Δευτέρα 30 Μαΐου 2022

ΤΟ ΠΑΘΗΜΑ ΕΓΙΝΕ ΜΑΘΗΜΑ;

 Αφού είχαμε ξεπουλήσει την Πίστη λόγω του πλήθους των αμαρτιών μας και αφού κρατούσαμε τον χρυσό (χρήμα) στις οικίες μας, ξάφνου θυμήθηκε τον Θεό ο λαός: ''ο Θεός θα σώσει την Πόλη'', κρυφτήκαμε στις εκκλησίες ενθυμούμενοι ''προφητείες'' και νομίζοντας ότι ''θα επέμβαινε άγγελος Κυρίου ο οποίος θα έτρεπε σε φυγή τους εχθρούς με την αστραφτερή ρομφαία του'' κ.α., το τελικό αποτέλεσμα ήτο:





Το πάθημα έγινε μάθημα; Δυστυχώς έως σήμερον όχι!



ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ




ΤΑ ''ΣΗΜΕΙΑ'' ΠΟΥ ΠΡΟΜΗΝΥΑΝ ΤΗΝ ΑΛΩΣΗ......

 Τρίτον, διότι ἔβλεπαν ἕνα φαινόμενο: Ἕνα ἀστραφτερὸ φῶς κατεβαίνοντας ἀπὸ τὸν οὐρανό στεκόταν ἐπάνω ἀπὸ τὴν Πόλι καὶ ὅλη τὴν νύκτα τὴν ἔσκεπε ἀπὸ ψηλά. Μόλις οἱ Τοῦρκοι εἶδαν τὸ φῶς αὐτό, στὴν ἀρχὴ ἔλεγαν ὅτι ὁ θεὸς ὠργίσθηκε ἐναντίον τῶν Χριστιανῶν καὶ θέλει νὰ τοὺς κατακαύση καὶ νὰ τοὺς παραδώση σ’ αὐτοὺς ὡς δούλους. Ἔπειτα ὅμως, ὅταν εἶδαν ὅτι πάντοτε ντροπιασμένοι γκρεμίζονταν ἀπὸ τὰ τείχη καὶ τὶς κλίμακες καὶ ὅτι, ἄν καὶ ἐφάρμοζαν τόσα πολεμικὰ τεχνάσματα, τίποτε δὲν κατώρθωναν, ἀλλὰ καὶ ὅταν ἄκουσαν τὴν ψεύτικη φήμη περὶ τοῦ στόλου τῆς Ἰταλίας καὶ περὶ τοῦ Ἰάγκου, ἄρχισαν πλέον νὰ λένε γιὰ τὸ φῶς ἐκεῖνο ὅτι ὁ θεὸς πολεμάει μὲ τὸ μέρος τῶν Χριστιανῶν, τοὺς προστατεύει καὶ εἶναι συμμαχός τοὺς. Γι’ αὐτὲς τὶς αιτίες ὁ ἀμηρᾶς, ὅπως εἴπαμε, καὶ ὅλος ὁ στρατὸς ἦταν λυπημένος καὶ σκυθρωπός. Σκεπτόταν λοιπόν νὰ σηκωθῆ τὴν ἑπόμενη καὶ νὰ λύση τὴν πολιορκία. Τὸ ἴδιο ὅμως βράδυ τὴν ἑπομένη τοῦ ὁποίου σχεδίαζαν νὰ φύγουν, βλέπουν πάλι, ὅπως συνήθιζε τὸ φῶς νὰ κατεβαίνη ἀπὸ τὸν οὐρανό. Ἀλλὰ δὲν ἁπλωνόταν, ὅπως συνήθιζε προηγουμένως, ὥστε νὰ σταθῆ ἐπάνω ἀπὸ τὴν Πόλι ὅλη τὴν νύκτα· φάνηκε μόνον ἀπὸ μακριὰ καὶ ἀμέσως διασκορπίστηκε καὶ ἔγινε ἄφαντο. Μόλις τὸ εἶδαν αὐτὸ ὁ ἀμηρᾶς καὶ ὅλοι οἱ δικοί του, χάρηκαν πολὺ καὶ ἔλεγαν: "τώρα ὁ θεὸς τοὺς ἐγκατέλειψε ". Τὸ ἴδιο ἀποφάνθηκαν οἱ σοφοὶ καὶ οἱ γραμματιζούμενοι τῆς μιαρῆς, τῆς ἄπιστης καὶ πλανημένης θρησκείας, ὅτι δηλαδὴ τὸ φῶς φανέρωνε πῶς θὰ κερδίσουν τὴν Πόλι. Καὶ ἔτσι ὅλοι εἶχαν καλὲς ἐλπίδες, οἱ ὁποῖες πραγματοποιήθηκαν ἐξ αἰτίας τῶν ἁμαρτιῶν μας.

(Γεωργίου Φρατζή)


(ΣΤΙΒΕΝ ΡΑΝΣΙΜΑΝ, ''Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΝ/ΠΟΛΕΩΣ)






Νεοθωμανική φιέστα Ερντογάν για την άλωση της Πόλης (βίντεο) - «Θα βάλουμε τους σημερινούς βυζαντινούς στα ράφια της ιστορίας»

 Φιέστα, νεοθωμανικού χαρακτήρα στήθηκε στο χώρο του παλιού αεροδρομίου, έξω από την Κωνσταντινούπολη, με αφορμή την Άλωση της Πόλης και  με τον Ερντογάν να ακολουθεί ρητορική μίσους.

Οι εκδηλώσεις ξεκίνησαν στην Αγία Σοφία, όπου και τελέστηκε η μουσουλμανική προσευχή. Στη συνέχεια ο Ταγίπ Ερντογάν πρωταγωνίστησε σε μια κακόγουστη τελετή. 

Δημόσιοι υπάλληλοι, παιδιά σχολείων, μέλη του κόμματος από κάθε γειτονιά της Πόλης μεταφέρθηκαν με κάθε είδους μεταφορικό μέσο ή έφτασαν από μόνοι του καθώς όλα τα μέσα συγκοινωνίας ήταν σήμερα δωρεάν, αναφέρει η ΕΡΤ. Υπολογίζεται ότι 1 εκατομμύριο κόσμος συγκεντρώθηκε στο παλιό αεροδρόμιο, το οποίο με προεδρικό διάταγμα θα μεταμορφωθεί σε ένα τεράστιο εθνικό κήπο.

Ο τούρκος πρόεδρος μίλησε από μια μεγάλη εξέδρα έχοντας δίπλα τη σύζυγό του Εμινέ, τον πρόεδρο της Βουλής και τον ακροδεξιό εταίρο του Μπαχτσελί. Κάλεσε το ενθουσιώδες ακροατήριο να είναι έτοιμο. “Δείξατε ότι είστε έτοιμοι για την Κωνσταντινούπολη, αν θέλει ο Θεός, σε αυτόν τον δρόμο θα βαδίσουμε και προς το 2023. Ο Σουλτάνος Μωάμεθ έθαψε τα όνειρα του Βυζαντίου και πραγματοποίησε τα όνειρα των Μουσουλμάνων για 7 αιώνες. Η κατάκτηση της Κωνσταντινούπολης είναι η σφραγίδα του πολιτισμού μας σε αυτή τη γεωγραφία” είπε ο Ερντογάν.

“Χτίζοντας βήμα-βήμα το όραμά μας για το 2053, είμαστε έτοιμοι να βάλουμε τους σημερινούς βυζαντινούς και τις δολοπλοκίες τους στα σκονισμένα ράφια της ιστορίας” πρόσθεσε. “Πρέπει να ξέρουμε ότι η Κωνσταντινούπολη δεν είναι το μόνο θέμα εδώ. Ο αγώνας για την Αγία Σοφία είναι από μόνος του ένας λόγος για να ξεχυθεί το μίσος στους δρόμους” τόνισε.

“Ο Σουλτάνος ​​Μεχμέτ ο Πορθητής δεν είναι μόνο ο κατακτητής της Κωνσταντινούπολης, είναι επίσης ο κατακτητής της Σερβίας, της Πελοποννήσου, της Αθήνας, της Βλαχίας, της Μολδαβίας, της Βοσνίας, της Ερζεγοβίνης και της Αλβανίας” κατέληξε.

Σημειώνεται ότι ο Τούρκος πρόεδρος, στο αεροπλάνο, κατά την επιστροφή του από το Αζερμπαϊτζάν είχε προχωρήσει εκ νέου σε προκλητικές δηλώσεις κατά της Ελλάδας.και του Έλληνα πρωθυπουργού.

ΦΟΡΤΙΟ ΚΑΙ ΒΑΡΟΣ ΤΗΣ ΓΗΣ…

 

ΔΕΥΤΕΡΑ ΤΟΥ ΤΥΦΛΟΥ

«Ὥσπερ φορτίον καί γεῶδες ἀχθοφόρημα ὡρᾶτο τοῖς ἐν κόσμῳ περιπατῶν ὁ Τυφλός, καί ἐν ταῖς πλατείαις πόδας συντρίβων, τάχα ὡς ὅρασιν τήν ράβδον πλουτῶν˙ ὅθεν καταφεύγει πρός τόν φωτοδότην, ἐξ οὗ λαμβάνει τό φῶς ὁρᾶν, καί ὀφθαλμοῖς αὐτοῦ βλέπειν τόν ποιητήν, τόν καθ’ ὁμοίωσιν αὐτοῦ καί κατ’ εἰκόνα δημιουργήσαντα τήν φύσιν τῶν ἀνθρώπων, ἐκ γῆς τό πρότερον, καί νῦν χοΐ καί πτύσματι, καταυγάσαντα τούτου τάς κόρας, καί δόντα φιλανθρώπως βλέπειν τόν ἥλιον» (απόστ. Αίνων όρθρου ημέρας).

(Περπατώντας ο τυφλός και συντρίβοντας τα πόδια του στις πλατείες, έχοντας ως θησαυρό του τη ράβδο του ως ένα είδος όρασης, φαινόταν στους ανθρώπους του κόσμου σαν φορτίο και βάρος της γης. Γι’ αυτό καταφεύγει προς τον φωτοδότη Κύριο, από τον Οποίο παίρνει το φως της όρασης και να βλέπει με τα μάτια του τον Ποιητή και Δημιουργό, που δημιούργησε καθ’ ομοίωσιν και κατ’εικόνα του Ίδιου τη φύση των ανθρώπων, στην αρχή της δημιουργίας από γη και τώρα από χώμα και φτύσμα, και ο Οποίος καταφώτισε τις κόρες των οφθαλμών του και του έδωσε από την αγάπη Του να βλέπει τον ήλιο).

Με δύναμη ποιητική ο άγιος υμνογράφος περιγράφει τα στάδια που πέρασε ο εκ γενετής τυφλός του Ευαγγελίου, μέχρις ότου θεραπευτεί από τον Κύριο, όχι μόνο σωματικά, αλλά κυρίως και πνευματικά. Πρώτο στάδιο, η οδυνηρή πραγματικότητα στην οποία ζούσε ως αόμματος – μη έχοντας όραση, κυρίως όμως και μάτια˙ άδειες κόγχες ήταν στη θέση των οφθαλμών του. Και η οδύνη του τυφλού, κατά τον υμνογράφο, ήταν διπλή: σωματική πρώτον, γιατί κρατώντας το μπαστούνι του τάχα ως όρασή του συχνά σκόνταφτε και έπεφτε, ιδίως στις πλατείες που ήταν μαζεμένος κόσμος˙ δεύτερον ψυχολογική, γιατί ακριβώς γινόταν, κατά την άποψή του, περίγελως των άλλων ή ακόμη χειρότερα αντικείμενο του οίκτου τους. Ο ποιητής εκφράζει με μοναδικό τρόπο την ψυχολογία του, πλήρη καταθλιπτικών στοιχείων: «είμαι ένα φορτίο για τον κόσμο, ένα βάρος πάνω στη γη!» Ίχνος χαράς και ελπίδας δεν φαίνεται να του δίνει ώθηση για ζωή.

Κι εκεί που όλα είναι γι’ αυτόν «μαύρα» και σκοτάδι, έρχεται το δεύτερο στάδιο: η συνάντησή του με τον Κύριο, ο Οποίος τον πλησιάζει με την άπειρη αγάπη Του, «φιλανθρώπως», για να του δώσει φως και προοπτική, στον κόσμο τούτο αλλά και αιώνια. Ποιες οι κινήσεις του Κυρίου; Ψυχολογικά και πνευματικά, τον απαλλάσσει από οποιαδήποτε ενοχή: δεν είναι αυτός αίτιος λόγω αμαρτίας δικής του ή των γονέων του, για ό,τι του έχει συμβεί. Το αντίθετο: η ύπαρξή του συνιστά την αφορμή για να φανερωθεί η δόξα του Θεού! «Ούτε αυτός αμάρτησε ούτε οι γονείς του, αλλά για να φανερωθούν τα έργα του Θεού μέσα από αυτόν».  Ο αόμματος που στα μάτια των άλλων και τα δικά του θα πρέπει ίσως να μην υπάρχει στον κόσμο είναι στα μάτια του Θεού η ύλη που έχει στα χέρια Του ο Θεός για να λάμψει η δόξα Του! Πόσο οι εκτιμήσεις μας για τον κόσμο, για τους συνανθρώπους μας, για τους εαυτούς μας είναι τις περισσότερες φορές πλανεμένες. Με τι μάτια, διεστραμμένα το συνηθέστερο λόγω της αμαρτίας μας, βλέπουμε εμείς˙ με τι μάτια, καθαρά από την απόλυτη και άπειρη αγάπη Του βλέπει ο ίδιος ο Κύριος!

Κι ακολουθεί το τρίτο και σημαντικότερο στάδιο: ο τυφλός αποκαθίσταται, καθώς γεύεται την εμπειρία του πρώτου ανθρώπου, του Αδάμ: να γίνεται υλικό στα δημιουργικά χέρια του Χριστού που του φτιάχνει μάτια και του δίνει το φως να βλέπει, με αποκορύφωση: να του φωτίσει τα πνευματικά μάτια που ήταν όμως έτοιμα και διψασμένα για τον Δημιουργό τους. Και τα διπλά μάτια του πια: τα σωματικά και τα πνευματικά διανοίγονται. Κι αυτό που αντικρίζει είναι η ομορφιά της δημιουργίας, η ομορφιά της κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν Θεού ανθρώπινης φύσης του, η χαρισματική θέα του Δημιουργού Χριστού, και τότε που έπλασε τον άνθρωπο από τη γη και τώρα που ο Ίδιος του έφτιαξε τους οφθαλμούς.

Δεν ήταν τυχαίος άνθρωπος ο θεραπευθείς τυφλός. Ήταν έτοιμη η καρδιά του να γευτεί τον Δημιουργό της, ήταν ήδη πιστός και «χριστιανός» πριν τον συναντήσει ο Κύριος. Μπρος στο μεγαλείο του ανθρώπου αυτού κλίνουμε γόνυ καρδίας, δοξολογώντας τον Θεό μας. Γι’ αυτό και δεν είναι τυχαίο ότι η Εκκλησία μας τον προβάλλει ως τύπο και για εμάς. Και μας λέει ότι μπορούμε και εμείς να απολαύσουμε τη χαρισματική εμπειρία του και να ανοίξουμε τα μάτια μας, κυρίως τα πνευματικά. Όταν πορευόμαστε εν μετανοία στη ζωή μας. «Έχοντας τυφλωμένα τα μάτια της ψυχής, προσέρχομαι σ’ Εσένα, Χριστέ, όπως ο τυφλός εκ γενετής, κραυγάζοντάς Σου με μετάνοια: Συ είσαι το υπέρλαμπρο φως των εν σκότει της αγνωσίας και της αμαρτίας ανθρώπων» (Κοντάκιο).


ΠΗΓΗ

Κυριακή 29 Μαΐου 2022

ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΟΛΛΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΠΟΥ ΧΑΣΑΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛΗ....

 
«Ξέρετε γιατί ἔπεσε ἡ Κωνσταντινούπολις; Τὸν Μάιο τοῦ 1453, τὶς παραμονὲς τῆς ἁλώσε­­ως, ὁ Κωνσταντῖνος Παλαιολόγος ζήτησε ἀπὸ τοὺς πλουσίους· Ἀδέρφια μου, νῦν ὑπὲρ πάν­των ὁ ἀγών· δὲν ἔχουμε χρήματα γιὰ τὴν ἄ­μυνα, βοηθῆστε σεῖς!… Δὲν τοῦ ἔδωσαν. Καὶ ἐκεῖνος μὲν πῆγε κατὰ θέλημα Θεοῦ. Μετὰ μπῆκαν μέσα οἱ ἀγαρηνοί, βρῆκαν στὰ πλουσιόσπιτα πιθάρια μὲ χρυσᾶ νομίσματα καὶ τὰ λεηλάτησαν· ἀντὶ νὰ τὰ φᾶνε τὰ παιδιὰ τοῦ Χριστοῦ, τὰ ἔφαγαν τὰ παιδιὰ τοῦ διαβόλου».


(†) ἐπίσκοπος Αὐγουστῖνος



Ἀπομαγνητοφωνημένη μεγάλη ἑσπερινὴ ὁμιλία, ἡ ὁποία ἔγινε στὴν αἴθουσα τοῦ συλλόγου «Τρεῖς Ἱεράρχαι» (ὁδ. Μενάνδρου 4, Ἀθήνα) τὴν 30-4-1961. Καταγραφή, ἐπιλογὴ μέρους καὶ περιληπτικὴ μεταγλώττισις 26-4-2022.

569η επέτειος από την Άλωση της Πόλης – Πρωινή τελετή των Τούρκων στην Αγία Σοφιά

 

Διάφορες εκδηλώσεις αναμένονται σήμερα για την 569η επέτειο της Άλωσης της Πόλης που για την Τουρκία εορτάζεται ως “Φέτιχ” (Κατάκτηση).

Στο παλιό αεροδρόμιο Ατατούρκ στην Κωνσταντινούπολη, το οποίο σύμφωνα με απόφαση του Ρεντζέπ Ταγίπ Ερντογάν θα μετατραπεί σε Εθνικό Πάρκο, θα γίνει σήμερα το απόγευμα ειδική τελετή για την Κατάκτηση της Πόλης που θα συνοδεύεται με μαζική φύτευση δένδρων, όπως ανακοινώνεται στην ατζέντα της τουρκικής Προεδρίας.

H 569η επετειος της Άλωσης γιορτάστηκε στην Αγία Σοφία με ειδική τελετή σήμερα το πρωί με το πρώτο εζάνι, την πρώτη μουσουλμανική προσευχή της ημέρας. Την ειδική τελετή διοργάνωσε η Διεύθυνση Θρησκευτικών Υποθέσεων και την ανάγνωση του Κορανίου έκανε ο επί κεφαλής της Διεύθυνση Αλί Ερμπάς ο οποίος έκανε και την πρώτη μουσουλμανική προσευχη στη τελετή μετατροπής της Αγίας Σοφίας σε τέμενος πριν από 2 χρόνια.

Ο χώρος της Αγίας Σοφίας ήταν ασφυκτικά γεμάτος από τα χάραμα από χιλιάδες πιστούς, Μετά την προσευχή στο λόγο του ο Ερμπάς τόνισε πόσο σημαντικό ήταν το γεγονός ότι βρισκόταν στην Αγία Σοφία ως τέμενος 569 χρόνια μετά την κατάκτηση της Κωνσταντινούπολης και πρόσθεσε ότι «όπως η κατάκτηση της Πόλης δόθηκε σε αυτό το έθνος πριν από 569 χρόνια, ελπίζω ο Κύριός μας να ανοίξει τις καρδιές μας στη συγχώρεση του Κυρίου μας στο μέλλον».

Τουρκία – Ανταπόκριση: Αριάνα Φερεντίνου


Ο ΟΙΚ. ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ (ΒΙΝΤΕΟ)

 

oikoumenikos esfi

Την εσπέρα της 28ης Μαΐου 2022 ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος επισκέφθηκε το αντιπροσωπείο της Ιεράς Μονής Εσφιγμένου στις Καρυές του Αγίου Όρους, δείχνοντας την αγάπη του προς την αδελφότητα της Μονής και την συμπαράστασή του στον αγώνα που αυτή διεξάγει υπέρ της αποκατάστασης της εκκλησιαστικής τάξης στο έδαφος της Μονής.

Τον Οικουμενικό Πατριάρχη συνόδευαν οι μητροπολίτες Μιλήτου κ. Απόστολος, Γαλλίας κ. Δημήτριος και Κιλκισίου κ. Βαρθολομαίος, ο Μέγας Εκκλησιάρχης κ. Αέτιος, ο Πολιτικός Διοικητής του Αγίου Όρους κ. Αθανάσιος Μαρτίνος, ο κ. Γεώργιος Κουμουτσάκος ως εκπρόσωπος της Ελληνικής Βουλής και ο σύμβουλος της κυβέρνησης σε θέματα ακριτικών περιοχών και Αγίου Όρους κ. Αλκιβιάδης Στεφανής.

Ο ηγούμενος της Μονής σε συγκινησιακό κλίμα εξέφρασε την «αναστάσιμη» χαρά του για την επίσκεψη του Οικουμενικού Πατριάρχη και απευθυνόμενος προς τον Παναγιώτατο είπε πως «παρά τις ψευδείς διαβεβαιώσεις της Ελληνικής Πολιτείας και τις ψευδείς υποσχέσεις», για άλλη μια φορά η αδελφότητα τον υποδέχεται στο αντιπροσωπείο, παρά τον πόθο που είχε να τον υποδεχθεί στο κεντρικό κτήριο της Μονής.

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος ανταπάντησε πως κάνει προσπάθειες υπέρ της Μονής, «υπέρ του δικαίου, υπέρ της εκκλησίας, υπέρ του αγαθού του Αγίου Όρους, διότι η τελική επίλυσις του προβλήματος Εσφιγμένου θα είναι επ' αγαθώ πάντων.

Επ' αγαθώ της λογικής, της δικαιοσύνης, της κανονικής τάξεως, της ηθικής, κ.ο.κ.» και προσέθεσε πως το Οικουμενικό Πατριαρχείο «δεν θα πάψει να εργάζεται προς αυτή την κατεύθυνση και αισιοδοξούμε ότι θα έρθει αυτή η ώρα». Τέλος, ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος εξέφρασε την πίστη του πως «το δίκαιο και η αλήθεια εις το τέλος υπερισχύει».

Στην συνέχεια ακολούθησε ανταλλαγή δώρων μεταξύ ηγουμένου της Μονής και Οικουμενικού Πατριάρχου και κέρασμα στο εσφιγμενίτικο αρχονταρίκι επ' ευκαιρίαν της υπερτριακονταετούς πατριαρχικής διακονίας.

Εκ της Ιεράς Μονής Εσφιγμένου



O EΠΙΣΚΟΠΟΚΕΝΤΡΙΣΜΟΣ....

Βλέποντας χθες την λυπηρή ομιλία του Οικ. Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου, ακούσαμε δια ακόμη μία φορά τα σχετικά που αφορούν τα καθήκοντά προς τον Επίσκοπο. Φυσικά είδαμε πολλούς να διαφωνούν με τα λεγόμενά του, ειδικά παλ/τες. Όμως το φαινόμενο αυτό του Επισκοποκεντρισμού, που μεταμορφώνεται σε ''υπακοή προς τον Επίσκοπο'', δεν είναι μόνον ιδίωμα των Νεοημερολογιτών, αλλά και των Παλαιοημερολογιτών! Τα ίδια (με μικρές διαφορές), λέγουν και οι Παλ/τες! Η φωνή της Εκκλησίας είναι ο Επίσκοπος! Αν δεν κάνεις υπακοή σε αυτόν, τότε δεν κάνεις στην Εκκλησία! Αν δεν κάνεις υπακοή σε αυτόν τότε κάνεις στο θέλημά σου, δηλαδή στον διάβολο κ.α. Βέβαια όταν γράφεις κατά των νεοημερολογιτών, είναι όλα ανεκτά και καλά, αν τολμήσεις όμως και γράψεις τα ίδια για τους Παλ/τες (μην τολμήσεις και γράψεις κατά), ξαφνικά τα γραφόμενα είναι απαράδεκτα και προσβλητικά, δεν υπάρχει σεβασμός και υπακοή, και και και...... Βέβαια, καμία από τις δύο αυτές πλευρές δεν ομιλεί για την διάκριση, δηλαδή το πότε εφαρμόζεται η υπακοή και πότε όχι, και πολλά άλλα που ήδη τα ξέρετε. Και οι δύο πλευρές δυστυχώς εις την ουσία χρησιμοποιούν το ''οικονομία για εμάς, ακρίβεια για τους άλλους''..... Η διαφορά είναι ότι η μία πλευρά αιρετίζει και η άλλη νεωτερίζει (εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων), σήμερα εν έτει 2022.

Καταλήγουμε τελικά κλείνοντας και λέγοντας ότι το μόνο που απομένει να πούμε είναι καλή μετάνοια σε όλους μας ενώπιον του φοβερού βήματος, που μπορεί να έρθει οποιαδήποτε ώρα και στιγμή, και όσον αφορά τις προϋποθέσεις περί υπακοής, έχουν ήδη αποσαφηνισθεί από τους πατέρες της εκκλησίας μας αποφεύγοντας τα άκρα.....

ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ: Η ΕΙΡΗΝΟΠΟΙΗΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ ΣΥΝΑΡΤΑΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΑΛΟΓΟ ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥΣ

 


 ΑΜΠΕ

«Η ειρηνοποιητική δράση των θρησκειών, συναρτάται σήμερα με την ειρήνη των ιδίων των θρησκειών μεταξύ των, με τον διάλογο των θρησκειών και τη συνεργασία των επ’ αγαθώ του ανθρώπου», τόνισε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, ο οποίος κήρυξε την έναρξη του διεθνούς συνεδρίου για την συμπλήρωση (το 2021) 30 χρόνων διακονίας του, το οποίο διοργανώνουν η Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ και το Πατριαρχικό Ίδρυμα Πατερικών Μελετών.
«Διακονούμε τον διάλογο τούτο και εν τη πεποιθήσει ότι συμβάλλομεν εις την ενίσχυση της εμπιστοσύνης, εις την δύναμη και την αποτελεσματικότητα του διαλόγου γενικότερα, αλλά και στην αντιμετώπιση του αντιδιαλογικού θρησκευτικού φονταμενταλισμού, αυτής της νοσηράς θρησκευτικότητος, η οποία τροφοδοτεί το μίσος και τη βία», πρόσθεσε.
Μιλώντας στην εναρκτήρια συνεδρία, που έγινε στην αίθουσα τελετών του ΑΠΘ, ο Οικουμενικός Πατριάρχης υπογράμμισε ότι στη γνήσια θρησκευτική πίστη, υπάρχουν τα κίνητρα για συμβολή, όχι μόνο στην εσωτερική, πνευματική ειρήνη, αλλά και στην εξωτερική ειρήνη και στην υπέρβαση της επιθετικότητας και της βίας στην κοινωνία.
Ο κ. Βαρθολομαίος εξήρε την προσφορά και τις πολυσχιδείς δραστηριότητες του Πατριαρχικού Ιδρύματος Πατερικών Μελετών, με έδρα την μονή Βλατάδων στην Ακρόπολη της Θεσσαλονίκης, το οποίο χαρακτήρισε καύχημα της Μεγάλης Εκκλησίας.
Επισήμανε ότι η μελέτη των Πατέρων της Εκκλησίας, δεν αποτελεί στροφή στο παρελθόν, αφού αυτοί ανήκουν διαχρονικώς στον πυρήνα της Ορθοδόξου ζωής και ταυτότητάς μας και η ενασχόληση με αυτούς δεν παράγει συντηρητισμό. «Όσοι ημέτεροι και ξένοι είδαν την μελέτη της πατερικής σκέψεως ως άγονον προσκόλληση εις παρωχημένα θεολογικά πρότυπα...ή ακόμη ως ιδεολογικό όπλο κατά των Οικουμενικών Διαλόγων, δεν κατανόησαν το πνεύμα και τον δυναμισμό τους», ανέφερε.
Τόνισε ότι πολλά οφείλει η σύγχρονη ορθόδοξη θεολογία στον Άγιον Όρος και πρόσθεσε ότι ο μοναχισμός δεν είναι κίνημα παρά την Εκκλησία, ή πάνω από την Εκκλησία, αλλά σάρκα από τη σάρκα της και καύχημά της. «Ο μοναχικός βίος είναι ασκητική υπακοής εις την καθολική αλήθεια της Εκκλησίας και εις την κατεύθυνσή της προς την ερχομένην Βασιλείαν», σημείωσε.
Ο Οικουμενικός Πατριάρχης επισήμανε ότι οι σύγχρονοι καιροί έχουν ανάγκη θεολογικής μαρτυρίας, που δεν στενεύει τον νου και την καρδιά, αλλά ανοίγει τους ορίζοντες. Μίλησε για «δεκαθλητάς θεολόγους», ανθρώπους με κατάρτιση και αφοσίωση στην Εκκλησία, που καλούνται να εκφράζουν «τας σωτηριώδεις αληθείας της χριστιανικής πίστεως με τη γλώσσα κάθε συγκεκριμένης εποχής».
Η Ορθόδοξη θεολογία «δίδει εν τω παρόντι την φιλόθεον και φιλάνθρωπο μαρτυρία της έναντι των μεγάλων σύγχρονων προκλήσεων, τεχνολογικών, οικονομικών, περιβαλλοντικών, κοινωνικών, πολιτικών, πολιτισμικών, ηθικών και θρησκευτικών και των συναφών απειλών της ιερότητος και της ωραιότητος του ανθρωπίνου προσώπου, προβάλλει έναντι του ατομοκεντρισμού την κοινότητα και την σχέση, απέναντι στην μαζοποίηση και στην μετατροπή του ανθρώπου εις μετρήσιμον μέγεθος, την ελευθερία, την μοναδικότητα και απόλυτη αξία του κάθε ανθρώπου, υπογραμμίζει την ειρηνοποιητική ισχύ και την ειρηνευτική αποστολή της θρησκείας και την αναγκαιότητα του διαθρησκειακού διαλόγου», υπογράμμισε.
Αναφέρθηκε στην ανάγκη να συνυπάρξουν η δημιουργική συνάντηση με το διαφορετικό και η συνεπέστερη γνώση και καλλιέργεια του δικού μας πολιτισμού. «Οφείλουμε» σημείωσε «να αναπτύξουμε μια θεολογία της διαφοράς, εν συναρτήσει με μια θεολογία της παγκοσμιότητας».
Ο κ. Βαρθολομαίος επισήμανε ότι είναι αναγκαίος ο διάλογος με τον κόσμο εντός του οποίου η Εκκλησία ζει και κινείται, «αλλά δεν ταυτίζεται με αυτόν, ούτε τον αγνοεί». Τόνισε δε, ότι η Εκκλησία, «είναι μεταμορφωτική δύναμη για τον κόσμου, όχι αντι-κόσμος».
Για τη διοργάνωση του συνεδρίου συνεργάστηκαν το υπουργείο Εσωτερικών - τομέας Μακεδονίας-Θράκης η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ο δήμος Θεσσαλονίκης, οι μητροπόλεις της Θεσσαλονίκης, η Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών και η Φιλόπτωχος Αδελφότητα Ανδρών Θεσσαλονίκης.
Το «παρών» έδωσαν ο υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας-Θράκης, Σταύρος Καλαφάτης, η υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ζέτα Μακρή, ο αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος, Ιερώνυμος, ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος, ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, ο πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα, Τζορτζ Τσούνης, ο πρύτανης του ΑΠΘ, Νίκος Παπαϊωάννου, ο πρώην αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Ευάγγελος Βενιζέλος, βουλευτές, ιεράρχες και εκπρόσωποι αρχών.

Γ.Χ.


ΠΗΓΗ

Πέμπτη 26 Μαΐου 2022

Συνάντηση Επισκόπου Μελιτηνής με τον Αρχιεπίσκοπο Καντερβουρίας

melitinis canderbury 1

Στο Διαμαντένιο Ιωβηλαίο (60 έτη) του νέου Καθεδρικού Ναού του Κόβεντρι προσεκλήθη ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Μελιτηνής κ. Μάξιμος, την Τετάρτη 25 Μαΐου.

Ο Θεοφιλέστατος συναντήθηκε στον Καθεδρικό Ναό και αργότερα στην Επισκοπική Κατοικία του Αγγλικανού Επισκόπου του Κόβεντρι, με τον Αρχιεπίσκοπο Καντερβουρίας κ. Justin Welby, τον Επίσκοπο Coventry και τον Επίσκοπο Warwick.

Ο Επίσκοπος Μελιτηνής μετέφερε τους θερμούς χαιρετισμούς του Σεβασμιωτάτου Αρχιεπισκόπου Θυατείρων και Μεγάλης Βρεταννίας κ. Νικήτα και της Ελληνορθόδοξης Κοινότητας της πόλεως.

Τον Θεοφιλέστατο Επίσκοπο Μελιτηνής κ. Μάξιμο συνόδευσαν ο Πρωτοπρεσβύτερος κ. Θεόδωρος Πολυβίου και ο Πρόεδρος της Ελληνορθόδοξης Κοινότητας Κόβεντρι κ. Άλεξ Παντελή.

Ο παλαιός ιστορικός Αγγλικανικός Καθεδρικός του Κόβεντρι καταστράφηκε ολοσχερώς μετά από ανελέητο βομβαρδισμό της πόλεως από τους Γερμανούς στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Ο νέος Καθεδρικός της Αγγλικανικής Εκκλησίας οικοδομήθηκε δίπλα στα ερείπια του παλαιού.

melitinis canderbury 5

melitinis canderbury 1


melitinis canderbury 1

melitinis canderbury 1

melitinis canderbury 1




ΠΗΓΗ

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΑΝΤΙ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΣΤΟ ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ

 

Ἐν Ἁγίῳ Ὄρει τῇ 11.5/24.5.2022

τῶν Ἁγίων Κυρίλλου καί Μεθοδίου

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΑΝΤΙ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΣΤΟ ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ

Ἐν ὄψει τῆς ἐπισκέψεως τοῦ πατριάρχου Βαρθολομαίου στὸ Ἅγιον Ὄρος πολλοὶ Κελλιῶτες Πατέρες ἐπιθυμοῦμε νὰ ἐκφράσουμε τὴν διαμαρτυρία καὶ τὴν λύπη μας γιὰ ὅσα διαρκῶς καὶ ἀκαταπαύστως μέχρι σήμερα λέγει καὶ πράττει εἰς βάρος τῆς Ἁγίας Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, τῆς μόνης Μιᾶς, Ἁγίας, Καθολικῆς καὶ Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας.

Δὲν θὰ ἀναφερθοῦμε σὲ ὅσα αἱρετίζοντα ἔχει διατυπώσει πρὶν ἀπὸ τὴν ψευδοσύνοδο τοῦ Κολυμπαρίου τῆς Κρήτης (2016), ποὺ εἶναι πάμπολλα καὶ ἔχουν καταγγελθῆ ἀπὸ ἐπιφανεῖς κληρικοὺς καὶ θεολόγους. Θὰ ὑπενθυμίσουμε σύντομα τὰ τῆς ψευδοσυνόδου καὶ τὰ μετὰ ἀπὸ αὐτήν. Λίγο πρὶν ἀπὸ τὴν ἀντορθόδοξη αὐτὴ σύναξη, ποὺ δὲν ἐκπροσωποῦσε οὔτε τοὺς μισοὺς Ὀρθοδόξους, καὶ ἀπὸ πλευρᾶς ἀριθμοῦ ἐπισκόπων καὶ ἀπὸ πλευρᾶς πληθυσμοῦ τῶν πιστῶν, διαμαρτυρηθήκαμε μὲ κείμενο ποὺ εἶχε τριακόσιες (300) ὑπογραφὲς Ἁγιορειτῶν, μεταξὺ τῶν ὁποίων καὶ ἕξι (6) Ἡγουμένων. Σύμφωνη ἦταν καὶ ἡ Ἱερὰ Κοινότης μὲ δικό της κείμενο κατὰ τῶν ἀποφάσεων τῆς «Συνόδου». Μετὰ τήν «Σύνοδο» πολλοὶ Πατέρες ὑποχώρησαν λόγῳ τῶν ἀπειλῶν καὶ πιέσεων τοῦ Φαναρίου, ἐνῶ ἄλλοι, καὶ στὸ Ἅγιον Ὄρος, στὴν Ἑλλάδα καὶ σὲ ἄλλες Ὀρθόδοξες χῶρες, ὅπως καὶ πολλοὶ λαϊκοί, προχώρησαν στὸ ἱεροκανονκό τους δικαίωμα (31ος κανὼν Ἁγίων Ἀποστόλων καὶ 15ος κανών Πρωτοδευτέρας ἐπὶ Μ. Φωτίου) νὰ διακόψουν στὶς ἀκολουθίες τὴν μνημόνευση τῶν ἐπισκόπων ποὺ δέχθηκαν τὶς ἀποφάσεις τῆς ψευδοσυνόδου, ἡ ὁποία ἐκκλησιοποίησε τὶς αἱρέσεις, δέχθηκε δηλαδὴ νὰ ὀνομάζονται οἱ αἱρέσεις ἐκκλησίες. Καὶ μόνον γιὰ τὸν λόγο αὐτὸ ἡ σύναξη τοῦ Κολυμπαρίου ἔπαυσε νὰ εἶναι ἀληθινὴ Σύνοδος καὶ θεωρεῖται ψευδοσύνοδος, οἰκουμενιστικὴ καὶ κακόδοξη.

Μετὰ ἀπὸ τὸ φοβερὸ αὐτὸ πλῆγμα στὴν Ὀρθόδοξη Πίστη, ποὺ κατεδάφισε τὴν Ὀρθόδοξη Δογματικὴ Παράδοση, καὶ ἀκύρωσε τοὺς ἐναντίον τῶν αἱρέσεων ἀγῶνες, τὶς διδασκαλίες καὶ τὶς ἀποφάσεις τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων, τῶν Ἁγίων Πατέρων καὶ τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων, ἡ παπικῆς προελεύσεως πρωτειομανία καὶ ἀλαζονεία τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου προκάλεσε τὸ δεύτερο μετὰ τὴν αἵρεση, ἀλλὰ χειρότερο καὶ μεγαλύτερο, πλῆγμα, ἐπεμβαίνοντας στὴν Οὐκρανία σὲ ξένη δικαιοδοσία, μὲ συνέπεια, ἀντὶ νὰ βοηθήσει στὴν διόρθωση τοῦ τοπικοῦ σχίσματος, τὸ διηύρυνε καὶ τὸ ἐπεξέτεινε στὸ σύνολο τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας. Στὴν δικαιολογημένη ἀντίδραση τῆς Ρωσικῆς Ἐκκλησίας, στὴν δικαιοδοσία τῆς ὁποίας εἰσέβαλε, ἐμπίπτοντας στὸ κανονικὸ παράπτωμα τῆς εἰσπήδησης στὸν χῶρο ἄλλης τοπικῆς αὐτοκέφαλης ἐκκλησίας, ἀπήντησε, καταργώντας τοὺς Ἱεροὺς Κανόνες καὶ τὴν ἐκκλησιαστικὴ εὐταξία, ὅτι ὡς Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης ἔχει δικαίωμα καὶ καθῆκον νὰ ἐπεμβαίνει παντοῦ, διαστρέφοντας τό «πρωτεῖο τιμῆς» σέ «πρωτεῖο ἐξουσίας», κατὰ τὸ αἱρετικὸ παπικὸ πρότυπο. Ἡ ἱερατικὴ καὶ ποιμαντικὴ ἀξιοπιστία τοῦ πατριάρχου ἐξανεμίσθηκε, πολὺ περισσότερο ὁ συντονιστικός του ρόλος στὶς σχέσεις τῶν τοπικῶν αὐτοκεφάλων ἐκκλησιῶν, ὅταν ἐρωτηθεὶς γιὰ τὸ πῶς ἀντιμετωπίζει τὴν ἐκ μέρους τῆς Μόσχας διακοπὴ μνημόνευσης τοῦ ὀνόματός του στὶς ἀκολουθίες ἀπήντησε μὲ τὸ ἀπρόσμενο, ἀγοραῖο καὶ καθόλου ἀγαπητικὸ καὶ εἰρηνικό, ποὺ ἐξέπληξε τοὺς πάντες, «Σκασίλα μου, ἂν δὲν μὲ μνημονεύουν οἱ Ρῶσοι».

Τὸ ἀξιοσημείωτο καὶ προσβλητικὸ γιὰ τὴν ἀνεξαρτησία καὶ θεϊκὴ αὐτοτέλεια τῆς Ἐκκλησίας εἶναι τὸ ὅτι καὶ στὴν ψευδοσύνοδο τοῦ Κολυμπαρίου καὶ στὸ ψευδοαυτοκέφαλο τῶν σχισματικῶν τῆς Οὐκρανίας ἀναμείχθηκε ἡ Ἀμερική, συνεργαζόμενη μὲ τὸν Οἰκουμενικὸ Πατριάρχη. Τελικὰ διερωτᾶται κανεὶς ἂν ἔπαυσε ὁ Πατριάρχης νὰ ἐνεργεῖ ὡς ἐκκλησιαστικὸς ποιμένας ἢ ἔχει μεταβληθῆ σὲ συνεργάτη διπλωματικῶν καὶ πολιτικῶν διεργασιῶν τῶν ἀρχόντων τοῦ κόσμου.

Προστέθηκε τώρα στὶς διαιρετικές, ἀντισυνοδικὲς ἐνέργειες τοῦ Φαναρίου, χωρὶς πανορθόδοξη συνεννόηση καὶ προετοιμασία, ἡ εὐχαριστιακὴ κοινωνία μὲ τοὺς σχισμαστικοὺς ψευδομακεδόνες τῶν Σκοπίων, μὲ εἰσβολὴ καὶ εἰσπήδηση πάλιν στὸ ἔδαφος τῆς αὐτοκέφαλης ἐκκλησίας τῆς Σερβίας.

Στενοχωρούμαστε πραγματικὰ γιὰ τά «ἐπιτεύγματα» καὶ «κατορθώματα», τοῦ ἐπισκόπου μας, τὸν ὁποῖον οἱ κοσμικοὶ ἄρχοντες κολακεύουν καὶ ἐγκωμιάζουν, διότι ἐξυπηρετῖ τὰ σχέδια τους. Πρόσφατο «ἐπίτευγμα» ἡ ἐνυπόγραφη δήλωσή του μὲ ἐκπροσώπους αἱρετικῶν ψευδοεκκλησιῶν, περὶ τοῦ ὅτι θὰ ἐπιδιωχθῆ τὸ 2025, μὲ ἀφορμὴ τὴν συμπλήρωση 1700 ἐτῶν ἀπὸ τὴν Α´ ἐν Νικαίᾳ Οἰκουμενικὴ Σύνοδο (325), νὰ ὁρισθεῖ κοινὸς ἑορτασμὸς τοῦ Πάσχα, οὐσιαστικῶς μὲ καταστρατήγηση καὶ παράβαση τῶν ἀποφάσεων τῆς Νικαίας. Ἀφοῦ δὲν σέβεται τοὺς Ἁγίους Ἀποστόλους καὶ τὶς Οἰκουμενικὲς Συνόδους, θὰ σεβαστεῖ τὸ Ἅγιον Ὄρος, καὶ τὶς εὐαισθησίες τῶν ἀσκουμένων καὶ διαμαρτυρομένων; Ἤδη ἔχει ἀποφασισθῆ ἡ ἐνίσχυση τῆς ἀστυνόμευσης καὶ παρακολούθησης τῶν Ἁγιορειτῶν, κατὰ τὴν συνάντηση τοῦ Πρωθυπουργοῦ μὲ τὸν Πατριάρχη, μετὰ τὴν ὁποία ξεκίνησε ἡ λειτουργία τῆς «Διεύθυνσης Ἀστυνόμευσης τοῦ Ἁγίου Ὄρους», ἕνας ἀπὸ τοὺς στόχους τῆς ὁποίας ἐκτιμοῦμε ὅτι θὰ εἶναι ἡ ἐκδίωξη τῶν διαμαρτυρομένων καὶ ἀνθισταμένων Μοναχῶν.

Ἐπειδή, λοιπόν, παρακολουθοῦμε μὲ μεγάλο προβληματισμὸ καὶ ὀδυνηρὴ ἀνησυχία τὰ εἰς βάρος τῆς Ὀρθοδοξίας λεγόμενα καὶ πραττόμενα τοῦ Πατριάρχου Βαρθολομαίου, ἐμεῖς, ὡς Κελλιῶτες Μοναχοὶ τοῦ Ἁγίου Ὄρους, θεωροῦμε ἀπαράδεκτη τὴν ἐπίσκεψή του στὸ Περιβόλι τῆς Παναγίας, στὴν Κιβωτὸ τῆς Ὀρθοδοξίας, ὅπως καὶ κάθε ἱεροπραξία μαζί του, καὶ παρακαλοῦμε τὴν Ἱερὰ Κοινότητα νὰ τοῦ διαβιβάσει τὴν ἀντίθεση αὐτὴ καὶ διαμαρτυρία μας καὶ νὰ πράξει καὶ ἐκείνη τὰ δέοντα. Προσευχόμαστε στὸν Κύριό μας, Ἰησοῦ Χριστό, καὶ στὴν Ἔφορο τοῦ Ἁγίου Ὄρους, Ὑπεραγία Θεοτόκο, νὰ ἐπέμβουν σωτηρίως, ὥστε νὰ σταματήσει ἡ καταστροφικὴ ὑποστήριξη ἀπὸ τὸν Οἰκουμενικὸ Πατριάρχη τῶν αἱρέσεων καὶ τῶν σχισμάτων, γιὰ νὰ λάμψει καὶ πάλιν ἡ Ὀρθοδοξία, Ἀμήν.



Ἁγιορεῖτες Πατέρες




ΠΗΓΗ