«Οἱ ἀνόητοι ζηλωτές συμπεραίνουν ὅτι πρωταρχική αἰτία τοῦ ζήλου τους εἶναι ἡ πίστη...»

 


«Οἱ ἀνόητοι ζηλωτές συμπεραίνουν ὅτι πρωταρχική αἰτία τοῦ ζήλου τους εἶναι ἡ πίστη, ἄς γνωρίζουν ὅτι ἡ ἀληθινή πίστη, καί κατ΄ ἐπέκτασιν ὁ ἀληθινός ζῆλος, πρέπει νά ἐκφράζονται μέ ταπεινοφροσύνη ὅσον ἀφορά τούς ἀδελφούς μας καί μέ ἔλεος πρός αὐτούς. «Ὅποιος κινεῖται ἀπό μωρόν ζῆλον», λέει ὁ ἅγιος Ἰσαάκ ὁ Σύρος, «πάσχει ἀπό βαρειά ἀσθένεια. Ὤ, ἄνθρωπε, σύ πού νομίζεις ὅτι μπορεῖς νά χρησιμοποιεῖς τόν ζῆλο σου κατά τῶν ἀδυναμιῶν τῶν ἄλλων ἀνθρώπων, ἔχεις ἀπαρνηθεῖ τήν εἰρήνη τῆς δικῆς σου ψυχῆς!»

Τζαβίτ Μπέης...

Αν προσπαθήσουμε να σκιαγραφήσουμε την εικόνα του τυπικού Νεοτούρκου, βάσει των βιογραφιών των ηγετών τους, διακρίνουμε πλήθος επιμέρους χαρακτηριστικών τα οποία μας βοηθούν προς την κατεύθυνση αυτή. Ήταν μουσουλμάνοι, με εξαίρεση τον Σαββατιανό Εβραίο ή Ντονμέ. Αυτός ήταν ο Τζαβίτ Μπέης, ο τελευταίος οικονομικός υπουργός των Νεοτούρκων. 

Ο Ντονμές ζούσε ως μουσουλμάνος (εξισλαμισμένος εβραίος) αλλά διαφύλασσε μέρος των εβραϊκών παραδόσεων και ένα ισχυρό αίσθημα της κοινότητας. Υπήρξαν ένα σημαντικό στοιχείο στην Οθωμανική Θεσ/νίκη, όπου ήταν ιδιαίτερα προχωρημένοι στο εμπόριο και στην εκπαίδευση (βλ. Leskovikli Mehmet Rauf, Ittihat ve Terakki ne idi, Instanbul, 1991 (πρωτότυπη έκδοση 1911), σελ. 81).


Τι ήταν όμως οι Ντονμέδες;

Τον 17ο αιώνα εμφανίστηκε στην Οθωμανική αυτοκρατορία (στη Σμύρνη) ένας άνθρωπος φυσικά και μεταφυσικά διεστραμμένος: ο Shabbetai Zevi, Εβραίος ασκεναζί, του οποίου ο πατέρας προερχόταν από την Πάτρα.


Στην νεανική του ηλικία μυήθηκε στα μυστικά του εβραϊκού οργιαστικού γνωστικισμού: Η σωτηρία επέρχεται μέσω της αμαρτίας.
Ο μύστης πρέπει να γευθεί όλα τα αμαρτήματα.
Αυτός ο άνθρωπος, λοιπόν, κατάφερε να φτιάξει ένα τεράστιο «μεσσιανικό» κίνημα κηρύττοντας τις δοξασίες του Γνωστικισμού και την κατάργηση κάθε παραδοσιακής θρησκείας.
Πολλοί ραββίνοι πιστέψανε πως ήταν ο Μεσσίας που περίμεναν – και τον ακολούθησαν.
Η Θεσσαλονίκη, η Σμύρνη και η Κωνσταντινούπολη εξελίχθηκαν στα σημαντικότερα κέντρα αυτού του μεσσιανικού/γνωστικού κινήματος.
Τελικά ο Σουλτάνος ανησύχησε και έδωσε εντολή να συλληφθεί ο Shabbetai Zevi.
Αυτός τότε ασπάστηκε το Ισλάμ, δίνοντας εντολή στους Ιουδαίους οπαδούς του να κάνουν το ίδιο αλλά μόνο εξωτερικά: «Από τα μέσα», μυστικά, θα παρέμεναν πιστοί στον μεσσιανικό γνωστικισμό που κήρυττε ο Shabbetai Zevi.
Αυτό και έγινε· και οι Τούρκοι τους ονόμασαν dönme (πληθυντικός: dönmler [στα ελληνικά ντονμέδες]), δηλαδή αποστάτες.
Περί το 1900 ζούσαν στη Θεσσαλονίκη περίπου 15.000 (!) ντονμέδες, χωρισμένοι σε τρεις τάξεις, τους Konyosos, τους İsmirli και τους Jakoblar (Jacobiti).
Πολλοί ντονμέδες κατετάγησαν στον Τουρκικό στρατό, έγιναν αξιωματικοί και υπήρξαν από τους πρωτεργάτες του κινήματος των Νεότουρκων στη Θεσσαλονίκη.
Στην πρώτη κυβέρνηση που ανέλαβε την εξουσία μετά την επανάσταση των Νεότουρκων το 1908, συμμετείχαν τρεις ντονμέδες υπουργοί, μεταξύ των οποίων και ο υπουργός των Οικονομικών Τζαβίτ μπέης.




Το 1910 ο Τζαβίτ Μπέης, σε μια προσπάθεια των Νεοτούρκων να συνάψουν δάνειο από το εξωτερικό, έπειτα και από την άρνηση της Γαλλίας κατάφερε να πάρει τελικά δάνειο 11 εκατομμυρίων λιρών από την Γερμανία.

Μετά από την Επανάσταση του 1908 η «Tanin» είναι το κύριο προπαγανδιστικό όργανο της Επιτροπής για την Ένωση και την Πρόοδο. 




Συγκλονιστική συνέντευξη του Τούρκου ακαδημαϊκού και ιστορικού Τανέρ Ακσάμ, στην διαδικτυακή εφημερίδα Ahval.

 Μαύρα σύννεφα για την Ελλάδα μετά τη συμφωνία ΝΑΤΟ και Ερντογάν. Ο στρατηγός Μπαλτζώης αποκαλύπτει!

https://youtu.be/vjI3Q-p8FgI




Ο καθηγητής Ιστορίας Taner Akcam είναι Τουρκικής καταγωγής και διεθνούς εμβέλειας.

This is the original article, translated in english
https://ahvalnews.com/hagia-sophia/turkeys-test-civilization

Taner Akçam, Ph.D.
Professor of History

«ΖΟΥΜΕ ΣΤΟΝ 21Ο ΑΙΩΝΑ,

Η ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΚΟΜΑ ΕΚΕΙΝΗ ΤΟΥ 1453″ !!!


Συγκλονιστική συνέντευξη του Τούρκου ακαδημαϊκού και ιστορικού Τανέρ Ακσάμ, στην διαδικτυακή εφημερίδα Ahval.

Ο έγκριτος καθηγητής γράφει:
«Στην πραγματικότητα το μόνο πράγμα που έπρεπε να πει κανείς για το θέμα της Αγίας Σοφίας είναι «ανάρμοστο» και «ντροπή». Σκέπτομαι, όμως, ότι οι συνομιλητές μου δεν διαθέτουν την πολιτιστική λεπτότητα να αντιληφθούν το νόημα αυτών των λέξεων. Γι’ αυτό θα μιλήσω ανοιχτά για το θέμα και με τον τρόπο που θα τον καταλάβουν. Αυτό που έγινε στην Αγία Σοφία είναι ένα ξεκάθαρο δείγμα βαρβαρότητας. Αποτελεί την διακήρυξη των Τούρκων, ότι είναι απολίτιστοι και καταστροφικοί.

Γιατί; Επειδή με αυτό που έκαναν δήλωσαν σε όλο τον κόσμο ότι «όσο κι αν ζούμε στον 21ο αιώνα διατηρούμε τη νοοτροπία του κατακτητή του 1453. Εμείς ακόμα και στον 21ο αιώνα δεν έχουμε την αγωνία να προστατεύσουμε μια παγκόσμια κληρονομιά της ανθρωπότητας».
Δεν έχουμε αποθέματα πολιτισμού για να πάμε πάρα πέρα την πολιτιστική κληρονομιά που μας κληροδότησαν.
Δεν έχουμε να προσθέσουμε ούτε ένα λιθαράκι στην παγκόσμια κληρονομιά. Εμείς δεν μπορούμε να δημιουργήσουμε μια νέα πολιτισμική αξία. Μπορούμε μόνο να την κατακτήσουμε, να την χαλάσουμε, να την γκρεμίσουμε και να την καταστρέψουμε.
Αυτό συνέβη με ένα από τα σπουδαιότερα μνημεία της παγκόσμιας κληρονομιάς , την Αγία Σοφία, που μετατρέψαμε σε τζαμί και την κατακτήσαμε ξανά, όπως το 1453, αλλά στον 21ο αιώνα.
Αυτό που έγινε είναι μια πολιτισμική καταστροφή.
Μήπως ο Ερντογάν και ο Μπαχτσελί θα καταλάβουν τώρα τα αίτια της εξαιρετικά αρνητικής εικόνας, που επικρατεί στον κόσμο έναντι των Τούρκων;
Ο Ρώσος διανοούμενος του 19ου αιώνα Nikolay Denilevski έκανε μια διάκριση μεταξύ των κοινωνιών που δημιουργούν πολιτισμό κι εκείνων που τον καταστρέφουν. Απαριθμεί με χρονολογική σειρά αυτούς που δημιούργησαν δέκα είδη πολιτισμών: Αιγύπτιοι, Κινέζοι, Ασσύριοι, Βαβυλώνιοι, Φοίνικες, Κελντανί, Ινδοί, Πέρσες, Έλληνες, Ρωμαίοι, Άραβες, Ευρωπαίοι και συνεχίζει:
Παράλληλα με αυτούς τους θετικούς πολιτισμούς υπήρξαν παράγοντες, όπως οι Ούννοι, οι Μογγόλοι και οι Τούρκοι, που έλαμψαν κατά διαστήματα και μετά έσβησαν και χάθηκαν. Όλοι αυτοί εκπλήρωσαν το καταστροφικό τους καθήκον, συνέβαλαν στο θάνατο θνησιγενών πολιτισμών και αφού διασκόρπισαν τα απομεινάρια τους επιστρέφουν στην ασημαντότητά τους και χάνονται. Αυτούς μπορούμε να τους χαρακτηρίσουμε αρνητικούς παράγοντες της Ιστορίας.
Έχουν λεχθεί πάρα πολλά πράγματα σε βάρος των Τούρκων στη Δύση. Όχι μόνο οι διανοούμενοι αλλά και απλοί άνθρωποι εκφράστηκαν για την καταστροφική τάση πολιτισμών των Τούρκων. «Οι Τούρκοι ποδοπατούν σε κάθε βήμα που κάνουν στην Βαλκανική Χερσόνησο τα έργα πολιτισμού χιλιάδων χρόνων». » Ο Τούρκος όπου βρει δένδρο θα το κόψει». «Οι Τούρκοι εξαφάνισαν παντού πολιτισμούς και δεν προστάτευσαν ποτέ αυτά που βρέθηκαν στην ιδιοκτησία τους «. «Δεν είναι με κανένα τρόπο πολιτισμένος λαός και δεν κατάφερε να σταθεί αντάξια στο επίπεδο πολιτισμού των εδαφών που κατέκτησε». «Δεν καρπίζει τίποτα στο έδαφος που πάτησε το πόδι Οθωμανού». «Ξεράθηκαν και δεν φυτρώνουν ούτε χορτάρια εκεί που πάτησαν Οθωμανοί».
Οι Οθωμανοί δεν έκαναν τίποτα άλλο από το να καίνε , να ρημάζουν, να καταστρέφουν τα μέρη που κατέκτησαν.
Σε ορισμένες πηγές μάλιστα αναφέρεται ότι η καταστροφική μανία και η αναλγησία των Τούρκων δεν στρέφεται μόνο έναντι των ξένων. Οι Τούρκοι αξιωματούχοι πνίγουν και σκοτώνουν βάρβαρα τους δικούς τους ανθρώπους όταν αισθανθούν την παραμικρή υποψία. Εάν τώρα επαναληφθούν όλα αυτά θα μπορέσει ο Ερντογάν και ο Μπαχτσελί να πουν όχι δεν είναι έτσι; Κοιτάξτε σε τι χάλια οδήγησαν τη χώρα. Καταπιέζεται, βασανίζεται και φυλακίζεται κάθε άνθρωπος που ασκεί την παραμικρή κριτική έναντι της εξουσίας. Αυτά που καταστρέφουν δεν είναι μόνο άνθρωποι. Τόσο η πολιτιστική κληρονομιά όσο και το φυσικό περιβάλλον εισπράττουν αρκούντως το μερίδιό τους. Αυτό που κάνουν είναι μια φοβερή, απεριόριστη χρήση δύναμης, η οποία δεν είναι τίποτα άλλο παρά η αδηφαγία της καταστροφικής μανίας του φανατισμού.
Στην πραγματικότητα ο Ερντογάν και ο Μπαχτσελί εκπροσωπούν την παραδοσιακή βαρβαρότητα και τάση καταστροφής που έχει βαθιές ρίζες σε αυτό τον τόπο. Σήμερα η Μικρά Ασία είναι γεμάτη με κατεστραμμένες εκκλησίες και ιερούς τόπους που χρησιμοποιούνται είτε ως στάβλοι είτε ως αποθήκες.
Το δίδυμο Ερντογάν-Μπαχτσελί (μπορείτε να προσθέσετε και τον Περιντσέκ) είναι οι εκπρόσωποι της καταστροφικής παράδοσης που έκαψε, γκρέμισε την Μικρά Ασία και δεν περιορίστηκε μόνο στον εκτοπισμό και τον αφανισμό ανθρώπων αλλά επεκτάθηκε και στην πολιτιστική κληρονομιά.
Η τουρκική μανία καταστροφής και εξόντωσης βρίσκονται στην εξουσία ως συνασπισμός Ερντογάν-Μπαχτσελί. Για αυτό τον λόγο η αντίσταση σε αυτούς πρέπει να εκληφθεί ως αγώνας πολιτισμού για κάθε Τούρκο. Έχει ιδιαίτερη η σημασία η κράτηση στις φυλακές του Οσμάν Καβάλα, ιδρυτή του Ιδρύματος Πολιτισμού της Ανατολίας, που θέλει να διασώσει την πολιτισμική κληρονομιά αυτού του τόπου.
Το θέμα συζήτησης είναι η δοκιμασία των Τούρκων με τον Πολιτισμό.
Στο τέλος θα κερδίσει ο Πολιτισμός.
Οι Βυζαντινοί κλείστηκαν στην Αγία Σοφία, τις τελευταίες μέρες της αυτοκρατορίας, και περίμεναν να τους σώσει ο θεός. Το ίδιο κάνει τώρα και ο Ερντογάν, καταφεύγει στην Αγία Σοφία για να σωθεί. Οι φτωχοί άνθρωποι που δεν μπορούν να ταΐσουν τα παιδιά τους τι θα κάνουν; Θα πάνε στον ναό να προσευχηθούν για να λύσουν τα προβλήματά τους που οφείλονται στην κακοδιαχείριση του σουλτάνου;
Πέρα από τους λεονταρισμούς και τα φτηνά πολιτικά τεχνάσματα καλά θα κάνει ο Σουλτάνος να διαβάσει, τι έλεγε ο Κικέρων, που έζησε π. Χ.
» Τους ιερούς χώρους δεν τους αγγίζεις όχι μόνο με το χέρι, αλλά ούτε με τη σκέψη»


ΠΗΓΗ

Μ. Βαρβιτσιώτης: ''Η θρησκεία δεν αποτελεί στοιχείο διχασμού ούτε αναχρονισμού''

 barbitsiotis peristeri 5

Σημεία ομιλίας Αναπληρωτή Υπουργού Εξωτερικών και Βουλευτή Δυτικού Τομέα Αθηνών Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη σε εκδήλωση της Ιεράς Μητρόπολης Περιστερίου και του ΥΠΕΞ με θέμα «Θρησκεία-Διάλογος-Ευρώπη»

«Σε αυτό τον τόπο που ζούμε, στην Ευρώπη που είναι το σπίτι μας, μπορούμε να ανοίξουμε την αγκαλιά μας σε όλους αν σεβόμαστε όλοι την κοινή αξία που είναι η ειρηνική και αρμονική συνύπαρξη με τους συνανθρώπους μας» τόνισε ο Αναπληρωτής Υπουργός Εξωτερικών και Βουλευτής Δυτικού Τομέα Αθηνών της Νέας Δημοκρατίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, μιλώντας σήμερα σε εκδήλωση με θέμα «Θρησκεία-Διάλογος-Ευρώπη» που συνδιοργάνωσε η Ιερά Μητρόπολη Περιστερίου και το Υπουργείο Εξωτερικών, στο πλαίσιο της Διάσκεψης για το Μέλλον της Ευρώπης.

Ο κ. Βαρβιτσιώτης σημείωσε ότι παρόλο που η εποχή μας μοιάζει να είναι βαθιά υλιστική, η θρησκεία κάθε άλλο παρά αποτελεί αναχρονισμό, γιατί δεν μπορούμε να προχωρήσουμε προς την εξέλιξη αν δεν έχουμε αγκυρωμένες αρχές και αξίες και δεν δίνουμε καθημερινή μάχη για να γινόμαστε καλύτεροι.

Ο Αναπληρωτής Υπουργός σημείωσε ότι ένας από τους πυλώνες πάνω στους οποίους οικοδομήθηκε η σύγχρονη Ευρώπη είναι ο Χριστιανισμός, για αυτό και υπογράμμισε ότι η φωνή της ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και των άλλων Εκκλησιών που λειτουργούν στην Ελλάδα δεν μπορεί να απουσιάζει από τη Διάσκεψη για το Μέλλον της Ευρώπης.

Παράλληλα, τόνισε ότι ο χριστιανικός χαρακτήρας της Ευρώπης δεν απειλείται από την έλευση εκατομμυρίων κατατρεγμένων ανθρώπων από κάθε γωνιά του πλανήτη που στην πλειοψηφία τους πιστεύουν σε άλλες θρησκείες, αλλά αντίθετα αποτελεί πόλο έλξης για ανθρώπους άλλων θρησκειών, καθώς θεμελιώδες χαρακτηριστικό του είναι η αγάπη στον συνάνθρωπο, η ειρηνική συνύπαρξη, ο σεβασμός στα πιστεύω του άλλου.

Ως πετυχημένο ευρωπαϊκό παράδειγμα αποδοχής και ειρηνικής συνύπαρξης διαφορετικών θρησκειών στο πλαίσιο της χριστιανικής Ευρώπης ανέφερε την ακμάζουσα μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης, η οποία, όπως είπε, το 1923 αριθμούσε 110.000 μέλη ενώ σήμερα αριθμεί πάνω από 200.000.

Κλείνοντας την ομιλία του, ο κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε ότι κάθε φορά που βρισκόμαστε μπροστά σε μεγάλες κρίσεις και αντιμετωπίζουμε υπαρξιακά ζητήματα τότε είναι η στιγμή που πρέπει να επιστρέφουμε στις αξίες μας και να μετουσιώσουμε τη χριστιανική Αγάπη σε πολιτική πρακτική, διαφορετικά ελλοχεύει ο κίνδυνος του λαϊκισμού και του διχασμού.

Τόνισε χαρακτηριστικά ότι στην Ευρώπη, που έχει ζήσει το φρικτό έγκλημα του Ολοκαυτώματος, η θρησκευτική ταυτότητα σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να είναι στοιχείο διχασμού.

Στην ομιλία του, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Περιστερίου και Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του ΕΚΠΑ κ. Γρηγόριος σημείωσε ότι για τη χριστιανική οπτική, η παρουσία της θρησκευτικής πίστης στο δημόσιο χώρο δεν μπορεί να σημαίνει θεοκρατία αλλά συμμετοχή στις διαβουλεύσεις του δημόσιου χώρου και της κοινωνίας και προανήγγειλε την ίδρυση Ινστιτούτου Εκκλησιαστικού Κανονικού Δικαίου και Σχέσεων Εκκλησίας και Πολιτείας σε Ελλάδα και Ευρώπη στο πλαίσιο της Ιεράς Μητροπόλεως Περιστερίου.

Ομιλητές στην εκδήλωση ήταν επίσης ο Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ κ. Δημήτρης Νικολακάκης, η Αν. Καθηγήτρια της Θεολογικής Σχολής του ΕΚΠΑ κα Βασιλική Σταθοκώστα, ο Αν. Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του ΕΚΠΑ κ. Μιχάλης Μαριόρας και ο Αν. Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του ΕΚΠΑ κ. Ιωάννης Παναγιωτόπουλος.

Παριστάμενοι ήταν και πλήθος ιερωμένων, μεταξύ των οποίων ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Νέας Ιωνίας κ. Γαβριήλ Παπανικολάου ως εκπρόσωπος του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών & Πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου, o Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ιλίου, Αχαρνών και Πετρουπόλεως κ. Αθηναγόρας, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ. Συμεών και ο Πανωσιολογιώτατος Αρχιμαδρίτης κ. Σπυρίδων, εκπρόσωπος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Καισαριανής κ. Δανιήλ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το παρών έδωσαν και εκπρόσωποι άλλων ορθοδόξων εκκλησιών και χριστιανικών δογμάτων καθώς και άλλων θρησκειών.

Ειδικότερα, ο Πανωσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης κ. Χορέν Αρακελιάν, Τοποτηρητής του Μητροπολίτη της Αρμενικής Αποστολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας στην Ελλάδα, ο Σεβασμιώτατος Αρχιεπίσκοπος των εν Ελλάδι Καθολικών κ. Θεόδωρος Κοντίδης και ο Σοφολογιότατος Ραββίνος Αθηνών κ. Γκαμπριέλ Νεγρίν.

Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν ακόμη οι Βουλευτές της ΝΔ κ. Γιάννης Λοβέρδος, του ΣΥΡΙΖΑ κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής και της Ελληνικής Λύσης κα Μαρία Αθανασίου, ενώ παρέστη και ο Δήμαρχος Χαϊδαρίου κ. Ευάγγελος Ντηνιακός.

Τη συζήτηση συντόνισε ο δημοσιογράφος της εφημερίδας «Παραπολιτικά» κ. Γιώργος Νόκος.

barbitsiotis peristeri 1

barbitsiotis peristeri 1

barbitsiotis peristeri 1

barbitsiotis peristeri 1




ΠΗΓΗ