«Συγγνώμη που σας πικράναμε και σας απογοητεύσαμε» (ΒΙΝΤΕΟ)


holargos faneromeni
Τη συγγνώμη που «κανένας υπεύθυνος δεν ζήτησε για το κλείσιμο των εκκλησιών» ανέλαβαν να ζητήσουν την Κυριακή (17/5) της Σαμαρείτιδος από το Χριστεπώνυμο πλήρωμα που επέστρεψε στη θέση του ύστερα από δίμηνη υποχρεωτική απουσία οι εφημέριοι του Καθεδρικού Ιερού Ναού Κοιμήσεως Θεοτόκου Φανερωμένης Χολαργού.
«Ακολουθήσαμε δρόμο πονεμένης σιωπής, έμπονης προσευχής και ακόμη πιο έμπονης λατρείας» ανέφερε μεταξύ άλλων με τρεμάμενη φωνή λίγο πριν την απόλυση ο Προϊστάμενος του Ναού και Γενικός Διευθυντής του Γραφείου Νεότητος της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, Αρχιμανδρίτης π. Συμεών Βενετσιάνος, εκφράζοντας απόλυτα και τους δύο συνεφημερίους του, Πρωτοπρεσβύτερο π. Ιωάννη Καλογερόπουλο και Πρωτοπρεσβύτερο π. Κωνσταντίνο Στούμπο.
Δείτε το βίντεο που ακολουθεί:

Ἀντί μιᾶς ἀμηχάνου "ἀπολογίας" ἐκ μέρους τῆς Διαρκοῦς Συνόδου - Ἅρμοζε περισσότερο ἡ σιωπή καί μία εἰλικρινής συγνώμη!


  
τοῦ κ. Δημ. Κ. Ἀναγνώστου, Θεολόγου

Δυστυχῶς, τά ὅσα δραματικά συνέβησαν κατά τήν τελευταία περίοδο τῆς ἐνσκηψάσης ἐπιδημίας τοῦ Κορωνοϊοῦ, ὅσον ἀφορᾶ στή (μή) ὑπεράσπιση τῆς ἐλευθέρας ἀσκήσεως τῆς Θείας Λατρείας καί τῆς δυνατότητος συμμετοχῆς σ' αὐτήν τοῦ πιστοῦ λαοῦ ἐκ μέρους τῆς ποιμαινούσης Ἐκκλησίας, δέν μπορεῖ νά τά διασκεδάσει καί δή νά τά ἐξαλείψει ἡ ἀτυχής, κατά τό περιεχόμενο, Ἐγκύκλιος πρός τόν Ἑλληνικό λαό τήν ὁποία ἐξέδωσε ἡ Διαρκής Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἓλλάδος, μέ τίτλο «Συνοδικός εὐχαριστήριος λόγος» (Πρωτ. 2092, 15/5/2020, ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 3023) "πού θά ἀναγνωσθεῖ στούς Ἱερούς Ναούς κατά τήν προσεχή Κυριακή 17.5.2020 ἀντί ἄλλου κηρύγματος".
Εὐθέως ἐκφράζουμε τήν ἐκτίμησή μας ὅτι θά ἦταν προτιμοτέρα αὐτοῦ τοῦ συγκεκριμένου κειμένου, ἡ σιωπή! Διότι, ἐάν ἤθελαν τά μέλη τῆς Διαρκοῦς Συνόδου εἰλικρινῶς νά ἀρθρώσουν λόγο ἀληθῶς παρηγορητικό καί ἐνισχυτικό πρός τούς πιστούς καί ὄχι ἁπλῶς ἀπολογητικό-καθησυχαστικό, θά ἐπέλεγαν τήν ἔκφραση μιᾶς συγνώμης, ἀφοῦ αὐτή, ἡ ἀκόμη σπουδαιοτέρα ἐπιλογή τῆς σιωπῆς, λόγῳ ἀδυναμίας ἀρθρώσεως λόγου ἀληθείας, εἶναι σέ αὐτούς, ὡς φαίνεται, ἀδιανόητος.
Ἴσως ἀκουσθεῖ προκλητικό, ἀλλά καλύτερο παράδειγμα καί κήρυγμα δέν θά ὑπῆρχε ἐάν οἱ Ποιμένες ἀναλάμβαναν μέ ταπείνωση τήν εὐθύνη των γιά ὅσα ἄτοπα συνέβησαν καί ἐάν ἔπρατταν αὐτό πού συνήθως ζητοῦν ἀπό τά λογικά πρόβατα τῆς Ἐκκλησίας νά πράττουν ὅταν αὐτά σφάλλουν καί ἁμαρτάνουν, εἴτε ἔναντι τοῦ Θεοῦ, εἴτε ἔναντι τῶν συνανθρώπων τους. Ἀλήθεια, οἱ Ποιμένες ποτέ δέν σφάλλουν ἤ ποτέ δέν ζητοῦν συγνώμη, ἀκόμη καί ὅταν δημοσίως σφάλλουν καί σκανδαλίζουν τό ποίμνιο;
Δέν θά χαράζαμε αὐτές τίς γραμμές, κάτι πού γίνεται εἰλικρινῶς μέ πόνο ψυχῆς καί ὀδύνη, ἐάν τήν προσεχή Κυριακή (17/5/2020) ἐπανερχόμασταν πραγματικά στήν κανονικότητα, γιά τήν ὁποία οἱ Ποιμένες θά εἶχαν ἀληθινά πασχίσει νά ἐξασφαλισθεῖ ἤ καί ἐάν ἔστω ἐδήλωναν ἀποφασισμένοι πλέον νά τό πράξουν στό ἑξῆς.Ἀντ' αὐτοῦ, ὅπως διαβάσαμε στόν Τύπο ἡ ὡς ἄνω Συνοδική Ἐγκύκλιος, ἡ ὁποία ὄχι μόνον δέν μᾶς ἀναπαύει, ἀλλά ὑποδηλώνει τήν παρατεινόμενη ἀνεξήγητη καί ἀπαράδεκτη τακτική καί στάση τῆς μή ὀρθοτομήσεως τοῦ λόγου τῆς Ἀληθείας ἐκ μέρους τῶν Συνοδικῶν Ἱεραρχῶν καί ἐπί τῆς οὐσίας ἐγκαινιάζει τήν ἀπαράδεκτη "νέα κανονικότητα"!
Ἐπειδή δέ, ὅσα ἀπαράδεκτα ἔλαβαν χώρα ἐν ὀνόματι τῆς ἀντιμετωπίσεως τῆς ἐπιδημίας τοῦ Κορωνοϊοῦ, ὅσον ἀφορᾶ στήν Ἐκκλησία καί τόν πιστό λαό, ὄχι μόνο δέν ἀπεκατεστάθησαν ἀλλά παραμένουν καί μάλιστα προβλέπεται νά συνεχισθοῦν ἤ ἐπαναληφθοῦν προσεχῶς, θεωροῦμε ὅτι ἐπιβάλλεται τά δημοσίως πραττόμενα (ἤ λεγόμενα) ἄτοπα, ἔστω καί ἄν προέρχονται ἀπό Ποιμένες, δημοσίως (καί) νά ἐπισημαίνονται.
Γίνετε, λοιπόν, λόγος, στήν ἐν λόγω Συνοδική Ἐγκύκλιο, γιά : "ἀκούσια σωματική ἀπουσία" τῶν πιστῶν ἀπό τή Θεία Λατρεία, γιά "σκληρή καί πικρή περίοδο", γιά "μάτωμα"τῶν Ποιμένων ἐκ τῆς ἀπουσίας τῶν πιστῶν ἐκ τῶν Ναῶν, γιά "ἀβάστακτο πειρασμό" κλπ. Γεννᾶται, ὅμως, εὔλογα τό ἐρώτημα: Ἄραγε κανείς δέν εὐθύνεται γιά ὅλα αὐτά; Μήπως εὐθύνεται ἀποκλειστικῶς καί μόνον ὁ ἰός καί ἑπομένως ὅλα αὐτά ἦταν φυσικό καί ἑπόμενο νά συμβοῦν; Ἐάν ὅμως πιστεύουν κάτι τέτοιο οἱ ὑπογράφοντες τήν Ἐγκύκλιο Ἱεράρχες, τότε πρός τί αὐτό τό ἀπολογητικό ὕφος καί περιεχόμενο τῆς Ἐγκυκλίου; Οἱ ἴδιοι, ἄν ἰσχύει κάτι τέτοιο, δέν ἔχουν καμμία εὐθύνη, οὔτε καί τό Κράτος γιά τά μέτρα πού ἔλαβε (πάντοτε ἀναφερόμαστε σέ ὅ,τι ἀφορᾶ στή ζωή τῆς Ἐκκησίας). Ἐάν, ὅμως, κάτι δέν πῆγε καλά στήν ὅλη ὑπόθεση, ποιό εἶναι αὐτό τό κάτι καί ποιός εὐθύνεται γι' αὐτό καί πότε καί πῶς ἀνέλαβε ἤ θά ἀναλάβει τήν εὐθύνη;
Φοβοῦμαι πώς οἱ Συνοδικοί ἐπιβεβαίωσαν, ἐν προκειμένῳ, τόν ψυχολογικό κανόνα ὅτι ὁ ἀπολογούμενος αὐτο-κατηγορεῖται! Πῶς, ὅμως, γίνεται κάποιος νά ἀπολογεῖται καί νά μήν ἀναλαμβάνει συγχρόνως τήν εὐθύνη του; Δέν κατανοοῦν οἱ σεβαστοί ἱεράρχες ὅτι παραδεχόμενοι (σημ.: αὐτό φαίνεται νά προκύπτει) ὅτι γιά τά ὅσα ὀδυνηρά περιγράφουν εὐθύνεται ὁ ἰός, ἀποδέχονται κατά συνέπεια ὡς ὀρθά καί δικαιολογημένα τά ληφθέντα ὑπό τῶν Ἀρχῶν ἀντισυνταγματικά καί ἀντορθόδοξα μέτρα κλεισίματος τῶν Ναῶν καί ἀπαγορεύσεως τῆς Θείας Λατρείας μέ συμμετοχή τοῦ πιστοῦ λαοῦ; Καί, ἀσφαλῶς, οὔτε ἡ ὀρθολογιστική ἐφεύρεση τοῦ μονάκριβου ἐκπροσώπου των, Σεβ. Ναυπάκτου κ. Ἱεροθέου, περί ἀναγκαστικῆς συμμορφώσεως καί συναινέσεώς των διά νά μή ἐπωμισθοῦν τήν εὐθύνη ἁπώλειας ζωῶν ἤ μᾶλλον τήν "κατηγορία" γιά κάτι τέτοιο, μπορεῖ νά τούς διευκολύνει. [Σημ. ἡμ. : Περί ἐλέγχου τῆς αὐθαιρεσίας τοῦ Κράτους καί τῆς ἀθέσμου καταλύσεως τῆς αὐτοδιοικήσεως τῆς Ἐκκλησίας, οὔτε ψιλός λογισμός!]
Εἶναι λυπηρό καί ἀπογοητευτικό, ἄν ὄχι καί προκλητικό, γιά πολλοστή πλέον φορά καί μετά τά ὅσα ἔχουν συμβεῖ καί τά ὅσα ὄφειλαν οἱ Ἱεράρχες νά ἔχουν διαπιστώσει καί συνειδητοποιήσει, νά κάνουν λόγο, κατ' αὐτήν μάλιστα τή λειψή ἀποκατάσταση τῆς κανονικότητος καί τήν de facto ἄθεσμη καί ἀνίερη παρέμβαση τῆς Πολιτείας στά ἐνδότερα τῆς Ἐκκλησίας (μέ τά ἐντός, πλέον, τῶν Ἱ. Ναῶν καί τῆς Θ. Λατρείας μέτρα καί συστάσεις τῆς πρώτης) γιά: "μετάγγιση τῆς ζωῆς τοῦ Χριστοῦ στίς κατ' οἶκον Ἐκκλησίες", γιά "ἀπόκρουση τῶν πνευμάτων τῆς πλάνης" καί γιά "ἐμπιστοσύνη στήν Ἐκκλησία"!
Ἀλήθεια, τί ἐννοοῦν οἱ Συνοδικοί ἀναφερόμενοι σέ "πνεύματα πλάνης"; Ἔχουν, ἄραγε, τήν τόλμη νά τό διευκρινίσουν, ἀναφερόμενοι ὅμως καί στό τί ἐπ' αὐτοῦ ἔπραξαν καί τί κατάφεραν οἱ ἴδιοι; Ὅταν δέ ἀναφέρονται, σέ ἐμπιστοσύνη στήν Ἐκκλησία, ἐνῶ ἀπευθύνονται στόν πιστό λαό, τί ἤ ποιούς ἐκλαμβάνουν ὡς Ἐκκλησία; Δέν γνωρίζουν ὅτι δέν εἶναι ἄλλο ἡ Ἐκκλησία καί ἄλλο οἱ πιστοί καί ὅτι αὐτά δέν διαχωρίζονται; Ἤ, μήπως ὡς Ἐκκλησία ἐννοοῦν τή Σύνοδο, δηλαδή τούς ἰδίους ἤ γενικῶς μόνον τούς Ποιμένες; Ἐάν αὐτό ἐννοοῦν (ἐσφαλμένως, ἀπό ὀρθοδόξου ἀπόψεως), γιατί δέν τολμοῦν νά τό ποῦν εὐθέως; Μήπως, διότι θά γελοῦν καί τά μικρά παιδιά ἄν ὑποστηριχθεῖ ὅτι αὐτή τήν περίοδο οἱ πιστοί ἔνοιωσαν ἐμπιστοσύνη πρός τούς Ποιμένες των;
Πῶς εἶναι δυνατόν μετά τά ὅσα δραματικά καί τραγικά συνέβησαν, ἰδιαιτέρως κατά τίς ἅγιες ἡμέρες τῆς Μεγάλης Ἑβδομάδος καί τοῦ Ἀγίου Πάσχα, μέ τίς Ρωμαϊκές ἀπαγορεύσεις καί τή σφράγιση τῶν Ναῶν, μέ τίς κουστωδίες ἀστυνομικῶν ὀργάνων καί τίς διώξεις-προσαγωγές τῶν ἀληθινῶν ποιμένων πού τόλμησαν νά πράξουν τό αὐτονόητο καθῆκον των καί ἄλλα φοβερά καί φρικτά, νά τολμοῦν νά ἀναφέρονται μέ λόγους ὅπως: "Σᾶς διαβεβαιώνουμε ὅτι, χάριτι Θεοῦ, παραμένουμε ἄγρυπνοι φύλακες τῶν ὁρίων πού ἔθεσε τό Πνεῦμα τό Ἅγιο, διά τῶν Ἀποστόλων, τῶν Πατέρων καί τῶν Ἁγίων Συνόδων. Κόκκινες γραμμές οὔτε ξεπεράσθηκαν οὔτε θά ξεπερασθοῦν."!!! Οἱ πιστοί δέν εἶναι λωτοφάγοι, οὔτε εὐήθεις!
Καί σά να μήν φθάνουν τά ἀνωτέρω ἄκρως προκλητικά λόγια των, συνεχίζουν τήν προπαγάνδα κακόφωνα καί στόν ἴδιο ἦχο, λέγοντας: "....ἡ προσέλευσή μας στίς κοινές λατρευτικές συναντήσεις μας γίνονται ὑπό τάς προϋποθέσεις πού ἔθεσε ἡ εἰδική ἐπιστημονική ἐπιτροπή γιά τήν πανδημία τοῦ κορωνοϊοῦ, μέ σκοπό τήν διασφάλιση τῆς δημόσιας ὑγείας.....ὡς ἐκκλησιαστικό σῶμα, ὀφείλουμε νά ἐφαρμόσουμε ἐπ’ ἀκριβῶς καί αὐτές τίς συστάσεις. Συνεργασθήκαμε καί συνεργαζόμαστε μέ τήν Ἑλληνική πολιτεία καί μέ τήν εἰδική ἐπιστημονική Ἐπιτροπή, πρός ἀντιμετώπιση τῆς πανδημίας. Αὐτό θά συνεχίσουμε νά κάνουμε. Γι’ αὐτό καί πάλι σᾶς προτρέπουμε σέ πιστή ἐφαρμογή ὅλων τῶν συστάσεων τῆς εἰδικῆς ἐπιστημονικῆς Ἐπιτροπῆς. Θέλουμε, ὅμως, νά γνωρίζετε ὅτι ἡ συνεργασία μας αὐτή σέ καμία περίπτωση, δέν ξεπέρασε ὅρια, τά ὁποῖα ἡ Ὀρθόδοξος πίστη καί ζωή μας, ἀλλά καί ἡ παράδοσή μας ἔχουν θέσει."!!!
Εἶναι μάλιστα τόσο προφανής ἡ ἀποκρυπτομένη σκοπιμότητα αὐτοῦ τοῦ "Συνοδικοῦ Εὐχαριστηρίου λόγου" νά δικαιολογήσει τά ἀδικαιολόγητα καί τόσο ἔκδηλος ὁ συγχρόνως ἀπολογητικός καί συνάμα προκλητικός χαρακτήρας του, ὥστε παραλείπεται παντελῶς καί σκανδαλωδῶς τό πρῶτο καί τό ἐκ τῶν ὧν οὐκ ἄνευ στοιχεῖο μιᾶς ὑποτίθεται Ποιμαντικῆς ἀπευθύνσεως στό πλήρωμα τῆς Ἐκκλησίας ἐν μέσω "ἐπικινδύνου παγκοσμίου πανδημίας" (ὅπως σχεδόν "τρομοκρατικῶς" ἐπαναλαμβανόταν καί συνεχίζεται νά λέγεται ἀπό τά ἀναξιόπιστα ΜΜΕ ἐπί σειρά ἑβδομάδων). Ποιό εἶναι αὐτό; Μά, ἡ προσφυγή καί καταφυγή ἐν προσευχῆ καί μετανοίᾳ στόν Θεό διά τήν ἐξάλειψη τῆς μολυσματικῆς νόσου! Ἀναζητῆστε το καί ἐάν μοῦ διέλαθε καί τό ἐντοπίσετε ἐσεῖς, παρακαλῶ, εἰδοποιῆστε με γιά νά διορθώσω ὡς ἐσφαλμένη τήν ἀνωτέρω ἐπισήμανσή μου!
Ἀντ' αὐτοῦ, ἴσως τοῦ μόνου ἀπαραιτήτου νά ἀναφερθεῖ καί πραγματικῶς ὠφελίμου πράγματος, οἱ Συνοδικοί, ἐγκλωβισμένοι στήν ἐκκοσμικευμένη προσέγγιση τοῦ ὅλου θέματος καί παγιδευμένοι στόν δουλικό φόβο ἔναντι τῶν προσταγμάτων τοῦ Καίσαρος ἀλλά καί τήν κακόδοξη διακήρυξή τους στή λεγομένη "Παραμυθητική Ἐπιστολή"τους ἐν ὄψει τοῦ ἐφετεινοῦ ὀδυνηροῦ ἑορτασμοῦ τοῦ Πάσχα (Πρωτ. 1705, 10.4.2020) ὅτι τό ὑπέρτατο ἀγαθό εἶναι ἡ ὑγεία καί ἡ ἐπίγειος ζωή (!), ἀναφέρονται στούς κεκοιμημένους "ἐκ τοῦ Κορωνοϊοῦ", ἐντελλόμενοι τήν τέλεση (Κυριακάτικα) μνημοσύνου ὑπέρ αὐτῶν, καί δηλώνουν ὅτι προσεύχονται "ἐκτενῶς ὑπέρ τῆς ἐξευρέσεως καταλλήλου θεραπευτικῆς ἀγωγῆς πού θά περιορίσει καί θά ἐξαλείψει τήν πανδημία."! Πάλι καλῶς νά λέμε πού δέν ἔκαναν καί ἀναφορά περί "ἐμβολίων", ὥστε νά μή διαφέρει σέ τίποτε ὁ λόγος τους ἀπό τήν καθημερινή, μέχρι πρότινος, σχετική ἐνημέρωση τῶν κ. κ. Τσιόδρα καί Χαρδαλιᾶ!
Ἐν κατακλεῖδι, κατόπιν ὅλων τῶν ἀνωτέρω πρέπει νά ἐπισημάνουμε καί τήν ἀνάγκη νά ἐξευρεθεῖ κάποιος ἄλλος κειμενογράφος γιά τέτοιες περιπτώσεις, μέ πιό συγκροτημένο τρόπο ἐκφράσεως, πιό ἐμπνευσμένη σκέψη καί μεγαλύτερη θεολογική γνώση καί ἐγκράτεια, ὥστε νά μήν ἐκτίθεται ὁλόκληρο Συνοδικό, ἔστω καί τῆς Διαρκοῦς Συνόδου, σῶμα Ἱεραρχῶν.
Τοῦτο, πέραν τῶν ἄλλων, ἀναφέρεται καί στόν ἐπιλεγέντα τρόπο ὁλοκληρώσεως τοῦ ἐν λόγῳ κειμένου μέ τίς μή σοβαρές καί μή ἁρμόζουσες σέ Συνοδικό κείμενο ἀναφορές, ὅπως τό "σᾶς ὑποδεχόμαστε....στόν Οἶκο τῶν παιδιῶν τοῦ Θεοῦ, στόν δικό σας Οἶκο καί σᾶς εὐλογοῦμε πατρικά ὅλους."καθώς καί τήν παράθεση, σέ νεοελληνική ἀπόδοση ἤ παράφραση, τοῦ Κατηχητηρίου λόγου τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου, ἡ ὁποία διαβάζεται ἀπό τόν Λειτουργό κατά τήν ἀπόλυση τῆς Πασχαλινῆς Θείας Λειτουργίας.
Αὐτῆς τῆς μοναδικῆς γιά τήν Ἑλληνορθόδοξη Παράδοσή μας Λειτουργίας τῆς ἑορτῆς τῶν Ἑορτῶν καί Πανηγύρεως τῶν Πανηγύρεων, τοῦ Ἁγίου Πάσχα, τήν ὁποίαν ἀπό κοινοῦ Κρατικοί καί Συνοδικοί ἐστέρησαν ἐφέτος ἀπό τούς πιστούς! Ἐπιβεβαιώθηκε ἔτσι ἡ λαϊκή ρήση πού λέει ὅτι "ἡ γλῶσσα πάει στό δόντι πού πονάει". Γιά νά μήν ἐπικαλεσθοῦμε τήν ἄλλη ρήση τοῦ θυμοσόφου λαοῦ περί τοῦ...δράστου ὁ ὁποῖος πάντοτε ἐπιστρέφει στόν τόπο τοῦ ἐγκλήματός του!
Κάποιοι ἴσως μᾶς παρεξηγήσουν, ἐπικαλούμενοι τό γνωστόν "τέλος καλό, ὅλα καλά" ἤ τό "ὅ γέγονε, γέγονε" καί ὅτι ἐν τέλει ὀφείλουμε νά συγχωροῦμε. Ἀφήνουμε ἀσχολίαστο τό πρῶτο, διότι δέν ὑπάρχει, ἀκόμη τουλάχιστον, πραγματικό τέλος, οὔτε αὐτό πού φαίνεται ὡς τέλος εἶναι καλό. Ὅσο γιά τό δεύτερο, βεβαιώτατα καί συγχωροῦμε καί ζητοῦμε πρωτίστως ἐμεῖς τή συγχώρηση ὅλων.

Ὅμως, ἐάν προτιμοῦμε νά ἀληθεύουμε πρός πάντας ἐν ἀγάπη, κατά τόν Θεῖο Ἀπόστολο (Ἐφεσ. δ΄ 15), τότε ὀφείλουμε νά γνωρίζουμε ὅτι ὅπου ἐπέρχεται λήθη, δέν ὑπάρχει θέση γιά τήν ἀ-λήθεια! Καί, ἡ ἀλήθεια, κατά τούς Πατέρες, εἶναι καί αὐτῆς τῆς ὁμονοίας προτιμοτέρα! Τό διακηρύσσει ὁ μέγας Χρυσόστομος λέγων: «Μή προτίμα τήν ὁμόνοιαν τῆς ἀληθείας, ἀλλ' ἵστασο γενναίως ὑπέρ αὐτῆς ἕως θανάτου» (Ἰω. Χρυσοστόμου εἰς Ρωμ. ὁμιλ. 22).





Χαρδαλιάς: ''Κανένας κήρυκας του μίσους δεν μπορεί να χαλάσει τη χαρά''

xardalias ambrosios
Ο Υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας Νίκος Χαρδαλιάς έδωσε "πληρωμένη" απάντηση στον Αμβρόσιο χωρίς να τον κατονομάσει.
Ο Νίκος Χαρδαλιάς αφορίστηκε από τον Μητροπολίτη πρ. Καλαβρύτων και Αιγιαλείας αλλά φρόντισε να απαντήσει δεόντως από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Ο Υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας τόνισε χαρακτηριστικά: "Σήμερα είναι μια μέρα χαράς και ελπίδας. Ανοιξαν πάλι οι εκκλησίες μας. Αυτή τη μέρα κανένας κήρυκας του μίσους και της αμάθειας δεν μπορεί να τη χαλάσει".
apantisi xardalia

Η Ιερά Σύνοδος για την ποινή του αφορισμού

dis 2


ΣΗΜΕΙΩΣΙΣ ''ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ'': Προσεχώς θα σχολιάσουμε το λεχθέν: «Κάθε απόφαση καταγνώσεως του αφορισμού εναντίον μέλους της ορθοδόξου Εκκλησίας της Ελλάδος, η οποία δεν εκδόθηκε από την Ιερά Σύνοδο της Ιεραρχίας Της, είναι ανυπόστατη και ανίσχυρη» ώστε να δούμε αν ισχύει ή όχι.....

Κατόπιν σχετικών ερωτημάτων δημοσιογράφων ανακοινώνεται ότι μόνο η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας (Ι.Σ.Ι.) της Εκκλησίας της Ελλάδος, δηλαδή η Ολομέλεια των Μητροπολιτών Της, έχει την αρμοδιότητα επιβολής του αφορισμού σε βάρος μέλους της ορθοδόξου Εκκλησίας της Ελλάδος.
Κατά το άρθρο 4 περίπτωση θ’ του Καταστατικού Χάρτη της Εκκλησίας της Ελλάδος (νόμος 590/1977, ΦΕΚ Α’ 146/31.5.1977): «Η Ι.Σ.Ι. της Εκκλησίας της Ελλάδος αποφαίνεται επί παντός ζητήματος αφορώντος εις την Εκκλησίαν. Ειδικώτερον αύτη: … θ) Αποφασίζει διά την επιβολήν ποινής αφορισμού κατά τα υπό των Ιερών Κανόνων οριζόμενα».
Κάθε απόφαση καταγνώσεως του αφορισμού εναντίον μέλους της ορθοδόξου Εκκλησίας της Ελλάδος, η οποία δεν εκδόθηκε από την Ιερά Σύνοδο της Ιεραρχίας Της, είναι ανυπόστατη και ανίσχυρη.


Εκ του Γραφείου Τύπου της Ιεράς Συνόδου



Αφόρισε Μητσοτάκη, Κεραμέως και Χαρδαλιά ο πρ. Καλαβρύτων Αμβρόσιος

kalabriton ambrosios

Το 'πε και το κανε ο πρώην Μητροπολίτης Αμβρόσιος. Είχε προειδοποιήσει εδώ και 3 ημέρες ότι αν μέχρι και χθες δεν μετάνιωνε η Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως που είπε ότι από το σάλιο μεταδίδεται ο κορονοϊός, άρα -κατ' εκτίμηση του Αμβροσίου εννοούσε η υπουργός την Θεία Κοινωνία) θα την αφόριζε.
Ετσι σήμερα στον Ι. Ν. της Φανερωμένης στο Αίγιο... διάβασε Αφορισμό! Οχι μόνο για την υπουργό. Αλλά αφόρισε και τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, όπως και τον υφυπουργό πολιτικής Προστασίας Νίκο Χαρδαλιά!
Ο αφορισμός έγινε απόντος του Μητροπολίτη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Ιερωνύμου, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες αρκετοί πιστοί έφυγαν από την εκκλησία,.,.. γυρίζοντας την πλάτη στον Αμβρόσιο. Ο ίδιος όμως... δεν έκανε πίσω! Συνέχιζε να διαβάζει τον αφορισμό του.


''Η ΑΓΓΛΙΚΗ ΚΑΤΟΧΗ ΕΠΙΒΟΥΛΕΥΕΤΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΙΝ ΤΩΝ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΩΝ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΙΔΡΥΟΝΤΑΣ ΣΕ ΑΥΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ''



Ένα λίαν επίκαιρο και αρκούντως αυθεντικό δοκίμιο του λόγιου Μοναχού και δεινού κήρυκα Κοσμά Φλαμιάτου, που μέσα από την ξενόδουλη ανασύσταση του -εν τη γενέσει του- Ελληνικού Κράτους, την διαβλητή εγκατάσταση της Βαυαροκρατίας, την δόλια, ως και ωφελιμιστική παρείσφρηση της Αγγλογαλλικής δυναστείας και τις πρώτες εμφυλιακές, μισερές ''καρατομήσεις'' αδούλωτων μαρτύρων προσφέρει στον αναγνώστη την γνησιότητα της Πίστης και την αληθινή Φιλοπατρία. Το πηγαίον και η γνησιότητα του λόγου μοιάζει σαν να ''τυπώθηκε'' μόλις τώρα, με διαφορετικούς ή και ίδιους ευρωπαικούς ''εθνοσωτήρες'', τους ίδιους όμως πάντοτε ασύμμαχους ''συμμάχους'', αυτούς άλλωστε, που οριοθέτησαν και τον πολιτικό ''χρωματισμό'' των πρώτων νεότοκων και πολιτικά εξαρτημένων κομμάτων στην Ελλάδα: το αγγλικό, το γαλλικό και το ρωσικό. Σαν να μην άλλαξε τίποτε. Ραγιαδισμός, υποτακτικότητα και δουλοφροσύνη υπό τον σκιερό ''μανδύα'' του Εθνικού Συντάγματος και της εγκατεστημένης Βασιλείας, που εισήγαγαν στους απονήρευτους Ρωμιούς, ξένα ήθη και νοσηρές, ''διαφωτιστικές'' διδαχές, ώστε να αναγκάσουν ακόμη και αυτόν τον Μακρυγιάννη να γράψει στη διαθήκη του, μιλώντας για ''απατεώνες της πατρίδας του''! Και όπως έγραψε και ο καθηγητής Αλέξιος Παναγόπουλος στο βιβλίο του ''ΚΟΣΜΑΣ ΦΛΑΜΙΑΤΟΣ ΚΑΙ ΠΑΠΟΥΛΑΚΟΣ'': ''Οι ''ψευτοδιαφωτιστές'', που φραγκεμένοι δίδασκαν το πνεύμα της εσπερίας, αναγκάζουν τους πρωτομάρτυρες να καταγγείλουν δημόσια τους ηθικούς αυτουργούς, που κρύβονταν πίσω από τις ύποπτες αναθεωρήσεις του περιβάλλοντος του ρωμαιοκαθολικού Βασιλέα της προτεστάντισσας Βασίλισσας και του ανθέλληνα αντιβασιλέα Μάουερ''. Εύχεσθε!



Γιώργος  Δ. Δημακόπουλος
Δημοσιογράφος





''ΦΩΝΗ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΑΙ ΣΠΟΥΔΑΙΑ
ΕΙΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΙΝ ΤΗΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΕΠΙΒΟΥΛΗΣ, ΕΙΣ ΟΡΘΟΦΡΟΝΑ ΣΥΜΒΟΥΛΗΝ ΔΙΑ ΤΗΝ ΕΚ ΤΟΥ ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΑΣΦΑΛΕΙΑΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΗΝ ΣΩΤΗΡΙΑΝ. ΚΑΙ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΜΕΛΛΟΥΣΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΣ ΤΩΝ ΚΑΘ' ΗΜΑΣ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ''



Εκ του προηγούμενου


Σύστημα της επιβουλής εστίν ίνα προλαμβάνη και φθείρη, ως είπα και ανωτέρω, την βάσιν και την κεφαλήν των επιβουλευομένων εθνών. Επιβουλεύεται όλον τον ορθόδοξον λαόν της Ανατολής του οποίου η Επτάνησος θεωρείται ως κεφαλή, ως έχουσα το πλέον πεπαιδευμένον, συνετόν και γενναίον λαόν, διά τούτο εκείθεν διά του εν Κερκύρα Σεμιναρίου, και άλλων μυρίων ραδιουργιών παρασκεύασε μίαν ικανήν ζύμην του ιδίου αυτής προσηλυτισμού, διά της οποίας προ πολλών ετών ενεργεί την έκτασιν της πλάνης και της κοινής προδοσίας.

Επιβουλεύεται τον κλήρον και την θρησκείαν, προλαμβάνει την Εκκλησιαστικήν Διοίκησιν, και δι' αυτής φθείρει και φέρει εις τον όλισθον της πλάνης, της κοινής προδοσίας, και εις την κατά μικρόν ελάττωσιν και κατάργησιν την ιεραρχίαν και όλον τον κλήρον.

Επιβουλεύεται την κατάργησιν του μοναχικού τάγματος, προλαμβάνει κατά πρώτον τα πλέον επίσημα Μοναστήρια του Κράτους, και καθιδρύει εν αυτοίς Σχολεία της διαφθοράς και της πλάνης, και έπειτα το παράδειγμα τούτων λαμβάνει την έκτασιν και εις όλα τα άλλα. Λαμβάνει σκοπόν ίνα φέρη την διαφθοράν και την πλάνην εις μίαν πόλιν.

Επιχειρεί κατά πρώτον τους πλέον επισήμους και ευγενείς, και την πρωτεύουσαν Εκκλησίαν της πόλεως, εν η ενεργεί΄ και κατατάττονται  ως εφημέριοι και επίτροποι, άνθρωποι εκ του κεκρυμμένου προσηλυτισμού αυτής. Επιχειρεί την στρέβλωσιν του πνεύματος, την διαφθοράν των ηθών και των πεπλανημένην μόρφωσιν της νεολαίας, προλαμβάνει και ετοιμάζει Καθηγητάς τοιούτου σκοπού και νοθεύει κατ' αυτό το τέλος την ύλην, όλην την μέθοδον της διδασκαλίας, και όλην την φιλολογίαν και την φιλοσοφίαν.

Όλα δε ταύτα και τα παραπλήσια τούτοις χρωματίζει συγχρόνως διά των ονομάτων του φωτισμού, του εξευγενισμού και της ελευθερίας, αποκρύπτει και συσκιάζει διά της συστηματικής υποκρίσεως, εκθειάζει δε και συνιστά εις το κοινόν διά της κοινής φήμης.

Εάν που ακουσθή και αναφανή καν ισχνή και μικρά της αληθείας φωνή, ή τι μικρόν δείγμα της αρετής, ευθύς επιφορτίζει εις αυτά, διά του υποκεκρυμμένου αυτής προσηλυτισμού τους εμπαιγμούς, τας συκοφαντίας, τας απειλάς και τον δόλιον διωγμόν, έως ου είτε διά φόβον, είτε δι' άγνοιαν της επιβουλής και του επικειμένου κινδύνου, παύει όλως δι' όλου πας μορφωμένος πας ορθός λόγος και πάσα κατά της επιβουλής αντενέργεια, και εν τοσούτω τα σχέδια ταύτης λαμβάνουσιν ημέρα τη ημέρα περισσοτέραν βάσιν και πρόοδον επαπειλούντα μεγάλας και φρικτάς συμφοράς και το γενικόν της ορθοδοξίας και των ορθοδόξων ναυάγιον.

Ζ'. Εβδόμη αιτία διά την οποίαν ευστοχεί η επιβουλή εστίν επειδή συστηματικώς ουδέποτε ενεργεί κατά πρώτον αυτή αμέσως, αλλ' εμμέσως δι' αυτών των επιβουλευομένων. Αυτούς κινεί ως υπηρέτας και όργανα και φέρουσιν εις καταρτισμόν την οικοδομήν των ιδίων αυτής σχεδίων, και έρχοπνται εις αυτοχειρίαν και παραχωρούσιν εις αυτήν όσα θέλει.

Περί τα μέσα του ιη' αιώνος διά πολλούς θρησκευτικούς και πολιτικούς σκοπούς, η διπλωματία της περί ης ο λόγος εκ της Βρετανίας επιβουλής, επενόηεσε την ανάγκην και τους τρόπους ίνα φέρη, ει δυνατόν την καταστροφήν της Γαλλίας.

Αυτούς τους Γάλλους διά της απάτης εκίνησεν εις εκείνην την τρομεράν και φρικτήν τραγωδίαν, διά της οποίας ησφαλίσθη εις τας Ανατολικάς Ινδίας και εις την Θαλασσοκρατείαν της μεσογείου, έχουσα συνεργούσας εις τούτο και τας άλλας αυλάς, και δι' αυτής της Σκηνής έφερε συγχρόνως τόσα μεγάλα σκάνδαλα και ανωμαλίας εις όλα τα άλλα επιβουλευόμενα Κράτη.

Δεν φαίνεται προς τούτοις έξω του πιθανού, μήπως διά νύξεως και οδηγίας τινός υποκεκρυμμένου αυτής οργάνου, εκίνησε τον Ναπολέοντα εις την κατά της Ρωσσίαν εκστρατείαν, επί σκοπώ ίνα φέρη και την τούτου καταστροφήν και συγχρόνως σκάνδαλα κλόνον και ζημίαν εις την Ρωσσίαν.

Μετά την Σκηνήν της Γαλλίας, κινεί διά των Γάλλων τον διοργανισμόν της φιλικής εταιρίας και την κατά της πίστεως και την κατά του κλήρου συνωμοσίαν, επί σκοπώ ίνα φέρη εις έκβασιν τα περί της Ανατολής υψηλά και λαμπρά αυτής σχέδια, και κινεί συγχρόνως την εκ πασών των αυλών της Δύσεως συνωμοσίαν, κατά πάντων των ορθοδόξων, των οποίων όλων ενεργεί την επιβουλήν, και όλας συγχρόνως κινεί ως εύστοχα και πρόθυμα όργανα.

Εις όλην την σειράν της Ελληνικής επαναστάσεως οικοδομεί την αδράνειαν όλων όλων των άλλων αυλών, και αυτή εν τοσούτη διευθύνει και οδηγεί την Οθωμανικήν Πόρταν διά τον όλεθρον του Ελληνικού γένους και συγχρόνως υποκρίνεται και εις τούτους τον σύμμαχον και προπαρασκευάζει αυτούς ίνα ζητήσωσι την αποκλειστικήν αυτής προστασίαν, την οποίαν και εζήτησαν επισήμως.

Κινεί έπειτα τας αυλάς και αναγνωρίζουσι ουχί την όντως αληθινήν και ελευθέραν των Ελλήνων ανεξαρτησίαν, αλλά την κατά τον τύπον της Επταννήσου υπ' αυτής προστασίαν, ήτις ίνα διασκεδάση την κατά τούτο αντιζηλίαν των άλλων αυλών, παραλαμβάνει επί ψιλώ ονόματι και εκείνην της Ρωσσίας και της Γαλλίας.

Κινεί μετά ταύτα τους Έλληνας εις την πυρπόλισιν του ιδίου στόλου, εις την δολοφονίαν του ιδίου αυτών Πατρός Κυβερνήτου, εις το λεγόμενον Σύνταγμα, και εις τόσα άλλα ολεθριώτατα και απαίσια έργα, όλα τείνοντα εις την απώλειαν και εις τον κατά κράτος αφανισμόν του Ελληνικού γένους, και συγχρόνως κινεί αυτούς διά της απάτης, και σκιρτώσι και πανηγυρίζουσι εις έκαστον τούτων επ' ελπίδι τάχα αισίου μεταβολής των πραγμάτων.

Μετά την δολοφονίαν του Κυβερνήτου, ανοίγει τόσας Σκηνάς και αναλαμβάνει όλην την διεύθυνσιν του βασιλείου της Ελλάδος και όλης της Ανατολής, και από τότε έως του νυν φέρει τόσα άλλα δεινά φανερά τε και αφανή, διά την καταστροφήν των Ελλήνων και εν τοσούτω διά των σπερμολόγων και των εφημερίδων προσάπτουσι την αιτίαν εις τον βασιλέα της Ελλάδος, άλλοτε δε εις την Γαλλίαν, και την Γερμανίαν, εις τον Πάπαν, εις την Ρωσσίαν, και εις αυτούς τους πάσχοντας και επιβουλευομένους Έλληνας.

Συγχρόνως δε εις όλα ταύτα προπαρασκευάζει προ πολλού όλον τον λαόν της Ανατολής, του οποίου ετοιμάζει αδειαλείπτως τον όλεθρον και αφανισμόν, όπως εις πάσαν ενδεχομένην περίστασιν νέας μεταβολής και ανωμαλίας, ζητήση την Αγγλικήν προστασίαν υπέρ πάσαν τας άλλας.

Εν ενί λόγω, όλων των εθνών, επιβουλεύεται κατά το μάλλον και ήττον την πτώσιν και την καταστροφήν εις όλα υποκρίνεται τον φίλον και σύμμαχον και γίνεται αυτοίς οδηγός και διδάσκαλος και κινεί αυτά και ενεργούσι τα όσα τα όσα αυτή θέλει. Γίνεται πλέον επαισθητή και φανερά αυτή η αλήθεια εις όποιον παρετήρησεν απ' αρχής και έμαθεν ακριβώς το σύστημα της επιβουλής κατά την Επτάνησον και κατά το βασίλειον της Ελλάδος.

Πρώτον έργον αυτής από πρώτης αρχής υπήρξεν ίνα προπαρασκευάση όργανα όλα προς αυτή αφοσιωμένα, και έπειτα δι΄αυτών από τότε φέρει εις έκτασιν τον ίδιον αυτής προσηλυτισμόν, ενεργεί την αθρόαν της πίστεως ανατροπήν και προετοιμάζει το γενικόν ναυάγιον.

Αυτή, προς τοις άλλοις πολλοίς, εκίνησεν εμμέσως διά της Γαλλίας την Ελληνικήν Επανάστασιν, και εχύθησαν τόσα αίματα ορθοδόξων, διά μόνον αυτόν τον σκοπόν, ίνα προετοιμάσωσι δηλαδή, είσοδον και αποικίαν του Βρετανικού λαού εις την Ελλάδα και εις όλην την άλλην Ανατολήν ως ματαίως και εν απάτη ελπίζει.

Η Ογδόη αιτία διά την οποίαν ευστοχεί και προοδεύει η επιβουλή υπάρχουσι και σχίσματα τα οποία πάντοτε και συστηματικώς διά της ραδιουργίας ενεργεί εις τους επιβουλευομένους. Η επιβουλή ως είπα και άλλοτε ενεργείται κατά πάντων των εθνών, συστιματικώτερον δε κατά των λαών της Δυτικής Εκκλησίας, μανικώτερον και συστηματικώτερον έτι κατά πάντων των Ορθοδόξων.

Διά τούτο ερεθίζει διά πολλών και ποικίλων ραδιουργιών, τόσον τας αυλάς και τους λαούς του δυτικού δόγματος κατά πάντων των ορθοδόξων, όσον και τούτους κατ' εκείνων. Έχει προς τοις άλλοις υποψίαν μήπως ακολουθήση η της Ανατολικής μετά της Δυτικής Εκκλησίας ένωσις και εκ τούτου προέλθη, ο κίνδυνος γενικώτερος εις όλους τους Λoυθηρο-Καλβινικούς λαούς.

Ένεκα τούτου υπό άλλους απατηλούς λόγους παρέλαβε εις την κατά των Ορθοδόξων συνομωσίαν τας αυλάς της Δύσεως, και έπειτα διά της Γαλλίας ενήργησε τόσα δεινά εις την Ελλάδα, την αποστασίαν της Ρωσσίας εις την Λεχίαν, και τόσας άλλας Σκηνάς. Δι' αυτόν τον σκοπόν διήγειρε διά της ραδιουργίας γενικόν και παγκόσμιον μίσος κατά του τάγματος των Ιησουιτών της Δύσεως, ειδούσα ότι αυτοί ήσαν ικανώτεροι υπέρ πάντας τους άλλους εκεί λαούς εις ανακάλυψιν, εις στηλίτευσιν και εις αντενέργειαν προς τας ραδιουργίας της Λουθηρο-Καλβινικής αιρέσεως.

Δι' αυτόν τον σκοπόν ανεβίβασεν επί του Παπικού θρόνου άνθρωπον εκ του ιδίου αυτής προσηλυτισμού, κατά την πλάνην του θεισμού, και έπειτα ενεργεί πολλά σκάνδαλα της αποστασίας και της πλάνης κατά των ορθοδόξων, και δι' αυτόν τον σκοπόν εκίνησε διά της απάτης τους Βαυαρούς και επεκύρωσαν όσας καινοτομίας και όσα άλλα δεινά η επιβουλή έφερε και ενομοθέτησαν εις το βασίλειον της Ελλάδος, ίνα διεγείρη προς τοις άλλοις και κατά του βασιλέως μίσος και την αποστασίαν.

Συστικατικώτερον δε και μανικώτερον ενεργεί και ερεθίζει αυτά τα σχίσματα μεταξύ των Ορθοδόξων. Έχει πολλά όργανα και σπερμολόγους εις όλας τας επισήμους οικογενείας της Ρωσσίας, προσάπτοντας αδιαλείπτως πολλάς φρικτάς και μεγάλας διαβολάς και συκοφαντίας εις το Ελληνικόν γένος.

Δι' αυτόν τον σκοπόν του μεταξύ Ελλήνων και Ρώσσων αιωνίου σχίσματος και αδιαλλάκτου έχθρας, εκτός μυρίων άλλων ραδιουργιών, αποβλέπει και η διάδοσις της πλάνης, το λεγόμενον Σύνταγμα, η ενεργουμένη ραδιουργία εις σύστασιν δημοκρατίας, ο ερεθισμός εις το πνεύμα της αποστασίας και αναρχίας, και όσας άλλας Σκηνάς εκίνησεν επί Κυβερνήτου. 

Συνεχίζεται



Εκ του βιβλίου του Μοναχού Κοσμά Φλαμιάτου:
''ΦΩΝΗ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΑΙ ΣΠΟΥΔΑΙΑ
ΕΙΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΙΝ ΤΗΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΕΠΙΒΟΥΛΗΣ, ΕΙΣ ΟΡΘΟΦΡΟΝΑ ΣΥΜΒΟΥΛΗΝ ΔΙΑ ΤΗΝ ΕΚ ΤΟΥ ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΑΣΦΑΛΕΙΑΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΗΝ ΣΩΤΗΡΙΑΝ. ΚΑΙ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΜΕΛΛΟΥΣΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΣ ΤΩΝ ΚΑΘ' ΗΜΑΣ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ''
Αθήνα 1849, σελ. 90-93.
Μεταφορά στο διαδίκτυο, στο μονοτονικό σύστημα, με την Γραμματική τάξη της εποχής, επιμέλεια, παρουσίαση ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ.






ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ