Κυριακή 12 Ιανουαρίου 2020

ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΕΥΣΤΡΑΤΙΑΔΗ: Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ (ΜΣΤ' ΜΕΡΟΣ)



Ο Γρηγόριος Ευστρατιάδης (1864-1950) υπήρξε νομικός, εκδότης και βουλευτής. Επί σειρά ετών υπήρξε εκδότης και διευθυντής της εφημερίδας ''ΣΚΡΙΠ'' της Αθήνας. Το ''ΣΚΡΙΠ'' αμέσως μετά την ημερολογιακή καινοτομία του 1924 τάχθηκε κατά του συνόλου των νεωτερισμών, που εισήγαγαν στο σώμα της Εκκλησίας ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Χρυσόστομος Παπαδόπουλος και ο Οικουμενικός Πατριάρχης Μελέτιος Μεταξάκης. Φιλοξενούσε στις σελίδες του το σύνολο σχεδόν των ανακοινώσεων της ''Ελληνικής Εκκλησιαστικής Κοινότητας των Γνησίων Ορθοδόξων Χριστιανών'', δημοσίευε -με εμπεριστατωμένα ρεπορτάζ- όλες τις ειδήσεις για τις διώξεις των χιλιάδων αποτειχισμένων ''Παλαιοημερολογιτών'' και παρουσίαζε άρθρα αντινεωτεριστικά και κατά της κίνησης για την ''Ένωση των Εκκλησιών'', όπως ονομαζόταν τότε η οικουμενική κίνηση. Το βιβλίο του ''Η Πραγματική Αλήθεια περί του Εκκλησιαστικού Ημερολογίου'' δημοσιεύθηκε υπό την μορφή συνεχιζόμενων άρθρων τον Μάρτιο του 1928 και αποτέλεσε μια εμπεριστατωμένη δημοσιογραφική και θεολογική εργασία για το ημερολογιακό σχίσμα. Το περισσότερο -ίσως- ενδιαφέρον στο βιβλίο αυτό παρουσιάζει το γεγονός, ότι επιχειρήθηκε η προσέγγιση των δρώμενων της ημερολογιακής καινοτομίας και μέσα από το πληροφοριακό φάσμα της δημοσιογραφίας και εύλογα η επικαιρότητα ζωντανεύει ιδεατά στα ''πέτρινα'' αυτά χρόνια του Μεσοπολέμου, προσφέροντας στον αναγνώστη διαδραστικά τον επίκαιρο και ζωντανό παλμό των γεγονότων!



Γιώργος  Δ. Δημακόπουλος
Δημοσιογράφος



ΜΣΤ' Μέρος

Συνοψίζοντες την όλην σειράν των μέχρι σήμερον δημοσιευθέντων άρθρων δυνάμεθα να εξαγάγωμεν τα ακόλουθα συμπεράσματα, αψευδή, αναντίλεκτα, αυταπόδεκτα, κατωχυρωμένα διά των επισήμων κειμένων τα οποία εδημοσιεύσαμεν.

Α') Ότι η μεταβολή του εκκλησιαστικού ημερολογίου, μεθ' ου συνδέονται και εξ' ου εξαρτώνται και μεταβάλλονται όχι μόνον το Πασχάλιον, αλλά ειδικαί διατάξεις προαιώνιοι του Τυπικού της Εκκλησίας, νηστείαι, Κυριακοδρόμια, εκκλησιαστικοί ύμνοι κ.λ.π, καθιερωμέναι υπό Κανόνων Συνοδικών και παραδόσεων των Πατέρων της Εκκλησίας, η μεταβολή λέγομεν αύτη εγένετο τη πρωτοβουλία και τη εισηγήσει του Αρχιεπισκόπου Αθηνών κ. Χρυσοστόμου.

Β') Ότι η πρωτοβουλία αύτη και η εισήγησις εγένετο άνευ ουδενός σοβαρού λόγου και άνευ ουδεμιάς σπουδαίας ανάγκης, χωρίς δε ουδεμία να υπάρξη παρ' οιουδήποτε πίεσις ή βία, και σκοπόν είχε κυρίως το επισήμως δηλωθέν υπό του αντιπροσώπου της Εκκλησίας της Ελλάδος και κατ' εντολήν του Αρχιεπισκόπου Αθηνών εις το συγκληθέν εν Κωνσταντινουπόλει υπό του Μεταξάκη Συνέδριον, το ονομασθέν ψευδώς ''Πανορθόδοξον'' 1923, ότι δηλαδή ''θα είναι μεγάλη η ηθική σημασία και η εντύπωσις, ην θα παραγάγη εις όλον τον πεπολιτισμένον κόσμον η διά της αβιάστου πρωτοβουλίας της Εκκλησίας της Ανατολής προσέγγισις των δύο χριστιανικών κόσμων της Ανατολής και της Δύσεως εν τω εορτασμώ των μεγάλων χριστιανικών εορτών.

Γ') Ότι η μεταβολή του Εκκλησιαστικού ημερολογίου απεφασίσθη παρά και αυτήν την απόφασιν του ''Πανορθοδόξου'' Συνεδρίου και την μεταγενεστέραν απόφασιν του Οικουμενικού Πατριαρχείου, καθ' ας η κριθείσα ως αναγκαία μεταβολή εξηρτήθη από τον όρον ''συναινέσεως απασών των Αυτοκεφάλων Ορθοδόξων Εκκλησιών''.

Δ') Ότι η εφαρμογή του Νέου Εκκλησιαστικού Ημερολογίου απεφασίσθη παρά ταύτα υπό του Αρχιεπισκόπου Αθηνών εναντίον της σαφούς και δεδηλωμένης γνώμης των Ορθοδόξων Εκκλησιών Ιεροσολύμων, Αλεξανδρείας, Αντιοχείας, Αγίου Όρους κ.λ.π. αρνηθεισών να εφαρμόσουν το νέον Ημερολόγιον άνευ συγκροτήσεως Οικουμενικής Συνόδου.

Ε') 'Οτι η μεταβολή απεφασίσθη υπό του Αρχιεπισκόπου Αθηνών ισχυρισθέντος ότι εκτελεί εντολήν της Ιεραρχίας, ενώ η απόφασις της Ιεραρχίας της Ελλάδος, η ληφθείσα την 27 Δ/βρίου 1923 ήτο μεν η αφομοίωσις του Εκκλησιαστικού Ημερολογίου προς το πολιτικόν, αλλ' υπό τον όρον της συμφωνίας όχι μόνου του Οικουμενικού Πατριαρχείου, αλλά και όλων των Ορθοδόξων Εκκλησιών. Την απόφασιν ταύτην της Ιεραρχίας διέστρεψεν ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και εφήρμοσε τον νέον ημερολόγιον όχι μόνον καθ' υπέρβασιν της δοθείσης αυτώ υπό της Ιεραρχίας εντολής, αλλά και παραπλανήσας αυτήν και αποκρύψας απ' αυτής ότι αι λοιπαί Ορθόδοξοι Εκκλησίαι ηρνήθησαν να εφαρμόσουν το νέον Εκκλησιαστικόν ημερολόγιον.

ΣΤ') Ότι και αυτό το Οικουμενικόν Πατριαρχείον μεθ' όλας τας απ' αυτού πιέσεις της Επαναστατικής τότε Εκκλησίας της Ελλάδος, απεδέχθη μεν την εισηγηθείσαν εις αυτό γνώμην του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και την δηλωθείσαν απόφασιν αυτού να αρχίση την μεταβολήν του παλαιού ημερολογίου από τις 10/23 Μαρτίου 1924, αλλά και τότε αποστέλλων ο Οικουμενικός Πατριάρχης την συγκατάθεσιν αυτού προς τον Αθηνών (Ιανουάριον 1924) έγραφεν ότι η εφαρμογή πρέπει να αρχίση ''Εν πάσαις ταις αδελφαίς Ορθοδόξοις Εκκλησίαις'', των οποίων την συναίνεσιν ενόμιζεν αναγκαίαν.

Ζ') Ότι παρ' όλα ταύτα ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών απεφάσισε μονομερώς άνευ της συμφωνίας όλων των Ορθοδόξων Εκκλησιών, να εφαρμόση αυθαιρέτως από της 10/23 Μαρτίου το νέον Εκκλησιαστικόν ημερολόγιον ασκηθείσης δι' αυτού υπό του Υπουργείου των Εξωτερικών ψυχολογικής βίας επί του τότε Οικουμενικού Πατριάρχου Γρηγορίου, όστις παρά την γνώμην του περί συναινέσεως απασών των ορθοδόξων Εκκλησιών εξηναγκάσθη να αποδεχθή την μονομερή απόφασιν της Εκκλησίας της Ελλάδος και να εφαρμόση μετ' αυτής το νέον ημερολόγιον από της 10/23 Μαρτίου 1924.

Η') Ότι η μεταβολή εγένετο ούτω άνευ τινός νόμου ή διατάγματος διά μιας εγκυκλίου του αρχιεπισκόπου Αθηνών προς τους ιεράρχας της εκκλησίας της Ελλάδος και δι' ενός τηλεγραφήματος του υπουργείου των Εξωτερικών προς τας λοιπάς ορθοδόξους εκκλησίας.

Θ') 'Οτι ο αρχιεπίσκοπος Αθηνών προβάς αυθαιρέτως εις την μεταβολήν του εκκλησιαστικού ημερολογίου, παρέβη και περιεφρόνησε το επί Βασιλέως Γεωργίου του Β', Β. Διάταγμα περί μεταβολής του πολιτικού ημερολογίου, το προκληθέν υπ΄αυτής της Επαναστάσεως και δημοσιευθέν την 25ην Ιανουαρίου 1923, όπερ δεν κατηργήθη έκτοτε δι' ουδενός νόμου ή άλλου διατάγματος και το οποίον ώριζεν, ότι ''Διατηρείται εν ισχύι το Ιουλιανόν Ημερολόγιον όσον αφορά εν γένει την Εκκλησίαν και τας θρησκευτικάς εορτάς.''

Ι') 'Οτι ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών αδιαφορήσας προς την γνώμην των λοιπών ορθοδόξων εκκλησιών των μη αποδεξαμένων τον νεωτερισμόν του εκκλησιαστικού ημερολογίου, διέπραξε θανάσιμον εκκλησιαστικόν αμάρτημα διασπάσας την ενότητα της ανατολικής Αποστολικής Εκκλησίας και χωρίσας υπ' αυτών την Ελληνικήν Εκκλησία εορτάζουσαν, νηστεύουσαν και ιερουργούσαν ουχί συγχρόνως μεθ' όλων των ορθοδόξων εκκλησιών, αλλά κεχωρισμένως.


ΙΑ') 'Οτι ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών δημιουργήσας ούτω σχίσμα στην Ορθόδοξον Εκκλησίαν και μεταλλάξας διά του νεωτερισμού του νέου εκκλησιαστικού ημερολογίου όλην την απ' αιώνων κρατούσαν εκκλησιαστικήν τάξιν, ήτοι καταργήσας τα Κυριακοδρόμια και την νηστείαν των αγίων Αποστόλων, μεταβαλών τον Πασχάλιον κύκλον και τροποποιήσας τας ιεράς ακολουθίας, της λειτουργίας εορτών και Κυριακών, παρεβίασε τας εκκλησιαστικάς παραδόσεις, τας οποίας Αποστολικοί και Συνοδικοί κανόνες Οικουμενικών και Τοπικών Συνόδων εκήρυξαν ισχυράς και απαρατρώτους, αναθεματίσαντες τους μη τηρούντας αυτάς.

ΙΒ') Διά της καταπατήσεως των Εκκλησιαστικών παραδόσεων και των ιερών Αποστολικών και Συνοδικών κανόνων ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών παρεβίασε την θεμελιώδη διάταξιν του Συντάγματος, καθ' ην ''η Ορθόδοξος Εκκλησία της Ελλάδος υπάρχει αναποσπάστως ηνωμένη δογματικώς μετά της εν Κωνσταντινουπόλει μεγάλης και πάσης άλλης ομοδόξου του Χριστού Εκκλησίας, τηρούσα απαρασαλεύτως τους ιερούς, Αποστολικούς και Συνοδικούς κανόνας και τας ιεράς παραδόσεις.

Ας μη υπολάβη επιπόλεός τις ή αμαθής και άγευστος των Εκκλησιαστικών και Εθνικών ημών πραγμάτων, ότι πρόκειται περί παρωνυχίδος και ότι η μεταβολή του Εκκλησιαστικού ημερολογίου είναι απλώς ζήτημα αριθμητικόν, ήτοι προσθήκης ή αφαιρέσεως 13 ημερών. Τούτο υποστηρίζων θα ελεγχθή αμαθής και ανιστόρητος, αγνοών τους υπερλάμπρους αγώνας επικρατήσεως της ορθοδόξου εκκλησίας, διά των οποίων επεκράτησεν, υψώθη και εμεγαλύνθη το Έθνος ημών, του οποίου η ύπαρξις είναι συνυφασμένη με την γέννησιν, την ζωήν, την δράσιν και το κλέος της Ορθοδόξου Ελληνικής Εκκλησίας.

Έλληνες Ιεράρχαι αψηφούντες το δόγμα της ενότητος της Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας, περιφρονούντες και καταπατούντες τας ιεράς της Εκκλησίας παραδόσεις και τους προασπίζοντας αυτάς θείους και ιερούς Κανόνας δεν είναι μόνον επίορκοι και απαρνηταί της ιεράς ημών πίστεως και θρησκείας΄ είναι υπονομευταί και της εθνικής ημών ενότητος. Είναι απλοί κοσμοπολίται άνευ αισθήματος εθνισμού, με εσβεσμένον το πατριωτικόν πυρ εις τα στήθη των, ελληνίζοντες αλλ' όχι Έλληνες. Ιεράρχαι το σχήμα, αλλ' όχι αληθείς απόστολοι της Εκκλησίας του Χριστού.

Πως ούτοι είναι πολέμιοι της εθνικής ημών ενότητος και υπονομευταί της Ορθοδόξου ημών πίστεως, ποιον απεργάζονται όλεθρον κατά του Έθνους και της Εκκλησίας, και κατά ποσον οι πιστοί Ορθόδοξοι οφείλουν υπκοήν και σεβασμόν εις άθεσμα, αντικανονικά και αντορθόδοξα κελεύσματα αυτών, έστω και περιβαλλομένων το ένδυμα του Αρχηγού της Εκκλησίας θα αναπτύξωμεν εις το επόμενον άρθρον.


Συνεχίζεται 



Εκ του βιβλίου του Γρηγορίου Ευστρατιάδη 
''Η Πραγματική Αλήθεια περί του Εκκλησιαστικού Ημερολογίου'',
που δημοσιεύθηκε σε συνέχειες στην εφημερίδα των Αθηνών ''ΣΚΡΙΠ'', 
την Πέμπτη 3 Μαίου 1928
έτος 32ον, αρ. φύλλου 8.975, σελ. 1η.
Μεταφορά στο διαδίκτυο στο μονοτονικό σύστημα, επιμέλεια, παρουσίαση κειμένου 
ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ
Διατηρήθηκε η Γραμματική τάξη της εποχής με την επέμβαση μόνο σε κάποια αναγκαία σημεία στίξης.




ΛΟΓΟΣ ΣΤΗΛΙΤΕΥΤΙΚΟΣ, ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΟΣ ΚΑΙ ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΥΠΟ ΚΟΣΜΑ ΜΟΝΑΧΟΥ ΦΛΑΜΙΑΤΟΥ (1840) ΜΕΡΟΣ 3ον




Δι' ου στηλιτεύεται η εκ της Αγγλίας κατά των ορθοδόξων επιβουλή εκφωνηθείς 

υπό πολλών ιερέων της νήσου Κεφαλληνίας
επ' εκκλησίας κατά τον Ιανουάριον μήνα,



ε ν   έ τ ε ι   1 8 4 0



Αιδέσιμοι και ευλαβέστατοι Ιερείς, 

τιμιώτατοι και περιπόθητοι λοιποί άπαντες, 

αδελφοί εν Χριστώ, τέκνα φωτός, και υιοί κατά χάριν του 

Επουρανίου Πατρός.




Συνέχεια από το προηγούμενο

Σιωπώ λέγω αδελφοί όλα ταύτα, και όσα άλλα φρικωδέστερα, τούτων ημπορεί να ειπή τις, τα οποία κατά πάσαν ημέραν, και βλέπομεν και ακούομεν, εκ των οποίων κατήντησαν εις τον έσχατον κίνδυνον, η πίστις, η πατρίς και όλον το γένος. Και τούτο διατι; Διά την βαθύτητα της απάτης και της ραδιουργίας, διά των οποίων η Αγγλία προ χρόνων πολλών, ενεργεί το κοινόν ναυάγιον της ορθοδοξίας, του γένους, διά τας φρικτάς προδοσίας τινών εξ ημών, διά την άγνοιαν του κοινού λαού, και διά την είτε διά φόβου, είτε δι' άλλας αιτίας σιωπήν και αδιαφορίαν πολλών, ώστε έφερον εις τοιαύτην κοσμιωτάτην περίστασιν τα της Εκκλησίας (δεν λέγω τα εξωτερικά και τα πρόσκαιρα)


ώστε ήδη ουδέν άλλον έμεινεν εις ημάς, παρά ολίγοι γέροντες ιερείς ορθόδοξοι, και αυταί αι Εκκλησίαι, τας οποίας με μόχθους και κόπους έκτισαν οι γονείς ημών΄ η Αγγλία όμως αφ' ου έπραξε προ τόσου καιρού έως της σήμερον τόσας καινοτομίας θρησκευτικάς και τόσα κατά της πίστεως δεινά, εις την Επτάννησον και εις το Βασίλειον της Ελλάδος, εις όλην την Ανατολήν, και εις τα ορθόδοξα Κράτη, και δεν απήντησεν μέχρι τούδε καμμίαν αντενέργειαν ή αντίστασιν, εστοχάσθη ότι ήδη είναι καιρός, να καταργήση και αυτάς τας Εκκλησίας, καθώς προλαβόντως κατήργησε και τα Μοναστήρια.


25) Τούτον τον σκοπόν έχει η προ ολίγου δημοσιευθείσα από 4 Δεκεμβρίου 1839 απόφασις της Βουλής, με την οποίαν προστάζονται όλοι οι Επίτροποι και Εφημέριοι των Εκκλησιών, να δίδωσιν λόγον εις την Διοίκησιν, εις όσα καλά είτε κινητά είτε ακίνητα, Ιερά άμφια, και σκεύη έχει η πάσα η Εκκλησία. Κατά την έννοιαν αυτής, η Διοίκησις μέλλει εις το εξής να διοική αυτά και να κρατή όσα θέλη, υποκάτω εις την απόφασιν ότι μέλλουν να διαμοιράζωνται εις πτωχούς (άρθρον 1. 11. 31).


Αιδέσιμοι ιερείς! αδελφοί χριστιανοί! ο σκοπός είναι όλος δόλιος και ολέθριος και αν τούτο γίνη από ημάς, ευθύς πίπτομεν εις την τρομεράν προδοσίαν της πίστεως και της Εκκλησίας. Ο σκοπός είναι να λάβη όλα τα πράγματα των Εκκλησιών, να προσδιορίση και ολιγοστεύση κατά πρώτον τον αριθμό τους, αυτή να διορίζη τους εφημερίους και επιτρόπους αυτών, να τας ερημώση έπειτα ολίγον κατ' ολίγον και να διατάξη ένα τόπον κοινόν έξω της κάθε πόλεως και χωρίου, διά να ενταφιάζωνται και νεκροί καθώς είναι συνήθεια εις τους Άγγλους, τας δε Εκκλησίας να καταστήσωσι Σχολεία αλληλοδιδακτικά.


Τούτον τον σκοπόν έχουν και τα μακράν των θείων Ναών νομοθετημένα κοινοταφεία διά τα οποία γίνεται μέγας γογγυσμός εις όλον τον χριστιανικόν λαόν της Επτανήσου.


26) Κανείς βασιλεύς, καμμία κοσμική εξουσία, κανείς άνθρωπος λαικός έστω άγιος και θαυματουργός, και πολλώ μάλλον άπιστος και αλλόφυλος, δεν έχει το δικαίωμα να επεμβαίνη εις τα της πίστεως και της Εκκλησίας, ως νομοθέτης ή ως Διοικητής.


27) Η Αγγλία έδωκεν απ' αρχής εις ημάς υπόσχεσιν, να μη μας ενοχλήση ποτέ εις τα της πίστεως και της θρησκείας, και αυτή εξ εναντίας έφερε τόσας καινοτομίας, και τόσα δεινά εις την Επτάνησον, εις την Ελλάδα, εις όλην την Ανατολήν, και εις όλην εν γένει την ορθόδοξον Εκκλησίαν, όσα ουδείς άλλος τύραννος, ή διώκτης της πίστεως δεν έφερεν από καταβολής κόσμου μέχρι της σήμερον.


Αλλά πως έκαμε ταύτα; πάντοτε διά της ραδιουργίας και απάτης΄ πλανά, φθείρει και αγοράζει με τα χρήματα του Ταμείου της Πατρίδος, του γένους, και της Εκκλησίας ολίγα ανθρωπάρια. Από αυτά χειροτονεί Αρχιερείς, Ιερείς, Διδασκάλους, Βουλευτάς, Νομοθέτας, Υπουργούς και όλους εν γένει τους επαγγελματικούς, διευθύνει, διοικεί και κινεί ως όργανα, κατά τους ιδίους σκοπούς αυτής, δι' αυτών ενεργεί το ναυάγιον της Εκκλησίας και του γένους, και έπειτα περιέρχεται και κηρύττει, όχι μόνον εις όλον τον Κόσμον, ότι όλα αυτά γίνονται από ημάς, αλλά και συκοφαντεί το γένος μας ως βάρβαρον, ως αχρείον και ως σκανδαλοποιόν.


28) Ημείς αδελφοί, ως χριστιανοί, πρέπει να υποτασσώμεθα εις πάσαν Κοσμικήν αρχήν, και Διοίκησιν, οποιανδήποτε και αν είναι, και να υποφέρωμεν μέχρι θανάτου εις όσα δεινά θέλει να επιβάλλη εις ημάς. Αλλ' εις ποια; Εις όλα τα κοσμικά και πρόσκαιρα τα οποία εις αυτήν ανήκουσιν, αλλ' όχι εις τα πνευματικά και τα Εκκλησιαστικά, των οποίων Κριτάς και Νομοθέτας εννόμους, από καταβολής Κόσμου η Εκκλησία εγνώρισε και γνωρίζει μόνους τους ορθοδόξως φρονούντας, Ιερούς και Πνευματικούς Ποιμένας, τους Κανονικώς και νομίμως ψηφισθέντας και χειροτονηθέντας΄ όχι εις όσα υποκρύπτουσι τον ολέθριον σκοπόν της ανατροπής, της προδοσίας και της αρνήσεως της ορθοδόξου ημών πίστεως.


Ζητεί την δούλευσίν μας, τα πράγματά μας και αυτήν την ζωήν μας; Ημείς όλα αυτά αν τύχη ανάγκη να δώσωμεν. Ζητεί την εκ μέρους μας άρνησιν ή προδοσίαν της πίστεως, της πατρίδος και του γένους; Τότε πρέπει να προκρίνωμεν μυρίους θανάτους, από τοιαύτας φρικτάς και τρομεράς προδοσίας. Τότε όχι μόνον όλη η Αγγλία, αλλά και όλοι οι βασιλείς του Κόσμου, αν συναχθώσιν εις εν, και μας βιάσωσι με μυρία βάσανα, δεν δύνανται να κατορθώσωσι τούτο, εάν ημείς είμεθα αληθινοί χριστιανοί, κατά τα λαμπρά και αναρίθμητα παραδείγματα όλων των αιώνων του χριστιανισμού.


Αυτή όμως πάντοτε είτε διά της ραδιουργίας και της πλάνης μας απατά, είτε διά της βίας, και με τα φόβητρα μας βιάζει και γινόμεθα προδόται της Εκκλησίας, της πίστεως και του γένους, και συγχρόνως προετοιμάζει και ενεργεί όλων των εθνών την κατ' αυτών συνωμοσίαν και επιβουλήν.


29) Τώρα τέλος πάντων, έπειτα από τόσα άλλα δεινά ζητεί ώστε οι ιερείς και οι επίτροποι να παραδώσωσι εις τους εχθρούς της πίστεως της Εκκλησίας, και τα κοιμητήρια των γονέων μας. Αλλά ημείς ερωτώ τι πρέπει να κάμωμεν εις τούτο; Δεν πρέπει να δώσωμεν περί τούτου καμμίαν ακρόασιν, ως είναι γενική περί τούτου γνώμη, έως πάλιν να μας καλέση. Και όταν μας καλέση πρέπει να αποκριθώμεν.


30) Πρώτον, ότι δεν είναι συγχωρημένον εις καμμίαν Κοσμικήν Εξουσίαν να επεμβαίνη εις τα της πίστεως και της Εκκλησίας διά καμμίαν αιτίαν και πρόφασιν. Διά τούτο μέχρι τούδε όσα έπραξεν η Κυβέρνησις της Επτανήσου όλα θεωρούνται ως τρομερά ιεροσυλία, ως επιβουλή, ως τυραννία και ως διωγμός της πίστεως καθώς και αυτά τα πράγματα κηρύττουσι μεγαλοφώνως αυτήν την αλήθειαν. Δεύτερον, ότι δεν συγχωρεί ποτέ εις ημάς η συνείδησις να γίνωμεν προδόται της πίστεως, συντρέχοντες και συνεργούντες εις τους κατ' αυτής ολεθρίους σκοπούς της Κοσμικής αρχής.


Και ότι η Διοίκησις έχει την δύναμιν των όπλων και ημπορεί να πράξη ό,τι και αν θέλη. Τα ιδικά μας πράγματα, αν θέλη προσφέρωμεν θεληματικώς, και εις αυτά δίδομεν οποίαν καταγραφήν θέλει, αλλ' όχι ποτέ εις τα Ιερά και Εκκλησιαστικά, τα οποία ούτε Αρχιερεύς, ούτε Σύνοδος Επισκόπων, και πολλώ μάλλον άνθρωποι λαικοί και κοσμική εξουσία δεν έχει ποτέ το δικαίωμα, κατά τους Εκκλησιαστικούς νόμους, να αρπάξη και οικιοποιηθή.



Συνεχίζεται


Εκ του βιβλίου:

''ΛΟΓΟΣ ΣΤΗΛΕΥΤΙΚΟΣ ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΟΣ ΚΑΙ ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ''

Υπό    Κ ο σ μ ά  Φ λ α μ ι ά τ ο υ

Διά του οποίου ανακαλύπτεται η μυστική καταχθόνιος επιβουλή κατά πάντων των ορθοδόξων Ελλήνων, και κατά πάσης Εκκκλησιαστικής και πολιτικής αρχής, έχουσα ό ρ γ α ν α τους αθέους και αθρήσκους Μ α σ σ ό ν ο υ ς, προδότας της ιδίας αυτών πατρίδος. Ιδέ Φωνήν ορθόδοξον του 1849 περί Μιλόρδων Αιτία ιβ' τη σελ. 105.

Ε Ν   Β Ο Λ Ω

Εκ του Τυπογραφείου της εφημ. Η ''ΘΕΣΣΑΛΙΑ''

1 9 1 1

Εισαγωγή στο διαδίκτυο, στο μονοτονικό σύστημα, επεξεργασία, παρουσίαση ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ.
Σελ. 13-16.





ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ