Σχόλιο στην ομιλία του Σεβ. Μητροπολίτου Γ.Ο.Χ. Θεσσαλονίκης κ. Γρηγορίου


Νικολάου Μάννη


Στην ιστοσελίδα της Μητροπόλεως Γ.Ο.Χ. Αττικής (και συγκεκριμένα εδώ:
διαβάζουμε μεταξύ άλλων και τα εξής: 

"Την διακονία του λόγου ανέλαβε ο Σεβασμιώτατος Θεσσαλονίκης κ. Γρηγόριος, ο οποίος αναφέρθηκε αρχικά στον μαρτυρικό θάνατο και στην αγιότητα και εν συνεχεία στη σημασία της εν αγάπη σχέσης με τους ανωτέρους και τους κατωτέρους.  Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι το μαρτύριο δεν αποτελεί προϊόν της ανθρώπινης βούλησης, αλλά δωρεά του Θεού. Αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι αφενός πολλοί Άγιοι θέλησαν να μαρτυρήσουν για τον Χριστό, αλλά δεν έτυχαν αυτής της μαρτυρικής τιμής, αφετέρου πολλοί έφθασαν ως το μαρτύριο επειδή πίστευαν ότι θα τα καταφέρουν, αλλά απέτυχαν. Η Αγία Κασσάνδρα, λοιπόν, οδηγήθηκε στο μαρτύριο διότι την αξίωσε ο Θεός. Πρώτα, όμως, είχε ετοιμασθεί δια της αγιότητος. Η αγιότητα αποτελεί το κλειδί για την βασιλεία των Ουρανών. Ο Άγιος βλέπει τον Θεό από αυτή την ζωή, και ως εκ τούτου θα Τον δει και στην άλλη. Ο Άγιος, επίσης, επειδή ακριβώς αισθάνεται την παρουσία του Θεού, έχει βεβαιότητα πίστεως. Είναι βέβαιος για κάτι αν είναι αρεστό ή δυσάρεστο στον Θεό. Η Αγία Κασσάνδρα όταν κλήθηκε να μαρτυρήσει, ήταν βέβαιη ότι χύνοντας το αίμα της θα οδηγηθεί στην σωτηρία. Σε άλλο σημείο της ομιλίας του ο Σεβασμιώτατος είπε ότι η κόλασή μας ή ο παράδεισός μας εξαρτάται από το κατά πόσο μπορούμε να σχετισθούμε σε σχέσεις αγάπης με τους ανωτέρους μας και τους κατωτέρους μας. Τους μεν ανωτέρους πνευματικά, πολιτισμικά, γνωσιακά οφείλουμε με αγάπη να τους συγχαίρουμε για την ανωτερότητά τους και να μιμούμαστε τα καλά τους έργα, τους δε κατωτέρους να τους περιβάλλουμε με αγάπη και να τους βοηθούμε να ανέβουν. Κλείνοντας, ο Σεβασμιώτατος ευχήθηκε η Αγία να πρεσβεύει και να δίνει χαρά σε όλους μας".

Πρώτα από όλα πρέπει να συγχαρούμε θερμώς τον Σεβασμιώτατο διότι ομολόγησε μία μεγάλη αλήθεια! Και αυτή είναι πως όσοι αξιώνονται του μαρτυρίου το οφείλουν στον Θεό, διότι το μαρτύριο όντως είναι μία δωρεά του Θεού και όχι προϊόν της ελεύθερης βούλησης. 
Φιμώνονται λοιπόν οι σημερινοί αγιομάχοι (κυρίως εκ του χώρου των νεοαποτειχισμένων) που πολεμούν την αγιότητα των υπέρ Πίστεως πρώτον, αλλά και Πατρίδος, μαρτυρησάντων Κυρίλλου Λουκάρεως και Χρυσοστόμου Σμύρνης, του δευτέρου μάλιστα υποφέροντος με την δύναμη του Θεού φρικτών μαρτυρίων.
Ως προς την σχέση όμως μεταξύ "ανωτέρων" και "κατωτέρων" ας μας επιτρέψει ο Σεβασμιώτατος να εκφράσουμε κάποιες απορίες, όχι κακοπροαίρετα.
Υπάρχουν "ανώτεροι" και "κατώτεροι" στην Εκκλησία; Και αν ναι, με ποια κριτήρια κάποιος θα τους διακρίνει και θα φερθεί αναλόγως χωρίς να πέσει στην υπερηφάνεια, την περιφρόνηση ή και τον φθόνο; Μήπως θα ήταν ορθότερο να φερόμαστε σε όλους το ίδιο; Δηλαδή σαν να είναι όλοι ανώτεροί μας, όπως μας διδάσκουν οι Πατέρες; Και αυτό για να μη μπούμε σε διαδικασία σύγκρισης με τους συνανθρώπους μας. Όλους αφενός μεν να τους αγαπούμε και να τους βοηθούμε, αφετέρου δε κάθε καλό που βλέπουμε σε αυτούς να το μιμούμαστε.
Πάντως ευχαριστούμε τον Σεβασμιώτατο για την σημαντική ομιλία του!   

ΓΝΩΡΙΖΑΝ ΟΙ ''ΠΡΩΤΟΙ'' ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΕΣ ΤΑ ΕΝΩΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΩΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ; (12)

 Υπενθυμίζουμε ότι ο σκοπός τούτης της έρευνας είναι προς απάντησιν όσων ψευδώς έγραφαν ότι  οι Παλ/τες δεν εγνώριζαν περί του Οικουμενισμού, και ότι δήθεν ασχολήθηκαν μόνον με την αλλαγή του ημερολογίου. Απαντήσαμε τότε λέγοντας ότι εφόσον κατά την εγκύκλιο του 1920 η αλλαγή του ημερολογίου εθεωρείτο ''ως πρώτον βήμα προς την πολυπόθητη ενότητα των εκκλησιών'', είναι απόλυτα λογικό οι παλ/τες να ασκήσουν την κριτική και πολεμική τους έναντι της αλλαγής αυτής, τονίζοντας ταυτοχρόνως και κατακρίνοντας οι ίδιοι κάθε κακόδοξη ένωση μετά των αιρετικών όπως φάνηκε από έντυπα της εποχής δημόσια και δικά τους.

Συνεχίζουμε και διαβάζουμε το 1924 για τα σχέδια των καινοτόμων από δημόσιο έντυπο της εποχής:

 



(Συνεχίζεται)



ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ









































π. ΠΑΙΣΙΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΟΠΗ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟΥ (5ο ΜΕΡΟΣ)

Εις το 4ο μέρος είχαμε αναφέρει ότι η Ι.Μ. Σταυρονικήτα έπειτα από την εκλογή του νέου τότε Οικ. Πατριάρχου Δημήτριου, επανέφερε το μνημόσυνο θεωρώντας πια ότι ''αίρονται αι αιτίαι'' της διακοπής. 

Επίσης αναφέραμε ότι αν υποθετικά είχε διακόψει και ο μοναχός - τότε - Παΐσιος, επίσης με την σειρά του θα ξεκίνησε να μνημονεύει.

Παραθέσαμε απόσπασμα από τον ενθρονιστήριο λόγο του Πατριάρχου Δημητρίου όπου και ομολογούσε ότι θα συνεχίσει το ''έργο'' του Αθηναγόρα. 

Ας δούμε όμως και άλλα αποσπάσματα - ντοκουμέντα:




ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΟΣ Ο ΕΝΘΡΟΝΙΣΤΗΡΙΟΣ ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ


Αν υποθετικά και πάλι πούμε ότι ίσως ''δεν γνώριζαν'', ασχέτως αν υπήρχαν έντυπα ενημερωτικά και εφημερίδες της εποχής, μήπως έπειτα που έμαθαν έκαναν κάτι; Μην βιαζόμαστε, δεν φτάσαμε ακόμα στα έτη του παρακάτω βίντεο.



(Συνεχίζεται)

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ