Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου 2020

Δερμιτζάκης: Να σταματήσει η Θεία Κοινωνία στο MEGA - Τι απαντά ο Μητροπολίτης Δημητριάδος

Σιγὰ μὴν καθόμαστε νὰ ἀναλύουμε καὶ τὰ αὐτονόητα! Θὰ ὁμιλήσω μὲ ἁπλὰ λόγια. Ἂν δὲν θὲς ἀνθρωπέ μου νὰ κοινωνήσεις ἐπειδὴ φοβᾶσαι, μὴν κοινωνήσεις, δὲν σὲ ἐξαναγκάζει ὁ Θεός! Ἡ Θεία Εὐχαριστία εἶναι τὸ Α καὶ τὸ Ω τῆς Πίστεώς μας. Δίχως αὐτὴν δὲν ἔχει κανένα νόημα νὰ ὑπάρχει πιὰ ἡ Ἐκκλησία καὶ ὅπως προεῖπαν καὶ παλαιοὶ Πατέρες, ἂν καταργηθεῖ ἡ Θ. Κοινωνία τότε ἦλθε καὶ τὸ τέλος....
Προσοχὴ ἂπ ὅλους μας ὅμως τὰ δύο ἄκρα....


Ο καθηγητής Γενετικής του Πανεπιστημίου της Γενεύης Μανώλης Δερμιτζάκης και ο Μητροπολίτης Δημητριάδος Ιγνάτιος μίλησαν στο LIVE NEWS και τον Νίκο Ευαγγελάτο για το θέμα της διακοπής της Θείας Κοινωνίας.
Να αλλάξει προσωρινά ο τρόπος που λαμβάνουν οι πιστοί τη Θεία Κοινωνία λόγω της πανδημίας, πρότεινε ο καθηγητής Γενετικής του Πανεπιστημίου της Γενεύης, Μανώλης Δερμιτζάκης. Συγκεκριμένα ο καθηγητής επέστησε την προσοχή σε ό,τι αφορά τους χώρους λατρείας και του της Θείας Κοινωνίας.
«Δεν είναι κάτι περίεργο, για τους περισσότερους είναι κάτι πολύ λογικό», τόνισε σχολιάζοντας την δήλωσή του.
«Η λογική είναι πολύ απλή, αυτή την στιγμή αντιμετωπίζουμε ένα μεγάλο επιδημιολογικό φορτίο, πλησιάζουμε σε πολύ σοβαρά μέτρα, υπάρχουν μέτρα που καλύπτουν όλες τις πλευρές της ζωής μου, υπάρχει όμως κι ένα κομμάτι που από επιστημονικής άποψης κρύβει πολλές παγίδες και δεν το συζητάμε, γιατί είναι ταμπού, αυτό της Θείας Κοινωνίας. Αν αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο γίνεται μπορεί να αποτέλεσει ένα επιπλέον μέτρο, που θα μειώσει την μετάδοση. Δεν πρέπει να το αντιμετωπίζουμε σαν ταμπού», σημείωσε.
«Είναι η μόνη εκκλησία στον κόσμο που λειτουργεί με αυτά τα χαρακτηριστικά», υπογράμμισε, τονίζοντας ότι σε άλλα μέρη του κόσμου η Θεία Κοινωνία γίνεται με τρόπο υγειονομικά συμβατό.
Η κυβέρνηση δεν πρόκειται να το κάνει ως μέτρο, η ίδια η εκκλησία πρέπει να κινηθεί προς αυτήν την κατεύθυνση.
Ο Μητροπολίτης Δημητριάδος Ιγνάτιος από πλευράς του, τόνισε πως πρόκεται για ένα «καθαρά εκκλησιαστικό θέμα πίστεως που έχει θεολογικές προεκτάσεις» οπότε ζήτησε να το χειριστούν οι ίδιοι.
«Η εκκλησία συμφώνησε να είναι ενωμένη γιατί ενώνει τον λαό. Είναι όμως κρίμα να επανέρχεται το θέμα της Θείας Κοινωνίας. Έχουμε την προσωπική μας εμπειρία. Αν ισχύουν όσα ακούγονται θα έπρεπε μέσα στις εντατικές να είναι μόνο ιερείς κι επίσκοποι», ανέφερε συγκεκριμένα. 
«Δεν πρέπει αυτό το θέμα να διχάσει το λαό», πρόσθεσε και ξεκαθάρισε ότι δεν ισχύει ότι άλλες εκκλησίες ανά τον κόσμο έχουν αλλάξει τον τρόπο τέλεσης της Θείας Κοινωνίας.
Ο Μητροπολίτης, ερωτηθείς για την πρόταση του Αρχιεπισκόπου Αμερικής κ. Ελπιδοφόρος να αλλάξει ο τρόπους της Θείας Κοινωνίας κι αν αυτό θα μπορούσε να εφαρμοστεί στη χώρα, τόνισε: «Αν κάποιος φοβάται ότι θα κολλήσει καλύτερα να μην μεταλάβει. Η Θεία Κοινωνία προϋποθέτει μια πίστη στο μυστήριο».
Ο καθηγητής Γενετικής αναφέρθηκε στη συνέχεια για τις περιπτώσεις ιερέων που νόσησαν αυτήν την περίοδο. «Εγώ παίρνω μια επιστημονική άποψη, που καλύπτει όλο τον φυσικό κόσμο, επομένως έχουμε κάθε δικαίωμα οι επιστήμονες να εξετάζουμε τις συμπεριφορές της εκκλησίας», τόνισε. 

«Ὁ κληρικὸς καὶ τὰ μέσα κοινωνικῆς δικτύωσης»


Ὁμιλία τοῦ Πρωτοπρεσβυτέρου π. Μιχαὴλ Κωνσταντινίδη
«Ὁ κληρικὸς καὶ τὰ μέσα κοινωνικῆς δικτύωσης»

Ἱερατικὴ Σύναξη τῆς Μητροπόλεως
Ἀρχὴ τῆς Ἰνδίκτου 2020

      Σεβασμιώτατε Ποιμενάρχα μας, Μητροπολίτα Ἀττικῆς καὶ Βοιωτίας κ. Χρυσόστομε, ἀγαπητοὶ ἀδελφοὶ καὶ συλλειτουργοί, Ἱερεῖς καὶ Διάκονοι τῆς καθ’ ἡμᾶς Ἱερᾶς Μητροπόλεως.
       Κατόπιν προτροπῆς τοῦ Ποιμενάρχου μᾷς θά ἀναφερθῶ πολὺ συνοπτικὰ σὲ ἕνα δύσκολο ἀλλὰ καὶ πολύπλοκο θέμα: 
«Ὁ κληρικὸς καὶ τὰ μέσα κοινωνικῆς δικτύωσης».
      Ἡ πολυπλοκότητα τῆς ὁμιλίας ὀφείλεται στὸ γεγονὸς ὅτι τὸ διαδίκτυο ἀπὸ μόνο του δὲν εἶναι ἁπλὴ ὑπόθεση, πόσο μᾶλλον ὅταν σὲ αὐτὸ περιπλέκονται τὰ μέσα κοινωνικῆς δικτύωσης, μὲ ὅλα τα θετικὰ καὶ ἀρνητικὰ στοιχεῖα, ἀλλὰ καὶ τὴν παρουσία καὶ ἐνεργὴ δράση τοῦ κληρικοῦ σὲ αὐτά. 
      Μπορεῖ νὰ φαίνεται αὐτονόητο καὶ καθημερινὸ φαινόμενο τῆς ζωῆς τοῦ σύγχρονου ἀνθρώπου καὶ νὰ εἶναι πλέον οἰκεία ἡ παρουσία πολλῶν ἐξ ἡμῶν στὸ διαδίκτυο, δὲν παύει ὅμως νὰ κρύβει κινδύνους καὶ νὰ προϋποθέτει τὴ σωστὴ ἐνημέρωση καὶ τὴ γνώση.
      Ὁ ὅρος «μέσα κοινωνικῆς δικτύωσης» (ἢ ἀλλιῶς social media) ἀναφέρεται στὰ μέσα ἀλληλεπίδρασης καὶ ἐπικοινωνίας ὁμάδων ἀνθρώπων μέσω διαδικτυακῶν κοινοτήτων.
      Γιὰ νὰ κατανοήσουμε, ἔστω ἐπιφανειακά, τα συγκεκριμένα μέσα (καθὼς ἡ βαθύτερη γνώση δὲν εἶναι καθόλου εὔκολη ὑπόθεση) θὰ πρέπει νὰ ἔχουμε εἰκόνα γιὰ τὸ πῶς λειτουργεῖ τὸ διαδίκτυο.  
      Εἶναι γεγονὸς πὼς οἱ περισσότεροι ἀπὸ μᾶς χρησιμοποιοῦμε συνέχεια τὸ διαδίκτυο καὶ δὲν ἔχουμε ἰδέα γιὰ τὸ πῶς λειτουργεῖ, κάτι παρόμοιο μὲ τὸν ἠλεκτρισμό, βάζουμε μιὰ συσκευὴ στὴν πρίζα, ἡ συσκευὴ λειτουργεῖ καὶ δὲν μᾶς ἀπασχολεῖ τὸ πῶς. Ἡ διαφορὰ μὲ τὸ διαδίκτυο ὅμως εἶναι ὅτι γνωρίζοντας, ἔστω ἐπιφανειακὰ, τὸν τρόπο λειτουργίας του θὰ μπορέσουμε νὰ προστατέψουμε ἐμᾶς, τὸ ποίμνιο καὶ τὶς οἰκογένειες.
      Τὸ πρῶτο εἶδος διαδικτύου γνωστὸ ὡς ARPANET ἐγκαταστάθηκε καὶ λειτούργησε γιὰ πρώτη φορὰ τὸ 1969 στὶς ΗΠΑ, καὶ βέβαια δὲν εἶχε καμία σχέση μὲ αὐτὸ ποὺ εἶναι σήμερα.  
      Ὁ περισσότερος κόσμος φαντάζεται ὅτι τὸ διαδίκτυο εἶναι στὸν ἀέρα (cloud) καὶ αὐτὸς εἶναι ὁ μελλοντικὸς στόχος τῶν ἐπιστημόνων, ποὺ ἤδη ὑλοποιεῖται καὶ πρόκειται νὰ μπεῖ σὲ ἐφαρμογὴ μέσα στὴ δεκαετία. Γιὰ τὴν ὥρα τὸ διαδίκτυο εἶναι καλώδιο, τὸ καλώδιο αὐτὸ μπορεῖ νὰ εἶναι θαμμένο στὴ γῆ ἢ ἀκόμη καὶ νὰ βρίσκεται στὸν βυθὸ τῆς θάλασσας. 
      Οὐσιαστικὰ ὅλος ὁ πλανήτης εἶναι δικτυωμένος μὲ τὸ καλώδιο αὐτό. Τὸ μῆκος μάλιστα τῶν καλωδίων τοῦ διαδικτύου εἶναι ἀρκετὸ γιὰ νὰ κάνεις τὸν γύρο τοῦ πλανήτη 22 φορές! 
      Ἐμεῖς λοιπὸν δὲν εἴμαστε κατευθείαν συνδεδεμένοι στὸ καλώδιο, οἱ συσκευές μας (πελάτες – clients)  μέσω ἑνὸς ροῦτερ – δρομολογητὴ- συνδέονται μὲ τὸν πάροχο (τὴν ἐταιρεία ποὺ μᾶς παρέχει τὸ ἴντερνετ) καὶ ὁ παροχος μὲ τὴ σειρά του συνδέεται με τούς ἐξυπηρετητὲς ἢ servers. Δηλαδὴ ὅταν συνδεόμαστε στὸ internet - συνδεόμαστε μέσω τοῦ παρόχου καὶ ὄχι κατευθείαν στὸν server.
      Σημαντικὸ εἶναι νὰ γνωρίζουμε ὅτι ὁποιαδήποτε συσκευή, server, ὁτιδήποτε συνδέεται στὸ διαδίκτυο ἔχει ξεχωριστὴ ἠλεκτρονικὴ ταυτότητα (ip - διεύθυνση Διαδικτυακοῦ Πρωτοκόλλου) καὶ ἔτσι οἱ συσκευὲς δὲν μπερδεύονται μεταξύ τους. Ἐπίσης κάθε συσκευὴ ἀφήνει τὸ δικό της στίγμα στὸ διαδίκτυο. 
      Ὅταν γιὰ παράδειγμα θέλουμε νὰ συνδεθοῦμε μὲ τὸν διακομιστὴ - server τῆς Google ἢ ὅπως ἀναφέρει ἡ νεολαία νὰ «γκουγκλάρουμε» κάτι, τότε  μέσω τοῦ παρόχου μας συνδεόμαστε μὲ τὸν διακομιστὴ -  server τῆς Google. Ὅταν γιὰ παράδειγμα θέλουμε νὰ στείλουμε ἕνα e-mail, ἀνάλογα τὴν ὑπηρεσία ποὺ χρησιμοποιοῦμε, google, yahoo! ἢ ὁποιαδήποτε ἄλλη, μέσω τοῦ παρόχου μας στέλνουμε τὰ δεδομένα στὸν διακομιστὴ server τῆς Google ἢ τῆς yahoo! καὶ ἀπὸ ἐκεῖ τὸ e-mail προωθεῖται στὸν ἄνθρωπο ποὺ ἀπευθυνόμαστε καὶ ἀντίστροφα.  Μεσολαβοῦν ταυτόχρονα ἀμέτρητα χιλιόμετρα ἀπὸ καλώδια, «μεγάλοι» ὑπολογιστὲς παρόχων καὶ ροῦτερς γιὰ ταχύτερη μεταφορὰ δεδομένων, ἔτσι μποροῦμε νὰ στείλουμε ἕνα e-mail στὴν ἄλλη ἄκρη τοῦ πλανήτη, καὶ σὲ λιγότερο ἀπὸ 1 δευτερόλεπτο ὁ χρήστης στὴν ἄλλη ἄκρη, γιὰ παράδειγμα στὴν Ἀμερική, μπορεῖ νὰ λάβει τὸ e-mail ποὺ ἔχουμε στείλει ἐμεῖς ἀπὸ την Ἑλλάδα. Τὸ δίκτυο αὐτὸ οὐσιαστικὰ εἶναι ἕνα τεράστιο δίκτυο καλωδίων καὶ συνδεδεμένων ὑπολογιστῶν μεταξύ τους καὶ γι’ αὐτὸ τὸ λόγο πῆρε καὶ τὸ ὄνομα διαδίκτυο - ἱστός. Νὰ ἐξηγήσουμε πιὸ ἀναλυτικὰ αὐτὴ τὴ διαδικασία εἶναι ἀδύνατον, γιατί εἶναι πολύπλοκη καὶ χρειάζεται σπουδὴ πάνω στὸ ἀντικείμενο. 
      Τὸ ἴδιο ἀκριβῶς συμβαίνει μὲ τὰ μέσα κοινωνικῆς δικτύωσης.
      Τὰ μέσα δικτύωσης, ἄσχετα ἀπὸ τὸν τίτλο ἢ τὶς ὑπηρεσίες ποὺ προσφέρουν, εἶναι διακομιστὲς - servers στὰ ὁποῖα στέλνουμε τὰ δεδομένα μας κι ἐκεῖνοι μὲ τὴ σειρὰ τοὺς παρέχουν τὰ δεδομένα στὸν κόσμο ποὺ ἀπευθυνόμαστε. 
      Εἴτε στέλνουμε γραπτὸ μήνυμα μέσω viber ἢ messenger εἴτε imessage ἢ μέσω ὅποιας ἄλλης ἐφαρμογῆς, τὰ μηνύματα αὐτὰ στέλνονται στοὺς servers τῶν ἑταιρειῶν καὶ ἀπὸ ἐκεῖ παρέχονται στοὺς χρῆστες - τελικοὺς ἀποδέκτες.
      Ἀκριβῶς τὸ ἴδιο ἰσχύει καὶ στὰ κοινωνικὰ δίκτυα, ὅπως τὸ facebook. 
      Σίγουρα τὸ διαδίκτυο καὶ ἡ χρήση του ἔχει ἀλλάξει τὴ ζωή μας κι ἔχει ἀμέτρητα πλεονεκτήματα. Ἡ ἐπικοινωνία καὶ ἡ ταχύτητα ἀνταλλαγῆς πληροφοριῶν εἶναι ἀσύγκριτη μὲ ὁποιαδήποτε ἄλλη ἐποχή. 
      Ὁ σκοπὸς ὅμως τῆς σημερινῆς εἰσήγησης δὲν εἶναι νὰ τονιστοῦν τὰ πλεονεκτήματα καὶ τὰ θετικὰ στοιχεῖα τοῦ διαδικτύου, ἀλλὰ νὰ θίξουμε κάποια ἐπίκαιρα θέματα τῶν μέσων κοινωνικῆς δικτύωσης, ἀκόμη κι ἂν αὑτά  δὲν ἀφοροῦν ἄμεσα τοὺς παρόντες.
      Καὶ τώρα ἂς ἀναπτύξουμε, συνοπτικά ἔστω, ὁρισμένα σημαντικὰ θέματα.
      Ἐξυπακούεται ὅτι δημιουργοῦμε λογαριασμὸ στὰ κοινωνικὰ δίκτυα, γιὰ νὰ συνδεθοῦμε μὲ ἄλλους ἀνθρώπους, τεράστια ὅμως σημασία ἔχει ὁ κληρικὸς νὰ γνωρίζει τὸ τί κάνει καὶ γιατί τὸ κάνει, μὲ ποιοὺς συνδέεται καὶ γιὰ ποιὸ λόγο. Ἀντιλαμβανόμαστε βέβαια ὅτι ἡ λεπτομέρεια αὐτὴ δὲν ἀφορᾶ μόνο στὸν λογαριασμὸ στὰ κοινωνικὰ δίκτυα, ἀλλὰ σὲ κάθε κίνησή μας σὲ ὁποιοδήποτε χῶρο στό διαδίκτυο.
      Ὁ κληρικὸς εἶναι δημόσιο πρόσωπο καὶ ὁ λογαριασμὸς τὸν ὁποῖο δημιουργεῖ εἶναι δημόσιος καὶ ὁτιδήποτε δημοσιεύει εἶναι δημόσιο. 
      Ἂν ἔχουμε ἐνδοιασμοὺς γιὰ κάτι ποὺ πρόκειται νὰ δημοσιεύσουμε, ὅτι δὲν πρέπει νὰ εἶναι ὁρατὸ πρὸς ὅλους, σημαίνει ὅτι δὲν εἶναι κατάλληλο νὰ δημοσιευθεῖ. Ἐξάλλου στὸ διαδίκτυο, καὶ πόσο μᾶλλον στὰ μέσα κοινωνικῆς δικτύωσης, δὲν ἀναφέρουμε κάτι «ἰδιαιτέρως», μὲ ἁπλὰ λόγια ΔΕΝ συζητᾶμε τὰ μυστικά μας. 
      Στὸ διαδίκτυο δὲν ὑπάρχουν μυστικά.
      Ἀντιλαμβανόμαστε ὅτι οἱ «φίλοι» στὸ διαδίκτυο εἶναι φυσικὰ πρόσωπα, κάτι τὸ ὁποῖο ὅμως πρέπει νὰ ἐξακριβώνουμε, διότι κανεὶς δὲν γνωρίζει ποιὸς βρίσκεται πίσω ἀπὸ τὸ πληκτρολόγιο, στὴν ἄλλη πλευρὰ τῆς ὀθόνης, καὶ νὰ ἔχουμε ὑπόψη μας ὅτι τεράστιο ποσοστὸ τῶν λογαριασμῶν στὰ κοινωνικὰ δίκτυα εἶναι ψεύτικοι. Ἔχουν κινδυνέψει ἀμέτρητοι ἄνθρωποι, οἱ ὁποῖοι σχετίστηκαν μὲ ἀπατεῶνες στὸ διαδίκτυο. Ἆς μὴν ἔχουμε λοιπόν τὴν πεποίθηση ὅτι τὸ νὰ ἀντιληφθούμε ποιὸ προφὶλ εἶναι ἀληθινὸ εἶναι εὔκολη ὑπόθεση, ἀκόμα, καὶ γιὰ κάποιον ποὺ ἔχει τὴ γνώση τοῦ τρόπου λειτουργίας τοῦ διαδικτύου.
      Ὅ,τι «ἀνεβαίνει» στὸ διαδίκτυο δὲν «κατεβαίνει» ποτέ… ὁπότε καλὸ εἶναι νὰ γνωρίζουμε ὅτι ὁποιαδήποτε φωτογραφία ἀνεβάζουμε, ὁποιαδήποτε ἀνάρτηση, κείμενο, ἄποψη, σχόλιο στὴ δική μας σελίδα, σὲ ἄλλον χρήστη, μήνυμα, δημόσια προτίμηση, ἐπίπληξη, διαδικτυακὴ συναναστροφή, παραμένει γιὰ πάντα στὸ διαδίκτυο, ἀκόμη κι ἂν ἐμεῖς ἔχουμε διαγράψει τὴ φωτογραφία ἢ τὸ ὅποιο περιεχόμενο. Ὑπάρχει «σύνθημα» γιὰ τὸ διαδίκτυο «Ὅ,τι  “ἀνέβει” στὸ διαδίκτυο δὲν κατεβαίνει καὶ τίποτα δὲν εἶναι κανενός», καὶ ἕνα ἀκόμη «Ὅ,τι κλειδώνει, ξεκλειδώνει». Ὅσο κι ἂν προσπαθοῦν οἱ ἑταιρεῖες νὰ προστατέψουν τὰ εὐαίσθητα προσωπικὰ δεδομένα, τὰ πάντα εἶναι ἐκτεθειμένα ἀνὰ πάσα ὥρα καὶ στιγμή. Ἀκόμη καὶ οί πιὸ ἐξειδικευμένοι τρόποι προστασίας δὲν ἐξασφαλίζουν τὴν ἰδιωτικότητα.
      Ἕνα ἁπλὸ παράδειγμα: Κάνουμε λήψη μιᾶς φωτογραφίας μὲ τὸ κινητό μας τηλέφωνο, τὴν ἀνεβάζουμε στὰ κοινωνικὰ δίκτυα, ἡ φωτογραφία αὐτὴ περιλαμβάνει τὴν ἠλεκτρονικὴ πληροφορία γιὰ τὸ πότε ἔγινε ἡ λήψη, τί ὥρα, τὴν τοποθεσία καὶ πολλὰ ἀκόμη, κάτι ποὺ εἶναι  προσβάσιμο σὲ αὐτὸν ποὺ ἔχει τὴ γνώση. Χρειάζεται εἰδικὴ ἐπεξεργασία τοῦ ἀρχείου, ἔτσι ὥστε ἡ φωτογραφία νὰ ἀνέβει «ἀκίνδυνα» στὸν ἱστό. 
Οὐσιαστικὰ ὁτιδήποτε δημοσιεύουμε στὸ διαδίκτυο
τὸ κοινοποιοῦμε σὲ ὅλον τὸν πλανήτη.
      Στὸ σημεῖο αὐτὸ χρειάζεται καὶ ἡ μέγιστη προσοχὴ ἀπὸ τὸν κληρικό, διότι ὁτιδήποτε δημοσιεύει ἕνας ρασοφόρος προϋποθέτει πνευματικότητα, διαφάνεια, ἠθικὴ ὑπόσταση καὶ ἐγκυρότητα.
      Τὸ περιεχόμενό μας πρέπει νὰ εἶναι πάντα μὲ οὐσία, οὐσία πνευματική. 
      Τὸ μήνυμα στὴν ἀνάρτησή μας πρέπει νὰ εἶναι στοχευμένο καὶ συγκεκριμένο, ἀλλιῶς ἡ σιωπὴ μπορεῖ νὰ περιλαμβάνει πολὺ περισσότερη σοφία καὶ ἡ ἀδράνεια νὰ προσφέρει μεγαλύτερο ὄφελος. 
      Προσοχὴ χρειάζεται καὶ ὁ διάλογος τὸν ὁποῖον ἀνοίγουμε διαδικτυακὰ σὲ δικές μας ἀναρτήσεις μὲ ἄλλους χρῆστες τοῦ διαδικτύου μέσω σχολίων καὶ ἀπαντήσεών μας. Τὸ μήνυμά μας πρέπει νὰ εἶναι σὲ τέτοιο βαθμὸ στοχευμένο, ὥστε νὰ μὴν ἀφήνει περιθώρια γιὰ λαβὲς καὶ καυστικὰ σχόλια ἀπὸ ἄλλους, μὲ ἀποτέλεσμα στὸ τέλος νὰ χαθεῖ ἡ ὅλη οὐσία τοῦ μηνύματος καὶ νὰ διατηρηθεῖ ἕνα ἠλεκτρονικὸ κουτσομπολιὸ ἄνευ οὐσίας καὶ προοπτικῆς. 
      Δὲν δημοσιεύουμε καὶ δὲν κοινοποιοῦμε τὶς συνηθισμένες φωτογραφίες μὲ ἄνθη καὶ διάφορες εὐχές, ὅπως «γλυκὲς καλημέρες» κ.λ.π. - θέματα χωρὶς οὐσία καὶ περιεχόμενο.
      Συχνὰ παρατηροῦμε ρασοφόρους νὰ κάνουν δημοσιεύσεις, οἱ ὁποῖες εἶναι πιὸ ἐκκοσμικευμένες καὶ ἀπὸ αὐτὲς τῶν κοσμικῶν ἀνθρώπων, οἱ ὁποῖοι δὲν ἔχουν καὶ καμιὰ σχέση μὲ τὴν ἐκκλησία.
      Ἕνα ζήτημα ἀκόμη στὸ σημεῖο αὐτὸ, εἶναι τὸ προφὶλ ἑνὸς κληρικοῦ πρὶν τὴν χειροτονία του, τὸ ὁποῖο συνεχίζει νὰ ὑφίσταται  καὶ μετὰ τὴν χειροτονία. Δὲν θὰ τὸ ἀναπτύξουμε περαιτέρω τὸ θέμα αὐτό, ἀλλὰ ὁ νοῶν νοείτω. 
      Ἐξυπακούεται ὅτι οἱ θέσεις ποὺ ἀναπτύσσουμε ὡς κληρικοὶ στὸ διαδίκτυο ταυτίζονται μὲ τὶς θέσεις τῆς Ἐκκλησίας. 
      Προσέχουμε τὰ σχόλιά μας σὲ ἀναρτήσεις ἄλλων χρηστῶν, ἀλλὰ ἐξετάζουμε καὶ τὴν ὅλη ποιότητα καὶ τὸ ἦθος τῆς ἀνάρτησης ὁποιουδήποτε, προτοῦ ἐκφράσουμε τὴν ἄποψή μας δημόσια. 
      Προσπαθοῦμε νὰ τοποθετούμαστε πνευματικὰ χωρὶς κραυγαλέες φράσεις καὶ ἐννοεῖται χωρὶς προσβλητικὰ σχόλια καὶ ἐκφράσεις.  
      Τὸ «διαδικτυακὸ ἀντάρτικο» εἶναι τὸ μεγάλο πρόβλημα τῆς ἐποχῆς μας, ἐκεῖ πού πραγματικὰ «πέφτουν οἱ μάσκες», καὶ διακρίνεται ἕνας τρόπος ἔκφρασης ποὺ μόνο Χριστὸ δὲν θυμίζει.
      Εἶναι εὔλογο καὶ εὐλογημένο νὰ κοινοποιοῦμε ἄρθρα, εἰδήσεις ἀπὸ τὴν τοπική μας Ἐκκλησία, ἀπὸ ἐπίσημες Ἐκκλησιαστικὲς πηγὲς καὶ σὲ καμία περίπτωση ἀπὸ διάφορους ἰστότοπους ἀμφιβόλου προέλευσης, ὅπου δὲν γνωρίζουμε ἐὰν  ἡ είδηδη εἶναι ὄντως ἀληθής.
      Ὁτιδήποτε διαβάζουμε στὸ διαδίκτυο δὲν σημαίνει ὅτι ἀνταποκρίνεται καὶ στὴν πραγματικότητα. Εἰδικὰ στὶς μέρες μας, ὅταν ὁ καθένας διαθετει βῆμα γία νᾷ γράφει ὅ,τι θέλει καὶ νὰ τὸ παρουσιάζει σὰν εἴδηση.
      Εἶναι αὐτονόητο ὅτι δὲν κοινοποιοῦμε ποτὲ στὴν προσωπική μας σελίδα – προφὶλ μας - ὁτιδήποτε ἀπὸ ἄλλους χρῆστες, ὅταν ἡ ἀνάρτησή τους περιλαμβάνει ὑβριστικὸ περιεχόμενο, χυδαῖα σχόλια, ἀκόμα κι ἂν κατὰ τὴν ἄποψή μας ἡ εἴδηση τὴν ὁποία ἐπισυνάπτουν εἶναι σοβαρή. 
      Ἀναλογιστεῖτε το, σὲ μία ἀνάρτηση μὲ ὑβριστικὰ σχόλια νὰ συμμετέχει κληρικὸς καὶ νὰ προσπαθεῖ νὰ ἐκφράσει τὶς θέσεις του… ὅσο καλοπροαίρετο κι ἂν εἶναι τὸ ὅλο ἐγχείρημα, τὸ ἀποτέλεσμα θὰ εἶναι ἀρνητικό.
      Ἄλλο ἕνα φαινόμενο, τὸ ὁποῖο ἐγκυμονεῖ πολλοὺς κινδύνους εἶναι οἱ ὁμάδες στὸ διαδίκτυο. 
      Ὅλοι λίγο-πολὺ συμμετέχουμε σὲ κάποιες ὁμάδες εἴτε εἶναι στὸ viber, εἴτε στὸ facebook, εἴτε στὸ Skype μέ σκοπό τήν ἐπικοινωνία καὶ τὴν ἀνταλλαγὴ πληροφοριῶν. Στὴν καραντίνα ποὺ υποστήκαμε, οἱ ὁμάδες αὐτὲς βοήθησαν στὸ ἔργο τῆς Ἐκκλησίας. 
      Ἐνδεικτικά  αναφέρουμε τήν ἐπικοινωνία τοῦ Ποιμενάρχου μὲ τοὺς κληρικούς, κατηχητὲς καὶ συντελεστὲς τῆς Μητροπόλεώς μας, ἡ ὁποία ἦταν συνεχής. Τὸ κατηχητικὸ ἔργο τῆς Μητροπόλεως  συνεχίστηκε αδιάκοπα και ενισχυσμένο.  Εἴδαμε λοιπόν στὴν πράξη τὰ θετικὰ στοιχεῖα τῆς χρήσης τοῦ διαδικτύου γιὰ ἄλλη μιὰ φορά!  
      Εἶναι ὅμως λυπηρό, ἕως καὶ τραγικό, τό φαινόμενο που τελευταία παρατηρεῖται μέσῳ διαδικτύου ὅταν ὁ κληρικὸς δημιουργεῖ τὶς δικές του «κρυφὲς» ὁμάδες, ἀποκρύπτοντας τὴν ὕπαρξή τους, προωθώντας ὡς αὐθεντία τὰ δικά του προσωπικά μηνύματα καί ὀχί αὑτά τῆς Ἐκκλησίας, δημιουργώντας ὀπαδούς, ἐξαγοράζοντας τὰ δικά του ψυχικὰ κενά ζημιώνοντας τὶς ψυχὲς τῶν ἄλλων. 
 Εἷναι σαφές λοιπόν ὅτι «κρυφό»
καί «διαδίκτυο» δέν συνυπάρχουν.
      Ὅτι ἀναρτᾶται εἷναι φανερό καί μάλιστα πέρα ἀπό τόν έλεγχό μας. Μέσῳ τοῦ διαδικτύου καί τῶν θέσεων που ἐμεῖς εκδηλώνουμε καί επικοινωνούμε διαμορφώνεται μία εἰκόνα, ἡ δική μας εἰκόνα, ὁ τρόπος που λειτουργούμε, σκεφτόμαστε καί φερόμαστε. 
      Τόσο ἡ εἰκόνα μας, όσο καί ὁ τρόπος που σκεφτόμαστε καί φερόμαστε ὅμως, δέν ἀφοροῦν ἐμάς μόνον προσωπικά, ἀλλά τήν Ἐκκλησία, ἐάν θέλουμε νᾷ είμαστε πραγματικά ἄνθρωποι αφιερωμένοι στο έργο που έχουμε αναλάβει. Ἡ τάξῃ, ἡ ἀρχή, οἱ κανόνες καί ὅσα διέπουν τό φέρεσθαι τοῦ κληρικοῦ, ὑφίστανται καί ἐφαρμόζονται καί στην διαδικτυακή μας ζωή καί δράσῃ.
      Ἀδελφοί, ἐφόσον εἴμαστε κληρικοὶ καὶ μάλιστα μὲ ἱερωσύνη, ἐφημέριοι μὲ σημεῖο ἀναφορᾶς, κάθε επικοινωνιακή μας ἐνέργεια στο διαδίκτυο, κάθε δημιουργία ὁμάδας, κάθε πρωτοβουλία, εφόσον αὑτῇ ἐπηρεάζει τήν εἰκόνα καί τῆ θέση τῆς Ἐκκλησίας μας, πρέπει νᾷ γίνεται ἐν γνώσει τοῦ κέντρου τῆς πνευματικῆς μας οἰκογενείας, που εἶναι ὁ ἴδιος ὁ Ποιμενάρχης. 
      Ὁ τρόπος μὲ τὸν ὁποῖον ἐμεῖς σχετιζόμαστε μὲ τὸν πυρήνα τῆς Ἐκκλησίας, ποὺ εἶναι ὁ Ἐπίσκοπος, καὶ μάλιστα ἐκεῖνος ποὺ χειροτόνησε τοὺς περισσότερους ἀπὸ ἐμᾶς, ἔχει ἄμεσο ἀντίκτυπο καὶ στὸν τρόπο μὲ τὸν ὁποῖο τὸ ποίμνιο σχετίζεται μέ μας. Ἀλλὰ καὶ ὁ τρόπος μὲ τὸν ὁποῖον ἐμεῖς σχετιζόμαστε γία παράδειγμα μὲ τὴν ἀδελφότητα τῆς Μονῆς μας ἢ μὲ τὶς οἰκογένειές μας εἶναι ἀντίστοιχος μὲ τὸν τρόπο ποὺ ἐμεῖς σχετιζόμαστε μὲ τὸν Ἐπίσκοπό μας καὶ τὸ ποίμνιο. Εἶναι μία ἀλληλένδετη σχέση σὲ ὅλους τοὺς ἄξονες τῆς ζωῆς μας. Ὁ κανόνας αὑτός, τονίζω, δέν ἐξαιρεῖ τῆ συμπεριφορά μας στο διαδίκτυο.
      Ἂν κάποιος ἀπὸ ἐμᾶς τοὺς κληρικοὺς ἀδυνατεῖ νὰ συνδεθεῖ μὲ τὸ κέντρο, τὸν Ἐπίσκοπο, αὐτὸ δὲν εἶναι ἡ αἰτία τοῦ προβλήματος, ἀλλὰ τὸ ἀποτέλεσμα τῆς μὴ λειτουργικῆς ζωῆς μας. 
      Αὐτὸ εἶναι καὶ τὸ πιὸ ἐπικίνδυνο σημεῖο, ἡ πιὸ ἐπικίνδυνη καμπὴ ἀπὸ τὴν ὁποία θὰ ἐξαρτηθεῖ ἡ ἐπιτυχία ἢ ἡ πνευματικὴ καταστροφὴ τοῦ κληρικοῦ. Διότι ἡ ἀδυναμία σύνδεσης, χωρὶς νὰ τὸ ἀντιληφθοῦμε, δημιουργεῖ στὴ συνείδησή μας τὴν ΙΔΕΑ, τὴν καταστροφικὴ ἰδέα γιὰ τὸν ἑαυτό μας. Σε αὑτῇ τήν περίπτωση  ἀκόμη καὶ ὁ Χριστιανισμὸς στὴν ἀντίληψή μας γίνεται ἰδέα μὲ θεωρητικὴ προσέγγιση καί ποὺ δὲν ἔχει καμία σχέση μὲ τὸ βίωμα.  Ἡ ἰδέα αὐτὴ εἶναι τὸ στοιχεῖο, τὸ ὁποῖο ὁδηγεῖ τὸν κληρικὸ στὰ ἄκρα, εἴτε αὐτὸ εἶναι τὸ ἄκρο τοῦ φανατισμοῦ εἴτε τῆς ἀδιαφορίας. Ἔτσι συναντᾶμε κατὰ καιροὺς κληρικούς, οἱ ὁποῖοι εἶναι οἱ ὀρθοδοξότεροι τῶν Ὀρθοδόξων, οἱ μοναδικοὶ ὁμολογητὲς τῆς πίστεως, οἱ μεγάλοι πατέρες, οἱ σκληροὶ πνευματικοί. Εἶναι οἱ ἀδίστακτοι ἄνθρωποι ποὺ δὲν ὑπολογίζουν οὔτε τὴν Έκκλησία οὔτε τὸν ἱερὸ κλῆρο μπροστὰ στὴν προσωπική τους προβολή˙ εἶναι οἱ φιλόδοξοι καί συνεπῶς ματαιδόξοι ἐκεῖνοι οἱ ὁποῖοι, ὡσὰν ἐθισμένοι, ἔχουν τὴν ἀνάγκη τῆς διαρκοῦς αὐτοπροβολῆς τους ὡς μοναδικὲς αὐθεντίες, ποὺ δημιουργοῦν ὀπαδοὺς μὲ στόχο τὴ χειραγώγησή τους. 
      Εἷναι λοιπόν κί αὑτό, ἀγαπητοί ἀδελφοί, ἔνας μεγάλος κίνδυνος, μία κατιοῦσα, μιᾷ πλασματική καταστάσῃ με πρόσκαιρο μανδύα, στην ὁποία μπορεί νᾷ οδηγηθεί ἔνας ἀφελής ἤ ἔνας ἀλαζόνας, μέσῳ τῆς προβολῆς καί τῆς εύκολης ἐπικοινωνίας που παρέχει τό διαδίκτυο.  
      Στὸ ἄλλο ἄκρο εἶναι οἱ ἀδιάφοροι ρασοφόροι, ποὺ ἰσοπεδώνουν τὰ πάντα καταπατώντας κάθε ἀναστολή, μὲ μόνο στόχο τὸν βιοπορισμό. 
      Καὶ τὰ δύο ἄκρα εἶναι ἀποτελέσματα τῆς ἴδιας ἰδέας.
      Ἀπὸ τὴν ΙΔΕΑ αὐτὴ κινδυνεύουμε ὅλοι μας, ἀνὰ πάσα ὥρα καὶ στιγμή, διότι ἡ ψεύτικη εἰκόνα, τὴν ὁποία σχηματίζουμε γιὰ τὸν ἑαυτό μας, ὅταν πάσχουμε ἀπὸ τὴν ἰδέα, εἶναι αὐτὴ ἡ ὁποία μᾶς ἀπομονώνει καὶ γίνεται ἡ αἰτία τῆς καταστροφῆς μας. 
      Σεβασμιώτατε, ἀδελφοὶ καὶ πατέρες. 
      Οἱ ἡμέρες ποὺ διανύουμε εἶναι ἰδιαίτερα κρίσιμες καὶ δύσκολες. 
      Ἡ συνοχή μας εἶναι ἀναγκαία ὅσο ποτέ, τόσο γιὰ ἐμᾶς ὅσο καὶ γιὰ τὸ δοκιμαζόμενο ποίμνιο τῆς Ἐκκλησίας. Ἡ συνοχὴ αὐτὴ εἶναι τὸ ἀπαραίτητο στοιχεῖο ποὺ πρέπει νὰ προβάλλεται παντοῦ καὶ νὰ εἶναι βίωμα γιὰ ὅλους τόσο στὴν ποιμαντικὴ καὶ προσωπική μας ζωή, ὅσο καὶ στὸ διαδίκτυο καὶ στὰ μέσα κοινωνικῆς δικτύωσης, ποὺ πλέον εἶναι βασικὸς πυρήνας ἐπικοινωνίας. Νὰ μεταφέρουμε τὴν ἀγάπη, τὴ δύναμη, τὴν ἀληθινὴ χαρὰ τοῦ Χριστοῦ, τὴν προοπτικὴ καὶ τὴν ἐλπίδα. 
λοι μαζί, ὡς μιὰ φωνὴ καὶ μιὰ καρδιά, δὲν ἔχουμε νὰ φοβηθοῦμε κανέναν καὶ τίποτα.
«Οὐαὶ τῷ ἐνί…», δηλαδὴ ἀλίμονο σὲ αὐτὸν ποὺ μένει μόνος του καὶ κλείνεται στὸν ἑαυτό του,
εἴτε στὴν πραγματικὴ ἀπομόνωση εἴτε μπροστά σε μιὰ ὀθόνη.
Εὔχεστε.

Αἱ μετά Χριστόν ψευδοπροφητεῖαι




Τοῦ μακαριστοῦ (†) Ἀρχιμ. Ἀρσενίου Κομπούγια
2ον- Τελευταῖον
Ἀληθιναὶ προρρήσεις
Δὲν καταφερόμεθα ἐναντίον ὅλων τῶν προφητειῶν, ἀλλ’ ἐναντίον ἐκείνων, αἱ ὁποῖαι δὲν ἔχουν σαφῆ καὶ ἐπίσημον ἱστορικὴν καταγωγὴν καὶ εἶναι ἀσυνάρτητοι περιγραφαὶ πολέμων καὶ καταστάσεων δημιουργουμένων ὑπὸ Ἑλλήνων καὶ Τούρκων καὶ ἀναφερομένων εἰς τὴν ἐπανάκτησιν τῆς Κωνσταντινουπόλεως καὶ εἰς μακρὰν βασιλείαν τοῦ Κυρίου ἐπὶ γῆς μὲ Ἑλληνικὴν παγκόσμιον κυριαρχίαν.
Ἀντιθέτως ὑπάρχουν ὁράματα καὶ προρρήσεις θαυμάσιαι, μαρτυρούμεναι ὑπὸ τῶν βίων τῶν Ἁγίων καὶ ὑπὸ τῆς ἱστορίας, αἱ ὁποῖαι δὲν ὁμιλοῦν μὲ γλῶσσαν Πυθίας, ἀλλὰ μὲ σαφήνειαν· οὔτε περιστρέφονται γύρω ἀπὸ πολέμους μεταξὺ Ἑλλήνων καὶ Τούρκων. Ἡ ἠθικὴ καὶ θρησκευτικὴ ἐξέλιξις τοῦ κόσμου, ἡ ἁμαρτία, ἡ ἀποστασία καὶ αἱ ἐφευρέσεις ἀποτελοῦν τὰ θέματά των. Ἀποδεδειγμέναι προρρήσεις Ἁγίων εἶναι τοῦ Μ. Παχωμίου, τοῦ Μ. Ἀντωνίου, τοῦ Μωυσέως τοῦ Αἰθίοπος καὶ τοῦ ὁσίου Νήφωνος τοῦ ἀσκήσαντος ἐν Κωνσταντινουπόλει. Ὁ τελευταῖος ὑπολογίζει μὲ τοὺς ἑπτὰ τόμους τῶν αἰώνων (χιλιετηρίδων), ὅτι ὁ Κύριος κλείει τὸν τελευταῖον τόμον εἰς τὸ ἥμισυ (δηλαδὴ εἰς τὰς 6 καὶ ἡμίσειαν χιλιάδας (6.500) ἔτη ἀπὸ Ἀδάμ, περίπου τὸ 2.000), καὶ ἔπειτα θὰ ἔλθῃ νὰ κρίνῃ τὸν κόσμον κατὰ τὴν Δευτέραν Παρουσίαν. Ἐπίσης ὁ ὅσιος Νεῖλος ὁ Μυροβλύτης, ὁ ἐν Ἁγίῳ Ὄρει ἀσκήσας κατὰ τὸ 1.600, παρέδωσε προφητείας τινάς, ἰδίως μετὰ τὴν κοίμησίν του, ἐμφανισθεὶς εἴς τινα μοναχόν.
Μία προφητεία τοῦ Ἁγίου Νείλου, ἔχει ἐπίκαιρον ἐνδιαφέρον καὶ εἶναι ἀντίθετος μὲ ὅλας τὰς ἄλλας προφητείας. Πρῶτον, διότι δὲν ἀναφέρεται εἰς πολέμους μὲ εὐτυχὲς ἀποτέλεσμα ὑπὲρ τῆς Ἑλλάδος καὶ βασιλείαν τοῦ Κυρίου ἐπὶ τῆς γῆς, ἀλλ’ ἀντιθέτως περιγράφει, ὅτι μετὰ τὸ 1.900 ὁ κόσμος θὰ ἀφηνιάσῃ, ὅτι ἄρχεται ἡ γενικὴ ἀποστασία ὁλοκλήρου τῆς ἀνθρωπότητος. Ἐπίσης ὁμιλεῖ διὰ καταπληκτικὰς ἐφευρέσεις τῆς ἐπιστήμης, καθώς καί διὰ τὴν πρωτοφανῆ ἀνηθικότητα, ἀθεΐαν καὶ ἀδιαφορίαν κλήρου καὶ λαοῦ, μὲ ἀποτέλεσμα ὄχι τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ ἐπὶ τῆς γῆς, ἀλλὰ τὴν κολόβωσιν τῶν ἡμερῶν τῆς ἐκ τοῦ ἀντιχρίστου μεγάλης θλίψεως καὶ τὴν ἐπίσπευσιν τῆς παρουσίας τοῦ Κυρίου.
Καὶ ἐρωτῶμεν: Ποία εἶναι πλέον σοβαρὰ προφητεία; Αὐτή, ἡ ὁποία προβλέπει κατὰ τὸν αἰῶνα αὐτὸν τὴν γενικὴν ἀποστασίαν καὶ τὸν ἐρχομὸν τοῦ Ἀντιχρίστου καὶ ἐν συνεχείᾳ τὴν Παρουσίαν τοῦ Κυρίου; Ἤ ὅλαι αἱ ἄλλαι, αἱ ὁποίαι ὅλως ἀντιθέτως προφητεύουν πολέμους καὶ μόνον πολέμους καὶ κατόπιν θαυματουργικὴν ἀλλαγὴν τοῦ κόσμου καὶ ἁγιοποίησιν τοῦ πλανήτου τῇ ἐπεμβάσει τοῦ Κυρίου μὲ εὐτυχῆ Ἑλληνικὴν Χριστιανικὴν βασιλείαν καὶ κοινωνίαν;
Ἐπίσης μὲ τὸ ἴδιον πνεῦμα ὁμιλεῖ καὶ ὁ ὅσιος Νήφων, ἀσκητὴς ἐν Κωνσταντινουπόλει, μὲ τὸ περίεργον ὅραμά του, ποὺ παρουσιάζει τὸν ἐρχομὸν τοῦ Κυρίου εἰς τὸ ἥμισυ τοῦ ἑβδόμου αἰῶνος (χιλιετηρίδος) ἀπὸ δημιουργίας τοῦ Ἀδάμ. Δηλαδὴ ὁλίγον πρὶν ἤ μετὰ τὸ ἔτος 2.000!
Καὶ τέλος, οἱ πολυάριθμοι προρρήσεις τοῦ Ἁγίου Κοσμᾶ, αἱ ὁποῖαι συνεκεντρώθησαν κυρίως ἐκ παραδόσεως ἀπὸ στόματος εἰς στόμα. Τινὲς ἐξ αὐτῶν δύνανται νὰ θεωρηθοῦν παρείσακτοι. Παράδειγμα, ἡ περὶ ἐπανόδου τῶν Τούρκων εἰς τὴν Ἑλλάδα ἕως τὰ Ἑξαμίλια καὶ ἡ καταδίωξις τούτων ἕως τὴν Κόκκινη Μηλιὰ (Μέκκα;). Ἡ προφητεία αὐτὴ ἐν συνεχείᾳ ἀναφέρει ὅτι ἀπὸ τοὺς Τούρκους τὸ ἕνα τρίτον πανικόβλητον θὰ πιστεύσῃ εἰς τὸν Χριστὸν καὶ θὰ σπεύσῃ νὰ βαπτισθῇ, ἕτερον τρίτον θὰ σφραγιασθῇ, καὶ τέλος τὸ ἄλλο ἕν τρίτον θὰ καταφύγῃ εἰς τὰ βάθη τῆς Ἀραβίας. Σημειωτέον, ὅτι τὸ ἕνα τρίτον τοῦ σημερινοῦ πληθυσμοῦ τῆς Τουρκίας εἶναι 13 ἑκατομμύρια. Πρέπει νὰ ἀμφιβάλλῃ κανεὶς περὶ αὐτῆς τῆς προφητείας, ὄχι μόνον διότι φαίνεται τερατώδης, ἀλλὰ καὶ διότι ἀναφέρει αὐτὴν 1.400 περίπου ἔτη πρὸ τοῦ Ἁγίου Κοσμᾶ ὁ Ψευδομεθόδιος. Γεννᾶται τὸ ἐρώτημα, ἄν τὴν ἐπανέλαβεν ὁ Ἅγιος Κοσμᾶς ἤ τὴν προσ­έθεσαν εἰς τὰς γνησίας προφητείας του μεταγενεστέρως ὡς δῆθεν ἰδικήν του. Ἐκτὸς τούτου ὁ Ἅγιος Κοσμᾶς προκειμένου περὶ Τούρκων ὡμίλει συνεσκιασμένως καὶ αἰνιγματωδῶς λόγῳ τοῦ κινδύνου. Πῶς εἰς τὴν προφητείαν αὐτὴν ὡμίλησε τόσον καθαρῶς καὶ διὰ τόσον κακὸν εἰς βάρος τῶν Τούρκων;
Σύγχρονοι θεολογικαὶ ἰδέαι ἀποκλίνουσαι πρὸς τὴν λεγομένην μεσοβασιλείαν
Καὶ σήμερον ἀκόμη τὴν ἰδέαν τῆς μεσοβασιλείας ἤτοι τῆς ἐπικρατήσεως τοῦ Εὐαγγελίου ὡς βιώματος ἐπὶ τῆς γῆς συνεχίζουν ἡμέτεροι καὶ ξένοι θεολόγοι. Ἰδοὺ αἴφνης μία πολὺ παράδοξος ἑρμηνεία Καθηγ. Πανεπιστημίου· «Ἐν τῷ κεφαλαίῳ τούτῳ περιγράφεται πρῶτον, ὁ ἐν τῷ οὐρανῷ ἀντίλαλος τῆς πτώσεως τῆς νοητῆς Βαβυλῶνος, μεθ’ ὅ ἐπακολουθεῖ ἡ ἔνδοξος παρουσία (ἔχομεν λοιπὸν καὶ ἐνδιάμεσον ἔνδοξον παρουσίαν τοῦ Κυρίου καὶ ἑπομένως συνολικὰ τρεῖς), τοῦ Χριστοῦ, ἥτις δὲν πρέπει νὰ συγχέεται πρὸς τὴν ἐπὶ συντελείᾳ τῶν αἰώνων καὶ τῇ παγκοσμίῳ κρίσει τοιαύτην. Πρόκειται περὶ ἀοράτου ἐπεμβάσεως τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ ἐκτάκτου δραστικῆς, διὰ τῆς ὁποίας κατανικᾶται ὁριστικῶς ἡ ἀντίθετος δύναμις τοῦ Ἀντιχρίστου καὶ ἐξασφαλίζεται ἡ θριαμβευτικὴ ἐπικράτησις τοῦ Εὐαγγελίου καὶ ὁ πραγματικὸς ἐκχριστιανισμὸς τοῦ κόσμου καὶ ὁ ἐπὶ μακρὰν περίοδον ἐτῶν (διατὶ ὄχι διὰ πάντα ὡς λέγουν οἱ Χιλιασταί); θρίαμβος τοῦ ἔργου τοῦ Χριστοῦ». (Ἡ Καινὴ Διαθήκη μετὰ συντόμου ἑρμηνείας ὑπὸ Παναγιώτου Τρεμπέλα. Εἰσαγωγὴ εἰς τὸ 19ον κεφάλ. τῆς Ἀποκαλύψεως. Σελὶς 1049. Ἰδὲ καὶ ἐν συνεχείᾳ εἰς τὴν εἰσαγωγὴν τοῦ 20οῦ κεφαλ. Ἀποκαλύψεως τοῦ ἰδίου. σελὶς 1052). Χαῖρε βάθος ἀμέτρητον! Τελευταίως εἶδον τὸ φῶς τῆς δημοσιότητος συγγράμματα καὶ μικρὰ τεύχη Προτεσταντῶν, οἱ ὁποῖοι ὑποστηρίζουν ἑτέραν τερατώδη θεωρίαν, ὡς εἶναι τοῦ Σπύρου Ζωδιάτη, «Ἡ Ἁγία Γραφὴ καὶ ἡ διάσπασις τοῦ ἀτόμου» καὶ τὰ «Διαπλανητικὰ ταξίδια» καὶ τοῦ Ὁμήρου Δουκάνου «Τὸ τέλος τοῦ κόσμου». Τῆς Γερμανίδος Λουθηριανῆς μοναχῆς Basilea Schlink τὰ ὡραῖα βιβλία. «Ἡ κρισιμότης τῶν καιρῶν μας» καὶ «Λίγο πρὶν ἀπὸ τὸν διωγμὸ τῶν χριστιανῶν», τῆς ἰδίας. Ἀκόμη τὰ ἐπίσης ὡραῖα βιβλία τοῦ  ἐν Ἀθήναις Εὐαγγελικοῦ Χρήστου Φραγκοπούλου, «Χάραγμα» καὶ τὸ «Ἐσχατολογικὸ πανόραμα» τοῦ ἰδίου. Δυστυχῶς ὅλοι αὐτοὶ ἐνῶ περιγράφουν θαυμάσια ὅλα τὰ πρὸ τῆς Δευτέρας Παρουσίας γεγονότα, τὰ ὁποῖα καὶ ἐντοπίζουν εἰς τοὺς καιροὺς μας, δὲν παραδέχονται ὅμως ὅτι, ἐν συνεχείᾳ τῆς Δευτέρας Παρουσίας,  θὰ ἐπακολουθήσῃ ἡ συντέλεια τοῦ κόσμου, ἡ ἀνάστασις τῶν νεκρῶν ὡς καὶ ἡ κρίσις καὶ ἀνταπόδοσις. Παραδέχονται ἀνοήτως, ὅτι οἱ πιστοὶ θὰ ἁρπαγοῦν σωματικῶς εἰς ἀπάντησιν τοῦ Κυρίου εἰς ἀέρα, ὁ ὁποῖος θὰ κατέλθῃ σωματικῶς διὰ νὰ βασιλεύσῃ μὲ τοὺς πιστούς του ἐπὶ χίλια ἔτη. Δηλαδὴ διαστέλλουν τὴν παρουσίαν τοῦ Κυρίου μὲ τὴν ταυτόχρονον συντέλειαν τοῦ κόσμου, τὴν ἀνάστασιν τῶν νεκρῶν, ὡς καὶ τὴν κρίσιν καὶ ἀνταπόδοσιν καὶ ἰσχυρίζονται ὅτι τὰ τελευταῖα ταῦτα, θὰ ἐπακολουθήσουν μετὰ τὴν χιλιετῆ βασιλείαν τοῦ Χριστοῦ. Ἑπομένως παραδέχονται τὴν βλάσφημον ἰδέαν τρίτης παρουσίας τοῦ Κυρίου! Μὲ ἕνα λόγο, μᾶς λέγουν ὅτι μετὰ τὴν χιλιετίαν, ὁ σωματικῶς ἐλθὼν εἰς τὴν γῆν Κύριος, θὰ ἀνέλθῃ πάλιν εἰς τοὺς οὐρανοὺς καὶ θὰ παραδώσῃ ἐκ νέου τὴν γῆν μὲ τοὺς δυσ­τυχισμένους κατοίκους της διὰ μερικὰς χιλιετίας, πάλιν εἰς τὴν ἐξουσίαν τοῦ σατανᾶ, διὰ νὰ πλανήσῃ καὶ σοδομοποιήσῃ τὸν κόσμον καὶ μετὰ θὰ ξανακατέλθῃ εἰς τὴν γῆν διὰ τρίτην φοράν… διὰ νὰ κρίνῃ τὸν κόσμον καὶ συγχρόνως ἐγκαταστήσῃ τὴν αἰωνίαν Βασιλείαν Του. Ἀλλὰ ποῦ, εἰς τὴν γῆν, ἤ εἰς τοὺς οὐρανούς; Κύριε ἐλέησον! Πλήρης θαλασσοποίησις καὶ διαστροφὴ τοῦ σατανᾶ!
Τὸ ὅτι ἀνησυχοῦν καὶ γράφουν πολλοὶ καὶ ἐκ τῶν ξένων, δεικνύει ὅτι τὰ σημεῖα, ἔστω καὶ ἐὰν παρερμηνεύωνται ὑπὸ ἄλλων, εἶναι ἀνησυχητικά. Ἀκόμη μὲ τὸ πνεῦμα αὐτό, ὅτι ὄντως ὑπάρχουν σημεῖα προμηνύοντα τὸ τέλος, ἔγραψαν ὁ σεβαστὸς καθηγούμενος τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Λογγοβάρδας Πάρου πατὴρ Φιλόθεος Ζερβάκος καὶ ὁ εὐσεβὴς καὶ νηφάλιος Ἐπίσκοπος Φλωρίνης πατὴρ Αὐγουστῖνος, ὁ ὁποῖος μάλιστα τὸν Ἰούνιον τοῦ 1975 εἰς εἰδικὴν ὁμιλίαν του ἐπὶ τῶν σημείων τῶν καιρῶν ὑπεστήριξεν ὅτι εὑρισκόμεθα εἰς τὰ πρόθυρα τῆς ἐμφανίσεως τοῦ Ἀντιχρίστου καὶ τῆς συντελείας τοῦ κόσμου, ἐπικαλεσθεὶς τὰ ἴδια σημεῖα τῶν καιρῶν, ποὺ καὶ ἡμεῖς ἄλλοτε εἰς εἰδικὸν τεῦχος καὶ τώρα ἐπικαλούμεθα. Κατ’ ἐπανάληψιν δὲ τὸν κώδωνα τοῦ κινδύνου ἔκρουσεν ὁ ζηλωτὴς θεολόγος καὶ φιλόλογος κ. Ν. Σωτηρόπουλος μὲ διάφορα ἄρθρα.




ΤΟ Α΄ ΜΕΡΟΣ ΕΔΩ ΔΕΝ ΤΟ ΠΑΡΑΘΕΤΟΥΜΕ ΔΙΟΤΙ ΗΔΗ ΤΟ ΕΧΟΥΜΕ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙ ΣΤΑ ''ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ''.



ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ





Μητροπολίτης Πειραιώς: H μάσκα είναι προστατευτικό όργανο για να μην γίνεται διασπορά του ιού


 Στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA» παραχώρησε συνέντευξη ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ, που αναφέρθηκε στα ζητήματα της χρήσης μάσκας για τον κορωνοϊό, και στο άνοιγμα των σχολείων.
Ειδικότερα, για το άνοιγμα των σχολείων εν μέσω κορωνοϊού, ο Σεβασμιώτατος σχολίασε ότι η ζωή συνεχίζεται και δεν θα μπορούσε να ανασταλεί η μαθησιακή διαδικασία που είναι οξυγόνο και αναπνοή για τα παιδιά.
«Βέβαια η κατάσταση είναι δύσκολη λόγω της πανδημίας, η οποία είναι εξόχως μεταδοτική. H μάσκα είναι ένα προστατευτικό όργανο για να αποτρέπεται η μετάδοση της λοιμώδους ασθένειας. Συνεπώς είναι κάτι συμβατό με τη λογική και την τάξη των πραγμάτων» σημείωσε.
«Σίγουρα μας προβληματίζει αυτή η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί με την συγκεκριμένη ασθένεια και προσπαθούμε με κάθε τρόπο να αποτρέψουμε τη μεταδοτικότητά της», είπε ο κ.κ. Σεραφείμ αναφερόμενος στα Εκπαιδευτήρια της Μητρόπολης Πειραιώς αλλά και στο Ίδρυμα Προστασίας Νεότητος «Άγιος Γεώργιος-Άγιος Πολύκαρπος» που φιλοξενεί 500 παιδιά.
Ερωτηθείς σχετικά με τους αρνητές μάσκας, απάντησε ότι οι άνθρωποι αυτοί πάσχουν από έλλειψη διακρίσεως. «Ακούγονται τερατώδεις συνωμοσιολογίες και απίθανα και εξωφρενικά πράγματα. Ωστόσο η πραγματικότητα είναι πως έχουμε ανθρώπους διασωληνωμένους από τον κορωνοϊό, και εκατομμύρια κρούσματα και θανάτους σε όλο τον πλανήτη».
Αναφερόμενος σε περιπτώσεις ιερέων που παρακινούν τους πιστούς να μην φορούν μάσκα, τόνισε πως χρειάζεται «διάκριση και σύνεση» στο συγκεκριμένο ζήτημα. «Η μάσκα είναι ένα προστατευτικό όργανο για να μην γίνεται διασπορά του ιού μέχρι να βρεθεί το εμβόλιο», επανέλαβε και τόνισε πως οφείλουμε να ακούμε τους ειδικούς. 
Ο Μητροπολίτης Πειραιώς έκανε τον απαραίτητο διαχωρισμό για την Θεία Κοινωνία.