Τρίτη 8 Οκτωβρίου 2019

Έκτακτη Ιεραρχία το Σάββατο 12 Οκτωβρίου για την Ουκρανία

2544632
Γράφει ο Αιμίλιος Πολυγένης

Με έκτακτη συνεύλεση της Ιεραρχίας προσκαλεί ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος, του Σεβασμιωτάτους Αρχιερείς της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της Romfea.gr o Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, συγκαλεί έκτακτη Ιεραρχία το Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2019 μια μέρα μετά το πέρας των εργασιών της.
Ώρα ενάρξεως της Συνεδρίας ορίστηκε 09.00 το πρωί, ενώ νωρίτερα στο Καθολικό της Ιεράς Μονής Πετράκη θα τελεστεί Θεία Λειτουργία.
Το θέμα της ημερησίας διατάξεως της έκτακτης Συνεδρίας της Ιεράς Συνόδου, αφορά εισήγηση του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου με θέμα: "Ενημέρωσις περί του Αυτοκεφάλου της Εκκλησίας της Ουκρανίας."
Τέλος θα ακολουθήσει συζήτηση των Μελών της Ιεραρχίας, επί της ως άνω Εισηγήσεως του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου.

ektakti1
ektakti1




Liberal πανθρησκειακή εκκλησία στο Μανχάταν




Η πρεσβυτεριανή εκκλησία του Rutgers στο Μανχάταν είναι από τις πιο φανατικές υποστηρίκτριες της «παγκόσμιας εκκλησίας» (“one-world church”). Δηλώνει ότι «δεν χρειάζεται να πιστεύεις στον Θεό για να είσαι μέλος μας»! 


Στην εκκλησία του Rutgers μαζεύονται Πρεσβυτεριανοί, Ρωμαιοκαθολικοί, Εβραίοι, οπαδοί του New Age, ακόμη και αθεϊστές για να μιλήσουν γύρω από τα θέματα των «προσφύγων», της «κοινωνικής δικαιοσύνης» και της «σωτηρίας της γης» και ό,τι απασχολεί την liberal/αριστερή ατζέντα (Άρθρο: “What Draws Atheists, Jews and Catholics to a PresbyterianChurch,” New York Times).


Η «εκκλησία» ασχολείται με πράγματα όπως ο ακτιβισμός για την κλιματική αλλαγή, τα δικαιώματα των ομοφυλοφίλων και το κίνημα “Black Lives Matters” κλπ. «Σημαίες προσευχής» Θιβετιανών βουδιστών κοσμούν την εκκλησία και οι επισκέπτες μπορούν να επιλέξουν από μια ποικιλία από κονκάρδες να φορέσουν δηλώνοντας την «ταυτότητα του φύλου» τους: αυτός / αυτή / αυτοί κλπ. Μια «ενορίτισσα», η Clare Hogenauer, εμφανίστηκε πριν από μερικά χρόνια τόπλες στην Times Square για να διαμαρτυρηθεί για τη θανατική ποινή. Είπε στους New York Times ότι δεν θεωρεί ότι είναι χριστιανή, αλλά «πιστεύει ότι ο Ιησούς ήταν ένας καλός τύπος». Όταν μιλάει για τα θέματα υγείας της στην εκκλησία, δεν ζητάει προσευχές. Η «εκκλησία του ενός κόσμου» είναι ένας μεγάλος χώρος με πολλά δωμάτια και οι τοίχοι είναι διαπερατοί. Οι Ευαγγελικοί βρίσκονται σε διαφορετικό μέρος του οικήματος, αλλά μοιράζονται κάποια βασικά πράγματα με την εκκλησία του Rutgers, ιδιαίτερα στην  έμφαση που δίνουν στην «κοινωνική δικαιοσύνη» και την «οικοδόμηση του βασιλείου» (στη γη). Ένα μέλος της Rutgers δήλωσε ότι η εκκλησία σκέφτεται συνεχώς "τρόπους για να γίνει σωστός ο κόσμος" και "δεν θα γίνει με το να  προσηλυτίζουμε άλλους ή να τους δείχνουμε με τα δάχτυλα, αλλά δουλεύοντας". 

Όλοι παρερμηνεύουν το Ματθαίο 7: 1, το «μη κρίνετε για να μην κριθείτε» και έχει δημιουργηθεί η αίρεση του «μην κρίνεις». (Βλ. το eBook The Judge Not Eresy”)


ΚΟ / από εδώ

Η ΑΡΕΤΗ ΤΗΣ ΜΕΣΟΤΗΤΟΣ!



ΣΗΜΕΙΩΣΙΣ ''ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ: ΕΥΓΕ ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΣΤΟΝ Π. ΝΙΚΟΔΗΜΟ!

ΑΚΟΥΣΤΕ  ΑΠΟ ΤΟ 2:51 ΚΑΙ ΜΕΤΑ


ΑΝΤΙΚΑΝΟΝΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΑΙ ΙΕΡΑΡΧΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ



Η ανατροπή τοῦ Συνοδικοῦ Συστήματος φαίνεται ξεκάθαρα με το Ουκρανικό ζήτημα. Πλήθος παραβάσεων αντικανονικῶν τοῦ Αρχιεπισκόπου, προετοιμάζουν το πρόσωπον και τον ερχομόν τοῦ Αντιχρίστου Πνεύματος.
1. Το Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2019 θα συζητηθεί εκτάκτως το Ουκρανικό θέμα μόνο δια εισηγήσεως τοῦ Αρχιεπισκόπου με θέμα «Ενημέρωσις περί του Αυτοκεφάλου της Εκκλησίας της Ουκρανίας»και συζήτηση τῶν Μελών τῆς Ιεραρχίας, ΧΩΡΙΣ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ! https://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/32128-apokleistiko-ektakti-ierarxia-to-sabbato-12-oktobriou-gia-tin-oukrania 
Παραβιάζει τον Καταστατικό Χάρτη τῆς Εκκλησίας τῆς Ελλάδος ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος όπως θα δούμε παρακάτω.
2. Σε κείμενό του για το Ουκρανικό ο Σεβ. Μητροπολίτης Κυθήρων κ. Σεραφείμ αναφέρει ότι:
«Μετά τό Πάσχα  Μακαριώτατος Πρόεδρος, πρεασθείς πό τήν γνώμη Πανεπιστημιακο Καθηγητοσχυριζομένου τι δέν χει ρμοδιότητα  Ι.Σ.Ι. νά ποφανθ καί ποφασίσ γιά τήν νέα ατή Ατοκεφαλία, φο ες οδέν παρόμοιο προηγούμενο Ατοκεφαλίας λαβε θέσιν καί φ’ σον τά πρεσβυγεν Πατριαρχεα καί ο λλες Ατοκέφαλες κκλησίες δέν πραξαν κάτι παρόμοιο, παυσε νά συζητ τό θέμα παραπομπς τς ποθέσεως ατς στήν προσεχ Τακτική Σύγκλησι τς εραρχίας,..» 
https://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/31703-kuthiron-serafeim-dia-to-oukraniko-autokefalo

Ο Αρχιεπίσκοπος δεν υπολόγησε τους Ιερούς Κανόνας, εφ’ όσον τρείς είναι οι αντικανονικές ενέργειες τοῦ Πατριάρχου για την Ουκρανία:
  • Η εισπήδηση (με την αποστολή εξάρχους) σε ξένη δικαιοδοσία
  • Η αποδοχή εκκλήτου προσφυγής από πρόσωπο εκτός τῆς δικαιοδοσίας του
  • Η παραχώρηση Τόμου Αυτοκεφαλίας σε ομάδες εκτός τῆς Εκκλησίας και σε ξένη δικαιοδοσία.
3. Όπως αποκαλύπτει η Ρομφαία, ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος σε επιστολή σε καθηγητή για το βιβλίο του με τίτλο: «Ο κόσμος της Ορθοδοξίας στις σημερινές γεωπολιτικές εξελίξεις στην Ευρώπη», γράφει αναφερόμενος στο Ουκρανικό τα εξῆς απαράδεκτα: 
«Αποτελεί ένα εγχειρίδιο ιστορικής τεκμηρίωσης του βήματος του Οικουμενικού Πατριαρχείου να άρη, στις μέρες μας, την ισχύ του Συνοδικού Γράμματος εκδόσεως, του έτους 1686 και να αποδώσει αυτοκεφαλία στην Εκκλησία της Ουκρανίας».
ΔΗΛΑΔΗ ΑΝΤΙ ΤΩΝ ΑΓΙΟΠΝΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΙΕΡΩΝ ΚΑΝΟΝΩΝ ΤΟΥ ΠΗΔΑΛΙΟΥ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΑΣ Ο ΠΡΟΚΑΘΗΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΣΕ ΒΙΒΛΙΟ ΚΑΘΗΓΗΤΟΥ! ΑΙΣΧΟΣ!!!
Και συνεχίζει το άρθρο τῆς Romfea.gr:
«Το εν λόγω ντοκουμέντο που φέρνει αποκλειστικά στη δημοσιότητα το Πρακτορείο Εκκλησιαστικών Ειδήσεων «Romfea.gr» είναι τρανή απόδειξη ότι ο Αρχιεπίσκοπος στηρίζει τις αποφάσεις του Οικουμενικού Πατριαρχείου, προετοιμάζοντας παράλληλα την αναγνώριση της νέας Εκκλησίας της Ουκρανίας. 
https://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/32113-proetoimazei-tin-anagnorisi-tis-oukranikis-ekklisias-o-arxiepiskopos
4. Στο ίδιο άρθρο αναφέρεται επίσης: 
«Μια ακόμη απόδειξη της στάσης του Αρχιεπισκόπου για το Ουκρανικό, είναι σιγή ιχθύος που τηρείται μήνες τώρα για τα συλλείτουργα ορισμένων Ιεραρχών της Εκκλησίας της Ελλάδος, με εκπροσώπους της μη αναγνωρισμένης Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ουκρανίας.» https://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/32113-proetoimazei-tin-anagnorisi-tis-oukranikis-ekklisias-o-arxiepiskopos
Το γκρέμισμα τοῦ Συνοδικοῦ Συστήματος και τῶν Ιερῶν Κανόνων επιδιώκουν ακόμη μερικοί Ιεράρχες που για δικούς τους λόγους δεν θέλουν να τηρεῖται ο Καταστατικός Χάρτης τῆς Εκκλησίας τῆς Ελλάδος, που ορίζει ότι για τοσο σοβαρά θέματα (όπως το Ουκρανικό ζήτημα) που άπτονται στη διατήρηση τῆς κοινωνίας μετά τῶν λοιπῶν ορθοδόξων εκκλησιῶν, μόνο η Ιεραρχία μπορεί να αποφανθεί και ΟΥΔΕΠΟΤΕ ο Πρόεδρός Της μόνος. Αναφέρομεν σχετικά αποσπάσματα δημοσιευμάτων:
– «Ωστόσο από μία διερεύνηση- σφιγμομέτρηαη που έκανε ο Αρχιεπίσκοπος σε Μητροπολίτες κατάλαβε ότι υπάρχει απροθυμία στους Ιεράρχες να ασχοληθούν και να συζητήσουν το θέμα αυτό, δεδομένου όπως λένε ισχύει η εξουσιοδότηση της ΔΙΣ […] και ακόμη ότι το θέμα της μνημόνευσης του νέου Ουκρανίας από τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών Ιερώνυμο είναι δικό του αποκλειστικό δικαίωμα και δεν μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο συζήτησης στην Ιεραρχία.
Ως εκ τούτου φρονούν οι Ιεράρχες της Εκκλησίας της Ελλάδος ότι κακώς θα έλθει- αν έλθει έστω και εκτάκτως το Ουκρανικό στην Ιεραρχία -και ο Αρχιεπίσκοπος είναι ο μόνος αρμόδιος να αποφασίσει το τί θα πράξει.»
 
 https://www.exapsalmos.gr/2019/10/05/synerchetai-tin-triti-i-ierarchia-se-taktiki-synedriasi-aprothymia-na-syzitithei-to-oykraniko/
– «η τελική απόφαση ανήκει στον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο […] Τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο επί του ζητήματος έχει ο Μακαριώτατος, λένε, πηγές της εκκλησίας της Ελλάδος: «Αν υπάρξει διχογνωμία μεταξύ των κληρικών και σφοδρές αντιδράσεις, τότε είναι στη διακριτική ευχέρεια του Αρχιεπισκόπου να αποφασίσει αν θα θέσει το ζήτημα σε ψηφοφορία. Δεν είναι όμως υποχ ρεωμένος να το θέσει».  https://sputniknews.gr/ellada/201910054771942-wra-apofasewn-gia-to-oukraniko-autokefalo-apo-thn-ekklhsia-ths-ellados/
Και άλλη μια ξεκάθαρη αποδοχή τοῦ αιρετικοῦ παπικοῦ πρωτείου – τοῦ προδρόμου τοῦ Αντιχρίστου – που θέλουν μερικοί να εισαγάγουν στην Εκκλησία τῆς Ελλάδος:
– «ο Μακ. Αρχιεπίσκοπος φέρνει το θέμα στην Ιεραρχία όχι τόσο γιατί πρέπει, όσο γιατί θεωρεί ότι με τον τρόπο αυτό εξαντλεί όλα τα όρια και δίνει σε όλους το δικαίωμα να εκφράσουν άποψη και να καταθέσουν τη θέση τους, πριν πάρει την οριστική του απόφαση ως Πρώτος της Εκκλησίας μας, δια της οποίας θα δεσμεύει επισήμως πλέον την Εκκλησία της Ελλάδος επ´αυτού του θέματος.
Οι ακραίοι κατά πληροφορίες μας ετοιμάζονται να εκφράσουν τις θέσεις τους και να πάρουν την πλειοψηφία των Ιεραρχών με το μέρος τους. Ξεχνούν όμως ότι η απόφαση από τον Αρχιεπίσκοπο είναι ήδη Ειλημμένη και αυτό που θα γίνει το Σάββατο θα είναι η ενημέρωσή τους από πρώτο χέρι!» 
https://www.exapsalmos.gr/2019/10/07/ektakti-ierarchia-to-savvato-gia-to-oykraniko-zitima-i-eisigisi-toy-archiepiskopoy-athinon/

ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΕΙ Ο ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

Παραθέτουμε τέλος αποσπάσματα από τον Καταστατικό Χάρτη που ορίζουν το πῶς πρέπει να κινεῖται η Ιεραρχία στην συζήτηση για το Ουκρανικό θέμα που δημιούργησε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος.

ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Β Περ τς ερς Συνόδου τς εραρχίας
Ἄρθρον 4.
Ἡ Ι.Σ.Ι. τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ἀποφαίνεται ἐπὶ παντὸς ζητήματος ἀφορῶντος εἰς τὴν Ἐκκλησίαν. Εἰδικώτερον αὕτη:
α) Μεριμν δι τν τήρησιν τν Δογμάτων τς ρθοδόξου Πίστεως, τν ερν Κανόνων κα τν ερν Παραδόσεων, δι τν νότητα τς Πίστεως, ς κα δι τν κκλησιαστικν κοινωνίαν μετ το Οκουμενικο Πατριαρχείου κα τν λοιπν ρθοδόξων Πατριαρχείων κα Ατοκεφάλων κκλησιν…
Ἄρθρον 6.
3. … Α ποφάσεις τς Ι.Σ.Ι. λαμβάνονται κατ πλειοψηφίαν τν παρόντων νικώσης ν σοψηφίπ φανερς ψηφοφορίας, τς ψήφου το Προέδρου Ατς.
π ζητημάτων μως θεμελιώδους κατ τν κρίσιν τς ερς Συνόδου τς εραρχίας σημασίας κα σπουδαιότητος δι τν κκλησίαν, ὡς τῆς ἐπιβολῆς ποινῆς ἀφορισμοῦ καὶ τῆς ἀσκήσεως κατ᾿ ἐκκλησιαστικὴν οἰκονομίαν συγκαταβάσεως καὶ ἐπιεικείας τῆς Ἐκκλησίας, α ποφάσεις λαμβάνονται δι πλειοψηφίας τν 2/3 τουλάχιστον το λου ριθμο τν μελν τς εραρχίας. http://users.uoa.gr/~nektar/orthodoxy/history/katastatikos_xarths_ekklhsia_ths_ellados.htm
Βλέπουμε λοιπόν ότι η μόνη αρμόδια να αποφανθεῖ για το Ουκρανικό είναι η Ιεραρχία τῆς Εκκλησίας τῆς Ελλάδος και όχι ο Αρχιεπίσκοπος! Αυτή καλεῖται να αποφασίζει με βάση τους Ιερούς Κανόνες τῆς Εκκλησίας μας φυλάσσοντας παράλληλα την κοινωνία μετά τῶν άλλων τοπικῶν ορθοδόξων Εκκλησιῶν. Ως γνωστόν η Ρωσία θα διακόψει την εκκλησιαστική κοινωνία με όποια τοπική εκκλησία αναγνωρίζει τις αντικανονικές ενέργειες τοῦ Οικουμενικοῦ Πατριάρχου στην Ουκρανία. Η μόνη λύση για την Ελλάδα είναι η Ιεραρχία να αποφασίζει βάσει τοῦ 9ου Κανόνος τῆς Δ’ Οικουμενικής Συνόδου και να επισημάνει στο Οικουμενικό Πατριαρχείο ότι ώφειλε – εφ’ όσον θεωρεῖ ότι υπάρχει θέμα – να συγκαλέσει Οικουμενική Σύνοδο για το θέμα τῆς Ουκρανίας και να έχει την συναίνεσή Της προτού προβεῖ σε οποιαδήποτε ενέργεια στο έδαφός της, καθώς και ότι δεν μπορεί να υποστηρίξει τις ενέργειές του.
Η υποσημείωση (1) τοῦ Αγίου Νικοδήμου στον εν λόγω Κανόνα δεν αφήνει καμμία αμφιβολία:
 «Ήδη δε επειδή η Σύνοδος και ο Έξαρχος τς διοικήσεως δεν ενεργε, ο Κωνσταντινουπόλεως εστι Κριτής πρώτος και μόνος και έσχατος τν υποκειμένων αυτ Μητροπολιτν, ού μήν δε και τν υποκειμένων τος λοιπος Πατριάρχαις. Μόνη γαρ η Οικουμενική Σύνοδος είναι ο έσχατος και κοινότατος Κριτής πάντων τν Πατριαρχν, ως είπομεν, και άλλος ουδείς.» (Πηδάλιον εκδ. Βασ. Ρηγοπούλου σελ. 193)


Νικόλαος Γ. Σαββόπουλος

Θεολόγος

ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΕΥΣΤΡΑΤΙΑΔΗ: Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ (ΚΓ' ΜΕΡΟΣ)



Ο Γρηγόριος Ευστρατιάδης (1864-1950) υπήρξε νομικός, εκδότης και βουλευτής. 

Επί σειρά ετών υπήρξε εκδότης και διευθυντής της εφημερίδας ''ΣΚΡΙΠ'' της Αθήνας. 

Το ''ΣΚΡΙΠ'' αμέσως μετά την ημερολογιακή καινοτομία του 1924 τάχθηκε 

κατά του συνόλου των νεωτερισμών, που εισήγαγαν στο σώμα της Εκκλησίας 

ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Χρυσόστομος Παπαδόπουλος και ο Οικουμενικός Πατριάρχης Μελέτιος Μεταξάκης. 

Φιλοξενούσε 

στις σελίδες του το σύνολο σχεδόν των ανακοινώσεων της ''Ελληνικής Εκκλησιαστικής Κοινότητας των Γνησίων Ορθοδόξων Χριστιανών'', 

δημοσίευε

 -με εμπεριστατωμένα ρεπορτάζ- όλες τις ειδήσεις για τις διώξεις των χιλιάδων αποτειχισμένων ''Παλαιοημερολογιτών'' 

και παρουσίαζε άρθρα αντινεωτεριστικά και κατά της κίνησης για την ''Ένωση των Εκκλησιών'', 

όπως ονομαζόταν τότε η οικουμενική κίνηση. 

Το βιβλίο του ''Η Πραγματική Αλήθεια περί του Εκκλησιαστικού Ημερολογίου'' δημοσιεύθηκε 

υπό την μορφή 

συνεχιζόμενων άρθρων τον Μάρτιο του 1928 και αποτέλεσε

 μια εμπεριστατωμένη δημοσιογραφική και θεολογική εργασία για το ημερολογιακό σχίσμα. 

Το περισσότερο -ίσως- ενδιαφέρον 

στο βιβλίο αυτό παρουσιάζει το γεγονός, 

ότι επιχειρήθηκε η προσέγγιση των δρώμενων της ημερολογιακής καινοτομίας 

και

μέσα από το πληροφοριακό φάσμα της δημοσιογραφίας και εύλογα η επικαιρότητα ζωντανεύει ιδεατά 

στα ''πέτρινα'' αυτά χρόνια του Μεσοπολέμου, προσφέροντας στον αναγνώστη διαδραστικά τον επίκαιρο και ζωντανό παλμό των γεγονότων!



Γιώργος  Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος




ΚΓ' Μέρος


Διά να κατανοηθή ευκόλως, ότι δεν είναι τι ασήμαντον και επουσιώδες από εκκλησιαστικής και θρησκευτικής απόψεως -ως ηθέλησε να παραστήση ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών- η μεταβολή του Εκκλησιαστικού Ημερολογίου, αλλά σοβαρωτάτη ανατρεπτική καινοτομία, θίγουσα τον Πασχάλιον κύκλον και προσκρούουσα εις αυτήν την Ορθοδοξίαν και τους περί εκκλησιαστικής τάξεως κανόνας, πρέπει να εκθέσωμεν, πως έχουσι σήμερον μετά την εφαρμογήν του νέου Ημερολογίου τα του Πασχαλίου και, πως θα είχον αν δεν εγίνετο η μεταβολή. 


Εάν λάβωμεν υπ' όψει το ενεστώς έτος 1928, το Πάσχα συμπίπτει την 2 Απριλίου (κατά το Παλαιόν Ημερολόγιον), ήτις λόγω της προσθήκης των 13 ημερών του εφαρμοσθέντος νέου ημερολογίου αντιστοιχεί προς την 15 Απριλίου. Η θέσις λοιπόν του Πάσχα δεν μετεβλήθη. Διά τούτο δεν έχομεν Πάσχα την 8ην Απριλίου, ότε θα έχουν και οι καθολικοί, αλλά την 15ην Απριλίου, ήτις είναι αυτή η 2α Απριλίου του παλαιού Ημερολογίου. Αλλ' ακριβώς, διότι δεν μετεβλήθη το Πάσχα και μετεβλήθη κατά τα λοιπά συμφώνως προς το Πολιτικόν και το Εκκλησιαστικόν ημερολόγιον, ακριβώς διά τούτο επήλθε πλήρης αναστάτωσις εις τα του Πασχαλίου και ανατροπή της κρατούσης Εκκλησιαστικής τάξεως. 


Κατά τα κρατούντα εν τη Εκκλησία, μετά την Κυριακήν του Πάσχα έπονται οκτώ Κυριακαί, των οποίων η τελευταίαια, η 8η είναι των Αγ. Πάντων. Είναι η Κυριακή αύτη ο πρώτος σταθμός του Πασχαλίου κύκλου. Από τις Κυριακές των Αγίων Πάντων άρχεται άλλη σειρά Κυριακών μέχρι της Κυριακής της προ της Υψώσεως του Σταυρού, ήτις αποτελεί τον δεύτερον σταθμόν. Καθ' όλας τας Κυριακάς ταύτας είναι εκ των προτέρων διαγεγραμμένοι ιδιαίτεροι τυπικοί κανόνες, οίτινες τηρούνται υπό όλων των ορθοδόξων Εκκλησιών σχετικώς με τας ιεράς Ακολουθίας, τας περικοπάς των αναγιγνωσκομένων Ευαγγελίων, των Αποστολικών Πράξεων, τους ήχους των υμνωδών, τα διάφορα τροπάρια, τας καταβασίας, τους αίνους, κ.λ.π. 


Τούτων τεθέντων, ας ίδωμεν, αν εκ της μεταβολής μεν του Ημερολογίου, της μη μεταβολής δε του Πάσχα, επέρχεται μεταβολή εις το Κυριακοδρόμιον και το Πασχάλιον. Η Κυριακή των Αγίων Πάντων εφέτος, αν δεν μετεβάλλετο το Εκκλησιαστικόν ημερολόγιον θα συνέπιπτε την 28ην Μαίου, διότι είναι, ως είπομεν η 8η Κυριακή μετά την εορτήν του Πάσχα, όπερ θα ήτο την 2 Απριλίου. Σήμερον μετά την μεταβολήν, η Κυριακή των Αγίων Πάντων θα συμπέση την 10ην Ιουνίου. Μέχρι της ημέρας ταύτης, ουδεμία επέρχεται μεταβολή εις τον κύκλον του Πασχαλίου. 


Από της Κυριακής, όμως των Αγίων Πάντων μέχρι της Κυριακής, της προ υψώσεως του Σταυρού 14 Σεπτεμβρίου κατά την Εκκλησιαστικήν τάξιν και το τυπικόν της Εκκλησίας, εάν δεν εγίνετο η μεταβολή του Εκκλησιαστικού ημερολογίου, έπρεπε να μεσολαβήσουν 15 Κυριακαί, ήτοι μετά την 28 Μαίου (Κυριακήν των Αγίων Πάντων) η 4 Ιουνίου, η 11 Ιουνίου, η 18 Ιουνίου, η 25 Ιουνίου, η 2 Ιουλίου, η 9 Ιουλίου, η 16 Ιουλίου, η 23 Ιουλίου, η 30 Ιουλίου, η 6 Αυγούστου, η 13 Αυγούστου, η 20 Αυγούστου, η 27 Αυγούστου, η 3 Σεπτεμβρίου, η 10 Σεπτεμβρίου. 


Αλλ' ήδη, μετά την μεταβολήν από της Κυριακής των Αγίων Πάντων, ήτις ως είπομεν συμπίπτει την 10 Ιουνίου κατά το σημερινόν ημερολόγιον, μέχρι της Κυριακής της προ υψώσεως του Σταυρού (14 Σεπτεμβρίου) μεσολαβούν όχι 15 Κυριακαί, αλλά μόνον 13 Κυριακαί. Ήτοι μετά την 10 Ιουνίου (Κυριακήν των Αγίων Πάντων), η 17 Ιουνίου, η 24 Ιουνίου, η 1 Ιουλίου, η 8 Ιουλίου, η 15 Ιουλίου, η 22 Ιουλίου, η 29 Ιουλίου, η 5 Αυγούστου, η 12 Αυγούστου, η 19 Αυγούστου, η 26 Αυγούστου, η 2 Σεπτεμβρίου, η 9 Σεπτεμβρίου. 


Δύο Κυριακαί επομένως, καθ' ας είναι καθιερωμέναι υπό της Εκκλησίας από αιώνων, ωρισμέναι ακολουθίαι εσπερινού, όρθρου, λειτουργίας, συνδεόμεναι με τους διάφορους εκκλησιαστικούς ήχους, και καθ' ας είναι θεσπισμέναι ωρισμέναι περικοπαί Ευαγγελίων και Αποστολικών επιστολών, δύο λέγομεν Κυριακαί εξοστρακίζονται εκ του Πασχαλίου κύκλου αυθαιρέτως, αντικανονικώς, αντορθοδόξως, αντεκκλησιαστικώς. 


Είναι τούτο ή δεν είναι ανατροπή τελεία της Εκκλησιαστικής τάξεως, των εκκλησιαστικών κανόνων και των παραδόσεων της Εκκλησίας; Η αυτή ανατροπή επέρχεται εις τα Κυριακοδρόμια από της Κυριακής, της μετά την Ύψωσιν του Σταυρού, μέχρις της Κυριακής μετά τα Φώτα και έκτοτε μέχρι της ενάρξεως του Τριωδίου. Κατά την διαδρομήν ταύτην περισσεύουσιν αι Κυριακαί, ενώ κατά το παλαιόν ημερολόγιον θα ήσαν ολιγώτεραι. Ποίαι ακολουθίαι θα ψαλώσι  και ποία τάξις θα κρατήση κατά τους έξω του Πασχαλίου κύκλου Κυριακάς ταύτας; 


Εκ τούτου, από του έτους 1924 επήλθε τοιαύτη σύγχυσις, ώστε ουδείς ιερεύς πλέον γνωρίζει, ποιον Ευαγγέλιον θα αναγνώση ωρισμένας Κυριακάς. Εωθινόν θα ψαλή, Αποστολικήν Επιστολήν θα αναγνώση και ποια άλλα τροπάρια θα ψαλλούν; Όχι μόνον ιερείς μιας πόλεως ψάλλουν και αναγιγνωσκομένας υπό των ιερέων ετέρας πόλεως, αλλά και εν μια και τη αυτή πόλει, άλλα ο ιερεύς της μιας εκκλησίας και άλλα ο ιερεύς της άλλης. Συχνάκις δε, η Ι. Μητρόπολις απορούσα και αυτή περί του πρακτέου δίδει εκ του προχείρου λύσεις, αυτογνώμονας και αυθαιρέτους. 


Αλλά εκτός τούτου είναι γνωστόν, ότι μετά την εορτήν των Αγίων Πάντων άρχεται η νηστεία των Αγίων Αποστόλων, η εορτή των οποίων είναι τη 29 Ιουνίου. Λόγω της μεταβολής του ημερολογίου επέρχεται καθ' όλα τα έτη σύντμησις της νηστείας ταύτης κατά 13 ημέρας, διότι η Κυριακή των Αγίων Πάντων πλησιάζει προς την 29 Ιουνίου. Πέρυσιν, η νηστεία των Αγίων Αποστόλων περιωρίσθη εις οκτώ μόνον ημέρας, το δε προσεχές έτος και κατά παν έτος, καθ' ο το Πάσχα είναι εις το απώτατον χρονικόν όριον (22 Απριλίου), θα υπάρχει το κωμικόν πλέον φαινόμενον να προηγείται η εορτή των Αγίων Αποστόλων και να έπεται η διά την εορτήν αυτών θεσπισμένη νηστεία!! 


Διότι η Κυριακή των Αγίων Πάντων θα συμπέση μετά την 29 Ιουνίου. Καταργείται ούτως υπό της Εκκλησίας της Ελλάδος η  νηστεία των Αγίων Αποστόλων. 


Ερωτώμεν μετά τα ανωτέρω΄ η κατάργησις αύτη Κυριακών ακολουθιών και της νηστείας των Αγίων Αποστόλων δεν ανατρέπει το καθωρισμένον Εκκλησιαστικόν μηνολόγιον; Δεν αποκλείεται από τους κανόνας της Εκκλησίας; 


Αν δυνάμεθα ήδη, νεωτερίζοντες κατ' αρέσκειαν, να διαγράφωμεν εκ του Τυπικού της Εκκλησίας Ευαγγελικάς περικοπάς και να καταργώμεν νηστείας, χωρίς τούτο να ονομάζεται ανατροπή πάσης εκκλησιαστικής τάξεως και κατάλυσις εκκλησιαστικών παραδόσεων και κανόνων, τότε, ποια είναι η τάξις ην υποχρεούμεθα να κρατώμεν, ποιαι αι παραδόσεις, ποιαι αι κανόναι, ποια η Ορθοδοξία την οποίαν ακολουθούμεν; 


Αλλ' ας συνεχίσωμεν εις το επόμενον άρθρον το θέμα τούτο, διότι είναι το σπουδαιότερον.




Συνεχίζεται 



Εκ του βιβλίου του Γρηγορίου Ευστρατιάδη 
''Η Πραγματική Αλήθεια περί του Εκκλησιαστικού Ημερολογίου'',
που δημοσιεύθηκε σε συνέχειες στην εφημερίδα των Αθηνών ''ΣΚΡΙΠ'', 
την Τετάρτη 28 Μαρτίου 1928
έτος 32ον, αρ. φύλλου 8.942, σελ. 1η. 
Μεταφορά στο διαδίκτυο στο μονοτονικό σύστημα, επιμέλεια, παρουσίαση κειμένου ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ
Διατηρήθηκε η Γραμματική τάξη της εποχής με την επέμβαση μόνο σε κάποια αναγκαία σημεία στίξης.


ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΤΩΝ ΑΓΙΟΡΕΙΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΟΥ ΠΑΛΑΙΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ (6)


Άρθρο Αγιορειτών Πατέρων υπέρ της στήριξης του πατροπαράδοτου,
Εκκλησιαστικού ημερολογίου και κατά των νεωτερισμών, που εισήχθησαν
στην Εκκλησία με την ληστρική ψευδοσύνοδο του 1923 στο Φανάρι.



ΤΟ ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ Ο ΦΑΡΟΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ


ΔΙΑ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ  ΤΩΝ ΖΗΛΩΤΩΝ ΑΓΙΟΡΕΙΤΩΝ


ΑΠΑΝΤΑ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟΝ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΧΙΟΥ κ. ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ


Ο ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΣ ΜΕΤΑ ΤΟΥ ΕΥΣΕΒΟΥΣ ΛΑΟΥ ΥΠΕΡΑΜΥΝΕΤΑΙ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΜΑΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΩΝ



      -------------------------------------


Προς τους Οσιωτάτους αδελφούς και Πατέρας της Ιεράς Σκήτης Αγίου Μάρκου, Αγίων Πατέρων Παναγίας Κουρνάς, Αγίου Στεφάνου και λοιπών Ι. Μονών εις Χίον



''Εγώ γαρ οίδα τούτο, ότι εισελεύσονται... λύκοι βαρείς εις υμάς μη φειδόμενοι του ποιμνίου. Και εξ' υμών αυτών αναστήσονται άνδρες λαλούντες 
διεστραμμένα, 
του αποσπάν τους μαθητάς οπίσω
αυτών''.

(Πράξ. Απ. κ.29-30)


ΤΟ ΝΕΟΝ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΝ ΔΙΑΤΙ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΘΕΙ ΥΠΟ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ



------------------------------------------


- Το νέον ημερολόγιο διατι έχει καταδικασθή υπό της Ορθοδοξίας;


Αργά περιήλθεν εις γνώσιν ημών, η ασεβεστάτη και πλήρης αντιφάσεων και μωρολογιών εγκύκλιος του Μητροπολίτου Χίου προς το ποίμνιόν του, η οποία φανερώνει όχι μόνον, ότι πράγματι ''ως λύκοι βαρείς'' κατά τους λόγους του Αποστόλου Παύλου, εισήλθον εις το ποίμνιον του Χριστού, οι καινοτόμοι και νεωτερίζοντες Ιεράρχαι εκ της παλαιάς και νέας Ελλάδος, αλλά και αποδυκνείει ότι η Ορθόδοξος ημών θρησκεία και σήμερον ακόμη έχεις τους γενναίους αυτής προμάχους και γνησίους δούλους και μαθητάς του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, τόσον μεταξύ των ταγμάτων της Μοναχικής πολιτείας, όσον και μεταξύ του πιστεύοντος ορθώς Ελληνικού λαού. 


Ο ευσεβής και πιστός εις τας Εκκλησιαστικάς παραδόσεις λαός αποστρέφεται εν τη θρησκευτική συνειδήσει του, το ανόσιον έργον της αντικανονικής καινοτομίας εις το εορτολόγιον της Ορθοδοξίας, διά της ανιέρου εισαγωγής του Γρηγοριανού ημερολογίου εν τη Ορθοδόξω Εκκλησία, όπερ καυεδικάσθη υπό όλης της Ορθοδοξίας το 1593 εν Κωνσταντινουπόλει επί Ιερεμίου Β', διότι ανατρέπει όλην της Εκκλησίας τάξιν και ιερόν καθεστώς και Πασχάλιον, το παραδοθέν εις ημάς υπό της Α' Αγίας Οικουμενικής Συνόδου και της χορείας πάσης των Αγίων ημών Πατέρων΄ και τους θέλοντας ν' ακολουθώσι το ημερολόγιον του Πάπα εις το ανάθεμα υπέβαλεν η Ιερά και μεγάλη εκείνη Σύνοδος όλων των Πατριαρχών της Ορθοδόξου ημών αγίας Εκκλησίας.



- Τα ασεβή και κακόδοξα κηρύγματα του Μητροπολίτου Χίου.


Αλλ' ο νεωτεριστής Σ. Μητροπολίτης Χίου, είτε πράγματι αγνοεί τον αδιάρρηκτον σύνδεσμον του Ιουλιανού πατρίου ημερολογίου προς το εορτολόγιον, Πασχάλιον και το τυπικόν της Ορθοδόξου Εκκλησίας και τότε έχει ανάγκην διδασκαλίας, υπό ενός των εγκρατών περί τα τοιαύτα Μοναχών (οίτινες εν τη Ευαγγελική αληθώς αυταπαρνήσει των προθύμως σπεύδουσι να διαφωτίζουν αφιλοκερδώς πάντα θέλοντα να έλθη προς το φως και αλήθειαν διά να γίνη Ορθόδοξος Ποιμήν΄ 


είτε εν επί γνώσει των Πατερικών διατάξεων και της σχέσεως του παλαιού ημερολογίου προς τον εξωτερικόν της Ορθοδοξίας βίον και το εν γένει αιώνιον καθεστώς αυτής, λαλεί διεστραμμένα κατά τον Παύλον, διά να απομακρύνη τον ευσεβήν λαόν από την θρησκείαν των Πατέρων ημών και οδηγήση εις την απώλειαν, όταν χαρακτηρίζη  τ ο  μ ε ν  π α λ α ι ό ν  ω ς  ''ά χ ρ η σ τ ο ν'' διά την Εκκλησίαν, τ ο  δ ε  ν έ ο ν  ''το οποίον έχουν όλα τα ευρωπαικά κράτη'' ως ''π λ έ ο ν  ο ρ θ ό ν  κ α ι  τ α κ τ ι κ ό ν  σ ή μ ε ρ ο ν '' δι' αυτήν΄ την δε υπόθεσιν του ημερολογίου, ως πράξιν πολιτικήν απλώς και η οποία κανονίζεται κατά τις περιστάσεις και (υλικάς) ανάγκας των Χριστιανών. 


Εν τοιαύτη δε περιπτώσει, δεν δύναται να είναι ποιμήν Ορθοδ. ποιμνίου. Και διά να πέση το προσωπείον του Σεβασμιωτάτου, υπό το οποίον ενφανίζεται, θα ερωτήσωμεν την Σεβασμιότητά του: 


αφού το νέον είναι το συμφερότερον διά την Εκκλησίαν μας, διατί υπ' αυτής απεκρούσθη ανέκαθεν από του 16ου αιώνος και μάλιστα με αναθέματα, εναντίον εκείνων, οι οποίοι θέλουσι να το επιβάλλουν; 


διατί ο είμνηστος οικουμενικός Πατριάρχης ο Ιωακείμ ο Γ' το 1904, αφού συνεκέντρωσεν όλας τας απαντήσεις των Ορθοδοξων Εκκλησιών, απεφάνθη εξ' ονόματος πάσης της Ορθοδοξίας, ότι δεν επιτρέπεται μετακίνησις του Πασχαλίου και επομένως οιαδήποτε μεταβολή του Ιουλιανού ημερολογίου; 


διατί σήμερον τα τρία Πατριαρχεία της Ανατολικής Ορθοδοξίας, αι λοιπαί αυτοκέφαλοι Ορθόδοξαι Εκλησίαι και το Άγιον Όρος δεν εισήγαγον το Φραγκικοημερολόγιον; Μήπως, διατι το παλαιόν ημερολόγιον, αποτελεί τον θεμέλιον λίθον, εφ' ου ο Θεός ημών έχει στήσει ''όρια αιώνια'' της πίστεως και αληθούς λατρείας διά των αγίων ημών Πατέρων και τα οποία ουδείς, είτε Μητροπολίτης λέγεται, είτε Αρχιεπίσκοπος και Πατριάρχης, δικαιούται ασεβώς να μετακινήση; 


Δυστηχώς, ο εν λόγω Μητροπολίτης -εν τη κακοδοξία του- δεν λαμβάνει υπ' όψει, ούτε ιερούς κανόνας, ούτε ιεράς παραδόσεις΄ και διά τούτο δεν αντιλαμβάνεται, ότι διά την μεταβολήν του Εκκλησιαστικού ημερολογίου, τον πρώτον λόγον ώφειλε και ωφείλει να έχη μόνον κυρίως η Εκκλησία εν το συνόλω της και ουχί η πολιτεία΄ και, ότι οι πρώτιστοι και μέγιστοι ανάγκαι εις τον Χριστιανόν είναι θρησκευτικαί, αίτινες αναφέρονται εις την αιώνιον ζωήν και ψυχικήν σωτηρίαν ρυθμίζουσι πάσας τας ηθικάς και υλικάς ανάγκας. 


Ένεκα τούτου, ο Σεβασμιώτατος δεν διακρίνει ουδεμίαν διαφοράν, εάν θα εορτάσωμεν 10 ημέρες προ ή ύστερον΄ ενώ είναι γνωστόν και το ομολογούσιν οι ίδιοι οι νεωτερισταί Ιεράρχαι, ότι διά του Παπικού ημερολογίου, ου μόνον κατηγήρθη η νηστεία των Αγίων Αποστόλων και ανετράπη μία αρχαιοτάτη παράδοσις, δι' ην κατά τον όρον της Ξ' Αγίας Οικουμενικής Συνόδου ''ει τις πάσαν παράδοσιν εκκλησιαστικήν έγγραφον ή άγραφον αθετεί ανάθεμα'' (υπόκεινται εις το ανάθεμα όλης της Εκκλησίας) οι καινοτομήσαντες αντικανονικώς΄ αλλά και πλήρης ανωμαλία επηκολούθησεν εν τοις εκκλησιαστικοίς ημών πράγμασι και σύγχυσις, ως πας τις, και ατελεστίτην πείραν της Εκκλησιαστικής τάξεως και θρησκευτικής ζωής, δύναται να ομολογήση. 



- Την μεταβολήν απεφάσισεν η μειοψηφία επαναστατικώς. Είναι άκυρος εκκλησιαστικώς.


Τα πονηρά δε εν τη καρδία αυτού διαλογιζόμενος κατά της Εκκλησίας του Χριστού, την ευπείθειαν εις τας αποφάσεις της Εκκλησίας, ως αναγκαίαν προς σωτηρίαν, προβάλλει και προς παραπλάνησιν του ευσεβούς λαού ισχυρίζεται, ότι η μεταβολή του ημερολογίου είναι απόφασις της Εκκλησίας, εφ' όσον ταύτην απεφάσισεν η Ιεραρχία της Ελλάδος και το Οικουμενικόν Πατριαρχείον. Αλλά δεν αγνοεί ο Σεβ., ότι την Ορθόδοξον του Χριστού Εκκλησίαν αποτελούσι πάντα τα Πατριαρχεία αυτής, μετά των λοιπών αυτοκεφάλων Εκκλησιών, μεταξύ των οποίων η Ιεραρχία της Ελλάδος και η μικρά ενδημούσαεν Κων/πόλει Σύνοδος δεν είναι, ειμή ελαχίστη μειονοψηφία, μη δικαιουμένη να λύση τοσούτον σπουδαιότατον ζήτημα, οίον το ημερολόγιον, το οποίον αφορά πάσαν την Ορθοδοξίαν. 


Διά τούτω και άκυρος εκκλησιαστικώς είναι η απόφασις των καινοτομησάντων Ιεραρχών. ''Διότι τοπικώς, ως εν παραβύστω, τα εαυτών ελαλήθη και ουκ επάνω της Ορθοδοξίας όρους. Ουδέ εις πάσαν την γην αποστολικώς εξήλθε το φθόγγος αυτών εις τα πέρατα της οικουμένης τα ρήματα αυτών, ώσπερ των αγίων Οικουμενικών Συνόδων''. (Πρακτ. Ζ'. Οικ. Συν.). Πώς λοιπόν τολμά ο Σ. να ζητή υπακοήν εις μίαν απόφασιν, η οποία κηρύττει επανάστασιν εναντίον του πανσεβασμίου Εκκλησιαστικού καθεστώτος, όπερ οι θεοφόροι Πατέρες παρέδωσαν εις υμάς; 


Ημείς χρεωστούμεν να υπακούωμεν, ως και πας Χριστιανός, εις τας αποφάσεις και εντολάς των Αρχιερέων, όταν αύται είναι κατά Θεόν, όχι όμως και όταν εναντιώνωνται εις τας εντολάς του Θεού, όπως συμβαίνει τώρα, με την εναντίαν προς τους ιερούς κανόνας και παραδόσεις του Εκκλησιαστικού ημερολογίου, την οποίαν, ούτε ο ιερός κλήρος, ούτε ο ευσεβής λαός οφείλη να παραδεχθή (Μ. Βασιλ. καν. 203), διότι ανεχόμενος αυτήν πολεμεί την Εκκλησίαν και Εχθρός του Θεού γίνεται, αφού το σώμα αυτής, ''υπέρ ης ο Χριστός απέθανεν'' καταξεσκίζει, ως ο άγιος Ιωάν. ο Χρυσόστομος διδάσκει: ''Πας ο παραβαίνων και μη μένων εν τη διδαχή του Χριστού, Θεόν ουκ έχει''. 


Και ος αν δοκή φίλος αυτών είναι εχθρός του Θεού καθίσταται'' (τομ. καταλ. Δοσιθ. σελ. 450). Είναι δε όντως παραβάται και του όρκου τον οποίον έδωκαν εν τη χειροτονία των, οι νεωτερισταί Ιεράρχαι και της διδαχής του Κυρίου΄ διότι διά της καινοτομίας των, ου μόνον δεν ειργάσθησαν την ειρήνην της Εκκλησίας, αλλά και διήρησαν αυτήν και εσκανδάλισαν τας συνειδήσεις των πιστών εις μέγιστον βαθμόν, παρά την διδασκαλία του Κυρίου: ''Οράτε μηδένα των μικρών τούτων σκανδαλίσητε'' και ''ουαί δι' ου το σκάνδαλον έρχεται''.



- Τίνες οι σχίζοντες και πολεμούντες την Εκκλησίαν.


Ο Σεβασμιώτατος λοιπόν Μητροπολίτης Χίου και οι ομόφρονες αυτώ, απομακρυνθέντες από της ευθείας οδού των Πατέρων ημών και αυθαιρέτως εισαγαγόντες εν τη Εκκλησιαστική πράξη τον νεωτερισμόν του Παπικού Ημερολογίου, άνευ επισήμου και ομοφώνου αποφάσεως της Ορθοδόξου Εκκλησίας αποδεικνύονται ότι είναι οι αντάρται της Εκκλησίας και σχισματικοί (ως δύναται τις να ίδη εις τα άρθρα του διαπρεπούς κανονολόγου και Βουλευτού κ. Δ. Πετρακάκου ''Ελληνική'' 13, 14, 15 Δεκεμβρίου 1926) και όχι οι εμμένοντες πιστοί εις τας παραδόσεις των Αγίων Πατέρων και συνεχίζοντες ευλαβώς το υπ' αυτών Οικουμενικών Αγίων Συνόδων κεκυρωμένον Εκκλησιαστικόν ημερολόγιον. 


Εις τους μεταρρυθμιστάς δε τούτους Ιεράρχας, οι οποίοι ουδέν κοινόν προς την Ορθόδοξον θρησκείαν των Πατέρων ημών έχουν ''εικότης προφθέγγεται Χριστός ο Θεός ημών διά του Προφήτου: ''Οι ιερείς ηθέτησαν νόμον μου και εβεβήλωσαν τα άγιά μου''. Ανά μέσου αγίου και βεβήλου ουδιέστειλαν... ιερείς μεν λεγόμενοι, μη όντες δε, περί ων ο Θεός διά της προφητείας του βοά: ''Ποιμένες πολλοί διέφθειραν τον αμπελώνα, μου εμόλυναν την μερίδα μου'' (πρακτ. Ζ. αγ. οικ. Συνόδου). Και ο Απόστολος Παύλος διατάσσει ημάς τους τοιούτους Ποιμένας, τους σχίζοντας τον χιτώνα της Εκκλησίας ν' απομακρυνθώμεθα. Παρακαλώ δε υμάς αδελφοί σκοπείν τους τας διχοστασίας και τα σκάνδαλα παρά την διδαχήν, ην ημείς εμάθατε, ποούντας και εκκλίνετε υπ' αυτών, οι γαρ τοιούτοι τω Κυρίω ημών Ιησού Χριστώ ου δουλεύουσιν, αλλά τη εαυτών κοιλία και διά της χριστολογίας και ευλογίας εξαπατών τας καρδίας των ακάκων. (Ρωμ. 15, 17, 18). 



- Το καθήκον του ιερού κλήρου και ευσεβούς λαού.


Ώστε στήτε γενναίως εν τω καλώ αγώνι τον οποίον αγωνίζησθε υπέρ της ακεραιότητος της αγίας ημών Ορθοδόξου θρησκείας, την οποίαν θέλουσι να μολύνωσι με τας ασεβείς καινοτομίας οι νεωτερίζοντες Ποιμενάρχαι, οίτινες και το έθνος περιυβρίζουν και την Ορθοδοξίαν υποσκάπτουν, είτε εκουσίως, είτε ακουσίως. Μη πτοείσθε, οσιώτατοι Πατέρες και αδελφοί, προ των πυλών του Μητροπολίτου, όστις ή εσκοτισμένος είναι ή αστήρικτος εις την αλήθειαν του Χριστού και διά τούτο πολεμεί αυτήν. Εύχεσθε υπέρ του φωτισμού αυτού  και των άλλων, διά να εννοήσουν την πλάνην αυτών και επιστρέψουν εις την αλήθειαν. 


Χωρείτε δε προς τα εμπρός, ως αν ο Κύριος ίλεως γέννηται παντί τω λαώ και ημίν΄και δώση την ειρήνην τη Εκκλησία αυτού΄ ίνα κομίσητε τον της νίκης και δόξης αμαράντινον στέφανον παρά του αγωνοθέτου Θεού. Αλλά τόσον ο ευσεβής αυτόθι λαός, όσον και ο ιερός κλήρος δεν πρέπει ν' ακολουθώση τον Σεβασμιώτατον εις την ασεβή του Εκκλησιαστικού ημερολογίου μεταρρύθμισιν, εφ' όσον αύτη και άκυρος εκκλησιαστικώς είναι, ως ανωτέρω διετυπώθη και ανατρέπει την Εκκλησιαστικήν παράδοσιν, εάν θέλωσι να μη υπόκεινται εις τον αφορισμόν της ζ' αγίας Συνόδου. ''Τους ουν τολμώντας ετέρως φρονείν ή διδάσκειν... ή επινοείν σκολικώς και πανούργως προς το ανατρέψας εκ των ενθέσμων παραδόσεων της καθολικής εκκλησίας... επισκόπους μεν όντας ή κληρικούς καθαιρείσθαι, προτάσσομεν μονάζοντας δε ή λαικούς της κοινωνίας αφορίζεσθαι'' (όρος αυτής), ως και ο αξιότιμος Βουλευτής και πρώην Υπουργός κ. Δ. Βακοτόπουλος εν μακρώ άρθρω εδημοσίευσε (8 Ιανουαρίου 1928, ''Σκριπ''). 


Καθ' όσον υπεράνω παντός, και Μητροπολίτου και Πατριάρχου, ίστανται οι ιεροί κανόνες και ιεραί της Εκκλησίας παραδόσεις. Διά τούτο και το Άγιον Όρος ολόκληρον, σχεδόν δεν αποδέχεται την εντολήν του Οικουμενικού Πατριάρχου, από τον οποίο εξαρτάται να εισαγάγη το νέον ημερολόγιον'' αλλά συνεχίζει την παράδοσιν της εκκλησίας, ήτις την εσωτερικήν και εξωτερικήν ενότητα αυτής διασώζη, χάριν της οποίας ο Ι. Σύνδεσμος των Ζ Αγιορειτών Πατέρων, ως φρουρός αγρυπνεί και κατ' εντολήν του οποίου, αποστέλλομεν την παρούσαν, συγχαίροντες θερμώς τας Υμετέρας Οσιότητας διά την σθεναράν και εμπρέπουσαν εις Μοναχούς στάσιν Υμών, απέναντι των επιχειρούντων να βεβηλώσωσι τον θησαυρόν της προγονικής ημών ευσεβούς πίστεως και λατρείας.



- Η ομολογία των αληθώς μοναχών και πάντων των γνησίων τέκνων της Ορθοδόξου Εκκλησίας.


Τόσον δε ο άνθρωπος θιασώτης των νεωτερισμών εν τη Εκκλησία Σεβασμιώτατος Χίου κ. Ιερώνυμος, όσον και ο εισηγητής τούτων Μητροπολίτης Αθηνών κ. Χρυσόστομος, ο διώκτης ούτος της πατροπαραδότου Ελληνικής ευσεβείας, μεθ' όλων επαίνων, οίτινες συνευδοκούσιν εις το αλλότριον εθνικώς και εκκλησιαστικώς έργον τούτου της μεταρρυθμίσεως εν τη Ορθοδοξία και οι οποίοι, ως κάλλιστα ορίζονται υπό των οργίνων του Θείου Πνεύματος, 


''Ρήμασι μεν σχηματίζονται την ευσέβειαν, περί δε τον νουν κακουργούσι και τοις χείλεσι ταύτην τιμώσι, τη δε καρδία πόρρω απέχουσιν απ' αυτής, μη προσιέμενοι δέχεσθαι την εν παντί τω παρελθώντι χρόνω υπό τοσούτων αγίων κεκρατηκυίαν παράδοσιν'', διαβάλλουσιν μετά πάθους ημάς τους Μοναχούς, διότι ακολουθούντες τη αποστολική διδαχή ''Πειθαρχείν δη Θεώ μάλλον ή ανθρώποις'' (πράξ. ε' 29) δεν στέργομεν την αντορθόδοξον και αντικανονικήν των ανατροπήν του Εκκλησιαστικού ημερολογίου μετά του ευσεβούς λαού και αποτελούμεν δι' αυτούς την πέτρα του σκανδάλου, εφ' ης η δύναμις του Κυρίου θέλει θραύσα πάσας τας αυτών, προς κέντρα λακτιζόντων αποπείρας, ευχαίς και πρεσβείαις της Υπεραγίας ημών Θεοτόκου και πάντων των αγίων. Αμήν. 


Επούμενοι δε μεθ' υμών εν πνεύματι και παντός ορθοδόξου ποιμνίου εκβοώμεν προς τούτους τι της αγίας Ζ' Οικουμενικής Συνόδου: ''Πατέρες κηρύττουσι, τέκνα υπακοής εσμέν και εγκαυχώμεθα εν προσώπω Μητρός τη παραδόσει της καθολικής εκκλησίας... Ημείς τη αρχαία θεσμοθεσία της καθολικής εκκλησίας επακολουθούμεν. Ημείς παρά του ενός Πνεύματος λαβόντες χάριν ακαινοτομήτως και αμειώτως πάντα τα της Εκκλησίας εφυλάξαμεν... Ημείς τους προστιθέντας τι ή αφαιρούντας εκ της καθολικής εκκλησίας αναθεματίζομεν... Ημείς δε κατά πάντα των αυτών θεοφόρων πατέρων ημών τα δόγματα και πράγματα κρατούντες κηρύττομεν εν ενί στόματι και μια καρδία μηδέν προστιθέντες μηδέν αφαιρούντες των εξ' αυτών παραδοθέντων''.



Άρθρο του ''Ιερού Συνδέσμου'' των Αγιορειτών Πατέρων 
υπέρ της στήριξης του πατρίου Εκκλησιαστικού ημερολογίου, 
με αφορμή τα όσα υποστήριξε με εγκύκλιό του το 1928
ο Μητροπολίτης Χίου κ.  Ιερώνυμος Γοργίας (1860-1931)
Εισαγωγή στο διαδίκτυο, στο μονοτονικό σύστημα, επιμέλεια, παρουσίαση κειμένου 
ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ

Εκ της εφημερίδας των Αθηνών ''ΣΚΡΙΠ'', της Κυριακής 12 Φεβρουαρίου 1928, αριθ. φύλλου 8893, σελ. 4.




ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ