Παρατηρείται τελευταία ένα ρεύμα ''φιλοσοφίας'' που αφορά την αποχή από το κρέας (μάλιστα σε περιόδους μη θεσπισμένων νηστειών από την εκκλησία μας), για δύο κυρίως λόγους:

1. από υπερβολική αγάπη προς τα ζώα

2. από επιρροές ανατολίτικων θρησκειών

Είναι αληθές ότι ο άνθρωπος προ της πτώσεως δεν έτρωγε κρέας:

«καὶ ἐνετείλατο Κύριος ὁ Θεὸς τῷ Ἀδὰμ λέγων· ἀπὸ παντὸς ξύλου τοῦ ἐν τῷ παραδείσῳ βρώσει φαγῇ» (Γεν. 2, 16)

(Μ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ, ΕΠΕ, 6,30)



Βλέπουμε όμως ότι από τον Νώε και έπειτα θεσπίζεται από τον Θεό η κρεοφαγία:

«Καὶ εὐλόγησεν ὁ Θεὸς τὸν Νῶε καὶ τοὺς υἱοὺς αὐτοῦ καὶ εἶπεν αὐτοῖς· αὐξάνεσθε καὶ πληθύνεσθε καὶ πληρώσατε τὴν γῆν καὶ κατακυριεύσατε αὐτῆς.
καὶ ὁ τρόμος καὶ ὁ φόβος ὑμῶν ἔσται ἐπὶ πᾶσι τοῖς θηρίοις τῆς γῆς, ἐπὶ πάντα τὰ πετεινὰ τοῦ οὐρανοῦ καὶ ἐπὶ πάντα τὰ κινούμενα ἐπὶ τῆς γῆς καὶ ἐπὶ πάντας τοὺς ἰχθύας τῆς θαλάσσης· ὑπὸ χεῖρας ὑμῖν δέδωκα.
καὶ πᾶν ἑρπετόν, ὅ ἐστι ζῶν, ὑμῖν ἔσται εἰς βρῶσιν· ὡς λάχανα χόρτου δέδωκα ὑμῖν τὰ πάντα
πλὴν κρέας ἐν αἵματι ψυχῆς οὐ φάγεσθε·». (Γεν. 9, 1-4)

(Ι. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ, ΕΠΕ, 3,165)


και πάλιν:

(Ι. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ, ΕΠΕ, 3,159)


Δια τούτον τον λόγον επιτρέπεται τα ζώα να σφάζονται και όχι να πνίγονται.

Eπίσης είναι πολύ σημαντικό να θυμηθούμε ότι στην φιλοξενία του Αβραάμ (όπου ο Αβραάμ υποδέχεται τους τρεις αγγέλους) δίνει να φάγουν και κρέας:

«καὶ εἰς τὰς βόας ἔδραμεν Ἁβραὰμ καὶ ἔλαβεν ἁπαλὸν μοσχάριον καὶ καλὸν καὶ ἔδωκε τῷ παιδί, καὶ ἐτάχυνε τοῦ ποιῆσαι αὐτό.
ἔλαβε δὲ βούτυρον, καὶ γάλα, καὶ τὸ μοσχάριον ὃ ἐποίησε, καὶ παρέθηκεν αὐτοῖς, καὶ ἔφαγον· αὐτὸς δὲ παρειστήκει αὐτοῖς ὑπὸ τὸ δένδρον». (Γεν. 18,7 )



(Ι. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ, ΕΠΕ, 3,697)

Μερικοί παρερμηνεύοντας τον Μ. Βασίλειο νομίζουν ότι ο άγιος δεν επιτρέπει την κρεοφαγία. Τούτο δεν είναι αληθές διότι δεν εννοεί αυτό, αλλά στιγματίζει την πολυφαγία (γαστριμαργία) και την παραβίαση της νηστείας:


(Μ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ, ΕΠΕ, 6,47)






0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

 
Top