Παρασκευή 26 Μαΐου 2023

Η ΑΠΑΤΗ ΤΗΣ ''ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ'' ΩΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ (Γ΄ ΜΕΡΟΣ)



Προφάσεις ἐπιστημονιστικοῦ χαρακτῆρος


Πλείσται προφάσεις τῆς ἑορτολογικῆς καινοτομίας ἔχουσι χαρακτῆρα ἐπιστημονιστικόν, ἤτοι τῆς ἀντιχριστιανικῆς πλάνης τοῦ ἐπιστημονισμοῦ (ἰ. ά. σ. 607).


1. Τὸ ἐκκλησιαστικόν ἡμερολόγιον «εἶναι ζήτημα καθαρῶς ἐπιστημονικόν, οὐδεμίαν ἄμεσον σχέσιν ἔχον πρὸς τὴν θρησκείαν» (Κ.Δ. «η μεταρρύθμισις του Ημερολογίου», «Εκκλησιαστική Αλήθεια» εν κωνσταντινουπόλει 1895, σελ. 312), καὶ «ἡ μεταβολὴν αὐτοῦ δὲν «ἔχει σχέσιν πρὸς» «τὰς παραδόσεις τῆς Ἐκκλησίας»! (Χ. Παπαδοπούλου, «Ημερολογιακών Κατηγοριών Έλεγχος», Αθήνησι 1937, σελ. 9) (ἰ. ά. σ. 584, 587).


Ἀλλ ̓ ὅμως, οἱ Πατέρες ἀντικρούουσι τὴν ἐπιστημονιστικὴν ταύτην πρόφασιν τῆς κακοδοξίας. Καὶ ἐπὶ τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ ἡμερολογίου, γράφει ὁ Οἰκουμενικός Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Ἱερεμίας Β ́, «τὴν αὐθεντίαν ἐχέτωσαν οἱ τῶν θείων Πατέρων Κανόνες καὶ οἱ νόμοι τῶν εὐσεβῶν βασιλέων» τοῦ Βυζαντίου, «καὶ οὐχί οἱ ἀστρονόμοι» ἐπιστήμονες. Ἐπειδὴ τὸ ἐκκλησιαστικὸν ἡμερολόγιον εἶναι θέμα τῆς ἱερᾶς παραδόσεως, καὶ ἐν τούτῳ «τοῖς Πατράσιν ἐκ παντὸς ἀκολουθητέον», κἂν μὴ συμφωνῇ παντελῶς τῇ «ἀκριβείᾳ» τῶν ἀστρονόμων, λέγει ὁ Πατριάρχης Αλεξανδρείας Μελέτιος Πηγάς, «ὑπερμαχόμενος» τῶν «πατρικῶν παραδόσεων» (ἰ. ά. σ. 576 - 578). Τὸ ἰουλιανὸν ἡμερολόγιον, ὅτε ἐτακτοποιεῖτο παρὰ τοῦ Ἰουλίου Καίσαρος, ἦτο καὶ ἐπιστημονικὸν ζήτημα θεωρητικῆς καὶ πρακτικῆς σημασίας (ἰ. ά. σ. 194). Ἔκτοτε ἡ ἐπιστημονικὴ αὐτοῦ διερεύνησις ἔχει μόνον θεωρητικὴν σπουδαιότητα, οὐχὶ ὅμως καὶ πρακτικήν, εἰ μὴ μόνον πρὸς διαταραχὴν τῶν ἀνθρώπων. Ἐπὶ δύο περίπου χιλιετηρίδας τοῦτο ὑπηρέτησε την πολιτείαν, τὴν κοινωνίαν καὶ τὴν Ἐκκλησίαν ἐν ἡμερολογιακῇ εἰρήνῃ καὶ ἑνότητι, παρὰ τὴν φυσικὴν διαρροὴν τοῦ χρόνου. Η διόρθωσις τοῦ Ἰουλιανοῦ ἡμερολογίου ὡς ἐκκλησιαστικοῦ· οὐδέποτε ἀπετέλεσε ζήτημα πρὸς λύσιν ἐν τῇ Ὀρθοδοξίᾳ. Τοιοῦτον θέμα προεκλήθη πάντοτε ὑπὸ αἱρετικῶν, ὅπερ πάντοτε καὶ ἀπερρίφθη. Ἐπειδὴ ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία ᾠκοδόμησε τὸ ἑορτολόγιον ἐπὶ τῆς παγίας χρονικῆς τάξεως τοῦ Ἰουλιανοῦ ἡμερολογίου, τοῦτο κατέστη καὶ ἐκκλησιαστικόν. Τὸν ἐκκλησιαστικὸν χαρακτῆρα τοῦ ἡμερολογίου, ὡς ἀπεδείχθη ἀνωτέρω, δέχονται καὶ οἱ προπαγανδισταὶ τῆς ἐν λόγῳ προφάσεως, ὡς ὁ παπικὸς Τοντίνι (ἰ. ἀ. σ. 587). Διὸ ἡ Ὀρθοδοξία ἐκράτησε καὶ κρατεῖ τὸ πατροπαράδοτον ἐκκλησιαστικὸν ἡμερολόγιον ἀκαινοτόμητον, καὶ ἀντέκρουσε τοὺς ἐν τούτῳ ταραχοποιούς (ἰ. ά. σ. 571 - 576).


2. Αἱ «διατάξεις» της Α ́ Οἰκουμενικῆς Συνόδου, «εἶχον καθαρῶς ἀστρονομικόν χαρακτήρα». Διὸ «ὁ ἀκριβής καθορισμὸς τῆς ἑορτῆς» τοῦ Πάσχα «ἀπαιτεῖ νὰ λαμβάνηται ὑπ' ὄψιν ἡ πραγματική ἐαρινὴ ἰσημερία» (Άνθίμου Βιζύης, «Το Ημερολογιακόν Ζήτημα» εν Κωνσταντινουπόλει 1922, σελ. 88, 89-90) (i. ά. σ. 558 - 560).



(Συνεχίζεται)




ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ















π. Αθανάσιος Μυτιληναίος, Οι ετεροδιδασκαλούντες (Κυριακή των Αγίων Πατέρων της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου)

 ‎

 

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ Α΄ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ

[:Πράξεις 20, 16-18 και 28-36]

  Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου με θέμα:

« ΟΙ ΕΤΕΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΝΤΕΣ»

 εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 11-6-1989]  (Β217)                                     

   Ο Απόστολος Παύλος, αγαπητοί μου, επιστρέφει από την περιοδεία του στην Ελλάδα κατευθυνόμενος προς Ιερουσαλήμ. Το ταξίδι του ήτο δια θαλάσσης. Σε κάποια λιμάνια σταθμεύει, για να δει σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, πώς πηγαίνουν οι Εκκλησίες που είχε ιδρύσει. Εστάθμευσε και εις την Μίλητον. Δεν πήγε εις την Έφεσον, διότι δεν έμενε χρόνος, αλλά μετεκάλεσε, δηλαδή εκάλεσε από την Έφεσον τους πρεσβυτέρους της Εκκλησίας της Εφέσου, για να τους δει για λίγο, ακριβώς για να μη χρονοτριβήσει, επειδή εβιάζετο να πάγει εις τα Ιεροσόλυμα και να προλάβει την εορτήν της Πεντηκοστής. Η συνάντησίς του αυτή με τους πρεσβυτέρους της Εκκλησίας της Εφέσου, έμεινε ιστορική. Και είναι μία από τις ένδοξες σελίδες της Καινής Διαθήκης από πλευράς ποιμαντικής, αλλά και διότι εκεί εις ό,τι διημείφθη και είπε στους πρεσβυτέρους της Εφέσου, εκεί και ξεδιπλώθηκε η απέραντη ψυχή του Παύλου, σε ένα ανείπωτο ουράνιο μεγαλείο.

      Είναι μία αθάνατη όντως ποιμαντική σελίδα αυτή της Καινής Διαθήκης. Μια σελίδα γραμμένη όντως από το Πνεύμα το Άγιον. Θα μείνουμε σε ό,τι ειπώθηκε, μόνο σε ένα βαρυσήμαντο σημείον, το οποίον αποτελεί και ένα κεντρικόν μέρος, κεντρικό σημείο της όλης του αυτής ομιλίας. Αναφέρεται στο θέμα ότι μετά την αναχώρησή του θα εισορμούσαν «λύκοι βαρεῖς», δηλαδή αιρετικοί εις το ποίμνιον της Εκκλησίας της Εφέσου και θα το κατεσπάρασσαν. «Ἐγὼ γὰρ οἶδα τοῦτο(:Διότι γνωρίζω τούτο, λέγει), ὅτι εἰσελεύσονται μετὰ τὴν ἄφιξίν μου λύκοι βαρεῖς(:Μετά την εδώ άφιξίν μου κι όταν θα αναχωρήσω, θα εισέλθουν λύκοι βαρείς)εἰς ὑμᾶς(:στην Εκκλησία της Εφέσου), μὴ φειδόμενοι τοῦ ποιμνίου(:δεν θα λυπώνται καν το ποίμνιο, όταν θα το κατασπαράσσουν) καὶ ἐξ ὑμῶν αὐτῶν ἀναστήσονται ἄνδρες λαλοῦντες διεστραμμένα τοῦ ἀποσπᾶν τοὺς μαθητὰς ὀπίσω αὐτῶν(:Αλλά και κάποιοι από σας που με ακούτε τώρα, θα σηκωθούν και θα αρχίσουν να ομιλούν πράγματα ανορθόδοξα, διεστραμμένα, με σκοπό να αποσπούν τους μαθητάς και να τους κάνουν οπαδούς των). Διὸ γρηγορεῖτε (:Γι'αυτό μένετε ξύπνιοι, μένετε άγρυπνοι και προσέχετε και τον εαυτόν σας και το ποίμνιο που σας ενεπιστεύθη ο Κύριος)».  

      Εδώ βλέπει ο Απόστολος Παύλος αγαπητοί μου, με το προφητικό του μάτι ότι μετά, όπως είπαμε την αναχώρησή του, θα εισβάλλουν αιρετικοί εις το ποίμνιο της Εκκλησίας. Αξίζει να δούμε με τι χαρακτηρισμούς ομιλεί δια τους αιρετικούς αυτούς. Βέβαια δεν μας ομιλεί περί ποιας αιρέσεως ή περί ποιων αιρέσεων, αλλά έμμεσα το βγάζουμε, θα το δείτε λίγο πιο κάτω. Αν θα θέλαμε λοιπόν να κάνουμε μία ανάλυση, μία ανατομία της ψυχολογίας των αιρετικών, θα βλέπαμε, πάντα, κατά τους χαρακτηρισμούς του Παύλου, ότι πρώτον είναι λύκοι. Εφόσον γίνεται λόγος περί ποιμνίου, έχομε την εικόνα του ποιμνίου, τι χειρότερο, τι βαρύτερο θα μπορούσε να σταθεί για ένα ποίμνιον από την παρουσία λύκων; Και ο Κύριος ομίλησε περί ποιμνίου και λύκων. Όταν είπε: «Προσέχετε δὲ ἀπὸ τῶν ψευδοπροφητῶν -γιατί αυτοί είναι οι «λύκοι»-, οἵτινες ἔρχονται πρὸς ὑμᾶς ἐν ἐνδύμασι προβάτων(:με σχήμα πράου και ακάκου εργάτου), ἔσωθεν δέ εἰσι λύκοι ἅρπαγες (:Από μέσα τους όμως είναι λύκοι που αρπάζουν και δεν χορταίνουν)».

    Έτσι, κάθε αιρετικός είναι ένας λύκος. Αλλά ακόμα είναι και ένας κλέπτης. Όπως πάλι ο Κύριος λέγει: «Ὁ κλέπτης οὐκ ἒρχεται εἰ μή ἵνα κλέψῃ και θύσῃ και ἀπωλέσῃ». Δεν έρχεται παρά να κλέψει, να θυσιάσει, να σφάξει και να καταστρέψει. Έτσι η αίρεσις φαίνεται πολύ καλά εδώ ότι είναι η μεγαλύτερη καταστροφή της ψυχής. Λέγεται κλέπτης ακόμη ο αιρετικός, γιατί κλέπτει την αθάνατη ψυχή. Αυτή για την οποία, όπως λέγει ο Απόστολος Παύλος, περιποιήθηκε, εφρόντισε δια του ιδίου Του αίματος. Ακόμη χαρακτηρίζονται οι αιρετικοί «λύκοι βαρεῖς». Όχι απλώς λύκοι. Αλλά βαρείς λύκοι. Όπως λέγει ο Ιερός Χρυσόστομος: «Οὐχ ἁπλῶς εἶπε, Λύκοι, ἀλλὰ προσέθηκε, Βαρεῖς(Δηλαδή «προσέθεσε και τον χαρακτηρισμόν ‘’βαρες’’»), τὸ σφοδρὸν αὐτῶν καὶ ἰταμὸν αἰνιττόμενος». Για να δείξει πόσο είναι φοβεροί, σφοδροί, αναίσχυντοι και θρασείς οι αιρετικοί.

     Ακόμη, λέει ο Απόστολος Παύλος, «μή φειδόμενοι τοῦ ποιμνίου», «δεν θα λυπώνται το ποίμνιον». Ξέρετε ότι ένας κλέπτης, ένας ληστής, ένας λύκος, δεν εφρόντισε για το ποίμνιον, γι΄αυτό μπαίνει, σφάζει, καταστρέφει, ποδοπατεί, γιατί δεν είναι δικό του. Οι σκοποί των αιρετικών είναι ιδιοτελείς. Δεν λογαριάζουν τι κακό θα επιφέρουν, ούτε λυπώνται εάν ο Χριστός έδωκε το αίμα Του. Έστω κι αν επικαλούνται το όνομα του Χριστού. Δεν λυπώνται το αίμα του Χριστού, που εφρόντισε και εθεμελίωσε την Εκκλησία.

    Ακόμη θα είναι, λέει ο Απόστολος Παύλος, «λαλοῦντες διεστραμμένα». Αυτό εξάλλου είναι το κύριον χαρακτηριστικόν των αιρετικών. Ότι η διδασκαλία των θα είναι διεστραμμένη. Δηλαδή τέτοια που δεν θα οδηγεί εις την σωτηρίαν. Θα είναι οι ετεροδιδασκαλούντες. Εκείνοι που θα διδάσκουν άλλα πράγματα, ξένα πράγματα. Τι θα διδάσκουν; Ετεροδιδασκαλίαν. Αυτός εξάλλου είναι και ο κύριος σκοπός τους. Ποιος λέτε; «τοῦ ἀποσπᾶν -ακόμη ένας χαρακτηρισμός- τοὺς μαθητὰς ὀπίσω αὐτῶν». Γιατί;  Διότι όλη αυτή η ιστορία των αιρετικών, επειδή δεν πείθονται εις την παράδοσιν και ερμηνείαν του λόγου του Θεού, της Αγίας Γραφής, αυτήν που είναι κατατεθειμένη μέσα εις την Αγίαν Γραφήν, είναι η κενοδοξία, είναι η υπερηφάνεια. Θέλουν να επιδειχθούν, θέλουν να πρωτοτυπήσουν. Βεβαίως είναι μία πρωτοτυπία δαιμονική.

     Γι’ αυτό λέγει εδώ ο Απόστολος Παύλος: «Ο σκοπός τους; Να αποσπάσουν μαθητάς». Από πού να τους αποσπάσουν; Από την εν Χριστώ απλότητα, από την Αλήθεια. Και τι να τους κάνουν; Να τους αποσπάσουν ὀπίσω αὐτῶν. Δηλαδή να τους καταστήσουν οπαδούς. Όπως λέγει ο Αμμώνιος: «γάρ τῶν αἱρετικῶν σκοπός σπουδάζει, οὐ τῷ Κυρίῳ, ἀλλ' ἑαυτοῖς περιποιῆσαι λαόν, ἵνα ἑαυτοῖς καυχῶνται». Φροντίζουν να δημιουργούν έναν κύκλον ανθρώπων, ένα λαό όχι τον λαό του Κυρίου, για να καυχηθούν. Ότι «εγώ έχω την δυνατότητα να συγκεντρώσω λαό γύρω από το όνομά μου. Είμαι σπουδαίος». Δηλαδή φοβερή, αθεράπευτη, ναι, το τολμώ να το πω, αθεράπευτη κενοδοξία και υπερηφάνεια. Γιατί είπα: «αθεράπευτη»; Γιατί λέγει ο Απόστολος Παύλος στον Τίτο στη επιστολή του προς τον Τίτον, επίσκοπο Κρήτης, του λέγει ότι… «Φρόντισε γιατί κάποιος μπορεί να έχει απλώς παρασυρθεί, να έχει πλανηθεί, να τον βοηθήσεις να επανέλθει εις την πίστιν. Δεν το καταφέρνεις; «Μετὰ μίαν καὶ δευτέραν νουθεσίαν παραιτοῦ(:Να παραιτηθείς) εἰδὼς(:γνωρίζοντας) ὅτι ἐξέστραπται ὁ τοιοῦτος» (ἐκστρέφω, βγαίνω από τις τροχιές μου, κάνω άλλη κίνηση. Αν φερειπείν η συμπεριφορά ενός φαινομένου είναι δεξιόστροφος, να κάνω εγώ… θυμηθείτε από την Φυσική, αριστερόστροφη κίνηση. Δηλαδή το αντίθετο. Λέγεται ότι ο καρκίνος δεν είναι τι άλλο παρά η αντίθετος στροφή από εκείνη που κάνουν στη συμπεριφορά τους τα υγιή κύτταρα. Αυτό είναι ο αιρετικός. Είναι φοβερόν πράγμα). Και λέγει ο Απόστολος Παύλος ακόμη ότι είναι «ἀξιοκατάκριτος» ο άνθρωπος αυτός. Δηλαδή αθεράπευτος πια η υπερηφάνειά του και οδηγείται εις την απώλεια. Μιμούνται τον διάβολον, ο οποίος βεβαίως δεν πρόκειται ποτέ να μετανοήσει ο διάβολος.

     Ακόμα βλέπομε εδώ κάτι πολύ σπουδαίο. Γιατί αυτό μας ενδιαφέρει. Διότι οι ίδιοι μόνοι τους ήσαν αυτοί που είναι, τότε δεν θα ενδιαφέρει και πάρα πολύ. Το θέμα είναι ότι ιδιοποιούνται τον λαό του Θεού. Παρασύρουν τον λαό του Θεού.

     Ποιοι όμως μπορούσαν να είναι αυτοί και τι μπορούσαν να διδάσκουν; Βέβαια, σε αυτήν την περίπτωση στην ομιλία του στους πρεσβυτέρους της Εφέσου ο Απόστολος Παύλος δεν κάνει αναφορά σε ονόματα. Γνωρίζουμε όμως από τις επιστολές του τις ποιμαντικές στον Τιμόθεο, που ήτο επίσκοπος της Εφέσου, που τις γράφει τις επιστολές αυτές από τη Ρώμη ενώ είναι δέσμιος, ότι ο Παύλος δικαιώθηκε με αυτά που τους είχε πει. Και εκεί αναφέρονται ποιοι ήσαν αυτοί οι ψευδοδιδάσκαλοι. Εφέσιοι μάλιστα. Είναι ο Υμέναιος και ο Αλέξανδρος, ο Φύγελλος και ο Ερμογένης, ο Φιλητός και ο Διοτρεφής. Ακόμη αναφέρει ο Ευσέβιος στην Ιστορία του την εκκλησιαστική ότι στην Έφεσο είχε συναντήσει ο άγιος Ιωάννης ο Ευαγγελιστής τον Κύρινθον. Έτσι έχομε επτά ονόματα Εφεσίων αιρετικών. Για τον Υμέναιο και για τον Αλέξανδρο, γράφει στην Α΄ του επιστολή προς Τιμόθεον ο Απόστολος Παύλος, προσέξτε γιατί είναι πάρα πολύ σημαντικά, δεν αποτελούν στοιχεία Ιστορίας αλλά είναι στοιχεία τα οποία, ιστορικά μεν, πολλά όμως διδάσκοντα, διότι δεν πρωτοτυπούν οι αιρετικοί. Ό,τι έλεγαν τότε, λέγουν και σήμερα και θα λέγουν και αύριο και συνεπώς το θέμα μας ενδιαφέρει πολύ.

    Σημειώνει λοιπόν εκεί ο Απόστολος Παύλος και λέει στον Τιμόθεο: «Περὶ τὴν πίστιν ἐναυάγησαν(Ώστε ο αιρετικός είναι ένας ναυαγός της πίστεως. Ναυαγός!) ὧν (εκ των οποίων … Συνεπώς όταν λέγει «ὧν», εκ των οποίων, προϋποθέτει περισσότερους αλλά αναφέρεται στους κυριότερους) ὧν ἐστιν Ὑμέναιος καὶ Ἀλέξανδρος, οὓς παρέδωκα τῷ σατανᾷ, ἵνα παιδευθῶσι μὴ βλασφημεῖν)». Τους απέκοψα από την Εκκλησία. Αυτό θα πει «τούς παρέδωκα τῷ σατανᾷ» Να είχαμε χρόνο να δείτε πόσο φοβερό πράγμα είναι αυτό το «παρέδωκα τῷ σατανᾷ». Φοβερόν. Δηλαδή είναι ο αφορισμός. «Τους αφόρισα», όπως θα λέγαμε σήμερα. Γιατί; Για να μη βλασφημούν.

    Ώστε βλέπει κανείς ότι η αιρετική διδασκαλία είναι βλασφημία. Και είναι βλασφημία, διότι δεν αποδίδει τα ορθά. Και παν ό,τι δεν αποδίδει στον Θεό το ορθόν, αυτό είναι βλασφημία. Αν σας πουν ότι το παιδί που έχετε δεν είναι δικό σας, δεν είναι δικό σας το παιδί, δεν μου λέτε, δεν θα το θεωρούσατε αυτό βλασφημία και προσβολή; Εάν λοιπόν ο Άρειος, επί παραδείγματι έλεγε ότι ο Ιησούς δεν είναι υιός του Θεού, αλλά είναι κτίσμα, δεν είναι προσβολή; Δεν είναι βλασφημία; Το λέω για να καταλάβετε την έννοια του γιατί η αίρεσις είναι βλασφημία. Διά δε τον Υμέναιον και τον Φιλητόν, λέγει ο Απόστολος Παύλος: «Καὶ ὁ λόγος αὐτῶν -η διδασκαλία τους η αιρετική- ὡς γάγγραινα νομὴν ἕξει· ὧν ἐστιν Ὑμέναιος καὶ Φιλητός,  οἵτινες περὶ τὴν ἀλήθειαν ἠστόχησαν, λέγοντες τὴν ἀνάστασιν ἤδη γεγονέναι, καὶ ἀνατρέπουσι τήν τινων πίστιν». Δηλαδή ότι η διδασκαλία τους θα εξαπλωθεί σαν γάγγραινα. Γάγγραινα είναι μία πληγή η οποία εσάπισε και δεν έχει ποτέ την ελπίδα να κλείσει. Είδατε χαρακτηρισμό του Αποστόλου Παύλου; Γιατί είναι αθεράπευτο πράγμα. Η γάγγραινα είναι αθεράπευτο πράγμα.

    Τι εδίδασκαν αυτοί; Ότι «η ανάστασις», έλεγαν, «έχει ήδη γίνει». Διότι ηρνούντο την ανάστασιν του σώματος. Και έμεναν εις την ανάστασιν …των ψυχών. Δηλαδή σε  μία ηθική ανάστασιν, πνευματικήν ανάστασιν. Προσέξτε· αυτή τη στιγμή, πόσοι με ακούτε; Για να δείτε πόσο ενδιαφέροντας πράγματα είναι αυτά. Αν σας δώσω μία κόλλα χαρτί κι ένα μολύβι και σας πω: «Γράψτε μου σας παρακαλώ, βάλτε και το όνομά σας από πάνω, εσείς πώς πιστεύετε την ανάστασιν;». Είμαι σίγουρος, γιατί αυτό είναι το μεγάλο δυστύχημα της Εκκλησίας μας, που αγνοεί και πολλές φορές είμαστε εμείς υπεύθυνοι γιατί το εκκλησίασμα αγνοεί, θα γράφατε περί αναστάσεως των ψυχών. Και δεν θα κάνατε τίποτε άλλο παρά να γράφατε εκείνο το οποίον ήδη είχε πει στην εποχή του Παύλου ο Υμέναιος και ο Φιλητός. Για να δείτε πόσο κοντά μας είναι όλα αυτά τα πράγματα… «Και με τον τρόπον αυτόν», λέγει, «που κηρύσσουν ότι έγινε η ανάστασις των νεκρών και εννοούν πνευματική ανάστασιν, δηλαδή αναγέννησιν και όχι ανάστασι σωμάτων, κατά το «προσδοκῶ ἀνάστασιν νεκρῶν» που λέμε στο Σύμβολο της ομολογίας της Πίστεως, ανατρέπουν μερικών την πίστιν». Ποίων; Εκείνων που δεν είναι θεμελιωμένοι.

    Τι κάνει αλήθεια, αγαπητοί μου, τον αιρετικό να αποκλίνει από την αλήθειαν; Σας είπα. Η υπερηφάνεια. Αυτό είναι βασικό. Ακόμη, η προσπάθεια ερμηνείας της πίστεως με την λογικήν. Και όχι με την παράδοσιν της Εκκλησίας. Δεν αποδέχεσαι την αποκάλυψιν του Λόγου του Θεού. Πώς θα γίνει η ανάστασις των νεκρών; Ο Θεός το ξέρει. Ο Θεός είναι δυνατός. Αυτό μου δίδαξε ο Χριστός. Και με δίδαξε και με τη δική Του την ανάσταση. Το πώς θα γίνει, Εκείνος το ξέρει. Αν καθίσω και το λογικοποιήσω , θα πω, είναι αδύνατον να γίνει ανάσταση σωμάτων, γιατί τα σώματα λιώνουν στον τάφο. Συνεπώς πρέπει να πρόκειται περί αναστάσεως ηθικής, πνευματικής αναστάσεως των ανθρώπων. Ιδού πώς ξεκινάει κανείς και φθάνει στην αίρεση. Όταν λογικοποιήσει το δόγμα. Όταν το εντάξει μέσα στα λογικά κατηγορήματα εκείνο που αποκαλύπτει ο λόγος του Θεού και είναι υπέρ λόγον. Λέγει ο Θεοδώρητος ότι ακόμη μία αιτία που κανείς δημιουργεί την αίρεσιν είναι «ὑποβάθρα πολλάκις ἀσεβείας ὁ διεφθαρμένος βίος». Όταν έχεις διεφθαρμένο βίο, προσπαθείς να προσαρμόσεις την πίστη σου ανάλογα με εκείνα που ζεις.

      Προσέξτε αυτό. Πάρα πολλοί άνθρωποι λέγουν: «Δεν θα γίνει ανάστασις των νεκρών». Γιατί; Δεν τους συμφέρει. Κάποτε ένας φύλαρχος στην Αφρική, όταν άκουσε έναν ιεραπόστολο να κηρύσσει την ανάσταση των νεκρών, άρχισε να φωνάζει και να λέει: «Αδύνατον! Αδύνατον!». «Γιατί», του λέει ο ιεραπόστολος, «είναι αδύνατον;». «Και όλους αυτούς που εγώ σκότωσα, θα αναστηθούν;». Ιδού! Ιδού! Δηλαδή ότι η ηθική είναι εκείνη η οποία υπαγορεύει την άρνησιν ενός δόγματος. Κι όπως λέγει ο Ιερός Χρυσόστομος: «Ὅταν γὰρ ᾖ βίος ἀπεγνωσμένος, καί δόγμα τίκτεται τοιοῦτον -δηλαδή όταν υπάρχει ένας βρώμικος τρόπος ζωής, τότε και ανάλογο δόγμα γεννάει- ἵνα γάρ μή φόβῳ τῶν μελλόντων βασανίζονται(για να μη βασανίζεται η συνείδησή τους από τον φόβο μιας κολάσεως) σπουδάζουσιν πεῖσαι τήν ψυχήν ὅτι ψευδῆ πάντα τά παρ’ ἡμῖν(σπεύδουν να πείσουν τον εαυτό τους ότι εκείνα που εμείς διδάσκουμε είναι ψέματα)». Υπάρχει κόλασις, αδελφέ. Δεν θες να διορθωθείς; Θέλεις να μείνεις στο ίδιο στην ίδια βάση; Μέσα στην αμαρτία σου; Στην επιμονή σου στην αμαρτία; Αρνείσαι την κόλαση. Και θα πεις: «Δεν υπάρχει κόλασις». Γιατί; Όταν δεν έχεις λόγους να πας στην κόλαση, γιατί να το αρνηθείς; Βλέπετε πόσο παίζει ρόλο ο τρόπος ζωής, ο τρόπος ζωής τον τρόπον του σκέπτεσθαι.

     Αυτά βέβαια έχουν ισχύ πάντοτε μέσ’ την Εκκλησία. Σήμερα όμως μεσ’ την Εκκλησία, αγαπητοί μου, δρουν, πάντοτε δηλαδή, σήμερα ομοίως, γιατί το σήμερα μας ενδιαφέρει, πολλοί αιρετικοί. Σήμερα. 1989. Σήμερα. Επιτρέψατέ μου έτσι ενδεικτικώς να σας πω. Πρώτα πρώτα είναι ο Γνωστικισμός. Αυτός ποτέ δεν πέθανε· ο Γνωστικισμός. Στην εποχή μας έχει πάρα πολλήν έξαρσιν. Και στην πόλη μας υπάρχει κέντρον Γνωστικών. Ή, όπως λέγεται, «Κέντρον Γνωστικών Σπουδών». Τι είναι; Ο Γνωστικισμός είναι ένα ανακάτωμα πολλών πραγμάτων. Θρησκευτικών και φιλοσοφικών, ανοήτων και βλακωδών, αυθαιρέτων πραγμάτων, κατ’ επινόησιν ενός νοσηρού μυαλού. Όλα αυτά είναι ανακατεμένα. Και αποτελεί ο Γνωστικισμός, προσέξατέ το αυτό, το μεταφυσικό υπόβαθρον της Θεοσοφίας και του Μασωνισμού. Της Θεοσοφίας και του Μασωνισμού· το μεταφυσικόν υπόβαθρον είναι ο Γνωστικισμός. Χρησιμοποιεί την Αγίαν Γραφήν. Αλλά, εάν δείτε, κυκλοφορούν πάμπολλα, δεκάδες βιβλία κυκλοφορούν, χοντρά βιβλία, δεκάδες κυκλοφορούν, φρικώδης ερμηνεία της Αγίας Γραφής, φρικώδης· που είναι καθαρώς ειδωλολατρικό σύστημα και απόλυτα δαιμονικόν.

    Ακόμη στην εποχή μας έχομε τον νεο-Νικολαϊτισμόν. Είναι Γνωστικής προελεύσεως. «Θέλεις να φθάσεις τον Θεό;». Είναι παλιός, στην εποχή του Ευαγγελιστού Ιωάννου· και σήμερα είναι. «Θέλεις να φθάσεις τον Θεό; Στην θέωση; Θα φθάσεις διαμέσου της ερωτικής πράξεως!». Είναι η λεγομένη «Νέο-ορθοδοξία». Τι είναι αυτή; Την ονόμασαν δήθεν, για να απελευθερωθούμε από μία τελματισμένη Ορθοδοξία. Κι έτσι φτιάχνουμε μία Νέο- ορθοδοξία, η οποία έχει τελείως ξένα στοιχεία μέσα της και δεν είναι τίποτε άλλο παρά η προσπάθεια να πολιτικοποιήσουν τον Χριστιανισμόν. Έχει δοκιμαστεί αυτό εις την Νότιον Αμερικήν. Η δε πνευματική ζωή δεν είναι παρά επάνω σε ένα υπόβαθρο φιλελευθερισμού.

    Είναι ακόμη ο αγαπισμός. Τι είναι ο αγαπισμός; Αυτό μυρίζει Οικουμενισμόν. Είναι… «ο Θεός είναι αγάπη, είναι αγάπη, είναι αγάπη…». Και παραμερίζουν την κρίσιν του Θεού. «Μη μιλάτε για την κρίση του Θεού. Μη μιλάτε για δαίμονες, φοβούνται οι άνθρωποι. Μιλάτε μόνο για την αγάπη». Αίρεσις είναι αυτό.

    Είναι ο Οικουμενισμός. Αυτή η παναίρεσις, πραγματικά. Αυτή η χοάνη. Μέσα στην οποία χωνεύεται ο θρησκευτικός συγκρητισμός. Το ανακάτεμα των πάντων. Ακόμα και του Μουσουλμανισμού, του Μωαμεθανισμού και του Βουδισμού, μαζί με τον Χριστιανισμό κ.λπ.

     Είναι ακόμη και ο Παπικός κόσμος με την Ουνία του, που είναι ο Δούρειος Ίππος του Ρωμαιοκαθολικισμού. Είναι ακόμη και η Χ.Ο.Ε. Έχομε στη Λάρισα Χ.Ο.Ε. · Χριστιανική Οργάνωση Ειρήνης. Είναι ο Δούρειος Ίππος του Προτεσταντισμού. Θέλετε ακόμη; Είναι και οι ανατολικές θρησκείες. Γιατί αναφέρομαι; Γιατί χρησιμοποιούν περίβλημα χριστιανικόν πολλές φορές.

     Όλα αυτά προφανώς αποπροσανατολίζουν από την υγιά πίστη και τελικά αποκλείουν από τη σωτηρία.

   Πρέπει ακόμη να γνωρίζομε, αγαπητοί μου, ότι η αίρεσις κινείται επί τριών επιπέδων. Αυτό να το θυμόσαστε. Επί επιπέδου δογματικού. Όπως το δόγμα της Αγίας Τριάδος, όπως το θέμα της Χριστολογίας, το δόγμα της Χριστολογίας, της Ανθρωπολογίας, τι είναι ο άνθρωπος, τι είναι ο Χριστός, τι είναι η σωτηρία, το θέμα της σωτηριολογίας κλπ.

    Ακόμα, επί δευτέρου επιπέδου, που είναι ο πνευματικός βίος. Ο τρόπος με τον οποίοιν θα ερμηνεύσουμε και θα ζήσουμε το Ευαγγέλιον. Σταυρικός ή αντισταυρικός τρόπος; Εκκοσμικευμένη ζωή ή όχι; Είναι αίρεσις επί του πνευματικού βίου. Η αμνήστευσις της πορνείας, της μοιχείας, της εκτρώσεως… «Ε, και τι; Τι είναι η πορνεία;». Είναι αίρεσις επί πνευματικού επιπέδου.

     Και τρίτον επίπεδον είναι επί του κοινωνικού. Δηλαδή η προσπάθεια της μεταβολής της παρούσης ζωής σε κοινωνικόν φαινόμενον. «Ο Παράδεισος είναι εδώ στη Γη. Και θα κάνουμε τη ζωή μας τέτοια που θα είναι εδώ ο Παράδεισος. Δεν υπάρχει άλλος Παράδεισος, ούτε άλλη κόλασις. Είναι, φερ΄ειπείν, τα καλά και τα κακά πολιτεύματα ο Παράδεισος ή η κόλασις». Αυτό δεν είναι τίποτε άλλο παρά άρνηση μιας μεταφυσικής πραγματικότητος. Έτσι, πάρα πολλά κοινωνικά συστήματα, πρέπει να σας πω, από μίαν άποψη, θρησκευτικώς είναι αίρεσις επί κοινωνικού επιπέδου.Ακόμα είναι η έννοια της Ελευθερίας! Όπως είναι και η έννοια του φεμινισμού. Είναι αιρέσεις επί κοινωνικού επιπέδου.

    Αγαπητοί μου, αποτεινόμενος ο Απόστολος Παύλος προς τους πρεσβυτέρους της Εφέσου, τους λέγει: «Διό γρηγορεῖτε Μένετε ξύπνιοι!»),μνημονεύοντες ὅτι τριετίαν νύκτα καί ἡμέραν οὐκ ἐπαυσάμην μετά δακρύων νουθετῶν ἕνα ἕκαστον». «Να ενθυμείσθε, νύχτα-μέρα, τρία χρόνια, με δάκρυα καθόμουν και σας νουθετούσα και σας συνεβούλευα». Αυτό το «γρηγορεῖτε» είναι ο μέγας φράχτης που φυλάττει την Εκκλησία. Είναι εκείνος που θα φυλάττει και την κάθε ψυχή. Το «γρηγορεῖτε», μένετε ξύπνιοι. Μη λοιπόν, αγαπητοί μου, περιπέσουμε εις την ραθυμίαν, δηλαδή την πνευματική τεμπελιά, την άγνοια και την λήθη. Να έχουμε εγρήγορη ψυχή. Μη νυστάζομε πνευματικά. Ο εχθρός δεν νυστάζει. Αγρυπνεί. Ο Κύριος πολλές φορές μας είπε: «Γρηγορεῖτε οὖν · ἃ δὲ ὑμῖν λέγω, πᾶσι λέγω· γρηγορεῖτε». «Γρηγορείτε λοιπόν», λέει ο Κύριος. «Εκείνα τα οποία σας λέγω, σε όλους σας τα λέγω. Γρηγορείτε!». Το αντικείμενον που πρέπει να γρηγορούμε, είναι η ψυχή. Αφορά τη σωτηρία της· την αιωνία σωτηρία της. Γι΄αυτό λοιπόν αγαπητοί μου να γρηγορούμε, πάντοτε ανύστακτοι.

             ΠΡΟΣ ΔΟΞΑΝ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΤΡΙΑΔΙΚΟΥ ΘΕΟΥ

     και με απροσμέτρητη ευγνωμοσύνη στον πνευματικό μας καθοδηγητή μακαριστό γέροντα Αθανάσιο Μυτιληναίο,

    μεταφορά της απομαγνητοφωνημένης ομιλίας σε ηλεκτρονικό κείμενο και επιμέλεια:Ελένη Λιναρδάκη, φιλόλογος

ΠΗΓΕΣ:

  • Απομαγνητοφώνηση ομιλίας δια χειρός του αξιοτίμου κ. Αθανασίου Κ.
  • http://www.arnion.gr/mp3/omilies/p_athanasios/omiliai_kyriakvn/omiliai_kyriakvn_440.mp3


ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΨΕΥΔΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΜΙΛΑΝΟΥ ΕΥΛΟΓΙΟΥ (1935-2019)

 

Ο Μιλάνου Ευλόγιος με τον Πάπα Ιωάννη-Παύλο τον Β΄!

Ρωτήθηκα από φίλους για τα όσα υποστήριξε προσφάτως κάποιος κληρικός, σχετικά με τον αποθανόντα Μιλάνου Ευλόγιο (κατά κόσμον Κλάους Χέσλερ). 
Ο εν λόγω κληρικός, δυστυχώς εν μέσω ύβρεων, ειρωνειών και συκοφαντιών για τους διαφωνούντες, αποφάνθηκε ότι ο Ευλόγιος Μιλάνου:
(α) δεν είναι ψευδεπίσκοπος, όπως ισχυρίζονται κάποιοι, αλλά ορθόδοξος επίσκοπος, και 
(β) δεν κοινωνούσε με τον ψευδοπατριάρχη Κιέβου Φιλάρετο μετά το 1992, όταν ο τελευταίος είχε αφορισθεί για τη συμμετοχή του στην ίδρυση της σχισματικής "Ουκρανικής Εκκλησίας του Πατριαρχείου Κιέβου".
Στις αυθαίρετες αυτές απόψεις, απαντώ με κανονικά - και όχι με κατά φαντασίαν - στοιχεία και αποδείξεις, ώστε οι πιστοί να μη παρασύρονται από επίδοξους "σωτήρες της Εκκλησίας" (διότι Ένας είναι Αυτός που σώζει την Εκκλησία, η Κεφαλή της, ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός).
Σχετικά με το (α), απορίας άξιον είναι πως ο εν λόγω κληρικός, (απόφοιτος δύο θεολογικών σχολών, όπως ισχυρίζεται), δεν θυμάται ότι ο ΙΕ΄ Κανόνας της Πρωτοδευτέρας Συνόδου αποκαλεί "ψευδεπισκόπους", όσους κηρύττουν αίρεση.

Ο Μιλάνου Ευλόγιος (με τα φούξια) με Μονοφυσίτες!

Και δεν μιλάμε μόνο για τα πασιφανή οικουμενιστικά ανοίγματα που είχε εκδηλώσει ο αποθανών (π.χ. με Παπικούς και Μονοφυσίτες), αλλά και για την αποδοχή εκ μέρους του του αναθεματισμένου και αντιχριστιανικού Τεκτονισμού!
Ιδού τα αδιαμφισβήτητα τεκμήρια της μασονικής ιδιότητας του Ευλογίου (η πιστοποίηση μέλους της Εθνικής Γαλλικής Μεγάλης Στοάς και επιστολή σε έναν μεγαλομασώνο της Γερμανίας με την μετάφρασή της):

Ήταν λοιπόν ή όχι "ψευδεπίσκοπος" κατά τους Ιερούς Κανόνες;

Σχετικά με το (β) ιδού τα τεκμήρια, από την επίσημη ιστοσελίδα του Ευλογίου (https://metropoliamilano.com/storia/) που αποδεικνύουν ότι αυτός κοινωνούσε με τους σχισματικούς της Ουκρανίας γενικώς και με τον Φιλάρετο ειδικώς, και μετά το 1992:
1.  Εν πρώτοις διαβάζουμε ξεκάθαρα ότι η Μητρόπολή του (Μιλάνου και Ακουϊλίας) αναγνωρίστηκε ως αυτόνομη από την σχισματική ψευδεκκλησία του Φιλαρέτου! Ιδού το σχετικό απόσπασμα:
"Nel 1992 la Chiesa Ortodossa Ucraina Autocefala, unendosi ad una parte della Chiesa Ucraina di Kiev, guidata dal Metropolita Filarete, assume il nome di Chiesa Ucraina Ortodossa Patriarcato di Kiev.

Nel 1993 muore il Patriarca Mstyslav I di Kiev (Consacrato Vescovo dal Patriarcato Ecumenico di Constantinopoli ). In Ottobre, durante il Concilio Pan Ucraino viene eletto Patriarca Volodymir (Romanyuk). Costui è un personaggio dotato di forte carisma, confessore della fede, patriota della sua terra che per fedeltà al suo credo religioso e politico ha passato venti lunghi anni nei campi di concentramento in Siberia .

Nel 1994 il Patriarca Volodymir I ha riconosciuto il Santo Sinodo della Metropolia di Milano e Aquileia come Chiesa in comunione ma in Autonomia dandogli anche un TOMOS DI AUTONOMIA..."
(ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: Το 1992 η Ουκρανική Αυτοκέφαλη Ορθόδοξη Εκκλησία, ενωμένη με τμήμα της Ουκρανικής Εκκλησίας του Κιέβου, υπό την ηγεσία του Μητροπολίτη Φιλάρετου, πήρε το όνομα της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Πατριαρχείου Κιέβου.

Το 1993 πέθανε ο Πατριάρχης Κιέβου Μοστισλάβος I (χειροτονημένος Επίσκοπος από το Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως). Τον Οκτώβριο, κατά τη διάρκεια του Παν-Ουκρανικού Συμβουλίου, εκλέγεται ο Πατριάρχης Βολοντίμιρ (Ρομανιούκ). Είναι ένας χαρακτήρας προικισμένος με ισχυρό χάρισμα, ομολογητής της πίστης, πατριώτης του τόπου του, που από πιστότητα στις θρησκευτικές και πολιτικές του πεποιθήσεις, πέρασε είκοσι ολόκληρα χρόνια σε στρατόπεδα συγκέντρωσης στη Σιβηρία.

Το 1994 ο Πατριάρχης Βολοντίμιρ Α' αναγνώρισε την Ιερά Σύνοδο της Μητροπόλεως Μεδιολάνων και Ακουϊλίας ως Εκκλησία σε κοινωνία αλλά με Αυτονομία δίνοντάς της επίσης ΤΟΜΟ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ...).

2. Και μετά το 1992 συλλειτουργούσε με τους Ουκρανούς σχισματικούς ο Ευλόγιος, τόσο με τον προκαθήμενό τους (κατά τα έτη 1993-1995) Βολοντίμιρ, όσο και με τον διάδοχό του Φιλάρετο, στου οποίου την ενθρόνιση συμμετείχε! Ιδού τα φωτογραφικά τεκμήρια από την επίσημη ιστοσελίδα του (https://metropoliamilano.com/2019/01/23/in-memoria-del-metropolita-evloghios-i-20-gennaio-2019/):
Άνω: Συλλείτουργο του Ευλογίου με τους Ουκρανούς σχισματικούς επί Βολοντίμιρ (1993-1995)!
Κάτω: Ο Ευλόγιος μαζί με τον αφορισμένο Φιλάρετο στην ενθρόνιση του τελευταίου (22-10-1995)!

Σύμφωνα μάλιστα με την επίσημη βιογραφία του Ευλογίου (https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D0%B2%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D0%B8%D0%B9_(%D0%A5%D0%B5%D1%81%D1%81%D0%BB%D0%B5%D1%80)), η ρήξη με τον Φιλάρετο ήλθε ένα έτος μετά (το 1996), επειδή διαφώνησαν για την δικαιοδοσία των εν Αμερική ενοριών τους και την χρήση του λευκού επανωκαλύμμαυχου, που ήθελε αποκλειστικά ο τελευταίος...
Σημειωτέον δε ότι ο Ευλόγιος ουδέποτε είχε κοινωνία με την Κανονική Αυτόνομη Ουκρανική Εκκλησία του Πατριαρχείου Μόσχας (υπό τον μακαριστό Μητροπολίτη Κιέβου Βλαδίμηρο), όπως ισχυρίστηκε ο ως άνω κληρικός - που αποδείχθηκε ότι ο χαρακτηρισμός "ημιμαθής" που εξαπέλυσε επέστρεψε τελικά πάνω του -, αλλά μόνο με την σχισματική Αυτοκέφαλη ψευδεκκλησία του Φιλαρέτου όπως είδαμε.
Ξεκάθαρα λοιπόν η περίπτωση Ευλογίου είναι μια περίπτωση αιρετικού και σχισματικού επισκόπου, αλλά όχι μόνο. Ο Ευλόγιος υπήρξε και αρνητής της Αρχιερωσύνης του, αφού το 2012 απέστειλε προς το Πατριαρχείο Μόσχας αίτηση ένταξης σταματώντας επί ένα περίπου χρόνο να λειτουργεί ως Επίσκοπος και λειτουργώντας ως Αρχιμανδρίτης (τον υποβιβασμό αυτόν ο ΚΘ΄ Κανόνας της Δ΄ Οικουμενικής αποκαλεί "ιεροσυλία")!
Άνω: Ο Ευλόγιος την περίοδο που αρνούμενος την Αρχιερωσύνη του λειτουργούσε ως Αρχιμανδρίτης.
Κάτω: Η αίτηση του Ευλογίου προς το Πατριαρχείο Μόσχας στην οποία δηλώνει ρητώς "rinuncio al titolo di Metropolita della cui nominata Metropolia Ortodossa di Milano. In piena facolta mentale e capacita di inttedere e volete accetto le condizioni dettate dal Santo Patriarcato di Mosca e riconosco l'autorita del Santo Patriarca Kirill" (ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: "Αποκηρύσσομαι τον τίτλο του Μητροπολίτη της Ορθοδόξου Μητροπόλεως Μιλάνου. Με πλήρη διανοητική ικανότητα και ικανότητα κατανόησης και επιθυμίας, αποδέχομαι τους όρους που υπαγορεύει το Ιερό Πατριαρχείο Μόσχας και αναγνωρίζω την εξουσία του Αγίου Πατριάρχη Κυρίλλου").

Κλείνω με το κερασάκι στην τούρτα. Ποιον άφησε ο Ευλόγιος διάδοχο στην ψευδεκκλησία του; Άφησε τον Αβόνδιο, ο οποίος συστήθηκε στο ελληνικό κοινό των αποτυχημένων αποτειχισμένων, ως ένας από τους συμμετέχοντες "επισκόπους" στην "χειροτονία" έτερου μιτροθήρα...

Τί εστί όμως Αβόνδιος; O Ioan Dimitrie Bica, όπως είναι το όνομά του, είναι Ρουμάνος, ο οποίος υπήρξε ο πρώτος κληρικός της Εκκλησίας της Ρουμανίας που δήλωσε δημοσίως το 2002 ότι είναι ομοφυλόφιλος και για αυτό καθαιρέθηκε και κατέφυγε στην Ιταλία (πηγή: https://www.gay-forum.it/topic/22614-la-coraggiosa-storia-di-padre-avondios-e-la-splendida-realt%C3%A0-del-lazzaretto/). 
Εκεί γνώρισε τον Ευλόγιο ο οποίος τον "χειροτόνησε" "επίσκοπο" το 2008. Μετά τον θάνατο του Ευλογίου ανέλαβε την "Μητρόπολη Μιλάνου". Βρίσκεται σε κοινωνία με την παράταξη του "Λητής & Ρεντίνης" Φιλοθέου Κυνηγαλάκη. Ας δούμε και μία δήλωσή του για να δούμε πόσο ορθόδοξος είναι ο Αβόνδιος (πηγή: https://old.arcigayroma.it/NEWS.asp?id_dettaglio=380 ): "io sono di fede ortodossa aperto all’ecumenismo e a San Pietro, il Santo che unisce le due confessioni, quella cattolica e ortodossa" (ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: "Είμαι ορθόδοξης πίστης ανοιχτός στον Οικουμενισμό και στον Άγιο Πέτρο, τον Άγιο που ενώνει τις δύο ομολογίες, την Καθολική και την Ορθόδοξη")! Στην ιστοσελίδα αυτή θα διαβάσετε και δηλώσεις του υπέρ της ομοφυλοφιλίας.

Βοήθειά σας...
Άνω: Ο Αβόνδιος στο Gay Pride της Ρώμης το 2007...
Κάτω: Ο, διάδοχος του Ευλογίου (https://metropoliamilano.com/sinodo/), Αβόνδιος ως "Επίσκοπος Μπρέσια & Ακουϊλίας"....

Κωνσταντίνου Οικονόμου εξ΄ Οικονόμων: ''Σιωνίτης Προσκυνητής'' (αποσπάσματα με απόδοση στην νεοελληνική δ΄ μέρος)


«ὅσον δὲ πρὸς τὰς λοιδορίας, ἀπαντῶσι ψάλλοντες ἐκεῖνο τὸ προφητικὸν ᾆσμα· «φωτίζου φωτίζου ἡ νέα Ιερουσαλὴμ, ἥκει γάρ σου τὸ φῶς, καὶ ἡ δόξα Κυρίου ἐπὶ σὲ ἀνατέταλκεν». ὁ δὲ λαὸς τοῦ Κυρίου, τὸ ἁπλοῦν καὶ ταπεινὸν πολίτευμα τῆς ὀρθοδοξίας, οἱ νήπιοι καὶ ἄκακοι οὗτοι παῖδες καὶ ἀδελφοὶ τοῦ Χριστοῦ, ὁσάκις ἂν ἀκούσωσι τὰς σοφὰς ὑμῶν ἀνακαλύψεις, οὔτε θροοῦνται, οὔτε φροντίζουσιν ὅλως, ἀλλὰ καὶ ἐπιμειδιῶσι. Καί τινες αὐτῶν, οἱ θαῤῥαλαιότεροι, παραστάντες, λέγουσι πρὸς ὑμᾶς μετ ̓ ἀγάπης ἀδελφικῆς. Ὦ λογιώτατοι, λίαν παράδοξος καὶ ἄτοπος προσπίπτει εἰς τὰς ἀκοὰς ἡμῶν ἡ καινοφανὴς ὑμῶν διδασκαλία. Κείσθω αὕτη παρ' ὑμῖν, κακὸς θησαυρός. ἡμεῖς δὲ, και χειρόκμητον ὑπάρχει (καθώς λέγετε) καὶ λυχνιαῖον, οὐκ ἀπὸ θαύματος, τὸ ἐκ τοῦ παναγίου Τάφου προερχόμενον ἅγιον φῶς, καὶ οὕτως ἅγιον αὐτὸ πιστεύομεν, καὶ ὡς ἅγιον τιμῶμεν. Ἡμεῖς ἀκούομεν ἐκ τοῦ ἁγίου Εὐαγγελίου, ὅτι κατὰ τὸν καιρὸν τῆς Αναστάσεως τοῦ Κυρίου πρῶτον μὲν ὁ ταῖς μυροφόροις φανεὶς ἄγγελος, ὅστις ἐκ τῆς θύρας τοῦ μνημείου ἀπεκύλισεν τὸν λίθον, ἐκάθητο ἐπ' αὐτοῦ ὀλολαμπής· «ἦν δὲ ἡ ἰδέα αὐτοῦ ὡς ἀστραπὴ» (Ματθ. κη, 3)· ἔπειτα δὲ πάλιν, ὅτε Πέτρος καὶ Ἰωάννης ἦλθον εἰς τὸ μνημεῖον, σκοτίας ἔτι οὔσης, καὶ μὴ παρόντων ἀγγέλων, εἶδον τὰ οθόνια καὶ τὸ σουδάριον, καὶ ἐπίστευσαν (Ιωάν. κ.). Εἶδον δὲ ταῦτα σκοτίας ὅτι οὔσης, διότι πάντως ο τάφος του Κυρίου ὑπῆρχε τότε πλήρης οὐρανίου φωτός. ὅθεν ψάλλει καὶ ὁ θεῖος Δαμασκηνός «Καὶ τὸ φῶς ἐν τῷ τάφῳ ὁρῶν (ὁ Πέτρος) κάτε πλήττετο· οὐδεὶς γὰρ βλέπειν δύναται ἐν νυκτὶ τὰ προκείμενα». Καὶ αὐτὸς (ὡς ἡμᾶς βεβαιοῦσιν) δ Νύσσης ἅγιος Γρηγόριος λέγει· «Καὶ ταῦτα (τὰ ὀθόνια καὶ τὸ σουδάριον) ἰδόντες οἱ περὶ τὸν Πέτρον ἐπίστευσαν, οὐχ ἁπλῶς μόνον, ἀλλὰ καὶ κρείττονι νῷ καὶ ἀποστολικῷ θεασάμενοι· πλήρης γὰρ ἦν ὁ Τάφος φωτός, ὥστε καὶ νυκτὸς οὔσης ἔτι, διπλῶς θεάσασθαι τὰ ἔνδον, καὶ αἰσθητῶς καὶ πνευματικῶς» κτλ. (Γρηγ. Νύσσ. περὶ τῆς ἀναστάσεως τοῦ Χριστοῦ λόγ. β. σελ. 406. τόμ. γ)».


ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ


Όσον αφορά τις προσβολές, απαντούν ψάλλοντας εκείνο το προφητικό άσμα· «φωτίζου φωτίζου ἡ νέα Ιερουσαλὴμ, ἥκει γάρ σου τὸ φῶς, καὶ ἡ δόξα Κυρίου ἐπὶ σὲ ἀνατέταλκεν». Ο λαός του Κυρίου, το απλό και ταπεινό πολίτευμα της ορθοδοξίας, αυτοί οι νήπιοι και άκακοι παίδες και αδελφοί του Χριστού, όσες φορές και αν ακούνε τις σοφές ανακαλύψεις σας, ούτε θροούνται, ούτε ανησυχούν καθόλου, αλλά και χαμογελούν. Και ορισμένοι από αυτούς, οι πιο τολμηροί, στεκάμενοι, σας μιλούν με αδελφική αγάπη. Ω΄ λογιότατοι, πολύ παράδοξη και παράτολμη φαίνεται η νέα διδασκαλία σας στα αυτιά μας. Μένει αυτή, ως κακός θησαυρός μεταξύ σας. Εμείς από την άλλην, είτε από χέρι υπάρχει (καθώς λέτε) είτε από λυχνία, όχι από θαύμα, το άγιο φως που προέρχεται από τον Πανάγιο Τάφο, το πιστεύουμε ως άγιο και το τιμούμε ως άγιο. Εμείς ακούμε από το άγιο Ευαγγέλιο, ότι κατά τον καιρό της Αναστάσεως του Κυρίου, αρχικά ο άγγελος εμφανίστηκε στις μυροφόρες γυναίκες, ο οποίος κύλισε τον λίθο από την είσοδο του μνημείου, και καθόταν πάνω του ολόλαμπρος· «ἦν δὲ ἡ ἰδέα αὐτοῦ ὡς ἀστραπὴ» (Ματθ. κη, 3)· στη συνέχεια, όταν ο Πέτρος και ο Ιωάννης πήγαν στο μνημείο και επειδή ήταν ακόμη σκοτάδι και δίχως να υπάρχουν άγγελοι εκεί, είδαν τα σάβανα και το μαντήλι, και πίστεψαν (Ιωάν. κ.). Είδαν όλα αυτά, ενώ ήταν ακόμα σκότος, επειδή ο τάφος του Κυρίου τότε ήταν γεμάτος ουράνιο φως. γι΄ αυτό ψάλλει ο θείος Δαμασκηνός «Καὶ τὸ φῶς ἐν τῷ τάφῳ ὁρῶν (ὁ Πέτρος) κάτεπλήττετο· οὐδεὶς γὰρ βλέπειν δύναται ἐν νυκτὶ τὰ προκείμενα». Και αυτός (όπως μας βεβαιώνουν) ο άγιος Γρηγόριος ο Νύσσης λέει: «Καὶ ταῦτα (τὰ ὀθόνια καὶ τὸ σουδάριον) ἰδόντες οἱ περὶ τὸν Πέτρον ἐπίστευσαν, οὐχ ἁπλῶς μόνον, ἀλλὰ καὶ κρείττονι νῷ καὶ ἀποστολικῷ θεασάμενοι· πλήρης γὰρ ἦν ὁ Τάφος φωτός, ὥστε καὶ νυκτὸς οὔσης ἔτι, διπλῶς θεάσασθαι τὰ ἔνδον, καὶ αἰσθητῶς καὶ πνευματικῶς» κτλ. (Γρηγ. Νύσσ. περὶ τῆς ἀναστάσεως τοῦ Χριστοῦ λόγ. β. σελ. 406. τόμ. γ)».



(συνεχίζεται)



ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ