Τετάρτη 6 Ιουνίου 2018

Η ΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑΚΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΤΟΥ 1924 (7o MEΡΟΣ)




Και μόνο ο πρωτοσέλιδος τίτλος της ''ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ'' του Ιουνίου 1922 για την 
''Ανά Τον Κόσμο Ενωτική Κίνηση'', 
θα αρκούσε για να καταδείξει με τον πλέον εύσχημο και εμβληματικό τρόπο όλες τις ενωτικές, οικουμενικές κινήσεις πριν το εκκλησιαστικό σχίσμα του 1924 
και να κατασταθεί σαφές, 
πόσο πολύ ο ελληνικός λαός ήταν γνώστης του θρησκευτικού συγκρητισμού, που πρωτοστάτησε το πνευματικά έκπτωτο και αιρετικό Φανάρι!


Η χρονιά του 1922 για την Ελλάδα και την Εκκλησία είναι ανείπωτα δυστυχής, αφόρητα θλιβερή και απίστευτα εξουθενωτική.

Ήδη, οι δύο πρώτες δεκαετίες (του 1900) κοινωνίας της Ορθόδοξης Εκκλησίας με την παγκόσμια, οικουμενική κίνηση (Κοινωνία Εκκλησίας και Αίρεσης), τον ελληνικό διχασμό και την υποβολιμαία Κοινωνία των Εθνών οδήγησαν στην Μικρασιατική καταστροφή και για το '22, την καταστροφή της Σμύρνης.

Αυτά τα απανωτά χτυπήματα στο διάτρητο σώμα του Ελληνισμού -εν γένει- δεν ήταν τίποτ΄άλλο από παραχώρηση Θεού 
στην Ε κ κ λ η σ ι α σ τ ι κ ή  Α π ο σ τ α σ ί α  
και την δημιουργία της νέας ''Οικουμενικής Εκκλησίας''! 
Κι αν οι όροι ''Οικουμενική Εκκλησία'', ''θεωρία των κλάδων'', ''Χριστιανική Εκκλησία με πολλά τμήματα'', ''Παγκόσμιος Σύνδεσμος Εκκλησιών'' ή ''Παγκόσμιο Συμβούλιο'' θεωρούμε, ότι συναποτελούν μεταγενέστερες ονομασίες του 1948, οπότε ιδρύθηκε και το (Π.Σ.Ε.), ασφαλώς λανθάνουμε. 
Στις προηγούμενες οκτώ ενότητες της έρευνάς μας σχετικά με την ''Κίνηση για την Ένωση των Εκκλησιών πριν από την Ημερολογιακή Καινοτομία του 1924'' είχαμε αναφέρει πλείστα, όσα, αδιάψευστα στοιχεία της ιστορίας της οικουμενικής κίνησης που αρχίζει από τα τέλη του 19ου αιώνα. 
Πλην των εκκλησιαστικών τεκταινομένων της εποχής του Μεσοπολέμου, που αποτυπώθηκαν με τη συγγραφή βιβλίων και αποτελούν σίγουρα αδιάψευστες πηγές μαρτυρίας, ο Τύπος (ημερήσιος και περιοδικός) είναι αυτός που καταγράφει -χρονογραφικά- την εκκλησιαστική ιστοριοδιφία των χρόνων 
που αναζητούμε. 
Θα αναφερθούμε στο επίσημο περιοδικό του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως ''Εκκλησιαστική Αλήθεια'', που εκδιδόταν ανάμεσα στα χρόνια (1880-1923), ως μια βαρυσήμαντη και αλάνθαστη πηγή πληροφοριών για την οικουμενική αποστασία. Διευθυντής του υπήρξε ο πολύ γνωστός ιστορικός και συγγραφέας Μανουήλ Γεδεών (1851-1943), στενός φίλος με τον Ιωακείμ τον Γ΄και φυσικά ένας ''γνήσιος'', φιλενωτικός Φαναριώτης. 
Τα άρθρα που συνοδεύουν το εν λόγω περιοδικό είναι κατ΄εξοχήν εκκλησιαστικά, ιστορικά ή επιστημονικά, που βεβαίως στην ολότητά τους εκθειάζουν με διθυραμβικούς επαίνους την οικουμενική κίνηση, ιδίως στις αρχές με τον Αγγλικανισμό, τον Λουθηρανισμό και τον Παλαιοκαθολικισμό. 
Η ''Εκκλησιαστική Αλήθεια'' αποτέλεσε κατ' ουσίαν σημείο αναφοράς και καταγραφής της οικουμενικής κίνησης, όχι μόνο με τα άκρως φιλενωτικά άρθρα της, αλλά και με τις εξακολουθητικές δημοσιεύσεις επιστολών εκ μέρους των ετερόδοξων ''εκκλησιών'', πατριαρχικών εγκυκλίων που αφορούσαν την λεγόμενη ''Ένωση των Εκκλησιών'', αλλά και τις επίσημες ή ανεπίσημες επισκέψεις αιρετικών ταγών στον Πατριαρχικό ''Νυμφώνα''. 
Οικουμενικοί Πατριάρχες τις δύο πρώτες δεκαετίας του 1900 είναι ο Ιωακείμ ο Γ' (1901-1912) περί του οποίου έχουμε μιλήσει, ακολούθως ο Γερμανός ο Ε' (1913-1918) και καταληκτικά ο Πατριάρχης του Σχίσματος της Εκκλησίας, ο μεταρρυθμιστής, νεωτεριστής και τέκτων Μελέτιος Μεταξάκης (1921-1923). 
Στις 13 Αυγούστου του 1922 εκδίδεται το τεύχος της ''Εκκλησιαστικής Αλήθειας'' με αναφορά στο Παγκόσμιο Συνέδριο για την πίστη και φιλία των Εκκλησιών (προπομπός του Π.Σ.Ε.) που πραγματοποιήθηκε στην Κοπεγχάγη της Δανίας, 
τον Ιούλιο του 1920. 
Σε αυτό συμμετείχαν ο Οικουμενικός Πατριάρχης Μελέτιος με συνοδεία του Οικουμενικού θρόνου, ο πρώτος Μητροπολίτης Θυατείρων Γερμανός Στρηνόπουλος (1872-1951), ο φίλος και συνοδοιπόρος του Μεταξάκη, Αρχιμανδίτης Χρυσόστομος Παπαδόπουλος (μετέπειτα Μητροπολίτης Αθηνών), θεολόγοι από την Ελλάδα, όπως ο Αμίλκας Αλεβιζάτος κ. α. 
Όπως και σε προηγούμενα, ανάλογα ''ενωτικά'' Συνέδρια, έτσι και σε αυτό προηγήθηκαν από κοινού  σ υ μ π ρ ο σ ε υ χ έ ς  και μάλιστα σε αιρετικούς ναούς, όπως ήταν το Onze-Lieve-Vrouwekerk, η καθεδρική -δηλαδή- εκκλησία 
των Λουθηρανών στην Δανία. 
Στην επόμενη ενότητά μας θα δημοσιεύσουμε την πατριαρχική ανακοίνωση, που αναγνωρίζει την ισχύ και το κύρος των Αγγλικανικών χειροτονιών (1922) και την αποστολική διαδοχή (!) των εκπροσώπων της αρχιεπισκοπής  του Καντέρμπουρυ, όπως και τις ευμενείς και περιχαρείς αντιδράσεις (φευ) εκ μέρους του λοιπού, ορθόδοξου, εκκλησιαστικό κόσμου... 
Στο κείμενο που ακολουθεί, μπορεί ο αναγνώστης να διαβάσει όσες λέξεις έχουν πληκτρολογηθεί με εμφανή διαστήματα, για να κατανοήσει, πως όροι, όπως ''Κλάδοι της Χριστιανικής Εκκλησίας'', Παγκόσμιο Συμβούλιο'', ''Κίνηση των Εκκλησιών'' ή ''Συμπροσευχές'' ήταν όροι που χρησιμοποιούντο από τα τέλη του 19ου αιώνα ακόμη μέχρι και το ημερολογιακό σχίσμα των Καινοτόμων του 1924.
 Εύχεσθε!

ΤΟ ΕΝ ΚΟΠΕΓΧΑΓΗ ΣΥΝΕΔΡΙΟΝ


ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΔΙΑ ΤΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ



Οι αντιπρόσωποι του εν τοις Πατριαρχείοις συμβουλίου του Συνδέμου της φιλίας του κόσμουδιά των Εκκλησιών εκπληρώσαντες την ανατεθείσαν αυτοίς εντολήν υπέβαλον μακροσκελεστάτην έκθεσιν τη Α. Θ. Παναγιότητι και τη ιερά Συνόδω περί των εργασιών του εν Κοπεγχάγη συνελθόντος επ΄εσχάτων συνεδρίου της φιλίας των λαών  δ ι ά   τ ω ν   Ε κ κ λ η σ ι ώ ν.  Οι ημέτεροι αντιπρόσωποι μετέσχον διά του προέδρου αυτών, των εργασιών της προπαρασκευαστικής επιτροπής, ήτις εκανόνισε λεπτομερείας σχετικάς προς την διεξαγωγήν των εργασιών του Συνεδρίου. Διαρκές μέλος της προπαρασκευαστικής επιτροπής είτα αναγνωρισθέν και υπό της ολομελείας διωρίσθη ο εκ των μελών της επιτροπής καθηγητής κ. Εμμανουήλ. Εν τη αυτή συνεδρία, τη εισηγήσει του κ. Atkinson απεφασίσθη όπως το ζήτημα των μειονοτήτων προς ο συνεδέθη και το των Χριστιανών της Ανατολής συζητηθή από της 25 Ιουλίου και κατηρτίσθη επιτροπή προς μελέτην της εν Ρωσσίαν καταστάσεως και υποβολήν σχετικών προτάσεων προς το συνέδριον. 


Την 30 Ιουλίου ημέραν Κυριακήν εν τη Fruekirke, παρόντων απάντων των αντιπροσώπων  ε γ έ ν ε τ ο  π ρ ο σ ε υ χ ή  και μετ΄αυτήν  κ ή ρ υ γ μ α  υπό του Δόκτορος Ch. Jefferson επί του εδαφίου Ρωμ. 8, 9 ''ει δε τις πνεύμα Χριστού ουκ έχει ουκ έστιν αυτού''. 

Την δε 3 μ.μ. εν τη αιθούση της φοιτητικής ενώσεως εκηρύχθη υπό του προέδρου του Δανικού Συμβουλίου η επίσημος έναρξις των εργασιών του Συνεδρίου, παρόντων 

δ ι α κ ο σ ί ω ν  α ν τ ι π ρ ο σ ώ π ω ν, 

εκπροσωπούντων  25  ε θ ν ό τ η τ α ς.  

Εν τινι συγκεντρώσει της ημέρας ταύτης, αφού εκ περιτροπής έλαβον τον λόγον διάφοροι αντιπρόσωποι, ωμίλησε και ο πρόεδρος της ημετέρας αποστολής Μητροπ. Θυατείρων, όστις εχαιρέτησε τους αντιπροσώπους και εξέθηκε τους λόγους, οίτινες έπεισαν την ορθόδοξον Ανατολήν και ιδία το Οικουμ. Πατριαρχείον, όπως  

μ ε τ ά σ χ η   τ η ς  κ ι ν ή σ ε ω ς  ταύτης. 

Προσέθυκεν, ότι η προθυμία αύτη θα εκτιμηθή, έτι μάλλον αν ληφθή υπ΄όψιν η κατάστασις εν η εύρηται η ορθόδοξος Εκκλησία εν τοις διαφόροις  αυτής τμήμασι, εντεύθεν ωρμήθη εις σύντομον περιγραφήν των διαπραττομένων εν Ανατολή και Ρωσσία βιαιοτήτων, αίτινες αν εξακολουθήσωσιν είπεν, θα καταστήσωσι περιττήν την συνενόησιν και συνεργασίαν υπό τόσων υψηλών ιδεών, οίαι η φιλία και η συναδέλφωσις των λαών, αφού δεν θα υπολειφθώσι πλέον χριστιανικοί λαοί και κατέληξεν επικαλεσθής την αρωγήν αυτών προς σωτηρίαν του χριστιανικού πολιτισμού εν τη εγγύς Ανατολή. 



Ανάλογα ωμίλησε τη αυτή εσπέραν εν τη εκκλησία του Αγ. Μάρκου ενώπιον μεγάλης συρροής δανικού κόσμου, προς ον μετεφράσθη η ομιλία αυτού. Αναφέρει την ανάγνωσιν του τηλεγραφήματος της Α. Θ. Παναγιότητος, όπερ εγένετο δεκτόν μετ΄επευφημιών και ότι ο κ. Εμμανουήλ εξέθηκε συντόμως τα πεπραγμένα μνημονεύσας και των δυσχερειών, αίτινες επιπροσθούσιν εις την μεγαλυτέραν ανάπτυξιν της δράσεως του συμβουλίου. Υπεβήθη υπόμνημα, το οποίον εξεπόνησε το Βρεττανικόν Συμβούλιον του Π. Σ., ενώ πλην άλλων ελέγετο, ότι ''εν ταις Τουρκικαίς χώραις της Μ. Ασίας, η θέσις των χριστιανικών μειονοτήτων εξακολουθεί να είναι φρικτή. Προμελετημένη πολιτική εξόντωσις εργάζεται εκεί και το Π. Σ. οφείλει επειγόντως να ποιήσηται έκκλησιν εις τας χριστιανικάς Δυνάμεις, ίνα αύται άνευ αναβολής επέμβωσι και θέσωσι τέρμα εις την φοβεράν ταύτην τραγωδίαν.''  Άπαντες οι παρόντες ηγόρευσαν θερμότατα και εν άλλαις δε συνεδρίαις πολλοί διεξετραγώδησαν την κατάστασιν των χριστιανών της Ανατολής και επεκαλέσθησαν την επέμβασιν του Π. Σ. 



Η ημετέρα αντιπροσωπεία εν συνεννοήσει μετά του κ. Atkinson και των προυπογραψάντων συμβουλίων των Βαλκανικών Κρατών υπέβαλε προτάσεις, όπως  

τ ο  Π α γ κ ό σ μ ι ο ν  Σ υ μ β ο ύ λ ι ο ν 

 απευθυνθή και ζητήση από την Κοινωνίαν των Εθνών, όπως μηδέποτε τεθώσιν αι χώραι της Ανατολής υπό την ανεξέλεγκτον εξουσίαν της Τουρκικής κυβερνήσεως. 

Όπως τα υπό την διοίκησιν την τουρκικήν ευρισκόμενα εδάφη και κατοικούμενα υπό των μη Μωαμεθανών υπαχθώσι υπό την εποπτείαν της Κοινωνίας των Εθνών και ο επ΄αυτών πραγματικός έλεγχος ανατεθή εις μίαν των μεγάλων Χριστιανικών Δυνάμεων ή κοινή εις πλείονα εξ αυτών. 

Τας προτάσεις υπέβαλεν ο κ. Εμμανουήλ αγγλιστί, μετ΄εισηγήσεως εν η ετόνισε την ριζικήν και θεμελιώδη διαφοράν μεταξύ της θέσεως των μειονοτήτων εν ταις χριστιανικαίς χώραις και της θέσεως των εν Ανατολή Χριστιανών. 

Μετά αγόρευσιν και του  κ.  Α λ ε β ι ζ ά τ ο υ  παρεπέμφθησαν αι προτάσεις εις την προπαρασκευατικήν επιτροπήν προς επεξεργασίαν και υποβολήν ενώπιον του συνεδρίου. 

Εν επομένη συνεδρία συνεζητήθη το ζήτημα του αφοπλισμού, ότε το συνέδριον εθώρησε καθήκον πάντων των   

κ λ ά δ ω ν  τ η ς   Χ ρ ι σ τ ι α ν ι κ ή ς  Ε κ κ λ η σ ί α ς   

να συντελέσωσιν, όπως οι λαοί ζητήσωσι την άμεσον και γενικήν ελάττωσιν των εξοπλισμών και την αποδοχήν της διατησίας προς δικανόνισιν των διεθμών διαφορών. 



Εχαρακτήρισεν ύβριν κατά του Χριστιανισμού και έγκλημα κατά της ανθρωπότητος τον πόλεμον και έκρινεν, ότι η Εκκλησία κέκληται να καταπολεμήση τας φιλοπολέμους τάσεις. Μετά αγορεύσεις Αμερικανών, Γάλλων, Γερμανών και Άγγλων εγένετο δεκτόν σχέδιον όπερ κατήρτισεν επιτροπή Γάλλων και Γερμανών υπέρ ελαττώσεως των εξοπλισμών και διατηρήσεως τόσων μόνον δυνάμεων, όσαι αναγκαιούσιν εις την διατήρησιν της εθνικής ανεξαρτησίας. Εξητάσθη εν άλλη συνεδρία το ζήτημα των εργατικών οργανώσεων και της συνεργασίας  τ ο υ  Π α γ κ ο σ μ ί ο υ  Σ υ ν ε δ ρ ί ο υ,  μετ΄άλλων διεθνών συνδέσμων και ενέκρινε την συνεργασίαν ταύτην. Την επομένην ο αρχιεπίσκοπος Ουψάλης υπεστήριξε το υπόμνημα του Σουηδικού Συμβουλίου περί του έργου της Εκκλησίας προς συμφιλίωσιν και προσέθηκεν, όπως ο Π. Σ. εκφράση την χαράν αυτού διά την συγκρότησιν ''Γ ε ν ι κ ο ύ   Χ ρ ι σ τ ι α ν ι κ ο ύ   σ υ ν ε δ ρ ί ο υ  περί  Ζ ω ή ς  και Ε ρ γ α σ ί α ς''  και υπέδειξε το καθήκον ειλικρινούς συνεργασίας των χριστιανικών κοινωνιών.  Μεθ΄ο διωρίσθη τετραμελής επιτροπή ήτις μεταβαίνουσα εις Γενεύην παρακολουθήση το έργον της Κοινωνίας των Εθνών.



Επί τη βάσει δε σχεδίου εκοπονηθέντος υπό της υποεπιτροπής της διορισθείσης υπό της προπαρασκευαστικής επιτροπής απεφασίσθη: 

α. όπως ο Π. Σ. συνωδά τω σκοπώ αυτού προβή εις τοιαύτας ενεργείας, αίτινες θα αποβλέπωσιν εις την βελτίωσιν της θέσεως των θρησκευτικών και εθνικών μειονοτήτων, όπου αύται δεν τυγχάνουσι δικαίας και ίσης μεταχειρίσεως και θα προάγωσι πνεύμα ανοχής και ευμενείας μεταξύ όλων  

τ ω ν  τ μ η μ ά τ ω ν  τ η ς   Χ ρ ι σ τ ι α ν ι κ ή ς  Ε κ κ λ η σ ί α ς

β. ανακοινωθή εις τα εθνικά συμβούλια του Π. Σ. ότι η άποψις της διεθνούς επιτροπής είναι ως ηνωμένα εν τη αδελφότητι της   

Χ ρ ι σ τ ι α ν ι κ ή ς  Ε κ κ λ η σ ί α ς  

να εξακριβώσωσι την κατάστασιν, εάν παρεσχέθη πλήρης θρησκευτική ελευθερία εις τας θρησκευτικάς μειονότητας της χώρας αυτών και λάβωσι τα υπ΄αυτών, ως δραστικά θεωρούμενα μέτρα προς άρσιν των αφορμών παραπόνων. 

γ. ζητηθή, όπως η Κοινωνία των Εθνών λάβη τα μέτρα άτινα κρίνονται αναγκαία ίνα παρασχεθή εις τας θρησκευτικάς και εθνικάς μειονότητας το δικαίωμα και η ευκαιρία αμέσου εκκλήσεως εις διεθνές δικαστήριον εν περιπτώσει παραπόνων ότι υφίστανται αδικίαι των οποίων αδυνατούσι να επιτύχωσι την διόρθωσιν. 

δ. προταθή, όπως η Κοινωνία των Εθνών ορίση διαρκή επιτροπήν ασχολουμένην περί τοιαύτα ζητήματα και ε. εκφρασθή η επιθυμία, όπως  

α ι  Ε κ κ λ η σ ί α ι  α ν τ ι π ρ ο σ ω π ε ύ ο ν τ α ι  

εν αυτή, όταν πρόκειται να διευθετηθώσι θρησκευτικαί δυσχέρειαι.



Ο Παγκ. Σύνδεσμος προσκαλεί σοβαρώς την Κοινωνίαν των Εθνών, όπως επιληφθή αμέσως του ζητήματος της καταστάσεως των Αρμενίων και των Ελλήνων εν τη Μ. Ασία, ίνα σώση αυτούς από καταπιέσεων και ολοσχερούς εξοντώσεως υπό των Τούρκων και πείση τας Χριστιανικάς Δυνάμεις, όπως εγκαταστήσωσι διεθνή commissariat προς τον σκοπόν τούτον. Ζητεί επειγόντως, όπως όλαι αι μετά του Π. Σ. συνεδεμέναι οργανώσεις μεταχειρισθώσιν όλην την επιρροήν αυτών, ίνα πείσωσι τας οικείας κυβερνήσεις να αναλάβωσι το ζήτημα τούτο, όπως οι χριστιανικοί λαοί ελευθερωθέντες από της δουλείας των Τούρκων, μηδέποτε επανέλθωσιν υπό τουρκικήν εξουσίαν. Απεφασίσθη εν τέλει να εκφρασθή η αγανάκτησις αυτού, διά τον άδικον φόνων τόσων επισκόπων, ιερέων και χριστιανών εν Ρωσσία υπό των Μπολσεβίκων και σταλή διαμαρτυρία των ορθοδόξων Συμβουλίων, όπως μηδεμία των χριστιανικών κυβερνήσεων αναγνωρίση την Σοβιετικήν, εφ΄όσον δεν απονέμει πλήρη θρησκευτικήν ελευθερίαν και δεν επιστρέψει  ι δ ι ο κ τ η σ ί α ς  τ ω ν  Ε κ κ λ η σ ι ώ ν.  Μετά επιψήφισιν προτάσεων  π ε ρ ί   δ ι α μ ο ρ φ ώ σ ε ω ς  τ η ς  ε κ π α ι δ ε ύ σ ε ω ς   τ η ς   ν ε ο λ α ί α ς,   εκηρύχθη  η  λ ή ξ ι ς  τ ω ν   ε ρ γ α σ ι ώ ν   τ ο υ  Σ υ ν ε δ ρ ί ο υ  δι΄εκφράσεως ευχαριστιών.


Συνεχίζεται..



Σημείωση: 

Το παραπάνω άρθρο δημοσιεύθηκε στο περιοδικό ''ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ'' 

της 13 Αυγούστου 1922, έτος ΜΒ΄και τεύχος αρ. 32.



Γιώργος  Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος



συνεχίζεται





                                                                                              ΠΗΓΗ: ''ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ''






ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ












Νέο συλλαλητήριο στο Σύνταγμα για τη Μακεδονία στις 8 Ιουλίου



Νέο συλλαλητήριο για τη Μακεδονία θα πραγματοποιηθεί στην πλατεία Συντάγματος την Κυριακή 8 Ιουλίου.
Το συλλαλητήριο διοργανώνει η Επιτροπή για την Προστασία των Δικαιωμάτων των Βλαχόφωνων Ελλήνων που ζουν στα Σκόπια και για την Προάσπιση της Ελληνικότητας της Μακεδονίας.
Στην ανακοίνωση της αυτή, η Επιτροπή καλεί τους πολίτες σε συμμετοχή ώστε να «διατρανώσουμε την αδιαπραγμάτευτη ελληνικότητα της Μακεδονίας στέλνοντας το μήνυμα σε κάθε γωνιά της γης: η Μακεδονία είναι μία και είναι μόνο ελληνική».

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Το μεγάλο τηλεοπτικό κανάλι της περιφέρειας , το μοναδικό κανάλι που έδειξε σε όλο τον κόσμο τα μεγαλειώδη συλλαλητήρια στη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα, όπου διατρανώθηκε η προάσπιση των εθνικών μας θεμάτων και η μη παραχώρηση του ονόματος ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, καλεί σε ΣΥΛΛΑΛΗΤΡΙΟ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤΙΣ 8 ΙΟΥΛΙΟΥ .
Τρεις ημέρες πριν την Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ (Βρυξέλλες 11 και 12 Ιουλίου με την παρουσία και του Προέδρου των ΗΠΑ), η καρδιά του ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ θα χτυπήσει στο ΣΥΝΤΑΓΜΑ και η Βεργίνα Τηλεόραση θα μεταδώσει τον παλμό της σε κάθε γωνιά της γης.

Συμπατριώτες και συμπατριώτισσες

Υπάρχουν βάσιμες ενδείξεις που μας κάνουν να πιστεύουμε πως ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας , δεν θα παραπέμψει ένα τόσο σοβαρό εθνικό θέμα στην Ελληνική Βουλή για ψήφιση, για προφανείς λόγους.
Θα προτιμηθεί η προενταξιακή διαδικασία της γειτονικής χώρας , μέσω πρωτοβουλιών που θα αναπτυχθούν από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό και τον Υπουργό Εξωτερικών, κάτι που διαπιστώνουμε ότι ήδη συμβαίνει. Για ένα τόσο σοβαρό θέμα που θα δεσμεύσει και τις επόμενες γενιές των Ελλήνων , θα έπρεπε να είχε ζητηθεί η τοποθέτηση των Ελλήνων και μάλιστα όχι μόνο αυτών που ζουν στην Ελλάδα αλλά και των αποδήμων! Ωστόσο ο Αλέξης Τσίπρας που διεξήγαγε δημοψήφισμα (2015) για λιγότερο σημαντικά θέματα και είχε την «άνεση» να ανατρέψει την ετυμηγορία του ελληνικού λαού ικανοποιώντας μικροπολιτικά οφέλη, προτιμά να αποφασίζει για τα εθνικά μας θέματα, ερήμην μας .
ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ
ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ, αψηφώντας τις καιρικές συνθήκες και τα «μπάνια…του λαού», θα διατρανώσουμε την αδιαπραγμάτευτη ελληνικότητα της Μακεδονίας στέλνοντας το μήνυμα σε κάθε γωνιά της γης:
Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Στην περίπτωση που το θέμα της ονομασίας των Σκοπίων περάσει από την Ελληνική Βουλή, θα βρισκόμαστε απέξω την ημέρα επικύρωσης της πρότασης από την Ελληνική Βουλή να βροντοφωνάξουμε πως το όνομα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ δεν παραχωρείται, δεν παραχαράσσεται, δεν μεταβιβάζεται. Το όνομά μας είναι η ιστορία μας!

Επιτροπή για την Προστασία των Δικαιωμάτων των Βλαχόφωνων Ελλήνων που ζουν στα Σκόπια και για την Προάσπιση της Ελληνικότητας της Μακεδονίας».


ΠΗΓΗ: https://apotixisi.blogspot.com/2018/06/8-posted-on-6-2018-06-8.html

ΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΘΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΣΕΡΒΙΑ


ΣΗΜΕΙΩΣΙΣ ''ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ: KAΙ ΜΕΡΙΚΟΙ ΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ''ΕΥΛΟΓΙΑ'' ΤΟΥΣ ΦΙΛΩΝΤΑΣ ΚΑΙ ΤΑΣ ΧΕΙΡΑΣ ΤΟΥΣ!


Με την ευκαιρία της Συνέλευσης του ΚΕΚ συγκεντρώθηκαν στην Σερβία κορυφαίοι Οικουμενιστές.

Στην φωτογραφία από τα αριστερά ο Χριστουπόλεως Μακάριος, ο Γαλλίας Εμμανουήλ, ο Εσθονίας Στέφανος, ο Σουηδίας Κλεόπας και ο Νεαπόλεως Πορφύριος.


Ο Μπάτσκας Ειρηναίος (Μπούλοβιτς), ο Πατριάρχης Σερβίας Ειρηναίος και ο Χριστουπόλεως Μακάριος.


Ο Γαλλίας Εμμανουήλ.


Ο Νέας Ιωνίας Γαβριήλ, ο Χριστουπόλεως Μακάριος, ο Σουηδίας Κλεόπας και ο Γαλλίας Εμμανουήλ.

Δεν σταματούν οι Οικουμενιστές να προσβάλλουν την πίστη μας.

Δεν κάνουν τίποτε άλλο, εκτός από το να παραβαίνουν τους Ιερούς Κανόνες και να σκανδαλίζουν τους πιστούς.




ΠΗΓΗ: https://panayiotistelevantos.blogspot.com/2018/06/blog-post_31.html

ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΔΥΝΑΜΕΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΤΩΝ ΙΕΡΩΝ ΚΑΝΟΝΩΝ (7ο ΜΕΡΟΣ)




6. Καὶ ἀκόμη πράγματι στὰ διορισμένα ὁριστικῶς καὶ ὄχι προστακτικῶς ὑπὸ τῆς οἰκουμενικῆς συνόδου, πρέπει νὰ λεχθεῖ καὶ ἐκεῖνο, ὅτι ἐὰν κά-ποιος πῆγε νὰ συνταχθεῖ μὲ τὸ συνέδριο τῶν ἀποστατῶν, ἔχει μὲν ἀφορισθεῖ ὑπ’ αὐτῆς ἤδη καὶ ἀνενέργητος ὑπάρχει καὶ τίποτα δὲν μπορεῖ νὰ πράξει, ἀλλὰ ὄχι ὅμως καὶ ἐὰν θὰ συνταχθεῖ στὸ μέλλον, ἔχει ἤδη ἀφορισθεῖ ὑπ’ αὐτῆς (διότι ἀναφέρεται καὶ στὰ δύο χωριστά), ἀλλὰ αὐτὸς ποὺ θὰ συγκληθεῖ στή σύνοδο κατὰ τὴν ἐποχή του καὶ βέβαια γιὰ τὴν ὑπόθεσή του, θὰ ὑποβληθεῖ σὲ ἔκπτωση ὄχι μόνο τοῦ βαθμοῦ του, ἀλλὰ καὶ ἀπὸ κάθε ἄλλη ἐκκλησιαστικὴ κοινωνία. Ἐὰν ὅμως δὲν διαχωρίσεις ὁπωσδήποτε καὶ χρονικὰ καὶ γιὰ τὰ πρόσωπα τὴν ἔκβολή, θὰ συνυπάρχουν καὶ οἱ δύο μαζί, καὶ ὁ συνταχθεὶς λέγω καὶ ὁ μέλλων νὰ συνταχθεῖ, καὶ ἀφορισμένοι καὶ μὴ ἀφορισμένοι, ἀπὸ τὸ ἕνα μέρος, ὡς ἤδη ἀπὸ τώρα ἀνενέργητοι, ἀπὸ τὸ ἄλλο, ὡς ὑποκείμενοι πάλι σὲ ἀφορισμό· τῶν ὁποίων οἱ ἀφορισμοί εἶναι ἀδύνατο νὰ συναληθεύουν ταυτόχρονα καὶ οἱ δύο, ὡς ἀντιφάσκοντες μεταξύ τους, ἀφοῦ δὲν διαχωρίσθηκαν ὅπως ἔχει λεχθεῖ.
Ἀλλὰ καὶ ὁ πα’ τῆς ΣT’ Οἰκουμενικῆς λέγει, «καὶ ἡμεἶς κυροῦντες τὰ παρὰ τῶν ἁγίων Πατέρων ἡμῶν πρὶν εὐσεβῶς νομοθετήσαντα, ἀναθεματίζομεν τοὺς ἔτι μετὰ τὸν παρόντα ὅρον παραδεχομένους τὴν τοιαύτην (αἱρετικὴν) φωνὴν ἑπ’ ἐκκλησίας». Βλέπεις λέγει ὅτι ἀναθεματίζει ἀμέσως; Ἢ μήπως ὅτι ἰσχύει γιὰ τὴν ἀπόφαση, δὲν ἰσχύει καὶ γιὰ τὴν ποινή; Διότι προσεχῶς ἐπιφέρει: «καὶ εἰ μὲν ἱερατικὸς ἀπογυμνοῦσθαι, τοῦτον τῆς ἱερᾶς ἀξίας προστάσσομεν». Ἐὰν γι’ αὐτὰ λοιπὸν ἀναθεμάτισε ἁμέσως καὶ καθαίρεσε πρὸ δίκης (τὸν μέλλοντα νὰ παραδεχθεῖ τὴν «τοιαύτην φωνήν»), πῶς πάλι προστάσσει τοὺς μετέπειτα ἀπὸ τὴν ΣΤ’ Οἰκουμ. σύνοδο, ζώντες ἐπισκόπους νὰ καθαιρέσουν ὁπωσδήποτε τὸν ἤδη καθαιρεμένον, ἐὰν δὲν παραληφθεῖ, ἡ μὲν προσταγὴ (ὡς ἐντολή ἀπὸ τὴν προστακτικὴ ἰδιότητα τῆς ἀποφάσεως τοῦ κανόνα), ἡ δὲ καθαίρεση (ὡς πράξη τῆς δίκης ὑπὸ τῶν ζώντων ἐπισκόπων), ἀπὸ τὴν ποινὴ ποὺ ὁρίζει ὁ κανόνας;
Ἀλλ’ ἡ Ζ΄ Οἰκουμενικὴ σύνοδος λέγει (ὁ ἱεροκατήγορος), τοὺς κανόνες τῶν πρὸ αὐτῆς συνόδων ἐπισφραγίσασα μὲ τὸν α’ κανόνα της, αὐτοὺς τοὺς ὁποίους καθαιροῦν ἐκεῖνοι λέγει, καθαιροῦμε καὶ ἐμεῖς. Ἀλλ’ ὅμως τὸ «καθαιροῦσιν», δὲν εἶναι προστακτικό, ἀλλὰ ὁριστικό, ἑπομένως καὶ τὸ προστακτικὸ ὕφος τῶν κανόνων ἔχει δύναμη ὁριστική.
Καὶ ἀκόμη δύναμη ὁριστικὴ ὅτι ἔχει συμφωνοῦμε καὶ ἐμεῖς, ὄχι ὅμως καὶ ἐνέργεια, ἀφοῦ δὲν ἔγινε ἀκόμη ἡ καθαιρετικὴ πράξη· διότι εἶναι τὸ ἴδιο σὰν νὰ ἔλεγε: αὐτοὺς τοὺς ὁποίους προστάζουν ἐκεῖνοι νὰ καθαίρονται, τοὺς ἴδιους προστάζουμε καὶ ἐμεῖς νὰ καθαίρονται.
Ἀλλ’ ὁ Θεὸς λέγει, κατὰ τὸν θεῖο Χρυσόστομο, οὔτε ἔχει ἀνάγκη δικαστοῦ, οὔτε χρειάζεται βοηθοὺς γιὰ νὰ τιμωρήσει, ἕνεκα τῆς παραβάσεως τῶν θείων νόμων αὐτοῦ ὑπὸ τῶν ἱερέων, καταφρονούντων τὴν σωφροσύνη, ἢ ὁτιδήποτε ἄλλο πλημμέλημα τολμήσουν νὰ πράξουν· ἐὰν ὅμως συμβαίνει τοῦτο, τότε οὔτε καὶ μεσίτης χρειάζεται γιὰ τὴν καθαίρεση τούτων.
Ἢ ὅτι δὲν ἔχει ἀνάγκη μέν, ἀλλὰ θέλει νὰ γίνεις ὑπηρέτης τούτου (καὶ νὰ σοῦ ἀνοίξει θύραν θείου ζήλου) γιὰ νὰ μὴν περιπέσεις (καὶ ἐσὺ) στὰ ἴδια παραπτώματα καὶ νὰ γίνεις περισσότερο σώφρων μὲ τὴν ἀγανάκτηση ἐκ τῆς παρανομίας τοῦ συνανθρώπου σου, καὶ γιὰ νὰ φανερώσεις μετὰ ἀπὸ αὐτὰ τὸ φιλόθεον τῆς γνώμης σου. Καθόσον ἐὰν ἁμαρτάνει ὁ συνάνθρωπός σου παρέρχεσαι αὐτὸν καὶ δὲν θέλεις νὰ τὸν ἐλέγξεις οὔτε νὰ τὸν λυπηθεῖς, κάνεις τὴν ψυχή σου πιὸ ράθυμη καὶ εὔκολη στὴν πτώση καὶ μάλιστα πολλὲς φορὲς περιπίπτεις στὰ ἴδια ἁμαρτήματα· καὶ ἐκεῖνον ἐπίσης ζημιώνεις ὄχι ὀλίγα, μὲ τὴν παράκαιρη αὐτὴ συγχώρεση καὶ κάνεις πιὸ δύσκολη τὴν ἀπολογία τῶν εὐθυνῶν αὐτοῦ στὴ μέλλουσα κρίση, καὶ τὸν παρασκευάζεις πιὸ ράθυμο πρὸς τὰ παρόντα ἔργα τῆς ἀρετῆς.
Ἑπομένως λοιπὸν θέλων (ὁ Θεὸς) νὰ γίνεις ὑπηρέτης τούτου, εἶναι φανερὸ ὅτι δὲν θέλει νὰ τιμωρεῖ χωρὶς ἐσένα· διότι ὡς γνωστὸν δὲν ὥρισε ματαίως γιὰ τὴν καθαίρεση ἐπισκόπου μέν, δώδεκα καὶ τὸν δικό του μητροπολίτη, πρεσβυτέρου δέ, ἕξι, καὶ διακόνου τρεῖς ἐπισκόπους, καὶ τῶν ἄλλων κληρικῶν μόνο τὸν ἐπίσκοπό τους, ὁπότε παρερχομένου σου τοῦ πλησίον καὶ μὴ θέλοντός σου νὰ τὸν ἐξετάσεις, οὔτε ἀπὸ τώρα τιμωρεῖ κατὰ τοὺς νόμους του καὶ ἀποταμιεύεις λέγει, στὸν παραβαίνοντα γιὰ τὸ μέλλον πιὸ σκληρὲς τὶς εὐθύνες του· καθότι λέγει, διώρισε ἡμέρα κατὰ τὴν ὁποία «μέλλει κρίνειν τὴν οἰκουμένην ἐν δικαιοσύνῃ» (Πράξ. 17). Μετὰ ἀπὸ αὐτὰ ὥρα εἶναι νὰ ποῦμε ὅτι ὅπως (λέγουν) γιὰ τὴν καθαίρεση, ἔτσι νὰ γίνεται αὐτομάτως καὶ αὐτὴ ἡ χειροτονία, ἀφοῦ τὸ λέγουν οἱ κανόνες, ὅπως γιὰ παράδειγμα, κληρικὸς ὅταν συλλαμβάνεται γιὰ κάτι τὸ ὁποῖο ἔχει ἀπαγορευθεῖ, νὰ καθαιρεῖται, ἔτσι καὶ τό, ἐπίσκοπος μέν, ὑπὸ τριῶν «χειροτονείσθω», οἱ δὲ λοιποὶ κληρικοὶ ὑπὸ ἑνός· ἐφ’ ὅσον καὶ ἐπὶ τῆς καθαιρέσεως καὶ ἐπὶ τῆς χειροτονίας τοποθετεῖται προστακτικὸ ρῆμα· καὶ ἐξ ἀνάγκης ἐκ τῶν δύο ἰσχύει ἢ τὸ ἕνα ἢ τὸ ἄλλο, δηλαδὴ ἢ νὰ γίνεται αὐτομάτως καὶ ἡ χειροτονία ἢ καὶ ἡ καθαίρεση ὄχι ἄμεσα. Ἀλλὰ ἐπειδὴ ὅπως οἱ χειροτονούμενοι χρειάζονται καὶ τοὺς ἐκλέγοντες καὶ τοὺς χειροτονοῦντες, παρομοίως καὶ οἱ ἀποχειροτονούμενοι καὶ τοὺς ἐξετάζοντες καὶ τοὺς καθαιροῦντες, χωρὶς τῶν ὁποίων δὲν γίνονται πράξη τὰ προσταχθέντα.
Καὶ βέβαια τοιουτοτρόπως ἔχοντες ἀπαντήσει πρὸς αὐτούς, πιστεύουμε ὅτι δὲν ἀπέμεινε καμμία προσφυγὴ στοὺς ἱεροκατηγόρους, οὔτε γενικὰ πρόφαση στὸ νὰ φρονοῦν, ὅτι καὶ πρὸ τῆς ἰδιαιτέρως γινομένης ἐκκλησιαστικῆς δίκης, οἱ διὰ χρημάτων πρὸς τὰ τῆς ἱερωσύνης αὐθαδιάζοντες, δηλαδὴ μὲ τὸ νὰ δίνουν ἢ καὶ νὰ λαμβάνουν, ἔχουν καθαιρεθεῖ.





ΠΗΓΗ: Νεοφύτου Καυσοκαλυβίτου, ''ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΔΥΝΑΜΕΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΤΩΝ ΙΕΡΩΝ ΚΑΝΟΝΩΝ'', απόδοση-επιμέλεια Δαμιανός μοναχός



ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ