Πέμπτη 18 Ιουλίου 2019

Εκμετάλλευση του π. Ιακώβου Τσαλίκη; (3ο ΜΕΡΟΣ)


ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΚΛΕΨΕΙ Η ΛΗΘΗ, την από καρδίας εξομολόγηση ενός Αρχιεπισκόπου, την αμέσως αναφερομένη σε έναν πολυγαπημένο σύγχρονο Άγιο της Πίστεως μας, αλλά, κυρίως, για να μην κλέψει ο μετέπειτα καιρός την προσωπική, καταλυτική συμβολή του νέου
Αρχιεπισκόπου Αμερικής,  κ. Ελπιδοφόρου, προς την επιτάχυνση της αγιοκατάταξης του Αγίου Ιακώβου του Τσαλίκη, το ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ «ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ» έρχεται να σταθεί, βήμα προς βήμα, ενώπιον της δημοσίας εξομολογήσεως του Σεβασμιωτάτου Αμερικής, κατά την
πρόσφατη επίσκεψη του στην Ιερά Μονή Οσίου Δαυίδ Ευβοίας (πριν την αναχώρηση του για την επίσημη Ενθρόνιση του στις ΗΠΑ), την οποία και απομαγνητοφωνεί, τη διασώζει πλέον γραπτώς και ταξινομημένη, οπότε και την παραδίδει με χαρά προς σύντομη ανάγνωση διαδικτυακώς προς το ευσεβές χριστεπώνυμο πλήρωμα.

ΠΡΟΣΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΔΕΙΞΗ του διαρκούς γεγονότος ότι η Εκκλησία μας, εν έτει 2019, συνεχίζει να εκλέγει, να προβάλλει και να αποστέλλει προς την παγκόσμια διακονία της, ιεράρχες ιδιαιτέρας πνευματικής εμβελείας, οι οποίοι βιώνουν, εξομολογούνται, διατρανώνουν την απόλυτη ζωντάνια της Ορθοδόξου Πίστεως μας, γενόμενοι, εξάλλου, με δάκρυα, καθώς μάς διηγούνται τα προσωπικά θαύματα, τάματα και υπερθαυμαστά βιώματά τους, σας ευχόμεθα, καλή και ευλογημένη ανάγνωση – καλή παρακολούθηση!

«ΕΜΦΑΝΙΣΤΗΚΕ ΣΤΟΝ ΥΠΝΟ ΜΟΥ, Η ΜΟΡΦΗ ΤΟΥ»

«Δεν τον γνώριζα προσωπικά, ούτε είχα διαβάσει τίποτε περί αυτού ποτέ. Ούτε είχα δει κάποια φωτογραφία του, ούτε είχα ακούσει κάποια ομιλία για τον Βίο, μέχρι ότου τη νύχτα της 31ης Αυγούστου προς 1ην Σεπτεμβρίου του έτους 2017, δηλαδή, την ημέρα που άρχιζε η Συνοδική μου θητεία στο Φανάρι – είχε έρθει η σειρά μου να γίνω Συνοδικός – εκείνη τη νύχτα που άρχιζε η Συνοδική μου θητεία, εμφανίστηκε στον ύπνο μου η μορφή του.

Επιτρέψτε μου να είμαι εξομολογητικός και πολύ προσωπικός, διότι, είναι ένα προσωπικό μου προσκύνημα αυτό και αισθάνομαι αρκετά συγκινημένος.

Δεν το ήξερα. Δεν κατάλαβα ποιος είναι. Δε μου είπε τίποτα. Κι εγώ δεν έδωσα σημασία. Απλά, συγκράτησα τη μορφή του, κάτι που δεν το συνηθίζω. Ποτέ δε θυμάμαι τα όνειρα που βλέπω. Συνήθως, τα ξεχνώ την άλλη μέρα. Έμεινε αυτή η μορφή αποτυπωμένη και δεν κατάλαβα γιατί εμφανίστηκε αυτή η μορφή, που δε γνώριζα ποια είναι».
«ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ; Α, ΜΟΥ ΛΕΕΙ, ΔΕΝ ΤΟΝ ΞΈΡΕΙΣ;»

«Τυχαίως, τις επόμενες ημέρες, κάποιος κληρικός στο Φανάρι, βγάζοντας κάποια πράγματα από την τσέπη του, έβγαλε και μία φωτογραφία του Αγίου Ιακώβου, αυτή που είναι με Φώτο κάποια δένδρα, με ένα πράσινο φόντο που είναι ασκητής ο Άγιος και αμέσως ασφαλώς σκάλωσε το βλέμμα μου, και λέω:

Ποιος είναι αυτός; Α, μου λέει, δεν τον ξέρεις; Δεν το ξέρω. Λέει, αυτός είναι ο τάδε, ο Ιάκωβος ο Τσαλίκης, ο οποίος είναι Άγιος και όλος ο κόσμος τον δέχεται ως Άγιον. Και, που είναι, λέω αυτός; Αυτός, λέει, εκοιμήθη τώρα, ήταν σε ένα μοναστήρι στη Βόρεια Εύβοια.

Αμέσως, όπως κάνουμε συνήθως στην εποχή αυτή, έκαμα αναζήτηση στο ιντερνέτ, βρήκα τις ομιλίες του αειμνήστου Μητροπολίτου Σιατίστης Παύλου, βρήκα τις ομιλίες του Νεοφύτου του Μόρφου. Βρήκα και άλλες ομιλίες και μαρτυρίες και άρχισα να ακούω γι’ αυτόν».
«ΠΑΩ ΣΤΟΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ – ΑΝΕΒΗΚΑ ΣΤΟΝ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΤΟ – Παναγιώτατε, μήπως ήρθε η ώρα να γίνει η αγιοκατάταξη;»

«Μου είπαν, επίσης, ότι εκκρεμεί το αίτημα της αγιοκατάταξεως και πάω στον Αρχιγραμματέα της Συνόδου και λέω: Άγιε Αρχιγραμματεύ, υπάρχει τέτοιο αίτημα για αγιοκατάταξη και εκκρεμεί; Μου είπε, μάλιστα, είναι χρόνια, δε θυμάμαι πόσα χρόνια, μου είπε. Αλλά, η Σύνοδος, είπε, ας το αφήσουμε για αργότερα, να μη βιαστούμε. Και είχαν περάσει χρόνια και είχε ξεχαστεί.

Αμέσως, ανέβηκα στον Παναγιώτατο και του εξομολογήθηκα αυτήν την εμπειρία μου και του είπα: Παναγιώτατε, μήπως ήρθε η ώρα να γίνει η αγιοκατάταξη, διότι, είχα μάθει, μεταξύ άλλων, ότι ο Άγιος Ιάκωβος είχε προφητέψει και την εκλογή του Πατριάρχου Βαρθολομαίου στον Πατριαρχικό Θρόνο, και, μάλιστα, από το υστέρημα του είχε στείλει τότε, και εκατό χιλιάδες δραχμές για να κεράσει ο Πατριάρχης μόλις εκλεγεί. Σκεφτείτε πόσο πρακτικός άνθρωπος και προνοητικός ήταν ο Άγιος. Σου λέει, εκλέγεται Πατριάρχης, να μην έχει κάτι να κεράσει; Είχε στείλει εκατό χιλιάδες δραχμές.

Λέω: Παναγιώτατε, αυτός ο Άγιος έχει συνδεθεί με την Πατριαρχία σας. Μήπως ήρθε η ώρα να το κάνουμε; Ο Πατριάρχης, μου λέει, ασφαλώς κι εγώ τον θεωρώ Άγιον και είναι Άγιος. Είχε ξεχασθεί και ξεκίνησε έτσι η διαδικασία και η Αγία και Ιερά Σύνοδος – τις ημέρες που είχα κι εγώ τη μεγάλη ευλογία να είμαι μέλος της Συνόδου – έκανε την αγιοκατάταξη και την πράξη».
«ΜΟΥ ΧΡΩΣΤΑΤΕ ΚΑΤΙ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ. ΤΙ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ;» – Ο ΑΓΙΟΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΒΟΥΡΚΩΜΕΝΟΣ, ΣΧΕΔΟΝ ΕΝΔΑΚΡΥΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΗΣ ΣΥΓΚΙΝΗΣΕΩΣ

«Δεν τελειώνει εδώ, όμως, η προσωπική μου εξομολόγηση. Όταν το Σάββατο 11 Μαΐου παίρνω την είδηση ότι εξελέγην Αρχιεπίσκοπος Αμερικής, παίρνω κατευθείαν το αυτοκίνητο και πηγαίνω στο Πατριαρχείο για να κάνουμε αυτό που λέγεται Μικρό και Μεγάλο Μήνυμα. Δηλαδή, να γίνει η επίσημη αναγγελία της εκλογής μου κι εγώ να κάνω επισήμως και δημοσίως αποδεκτή την εκλογή μου.

Είμαι έξω από το Συνοδικό Γραφείο, η Σύνοδος συνεδριάζει μέσα και περιμένω να με καλέσουν να μπω μέσα για να κάνω το Μικρό Μήνυμα. Κι εκεί που ήμουν απέξω, έρχεται ο κωδικογράφος της Συνόδου με έναν μεγάλο Κώδικα και μου λέει: Άγιε Αμερικής, πριν μπείτε στη Σύνοδο, μου χρωστάτε κάτι υπογραφές. Λέω: Τι υπογραφές; Υπάρχουν κάποια πράγματα που πρέπει να τα υπογράψετε ως Μητροπολίτης Προύσης, είναι η τελευταία σας υπογραφή. Άνοιξε, λέω, τον Κώδικα, να δώ τι χρωστώ να το υπογράψουμε.

Τι νομίζετε ότι ήταν; Η πράξη της αγιοκατατάξεως του Αγίου Ιακώβου του Τσαλίκη».


[ΑΠΟ ΕΔΩ ΚΑΙ ΣΤΟ ΕΞΗΣ, Ο ΑΓΙΟΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΒΟΥΡΚΩΜΕΝΟΣ]:

«Ήταν η τελευταία μου υπογραφή ως Μητροπολίτου Προύσης και το θεώρησα ευλογία του Αγίου, ότι με ακολουθεί σε όλη μου τη ζωή και είπα ότι πριν πάω στην Αμερική να περάσω να πάρω την ευχή του (σημ. να επισκεφθεί την Ιερά Μονή Οσίου Δαυίδ στην Εύβοια, όπου και έλαβε χώρα η παρούσα διήγησις), να προσκυνήσω τον τάφο του, και, σας ευχαριστώ πάρα πολύ – με συγχωρείτε για τη συγκίνηση – σας ευχαριστώ πολύ που είχατε την ευγένεια και την καλοσύνη να δεχθείτε την παράκληση μου, Άγιε Χαλκίδος (σημ. παρίσταται ο Σεβ. Μητροπολίτης Χαλκίδος), και να μου δώσετε την άδεια σας, και να γνωρίσω και από κοντά τους χώρους εις τους οποίους αγίασε αυτός ο Άγιος».

«ΕΧΩ ΡΑΜΜΕΝΟ ΠΑΝΤΑ ΕΠΑΝΩ ΜΟΥ ΤΟ ΡΑΣΟ ΤΟΥ»

«Μετά, είχα τη μεγάλη ευλογία, κάποιος αγιορείτης μοναχός, ο οποίος συνδέεται με τον Άγιο Ιάκωβο – θα το πω και αυτό δημόσια, εφόσον εξομολογούμαι δημοσίως – ο πατήρ Νικόλαος ο Διονυσιάτης, είχε ένα κομμάτι από το ράσο του Αγίου και μου το έδωσε, και, το έχω ραμμένο πάντα επάνω μου για να με συνοδεύει».
«ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΚΑΝΕΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΚΥΝΑ ΤΑ ΙΕΡΑ ΛΕΙΨΑΝΑ»

«Αγαπητοί μου, αδελφοί και χριστιανοί, να ξέρετε, ότι οι Άγιοι είναι η ζωντανή μας ελπίδα, είναι η μεγάλη δύναμη μας, είναι η προσευχή μας, είναι η μεσιτεία μας προς τον Θεόν και πολύ καλά κάνει η Εκκλησία και προσκυνεί τα ιερά λείψανα των Αγίων και κρατάει ως φυλαχτά οτιδήποτε ήταν στη ζωή ενός Αγίου χρήσιμο και ήταν επάνω του».


ΠΗΓΗ – VIDEO: Παύλος Τριποδάκης / ΠΡΟΒΟΛΗ: Ιερός Ναός Αγίου Γεωργίου Κορυδαλλού
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ – ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΣΗ: Κώστας Παναγόπουλος – ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ «ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ»



Ο νέος πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης και οι νέες ηλεκτρονικές ταυτότητες



Αντιχριστιανικοί νόμοι - Ηλεκτρονικές ταυτότητες - Συμφωνία Πρεσπών Η ραδιοφωνική εκπομπή του ΔΙΟΝΥΣΗ ΜΑΚΡΗ "ΓΙΑ ΠΟΙΟΝ ΧΤΥΠΑ Η ΚΑΜΠΑΝΑ" από το κανάλι του ΣΤΥΛΟΥ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ 14/7/2019









ΑΡΧΙΜ. ΠΑΪΣΙΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ - ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΟΡΟΣ ΤΩΝ ΔΙΑΛΛΑΓΩΝ ΠΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ (Ι΄ ΜΕΡΟΣ)




ΣΗΜΕΙΩΣΙΣ ''ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ'': O Π. ΠΑΪΣΙΟΣ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΚΑΤΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ. ΑΝ  ΖΗΤΗΘΕΙ ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΤΟΤΕ ΘΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΖΗΤΑΕΙ. ΟΤΑΝ ΟΜΩΣ ΟΜΙΛΕΙ ΑΟΡΙΣΤΑ, ΤΟΤΕ ΑΣ ΛΑΒΕΙ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ''ΑΛΛΟΥΣ''..... ΕΜΕΙΣ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ''ΤΣΟΥΒΑΛΙ'' ΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΥΤΟΑΠΟΚΑΛΟΥΜΕΝΟΥΣ Γ.Ο.Χ. ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ''ΚΑΚΗΣ'' ΠΕΙΡΑΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΓΩΝΟΣ ΤΟ ΄24 ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΤΟ ΠΑΘΗΜΑ ΜΑΣ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΜΑΘΗΜΑ....


ΑΡΧΙΜ. ΠΑΪΣΙΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΤΟΥ ΠΑΛΑΜΑ ΦΙΛΩΤΑ

ΙV. Η ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΚΥΨΟΥΝ ΟΙ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΣΥΓΚΡΟΤΗΘΕΙ ΜΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΣΥΝΟΔΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΕΙ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ

Πολλοί εκ των αποτειχισμένων έχουν βγει στον αγώνα χωρίς να έχουν όχι μόνο στρατηγική και σχέδιο αλλά ούτε καν στόχο. Το ότι πιστεύουμε στον Θεό δεν σημαίνει ότι καταργούμε την λογική αλλά εμβολιάζουμε στην λογική μας την πίστη και την αναφέρουμε στον Θεό, ώστε, αν αυτό το οποίο σκεφτόμαστε και αποφασίζουμε με την βούλησή μας είναι θεάρεστο και σύμφωνο με το Άγιο θέλημά Του, να ευοδωθεί ενώ ότι είναι προϊόν αυτάρεσκης ανθρωποκεντρικής θεώρησης να καταλυθεί. Επισημάναμε ότι ο Θεός ζητά από εμάς καρπούς θελήσεως. Εξηγήσαμε ότι συνεργάζεται ο άνθρωπος με την θετική βούλησή του σε αυτό που ζητά ο Κύριος. Στην Ορθοδοξία δεν πιστεύουμε στην μοίρα μας για να έχουμε “Κισμετισμό”! Οι άνθρωποι είμαστε λογικά όντα που έχουμε λογισμούς, συναισθήματα και επιθυμίες. Διδασκόμαστε το θέλημα του Θεού από τις Γραφές και αγωνιζόμαστε να είμαστε προσανατολισμένοι έχοντας ως πυξίδα την νοερά μας αίσθηση, την οποία, αν δεν έχουμε σημαίνει ότι δεν διαθέτουμε και το πνευματικό αισθητήριο “όργανο” που δείχνει σωστά. Συνάμα έχουμε ως χάρτη τα κείμενα και τα παραδείγματα των Αγίων Πατέρων για να χαράξουμε την πορεία πλεύσης σύμφωνα με τις συντεταγμένες που μας παρέδωσαν εκείνοι που είχαν τον φωτισμό. Όταν ο κυβερνήτης έχει πυξίδα και χάρτη και συνάμα δεδομένες συντεταγμένες από την Παράδοση της Εκκλησίας, τί πλέον ψάχνει ή προβληματίζεται ως επίσκοπος; Μήπως δεν έχει νοερά αίσθηση, επομένως πνευματική ζωή; Τότε γιατί δέχτηκε να χειροτονηθεί επίσκοπος και έγινε κυβερνήτης στο σκάφος της Εκκλησίας. Τώρα που βρίσκεται στο πηδάλιο είναι υποχρεωμένος να πηλαδιουχήσει και οπωσδήποτε να οδηγήσει την ιεράν αυτήν ναῦν στον εύδιο λιμένα της Σωτηρίας και όχι της αιρέσεως. Γιατί, άραγε, όλη αυτή ακαταστασία στην Εκκλησία; Πολύ απλά, δεν υφίσταται, διότι ο καθένας δεν αναλαμβάνει τις ευθύνες που του αναλογούν; Αυτό όμως τί δείχνει; Ανώριμα πρόσωπα ή δειλούς άνδρες να αντιπαραταχθούν σε αυτό που τάχθηκαν να πολεμούν με την ανάληψη των ευθυνών κατά την χειροτονία τους.

Η κρίσιμη ώρα ήρθε, ή βγαίνει κανείς τώρα στον αγώνα και με την ομολογία του σηκώνει τον σταυρό του Κυρίου για να έχει μέρος στην Βασιλεία Του ή συμπαρασύρεται με ρεύμα των πολλών άβουλων και ουσιαστικά ανεύθυνων επισκόπων που ανέλαβαν την ευθύνη να διαφυλάξουν το ποίμνιο χωρίς να είναι τελικά υπεύθυνα πρόσωπα και πιστοί εργάτες στον Δεσπότη τους Χριστό. Το έργο και οι ενέργειές μας στην πράξη δείχνουν αν αυτά τα οποία διδάσκουμε τα τηρούμε. Ξεκινούμε από τα βασικά:
  1. Σωστή σκέψη. Διότι το κάθε τι στην πνευματική ζωή στέκεται στην σκέψη, αφού ο άνθρωπος είναι αυτεξούσιος. Υπάρχουν λεχθέντα και πραχθέντα των Οικουμενιστών, τα οποία δημοσίευσε και συνεχίζει να δημοσιεύει καίρια και εύστοχα ο καθηγητής π. Θεόδωρος Ζήσης. Δεν τα εφηύραμε εμείς αυτά! Τί δείχνουν οι συγκεκριμένες ενέργειες, δηλώσεις, λειτουργικές συμπροσευχές, διαθρησκειακές συναντήσεις και η “Σύνοδος” του Κολυμβαρίου; Τί αποδεικνύει το Ουκρανικό αυτοκέφαλο; Θέλουμε μήπως να είμαστε εμείς εριστικοί και γράφουμε κάτι αντίθετο από αυτά που έπραξαν και έγραφαν οι άγιοι; Δεν προέβλεψε η Εκκλησία τρόπο άμυνας απέναντι στην αίρεση και το σχίσμα; Και ποιός είναι αυτός; Δεν έχει ο καθένας μας ευθύνη για όλη την Ορθοδοξία, όπως έγραφε ο άφθορος Άγιος Ιωάννης ο Μαξίμοβιτς; Πρώτα, λοιπόν, σωστή σκέψη! Δεν είναι καθόλου φανταστικά όσα αντιλαμβανόμαστε.
  2. Ορθή κρίση στην συνέχεια. Βλέπουμε η κατάσταση με τον οικουμενισμό να συνεχίζεται αλλά και να κλιμακώνεται. Πέρασαν περισσότερα χρόνια από το διάστημα της Εικονομαχίας. Δεν θα πρέπει η Εκκλησία να τοποθετηθεί Συνοδικά για το ζήτημα αυτό που παραχαράσσεται με την αίρεση η Πίστις και ταλανίζει ο Οικουμενισμός το πλήρωμα της; Εμείς που με την Χάριν του Θεού σπουδάσαμε περί την Θεολογία και με όσα γνωρίζουμε από τους Αγίους, καθώς και τους Γέροντές μας, διαπιστώνουμε παρέκκλιση από την ορθόδοξη Πίστη. Γνωρίζουμε ότι η Εκκλησία έχοντας Κεφαλή της τον Θεάνθρωπο Κύριο μας Ιησού Χριστό, επειδή αποτελεί Σώμα Του είναι μία, γι' και ομολογούμε: Εἰς μίαν, ἁγίαν, καθολικὴν καὶ ἀποστολικὴν Ἐκκλησίαν”. Επειδή, ακριβώς, δεν υπάρχει άλλη Εκκλησία που να δύναται να μου παράσχει αληθινό Βάπτισμα: Ὁμολογῶ ἓν βάπτισμα εἰς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν”.Αναγνωρίστηκαν παραδόξως τώρα στην Σύνοδο του Κολυμβαρίου τον Ιούνιο του 2016 και οι αιρέσεις ως Εκκλησίες και, μάλιστα, έχουμε συνοδική απόφαση δεσμευτική, ακόμη, και για τις Ορθόδοξες Εκκλησίες που δεν συμμετείχαν και όχι μόνο δεν υπήρξε εκκλκησιαστική ενημέρωση και αντίδραση αλλά τουναντίον προσπάθησαν να παραποιήσουν και να παρουσιάσουν θετικά προς τον λαό τα όσα έλαβαν χώρα στην Σύνοδο. Αυτό όμως δεν συνιστά έναν διαφορετικό τρόπο αντιμετώπισης της αιρέσεως από τον μέχρι τώρα, γνωστό από τους ιεράρχες αλλά και τους κληρικούς; Θα μείνουμε μόνο πλέον στην ενημέρωση δια του κηρύγματος, των άρθρων που δημοσιεύονται, των κειμένων και των σχολίων των οποίων γίνεται η ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και των διαφόρων φυλλαδίων που ενδεχομένως να μοιράζονται ακόμη;
  3. Σωστή απόφαση. Ας δούμε τα πράγματα με την σειρά! Η σύνοδος δεν ήταν παράνομη; Πώς συνήλθε με το κύρος της Αγίας και Μεγάλης, ουσιαστικά Οικουμενικής, -αν και δεν θέλησαν να την ονομάσουν έτσι, διότι δεν μπορούσε να συμμετέχει το πάλαι ποτέ Ορθόδοξο Πατριαρχείο της Ρώμης- αφού δεν συγκροτήθηκε με σκοπό να λύσει κάποιο δογματικό θέμα, αντίθετα μάλιστα δημιούργησε δογματικό ζήτημα εξ απόψεως Εκκλησιολογίας; Και ενώ τέλος πάντων συγκροτήθηκε δεν ασχολήθηκε διόλου με παλαιοημερολογίτικο ζήτημα που σχίζει την Εκκλησία αλλά το βγάζει εκτός αντζέντας την ώρα που δηλώνει ότι θέλει να πλησιάσει τον “Χριστιανικές αδελφές Εκκλησίες” δηλαδή, τις αιρέσεις που καταδίκασαν οι Άγιοι Πατέρες. Πώς είναι δυνατόν να πλησιάζεις Χριστιανικές Ομάδες και να προωθείς την κακώς νοουμένη ένωση με αυτές, καθήν στιγμή δεν σε ενδιαφέρει το χριστεπώνυμο πλήρωμα που σχίστηκε με την εορτολογική μεταρρύθμιση εξ αιτίας αυτών των ενεργειών, και συνεχίζεις επιπλέον να σχίζεις ακόμη περισσότερο την Εκκλησία με τα οικουμενιστικά δρώμενα και το Ουκρανικό αυτοκέφαλο; Επομένως, οι προθέσεις για την Σύνοδο του Κολυμβαρίου δεν ήταν καθόλου αγνές. Γενικά, όμως για τον σκοπό της προετοιμασίας της “Μεγάλης” αυτής Συνόδου είχαν επισημανθεί οι σκοπιμότητες και τα προβλήματα που θα δημιουργούσε πολύ νωρίς από τον Σέρβο Πατέρα της Εκκλησίας, άγιο Ιουστίνο Πόποβιτς και όχι μόνο. Εν πάση περιπτώσει αποφασίζεται η σύγκληση της Συνόδου και ενώ δεν συμμετέχουν τέσσερα Πατριαρχεία γίνεται τελικά η συγκρότηση της. Με ποιούς γίνεται η συγκρότησή της; Με αντιπροσωπείες τοπικών εκκλησιών από ορισμένους Μητροπολίτες και όχι με όλη την Ιεραρχία εκάστης. Αν, μάλιστα, λάβουμε υπόψιν μας ότι δεν εκπροσωπήθηκε το 70% του χριστιανικού πληθυσμού λόγω της αποχής των τεσσάρων Πατριαρχείων τα πράγματα είναι πολύ σοβαρά. Το τραγικό όμως είναι ότι οι επίσκοποι που συμμετέχουν δεν έχουν δικαίωμα ψήφου για τις αποφάσεις. Έτσι πρόσωπα λιγότερα από ένα δεκαπενταμελές σχολείου, δέκα επίσκοποι, αποφασίζουν ως προκαθημένοι για όλη την Ορθοδοξία και οι αποφάσεις τους είναι -λέει- δεσμευτικές! Όμως τα εκκλησιαστικά πράγματα δεν περιορίζονται εκεί. Οι μητροπολίτες ενώ δεν είχαν δικαίωμα ψήφου είχαν όμως την υποχρέωση να υπογράψουν. Από τί συνάγεται το συμπέρασμα αυτό; α. Από το γεγονός ότι μητροπολίτες της Κύπρου που δεν υπέγραψαν αντί αυτών υπέγραψε ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου. Είχε το δικαίωμα αυτό; β. Από το γεγονός ότι έσπευσαν οι κατά τόπους προκαθήμενοι να συγκαλέσουν συνόδους Ιεραρχίας προκειμένου να αναγνωρίσουν τις αποφάσεις της Κολυμβάριας ψευτοσυνόδου. Έκλεισε, δηλαδή, ο κύκλος της παρανομίας, ήτοι, ολοκληρώθηκε. Αυτό όμως υπαγορεύει διαφορετικό τρόπο αντιμετώπισης από τον γνωστό μέχρι τώρα χαρτοπόλεμο και την ενημέρωση! Αν παρέμενε ο ίδιος τρόπος δράσης της αιρέσεως θα μπορούσε κανείς κάπως να δικαιολογηθεί. Η αλλαγή σε ποιο τολμηρά βήματα των Οικουμενιστών δεν κανοναρχεί έναν άλλο τρόπο πλέον αντίδρασης; Αν τώρα δεν γίνει η αποτείχισις πότε άλλοτε πρέπει να γίνει; Θα πρέπει να περιοριστούμε στα λογίδρια που γίνονται στα υπόγεια των Ιερών Μονών; Αυτό, τώρα, τί είναι; Είναι αγώνας; Εξέλιπε η σοβαρότητα;
  4. Μένει όμως να συνειδητοποιήσουμε κάτι ακόμη να δούμε το, αν η απόφαση -μεταξύ άλλων- της αναγνώρισης των αιρετικών ομολογιών ως Εκκλησιών, είναι τεχνικός όρος όπως διατείνονται ορισμένοι μητροπολίτες, μεταξύ αυτών και ο Καστορίας, για να δικαιολογήσουν την αδράνειά τους όλοι αυτοί οι “παραδοσιακοί”. Η αντιμετώπιση των ομολογιών αυτών, εφόσον γνωρίζουμε ότι είναι κακόδοξες, δεν μπορεί να είναι -εκ προοιμίου στην πράξη- αποδοχή αυτών κατά τις διαχριστιανικές σχέσεις, στις θρονικές εοτρές, στο ΠΣΕ, στις ορκομοσίες των βουλευτών, στις ενθρονίσεις των Μητροπολιτών, Αρχιεπισκόπων και Πατριαρχών, στις εθνικές επετείους και τις εορτές, διότι:
    α. Οι Θεολογικές τους θέσεις έχουν αντιμετωπισθεί και απορριφθεί από τους Αγίους Πατέρες και συνοδικώς και προσωπικώς με τα συγγράμματά τους.
    β. Δεν υπήρξε κοινωνία κοινωνία μαζί τους στην ροή της εκκλησιαστικής ιστορίας έπειτα από το σχίσμα του 1054 και μετά την καταδίκη των Μονοφυσιτών, υπάρχουν εγκύκλιοι Πατριαρχών που καταδικάζουν τις κακόδοξες αυτές ομολογίες και το προσηλυτιστικό τους έργο σχετικά με τους Προτεστάντες.
    Άλλωστε,υπήρξαν και υπάρχουν εξτρεμιστικές ενέργειες όχι μόνο για την εορτολογική μεταρρύθμιση, την άρση των αναθεμάτων επί Αθηναγόρα, την διαφορετική παρουσίαση της αποκατάστασης της διακοπής κοινωνίας στην ελληνική από τις άλλες γλώσσες που διατυπώθηκε αυτή η άρση της ακοινωνησίας με τους Λατίνους αλλά και στον τρόπο συγκλήσεως των Μεγάλων Συνόδων. Η πλήρωση των Αρχιερατικών θρόνων με Μασόνους και Οικουμενιστές κατά την οποία στην πραγματικότητα διορίζουν και δεν εκλέγουν ιεράρχες, αφού προηγείται συνεννόηση των επισκόπων και όχι πραγματική εκλογή με μαύρες λίστες για Αρχιμανδρίτες που αγωνίζονται δεν αφήνει περιθώρια αντίδρασης κατά της παναίρεσης του Οικουμενισμού και είναι πολλοί αφελείς όσοι περιμένουν από στημένες Ιεραρχίες που δεν μπορούν να αμφισβητήσουν την κανονικότητα για οτιδήποτε ορίζει ο πρώτος να υπάρξει κάποια θετική και ελπιδοφόρα πρωτοβουλία να συγκροτηθεί μία αληθινά Πανορθόδοξη Σύνοδος που θα καταδικάσει τον Οικουμενισμό. Συνεπώς, δεν είναι καν λογικό να αναμένουμε να συγκροτήσουν τέτοιοι ιεράρχες, μέσα σε τέτοιες Ιεραρχίες, μέσα σε ένα τέτοιο κλίμα, που αφήσαμε και προχώρησε η Παναίρεσις, Σύνοδο που θα καταδικάσει τον Οικουμενισμό.
    Επομένως, πρέπει να αναζητήσουμε, ποιό είναι αυτό που μπορεί να γίνει, το εφικτό! Εδώ προφανώς θα αντιτείνεται ορισμένοι: Ποιοί θα κάνουν την Σύνοδο, αφού δεν υπάρχουν επίσκοποι οι οποίοι θα μπορέσουν να απαγκιστρωθούν από τις δεδομένες Ιεραρχίες τους; Εδώ, τώρα πλέον, ερχόμαστε στον ρόλο που μπορούν να έχουν οι Ιεράρχες του παλαιού ημερολογίου! Μην βιάζεστε να τους απορρίψετε, διότι υπάρχει ένα κομβικό σημείο στρατηγικής που ίσως μας χάρισε ο Θεός, αφού προγνώριζε τι θα συμβεί με τους Οικουμενιστές και μας άφησε με την Θεία Πρόνοιά Του μια δυνατότητα να κινηθούμε με εκείνους που έλαβαν Αποστολική Διαδοχή κατά τις χειροτονίες αυτών που έλαβαν την Χάρι από τους Ρώσους της Διασποράς. Παρακολουθείστε την σκέψη που θα διατυπώσω στο επόμενη ενότητα, έστω, και αν αρχικά δεν συμφωνείτε! Υπάρχει ολοκληρωμένη πρόταση για το τι πρέπει να γίνει, και προφανώς όσοι δεν είστε θετικά διακείμενοι, συμβαίνει λόγω άσκησης προπαγάνδας στην οποία πέσαμε όλοι θύματα ότι οι παλαιοημερολογίτες όπως συνηθίσατε να τους αποκαλείτε είναι σχισματικοί και δεν έχουν κανονικές χειροτονίες. Πόσο όμως ευσταθούν αυτές οι κατηγορίες; Προς τούτο να υπάρξει διάλογος θέτω τρία ερωτήματα!
    Ερώτηση πρώτη: Ποιός έκανε το σχίσμα για να προκύψει η εορτολογική μεταρρύθμιση;
    Ερώτηση δεύτερη: Δεν έχει καμία παράταξη από αυτούς κανονικές χειροτονίες και επομένως Αποστολική Διαδοχή;
    Ερώτηση τρίτη: Είμαστε υποχρεωμένοι να ενταχθούμε σε κάποια παράταξη των Γ.Ο.Χ, δεν υπάρχει άλλος τρόπος να ενωθούμε μεταξύ μας;


Θεωρώ ότι θα ξεπεράσουμε τους τρεις αυτούς σκοπέλους, αν αναζητήσουμε χωρίς προκατάληψη την αλήθεια και το θέλημα του Θεού, έχοντας καλή θέληση και με ενέργειες που θα στηρίζονται στην κυρίως κανονικότητα αλλά θα έχουν τους ελιγμούς εκείνους που θα μας βοηθήσουν να βρούμε σωστές και Ορθόδοξες λύσεις των ζητημάτων, ώστε τελικά και το σχίσμα να παύσει να υφίσταται και να συγκροτηθεί μια όντως Πανορθόδοξη Σύνοδος που θα καταδικάσει τον Οικουμενισμό και θα αποκαταστήσει την Ορθοδοξία. Δεν θα επεκταθώ στην συνάφεια αυτής της ενότητας για να αναπτύξω την τακτική που πρέπει να ακολουθήσουμε για τί θα είναι καίρια και θα καταλάβει κάποια έκταση και πρέπει να παρουσιαστεί μεμονωμένα, διότι είναι το κομβικό σημείο όλης της στρατηγικής. Ζητώ μόνο κάποιοι αδελφοί εκ του παλαιού να εκθέσουν αδρομερώς αλλά ουσιαστικά σε δύο χωριστές ενότητες: α. Γιατί δεν έκαναν αυτοί το σχίσμα; και β. Για ποιό λόγο έχουν κανονικές χειροτονίες οι επίσκοποί τους;


ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ










ΤΑ ΚΥΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΜΙΑΣ ΣΕΧΤΑΣ! (Γ΄ ΜΕΡΟΣ)


Η λανθασμένη και ανεπαρκής κατάσταση αυτών των «πνευματικών καθοδηγητών»  δεν θα μείνει για πολύ απαρατήρητη στον υπό την καθοδήγηση τους άπειρο αρχάριο, αν έχει έστω και λίγο μυαλό και διαβάζει τα ιερά βιβλία με μοναδικό στόχο να βρει την σωτηρία του. Κάποτε αυτό θα φανεί. Και θα γίνει αφορμή μιας ανεπιθύμητης ψυχικής από­στασης, που θα κάνει πολύ δυσάρεστη την σχέση ανά­μεσα στον γέροντα και τον μαθητή του, και θα φέρει ψυχολογική αναστάτωση και στους δύο.
Είναι φοβερό, να φαντάζεται κανείς ότι είναι δοχείο τού Αγίου Πνεύματος, ενώ ακόμη αυτό το «δοχείο» δεν έχει ακόμη παύσει να μολύνεται από ενέργειες τού σατανά.
Είναι φοβερό και φρικτό πράγμα μία τέτοια υπο­κρισία, ένας τέτοιος θεατρινισμός! ολέθριο για τον ίδιο και για τον πλησίον, ένοχο στα μάτια του Θεού και βλάσφημο.
Οι ματαιόδοξοι και οι φίλαυτοι έχουν το χόμπυ να διδάσκουν και να δίνουν οδηγίες. Δεν ενδιαφέρον­ται για την αξία της συμβουλής των. Δεν τους απασχο­λεί καν ή σκέψη, ότι μπορεί και να προκαλέσουν στον πλησίον τους πληγή αθεράπευτη, με την λανθασμένη συμβουλή τους! Μία τέτοια συμβουλή ένας άπειρος αρ­χάριος την παίρνει με άκριτη εμπιστοσύνη, που προκαλεί ένα φούντωμα της σαρκός και του αίματος.
Τέτοιων γερόντων, τους χρειάζεται μία επιτυχία, οποία και αν είναι η φύση της! Τους χρειάζεται μία εντύπωση, όποια και αν εί­ναι ή προέλευση της! Θέλουν να κάνουν εντύπωση στον αρχάριο, να τον υποδουλώσουν ηθικά! Θέλουν τον αν­θρώπινο έπαινο! Θέλουν να έχουν την φήμη αγίων! Την φήμη ότι είναι συνετοί πνευματικοί «γέροντες», διδά­σκαλοι με χάρισμα προορατικό τους χρειάζεται να θρέψουν την αχόρταγη μα­ταιοδοξία τους, την υπερηφάνεια τους! Η προσευχή του Προφήτη ήταν πάντοτε σωστή. Πιο πολύ σωστή φαίνεται σήμερα: «Σώσον με Κύριε, ότι εκλέλοιπεν όσιος· ότι ωλιγώθησαν αι αλήθεια! από των υιών των ανθρώπων. Μάταια έλάλησεν έκαστος προς τον πλησίον αύτοϋ χείλη δόλια εν καρδία, και έν καρδία έλάλησε κακά» (Ψαλμ. 11, 2-3)
Ψεύτικος και υποκριτικός λόγος δεν μπορεί παρά να είναι κακός και επιζήμιος. Για να αντιμετωπίσει κα­νείς μία τέτοια διάθεση, είναι αναγκαίο να λάβει προ­ληπτικά μέτρα.
Λέγει ο άγιος Συμεών ό Νέος Θεολόγος:
«Μελέτα την Αγία Γραφή και τα συγγράμματα των αγίων Πατέρων, ιδιαίτερα τα πρακτικά τους κεφάλαια. Και συγκρίνοντας την διδασκαλία τους με την διδασκα­λία και την διαγωγή του δασκάλου σου και γέροντά σουφρόντιζε να βλέπεις σαν σε καθρέφτη (στην ζωή και συμπεριφορά του), την ποιότητα του, για να κατα­λάβεις, πως πρέπει να ενεργείς και συ. Εάν η διδασκαλία του συμφωνεί με την Αγία Γραφή, δέξου την, κάμε την δική σου, και συγκράτησε την στον νου σου. Μα αν είναι κακή και λανθασμένη, να την απορρίψεις, για να μην πέσεις σε πλάνη. Γιατί πρέπει να το ξέρεις, ότι πολλοί ψευδοδιδάσκαλοι και απατεώνες παρουσιάσθη­καν στις ημέρες μας» (Φιλοκ. τόμ. Γ', σ. 242, κεφ. λγ').
Οι ίδιοι ζουν μία ρηχή πνευματική ζωή και επιβάλουν κανόνες αδύνατους γι’ αρχάριους. Είναι υπεράγαν αυστηροί στους άλλους και ιδιαίτερα επιεικείς στους εαυτούς τους. Δημιουργούν φανατικούς, δεσμευμένους, ανελεύθερους οπαδούς. Ταλαιπωρούν τελικά τις ψυχές και τις καθυστερούν από την πραγματική πνευματική τους ανάβαση, καθυστερώντας τους στην ενασχόληση περιττών και κουραστικών λεπτομερειών.......

ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΜΙΑ ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΕΝΟΣ ΑΔΕΛΦΟΥ ΠΟΥ ΕΖΗΣΕ ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ:

«Moυ είχαν πει κάποιοι γνωστοί μου για έναν πολύ καλό, απλό φωτισμένο γέροντα ο οποίος βοηθάει πολύ κόσμο! Τον επισκέφτηκα μαζί τους. Με το που μπαίνω μέσα στο σπίτι (σε σπίτι πήγαμε), τι βλέπω; Όλο το σπίτι είχε εικόνες αλλά ήταν στημένες με τον τρόπο που είναι στις εκκλησίες! Δηλαδή το είχε κάνει σαν εκκλησία! Σοκαρίστηκα! Μπαίνουμε μέσα και παθαίνω το δεύτερο σοκ! Οι γνωστοί μου, ο ένας πίσω από τον άλλο, προσκυνούσαν μία μία τις εικόνες όπως ακριβώς συμβαίνει στις εκκλησίες!!! Ένα πολύ σημαντικό που μου έκανε εντύπωση ήταν ότι όταν πήγαμε να δω τον γέροντα, οι ''οπαδοί'' του ήταν σαν υπνωτισμένοι - κοιμισμένοι! Δεν μιλούσαν, άκουγαν μόνο τον γέροντα! Όταν δεν μιλούσε ο γέροντας πάλι ήταν σαν κοιμισμένοι! Ένα θα σας περιγράψω ώστε να καταλάβετε ότι ποτέ δεν θα μπορούσα να τον δω ως ''φωτισμένο'' (όπως τον παρουσίαζαν οι οπαδοί του).  Αυτό ήταν ότι όσες φορές μίλησε το μόνο που έκανε ήταν να κατακρίνει τους πάντες! Για μένα δεν χρειάστηκε να δω κάτι άλλο! Που να ήξερα όμως την συνέχεια; Το τελευταίο που είδα εκεί πια και δεν ήξερα τι να σκεφτώ, ήταν ότι τον αγιασμό τον έκαναν στην μπανιέρα! Και σας μιλάω για τον αγιασμό των θεοφανείων!!!»
Γ.Β.


ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ