Ἄγιον Ὄρος 17- 30 Σεπτ. 1997
Κύριε Διευθυντά.
Τον τελευταίο καιρό, μὲ ἀφορμὴ τὴν ψήφιση τῆς Συνθήκης τοῦ Σένγκεν καὶ τὴν ἐπικείμενη ἔκδοση τῶν ἠλεκτρονικῶν ταυτοτήτων, γίνεται πολύς λόγος μεταξὺ τῶν πιστῶν χριστιανῶν γιὰ τὸ ποιὰ πρέπει νὰ εἶναι ἡ στάση τους ἐπὶ τοῦ θέματος αὐτοῦ.
Σχετικὰ μὲ τὸ ζήτημα αὐτὸ εἶχε ἐκφρασθῆ γραπτῶς πρὸ δεκαετίας καὶ ὁ μακαριστὸς Γέροντας Παΐσιος. ό μὲ ἕνα κείμενο ποὺ ἔγραψε το Α ́ Σάββατο τῶν Νηστειῶν τοῦ 1987, μὲ τον τίτλο «Σημεῖα τῶν καιρῶν 666». Το κείμενο αυτό, ὄχι μόνο δεν δημιουργεί σύγχυση στὸ λαό τοῦ Θεοῦ, ἀλλὰ ἀφυπνίζει τοὺς κακῶς εφησυχάζοντας καὶ ἀναπαύει τις ψυχὲς τῶν πιστῶν.
Ἐπειδὴ ὅμως τελευταῖα ἀκούγεται συχνὰ ὅτι ὁ Γέροντας Παΐσιος τροποποίησε αργότερα τίς ἀπόψεις του. (δημοσιεύθηκε μάλιστα ἡ ἄποψη αὐτὴ στὴν Εφημερίδα σας τῆς 26.9.97. σὲ ἄρθρο του π. Βασιλείου Βολουδάκη), ἐμεῖς ποὺ ζήσαμε κοντά του, θέλουμε να γνωστοποιήσουμε στὸν κάθε πιστό, ὅτι ὁ Γέροντας μέχρι τῆς κοιμήσεώς του δεν ἄλλαξε γνώμη ἐπὶ τοῦ θέματος αὐτοῦ. Αὐτὸ ἀποδεικνύεται καὶ ἀπὸ τὴν ἀπομαγνητοφωνημένη συνομιλία του, τοῦ ἔτους 1992. ἡ ὁποία δημοσιεύθηκε εσχάτως (Έκδοση Ἱερομονάχου Ισαάκ. Καψάλα Καρυές - "Αγιον Ορος). Βεβαίως. ὅταν ὕστερα ἀπὸ τὴν ἔντονη αντίδραση τοῦ λαοῦ, ἡ Κυβέρνηση ἀναγκάσθηκε να «παγώση» τὸ θέμα τῶν ταυτοτήτων, καὶ ὁ Γέροντας δὲν ἐπεδίωκε νὰ τὸ ἀνακινή. Αὐτὰ γιὰ τὴν ἀποκατάσταση τῆς ἀληθείας. Ειδικά ὅμως γιὰ τὴν προαναφερθεῖσα δημοσίευση θα θέλαμε να κάνουμε κάποιες ἐπισημάνσεις:
α) Πράγματι ὁ μακαριστός Γέροντας συνιστούσε στους πιστούς ποὺ τὸν ρωτοῦσαν σχετικά, να χρησιμοποιοῦν μὲν τὰ τρόφιμα που έχουν γραμμικό σύστημα, (Bar Code), ἀφοῦ ὅμως πρῶτα καταστρέψουν τὴν γραμμική παράσταση καὶ ἐπικαλεσθοῦν τὴν Χάρι τοῦ Ζωοποιοῦ Σταυροῦ τοῦ Κυρίου. Γιὰ τὶς ταυτότητες ὅμως τόνιζε με ἔμφαση. πὼς εἶναι κάτι διαφορετικό. Διότι η ταυτότητα αναφέρει το βαπτιστικό ὄνομα τοῦ πιστοῦ, ὁ ὁποῖος μὲ τὴν ὑπογραφή του αποδέχεται τὰ σατανικά σύμβολα (ἐὰν βεβαίως χρησιμοποιηθούν). Αὐτὸ λέγει ρητὰ καὶ στην προαναφερθεῖσα μαγνητοφωνημένη συνομιλία του.
β) Μᾶς εἶναι δύσκολο να υποθέσουμε ὅτι ὁ π. Βασίλειος, δὲν ἀνεγνώρισε τὴν ἀπόλυτη γνησιότητα τῆς γραφῆς τοῦ Γέροντος Παϊσίου στο φάκελλο που γράφει: «Δείγμα Ταυτότητος. Αλλοίμονον!!!», Πρέπει επομένως, νὰ δεχθοῦμε ὅτι εσκεμμένα παραποιεῖ τὴν ἀλήθεια, δημιουργώντας σύγχυση στον λαό. Καὶ τὸ γεγονὸς ὅτι παραποιεῖ γραπτὰ ντοκουμέντα, μᾶς κάνει νὰ ἀμφιβάλουμε γιὰ τὴν δῆθεν προφορική μαρτυρία τοῦ π. Επιφανίου ὅτι συμφωνεῖ μὲ τὶς ἀπόψεις του. Διότι ὁ π. Επιφάνιος σὲ ἐπιστολή του πρὸς τὴν Εφημερίδα σας, ἡ ὁποία ανεδημοσιεύθη στο βιβλίο «Περὶ συντελείας, ̓Αντιχρίστου καὶ Β ́ Παρουσίας τοῦ Χριστοῦ», σελ. 271 - 3. Έκδοση «Ορθόδοξος Κυψέλη». Θεσσαλονίκη 1991. εκφράζει αντίθετες απόψεις ἀπὸ αὐτὲς ποὺ μᾶς παρουσιάζει ὁ π. Βασίλειος. Ο δὲ Μητροπολίτης Φλωρίνης στὸν ὀποῖο ἐπίσης ἀναφέρεται, καὶ μὲν στην «Χριστιανικὴ Σπίθα» του Νοεμβρίου - Δεκεμβρίου του 1986 εἶχε απόψεις παραπλήσιες μέ τόν π. Βασίλειο, ὅμως στὸ τεῦχος τοῦ Ιουλίου 1997, εκφράζει απόψεις ταυτόσημες μὲ τοῦ Γέροντος Παϊσίου καὶ δὶς ἀναφέρεται στὸ κείμενο «Σημεῖα τῶν καιρῶν 666» κατά τρόπον ἄκρως ἐπαινετικό.
Ωστόσο δὲν ἐπιθυμοῦμε νὰ ἀναφερθοῦμε σὲ ὅλες τίς ἀνακρίβειες τοῦ μνημονευθέντος κειμένου τοῦ π. Βασιλείου, διότι ὁ σκοπός τῆς παρούσης εἶναι νὰ καταθέσουμε τὴν μαρτυρία μας ὅτι ὁ Γέροντας Παΐσιος διετήρησε μέχρι τῆς κοιμήσεώς του αναλλοίωτες τις απόψεις του ἐπὶ τῶν θεμάτων αὐτῶν.
Πάντως πιστεύουμε ὅτι μετὰ τὴν έκδοση τῶν προσφάτων ανακοινώσεων τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἱεραρχίας της Εκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, της Ιεράς Επαρχιακῆς Συνόδου της Εκκλησίας τῆς Κρήτης. πολλῶν Ἱερῶν Μητροπόλεων καὶ Ἱερῶν Μονῶν, καὶ κυρίως μετὰ τὴν τελευταία Εγκύκλιο της Εκτάκτου Διπλῆς Ἱερᾶς Συνάξεως τοῦ ̓Αγίου Ὄρους, τὸ θέμα σχετικὰ μὲ τὴ στάση ποὺ πρέπει να τηρήσουν οἱ πιστοί εἶναι πλέον τελείως ξεκάθαρο.
Μετὰ τῆς ἐν Κυρίῳ ἀγάπης Ο Καθηγούμενος τοῦ Ἱεροῦ Κοινοβίου τοῦ Κουτλουμουσίου ̓Αρχιμ. Χριστόδουλος καὶ οἱ σύν ἐμοί ἐν Χῷ ἀδελφοί.
Ο Γέρων τοῦ Ἱεροῦ Κελλίου «Άγιος Ιωάννης ὁ Θεολόγος» Ἱερομόναχος Γρηγόριος καὶ ἡ συνοδεία.
Ο Γέρων τοῦ Ἱεροῦ Κελλίου «Ανάστασις τοῦ Χριστοῦ» Ἱερομόναχος Ισαάκ καὶ ἡ συνοδεία.
Ο Γέρων τοῦ Ἱεροῦ Κελλίου «Εὐαγγελισμὸς τῆς Θεοτόκου» Ιερομ. Παΐσιος.
Ο Γέρων τοῦ ̔Ιερού Κελλίου «Γενέθλιον Θεοτόκου» (Παναγούδα)
Ἱερομόναχος Αρσένιος καὶ ἡ συνοδεία.
(συνεχίζεται)
ΣΗΜΕΙΩΣΙΣ ''ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ'': Θα επακολουθήσει κείμενο του πρωτ. Ιω. Φωτόπουλου και η απάντηση του π. Βασίλειου Βολουδάκη στα δύο κείμενα.
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ
Περί της επιστολής του π. Παϊσίου: «Σημεία των καιρών»
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου