Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2020

Στον Πειραιά ο Αγιασμός των Υδάτων με το παλαιό εορτολόγιο

Την καθιερωμένη τελετή του Αγιασμού των υδάτων πραγματοποίησαν σήμερα στον Πειραιά οι ακόλουθοι του παλαιού ημερολογίου εορτάζοντας τα Θεοφάνια σύμφωνα με το Ιουλιανό ημερολόγιο.
Επίκεντρο των εορτασμών ήταν το κεντρικό λιμάνι της πόλης όπου παρουσία του δημάρχου Γιάννη Μώραλη και άλλων επισήμων, ο Αρχιεπίσκοπος Γ.Ο.Χ. Αθηνών κ. Καλλίνικος συμπαραστατούμενος από τους μητροπολίτες Πειραιώς Γερόντιο, Αττικής κ. Χρυσόστομο και άλλους ιεράρχες της Εκκλησίας των Γ.Ο.Χ. από το εξωτερικό, τέλεσε την ακολουθία του Αγιασμού των Υδάτων την οποία παρακολούθησαν πάνω από 6.000 πιστοί σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των Αρχών.
Προηγήθηκε Θεία Λειτουργία στον ιερό ναό του αγίου Φιλίππου στα Καμίνια απ’ όπου ξεκίνησε μια εντυπωσιακή λιτανευτική πομπή η οποία μετέφερε τον Τίμιο Σταυρό στο λιμάνι.
Περίπου 30 νέοι βούτηξαν στα παγωμένα νερά του λιμανιού για να πιάσουν τον Σταυρό ακολουθώντας το έθιμο.

ΠΗΓΗ


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΕΥΣΤΡΑΤΙΑΔΗ: Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ (Ν' ΜΕΡΟΣ)




Ο Γρηγόριος Ευστρατιάδης (1864-1950) υπήρξε νομικός, εκδότης και βουλευτής. Επί σειρά ετών υπήρξε εκδότης και διευθυντής της εφημερίδας ''ΣΚΡΙΠ'' της Αθήνας. Το ''ΣΚΡΙΠ'' αμέσως μετά την ημερολογιακή καινοτομία του 1924 τάχθηκε κατά του συνόλου των νεωτερισμών, που εισήγαγαν στο σώμα της Εκκλησίας ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Χρυσόστομος Παπαδόπουλος και ο Οικουμενικός Πατριάρχης Μελέτιος Μεταξάκης. Φιλοξενούσε στις σελίδες του το σύνολο σχεδόν των ανακοινώσεων της ''Ελληνικής Εκκλησιαστικής Κοινότητας των Γνησίων Ορθοδόξων Χριστιανών'', δημοσίευε -με εμπεριστατωμένα ρεπορτάζ- όλες τις ειδήσεις για τις διώξεις των χιλιάδων αποτειχισμένων ''Παλαιοημερολογιτών'' και παρουσίαζε άρθρα αντινεωτεριστικά και κατά της κίνησης για την ''Ένωση των Εκκλησιών'', όπως ονομαζόταν τότε η οικουμενική κίνηση. Το βιβλίο του ''Η Πραγματική Αλήθεια περί του Εκκλησιαστικού Ημερολογίου'' δημοσιεύθηκε υπό την μορφή συνεχιζόμενων άρθρων τον Μάρτιο του 1928 και αποτέλεσε μια εμπεριστατωμένη δημοσιογραφική και θεολογική εργασία για το ημερολογιακό σχίσμα. Το περισσότερο -ίσως- ενδιαφέρον στο βιβλίο αυτό παρουσιάζει το γεγονός, ότι επιχειρήθηκε η προσέγγιση των δρώμενων της ημερολογιακής καινοτομίας και μέσα από το πληροφοριακό φάσμα της δημοσιογραφίας και εύλογα η επικαιρότητα ζωντανεύει ιδεατά στα ''πέτρινα'' αυτά χρόνια του Μεσοπολέμου, προσφέροντας στον αναγνώστη διαδραστικά τον επίκαιρο και ζωντανό παλμό των γεγονότων!



Γιώργος  Δ. Δημακόπουλος
Δημοσιογράφος



Ν' Μέρος

Είδομεν εις το χθεσινόν άρθρον ότι κατά τους Πατέρες της Εκκλησίας δεν οφείλεται υπακοή εκ μέρους των πιστών, εις αποφάσεις και διαταγάς προισταμένων της Εκκλησίας εκδιδομένας εναντίον των όσων παρά των Αποστόλων, των Πατέρων και των Συνόδων παρέλαβε και διεφύλαξεν η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία.

Ο Μέγας Φώτιος γράφων προς τον Ιγνάτιον Μητροπολίτην Κλαυδιουπόλεως (επιστολή Φωτίου 163) περί του εναντίον αυτού τούτου του Φωτλίου ασεβεστάτου και οκταφώνου αναθέματος του γενομένου τη εμπνεύσει και εισηγήσει του Πάπα Ανδριανού του Β' (869 μ. Χ.) επί αυτοκράτορος Βασιλείου του Μακεδόνος, ον ο Φώτιος, προσελθόντα εις κοινωνίαν των Αχράντων Μυστηρίων απέπεμψε της Εκκλησίας, ως πατροκτόνον, δολοφονήσαντα τον θετόν αυτού πατέρα Αυτοκράτορα Μιχαήλ, γράφων, λέγομεν περί του αναθέματος τούτου του γενομένου προς χλεύην και ταπείνωσιν του Φωτίου και της Ανατολικής Εκκλησίας, λέγει τα εξής:

''Ήν ποτέ φευκτόν και φοβερόν το ανάθεμα, ότε κατά των ενόχων της ασεβείας, υπέρ των της ευσεβείας κηρύκων, εφέρετο. Aφ' ου δε η τολμηρά και αναίσχυντος των αλαστόρων απόνοια, παρά πάντα θεσμόν θείον τε και ανθρώπινον, και παρά πάντα λόγον Eλληνικόν τε και βάρβαρον, το οικείον ανάθεμα κατά των προμάχων τής ορθοδοξίας αναστρέφειν εφρυάξατο, και την βαρβαρικήν μανίαν εκκλησιαστικήν παρανομίαν εφιλονείκησεν απεργάσασθαι, αυτίκα και το φρικτόν εκείνο τής ποινής απάσης πέρας έσχατον, εις μύθους και παίγνια μεταπέπτωκε μάλλον δε, τοις ευσεβέσι και αιρετόν παρεσκεύασται.

Oυδέ γαρ ουδ' η πάντολμος των εχθρών της αληθείας γνώμη, τάς ποινάς, καί μάλιστα τάς εκκλησιαστικάς, ποιεί φοβεράς, αλλά των πασχόντων το υπεύθυνον ως το γε ανεύθυνον και εις χλεύην τας εκείνων τιμωρίας τρέπει, και κατ' εκείνων το δικαίωμα της τιμωρίας αναστρέφει, και τω υπ' αυτών τιμωρουμένω στεφάνους ακηράτους, και αθάνατον δόξαν, αντί ποινής απεργάζεται. Δι' ο και έκαστος των ευσεβών και αγίων, υπ' αυτών ηλλοτριωμένων Xριστού, μυριάκις αιρείται προπηλακίζεσθαι, και αναθεματίζεσθαι ή τοις αυτών μισοχρίστοις και θεοστυγέσιν μετά λαμπράς της ευφημίας κοινωνήσαι πονηρεύμασιν''.

Και εις άλλην επιστολήν του προς Γρηγόριον Διάκονον και Χαρτουλάριον (επιστολή Φωτίου 164) ο Μέγας Φώτιος γράφει: ''Ανεθεμάτισαν ημάς χρόνοις μακροίς πάσα σύνοδος αιρετική και παν εικονομάχων συνέδριον, ουχ ημάς δε μόνον, αλλά και πατέρα και θείον ημέτερον, άνδρας ομολογητάς Χριστού και αρχιερέων σεμνολόγημα∙ αλλ' αναθεματίσαντες εις τον αρχιερατικόν θρόνον ημάς ανήγαγον και μη θέλοντας... Αναθεματιζέτωσαν τοιγαρούν και υν οι παραπλησίως εκείνοις των Δεσποτικών εντολών αλογίσαντες, και παρανομίας απάσης πλατείαν την πύλην και ευρύχωρον αναπετάσαντες, ίνα και αυτοί από γης εις την ουράνιαν ημάς βασιλείαν και οκνούντας αναβιβάσωσιν''.

Όχι μόνον άρα υπακοή δεν οφείλεται εις προστάγματα και αποφάσεις εναντίας των θείων παραγγελμάτων και των αρχαιοπαραδότων ημίν θεσμών, ως είναι η αυθαίρετος, μονομερής και έκνομος απόφασις περί μεταβολής του Εκκλησιαστικού ημερολογίου, αλλά και αι ποιναί και αι καταδίκαι και τα αναθέματα και αι καθαιρέσεις δι' ανυπακοήν εις τοιαύτας αντορθοδόξους και αντικανονικάς αποφάσεις, είναι κατά τους Πατέρας της Εκκλησίας και δη τον Μέγαν Φώτιον άνευ αποτελέσματος και ισχύος κατεργαζόμενα εις τους ούτω τιμωρουμένους αντί ποινής ''στεφάνους ακηράτους και δόξαν αθάνατον''.

Ουδείς εκ των πιστών έχει ευθύνην τινα αρνούμενος να υπακούση και να συμμορφωθή προς τοιαύτας αντικανονικάς και ακύρους αποφάσεις αυθαιρέτων και σατραπικών αρχηγών της Εκκλησίας. Τουναντίον πάντες έχουν καθήκον να ακολουθώσι τας παραδόσεις και τους κανόνας της Εκκλησίας και να μη ακολουθώσι νεωτερισμούς τους οποίους οι Πατέρες της Εκκλησίας έχουν καταδικάσει προ αιώνων. Αναθέματα και αφορισμοί και καθαιρέσεις διατασσόμεναι εναντίον των πιστών εκείνων οίτινες αρνούνται να δεχθώσιν  επιβαλλομένους αντικανονικούς νεωτερισμούς και οίτινες εμμένουν εις τας παραδόσεις της Εκκλησίας, είναι άκυρα και άνευ ουδενός αποτελέσματος.

Την απόφασιν του Αρχιεπισκόπου Αθηνών περί μεταβολής του Εκκλησιαστικού Ημερολογίου ως και την εκβιασθείσαν ομοίαν απόφασιν του Οικουμενικού Πατριάρχου πλείστοι εκ των παρ' ημίν και εκ του κλίματος του Οικουμενικού Πατριαρχείου ιεράρχαι απεδοκίμασαν. Αλλ' η θέσις αυτών ήτο και είναι τοιαύτη ώστε εξηναγκάσθησαν να δεχθώσιν την μεταβολήν χωρίς να επιδοκιμάζουν ταύτην. Έχομεν υπ' όψει επιστολήν διακεκριμένου Ιεράρχου του Πατριαρχικού θρόνου, του Σεβ. Κασσανδρείας κ. Ειρηναίου γραφείσαν εν Πολυγήρω τη 1/14 Μαίου 1924 προς φίλον του ιερομόναχον εις Καρυάς Αγίου Όρους. Εις την επιστολήν ταύτην ο διαπρεπής Ιεράρχης, πρόμαχος των πατρίων παραδόσεων, γράφει τα εξής:

''Εις την Γενικήν Διοίκησιν και την Κυβέρνησιν, παρ' ων το πρώτον ελάβομεν εντολάς προς εφαρμογήν του Νέου Ημερολογίου απηντήσαμεν αμέσως, ότι εν τοσούτω σοβαροίς ζητήμησιν εν οις διακυβεύεται το κύρος Αποστολικών και Συνοδικών κανόνων και διατάξεων, αδυνατούμεν να συμμορφωθώμεν προς συστάσεις κοσμικών΄ εις δε το Οικουμενικόν Πατριαρχείον, ότε αργότερον ελάβομεν την υπ. αριθ. 756 ημερομην. 27ην Φεβρουαρίου εγκύκλιον αυτού και είδομεν ότι διατασσόμεθα αμέσως από τις 16 Μαρτίου να προσαρμόσωμεν προς το πολιτικόν Ημερολόγιον και το Εορτολόγιον της Ορθοδόξου Εκκλησίας ημών, και ανέγνωμεν την φράσιν ''μόνο δε το Πασχάλιον το γε νυν μείνη ως έχει'',

και ηκούσαμεν επισήμως εν Πατριαρχική εγκυκλίω το κατά το θέρος του 1923 συνελθόν εν Κων/πόλει, υπό την προεδρίαν του Μεταξάκη καταφανές αντορθόδοξον συνέδριον να αποκαλήται Πανορθόδοξον, γνωστού όντως ότι ουδείς των Ορθοδόξων Πατριαρχών της Ανατολής απεδέξατο να συμμετάσχη αυτού, και ανέγνωμεν την παρένθεσιν ''της πλειονότητος των αδελφών αυτοκεφάλων Εκκλησιών αποδεξαμένων ήδη κατ' αρχήν τας περί τούτων αποφάσεις του Πανορθοδόξου Συνεδρίου, ενίων δε και λίαν ήδη επισπευδουσών την εφαρμογήν, ενώ το αληθές είναι ότι ούτε τα τρία της Ανατολής Πατριαρχεία, Αλεξανδρείας, Αντιοχείας και Ιεροσολύμων, ούτε αι αυτοκέφαλοι Εκκλησίαι Ρωσσίας, Σερβίας και Ρουμανίας εισήγαγον το νέον ημερολόγιον,

όταν είδομεν ταύτα πάντα θεωρήσαμεν καθήκον οικόν να γράψωμεν προς την Μητέρα Μεγάλην Εκκλησία εκτεταμένη επιστολήν και ευλαβώς να αποδείξωμεν τους κινδύνους,  ους διατρέχει η γαλήνη της Εκκλησίας, ένεκα της εφαρμογής του νέου ημερολογίου εν τοσούτω χαλεπώ καιρώ, εχαρακτηρίσαμεν δε πρεπόντως τα αντορθόδοξα σχέδια και ενεργείας του κακή τη μοίρα διά μέσου τοσούτων παρανομιών ανελθόντος τον Οικουμενικόν θρόνον Μεταξάκη, όστις νυχθημερόν ειργάζετο, ίνα κλονίση τα ασάλευτα θεμέλια της Ορθοδοξίας,

ήτοι τας Αποστολικάς και Συνοδικάς παραδόσεις και διατάξεις επιπροσθέτως ότι δεν πρέπει να παρασύρηται το Οικουμενικόν Πατριαρχείον υπό των Εισηγήσεων του Αθηνών, ο οποίος έχει και αποστολήν να εφαρμόση το αντορθόδοξον πρόγραμμα του συνεταίρου του Μεταξάκη προς επικράτησιν της απιστίας...'' Γνωρίζομεν όμως και άλλους Ιεράρχας τόσον εκ των της Εκκλησίας της Ελλάδος όσον και εκ του κλίματος του Οικουμενικού Πατριαρχείου, των οποίων δυστηχώς δεν δυνάμεθα ακόμη να αναφέρωμεν τα ονόματα, οίτινες συμφωνούσιν ότι είναι αντορθόδοξος και αντικανονική η εφαρμογή και εν τη Εκκλησία του νέου (Γρηγοριανού) ημερολογίου, και ότι είναι άκυρος ως έκθεσμος και αντικανονική η περί της μεταβολής ταύτης απόφασις και ουδείς οφείλει υπακοήν εις αυτήν.

Θα αναφέρωμεν εν τούτοις την γνώμην διακεκριμένου λαικού ειδικώς ασχολουμένου εις το Κανονικόν Δίκαιον, του βουλευτού Λακωνίας κ. Πετρακάκου, δεινώς πολεμήσαντος την εφαρμογήν του νέου Εκκλησιαστικού Ημερολογίου, υπερμάχου δε του Παλαιού Ημερολογίου. Ούτος εις άρθρα αυτού δημοσιευθέντα εις Αθηναικάς εφημερίδας ως και εις την ''Ατλαντίδα'' της Αμερικής λέγει τα εξής:

''Εκ της συνεχούς αρθρογραφίας μου είναι γνωστά πλείστα σημεία εν τω ζητήματι της αποτολμηθείσης άρσεως της διαφοράς μεταξύ του νέου πολιτικού και θρησκευτικού ημερολογίου''... Και αναπτύσσων ο κ. Πετρακάκος περαιτέρω το θέμα αν οφείλεται υπακοή εις τας αντικανονικάς διατάξεις των προισταμένων της Εκκλησίας, καταλήγει εις το συμπέρασμα ότι η υπακοή οφείλεται εις Κανονικάς εντολάς των προισταμένων, εις επιτάγματα αυτών ''καθαρά όντα αμαρτίας'' και επιλέγει:

''Η εντολή της Εκκλησίας, προς την οποίαν απήντησε διά της χαρακτηριστικής αυτού περιφρονήσεως ο Ελληνικός Λαός, η εντολή όπως προδίδοντες το θρησκευτικόν των Πατέρων ημών εορτολόγιον, ακολουθήσωμεν το των Λατίνων, διότι έτσι το ηθέλησαν μερικοί Λούθηροι (!!) της πολυτλήμονος Ελληνικής Εκκλησίας, υπήρξεν -ουχί πλέον διά τους Λαικούς αλλά διά τον κλήρον αυτόν- Κανονικής Υπήρξεν αμαρτίας καθαράς. Είναι φυσικώτατον δε και αυτονόητον πλέον ότι όπερ δεν δεσμεύει τους κληρικούς, κατά πολλώ βέβαια μείζονα λόγον δεν είναι ποτέ δυνατόν να δεσμεύση τον Λαόν''.

Εκτός όμως των ανωτέρω, επί τηλεγραφήματος του Συνδέσμου των Αγιορειτών προς την Σύνοδον και την Κυβέρνησιν, εφ' ου ο Μητροπολίτης Ιερισσού είπεν ότι δέον να υπακούσουν πάντες εις την απόφασιν της Εκκλησίας, ο κ. Πετρακάκος προσκληθείς επισήμως να γνωμοδοτήση, εγνωμοδότησεν ως εξής τη 23 Δεκεμβρίου 1926: ''Δεν επιτρέπεται υπακοή εις πράξεις τόσο βαναύσως αντικανονικάς ως η προκειμένη (περί του ημερολογίου) καθ' ης μάλιστα εκηρύχθη η πλειονότης της ορθοδοξίας''.

Εις το επόμενον τελευταίον άρθρον θα αναπτύξωμεν τα συμπεράσματα, τα εξαγόμενα εκ της ύλης δημοσιευθείσης μελέτης ημών.


Συνεχίζεται 



Εκ του βιβλίου του Γρηγορίου Ευστρατιάδη 
''Η Πραγματική Αλήθεια περί του Εκκλησιαστικού Ημερολογίου'',
που δημοσιεύθηκε σε συνέχειες στην εφημερίδα των Αθηνών ''ΣΚΡΙΠ'', 
την Τρίτη 8  Μαίου 1928
έτος 32ον, αρ. φύλλου 8.979, σελ. 1-2.
Μεταφορά στο διαδίκτυο στο μονοτονικό σύστημα, επιμέλεια, παρουσίαση κειμένου 
ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


Διατηρήθηκε η Γραμματική τάξη της εποχής με την επέμβαση μόνο σε κάποια αναγκαία σημεία στίξης.





Επεισόδια μεταξύ Ορθοδόξων και Αρμενίων στην Βηθλεέμ (ΦΩΤΟ)

episodia bithleem
Γραφείο ρεπορτάζ: Romfea.gr

Σοβαρά επεισόδια σημειώθηκαν για μία ακόμα χρονιά στην Βηθλεέμ μεταξύ Ορθοδόξων του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων και Αρμενίων.
Τα επεισόδια σημειώθηκαν στην Βασιλική της Βηθλεέμ, κάτα τη διάρκεια του Εσπερινού των Θεοφανείων.
Η παλαιστινιακή αστυνομία προσπάθησε να σταματήσει τα θλιβερά επεισόδια, τα οποία συνέβησαν παρουσία του Αρχιεπισκόπου Κωνσταντίνης Αρίσταρχου.
Να αναφερθεί ότι δεν είναι πρώτη φορά που οι Αρμένιοι προκαλούν επεισόδια, αφού ως γνωστό επιβουλεύονται τα δικαιώματα του Πατριαρχείου στην περιοχή.
episodia bithleem9
episodia bithleem9
episodia bithleem9
episodia bithleem1
episodia bithleem1
episodia bithleem1
episodia bithleem1
episodia bithleem1


ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ ΕΒΑΠΤΙΖΟΥΝ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ;


Πατριαρχική Θεία Λειτουργία των Θεοφανείων με το παλαιό ημερολόγιο στην Τρίγλια της Βιθυνίας. 


Ο Αγιασμός των Υδάτων στον Ιορδάνη ποταμό (ΒΙΝΤΕΟ)


Ο Αγιασμός των Υδάτων στον Ιορδάνη ποταμό (ΒΙΝΤΕΟ)

Στον Ιορδάνη ποταμό, εκεί οπού βαπτίστηκε ο Ιησούς Χριστός, βρέθηκε χθες, παραμονή των Θεοφανείων με το Ιουλιανό ημερολόγιο, ο Μακαριώτατος Πατριάρχης Ιεροσολύμων κ.κ. Θεόφιλος, προκειμένου να τελέσει την ακολουθία του Εσπερινού των Θεοφανείων αλλά και αυτή του Αγιασμού.
Στη συνέχεια ο Μακαριώτατος μετέβη πάνω σε πλοιάριο και έριξε τον σταυρό εντός των υδάτων του Ιορδάνη.



ΑΑκολουθεί η επίσημη  ενημέρωση από την Αρχιγραμματεία: 

Το Σάββατον, 5ην /18ην Ιανουαρίου 2020, εωρτάσθη η εορτή της Παραμονής των Θεοφανείων εις το Πατριαρχείον, συμφώνως προς το κάτωθι Τυπικόν:
Την πρωΐαν έλαβε χώραν εις τον μοναστηριακόν Ναόν των αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης η Ακολουθία του Όρθρου και μετ’ αυτήν η θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου, προεξάρχοντος εν χοροστασία της Α.Θ.Μ. του Πατρός ημών και Πατριάρχου Ιεροσολύμων κ.κ. Θεοφίλου, και συμπροσευχομένων των Σεβασμιωτάτων Αγιοταφιτών Πατέρων Ιερομονάχων, διακόνων και μοναχών.
Προ του τέλους της θείας Λειτουργίας, εψάλησαν τα Τροπάρια «φωνή Κυρίου επί των υδάτων» και «σήμερον των υδάτων αγιάζεται η φύσις» και εν συνεχεία ετελέσθη η Ακολουθία του Μικρού Αγιασμού υπό του Μακαριωτάτου, ψαλλομένου του «Εν Ιορδάνη βαπτιζομένου Σου, Κύριε».
Αγιάσας τους Πατέρας και το Εκκλησίασμα, ο Μακαριώτατος ανήλθεν εν πομπή εις τα Πατριαρχεία, ένθα ο εφημέριος του Αγίου Κωνσταντίνου ηγίασε την αίθουσαν ως και ο εφημέριος του αγίου Ιακώβου του Αδελφοθέου, μετά την θείαν Λειτουργίαν και τον αγιασμόν, προεξάρχοντος του Σεβασμιωτάτου Αρχιεπισκόπου Πέλλης κ. Φιλουμένου.
Ευθύς αμέσως, ο Μακαριώτατος ανεχώρησε διά την Ιεριχώ. Ενταύθα επεσκέφθη το ηγουμενείον της Μονής του Προφήτου Ελισσαίου και το Νομαρχείον και διά της σιδηράς συνοριακής Πύλης μεταξύ Παλαιστινιακής Αυτονομίας της Ιεριχούς και της Ισραηλινής Στρατιωτικής και Πολιτικής Διοικήσεως και έφθασεν εις την Μονήν του Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου, ένθα επεφυλάχθη Αυτώ θερμή υποδοχή.
Ενταύθα ετελέσθη Αρτοκλασία, τη παρουσία του Γενικού Προξένου της Ελλάδος εις τα Ιεροσόλυμα κ. Χρήστου Σοφιανοπούλου και του κ. Χάρη Θεοχάρους Υπουργού Τουρισμού της Ελλάδος και έλαβε χώραν πορεία λιτανείας από της Μονής εις τον Ιορδάνην ποταμόν.
Ενταύθα ετελέσθη Αρτοκλασία, τη παρουσία του Γενικού Προξένου της Ελλάδος εις τα Ιεροσόλυμα κ. Χρήστου Σοφιανοπούλου και του κ. Χάρη Θεοχάρους Υπουργού Τουρισμού της Ελλάδος και έλαβε χώραν πορεία λιτανείας από της Μονής εις τον Ιορδάνην ποταμόν.
Ενταύθα επί της εξέδρας ετελέσθη ο Εσπερινός και ο Αγιασμός και εν τέλει ο Μακαριώτατος κατήλθεν εις αυτά τα ύδατα του Ιορδάνου υπερπλήρη και εμβάς εις πλοιάριον, έρριψεν εις αυτά τον σταυρόν, εν ω εν χαρά και αγαλλιάσει εψάλλετο το «Εν Ιορδάνη βαπτιζομένου σου Κύριε», εν τω τόπω, εν ω όντως ο Κύριος διά την ελευθερίαν και την σωτηρίαν ημών εβαπτίσθη, ότε και εφανερώθη η Αγία Τριάς, ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός, το Άγιον Πνεύμα εν είδει περιστεράς και η φωνή του Πατρός λέγοντος «ούτός εστι ο Υιός μου ο αγαπητός εν ω ευδόκησα».
Της τελετής του Αγιασμού ληξάσης ο ανακαινίζων την αρχαίαν και ιστορικήν Ιεράν Μονήν του Τιμίου Προδρόμου, Αρχιμανδρίτης Βαρθολομαίος παρέθεσεν εις την Πατριαρχικήν Συνοδείαν εόρτιον κέρασμα και νηστήσιμον τράπεζαν.


ΛΟΓΟΣ ΣΤΗΛΙΤΕΥΤΙΚΟΣ, ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΟΣ ΚΑΙ ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΥΠΟ ΚΟΣΜΑ ΜΟΝΑΧΟΥ ΦΛΑΜΙΑΤΟΥ (1840) ΜΕΡΟΣ 4ον




Δι' ου στηλιτεύεται η εκ της Αγγλίας κατά των ορθοδόξων επιβουλή εκφωνηθείς 

υπό πολλών ιερέων της νήσου Κεφαλληνίας
επ' εκκλησίας κατά τον Ιανουάριον μήνα,



ε ν   έ τ ε ι   1 8 4 0



Αιδέσιμοι και ευλαβέστατοι Ιερείς, 

τιμιώτατοι και περιπόθητοι λοιποί άπαντες, 

αδελφοί εν Χριστώ, τέκνα φωτός, και υιοί κατά χάριν του 

Επουρανίου Πατρός.




Συνέχεια από το προηγούμενο


31) Εάν όμως φοβερίση διά την εις το τούτο παρακοήν μας, φυλακισμόν ή άλλην παιδείαν, τότε αποκρινόμεθα ότι είμεθα προ πολλού προητοιμασμένοι εις τούτο, και όχι μόνον δεχόμεθα και υποφέρομεν κάθε βάσανον διά την πίστιν, αλλά και αυτόν τον θάνατον, καθώς εις ομοίας περιστάσεις τον εδέχθησαν, τόσα αναρίθμητα πλήθη μαρτύρων, και ο Θεός εχάρισεν εις αυτούς την αιώνιον ζωήν και την εν Ουρανώ και επί Γης μακαριότητα και δόξαν.


32) Αιδέσιμοι Ιερείς! αδελφοί χριστιανοί. Ο σημερινός καιρός είναι πολύ δεινός, και ο Αντίχριστος ίσως ευρίσκεται εις την γην, και μετ' ολίγον καιρόν ο κόσμος μέλλει να ιδή μεγάλα και τρομερά δεινά. Το στάδιον του μαρτυρίου ήδη ανοίγεται, και αυτή ίσως είναι η πρώτη εις ημάς δοκιμή. Έφθασεν ήδη ο καιρός διά να χωρισθή το σιτάρι από το άχυρον, το οποίον μέλλει να ριφθή εις το άσβεστον πυρ της αιωνίου κολάσεως. Μακάριοι και τρισόλβιοι όσοι δεν πλανηθώσιν, αλλά φυλάξωσιν έως τέλους την πίστιν. Ο κόπος και τα βάσανα είναι μικρά και εφήμερα, αλλ' η δόξα και η χαρά τα οποία είναι εις αυτούς υποκείμενα, είναι αιώνια, ουράνια, μεγάλα και ανεκλάλητα. 


Δυστυχείς, ελεεινοί και τρισάθλιοι, όσοι, ή διά πρόσκαιρα και εφήμερα κέρδη, διά φόβον ή δι' άλλην αιτίαν πλανηθώσι και γείνωσι προδόται ή αρνηταί της εις Χριστόν ορθοδόξου πίστεως΄ η απόλαυσις του προσωρινού κέρδους είναι εφήμερος, και φαρμακευμένη από φόβους και επιπλήξεις της συνειδήσεως, η δε κόλασις φρικτή, τρομερά και αιώνιος, κι αν η Ορθόδοξος Εκκλησία θριαμβεύση, καθώς αδιστάκτως πιστεύομεν και ελπίζομεν, άλλο δεν μέλλουσι να απαντήσωσι και εις τούτον τον πρόσκαιρον κόσμον, παρά καταισχύνην, θάνατον άτιμον και πικρόν, την αιώνιον κατάραν και το ανάθεμα της Εκκλησίας, ως ο Ιούδας και όσοι άλλοι εις τοιούτους καιρούς ηκολούθησαν το παράδειγμά του.


Οι Ιερείς οι οποίοι κατά απαραίτητον χρέος, έπρεπε εις ταύτας τας περιστάσεις να εμψυχώνουσι, και να φυλάττωσιν από κάθε επιβουλήν τα πρόβατα, άλλους από αυτούς έρριψαν εις την πλάνην, άλλους δε, ή ραδιουργίας κρατούσιν εις την έγνοιαν του επικειμένου κινδύνου, και άλλους με διάφορα φόβητρα, κρατούσι εις την αδράνειαν.


33) Τους Αρχιερείς, τους άρχοντες και όλους τους λογιωτάτους παρέσυρεν η Αγγλία πολλούς εξ αυτών, είτε αμέσως, είτε εμμέσως εις την πλάνην και εις την κοινήν προδοσίαν, καθώς το πάλαι ο κοινός εχθρός, παρέσυρε τους Αρχιερείς και τους Άρχοντας τους Γραμματείς του Εβραικού λαού, εις την προδοσίαν και σταύρωσιν του Χριστού. Αλλ' ημείς έχομεν εάν θέλωμεν, σύμμαχον και προστάτιδα, την παντοδύναμον χάριν του Θεού, ο οποίος δύναται εν ροπή οφθαλμού, να κατακαύση ως άχυρα τους εχθρούς του, και να διασκεδάση όλα των τα μηχανήματα ως καπνόν, φθάνει να μην ευρεθώμεν γυμνοί από αυτήν, την οποίαν πάντοτε λαμβάνομεν εάν θέλωμεν, εν όσω είμεθα χριστιανοί ορθόδοξοι.


34) Ανάγκη διά τούτο, και ανάγκη μεγάλη και κατεπείγουσα να επιστρέψωμεν, και να καταφύγωμεν εις τον Θεόν, με μίαν αληθινήν μετάνοιαν, εξομολόγησιν και δόρθωσιν και τότε αυτός πολεμεί τους εχθρούς, και ματαιώνει όλας τας βουλάς αυτών και τα σχέδια. Ανάγκη προ πάντων να έχωμεν την προς αλλήλους, ειλικρινή αγάπην, ομόνοιαν και ειρήνη, τα οποία μυριοτρόπως οι εχθροί επιβουλεύονται να κουρσεύσωσιν από ημάς και χωρίς αυτά, ούτε αληθινοί χριστιανοί είμεθα, αλλά και ευάλωτοι εις όλα τα επιχειρήματα των εχθρών γενόμεθα, και καμμία ελπίς σωτηρίας εις ημάς δεν μένει.


Ας προσέχωμεν εις όσους νεοτερισμούς κατά καιρούς υπό διάφορα προσωπεία αγάπης έρχονται, είτε απ' ευθείας από την Κυβέρνησιν, είτε εμμέσως διά των σημερινών επισκόπων, επειδή πάντοτε εν αυτοίς υποκρύπτεται η αθέτησις της πίστεως, η προδοσία της Εκκλησίας και του γένους και της πατρίδος.


Ας προσέχωμεν να μη στέλλωμεν εις τα σημερινά Αντιχριστιανικά σχολεία τα τέκνα και αδελφούς ημών, επειδή εις όλα εν γένει ουδείς άλλος σκοπός υποκρύπτεται, παρά η ασέβεια, διαφθορά, η συστηματική στρέβλωσις του πνεύματος, το πνεύμα της αποστασίας και αναρχίας και όσα άλλα δεινά τείνουσιν εις την αθρόαν της Εκκλησίας ανατροπήν, και εις το ναυάγιον του γένους και της Πατρίδος.


Ας προσέχωμεν να μην μείνωμεν ψυχροί και αδιάφοροι εις ταύτας τας τόσον τρομεράς περιστάσεις, μήπως διά την αδιαφορίαν μας αφήση ο Θεός και πέσωμεν εις την είτε εν γνώσει, είτε εν αγνοία της πίστεως την προδοσίαν, και εκ τούτου πέσωμεν εις άλλον βαθύτερον λήθαργον της αναισθησίας, εκ του οποίου δεν θα εξυπνήσωμεν παρά εκείνην την φοβεράν ημέραν εις την οποίαν μέλλουν να εξυπνήσουν και όλα τα άπιστα και αλλόφυλα έθνη, τα οποία ήδη τον πληγώνουν και πολεμούσι.


36) Ας προσέχωμεν να φυλάττωμεν τας εορτάς και αργίας όλων των εορτασίμων ημερών, και προ πάντων της Κυριακής. Τας νηστείας και τας τεσσαρακοστάς συνοδεύοντες ταύτα με εκτενείς προσευχάς, με καθαράν καρδίαν, με ελεημοσύνας και προ πάντων με αληθινήν προς τον πλησίον αγάπην, διά τα οποία έρχεται απ' ουρανού εις ημάς η θεία χάρις, και μας διαφυλάττει από τας παγίδας και επιβουλάς των ορατών και αοράτων εχθρών, απονεκρώνει εις ημάς τα πάθη και τα σκυρτήματα της σαρκός μας, μας ενισχύει εις την εργασίαν της αρετής, και λαμβάνομεν πλούσιον τον αγιασμόν παρά της αγίας μητρός ημών Εκκλησίας.


37) Ας προσέχωμεν εις όλους τους περί ημάς του αιώνος τούτου λογίους και ευγενείς κατά σάρκα, οίτινες υπό διάφορα προσωπεία απάτης, προσπαθούσι να μας ρίψωσιν, εις τον οποίον βυθόν της πλάνης και απωλείας και αυτοί έπεσον.


38) Ας προσέχωμεν να μην λαμβάνωμεν εις τους οίκους ημών ουδεμίας λογής αγάλματα, ή εικόνας αλλοφύλων, και άλλων βεβήλων ανδρών, εις τα οποία η ραδιουργία της Αγγλίας υποκρύπτει δολίως την περιφρόνησιν και την αθέτησιν των αγίων εικόνων και της ορθοδοξίας. Αλλ' ας έχωμεν μόνον εικόνας του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, της Δεσποίνης ημών Θεοτόκου, και των Αγίων, καθώς απ' αρχής διέταξεν η αγία ημών Εκκλησία.


39) Ο καιρός ούτος χρήζει πολλής και μεγίστης προσοχής, ίνα μη πέσωμεν απροσέκτως εις δείκτυα της πλάνης του Αντιχρίστου, περί του οποίου έχομεν ήδη πολλά και εναργή διδόμενα.


40) Ας μη δειλιάσωμεν όμως, επειδή η δύναμις και η εξουσία του Αντιχρίστου έσται ολιγοκαιρινή και μόνους τρεις ήμισυ χρόνους, μεθ' ους μέλλει ριφθήναι ες την άβυσσον, εις το σκότος το εξώτερον, εις το πυρ της αιωνίου κολάσεως΄ και αυτός και όσοι είτε διά φόβον, είτε δι' άλλην απάτην προδόσαντες την Εκκλησίαν, και γενόμενοι του Θεού και της πίστεως αποστάται έγιναν οπαδοί αυτού.


41) Η δε Βασιλεία, η δεσποτία και η Εξουσία του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού εστί βασιλεία πάντων των αιώνων. Εις αυτόν εδόθη πάσα εξουσία εν Ουρανώ και επί γης, αυτός είναι Κύριος ζωής και θανάτου, και μέλλει ποιήσαι φίλους, αδελφούς και συγκληρονόμους της εν Ουρανώ αυτού Βασιλείας, τους όσους φυλάξωσιν έως τέλους, έργω και λόγω την ορθόδοξον πίστιν, και μάλιστα όσους εννόμως και γενναίως αγωνισθώσιν υπέρ αυτής.


42) Ας έχωμεν ουν εις αυτόν όλο το θάρρος και την πεποίθησιν, επειδή είναι όλως αδύνατον να μας αφήση μόνους, εις κάθε υπέρ πίστεως αγώνα και κίνδυνον΄ φθάνει να υπομένωμεν ακλόνιτοι μέχρι θανάτου εις τους υπέρ της πίστεως πειρασμούς διά να μας δοξάση την εν Ουρανώ και επί γης ακήρατον και αιώνιον δόξαν, την ζωήν την αίδιον και την Βασιλείαν των Ουρανών, ης γένοιτο πάντας ημάς επιτυχείν διά πρεσβειών της πανυπερευλογημένης Δεσποίνης ημών Θεοτόκου και αειπαρθένου Μαρίας, πασών των επουρανείων Δυνάμεων και πάντων των Αγίων. Αμήν.



Σημ. Αντιγράφη η παρούσα τον Οκτώβριον του 1899 


εν Κελ. του Αγίου Γεωργίου Παντοκρατορινόν. 


Εν Αγίω Όρει Άθω




Τ Ε Λ Ο Σ




Εκ του βιβλίου:

''ΛΟΓΟΣ ΣΤΗΛΕΥΤΙΚΟΣ ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΟΣ ΚΑΙ ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ''

Υπό   Κ ο σ μ ά  Φ λ α μ ι ά τ ο υ

Διά του οποίου ανακαλύπτεται η μυστική καταχθόνιος επιβουλή κατά πάντων των ορθοδόξων Ελλήνων, και κατά πάσης Εκκκλησιαστικής και πολιτικής αρχής, έχουσα ό ρ γ α ν α τους αθέους και αθρήσκους Μ α σ σ ό ν ο υ ς, προδότας της ιδίας αυτών πατρίδος. Ιδέ Φωνήν ορθόδοξον του 1849 περί Μιλόρδων Αιτία ιβ' τη σελ. 105.

Ε Ν    Β Ο Λ Ω

Εκ του Τυπογραφείου της εφημ. Η ''ΘΕΣΣΑΛΙΑ''


1 9 1 1


Εισαγωγή στο διαδίκτυο, στο μονοτονικό σύστημα, επεξεργασία, παρουσίαση ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ.

Σελ. 16-20.







ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ














Τα Θεοφάνεια γιορτάζει το Άγιο Όρος. Πανηγυρίζει η Λαυριωτική Ιερά Σκήτη του Τιμίου Προδρόμου

Η τελευταία εορτή του αγίου Δωδεκαημέρου είναι τα Θεοφάνια. 
Σήμερον τῶν ὑδάτων ἁγιάζεται ἡ φύσις καί ρήγνυται ὁ Ἰορδάνης. 
Στο Πρωτάτο και σε όλα τα Μοναστήρια και Σκήτες απόψε τελείται ολονύκτια αγρυπνία. Στους αρσανάδες των παραλιακών Μονών αύριο το πρωί θα γίνει ο Μεγάλος Αγιασμός των Θεοφανείων.
Ιδιαίτερα λαμπρός θα είναι ο εορτασμός στην Λαυριωτική Ιερά Σκήτη του Τιμίου Προδρόμου, της οποίας το Κυριακό είναι αφιερωμένο στη μεγάλη αυτή δεσποτική εορτή των Θεοφανείων (6/19 Ιανουαρίου).
Οι φωτογραφίες της Σκήτης από τη σελίδα: https://asceticexperience.com