Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου 2020
ΣΥΜΒΟΛΗ ΣΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑΣ ΤΩΝ ΓΝΗΣΙΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΑΚΑΡΕΛΛΕΙΟ (ΗΤΟΙ ΡΩΜΑΝΙΔΕΙΟ) ΑΙΧΜΑΛΩΣΙΑ [6ο μέρος]
(ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΠΟ ΕΔΩ)
Μετά την αρπαγή της Κρίσης του Θεού για το ποιοι είναι μέλη της Εκκλησίας και ποιοι όχι, καθώς και για το ποιοι είναι Άγιοι και ποιοι δεν είναι, ο κ. Σακαρέλλος, αρπάζει και την Κρίση της καθόλου Εκκλησίας και αποφαίνεται, σαν να είναι Οικουμενική Σύνοδος, για το ποιες Τοπικές Εκκλησίες έγιναν Σχισματικές και Αιρετικές και αποκόπηκαν από την Εκκλησία του Χριστού.
Αυτές, κατά την σακαρέλλειο διάγνωση, είναι όλες ανεξαιρέτως, πλην της "Εκκλησίας των Παλαιοημερολογιτών"! Όλες οι Τοπικές Εκκλησίες κατέστησαν σχισματοαιρετικές και εξέπεσαν από την Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία!
Πώς συνέβη αυτό;
α) Το 1924!
Γράφει: "Το 1924, μετά την αλλαγή του Ημερολογίου. Oι πιστοί χωρίστηκαν σε δυό μερίδες. H μια μερίδα δεν είχε «κοινωνία» με την άλλη. Ποιά όμως τότε ήταν η Εκκλησία; Οι πιστοί που δεν άλλαξαν στη λατρεία τους το Παληό Ημερολόγιο και αποτειχίστηκαν από όσους επισκόπους ακολούθησαν το Νέο, δεν υπάρχει αμφιβολία, ότι συνέχισαν να είναι μέλη της Εκκλησίας, όπως ήταν και πριν από τη 10η Μαρτίου 1924. ...όσοι επίσκοποι δέχθηκαν το Νέο ή Φράγκικο Ημερολόγιο στις 10 Μαρτίου 1924 πρέπει να θεωρούνται «ψευδεπίσκοποι» και έκπτωτοι από την Ορθόδοξοι πίστη" (Π, 110-111). Και αλλού: "...ο Χρυσόστομος Παπαδόπουλος, που έσχισε την Εκκλησία το 1924 με την αλλαγή του ημερολογίου, μόλις πέντε χρόνια προηγουμένως είχε διακηρύξει, ότι καμιά Εκκλησία δεν μπορεί να δεχθεί το Νέο ημερολόγιο χωρίς να καταστεί σχισματική! Αυτό σημαίνει, ότι παραδέχεται, ότι κατέστη σχισματική η Εκκλησία του Νέου Ημερολογίου!" (Π, 186).
β) Ή το 1930...
Παρακάτω όμως υποστηρίζει ότι η έκπτωση αυτή έγινε το 1930 όταν "η Σύνοδος της κρατικής Εκκλησίας αποδέχτηκε την κακόδοξη Έκθεση του καθηγητή Χρήστου Ανδρούτσου! Έτσι, κατέστη η ίδια αιρετική!"(Π, 127).
γ) Ή το 1935!
Σε άλλο σημείο πάλι ο συγγραφέας υποστηρίζει ότι η Εκκλησία της Ελλάδος αποκόπηκε το 1935: "Υπέρ της γνώμης αυτής συνηγορούν αρκετοί λόγοι. Ο σπουδαιότερος είναι ότι, όταν οι τρεις επίσκοποι το 1935 προσχώρησαν στο Παληό ημερολόγιο, σε Εγκύκλιό τους κήρυξαν την Εκκλησία του Νέου ημερολογίου, σχισματική" (Π, 112).
α) Το 1924.
Πρώτον, διότι ο ισχυρισμός του κ. Σακαρέλλου πως "μετά την αλλαγή του Ημερολογίου... η μια μερίδα δεν είχε «κοινωνία» με την άλλη" δεν ευσταθεί. Αμέσως μετά την αλλαγή του ημερολογίου δεν υπήρξε καμία διακοπή κοινωνίας και καμία αποτείχιση, παρά μόνο διαμαρτυρία και απαίτηση των πιστών να λειτουργούνται με το παλαιό ημερολόγιο από τους ιερείς των ενοριών. Σύμφωνα με όλες τις μαρτυρίες της εποχής οι πιστοί που επέμεναν στο παλαιό ημερολόγιο ζητούσαν από τους ιερείς των ενοριών, που ακολουθούσαν πλέον το νέο ημερολόγιο να επιτελούν τις εορτές με το παλαιό.
Χαρακτηριστικότατη είναι και η περίπτωση του Αγίου Νικολάου του Πλανά, ο οποίος λειτουργούσε και με το παλαιό ημερολόγιο. Επομένως δεν υπήρξε κάποιο σχίσμα τότε.
Δεύτερον, διότι αν οι Επίσκοποι που αποδέχθηκαν το νέο ημερολόγιο έγιναν "ψευδεπίσκοποι", όπως ισχυρίζεται ο συγγραφέας, τότε και οι τρεις Αρχιερείς που επέστρεψαν στο παλαιό ημερολόγιο το 1935 είναι "ψευδεπίσκοποι" και οι χειροτονίες Αρχιερέων και ιερέων που έκαναν ήταν άκυρες και επομένως ούτε οι Παλαιοημερολογίτες έχουν Ιερωσύνη. Σε αυτό το επιχείρημα προσπάθησαν να απαντήσουν οι Ματθαιϊκοί, λέγοντας ότι αφενός μεν οι δύο Αρχιερείς (Δημητριάδος Γερμανός και πρ. Φλωρίνης Χρυσόστομος) ήταν χειροτονημένοι προ του 1924 και άρα ...αυτοαποκαταστάθηκαν με την "Ομολογία" και την επιστροφή τους (το οποίο όμως έρχεται σε αντίθεση με την πράξη της Εκκλησίας, σύμφωνα με την οποία μόνο Σύνοδος Αρχιερέων αφαιρεί την Ιερωσύνη και μόνο αυτή την αποκαθιστά), αφετέρου δε ο Ζακύνθου Χρυσόστομος αποκαταστάθηκε τάχα "διά χειροθεσίας", από τους άλλους δύο Αρχιερείς (το οποίο όμως αποτελεί έναν μεγάλο και ατεκμηρίωτο - δεν προσκομίζουν καμία απολύτως απόδειξη! - μύθο - ειδικεύονται σε αυτούς οι Ματθαιϊκοί - πλασμένο για να αντιμετωπίσει τον διπλό εξευτελισμό τους, αφενός μεν λόγω της παταγώδους κατάρρευσης της αιρετικής θεωρίας τους περί αυτόματης απώλειας της Ιερωσύνης, αφετέρου δε λόγω του γεγονότος πως ο "Άγιος Πατέρας" τους Ματθαίος χειροτονήθηκε από Νεοημερολογίτη Επίσκοπο).
Τρίτον, διότι η παραπομπή στο συγκεκριμένο κείμενο του Χρυσοστόμου Παπαδόπουλου το 1919, για υποστήριξη της ως άνω θέσεως είναι παντελώς άστοχη, αφού το κείμενο αυτό δεν ερμηνεύεται όπως θέλει ο κ. Σακαρέλλος. Γράφοντας ο Παπαδόπουλος πως "η Εκκλησία της Ελλάδος, ως και αι λοιπαί ορθόδοξοι Αυτοκέφαλοι Εκκλησίαι, αν και ανεξάρτητοι εσωτερικώς, είναι όμως συνδεδεμένοι προς αλλήλας και ηνωμέναι διά της αρχής της πνευματικής ενότητος της Εκκλησίας, αποτελούσαι μίαν και μόνην την Ορθόδοξον Εκκλησίαν και συνεπώς ουδεμία τούτων δύναται να χωρισθή των λοιπών και αποδεχθή νέον Ημερολόγιον χωρίς να καταστή σχισματική απέναντι των άλλων", δεν εκφράζει την θέση ότι αν μία Εκκλησία αποδεχθεί νέο Ημερολόγιο γίνεται αυτομάτως σχισματική, όπως παρερμηνεύει ο κ. Σακαρέλλος, αλλά εκφράζει φόβο ότι θα καταστεί σχισματική από τις άλλες Εκκλησίες, δηλαδή ότι θα δώσει αφορμή στις άλλες Εκκλησίες να την κηρύξουν σχισματική, πράγμα το οποίο δεν έγινε μιας και οι άλλες Εκκλησίες επέδειξαν (κακώς) στάση ανοχής και οικονομίας έναντι των νεοημερολογιτικών Εκκλησιών. Αλλά και αν ακόμη υποτεθεί ότι ο Παπαδόπουλος ήταν τόσο ανόητος ώστε από την μία να θεωρεί αυτομάτως σχισματική όποια Εκκλησία δεχθεί νέο ημερολόγιο, ενώ από την άλλη να αλλάζει ο ίδιος το ημερολόγιο της Εκκλησίας του, ποια είναι η αξία των λόγων του, ώστε να τον επικαλείται ο κ. Σακαρέλλος; Εμείς οι Ορθόδοξοι για να υποστηρίξουμε μία θέση επικαλούμαστε απόψεις Αγίων Πατέρων όχι πλανεμένων!
β) Ούτε το 1930. Πολύ απλά διότι η δήθεν κακόδοξη Έκθεση του μακαριστού Ανδρούτσου δεν δίδασκε την φανταστική αίρεση των "δύο αγιοτήτων"! Σημειωτέον δε πως αυτήν την "αίρεση" την ανακάλυψε η γνωστή αφορισμένη αγιομάχος Μαγδαληνή μοναχή - στο βιβλίο της "Σύγχρονοι αιρετικοί" (1974) - την οποία εγκωμιάζει ως δήθεν ορθόδοξη, ο κ. Σακαρέλλος! Γράφει ο ίδιος για αυτήν πως "την αφόρισαν, όπως είδαμε, για την ορθόδοξη πίστη της Εκκλησίας, ότι ο Χριστός έχει «μία αγιότητα». Αφορίζοντας όμως την Μαγδαληνή οι επίσκοποι της κρατικής Εκκλησίας, αφόρισαν τους αγίους Πατέρες, όπως τον άγιο Διονύσιο Αρεοπαγίτη, τον άγιο Κύριλλο Αλεξανδρείας, τον Μέγα Αθανάσιο, τον Μέγα Βασίλειο, τον Ιωάννη Χρυσόστομο, τον Μάξιμο Ομολογητή και τόσους άλλους! Βέβαια, ως πρόσχημα, για τον αφορισμό αυτό χρησιμοποιήθηκαν οι ορισμένοι χαρακτηρισμοί, τους οποίους η εν λόγω Ηγουμένη περιέλαβε ατυχώς στα βιβλία της εναντίον του αγίου Νεκταρίου Αιγίνης, για ορισμένες απόψεις του, που υπάρχουν στα συγγράμματά του"- βλ. Π, 128).
γ) Ούτε το 1935.
Και απαντά στον κ. Σακαρέλλο ο ίδιος ο συντάκτης της αποκηρύξεως του 1935:
"Ἂν δὲ ἡμεῖς ἀπερχόμενοι εἰς ἐξορίαν ὠνομάσαμεν τὸν ἀρχιεπίσκοπον Ἀθηνῶν καὶ τὴν Ἐκκλησίαν τῆς Ἑλλάδος σχισματικήν, τὴν λέξιν σχίσμα μετεχειρίσθημεν οὐχὶ ὑπὸ τὴν ἔννοιαν ὑφ’ ἣν μεταχειρίζεται ταύτην ἡ Ἐκκλησία ἵνα σημάνῃ τὴν ἀπόσχισιν ἐκ τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας καὶ τὴν συνεπείᾳ ταύτης ἀποξένωσιν τῆς χάριτος τοῦ Χριστοῦ καὶ τῶν μυστηρίων, ἀλλ’ ὑπὸ τὴν ἔννοιαν ὅτι ὁ ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν διὰ τῆς ἑορτολογικὴς καινοτομίας ἀπέσχισε ἑαυτὸν καὶ τὴν ἀκολουθοῦσαν αὐτῷ Ἱεραρχίαν τῶν λοιπῶν ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν εἰς τὸν ἑορτασμὸν τῶν ἑορτῶν καὶ τὴν τήρησιν τῶν νηστειῶν. Ἡ ἀπόσχισις αὔτη τοῦ Μακαριωτάτου καὶ τῆς ἀκολουθούσης Αυτῷ Ἱεραρχίας παρέχει εἰς ἡμᾶς τὸ δικαίωμα νὰ διατυπώσωμεν τὴν προσωπικὴν καὶ ὅλως ἀτομικὴν ἡμῶν γνώμην, ὅτι ὁ Μακαριώτατος καὶ οἱ ἀκολουθούντες αυτῷ ἀρχιερεῖς ὡς διασπάσαντες ἐν ἐπιγνώσει τὴν ἑνότητα τῆς καθόλου Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας εἰς τὸν ταυτόχρονον ἑορτασμὸν τῶν ἑορτῶν καὶ τὴν ταυτόχρονον τήρησιν τῶν νηστειῶν, κατέστησαν δυνάμει μόνον οὐχὶ δὲ καὶ ενεργεία ἔκπτωτοι τῆς θείας Χάριτος, ὡς διατελοῦντες ὑπὸ τὰς ἀρὰς καὶ τὰ ἀναθέματα ἅτινα ἐξετόξευσαν οἱ θείοι πατέρες τῶν 7 Οἰκ. Συνόδων ἑναντίον τῶν ἀθετούντων τὰς παραδόσεις καὶ τῶν μετακινούντων τὰ αἰώνια ὅρια ἅτινα ἔθηκαν οἱ πατέρες ἡμῶν. Ἀλλ᾿ ὁ Μακαριώτατος καὶ οἱ ὁμόφρονες αυτῷ ἀρχιερεῖς τότε μόνον θὰ καταστῶσιν καὶ ἐνεργείᾳ ἔκπτωτοι τῆς θείας χάριτος καὶ ἀλλότριοι τοῦ ὀρθοδόξου πνεύματος τῶν μυστηρίων, ὅταν οὕτοι κηρυχθῶσι τοιοῦτοι καὶ ἐνεργείᾳ σχισματικοὶ ὑπὸ πανορθοδόξου Συνόδου, μόνης δικαιουμένης πρὸς τοῦτο κατὰ τὰ θέσμια τῆς Ὀρθοδόξου Ἀνατολικῆς Ἐκκλησίας" (Επιστολή Αγίου πρ. Φλωρίνης Χρυσοστόμου προς τον Κυκλάδων Γερμανό, 9/11/1937, http://krufo-sxoleio.blogspot.com/2019/09/blog-post.html).
Και την Ρωσική Εκκλησία της Διασποράς θεωρεί ως αιρετική, από το 1984 και μετά, όπως είδαμε στο προηγούμενο μέρος.
Ἀνακοίνωσις Ἀποφάσεων Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἱεραρχίας (Γ.Ο.Χ) 2ας / 15ης Σεπτεμβρίου 2020
Τὴν Τρίτην, 2αν /15ην τοῦ μηνὸς Σεπτεμβρίου τοῦ ἔτους 2020, εἰς τὴν Aἴθουσαν τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ «Ρόδον τὸ Ἀμάραντον» (Γαλαξειδίου 14, Πειραιεύς), συνῆλθεν εἰς πρώτην τακτικὴν Συνεδρίαν τῆς Νέας Συνοδικῆς Περιόδου ἡ Ἱερὰ Σύνοδος τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῶν Γνησίων Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν Ἑλλάδος, ὑπὸ τὴν Προεδρίαν τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καὶ πάσης Ἑλλάδος κ. Καλλινίκου καὶ τῇ συμμετοχῇ ἑτέρων δέκα Ἀρχιερέων διὰ φυσικῆς παρουσίας καὶ (οἱ ἐκτὸς Ἑλλάδος) διὰ τηλεδιασκέψεως.
Μετὰ τὴν τέλεσιν τοῦ Ἁγιασμοῦ ὑπὸ τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Ὠρωποῦ καὶ Φυλῆς κ. Κυπριανοῦ ἐπὶ τῷ Νέῳ Ἐκκλησιαστικῷ Ἔτει καὶ τῇ ἐνάρξει τῆς νέας Συνοδικῆς Περιόδου καὶ ἀφοῦ ὁ Μακαριώτατος Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν καὶ πάσης Ἑλλάδος κ. Καλλίνικος ἀπηύθυνε σύντομον χαιρετιστήριον προσφώνησιν εἰς τοὺς Συνοδικοὺς Ἀρχιερεῖς, ἡ Ἱερὰ Σύνοδος τῆς Ἱεραρχίας συνεζήτησε καὶ ἀπεφάσισεν ἐπὶ τῶν κάτωθι θεμάτων:
1. Συνεζητήθη ἡ ὑπόθεσις τῆς Ἱερᾶς Ἐπισκοπῆς Λούνης. Πρῶτον, διεπιστώθη ὅτι οὐδεμία ἀπάντησις ἐλήφθη ἐκ μέρους τοῦ Ἐπισκόπου πρώην Λούνης κ. Σιλουανοῦ εἰς τὴν δευτέραν ἐπιστολιμαίαν κλῆσιν αὐτοῦ διὰ τὸ Συνοδικὸν Δικαστήριον, καὶ οὕτως, ἐφ’ ὅσον καλεῖται πλέον διὰ τελευταίαν φορὰν εἰς ἀπολογίαν, παραπέμπεται ἡ τελικὴ ἐκδίκασις τῆς ὑποθέσεώς του εἰς τὴν ἑπομένην συνεδρίασιν τῆς Ἱ. Συνόδου, κατὰ μῆνα Ὀκτώβριον.
Δεύτερον, λόγῳ τῆς ἀποστασίας τοῦ ἐπιτοπίου ἐπισκόπου ἀπὸ τῆς Ἱ. Συνόδου, εἰς τὴν ὁποίαν παραμένει πιστὸν τὸ μεγαλύτερον μέρος τοῦ Κλήρου καὶ λαοῦ τῆς Ἱ. Ἐπισκοπῆς Λούνης εἰς Ἰταλίαν, ἐκρίθη ἀναγκαῖος ὁ διορισμὸς ἀντιπροσώπου τῆς Ἱερᾶς Συνοδου ἐνώπιον τῶν Ἰταλικῶν ἀρχῶν. Οὕτως, ἐδιωρίσθη ὁ Αἰδεσιμ. Πρωτοπρεσβύτερος π. Δανιὴλ Μαρλέττα ὡς Ἀρχιερατικὸς Ἐπίτροπος τῆς Ἐπισκοπῆς Λούνης. Οὗτος θὰ ἔχει ἄμεσον ἀναφορὰν εἰς τὴν Ἱ. Σύνοδον, μέσῳ τοῦ Θεοφ. Ἐπισκόπου Μεθώνης κ. Ἀμβροσίου, καὶ προσωρινῶς θὰ διοικῇ τὴν Ἐπισκοπὴν ἄχρις ἐκλογῆς ἑτέρου Ἱεράρχου διὰ τὴν Ἐπαρχίαν.
2. Ἀπεφάσισε τὴν ἀναβολὴν τοῦ προγραμματισμοῦ τῶν ἐτησίων Συνοδικῶν Ἐκδηλώσεων καὶ τὰ περὶ ἀπονομῆς τιμητικῶν διακρίσεων διὰ τὸν προσεχῆ Ἰανουάριον, ἐφ᾽ ὅσον αἱ συνθῆκαι θὰ ἐπιτρέπουν τὸν προγραμματισμὸν τοῦτον. Ὡς πρὸς τὰ Ἅγια Θεοφάνεια, θὰ ληφθῇ ἀπόφασις ἐγκαίρως ἀναλόγως τῶν περιστάσεων.
3. Ἀπεφασίσθη ἡ ἀφιέρωσις τοῦ Συνοδικοῦ Ἡμεροδείκτου τοῦ ἔτους 2022 εἰς τὴν ἀποφράδα μνήμην τῆς Μικρασιατικῆς Καταστροφῆς (1922) ἐξ ἁμαρτιῶν τοῦ λαοῦ καὶ κυρίως τῶν Ἀρχιερέων τῆς ἐποχῆς ἐκείνης.
4. Καθωρίσθη ἡ σύνθεσις τῆς Συνοδικῆς συμμετοχῆς εἰς τὰς ἐτησίους Ἑορτὰς Ἁγίου Ἱεράρχου Γλυκερίου καὶ Μεταμορφώσεως τοῦ Σωτῆρος ἐν Σλατιοάρᾳ Ρουμανίας, ὡς καὶ Κοιμήσεως τῆς Θεοτόκου εἰς Σόφιαν Βουλγαρίας διὰ τὸ ἔτος 2021, ἐφ᾽ ὅσον τὸ ἐπιτρέψουν αἱ συνθῆκαι.
5. Ἐνημερώθη ὑπὸ τοῦ εἰς τὸ ἐξωτερικὸν μεταβάντος (καὶ εὑρισκομένου) Θεοφιλ. Μεθώνης περὶ τῶν ἐπισκέψεων αὐτοῦ εἰς Ρουμανίαν, Βουλγαρίαν, Γαλλίαν καὶ Ἀγγλίαν.
6. Ἐνημερώθη τὸ Ἱερὸν Συνοδικὸν σῶμα διὰ τὴν ἀποπεράτωσιν τοῦ κτηρίου τῶν νέων Συνοδικῶν Γραφείων τῆς Ἁγίας Φιλοθέης εἰς Πετράλωνα Ἀθηνῶν. Ἀπέμεινε πλέον ὁ ἐξοπλισμὸς αὐτοῦ δι᾽ ἐπίπλων καὶ λοιπῆς ἀπαραιτήτου ἐξαρτήσεως, ὥστε νὰ ἀρχίσῃ νὰ χρησιμοποποιῆται κανονικῶς εἰς τὸ ἀμέσως ἑπόμενον χρονικὸν διάστημα.
7. Ὁ Σεβασμ. Δημητριάδος ἐνημέρωσε τὴν Ἱερὰν Σύνοδον διὰ τὴν πορείαν τῶν ἐν ἐξελίξει νομικῶν ὑποθέσεων τῆς Ἐκκλησίας ἡμῶν.
8. Συνεζητήθη ἡ διαμόρφωσις κοινῆς Συνοδικῆς στάσεως ἐπὶ φλεγόντων κοινωνικῶν ζητημάτων. Ἐτονίσθη ὅτι ἡ ἐπίσημος θέσις τῆς Ἱερᾶς Συνόδου ἐκφράζεται μόνον κατόπιν Συνοδικῆς διαγνώμης εἰς τὰς Ἀνακοινώσεις καὶ Ἐγκυκλίους αὐτῆς καὶ ἀπεφασίσθη ἡ ἔκδοσις Ἀνακοινώσεως περὶ τῆς παρούσης καταστάσεως ἐκ τῆς ἐπιδημίας τοῦ λεγομένου κορωνοϊοῦ καὶ τῶν μέτρων τὰ ὁποῖα λαμβάνονται.
9. Ἠσχολήθη μετὰ ἱεραποστολικῶν ζητημάτων καὶ τὰς δυσκολίας εἰς τὸ Ἱεραποστολικὸν ἔργον, ἕνεκα τῆς ἐνσκηψάσης λοιμικῆς νόσου καὶ τῶν κατ᾽ αὐτῆς μέτρων διεθνῶς.
10. Ἠσχολήθη μὲ τὸ θέμα τῆς καλυτέρας πνευματικῆς καὶ γνωστικῆς προετοιμασίας πιθανῶν ὑποψηφίων Κληρικῶν ἤ καὶ τῶν νέων τοιούτων, προκειμένου νὰ διασφαλισθῇ τὸ ποιμαντικὸν καὶ λοιπὸν ἔργον τῆς Ἐκκλησίας εἰς πλέον ὑγιεῖς βάσεις.
11. Ἀπεφασίσθη ἡ δι᾽ Ὑπομνήματος πρὸς τὸ Ὑπουργεῖον Παιδείας ὑποστήριξις υἱοθετήσεως καὶ ἐν Ἑλλάδι τοῦ θεσμοῦ τῆς κατ᾽ οἶκον σχολικῆς ἐκπαιδεύσεως τῶν παίδων.
12. Ἡ Ἱερὰ Σύνοδος τῆς Ἱεραρχίας ἠσχολήθη καὶ μὲ ἕτερα ζητήματα τρεχούσης φύσεως.
Μετὰ τὸ πέρας τῆς Συνεδρίας, συνῆλθε τὸ α´θμιον διὰ Πρεσβυτέρους Συνοδικὸν Δικαστήριον καὶ ἀπεφάσισε τὴν ἐπιβολὴν τοῦ ἐπιτιμίου τῆς καθαιρέσεως καὶ ἐπαναφορᾶς εἰς τὴν τάξιν τῶν Μοναχῶν τοῦ πρ. Ἱερομονάχου Γρηγορίου Ζιώγου.
Ἡ ὑπόθεσις τοῦ π. Ἀκακίου Στάνκοβιτς ἐκ Σερβίας ἀνεβλήθη, τῇ αἰτήσει τοῦ κατηγορουμένου, λόγῳ ἀδυναμίας προσελεύσεώς του ἐξ αἰτίας τῶν κυβερνητικῶν μέτρων ἕνεκα τοῦ λοιμοῦ, ὡς καὶ προβλημάτων ὑγείας αὐτοῦ, κατὰ βεβαίωσίν του.
Ἐκ τῆς Ἀρχιγραμματείας
ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ: Αρνητικά βγήκαν τα νέα τεστ για κορονοϊό
Αρνητικά ήταν τα αποτελέσματα όλων των νέων τεστ για κορονοϊό που διενήργησε τις δύο προηγούμενες ημέρες το κλιμάκιο του ΕΟΔΥ στην Αθωνική πολιτεία.
Δεκάδες τεστ πραγματοποιήθηκαν τόσο στην Αθωνιάδα Σχολή και την ευρύτερη περιοχή των Καρυών όσο και στη σκήτη του Αγίου Δημητρίου (Λακκοσκήτη), όλα όμως βγήκαν αρνητικά στον κορονοϊό.
Μετά την ολοκλήρωση της προβλεπόμενης διαδικασίας ελέγχου, το κλιμάκιο του ΕΟΔΥ αποχώρησε χθες από το Άγιον Όρος.
Υπενθυμίζεται πως από προχθές ισχύουν έκτακτα μέτρα που περιορίζουν στο ελάχιστο των αριθμό των επισκεπτών στο Άγιον Όρος μετά την εμφάνιση δέκα συνολικά κρουσμάτων κορονοϊού.
Με πληροφορίες από το halkidikinews.gr