Τρίτη 3 Οκτωβρίου 2023

ΑΙ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΟΙ ΠΡΟΣΘΗΚΑΙ ΤΟΥ π. ΕΠΙΦΑΝΙΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΥ ΣΥΝΗΓΟΡΟΥΝ ΜΕ ΤΟΝ π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΝ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗΝ - ΑΠΑΝΤΗΣΙΣ ΤΟΥ π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ (2o μέρος)

Πρέπει νὰ διευκρινησθῆ ὅτι ἡ ἐπιστολὴ τοῦ π. Επιφανίου περὶ «Βεελζεβούλ καὶ Ε.Κ.Α.Μ», που ἰσχυρίζονται πὼς ἔρχεται σὲ ἀντίθεση μὲ τὰ γραφόμενά μου, ἐγράφη γιὰ νὰ καθησυχάση τὰ πλήθη, ἀλλὰ χωρὶς (ὅπως ὁ ἴδιος γράφει) «νὰ διαπραγματεύεται τὸ θέμα περὶ ἀντιχρίστου ἢ περὶ τοῦ ἀριθμοῦ 666 κ.τ.τ.». Ἐγράφη μὲ χιούμορ, διακωμωδώντας ούσιαστικὰ τὴ φασαρία, ποὺ εἶχε ξεσπάσει τότε, ὅπως καὶ τώρα. Ἡ διατύπωσή του εἶναι ἐνδεικτική:

«Οἱ ἁρμόδιοι κρατικοὶ Λειτουργοί, ἐσκέφθην, θὰ ἔπρεπεν, ὅλοι, πρῶτον μὲν νὰ εἶνε συνειδητοί σατανολάτραι, δεύτερον δὲ νὰ πάσχουν ἐκ κρετινισμοῦ. Διότι μόνον συνειδητοί σατανολάτραι θὰ ἔθετον τοιαῦτα σχήματα εἰς τὰ δελτία ταυτότητος καὶ μόνον πάσχοντες ἐκ κρετινισμοῦ ήδύναντο νά πιστεύσουν ὅτι θὰ εὑρεθοῦν Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί, ποὺ θὰ ἐδέχοντο νὰ λάβουν δελτία ταυτότητος μὲ τὴν εἰκόνα τοῦ Βεελζεβούλ! Καί, νὰ πάρῃ εὐχή!, εἶνε ὀλίγον δύσκολον νὰ συμπέσουν ἀμφότεραι αἱ ἰδιότητες (σατανολατρία καὶ κρετινισμός) εἰς μίαν δεκάδα, τουλάχιστον, ανωτάτων στελεχῶν Δημοσίων Υπηρεσιῶν καθὼς καὶ εἰς τοὺς ἁρμοδίους Υπουργοὺς καὶ Υφυπουργούς. Λογικῶς λοιπὸν θὰ ἔπρεπε νὰ ἀποκλεισθῆ παντελῶς τοιοῦτον ἐνδεχόμενον, δηλαδὴ ἐκτύπωσις δελτίων ταυτότητος μὲ σατανικὰς μορφάς.

Ἐπειδὴ ὅμως τίποτε δὲν ἀποκλείεται εἰς τὴν ὡραίαν αὐτὴν Χώραν, οπού θάλλει ή φαιδρά πορτοκαλέα, δὲν εἶνε δυνατόν νά άποκλεισθῆ οὔτε αὐτό. Ἂν λοιπόν πράγματι εἰς τὰ νέα δελτία ταυτότητος ἔχη αποτυπωθῆ ἔστω καὶ ὑποψία τῆς μορφῆς τοῦ Βεελζεβούλ, ἀσφαλῶς οἱ πιστοὶ ὄχι μόνον δὲν θὰ παραλάβουν τὰ διαβολοδελτία αὐτά, ἀλλ ̓ οὔτε κἂν θὰ τὰ ἐγγίσουν!»

Ἄς ἔρθουμε, λοιπόν, στὰ χειρόγραφα:

 


Ἐὰν κάποιος ἰσχυρισθεῖ πώς ὁ π. Ἐπιφάνιος στὴν ἐπιστολή του άποκαλεῖ τὸ 666 σύμβολον τοῦ Ἀντιχρίστου, ἐνῶ ἐγὼ γράφω ὅτι δὲν εἶναι σύμβολο, διότι τὰ σύμβολα εἶναι ἀμετάτρεπτα, θὰ τοῦ ἀντείπω ὅτι τὸ ἴδιο ὑπεστήριζε καὶ ὁ π. Ἐπιφάνιος καὶ γι' αὐτὸ στὶς φράσεις τοῦ χειρογράφου μου «Ποιός ἔκαμε αὐτὴ τὴν ἐπιλογὴ καὶ ἀπεφάνθη ὅτι μόνο ὁ ἀραβικὸς ἀριθμὸς 666, ὄχι μόνο ὡς ἀριθμὸς ἀλλὰ καὶ ὡς σχῆμα (γιατί αὐτὸ σημαίνει σύμβολο) θὰ χρησιμοποιηθῆ, ἀπὸ τὸν Ἀντίχριστο.;», μου προσέθεσε, πρὶν ἀπὸ τὴ λέξι «σχῆμα», τὸ ἐπίθετο «συγκεκριμένο» καὶ μετὰ προσέθεσε την παρενθετική φράσι «(δηλαδὴ τρία 6)». Ὅπως καὶ παρακάτω, ποὺ ἔγραφα «Τὸ σύμβολο ἔχει ὡρισμένο σχῆμα, ὅπως ὁ Τίμιος Σταυρός. Δὲν εἶναι δυνατὸν τὸ Σημεῖο τοῦ Χριστοῦ νὰ ἀποτυπωθῆ διαφορετικά. Μὲ ἄλλα σχήματα», ὁ π. Ἐπιφάνιος μοῦ πρόσθεσε τὴ φράση, «ποὺ δὲν δηλώνουν Σταυρό».





 (συνεχίζεται)





ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ











Μετεωρισμοί, πομφόλυγες και φληναφήματα των καιρών

 kisamou 1

Μητροπολίτης Κισάμου και Σελίνου Αμφιλόχιος


Στο έργο του Ντοστογιέφσκι είναι εξαιρετικά σημαντική η σχέση του προσώπου με την ελευθερία αλλά και η σχέση της ελευθερίας με το ζήτημα της ευθύνης για τον άλλο.

Σχετικά δε με την ολοκλήρωση του προσώπου, γίνεται αναφορά σε δύο πρόσωπα, στον Αλιόσα Καραμάζοβ και στον Γέροντα Ζωσιμά.

Ο δεύτερος συμβουλεύει να αισθάνεται κανείς υπεύθυνος για τις αμαρτίες και τα παραπτώματα των άλλων.

Πρόκειται για ένα παράλογο για την ανθρώπινη λογική κανόνα, που όμως δίνει τη λύση στη φιλοσοφική θεώρηση του Ιβάν και στον Μεγάλο του Ιεροεξεταστή.

Συμπερασματικά, η ελευθερία του προσώπου, κατά τον Ντοστογιέφσκι, σημαίνει ότι η ανθρώπινη φύση διαθέτει την δυνατότητα αποδέσμευσης από το πεδίο ανάγκης και έχει την δυνατότητα υπέρβασης της αναγκαιότητας, με το να ορίζει τι θέλει, σε πείσμα αλλότριων επιταγών.

Πολύς ο λόγος των τελευταίων καιρών περί των νέων, ψηφιακών, ταυτοτήτων. Της αναγκαιότητας τους, της ασφάλειας τους, της υποχρεωτικότητας τους, κ.α., η έκδοση των οποίων έχει ήδη αρχίσει.

Διαβεβαιώνει ο καθ΄ ύλην αρμόδιος Υπουργός (Ψηφιακής Διακυβέρνησης) «.. η νέα ταυτότητα είναι μια πολύ ασφαλής ταυτότητα», ανακοινώνοντας επίσης ότι η νέα αυτή, ψηφιακή ταυτότητα, θα περιέχει «ένα καινούριο αριθμό». «…Από τον Δεκέμβριο και μετά στην ταυτότητα θα έχουμε και τον προσωπικό μας αριθμό, που, έχει νομοθετηθεί εδώ και περίπου 2 χρόνια, και θα είναι το ΑΦΜ συν άλλα τρία αριθμητικά στοιχεία. ..Ο προσωπικός αυτός αριθμός θα τυπώνεται στο πίσω μέρος της ταυτότητας σε σημείο που έχει αφεθεί». Συνεπώς… «ο προσωπικός αριθμός» θα ορίζει και θα οριοθετεί, πλέον, την ταυτότητα του προσώπου;

Σε ερώτηση δημοσιογράφου της ΕΡΤ «τι είναι το τσιπάκι στις νέες ταυτότητες» η εκπρόσωπος Τύπου της ΕΛΑΣ καΚωνσταντία Δημογλίδου, απάντησε: «Δεν υπάρχει κανένα θέμα γεωεντοπισμού από το τσιπάκι. Η μόνη περίπτωση που σε πολλά εισαγωγικά θα εντοπίζεται ένας πολίτης είναι κατά τον διαβατηριακό έλεγχο που θα σκανάρεται η ταυτότητα και θα φαίνεται ότι περνάει από την χώρα μας σε μία άλλη χώρα», συμπληρώνοντας «το λεγόμενο τσιπάκι της ταυτότητας θα περιέχει ακριβώς αυτά τα χαρακτηριστικά που θα έχει πάνω και θα φαίνονται στην ταυτότητα. Επιπρόσθετα περιέχει την φωτογραφία και το δακτυλικό αποτύπωμα».

Τι σημαίνει αυτό; Ότι εκτός από τον «προσωπικό αριθμό» και την δυνατότητα «να αποθηκευτούν στοιχεία που απαιτούνται από τις Υπηρεσίες Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, εάν αποφασισθεί να συμπεριληφθούν στο εν λόγω μέσο», σύμφωνα με το πρόσφατο ΦΕΚ(Β΄824/17.02.2023), η έκδοση των νέων, ψηφιακών ταυτοτήτων, συνοδεύεται από την επανεισαγωγή της υποχρεωτικής δακτυλοσκόπησης του συνόλου του πληθυσμού που, μόλις το 2000, είχε καταργηθεί ως προσβολή των προσωπικών δεδομένων και της αξίας του ανθρώπου! (ΚΥΑ, υπ. αρ. 8200/0-441210/17.7.2000 ΦΕΚ Β΄879).

Όπως δε αναφέρει χαρακτηριστικά η με αριθμό 510/17/15-05-2000 γνωμοδότηση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, υπό τον τότε Πρόεδρο της κ. Κωνσταντίνο Δαφέρμο: «..Κατά την κοινή αντίληψη, το αποτύπωμα (η ‘σήμανση’) συνδέεται με την υποψία ή διαπίστωση εγκληματικής δραστηριότητας (‘σεσημασμένοι’), η απόδοση της οποίας, έστω και εν δυνάμει στο σύνολο του Ελληνικού λαού, υπερβαίνει το αναγκαίο μέτρο και προσβάλλει την προστατευόμενη από το Σύνταγμα αξία του ανθρώπου», καθώς κρίθηκε ότι «.. το δακτυλικό αποτύπωμα είναι προσωπικό δεδομένο που ο πολίτης δεν οφείλει να προσκομίσει, παρά μόνο σε συγκεκριμένες περιπτώσεις που σχετίζονται με την τέλεση αξιόποινης πράξης» (Π.Δ. 342/1977, άρθρα 27-29).

Συμφωνούμε λοιπόν με τον κ. Υπουργό ότι «.. η ταυτότητα δεν έχει σχέση με το τι πιστεύουμε», έχει όμως σχέση με «το πόσο ασφαλείς νιώθουμε». Υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός πολιτών που δεν αισθάνεται καθόλου ασφαλής με την σκέψη ότι θα αναγνωρίζεται και θα ταυτίζεται, πλέον, με ένα «προσωπικό αριθμό».

Τρόμο προκαλεί η σκέψη ότι, σύμφωνα με την τροποποίηση στο πρόσφατο ΦΕΚ (Β΄824/17.02.2023), οι Υπηρεσίες Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης θα μπορούν, αυθαίρετα και εν αγνοία του κατόχου της ταυτότητας; «να αποθηκεύουν στοιχεία.. εάν αποφασισθεί να συμπεριληφθούν στο εν λόγω μέσο», στο τσιπάκι δηλαδή που είπε η κα εκπρόσωπος της ΕΛΑΣ. Φόβο και τρόμο προκαλεί, επίσης, σε πλήθος πολιτών, η σκέψη του «ποιός» μπορεί, μελλοντικά, να χειρίζεται τις Ηλεκτρονικές αυτές Υπηρεσίες ως και το «τι» στοιχεία μπορεί να αποθηκεύσει.

Σε συνδυασμό δε με το γεγονός ότι δεν έχει απαντηθεί το «ποιός» θα διαχειρίζεται τις βάσεις δεδομένων ως και το εάν θα μπορεί να αποθηκεύονται προσωπικά δεδομένα ερήμην του κατόχου της ταυτότητας, είναι προφανώς κατανοητό και αντιληπτό ότι όλα αυτά τα θέματα και ερωτήματα δεν έχουν σχέση με.. «δεισιδαιμονίες», «παραθρησκευτικούς», «χριστιανοταλιμπανιστές», «σκοταδιστές», «συνωμοσιολόγους», «προφητολόγους» ως και με ότι άλλο θέλουν - επιχειρούν κάποιοι να στοχοποιήσουν όσους «ελεύθερα συλλογόνται» καθώς, ως λέει και ο Ρήγας Φεραίος, «Όποιος ελεύθερα συλλογάται, συλλογάται καλά».

Όσο λοιπόν όλα αυτά τα ερωτήματα, θέματα και αγωνίες θα μένουν αναπάντητα και μετέωρα, τόσο η δυσπιστία θα αυξάνεται. Το πιο συνετό, κατά την ταπεινή μας άποψη; Η μη υποχρεωτικότητα αλλαγής της ταυτότητας. Αφού και σε ένα πλήθος άλλων Ευρωπαϊκών Χωρών (Αυστρία, Δανία, Φιλανδία, Γαλλία, Ισλανδία, Γερμανία, Ουγγαρία, Ιταλία, Λιθουανία, Σλοβενία, Σουηδία, Ελβετία, κ.α.) υπάρχει η δυνατότητα ταυτοπροσωπίας με επιλογή του πολίτη (ταυτότητας, διαβατηρίου, διπλώματος οδήγησης), γιατί και οι πολίτες της Ελλάδας να μην επιλέγουν ελεύθερα ποιο δημόσιο έγγραφο τους διευκολύνει στις συναλλαγές τους;

Αυτό, είναι σίγουρο, θα άρει τις όποιες καχυποψίες και θα αποσοβήσει τις πάσης φύσεως πιθανές κοινωνικές εντάσεις, διασφαλίζοντας, σε κρίσιμους καιρούς, την περιπόθητη και απαραίτητη ενότητα.

Προεκτείνοντας τον παραπάνω συλλογισμό, σκέφτομαι: Ενώ σε ένα μεγάλο μέρος της Χώρας μας, καθημαγμένο από τα ακραία καιρικά φαινόμενα που το έπληξαν, προσπαθούν οι χιλιάδες συμπολίτες μας, θύματα των φαινομένων αυτών, να ξαναπάρουν τις ζωές τους πίσω· ενώ, σύμφωνα και με τον αρμόδιο Υπουργό, τα φαινόμενα παραβατικότητας ανηλίκων αυξάνονται επικίνδυνα· ενώ, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η ΕΚΠΟΙΖΩ στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος «Reverter», με την συνεργασία του
Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου για το μέγεθος της ενεργειακής κρίσης στην Χώρα μας, μεγάλο μερίδιο νοικοκυριών κινδυνεύουν από ενεργειακή φτώχεια.

Χαρακτηριστικό το γεγονός ότι τα μισά νοικοκυριά αναφέρουν πως δεν μπορούν να διατηρήσουν τα σπίτια τους επαρκώς ζεστά ή δροσερά, το 1/5 των νοικοκυριών αναφέρει καθυστερήσεις στους λογαριασμούς ενέργειας· ενώ περίπου το 5% δηλώνει ότι έχει διακοπεί η παροχή ηλεκτρικού ρεύματος/φυσικού αερίου τους τελευταίους 12 μήνες.

Επιπλέον: ενώ, σύμφωνα με τα ευρήματα της ίδιας έρευνας, περίπου το 1/3 των νοικοκυριών αναφέρουν προβλήματα υγείας, που σχετίζονται με την ανεπαρκή θέρμανση ή/και την παρουσία υψηλής υγρασίας στο σπίτι (36,15%), και περίπου το 80% των νοικοκυριών έχουν περιορίσει τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, περισσότερο από το 75% τη χρήση θέρμανσης και περίπου το 50% τη χρήση ζεστού νερού για να μπορούν να πληρώσουν την ενέργεια τους τελευταίους 12 μήνες· ενώ ένα στα δύο νοικοκυριά έχει περικόψει τις δαπάνες φαγητού· ενώ ένα στα πέντε τις δαπάνες για φάρμακα, το δε 2,5% των συμμετεχόντων δηλώνει ότι δεν θερμαίνει καθόλου την κατοικία του.

Ενώ λοιπόν συμβαίνουν όλα αυτά τα τραγικά και στενάχωρα που συνθλίβουν τα νοικοκυριά και τις ζωές χιλιάδων συμπολιτών-συνανθρώπων μας· γεγονότα που θα έπρεπε όλους να μας πονούν και να μας θέτουν ενώπιον των ευθυνών μας, τι συμβαίνει στην σφαίρα του δημόσιου και όχι μόνον βίου;

Πομφόλυγες και φληναφήματα, άρτοι και θεάματα, μοιάζει να είναι τα κυρίαρχα των καιρών μας.

Ο ιδιωτικός βίος, τινών εκ των δημοσίων και όχι μόνον προσώπων, εκτίθεται και προβάλλεται από τους ίδιους, σαν να είναι θέμα που αφορά τον δημόσιο βίο, που δίνει λύσεις στα προβλήματα και τις αγωνίες του λαού.

Προς τι τέτοια και τόση προβολή της ιδιωτικής ζωής; τι εξυπηρετεί; μήπως την.. επιβολή; Γιατί θα πρέπει οι εκατοντάδες- χιλιάδες Ελληνικές παραδοσιακές οικογένειες να υποβάλλονται, τα παιδιά και τα εγγόνια τους, σε όλη αυτή την έκθεση της ιδιωτικής ζωής όσων επιλέγουν να ζουν την ζωή τους όπως επιλέγουν;

Σε εποχές ακόρεστου δικαιωματισμού όπου οι πάντες έχουν-διεκδικούν δικαιώματα (καλώς το πράττουν) η παραδοσιακή Ελληνική οικογένεια που θέλει να θρέψει και να αναθρέψει τα παιδιά της με τα ζώπυρα νάματα της πίστης, της παράδοσης, της ιστορίας και του πολιτισμού αυτού του τόπου, δεν έχει δικαίωμα τα μέλη της να μην γίνονται αποδέκτες τόσης και τέτοιας έκθεσης και έντασης της ιδιωτικής ζωής όσων ζουν όπως επιλέγουν;

Η αποδοχή θα πρέπει να είναι μονόπλευρη; Ο σεβασμός στις επιλογές και στάσεις ζωής της πλειονοψηφίας ενός λαού είναι… ομοφοβία και ρατσισμός;

Σοβαρότητα και ρεαλισμό έχει ανάγκη ο τόπος και οι κοινωνίες μας· σοβαρότητα και ρεαλισμό επιτάσσουν τα προβλήματα και οι δυσκολίες των καιρών.

Σοβαρότητα, ρεαλισμό και ενότητα και όχι πομφόλυγες και φληναφήματα.

Κλείνω, τον φτωχό αυτό προβληματισμό, δανειζόμενος τους λόγους ενός μεγάλου Έλληνα. «Ποιος θα φανταζότανε ποτέ ότι σε μέρες ειρήνης κι ευημερίας η χάρις θα μπορούσε να υποτιμηθεί; Και όμως» - «Βαρύς ο κόσμος να τον ζήσεις, όμως για λίγη περηφάνια το άξιζε». (Οδυσσέας Ελύτης).



ΠΗΓΗ

Περί του αποσπάσματος που αποδίδεται στον Άγιο Ιωάννη της Κροστάνδης

(φώτο από το παρανοικό ιστολόγιο του Λεοντίου)


Κυκλοφορεί ένα απόσπασμα που αποδίδεται στον Άγιο Ιωάννη της Κροστάνδης. Εκεί αναφέρεται το εξής:

«όποιος υποστηρίζει ένα αντίχριστο σύστημα συντασσόμενος μαζί του, αυτο-προσδιοριζόμενος πλέον μέσα από αυτό, θεωρείται σφραγισμένος ασχέτως αν δεν έχει λάβει το τελικό σφράγισμα!»

Ερευνώντας τα σχετικά που αφορούν το επίμαχο απόσπασμα, δεν βρήκαμε καμία πηγή του αποσπάσματος αυτού. Αυτό που βρήκαμε ήταν το ''συμπέρασμα'' ενός μοναχού, ο οποίος ονομάζεται Λεόντιος, και σε όλα τα άρθρα του ''ερωτοτροπεί'' με προφητείες, το χάραγμα και τον αντίχριστο.

 Ο ίδιος ο Λεόντιος αναφέρει ότι (οι υπογραμμίσεις δικές μας):

«
Όπως έχει γραφεί και στο όραμα του Αγίου Ιωάννου της Κροστάνδης όποιος υποστηρίζει ένα αντίχριστο σύστημα συντασσόμενος μαζί του, αυτο-προσδιοριζόμενος πλέον μέσα από αυτό, θεωρείται σφραγισμένος ασχέτως αν δεν έχει λάβει το τελικό σφράγισμα!»

μόνο που στο όραμα δεν υπάρχει το παραπάνω απόσπασμα! Είναι αυθαίρετη τοποθέτηση του ίδιου του Λεοντίου και μόνον!
Επίσης μία πηγή που παρουσιάζουν και που αφορά το όραμα του Αγίου, είναι κάποιο: 
«Voronezh Eparchy Messenger " #11,1992. Εμείς δεν το βρήκαμε όσο και αν ψάξαμε.....

Επανερχόμαστε λέγοντας ότι όσοι έχουν λάβει το παραπάνω απόσπασμα, όλοι το έλαβαν ως πηγή από τον ίδιο τον μοναχό αυτόν που διαχειρίζεται την σελίδα https://www.imdleo.gr/. Η σελίδα αυτή ασχολείται μόνο με προφητείες και εσχατολογικά ζητήματα με παρανοϊκό τρόπο θα λέγαμε...

Επίσης κάτι σημαντικό. Το 2004 είχε κυκλοφορήσει μία oγκώδης έκδοση που αποδιδόταν στον Άγιο Ιωάννη της Κροστάνδης υπό τον τίτλο: ''Άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης. Η αρχή και το τέλος του γήινου κόσμου μαςΗ εμπειρία των προφητειών της Αποκάλυψης» σε πέντε εκδόσεις. Το έργο αυτό κακώς αποδιδόταν στον άγιο διότι ο ίδιος στο ημερολόγιό του είχε αναφέρει:

«22 июля. Согрешил я пред Тобою, Господи, испытующий сердца и утробы, позавидовал автору сочинения «Начало и конец видимого мира,» что он, светский человек, более меня, академика и священника, сведущ в богословии и составил свое сочинение премудро, глубокомысленно, просто!»

«22. Ιουλίου. Αμάρτησα ενώπιόν σου, Κύριε, διότι ζήλεψα τον συγγραφέα του δοκιμίου «Η αρχή και το τέλος του ορατού κόσμου», ότι αυτός, ένας κοσμικός άνθρωπος, ήταν πιο γνώστης θεολογίας από εμένα, ακαδημαϊκός και ιερέας, και συνέθεσε το έργο του σοφά, στοχαστικά, απλά!» (Απομνημονεύματα Επισκόπου Αρσενίου (Ζαντανόφσκι), ''Ημερολόγια του Αγίου και Τιμίου Ιωάννου της Κροστάνδης'', Μέρος 3ο 1904-1907).

αλλά και στις εκδόσεις που κυκλοφόρησαν π.χ. όπως του 1900–1901, 1904, 1914 δεν παρουσιάζεται ο συγγραφέας.

Οπότε αναμένουμε από όσους παρουσιάζουν το επίμαχο απόσπασμα, να μας υποδείξουν την πηγή.

Υ.Γ. Το ακριβώς ίδιο έγινε και με την περίπτωση του Αρχιεπισκόπου Αβερκίου. Είχαμε γράψει:

«Στο διαδίκτυο κυκλοφορεί ένα κείμενο που αποδίδεται στον Αρχιεπίσκοπο Αβέρκιο, το οποίο διαδίδεται δίχως να παρουσιάζουν την πηγή. Εμείς διαπιστώσαμε ότι δεν υπάρχει τέτοιο κείμενο. Στην έρευνα που κάναμε βρήκαμε αντίθετα λεχθέντα του Αρχιεπισκόπου Αβερκίου, τα οποία θα δημοσιεύσουμε προσεχώς.

Περιμένουμε να δοθεί η πραγματική πηγή (αν υπάρχει....) του συγκεκριμένου αμφιλεγόμενου κειμένου που αποδίδεται στον ίδιο, και επειδή έχουμε προηγούμενη εμπειρία που αφορά τη διαστρέβλωση και παρουσίαση ψευδών κειμένων από διαφόρους κύκλους....., θα ήταν συνετό να είστε επιφυλακτικοί όσον αφορά δημοσιεύσεις που κυκλοφορούν και δεν παρουσιάζουν τις πηγές τους. Αν δεν δώσουν την ''πηγή'', τότε η αισχύνη δική τους!»

Μία «απάντηση» ελάβαμε, από όσους αναδημοσίευαν το απόσπασμα διότι οι υπόλοιποι έκαναν τους στρουθοκάμηλους...., και αυτή ήταν: «Τι να σας πω πράγμα σύνηθες ψευδή διασπείρουν οι πάντες ..οι καλοί πολιτικοί... Τώρα για τα κείμενα του Αβερκιου εγώ βλέπω εκεί βαδίζουμε ολοταχώς.... Αν είναι η δεν είναι το κείμενο δικό του λέει αυτά που θα ζήσουμε....αλλά και να μην είναι δε λέει κάτι που δε γίνεται τώρα...».

Kαι πως άραγε γνωρίζει, αν δεν το έγραψε κάποιος του σήμερα, δια τούτο και φαίνεται ως να ''λέει κάτι που γίνεται'' και το απέδωσε αυτός ο κάποιος.... ως κείμενο του Αβερκίου για να έχει κύρος τύπου: ''ορίστε η απόδειξις, το ηλ. έγγραφο είναι σφράγισμα''! ;

Από την στιγμή που δεν υπάρχει πηγή, το κείμενο είναι αδιάφορο ως να μην υπάρχει. Το ίδιο ισχύει φυσικά και για την περίπτωση του Αγίου Ιωάννου της Κροστάνδης.