Παρασκευή 4 Μαρτίου 2022

ΠΛΥΝΤΗΡΙΟ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΥΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ


ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΤΗΣ ΤΥΡΙΝΗΣ

«Ὁ τῆς νηστείας θεῖος καιρός, πάθη ἐκκαθαίρων ψυχικά, καί ψυχικούς πλύνων μώλωπας, ἦλθε, νῦν ἐπέστη˙ πιστοί, συνδράμωμεν, καί τοῦτον φιλοφρόνως ὑποδεξώμεθα» (ωδή ε΄ Τριωδίου).

(Ο θείος καιρός της νηστείας, που καθαρίζει τα ψυχικά πάθη και πλένει τους ψυχικούς μώλωπες, ήλθε, τώρα φάνηκε. Πιστοί, ας τρέξουμε μαζί και ας τον υποδεχτούμε με φιλοφροσύνη και καλή διάθεση).

Μια ανάσα από την έναρξη της Σαρακοστής και η Εκκλησία μας διά του αγίου υμνογράφου της Ιωσήφ μάς καλεί να την υποδεχτούμε με τον σωστό τρόπο. Και σωστός τρόπος δεν είναι η κατήφεια και η μελαγχολική διάθεση -  δείγμα της κυριαρχίας των παθών μέσα μας: «χάνουμε» τα ηδονικά στοιχεία του λαιμού και της γαστέρας μας, ταλαιπωρείται δηλαδή η λαιμαργία και η γαστριμαργία μας, άρα η φιληδονία μας – αλλά η καλή και ευχάριστη διάθεση, η φιλοφροσύνη. Μας καλεί η Εκκλησία μας «τρέχοντας» να σπεύσουμε να ενταχτούμε στην αγκαλιά της σεμνής αυτής περιόδου. Θυμάται κανείς τον άγιο αββά του Γεροντικού, ο οποίος έλεγε τον παράδοξο θεωρούμενο λόγο: «Πηγαίνω όπου υπάρχει κόπος, και στον κόπο βρίσκω ανάπαυση». Που θα πει: ο όσιος αυτός ασκητής είχε καταλάβει πολύ καλά ότι η ζωή στον κόσμο τούτο αν θέλει να είναι χριστιανική, πρέπει να είναι με τον Χριστό, συνεπώς πρέπει ο πιστός να ασκεί πάντοτε «βία» στον εαυτό του, ακολουθώντας με συνέπεια Εκείνον. Κι η ακολουθία του Χριστού είναι συσταύρωση μαζί Του: «όποιος θέλει να με ακολουθήσει, ας απαρνηθεί τον εαυτό του και ας σηκώσει τον σταυρό του και ας με ακολουθεί». Οπότε η χριστιανική ζωή δεν είναι καθόλου εύκολη. Έχει ασκητικό χαρακτήρα, είτε είναι κανείς καλόγερος είτε όπως λέμε κοσμικός. Γιατί ακριβώς παλεύεις να στρέφεις αδιάκοπα τα νώτα του στο γενικό κλίμα του σαρκικού αμαρτωλού φρονήματος και να προσανατολίζεσαι έστω και με το «ζόρι» εκεί που είναι ο Χριστός.

Αλλά ο προσανατολισμός αυτός καθιστά από την άλλη και τον αγώνα ευχάριστο και εξαιρετικά ποθητό. Γιατί δεν είναι αγώνας «τυφλός». Τον Χριστό θέλουμε να ακολουθούμε, το πιο αγαπημένο πρόσωπο που μπορεί να υπάρξει για τους πιστούς, έστω κι αν υπάρχουν τα εμπόδια των ακανθών από τα πάθη μας. Τι μας εμποδίζει στην πραγματικότητα να ζούμε τον Παράδεισο ήδη από τώρα στη ζωή αυτή μαζί Του; Μόνον ο αμαρτωλός εαυτός μας, που ρέπει στη φιληδονία, τη φιλαργυρία, τη φιλοδοξία. Γι’ αυτό και ο πνευματικός αγώνας στοχεύει στην εξάλειψη των παθών αυτών, με την έννοια της μεταστροφής τους σε εγκράτεια, σε προσφορά και ελεημοσύνη, σε ταπείνωση. Το αποτέλεσμα; Στον βαθμό που εξαλείφονται τα αγκάθια αυτά εξομαλύνεται το έδαφος της καρδιάς μας και φύεται το σπέρμα του Πνεύματος που ελάβαμε διά του αγίου βαπτίσματός μας, εμφανίζεται δηλαδή στην ύπαρξή μας ο ίδιος ο Χριστός, γινόμαστε κι εμείς Χριστός, γινόμαστε φιλόθεοι και φιλάνθρωποι.

Η πιο πρόσφορη περίοδος της Εκκλησίας για την ένταση του πνευματικού αγώνα, ώστε να κάνουμε τον εαυτό μας «περιβόλι του Ουρανού», είναι η Σαρακοστή. Είναι ο θείος καιρός της νηστείας, μας υπενθυμίζει ο άγιος υμνογράφος,  γιατί με τη ορθή άσκησή της καθαρίζονται τα ψυχικά πάθη και ξεπλένονται  και θεραπεύονται οι μαυρίλες και τα κτυπήματα της ψυχής. Σε άλλο σημείο (ωδή ε΄) ο υμνογράφος θα μας πει: «η νηστεία έκανε τον Μωυσή θεόπτη, είδε τον Θεό! Οπότε κι εσύ, ψυχή μου, μιμήσου τον κι ανάλαβε τη νηστεία, ανεβαίνοντας διαρκώς εσωτερικά προς τον Θεό, για να δεις τη λαμπρότητα του Θεού». Η εκκλησιαστική νηστεία, ψυχική και σωματική, είναι αυτονόητο ότι έχει θετικό χαρακτήρα: μας φέρνει ενώπιον του Θεού και μας γεμίζει με το φως Του. Πόσο μακριά δηλαδή από ό,τι συνήθως οι πολλοί αντιμετωπίζουμε τη «σκυθρωπότητά» της!


ΠΗΓΗ

ΓΕΛΟΙΕΣ ''ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ'' ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΚΥΡΙΛΛΟΥ ΛΟΥΚΑΡΕΩΣ!

 
Μερικοί.... δυστυχώς ενώ νομίζουν ότι έχουν ''γνώση'' για όλα, γελοιοποιούνται με διάφορες ''απαντήσεις'' που νομίζουν ότι δίνουν! Και να λοιπόν που βλέπουμε να χρησιμοποιείται η μετάφρασις των Προτεσταντών για να ''ερμηνευθεί'' η Ομολογία του Κυρίλλου Λουκάρεως!!! Η ερμηνεία γίνεται από όσους κατά καιρούς επίσης ερμηνεύουν κακόδοξα διάφορα δογματικά ζητήματα! Είναι να μην σε πιάνει κλαυσίγελως; 

Προσεχώς θα δούμε πια η σωστή απόδοση των λόγων του Κυρίλλου Λουκάρεως..... 

Περί του Αγίου Κυρίλλου Λουκάρεως (δεύτερη απάντηση στον "Μέτοικο")



Μετά την πρώτη απάντηση (εδώ: https://krufo-sxoleio.blogspot.com/2022/02/blog-post_18.html) στις αγιομαχικές θέσεις του "Μετοίκου", ο τελευταίος επανήλθε με νέο άρθρο (εδώ: https://katanixi.gr/synergates/metoikos/i-katafronisi-apofaseon-agion-topikon-synodon-apo-ton-p-vartholomaio/), χειρότερο του πρώτου!

Σε αυτό αρχικά επισημαίνει αυθαίρετα πως "είναι γεγονός αυτονόητο, ότι η «αγιοποίηση» του πλανεμένου Κύριλλου Λούκαρη από τον π. Βαρθολομαίο και του κλώνους του, συνεπάγεται την αποδοχή της προτεσταντικής «ομολογίας» του πρώην πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως".

Και ενώ φυσικά αυτή η θέση είναι παντελώς ανυπόστατη (για αυτό και δεν τεκμηριώνεται από καμία τέτοια πρόθεση και διάθεση του κ. Βαρθολομαίου και των συν αυτώ), ακόμη αναμένουμε, ημείς οι "θεολογικότατοι ιδιώτες" (κατά την ευγενική ρήση του "Μετοίκου") να μας υποδείξει ποια κεφάλαια της Ομολογίας του Αγίου Κυρίλλου Λουκάρεως είναι αιρετικά και γιατί.

Αντ' αυτού ο "Μέτοικος" υιοθετεί τις ανοησίες της (σε καμία περίπτωση Αγίας!) Τοπικής (περί του μερικού και όχι γενικού κύρους των Τοπικών Συνόδων, βλέπε εδώ: https://www.oodegr.com/oode/dogma/synodoi/desmeftikes_1.htm) Συνόδου των Ιεροσολύμων του 1672 ότι τάχα διά της Ομολογίας του Αγίου Κυρίλλου απορρίπτονται τα (επτά, ως δογματίζουν οι Παπικοί!) Μυστήρια και η τιμή των Αγίων, και εκβάλλονται δήθεν οι εικόνες κ.τ.ό.

Ο "Μέτοικος" στην προσπάθειά του να σπιλώσει τον Άγιο Κύριλλο Λούκαρι, παρουσιάζει μια επιστολή του στην οποία ο τελευταίος εγκωμιάζει τον Ιωάννη Καλβίνο. Αυτό βεβαίως, εκ πρώτης όψεως, παρουσιάζεται σκανδαλιστικό. Αν όμως φύγουμε από την άνεση του γραφείου μας (εν τω οποίω, εν έτει 2022 πλέον, θεολογούμε και αποφαινόμεθα ως παντογνώστες!) και κάνουμε ένα νοητό ταξίδι στις αρχές του ΙΖ΄ αιώνος, τότε ίσως να κατανοήσουμε τον θαυμασμό του Αγίου Κυρίλλου για έναν άνθρωπο, σαν τον Καλβίνο, που είχε την τόλμη, λίγα χρόνια πριν (και παρά το γεγονός ότι γεννήθηκε μέσα στον Παπισμό), να εκφράσει ότι αυτός ο παπικός ψευδοχριστιανισμός αποτελεί ουσιαστικά θρησκεία του Αντιχρίστου και να προσπαθήσει να βρει, το κατά δύναμιν, την χαμένη στη Δύση, Ορθόδοξη Πίστη! 

Αν δεν μπορούμε να το κατανοήσουμε αυτό, τότε εύκολα σε μια αντίστοιχη περίπτωση θα μπορούσαμε να κατηγορήσουμε ως αιρετικούς και τον Άγιο Πάμφιλο, τον Μέγα Αθανάσιο, τον Άγιο Γρηγόριο Νύσσης, τον Άγιο Ιερώνυμο και άλλους αγίους που εκφράστηκαν εγκωμιαστικά για τον Ωριγένη, ο οποίος μετά από 300 χρόνια καταδικάστηκε ως αιρετικός!

Και όμως όλοι αυτοί οι παντογνώστες επικριτές που ομιλούν για Καλβίνο και Καλβινισμό, άραγε έχουν διαβάσει τα έργα του Καλβίνου, ώστε να δουν που ακριβώς και για ποιους λόγους σφάλλει; Πολύ αμφιβάλλω! Όπως επίσης αμφιβάλλω για το αν καταφέρουν να βρουν κάτι το "καλβινιστικό" στην δράση του Αγίου Κυρίλλου Λουκάρεως! Εκτός βεβαίως αν συντάσσονται και αυτοί με τους Παπικούς που κατηγορούσαν τον Λούκαρι ως "Καλβινιστή" επειδή δίδασκε (όπως και ο Καλβίνος) ότι Κεφαλή της Εκκλησίας είναι ο Χριστός και όχι ο Πάπας!

Ο "Μέτοικος" συνεχίζει κατακρίνοντας δύο μόνο αποσπάσματα από τα κεφάλαια της "Ομολογίας" του Αγίου Κυρίλλου Λουκάρεως, τα οποία όμως  παρερμηνεύει οικτρά! Επειδή όμως το θέμα της "Ομολογίας" είναι πολύ μεγάλο, το αφήνω για άλλη ανάρτηση.

Περί δε των "έξι Τοπικών Συνόδων" (τις οποίες βάπτισε και "Άγιες"!) που επικαλείται υπέρ της απόψεώς του ο αγιομάχος συντάκτης, θα επαναλάβω ότι μόνο η Ψευδοσύνοδος του 1638 (και όχι 1628, που επιμένει αμαθώς) "αναθεμάτισε" τον Λούκαρι και η "Σύνοδος" αυτή είναι μια Ληστρική Ψευδοσύνοδος, όπως αποδείχθηκε περίτρανα εδώ: https://krufo-sxoleio.blogspot.com/2022/03/1638.html

Οι υπόλοιπες δεν αναθεμάτισαν προσωπικά τον Άγιο (παρά τις προσωπικές απόψεις του υπερεκτιμημένου Δοσιθέου Ιεροσολύμων στη Σύνοδο του 1672), αλλά μόνο κάποια κεφάλαια της "Ομολογίας" (πολλές φορές διαφορετικά η μία από την άλλη, δείγμα της συγχύσεώς των!), τα οποία παρερμήνευαν εκλαμβάνοντάς τα (επηρεασμένοι από τους παπικούς) ως δήθεν προτεσταντικά!

Το πλέον τραγικό είναι πως οι εν λόγω θέσεις του "Μετοίκου" (ο οποίος βασίζεται στις αντιεπιστημονικές εικατολογίες του γνωστού Οικουμενιστού Ιωάννου Καρμίρη) έγιναν με ενθουσιασμό αποδεκτές και από άλλες, γνωστές αγιομαχικές ομάδες Υπερζηλωτών, όπως π.χ. τους Αναβαπτιστές Εσφιγμενίτες (εδώ: https://www.filoi-esfigmenou.com/articles/article/10333), καθώς και άλλους σούπερ "Ορθοδόξους" που ανήκουν σε διάφορες σέχτες (π.χ. εδώ: https://katakomviki-ecclesia.blogspot.com/2022/02/blog-post_152.html), όπως βεβαίως και από τους Σχισματικούς Ματθαιϊκούς - από κάποια, τέλος πάντων, από τις δέκα παρατάξεις τους - (εδώ: https://churchgoc.blogspot.com/2022/02/blog-post_26.html), οι οποίοι απορρίπτουν την αγιότητα του Λουκάρεως επειδή η αγιοκατάταξη έγινε από Οικουμενιστή Πατριάρχη (με την ίδια λογική θα πρέπει να απορρίψουν και τους Αγίους Νικόδημο Αγιορείτη, Κοσμά Αιτωλό, Νεκτάριο Πενταπόλεως, Αθανάσιο Πάριο και πολλούς άλλους!)

Εμείς συνεχίζουμε τον αγώνα μας, κατά των δύο άκρων, τόσο κατά των υποκριτών Οικουμενιστών, που προβαίνουν στην αγιοκατάταξη ενός ανθρώπου που δεν αποδέχονται την διδασκαλία του, όσο και κατά των αγιομάχων Υπερζηλωτών, που λόγω της υπερηφάνειάς τους, σκοτίζονται και δεν μπορούν να εκφέρουν σωστή γνώμη και για τέτοιου είδους θέματα.   

Νικόλαος Μάννης



ΠΗΓΗ




ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ