγκην ακολουθεί η κοινή καταστροφή και το γενικό ναυάγιον.


Συνεχίζεται



Εκ του βιβλίου του Μοναχού Κοσμά Φλαμιάτου:
''ΦΩΝΗ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΑΙ ΣΠΟΥΔΑΙΑ
ΕΙΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΙΝ ΤΗΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΕΠΙΒΟΥΛΗΣ, ΕΙΣ ΟΡΘΟΦΡΟΝΑ ΣΥΜΒΟΥΛΗΝ ΔΙΑ ΤΗΝ ΕΚ ΤΟΥ ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΑΣΦΑΛΕΙΑΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΗΝ ΣΩΤΗΡΙΑΝ. ΚΑΙ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΜΕΛΛΟΥΣΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΣ ΤΩΝ ΚΑΘ' ΗΜΑΣ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ''
Αθήνα 1849, σελ. 93-96.
Μεταφορά στο διαδίκτυο, στο μονοτονικό σύστημα, με την Γραμματική τάξη της εποχής, επιμέλεια, παρουσίαση ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ.









ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ