Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2020

Μητροπολίτης Ιλαρίωνας: O διαθρησκειακός διάλογος είναι ιδιαίτερα περιζήτητος στην εποχή μας


ΣΗΜΕΙΩΣΙΣ ''ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ'': Δυστυχώς και οι ομόδοξοι Ρώσοι, συνεχίζουν να αναπαραγάγουν γνωστές οικουμενιστικές θέσεις και θεωρίες. Δηλώσεις τύπου: «όσο περισσότεροι τέτοιοι οργανισμοί υπάρχουν, τόσο μάλλον καλύτερα»

αλλά και:

«Όταν μας λένε ορισμένοι ότι θα πρέπει να αποχωρήσετε από τους διαχριστιανικούς και διαθρησκειακούς οργανισμούς, από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών, θέτουμε το εύλογο ερώτημα: τι θα κερδίσουμε με αυτή την αποχώρηση;»

είναι τραγικές.....


Σχολιάζοντας την ιδέα ενός τηλεθεατή της εκπομπής «Εκκλησία και κόσμος» να συγκροτηθεί μια διεθνής πλατφόρμα συζήτησης για διεθνείς εκκλησιαστικές οργανώσεις από όλες τις χώρες, κατά το πρότυπο του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, ο πρόεδρος του Τμήματος Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων (ΤΕΕΣ) του Πατριαρχείου Μόσχας Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνας επεσήμανε: «Είναι μια ενδιαφέρουσα ερώτηση και μια σωστή πρωτοβουλία, διότι πράγματι δεν υπάρχει ένας παγκόσμιος οργανισμός, που να ενώνει τα θρησκευτικά δόγματα. Υφίστανται διαθρησκειακά φόρα διαφόρων μορφών, διαχριστιανικοί οργανισμοί π.χ. το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών, που ενώνει περισσότερες από 300 χριστιανικές εκκλησίες και οργανώσεις, αλλά δεν υπάρχει κάποιο παγκόσμιο διαθρησκειακό φόρουμ».

Ταυτοχρόνως, ο πρόεδρος του ΤΕΕΣ υπέδειξε και τις δυσκολίες, οι οποίες θα ανέκυπταν κατά την υλοποίηση αυτής της ιδέας: «Φρονώ ότι θα είναι πάρα πολύ δύσκολο να ιδρυθεί ένα τέτοιο φόρουμ, διότι εάν ο συνολικός αριθμός των  χωρών, που συγκροτούν τον ΟΗΕ ανέρχεται σε περίπου διακόσιες, ο αριθμός των θρησκευτικών οργανισμών και κοινοτήτων ανέρχεται σε εκατομμύρια. Και δεν έχουν όλες εξ αυτών έναν κεντρικό συντονισμό, όπως λ.χ. υπάρχει στη Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία. Και δεν είναι κατανοητό πώς οι κοινότητες θα εκπροσωπούνται σε έναν τέτοιο παγκόσμιο οργανισμό».

Αλλά είναι πασίδηλο ότι οι καιροί επιτάσσουν τον διάλογο μεταξύ των θρησκευτικών κοινοτήτων, δήλωσε πεπεισμένος ο μητροπολίτης Ιλαρίωνας: «Γι᾽ αυτό όσο περισσότεροι τέτοιοι οργανισμοί υπάρχουν, τόσο μάλλον καλύτερα».

«Όταν μας λένε ορισμένοι ότι θα πρέπει να αποχωρήσετε από τους διαχριστιανικούς και διαθρησκειακούς οργανισμούς, από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών, θέτουμε το εύλογο ερώτημα: τι θα κερδίσουμε με αυτή την αποχώρηση;», συνέχισε ο ιεράρχης και πρότεινε να σκεφθεί κανείς, τί θα μπορούσε να κερδηθεί από την απομόνωση σε μια τόσο περίπλοκη κατάσταση, όπως η σημερινή, όταν, αντιθέτως, είναι τόσο σημαντικό να διατηρούμε τον διάλογο, να παρουσιάζουμε τη θέση μας στους άλλους, να ανταλλάσσουμε γνώμες.


ΠΗΓΗ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ


Διάφοροι αδελφοί βλέποντας τις αναρτήσεις μας, βγάζουν συμπεράσματα κατηγορώντας μας. Δεν τους κρατάμε κακία. Είχαμε γράψει παλαιότερα ότι: 

«Οἱ Ἅγιοι της Ἐκκλησίας μας, σὲ πολλὰ κείμενά τους, διδάσκουν τὴν ἀρετὴ τῆς διακρίσεως μὲ τοὺς λόγους καὶ μὲ τὰ ἔργα τους. Θὰ τοὺς δοῦμε νὰ δειλιάζουν, νὰ ἔχουν θάρρος καὶ νὰ ὁμολογοῦν, νὰ προτρέπουν τοὺς πιστούς, νὰ ἐμποδίζουν τοὺς πιστούς, σὲ διάφορες καταστάσεις καὶ γεγονότα ποὺ ἀφοροῦσαν καὶ ἀφοροῦν τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας».

Εμάς:

«μᾶς λείπει ἡ ἀρετὴ τῆς διακρίσεως καὶ γι΄ αὐτὸ τὰ ἀποτελέσματα ποὺ ἐξάγουμε φέρνουν τὸ συμπέρασμα ποὺ ἀναφέραμε παραπάνω».

Γράφει ο Αγ. Αθανάσιος:



δεν θα τον κατηγορούσαμε ως ''προδότη'' και ''δειλό'';

Ο αββάς Δωρόθεος γράφει:

«Ἐμεῖς οἱ ἄθλιοι, ὀ,τιδήποτε κι ἂν δοῦμε ἢ ἀκούσουμε ἢ ὑποθέσουμε, ἀρχίζουμε νὰ τὸ κατακρίνουμε, νὰ τὸ συχαινόμαστε ἢ νὰ τὸ ἐξευτελίζουμε δίχως καμιὰ διάκριση. Ἐκεῖνο μάλιστα, ποῦ εἶναι ἀκόμη χειρότερο, εἶναι ὅτι δὲν περιοριζόμαστε μόνο στὴ βλάβη τοῦ ἐαυτοῦ μας, ἀλλὰ καὶ προχωρᾶμε πιὸ πέρα. Συναντᾶμε τὸν ἄλλον ἀδελφὸ καὶ ἀμέσως τοῦ λέμε· αὐτὸ κι αὐτό. Κι ἔτσι κοντὰ σὲ ἐμᾶς βλάφτουμε καὶ τὸν ἄλλο, μιὰ καὶ τοῦ βάζουμε στὴν καρδιὰ τοῦ τὴν ἁμαρτία. Δὲν φοβόμαστε, βλέπετε, αὐτὸν ποῦ εἶπε: ‘‘Οὐαί, ὁ ποτίζων τὸν πλησίον αὐτοῦ ἀνατροπὴν θολεράν (Ἀμβακοὺμ 2, 15)’’, ἀλλὰ ἐκτελοῦμε τὸ ἔργο τοῦ διαβόλου, δίχως καθόλου νὰ μᾶς μέλει».

αλλά και:

«γι’ αυτό δεν μπορούμε να προκόψουμε, γι’ αυτό δεν βρίσκουμε ωφέλεια σε τίποτε, αλλά περνάμε όλο τον καιρό μας σαπίζοντας από τους λογισμούς που κάνουμε εναντίον των αδελφών μας και κατατσακιζόμαστε, επειδή καθένας δικαιώνει τον εαυτό του. Καθένας αφήνει τον εαυτό του, όπως είπα, χωρίς να εφαρμόζει τίποτα. Και όλοι μας έχουμε την απαίτηση να τηρούν οι άλλοι τις εντολές του Θεού. Γι’αυτό και δεν μπορούμε να συνετισθούμε να κάνουμε το καλό, γιατί αν ποτέ και το ελάχιστο μάθουμε, αμέσως απαιτούμε από τον αδελφό μας να το εφαρμόσει, κατηγορώντας τον και λέγοντας: «Πρέπει να κάνει αυτό» ή «γιατί αυτό δεν το έκανε έτσι»; Γιατί δεν απαιτούμε καλύτερα από τους εαυτούς μας να εφαρμόζουμε τις εντολές και δεν κατηγορούμε τους εαυτούς μας ως παραβάτες;»


Δια τούτο ας προσέχουμε αδελφοί, διότι έως το τέλος του επίγειου αυτού μάταιου βίου δεν γνωρίζουμε τι μπορεί να προκύψει στον καθένα μας. Άλλος που ομολογούσε μπορεί να προδώσει, άλλος που δεν ομολογούσε, τελευταία στιγμή μπορεί να μην προδώσει, άλλος μπορεί ήδη να έχει προδώσει αλλά να μην το βλέπει διότι αφορά τον εαυτό του, άλλος μπορεί να μετανοήσει στο τέλος του βίου του και στον άλλον που τον κατηγορούσε να μείνει η αμαρτία της κατακρίσεως δίνοντας λόγο εις το τέλος, και πολλά ακόμα παραδείγματα που μας λέγουν οι Άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας μας.


Ευχόμαστε καλή νηστεία και καλή μετάνοια αυτήν την κατανυκτική περίοδο αγώνος των Χριστουγέννων.

Lockdown και αλλαγές στο Σύνταγμα απειλούν τις εκκλησίες στην Αλγερία, που στα τζαμιά επιτράπηκε να ξανανοίξουν, αλλά όχι στις εκκλησίες

 

Η μικρή κοινότητα των χριστιανών στην Αλγερία αντιμετωπίζει μια διπλή απειλή: η κυβέρνηση κλείνει τις εκκλησίες τους λόγω του κορωναϊού και μιας νέας διάταξης στο Σύνταγμα, που πιθανόν να περιστείλει τη θρησκευτική ελευθερία.

"Ενώ εμείς εδώ στις ΗΠΑ αντιμετωπίζουμε μεγάλη αβεβαιότητα με τους νέους περιορισμούς, οι εκκλησίες στην Αλγερία είναι ήδη κλειστές και σιωπηλές", δήλωσε ο Rex Rogers, πρόεδρος του SAT-7, ενός μη κερδοσκοπικού χριστιανικού ραδιοτηλεοπτικού οργανισμού που μεταδίδει χριστιανικό πρόγραμμα στην Αλγερία. Η εταιρεία άρχισε πρόσφατα να προβάλλει ένα πρόγραμμα στη διάλεκτο Kabiyle, την οποία μιλούν περίπου 6 εκατομμύρια άνθρωποι.

Το υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ εκτιμά ότι ένας στους 200 Αλγερινούς είναι χριστιανός. Πάνω από το 99% του πληθυσμού είναι μουσουλμάνοι, η πλειονότητα των οποίων είναι Σουνίτες.

Το Υπουργείο Θρησκευμάτων της χώρας προσλαμβάνει και εκπαιδεύει μουσουλμάνους ιμάμηδες, παρόλο που η Αλγερία τυπικά δεν είναι θρησκευτικό κράτος.

Ενώ στους μουσουλμάνους επιτρέπεται να αλλάξουν θρησκεία, ο αλγερινός νόμος απαγορεύει να προσπαθεί κάποιος να τους οδηγήσει μακριά από το Ισλάμ. Όποιος «υποκινεί, περιορίζει ή χρησιμοποιεί μέσα αποπλάνησης που προτίθεται να μετατρέψει έναν μουσουλμάνο σε άλλη θρησκεία. ή χρησιμοποιώντας για το σκοπό αυτό ιδρύματα διδασκαλίας, εκπαίδευσης, υγείας, κοινωνικής, κουλτούρας, κατάρτισης… ή οποιουδήποτε οικονομικού μέσου» αντιμετωπίζει πρόστιμα έως και 8.500 $ και ποινή φυλάκισης πέντε ετών.

Οι άφθονες συλλήψεις χριστιανών για «προσηλυτισμό» που ξεκίνησαν το 2019 και οδήγησαν σε κλείσμο εκκλησιών, κορυφώθηκαν με την πανδημία του COVID-19, όπου διατάχθηκε να κλείσουν όλες οι εκκλησίες.

Η Αλγερία, στις 28 Νοεμβρίου, είχε καταγεγραμμένους 2.393 θανάτους από τον COVID-19 σε ένα πληθυσμό 44 εκατομμυρίων ανθρώπων. Το ποσοστό αυτό είναι 56 θάνατοι ανά 1 εκατομμύριο πληθυσμού.

Καθώς ο κορονοϊός υποχωρεί τα τζαμιά ανοίγουν ξανά, αλλά οι χριστιανικοί τόποι λατρείας παραμένουν κλειστοί. Τον Αύγουστο, μια εκκλησία στη Makouda, μια πόλη 34.500 κατοίκων στη Μεσόγειο Θάλασσα, ζήτησε από ένα δικαστήριο να της επιτρέψει να ανοίξει ξανά. Το δικαστήριο αρνήθηκε να δώσει άδεια.

Στην βουλή αυτό το μήνα, εγκρίθηκε ένα νέο Σύνταγμα που αλλάζει τις θρησκευτικές ελευθερίες. Η προηγούμενη διάταξη ανέφερε: «Η ελευθερία της συνείδησης και η ελευθερία της γνώμης είναι απαραβίαστες. Η ελευθερία λατρείας διασφαλίζεται σύμφωνα με το νόμο».

Η διάταξη πλέον έχει ως εξής: «Η ελευθερία της γνώμης είναι απαραβίαστη. Η ελευθερία άσκησης λατρείας είναι εγγυημένη εάν ασκείται σύμφωνα με το νόμο. Το κράτος διασφαλίζει την προστασία των τόπων λατρείας από οποιαδήποτε πολιτική ή ιδεολογική επιρροή».

Επομένως, δεν υπάρχει πλέον «ελευθερία συνείδησης», πιθανώς ένας τρόπος να σταματήσουν τις εκκλησίες και τα μέλη τους να συζητούν για τον Χριστιανισμό στο Διαδίκτυο ή να έχουν διαδικτυακές θρησκευτικές λειτουργίες. Όσον αφορά την προσπάθεια συμμόρφωσης με το αλγερινό δίκαιο, οι εκκλησίες πρέπει να λάβουν την έγκριση μιας επιτροπής που συγκροτήθηκε το 2006 με την οποία είναι αβέβαιο αν  έχουν συναντηθεί ποτέ. Έχουν προσπαθήσει να αποκτήσουν νομιμότητα με άλλους τρόπους, σε μεγάλο βαθμό ανεπιτυχώς.

ΚΟ / από εδώ 

H ΙΣΤΟΡΙΑ ΔΙΔΑΣΚΕΙ.....

Φανταστείτε αν έκαναν παράπονα τότε (1918) για τα μέτρα στα καταστήματα κ.λπ. τι θα γινόταν αν το θέμα αφορούσε την εκκλησία.....
Επίσης μάθαμε ότι σε εκκλησία επίτροπος εκδίωξε τους πιστούς φοβούμενος τα πρόστιμα ή το κλείσιμο της εκκλησίας. Δηλαδή αν μας έλεγαν ότι θα μας κόψουν την κεφαλή τι θα γινόταν;
Δέν σκέφτηκες κ. ἐπίτροπε, ὅτι ἐπέστρεψε ἕνας ἀδερφός μας καὶ σὺ πᾶς νὰ τὸν ἐλέγξεις; ''Τί ὑμὶν δοκεῖ; ἐὰν γένηται τινι ἀνθρώπω ἑκατὸν πρόβατα καὶ πλανηθῆ ἓν ἐξ αὐτῶν, οὐχὶ ἀφιεῖς τὰ ἐνενήκοντα ἐννέα ἐπὶ τὰ ὅρη, πορευθεῖς ζητεῖ τὸ πλανώμενον; Καὶ ἐὰν γένηται εὐρεῖν αὐτό, ἀμὴν λέγω ὑμὶν ὅτι χαίρει ἐπ’ αὐτῶ μᾶλλον ἢ ἐπὶ τοῖς ἐνενήκοντα ἐννέα τοῖς μὴ πεπλανημένοις". (Ματθ. 18, 12‑13) (Λουκ. 15, 1‑7), καὶ ἐσὺ ἀδερφὲ ἀντὶ νὰ χαρεῖς πηγαίνεις καὶ διώχνεις ἔξω αὐτὸν ποῦ ἔχει δεχθεῖ ὁ Χριστός; Πῶς τολμᾶς; ξέχασες τὴν παραβολὴ τοῦ ἄσωτου υἱοῦ; (Λουκ. 15, 11‑32)
Δέν τρόμαξες μόνο μὲ τὴν σκέψη μήπως αὐτὸς ποῦ ἔδιωξες ὁμοιάζει μὲ τὴν πτωχὴ χήρα; Διάβασε το κατὰ Μάρκον 12, 41‑44.
Πήγες νὰ παρέμβεις πρῶτος ἐσὺ ἀντὶ ὁ Κύριος; Διάβασε τί ἀπάντησε ὁ Κύριος ὅταν πῆγε νὰ παρέμβει ὁ Ἄπ. Πέτρος στὰ σχέδια τοῦ Θεοῦ. Καί προσλαβόμενος αὐτὸν ὁ Πέτρος ἤρξατο ἐπιτιμᾶν αὐτῶ λέγων»· ἴλεως σοί, Κύριε· οὐ μὴ ἔσται τοῦτο. ὁ δὲ στραφεῖς εἶπε τῷ Πέτρω· ὕπαγε ὀπίσω, Σατανᾶ· σκάνδαλόν μου εἰ· ὅτι οὐ φρονεῖς τὰ τοῦ Θεοῦ, ἀλλὰ τὰ τῶν ἀνθρώπων. (Ματθ. 16, 21‑23)
Ἂν νομίζεις ὅμως ὅτι ἐσὺ γνωρίζεις καλύτερα τότε: «ἐκεῖνος δὲ ὁ δοῦλος, ὁ γνοὺς τὸ θέλημα τοῦ Κυρίου ἐαυτοῦ καὶ μὴ ἐτοιμάσας μηδὲ ποιήσας πρὸς τὸ θέλημα αὐτοῦ, δαρήσεται πολλᾶς· ὁ δὲ μὴ γνούς, ποιήσας δὲ ἄξια πληγῶν, δαρήσεται ὀλίγας». (Λουκ. 12, 47‑48



Κυριακή 29 Νοεμβρίου 2020

Πρόστιμα σε προσκυνητές που ξεκίνησαν για τον Άγιο Ανδρέα στην Πάτρα


Στοπ στην πρόθεση ομάδας προσκυνητών να φτάσει μέχρι τον ιερό ναό του Αγίου Ανδρέα στην Πάτρα, έβαλε η αστυνομία σήμερα. Η ομάδα των ατόμων ξεκίνησε από την Κατω Αχαΐα αλλά στον δρόμο τους σταμάτησε η αστυνομία και τους βεβαίωσε πρόστιμα. Η πορεία τους ανακόπηκε στον Αλισσό όπως πληροφορείται το thebest.gr. Τέσσερα άτομα προσήχθησαν ενώ σε έξι επιβλήθηκαν πρόστιμα των 300 ευρώ έκαστος.

Πολύ διαφορετικός θα είναι φέτος ο εορτασμός του πολιούχου Αγίου Ανδρέα λόγω κορονοϊού. Σύμφωνα με πληροφορίες του thebest.gr ο επιχειρησιακός σχεδιασμός της αστυνομίας προβλέπει ότι η παρουσία της αστυνομίας θα είναι έντονη στην περιοχή γύρω από τον ναό του Αγίου Ανδρέα ώστε να μην προσεγγίζουν πιστοί και να μην δημιουργηθεί συνωστισμός. Επίσης έλεγχοι αναμένονται και στο κέντρο ώστε να αποφευχθούν οι μετακινήσεις από σπίτια σε σπίτια.

Σήμερα στην Πάτρα, στην Αστυνομική Διεύθυνση στην Ερμού βρέθηκε ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης ο οποίος επεσήμανε ότι «δεν υπάρχει περίπτωση να υπάρξει προσέλευση πιστών στον Αγ. Ανδρέα».

«Η Πάτρα θα τιμήσει φέτος τον πολιούχο της Άγιο Ανδρέα με την ίδια ευλάβεια, αλλά ο καθένας στο δικό του σπίτι, χωρίς επισκέψεις, χωρίς συναναστροφές. Χρειαζόμαστε 100% συμμόρφωση στα μέτρα, σύμπνοια και αλληλεγγύη. Όχι 99,9% αλλά 100%. Γιατί και ένας και δύο και οι λίγοι μπορούν να μολύνουν τους πολλούς και να στείλουν στις ΜΕΘ αριθμούς που δεν αντέχουν.»

Αυτά τόνισε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, μετά την σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Αστυνομικό Μέγαρο της Πάτρας, στην οποία συμμετείχαν ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας , Νεκτάριος Φαρμάκης, ο αντιπεριφερειάρχης Αχαΐας, Χαράλαμπος Μπονάνος, οι δήμαρχοι του νομού, ο διοικητής της 6ης Υγειονομικής Περιφέρειας, οι διοικητές των δύο μεγάλων νοσοκομείων, ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Πατρών, καθώς και αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ., προκειμένου να υπάρξει μια συνολική προσπάθεια για την αυστηρή εφαρμογή των μέτρων αποφυγής και περιορισμού μετάδοσης του κορονοϊού, ενόψει της εορτής του πολιούχου, μεθαύριο Δευτέρα.

Μάλιστα, όπως ξεκαθάρισε, «δεν υπάρχει περίπτωση να υπάρξει προσέλευση πιστών αυτές τις μέρες στο ναό του Αγίου Ανδρέα και θα ληφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα, ώστε να αποτραπεί αυτό», υπογραμμίζοντας ότι «δεν θα διαπραγματευτούμε τη δημόσια υγεία και την ανθρώπινη ζωή, διότι θα ήμασταν ανεύθυνοι αν γινόταν αυτό.»

Αναφερόμενος στην σύσκεψη, είπε ότι «είδα αποφασισμένους ανθρώπους να τα δώσουν όλα για τη ζωή των συμπολιτών τους, δηλαδή οι γιατροί στα νοσοκομεία και η αστυνομία με στοχευμένους ελέγχους για την απόλυτη τήρηση των μέτρων.»

Στην συνέχεια, ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης ζήτησε «από όλους, από τον καθένα, από την καθεμία να έρθετε στην πρώτη γραμμή της αλληλεγγύης, αφού ο κάθε Αχαιός έχει ένα καθήκον αυτοπροστασίας και μία ευθύνη προστασίας, να μην αρρωστήσει ο ίδιος και να μην αρρωστήσει τους άλλους, δηλαδή να φοράει μάσκα και να μένει σπίτι.»


ΠΗΓΗ

Από τις ΜΕΘ των νοσοκομείων, στη ΜΕΘ της Εκκλησίας

 

ΑΠΟ ΤΙΣ ΜΕΘ ΤΩΝ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΩΝ, ΣΤΗ ΜΕΘ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ.

Κισιώτης Στέφανος, θεολόγος

Εποχή του κορωνοϊού. Μια οδυνηρή πραγματικότητα. Όπως εξελίσσονται τα πράγματα, όλοι θα μολυνθούμε. Ποιοι θα ζήσουν και ποιοι θα πεθάνουν είναι άγνωστο. Το σύστημα Υγείας στην Πατρίδα μας έφτασε στα όριά του. Οι ειδικοί και οι αρμόδιοι ομολογούν ότι δεν αντέχει. Ακόμη κι αν σε κάθε σπίτι είχαμε από ένα γιατρό και από ένα νοσηλευτή κι αν μπορούσαμε να στήσουμε μια ΜΕΘ, το θετικό ιατρικό αποτέλεσμα θα ήταν αμφίβολο. Ο θάνατος πλησιάζει όλο και περισσότερο τους ανθρώπους. Ο φόβος απλώνεται σχεδόν σε όλους. Δεν είναι καιρός για εφησυχασμό. Στις μέρες μας επιβεβαιώνεται καθημερινά αυτό που διδάσκει η Αρχαία Τραγωδία ότι ως άνθρωποι είμαστε «άποροι και αμήχανοι». Δεν υπάρχει για μας η λύτρωση, ο τρόπος διαφυγής, η οδός της σωτηρίας…

Κι αν ο κορωνοϊός ηττηθεί, ο θάνατος έρχεται ως η τελική κατάληξη της επίγειας ζωής από αμέτρητες αιτίες, αλλά και ως φθορά σε κάποια ηλικία… Λοιπόν, τι κάνουμε; Υπάρχει αδιέξοδο! Ο θάνατος μάς περιμένει όλους, είναι η τελική κατάληξη όλων των ανθρώπων γενικά, χωρίς καμιά εξαίρεση.

Όμως, εκτός από την αντιμετώπιση της πανδημίας και το ζήτημα της ασθένειας γενικά με την ιατρική επιστήμη, αλλά και το ζήτημα του θανάτου, υπάρχει και ένας άλλος τρόπος προσέγγισης όλης αυτής της αδιέξοδης κατάστασης. Στην Παράδοσή μας, στην πίστη μας, στην εκκλησιαστική ζωή, σεβόμενοι απόλυτα την ιατρική επιστήμη, μαθαίνουμε να ζούμε με τέτοιο τρόπο, ώστε να αντιμετωπίζουμε  τις όποιες δυσκολίες της ζωής, με κυριότερη τον θάνατο. Μαθαίνουμε, πώς να «πεθαίνουμε».

 Η Ορθόδοξη Εκκλησία καλεί τον πιστό να αγωνιστεί και να αποκτήσει η ζωή του πνευματικό περιεχόμενο, χωρίς να απομακρύνεται από τον κόσμο, αλλά ζώντας μέσα σ’  αυτόν. Τον καλεί να ζήσει στον κόσμο, χωρίς να αποκτήσει απόλυτη ταύτιση μ’ αυτόν. Να χρησιμοποιεί τον κόσμο στα όρια της ελευθερίας. Να μην υποτάσσεται σ’ αυτόν, στην ύλη. Να τον αξιοποιεί για το συμφέρον όλων των ανθρώπων, γιατί η εν Χριστώ ζωή του δίνει όραμα ζωής με τελικό στόχο την ελευθερία από τις όποιες δεσμεύσεις συνταιριασμένη πάντοτε με την αγάπη.

Αγωνιζόμενος ο πιστός να αποκτήσει αυτές τις πνευματικές προϋποθέσεις, αλλά και σε όποιο πνευματικό επίπεδο  φτάσει, ζει - βιώνει την ζωή του Χριστού στο μέτρο της πίστεώς του. Το πιο σημαντικό απ’ αυτή την ζωή είναι ότι αντιμετωπίζει την τελική κατάληξη της ζωής του, τον θάνατο, ο οποίος για τον πιστό «ουκ έσται έτι», γιατί ο Χριστός ανέστη εκ των νεκρών «θανάτω θάνατον πατήσας». Αυτός είναι «η Ζωή και η Ανάσταση». Αυτή είναι η ουσία της χριστιανικής ζωής. Ο θάνατος για τον πιστό είναι «κοίμηση», ύπνος. Γι’ αυτό και ο νεκρός λέγεται «κεκοιμημένος» και «μακαρίτης», δηλ. ευτυχισμένος και τα νεκροταφεία, «κοιμητήρια».

Ο θάνατος είναι τραγικό γεγονός. Ιδιαίτερα μάλιστα στην παρούσα περίοδο όπου χιλιάδες άνθρωποι νοσούν και πεθαίνουν και των οποίων ο θάνατος είναι φρικτός. Δυστυχώς όμως, στην εποχή μας ζούμε μακριά από την πνευματική μας Παράδοση, χωρίς πίστη, χωρίς ελπίδα είτε γιατί την αγνοούμε είτε γιατί την απορρίπτουμε. Η φωνή της Εκκλησίας θεωρείται εξωπραγματική. Τελικά, εφαρμόζουμε στην καθημερινή μας ζωή αυτό που αναφέρει ο απόστολος Παύλος: «φάγωμεν και πίωμεν, αύριον γαρ αποθνήσκομεν». Γι’ αυτό ο κοσμικός - καταναλωτικός- υλιστικός τρόπος ζωής, που είναι χωρίς Χριστό, καταλήγει στο θάνατο. Είναι ένα τέλος χωρίς καμιά συνέχεια.   

Στις μέρες μας η εισαγωγή των νοσούντων στις ΜΕΘ δίνει μια ελπίδα ζωής ή και ίαση και επαναφορά των ασθενών στην προηγούμενη υγειά ζωή τους. Όλος αυτός ο αγώνας είναι αξιέπαινος και αξιοθαύμαστος για τους μοχθούντες γιατρούς και νοσηλευτές! Μαζί με αυτούς πρέπει να τιμήσουμε και τον αγώνα  των ειδικών επιστημόνων για την ανακάλυψη φαρμάκων και εμβολίων που θα βοηθήσουν στην αντιμετώπιση της πανδημίας.

Όμως, όπως είπαμε, ο θάνατος κάποια στιγμή θα επανέλθει. Γι’ αυτό η Εκκλησία προτείνει, αφού πρώτα στηρίζει την προσπάθεια και τον αγώνα γιατρών και νοσηλευτών, αλλά και όσων μοχθούν εργαστηριακά, προτείνει την εν Χριστώ ζωή, η οποία στηρίζει τον άνθρωπο πνευματικά και τον οπλίζει με την δύναμη εκείνη που νικά τον θάνατο, τον κάθε θάνατο. Υπάρχει μια Ορθόδοξη ΜΕΘ η οποία παράλληλα με την νοσοκομειακή δημιουργεί τα μόνα «αντισώματα» που πολεμούν  τον θάνατο. Αυτή είναι η: Μετάνοια – Εξομολόγηση – Θεία Κοινωνία.  Γι’ αυτό και οι ναοί πρέπει να ανοίξουν. Δεν μπορεί να είναι κλειστοί. Είναι η μόνη εστία Ζωής, παρηγοριάς και ελπίδας. Μέσα στις Εκκλησιές κρύβεται με τρόπο μυστικό και προσφέρεται σ’ όσους το επιθυμούν το Φάρμακο της Ζωής, το Φάρμακο της Αθανασίας, ο ίδιος ο Χριστός. Αν δεν ταπεινωθούμε, αν δεν μετανοήσουμε για τον υλιστικό και απάνθρωπο τρόπο ζωής  που ζούμε, θα βρισκόμαστε δυστυχώς σε πνευματικό αδιέξοδο, με τρομερά  αναπάντητα ερωτήματα και με πολλά «γιατί», τα οποία βασανιστικά  θα μας ταλαιπωρούν  και θα μας τρώγουν την ζωή. Γιατί είναι αλήθεια, πως ο χρόνος της ζωής μας κυλά και φεύγει με διάφορα και αδιάφορα ταυτόχρονα ενδιαφέροντα, όπου εικόνες, ειδήσεις, ασχολίες, νέα και παλαιά… διαδέχονται το ένα το άλλο ασταμάτητα. Τότε  χάνεται η ουσία της ζωής μας, τότε νιώθουμε ένα απύθμενο κενό μέσα μας, τότε ο θάνατος έρχεται καθημερινά και μας πλησιάζει. Κι όσο κι αν τον αποκρύβουμε με όλα τα εφήμερα και ρέοντα που κάνουμε, αυτός μας πλησιάζει μέρα με τη μέρα. Ο Παύλος επιμένει λέγοντας να ζούμε: «τον καιρόν εξαγοραζόμενοι».

Ο Ορθόδοξος τρόπος ζωής δεν είναι φενάκη, δεν είναι  ψέμα ή απάτη. Στηρίζεται πάνω στην Ορθόδοξη Ανθρωπολογία, στην μελέτη της ανθρώπινης ύπαρξης. Στηρίζεται στην Θεολογία, η οποία ως εμπειρική επιστήμη, διδάσκει την κάθαρση του ανθρώπου από πάθη και αδυναμίες, μέσω της ασκητικής – αγωνιστικής πνευματικής ζωής, μέσω της προσευχής, της λατρείας του αληθινού Θεού και με τον τρόπο αυτό μας οδηγεί στη βίωση των μυστηρίων της Εκκλησίας. Το πιο σημαντικό, μαζί με όλα αυτά, είναι η συμμετοχή του πιστού στη Θεία Κοινωνία, όπου ο άνθρωπος γεύεται Σώμα και Αίμα Χριστού «εις άφεσιν αμαρτιών και εις ζωήν αιώνιον».

Γι’ αυτό επιμένουμε: Πρέπει να μπούμε ενσυνείδητα  στην ΜΕΘ της Εκκλησίας, για  μια νέα ζωή, για να αποκτήσουμε δυνάμεις πνευματικές και αυτοπεποίθηση. Γι’ αυτό οι Εκκλησίες πρέπει να είναι ανοιχτές. Μέσα σ’ αυτές ο κάθε πιστός  που θέλει  μπορεί να ζήσει την εν Χριστώ ζωή δια Πνεύματος Αγίου. Γιατί η Εκκλησία θα του παράσχει την ουσιαστική ελπίδα και την βέβαιη πίστη ότι ο θάνατος δεν είναι αθάνατος! Ότι υπάρχει ουσιαστική και ατέλειωτη ζωή που συνεχίζεται στην αιωνιότητα. Στην Εκκλησία πιστεύουμε, μετά πάντων των Αγίων, ότι ο Χριστός είναι ο Υιός του Θεού, που έγινε άνθρωπος, που πέθανε πάνω στον Σταυρό και αναστήθηκε. Με τον θάνατό Του προσέλαβε στον εαυτό Του τον θάνατο, τον νίκησε και τον κατήργησε με την Ανάστασή Του. Γι’ αυτό η σχέση του κάθε πιστού που μετέχει στη ζωή του Χριστού, κάνει τον πιστό μέτοχο της Ζωής και της Ανάστασης του Χριστού. Γι’ αυτό και η Εκκλησία μας εύχεται: «τον υπόλοιπον χρόνον της ζωής ημών εν ειρήνη και μετανοία εκτελέσαι». Και αμέσως μετά, «χριστιανά τα τέλη της ζωής ημών… και καλήν απολογίαν την επί του φοβερού βήματος του Χριστού αιτησώμεθα».

Αυτές οι πνευματικές προϋποθέσεις υποστασιάζονται, παίρνουν σάρκα και οστά, όταν ο πιστός μετέχει στη Θεία Ευχαριστία, η οποία και γι’  αυτό και ονομάζεται Θεία Κοινωνία.

Αν κρατήσουμε τις Εκκλησίες μας κλειστές, τότε οδηγούμε τους Ορθόδοξους πιστούς, τον λαό μας, σε φτώχεια πνευματική και σε πραγματικό αδιέξοδο, «άπορο» και «αμήχανο». Τότε αυτή η πανδημία, που ζούμε, θα κυριαρχήσει  στις ψυχές  και στα σώματα των ανθρώπων, οι οποίοι θα μαστίζονται ταυτόχρονα από «πείνα» και «δίψα» πνευματική.    



ΠΗΓΗ

Σάββατο 28 Νοεμβρίου 2020

ΣΥΝΟΔΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΙΣ

 
 Ἐκκλησία τῶν Γνησίων Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν Ἑλλάδος, ἐκπροσωπουμένη καὶ ἐκφραζομένη διὰ τῆς Ἱεραρχίας αὐτῆς, οὐδόλως πολιτικολογεῖ. Διὰ τοῦτο οὐδέποτε ἐξέφρασεν, οὔτε συμπολιτευόμενον, οὔτε ἀντιπολιτευόμενον λόγον ἔναντι οὐδεμιᾶς Κυβερνήσεως. Τοῦτο ὅμως δὲν σημαίνει ὅτι ἀρνεῖται τὸ δικαίωμα αὐτῆς εἰς καλόπιστον κριτικὴν συγκεκριμένων ἀποφάσεων, μάλιστα δὲ ὅταν αὗται ἅπτωνται ζητημάτων ἀφορώντων τὴν Ἐκκλησίαν. Ὡς ἐκ τούτου αἰσθανόμεθα τὴν ἀνάγκην νὰ δηλώσωμεν πρὸς πᾶσαν κατεύθυνσιν τὰ κάτωθι:

1. σθάνθημεν ἱκανοποίησιν ἀπὸ τὰς προγενεστέρας δηλώσεις τοῦ Ὑπουργοῦ Προστασίας τοῦ Πολίτου (ἀπὸ 13-11-2020, ν.ἡ.): «Δὲν θὰ γίνει πορεία γιὰ τὸ Πολυτεχνεῖο. Ὅπως δὲν ἔγινε παρέλαση γιὰ τὴν 28η Ὀκτωβρίου, γιὰ τὴν 25η Μαρτίου. Ὅπως δὲν ἔγινε περιφορὰ Ἐπιταφίου, δὲν ἔγινε Ἀνάσταση, δὲν γιορτάσθηκε Πάσχα. Σὲ ὅλες αὐτὲς τὶς ἐθνικὲς ἢ καθολικὲς στιγμὲς γιορτῆς κάναμε πίσω». Ἱκανοποίησιν, διότι παρὰ τὴν πικρίαν ἡμῶν διὰ τὴν ματαίωσιν τῶν «ἐθνικῶν ἢ καθολικῶν στιγμῶν γιορτῆς», ὅπως ἐχαρακτηρίσθησαν, εἴχομεν τὴν αἴσθησιν ὅτι ὑφίσταται ἐν Ἑλλάδι, ἔστω στοιχειωδῶς, ἓν καθεστὼς ἰσονομίας.

2.  σθάνθημεν ἀγανάκτησιν, ὅταν διεπιστώθῃ ἐκ τῶν ὑστέρων, ὅτι τρία κόμματα συγκεκριμένου πολιτικοῦ χώρου ἠθέτησαν προκλητικῶς τὴν ἀπαγόρευσιν καὶ προέβησαν τὴν πρωΐαν τῆς 17ης Νοεμβρίου (ν.ἡ.) εἰς πραγματοποίησιν συγκεντρώσεων «τηρουμένων τῶν ὑγιειονομικῶν πρωτοκόλλων», ὡς ἀνεφέρθη. Ὁ αὐτὸς Ὑπουργὸς προσπαθήσας νὰ δικαιολογήσῃ τὰ ἀδικαιολόγητα, εἶπεν ὅτι «δὲν ἀπαγορεύθηκαν οἱ πολιτικὲς ἐκδηλώσεις, ἀπαγορεύθηκαν οἱ πορεῖες καὶ οἱ συναθροίσεις»! Διερωτώμεθα, αἱ πολιτικαὶ αὗται ἐκδηλώσεις ἐπραγματοποιήθησαν δι᾽ ὀλιγωτέρων τῶν τεσσάρων συναθροισθέντων; Αἱ ἐκδηλώσεις δὲν ἦσαν ἐν ταὐτῷ καὶ συναθροίσεις, ἢ μήπως ἡ ἀπαγορευτικὴ ἀπόφασις συμπεριελάμβανε τὴν ἐξαίρεσιν τῶν πολιτικῶν ἐκδηλώσεων; Οὐχί. Διὸ καὶ ὁ κ. Ὑπουργὸς ἀνέλαβε τὴν πολιτικὴν εὐθύνην διὰ τὴν «ἀνοχήν», ὡς εἶπεν, τὴν ὁποίαν τὸ Ὑπουργεῖον ἐπέδειξεν. Ἆρά γε, δυνάμεθα καὶ ἡμεῖς νὰ συστήσωμεν πολιτικοὺς φορεῖς καὶ νὰ πραγματοποιῶμεν ὑπαιθρίους συναθροίσεις τῶν 200 ἀτόμων «τηρούντων τὰ πρωτόκολλα», ἐν καιρῷ ἀπαγορεύσεων, βαπτίζοντες αὐτὰς ὡς «πολιτικὰς ἐκδηλώσεις»; Λυπούμεθα, ἀλλὰ ἡ ἀπάντησις τοῦ -κατὰ τὰ λοιπὰ ἀξιολόγου- κ. Ὑπουργοῦ δὲν μᾶς καλύπτει, καὶ ὑπενθυμίζει εἰς ἅπαντας τὸ ἀνέκδοτον περὶ τῶν Ἰησουϊτῶν ἐκείνων, οἱ ὁποῖοι ἐβάπτισαν τὴν χῆναν, ἰχθύν, ἵνα φάγωσιν αὐτὴν ἐν ἡμέρᾳ Παρασκευῆς, μὲ τὸ σκεπτικὸν ὅτι καὶ ἡ χήνα καλυμβᾷ εἰς τὸ ὕδωρ! Καὶ ἕν ρητορικὸν ἐρώτημα ἀκόμη: Ποῖον κωδικὸν ἐπεκαλέσθησαν οἱ συμμετασχόντες εἰς τὰς «πολιτικὰς ἐκδηλώσεις», προκειμένου νὰ μετακινηθοῦν;

3. Τὸ ἑσπέρας τῆς αὐτῆς ἡμέρας, συνεκεντρώθησαν 1.500 ὀπαδοί ἑνὸς κόμματος, προκειμένου νὰ κάμουν πορείαν πρὸς τὴν ἀμερικανικὴν πρεσβείαν, ἀναφωνοῦντες ρυθμικῶς καὶ συλλαβιστὰ ὡς εἴθισται τὸ γνωστόν, καὶ φυσικὰ ...οὐδόλως ρατσιστικόν, σύνθημα: «φο-νιά-δες-τῶν-λα-ῶν-Ἀ-με-ρι-κά-νοι»! Ἡ προκλητικὴ διαδήλωσις διελύθη ἐν τέλει διὰ τῆς δυναμικῆς ἐπεμβάσεως τῆς ἀστυνομίας, ἐνῷ ἔγιναν προσαγωγαὶ καὶ συλλήψεις. Ὁ κ. Ὑπουργὸς εἶπεν ὅτι εἰς τοὺς προσαχθέντας καὶ συλληφθέντας, ἐκτὸς τῶν ἄλλων, θὰ ἐπιβληθοῦν «πρόστιμα covid». Καὶ ἐρωτῶμεν, διατί μόνον εἰς αὐτούς; Ἐφ᾽ ὅσον οἱ συγκεντρωθέντες ἦσαν 1.500, νὰ σταλῇ ὁ λογαριασμός 1.500x300=450.000 εἰς τὸ ἐν λόγῳ κόμμα, τὸ ὁποῖον ἀπροκαλύπτως διωργάνωσε τὴν πορείαν.

4.  νῷ λοιπὸν οἱ πιστοὶ τῆς θρησκείας τοῦ ὑλισμοῦ (ὁ Πρόεδρος κ. Πούτιν εἶχεν εἰπῆ κάποτε ὅτι ὁ κομμουνισμὸς πρόκειται περὶ θρησκείας μὲ τὰς ἰδικάς της εἰκόνας –τοῦ Μάρξ, τοῦ Ἔγκελς κ.λπ.- τὰ ἰδικά της λείψανα τὰ ὁποῖα τιμᾶ -τὸ ταριχευμένον πτῶμα τοῦ Λένιν- τὰ δόγματα καὶ τὰς αἱρέσεις κ.λπ.) ἐπιφυλάσσουν δι᾽ ἑαυτοὺς προνομιακὴν μεταχείρισιν, ὅπως ἀποδεικνύουν τὰ προαναφερθέντα περιστατικά, ὁσάκις ὅμως προβληθῇ ἡ Εἰκόνα τῆς Παναγίας μας εἰς τοῖχον δημοσίου κτιρίου (ὅπως ἐγένετο προσφάτως), ὠρύονται καὶ λυσσομανοῦν, διότι δὲν κατήντησεν εἰσέτι ἡ πατρίς ἡμῶν ἐντελῶς ἄθρησκος, ὡς κάποτε ἡ Ἀλβανία τοῦ Ἐμβὲρ Χόντζα! Λησμονοῦν οἱ ἄνθρωποι τοῦτοι ὅτι ἡ Ἑλλάς ὡς Ἔθνος ἔχει μίαν παράδοσιν ἐκ τῆς ὁποίας δὲν δύναται νὰ ἀποκοπῇ. Ἀκόμη καὶ αὐτοὶ οἱ ὁποῖοι ἐπιθυμοῦν νὰ λατρεύουν τὴν κτίσιν παρὰ τὸν Κτίσαντα (καὶ εἶναι δικαίωμά των), δὲν δύνανται νὰ ἀρνηθοῦν ὅτι ἀναπόσπαστον στοιχεῖον τῆς Ἑλληνικῆς ταυτότητος εἶναι ἡ Ὀρθοδοξία, εἰς τί λοιπὸν τὸ μένος καὶ ἡ ἀντίδρασις; Ὅσον καὶ ἄν ἀντιδροῦν οἱ ἐθνομηδενισταί, πάντοτε θὰ ὑπάρχουν γνήσιοι πατριῶται καὶ Ὀρθόδοξοι Χριστιανοὶ διατηροῦντες τὰ χαρακτηριστικὰ τοῦ πολιτισμοῦ ἡμῶν. Ἔχομεν καὶ ἡμεῖς δικαιώματα καὶ οὐχὶ μόνον οἱ ἐθνομηδενισταὶ καὶ οἱ ὑλισταί.

5. πανερχόμενοι εἰς τὴν αἰτιολόγησιν τῶν μετακινήσεων, ἐὰν ἡ Ἑλληνικὴ Κυβέρνησις ἐπιθυμῇ νὰ νομιμοποιήσῃ τὴν μετακίνησιν διὰ συμμετοχὴν εἰς πολιτικὰς ἐκδηλώσεις, ἀκόμη καὶ εἰς συνθήκας ὑποχρεωτικῆς οἰκουρίας* ὅπως αἱ παροῦσαι, εἶναι δικαίωμά της καὶ ἂς τὸ πράξῃ, θέτουσα προφανῶς ὅρους καὶ περιορισμούς. Ἀλλὰ καὶ ἡμεῖς ὀφείλομεν νὰ ἐπαναλάβωμεν παλαιότερον αἴτημα ἡμῶν, ὅπως ἐπιτραπῇ καὶ ἡ δυνατότης ἐξόδου ἐκ τῆς κατοικίας διὰ μετάβασιν εἰς Ἐκκλησίαν, μὲ τοὺς αὐτοὺς ὅρους τῆς ἐξόδου διὰ σωματικὴν ἄσκησιν.

6. Προσέτι, ἐπαναλαμβάνομεν παλαιότερον αἴτημα ἡμῶν (ἀπὸ 14/27-4-2020) εἰς τοιαῦτας περιπτώσεις αὐτολεξεί: «νὰ ἐπιτραποῦν αἱ Λιτανεῖαι τῶν Ναῶν οἱ ὁποῖοι ἑορτάζουν μὲ τὴν συμμετοχὴν Κληρικῶν, Ἱεροψαλτῶν καὶ ὀλίγων πιστῶν, τηρούντων ἀποστάσεις ἀσφαλείας μεταξύ των καὶ ψαλλόντων. Ὁμοῦ μετὰ τῶν φιλομούσων, ἔχουν καὶ οἱ θρησκευόμενοι πολῖται τὰ αὐτὰ δικαιώματα εἰς τὸ νὰ ἀκροῶνται τὰς ὑμνωδίας ἐκ τοῦ θησαυροῦ τῆς Ἑλληνορθοδόξου παραδόσεώς μας. Διὰ τὸν αὐτὸν λόγον πρέπει νὰ ἐπιτραπῇ τόσον ἡ χρῆσις τῶν μεγαφώνων τῶν Ἐκκλησιῶν, ὅσον καὶ τῶν κωδωνοκρουσιῶν. Ἄλλωστε οὔτε οἱ ἰοί, οὔτε τὰ βακτήρια μεταδίδονται διὰ τῶν ἠχητικῶν κυμάτων, ἡ δὲ ἠθικὴ τόνωσις τῶν θρησκευομένων πολιτῶν εἶναι σημαντικὸς παράγων, ὅστις δέον ὅπως ληφθῇ σοβαρῶς ὑπ᾽ ὄψιν».

7.  κόμη καὶ οἱ ὑλόφρονες, οἱ μὴ δεχόμενοι τὴν ἐπενέργειαν τῆς θείας Χάριτος καὶ τῶν Μυστηρίων, δὲν δύνανται νὰ ἀρνηθοῦν τὸν εὐεργετικὸν παράγοντα διὰ τὴν ψυχικὴν ἰσορροπίαν καὶ ὑγείαν τῶν πολιτῶν, τοὐλάχιστον τῶν θρησκευομένων, ἐκ τῆς μεταβάσεως εἰς τοὺς Ναοὺς καὶ τῆς συμμετοχῆς εἰς τὴν θείαν Λατρείαν καὶ μάλιστα εἰς τὰ Μυστήρια τῆς ἱερᾶς Ἐξομολογήσεως καὶ τῆς Θείας Κοινωνίας.

8. φ᾽ ὅσον οἱ ἐναντιούμενοι εἰς τὰ αἰτήματά μας ἐπικαλοῦνται συνεχῶς τὰς ἀπόψεις τῶν εἰδικῶν, ἐπικαλούμεθα καὶ ἡμεῖς ἀπόψεις εἰδικῶν ἐπιστημόνων, οἱ ὁποῖοι βασιζόμενοι εἰς στατιστικὰ δεδομένα καὶ ἐργαστηριακὰς ἐρεύνας λέγουν ὅτι, κατὰ τὰς περιόδους ὑποχρεωτικῆς οἰκουρίας σημειοῦται ραγδαία αὔξησις τῆς ἐνδοοικογενειακῆς βίας καὶ τῶν διαζυγίων καὶ ταὐτοχρόνως παρατηρεῖται 60% αὔξησις τῆς χρήσεως ψυχοφαρμάκων καὶ ναρκωτικῶν. Ὁ Δρ. Νικόλαος Θωμαΐδης ἀναφέρει σχετικῶς ὅτι: «Ὁ κόσμος σὲ συνθῆκες καραντίνας καὶ ἐγκλεισμοῦ ἄρχισε νὰ παρουσιάζει πάλι ἀγχώδεις καὶ καταθλιπτικὲς διαταραχές, εἴτε λόγῳ μοναξιᾶς εἴτε λόγῳ οἰκονομικῶν προβλημάτων εἴτε λόγῳ φόβου γιὰ τὸν κορονοϊὸ εἴτε ὅλα μαζί». Ἡ μετάβασις εἰς τοὺς Ναούς, ὁ τακτικὸς ἐκκλησιασμὸς καὶ ἡ συμμετοχὴ εἰς τὰ Μυστήρια καὶ τὴν θείαν Λατρείαν δρᾷ θεραπευτικῶς κατὰ τῆς καταθλίψεως, ὅπως ἔγκριτοι ἐπιστημονικαὶ μελέται ἀποδεικνύουν**.

 Περαίνοντες τὸν λόγον, καταλήγομεν μετ᾽ ἐπιτάσεως εἰς τὸ αἴτημά μας περὶ παροχῆς νομίμου δυνατότητος μεταβάσεως τῶν πιστῶν εἰς τοὺς Ἱεροὺς Ναοὺς καὶ τῆς συμμετοχῆς των εἰς τὴν θείαν Λατρείαν, ἀκόμη καὶ ὑπὸ συνθήκας ὑποχρεωτικῆς οἰκουρίας. Εἰδάλλως, θὰ ἔχωμεν δικαίως τὴν ἀπαίτησιν οἷα ἀνοχὴ ἐπεδείχθη διὰ τοὺς συμετέχοντας εἰς πολιτικὰς ἐκδηλώσεις, νὰ ἐπιδεικνύεται καὶ εἰς τοὺς συμμετέχοντας εἰς τὰς ἐκκλησιαστικὰς τοιαῦτας.

Ἐκ τῆς Ἀρχιγραμματείας
Ἀθῆναι, 13/26-11-2020


*οἰκουρία = παραμονὴ κατ᾽ οἶκον συνήθως ἕνεκα ἀσθενείας. Ἐφόσον ὑπάρχει δόκιμος ἑλληνικὸς ὅρος, περισσεύει ἡ χρῆσις τῶν βαρβαρικῶν “λοκντάουν” κ.λπ..
** Ενδεικτικῶς βλ.: Κ.Θ. Kιοῦλος καὶ Ι.Δ. Μπεργιαννάκη, «Θρησκευτικότητα -Πνευματικότητα καὶ Κατάθλιψη», 2004.

Περί εμβολίων και Pfizer.

 


Eίδαμε ένα βίντεο που αφορά τα εμβόλια και συγκεκριμένα την εταιρεία Pfizer. Δυστυχώς την τέχνη της ιατρικής δεν την γνωρίζουμε οπότε δεν μπορούμε να έχουμε μία ολοκληρωμένη άποψη προς συμφωνία ή προς αντίλογο για όσα γράφονται ή που κυκλοφορούν σε βίντεο. Το ερώτημα όμως που κάνουμε είναι το κάτωθι, επειδή εργαζόμασταν κάποτε σε φαρμακαποθήκη.

Η Pfizer έχει πληθώρα γνωστών φαρμάκων. Όταν λοιπόν βλέπουμε να γράφουν για το ιστορικό της - ότι έχει ποινικό ιστορικό - θέλουν να μας πουν ότι όταν ελάμβαναν εδώ και χρόνια κάποιο φάρμακο της pfizer, έλεγαν ''όχι'' επειδή προερχόταν από την Pfizer; Εμείς δεν το είδαμε ποτέ αυτό στα 6-7 χρόνια που εργαζόμασταν σε φαρμακαποθήκες! Πως λοιπόν τώρα θυμήθηκαν το ιστορικό της; Απλή ερώτηση κάνουμε.

Επίσης κάθε χειμώνα, δίναμε πληθώρα αντιγριππικών εμβολίων σε σημείο να μην προλαβαίνουμε ή να υπάρχει έλλειψη. Ερεύνησαν παλαιότερα και το ιστορικό των εταιρειών που μοίραζαν εμβόλια και βρήκαν ότι ήταν αξιόπιστα; Το ζήτημα των εμβολίων, έτη πριν, πολλάκις έχει γίνει αντικείμενο σύγκρουσης περί αξιοπιστίας, παρενεργειών κ.λπ. Στον στρατό, όσοι θυμούνται, έκανες υποχρεωτικά εμβόλια. Σε κάποιες χώρες αν ταξιδέψεις π.χ. στις Ινδίες, κάνεις υποχρεωτικά εμβόλια κ.λπ. κ.λπ., πάντα με το ρίσκο ότι μπορεί να δημιουργήσει και παρενέργειες. Γνωρίζουμε ανθρώπους οι οποίοι έως σήμερα δεν κάνουν εμβόλια στα παιδιά τους φοβούμενοι τις παρενέργειες. Οπότε αυτά τα ζητήματα έχουν δημιουργήσει και παλαιότερα αντιπαραθέσεις. Δεν είναι κάτι νέο. Όσοι δεν εμπιστεύονται - για να είναι τίμιοι - θα πρέπει να μην παίρνουν όχι μόνον εμβόλια, αλλά ούτε και φάρμακα, όπως επίσης να μην πηγαίνουν τα παιδιά τους στους γιατρούς και στα νοσοκομεία εφ΄ όσον όλοι δουλεύουν ''για το κακό μας''.....

Αν λοιπόν μερικοί θέλουν να ασχολούνται με αυτά ως ''γνώστες'' και να βγάζουν πορίσματα, ας το κάνουν, εμείς δεν γνωρίζουμε την ιατρική, απλά ερευνούμε (έρευνα σημαίνει: ούτε δέχομαι, αλλά ούτε και δεν δέχομαι). Εμείς θα συνεχίσουμε να ασχολούμαστε με ζητήματα που συμβαίνουν δια πρώτη φορά, όπως δηλαδή αυτό της απαγορεύσεως του εκκλησιασμού εις τους πιστούς.

ΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΝΑΟΙ.... (Γ΄ ΜΕΡΟΣ)



Συνεχίζοντας την έρευνα αποδεικνύεται όλο και περισσότερο ότι κλείσιμο Ναών δεν υφίσταται το 1918. Βρίσκουμε την εποχή εκείνη πολλά κοινά με σήμερα π.χ. αρνητές εμβολίων, αστυνομικά μέτρα, κλείσιμο κινηματογράφων, καταστημάτων, σχολείων, αρνητές μάσκας, και άλλα πολλά που γίνονται και σήμερα. Αυτό που δεν θα βρείτε θα είναι το σφράγισμα των Ναών ή αν θέλετε ''κεκλεισμένων των θυρών''.


























ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2020

"ΠΕΡΙΠΑΤΕΙΤΕ ΜΗ ΩΣ ΑΣΟΦΟΙ ΑΛΛ' ΩΣ ΣΟΦΟΙ"



Είναι καθήκον των Χριστιανών να συμπεριφέρονται ως σοφοί και να ζούν με οδηγό το θέλημα του μόνου σοφού Θεού.
Ποιοί είναι οι κατά Θεόν σοφοί?
Είναι εκείνοι που γνωρίζουν την αλήθεια. Γνωρίζουν το Χριστό και το θέλημά Του.
Όσοι προσπαθούν να έχουν ζωντανό σύνδεσμο με το Χριστό και την διδασκαλία Του, αποκτούν όλο και περισσότερο την αλήθεια και γίνονται κατά Θεόν σοφοί.
Μπορεί αυτοί να μη είναι πάντοτε κατά κόσμο γραμματισμένοι. Μπορεί να μη κατέχουν πολλά πράγματα από πλευράς γνωσεων. Δεν είναι αυτό απαραίτητο.
Όσοι έχουν πόθο και ζήλο για την αλήθεια που αποκάλυψε ο Θεός, αποκτούν σιγά σιγά μια πνευματική και ανώτερη μόρφωση. Γίνονται μέτοχοι της άνωθεν σοφίας. Της σοφίας του Θεού "παρ' ώ οι θησαυροί της σοφίας και της γνώσεως οι απόκρυφοι" (Κολασ.β'3). Στο Θεό, δηλαδή, υπάρχουν κρυμμένοι όλοι οι θησαυροί της σοφίας και της γνώσεως.
Αυτή τη σοφία δεν την αποκαλύπτει ο Θεός στους αλαζόνες και υπερήφανους αλλά σε όσους τον πιστεύουν ταπεινά και κάνουν υπακοή στο θέλημά Του. Σ αυτούς στέλνει ο Θεός το Άγιο Πνεύμα Του και τούς φωτίζει για να κατανοούν την Αγία Γραφή και να γνωρίζουν τα Μυστήρια της Βασιλείας Του.
"Η δήλωσις των λόγων Σου φωτιεί και συνετιεί νηπίους" έγραψε από την πείρα του ο Ψαλμωδός. Δηλαδή η φανέρωση των λόγων Σου Κύριε, θα φωτίσει και θα σοφίσει τούς απλούς......
Πόσοι από τούς κατά κόσμον σοφούς αγνοούν τις μεγάλες αυτές αλήθειες....
Ο Απόστολος Παύλος έγραψε ότι κατά Θεόν σοφοί είναι οι "εξαγοραζόμενοι τον καιρόν". Οι πιστοί δηλαδή που αξιοποιούν τον χρόνο της ζωής των. Και τις ευκαιρίες πού τούς παρουσιαζει ο Θεός τις χρησιμοποιούν για τον καταρτισμό και για τη σωτηρία τους.
Αυτή η σοφία θα μάς ασφαλίσει στον κόσμο αυτό από κάθε κίνδυνο πνευματικό και θα μας βοηθήσει να φτάσουμε στην άνω Ιερουσαλήμ την οποία ετοίμασε ο Θεός τοις αγαπώσιν Αυτόν ...!!!
Καλή Σαρακοστή!!! Καλές Γιορτές!!! Καλά Χριστούγεννα!!!
Π. Ευθύμιος
Παραμονή του Αγίου Φιλίππου
---------------------------------------
ΣΧΕΤΙΚΟ :
" καὶ ὁ λόγος μου καὶ τὸ κήρυγμά μου οὐκ ἐν πειθοῖς ἀνθρωπίνης σοφίας λόγοις, ἀλλ᾿ ἐν ἀποδείξει Πνεύματος καὶ δυνάμεως, 5 ἵνα ἡ πίστις ὑμῶν μὴ ᾖ ἐν σοφίᾳ ἀνθρώπων, ἀλλ᾿ ἐν δυνάμει Θεοῦ.
6 Σοφίαν δὲ λαλοῦμεν ἐν τοῖς τελείοις, σοφίαν δὲ οὐ τοῦ αἰῶνος τούτου, οὐδὲ τῶν ἀρχόντων τοῦ αἰῶνος τούτου τῶν καταργουμένων· 7 ἀλλὰ λαλοῦμεν σοφίαν Θεοῦ ἐν μυστηρίῳ, τὴν ἀποκεκρυμμένην, ἣν προώρισεν ὁ Θεὸς πρὸ τῶν αἰώνων εἰς δόξαν ἡμῶν, 8 ἣν οὐδεὶς τῶν ἀρχόντων τοῦ αἰῶνος τούτου ἔγνωκεν· εἰ γὰρ ἔγνωσαν, οὐκ ἂν τὸν Κύριον τῆς δόξης ἐσταύρωσαν· 9 ἀλλὰ καθὼς γέγραπται, ἃ ὀφθαλμὸς οὐκ εἶδε καὶ οὖς οὐκ ἤκουσε καὶ ἐπὶ καρδίαν ἀνθρώπου οὐκ ἀνέβη, ἃ ἡτοίμασεν ὁ Θεὸς τοῖς ἀγαπῶσιν αὐτόν...."
Α' Κορινθίους β' 9-16

ΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΝΑΟΙ.... (Β΄ ΜΕΡΟΣ)

 Είχαμε αναφέρει ότι είδαμε στο διαδίκτυο διάφορα άρθρα να αναφέρουν ότι το 1918, περίοδο που θέριζε η ισπανική γρίπη, είχαν κλείσει οι Ναοί. 

Συνεχίζουμε την έρευνα, βλέποντας ότι φυσικά δεν ίσχυε κάτι τέτοιο:





Kαι όχι μόνον των Ορθοδόξων, αλλά ούτε καν των αιρετικών!





ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οι αριστεροί αγνόησαν (ξανά) επιδεικτικά τους νόμους!






Την ώρα που τα νοσοκομεία της χώρας «στενάζουν» με τις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας να λιγοστεύουν επικίνδυνα, απειλώντας ευθέως τη ζωή των ασθενών, εκατοντάδες διαδηλωτές συγκεντρώθηκαν χθες στο κέντρο της Αθήνας, αδιαφορώντας επιδεικτικά για τη δημόσια υγεία.

Παρά τα αυστηρά περιοριστικά μέτρα και την απαγόρευση συγκεντρώσεων στο πλαίσιο της μη περαιτέρω διάδοσης του ιού, μέλη του ΠΑΜΕ, της ΑΔΕΔΥ και της εξωκοινοβουλευτικής Αριστεράς πραγματοποίησαν κανονικά διαδήλωση, σαν να μην υπάρχει πανδημία.

Τι κι αν οι απλοί πολίτες τιμωρούνται με πρόστιμο 300 ευρώ σε περίπτωση που βγουν από το σπίτι τους χωρίς να στείλουν το απαιτούμενο γραπτό μήνυμα στο 13033, οι συνδικαλιστές φαίνεται πως απολαμβάνουν την προνομιακή μεταχείριση των Αρχών.

Δεν μπορεί να εξηγηθεί διαφορετικά το γεγονός ότι οι άνδρες της Αστυνομίας κατά τη διάρκεια της χθεσινής, παράνομης, πορείας, στην οποία συμμετείχαν περισσότερα από 500 άτομα, είχαν απλά τον ρόλο του… παρατηρητή. Όχι μόνο δεν προσπάθησαν να διαλύσουν τη συγκέντρωση, αλλά, όπως φαίνεται και στις σχετικές φωτογραφίες, δεν έγιναν ούτε οι απαραίτητες συστάσεις για την τήρηση των απαιτούμενων αποστάσεων μεταξύ των διαδηλωτών. Μάλιστα, σαν να μην έφταναν όλα τα παραπάνω, στους δρόμους της πρωτεύουσας προκλήθηκε κυκλοφοριακό κομφούζιο, με αποτέλεσμα να ταλαιπωρηθούν ακόμα περισσότερο όσοι ήταν υποχρεωμένοι να πάνε κανονικά στη δουλειά τους ή να μεταβούν στον γιατρό.

Η ειρωνεία της υπόθεσης είναι ότι οι διαμαρτυρόμενοι, που περπατούσαν ο ένας δίπλα στον άλλον, με κάποιους μάλιστα να μη φορούν ούτε τη μάσκα τους, διαδήλωναν για τα… ελλιπή μέτρα κατά του κορονοϊού! Τι μήνυμα έστειλαν, άραγε, στο 13033 οι εκατοντάδες άνθρωποι που γέμισαν χθες τους δρόμους πέριξ της πλατείας Συντάγματος; Για ποιο λόγο οι συνδικαλιστές έχουν ιδιαίτερη μεταχείριση από την Αστυνομία και μάλιστα σε μία τόσο κρίσιμη για τη δημόσια υγεία περίοδο, όπως αυτή που διανύουμε; Θα λογοδοτήσει κανείς από τους συμμετέχοντες στην πορεία εάν σε 14 ημέρες παρατηρηθεί ραγδαία αύξηση των κρουσμάτων στην Αττική; Αυτά και άλλα πολλά ερωτήματα προκύπτουν από τις χθεσινές εικόνες ακραίου συνωστισμού σε μια Αθήνα που μετρά τις πληγές της από τον κορονοϊό, ωστόσο συνεχίζει να δίνει ασυλία τους αριστερούς. Οπως στις 17 Νοέμβρη, έτσι και χθες, έδειξαν ότι όχι μόνο δεν σέβονται τα αυστηρά μέτρα που έχουν επιβληθεί λόγω της πανδημίας, αλλά αδιαφορούν σε εγκληματικό βαθμό για τη δημόσια υγεία.

Πρόκειται για τους ίδιους αριστερούς που την 28η Οκτωβρίου διαρρήγνυαν τα ιμάτιά τους για όσους βγήκαν στους δρόμους κρατώντας ελληνικές σημαίες και πραγματοποίησαν παρελάσεις, παρά τις σχετικές απαγορεύσεις. Τότε όμως, παρά το γεγονός ότι η κατάσταση ήταν σαφώς καλύτερη τόσο σε επίπεδο κρουσμάτων όσο και θανάτων από τον κορονοϊό, η Αστυνομία δεν έκανε τα… στραβά μάτια όπως χθες, που η χώρα μας μέτρησε 2.000 κρούσματα. Τα συμπεράσματα δικά σας…


ΠΗΓΗ