Υποθετικά και μόνο ας πούμε ότι ο Γέροντας είχε διακόψει μαζί με τους υπολοίπους την εκκλ. κοινωνίαν.
Το 1972 η Μ. Σταυρονικήτα επανέφερε το μνημόσυνο διότι: «πιστεύει ότι αίρονται οι αιτίες της παύσεως του μνημοσύνου» του προηγουμένου Πατριάρχη Αθηναγόρα. Όταν η Μονή επανέλαβε το μνημόσυνο, ο Δημήτριος ήταν ο νέος Οικουμενικός Πατριάρχης.


Θυμίζουμε· υποθετικά γράφουμε ότι είχε ''διακόψει'' και ο Γέροντας Παΐσιος. Τι είδατε παραπάνω λοιπόν ότι έγραφε η Μονή; Χαρά και ικανοποίηση δια την ανατέλλουσαν νέαν περίοδο κ.λπ. κ.λπ.. Η αλήθεια ποιά είναι; Ότι σε τίποτε δεν είχε διαφορά ο νέος Πατριάρχης με τον προηγούμενο, παρά μόνον εις το ότι ήτο φιλήσυχος και εκινείτο ολίγον πιο υπογείως, δηλαδή δεν είχε το θράσος του Αθηναγόρα!
 Ενώ άλλες Μονές συνέχισαν την διακοπή, η Μ. Σταυρονικήτα ήταν από τις πρώτες που γρήγορα το επανέφεραν. Είχαν δίκιο όμως; Όντως ήταν μια χαροποιός ανατέλλουσα νέα περίοδος με όλα τα σχετικά που έγραφαν; Ας το δούμε ερευνώντας μόνοι μας.

Διαβάζουμε απόσπασμα από τον ενθρονιστήριο λόγο του Δημητρίου:


Βλέπετε να διαφέρει σε τίποτα από τον προηγούμενο ή ακόμα και από τον επόμενο (Βαρθολομαίο); Αφήστε απ΄ έξω, προς το παρόν, το λεχθέν ''πρώτος εν ίσοις'' και δείτε τα υπόλοιπα. Εδικαιολογείτο και μόνο από αυτό το απόσπασμα η επαναφορά του μνημοσύνου από την Μονή Σταυρονικήτα; Διατί αίρονται αι αιτίαι; Αν λοιπόν υποθετικά πάντα και ο Γέροντας είχε διακόψει το μνημόσυνο (άσχετα ότι πουθενά δεν αποδεικνύεται αυτό), πως και ο ίδιος το επανέφερε; Ποιές οι δικαιολογίες; Μην βιάζεστε. Έπεται συνέχεια....


(Συνεχίζεται)

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ









4 comments:

  1. Τι έχετε να πείτε για την μαρτυρία του Λιβανέζου μαθητή του Ισαάκ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα. Είχα αναφέρει στο 1ο μέρος την μαρτυρία του. Είναι μία απλή μαρτυρία όπως ήδη έχω προαναφέρει. Μία έρευνα δεν στηρίζεται όμως σε μαρτυρίες αλλά σε αποδείξεις ώστε να υπάρχει ασφαλές και τελικό συμπέρασμα.

      Διαγραφή
    2. Υπάρχουν κιαυτές οι δύο:
      «Σέ αὐτούς πού πρωτοστάτησαν στήν τολμηρή καί ὁμολογιακή αὐτή ἐνέργεια ἐναντίον τοῦ Ἀθηναγόρα ἀνῆκε καί ὁ Ἃγ. Παΐσιος ὁ ὁποῖος μοναχός, τότε, στήν Ἱ. Μ. Σταυρονικήτα συνήργησε τά μέγιστα, μαζί μέ τόν Καθηγούμενο ἀρχιμ. Βασίλειο Γοντικάκη, ὥστε καί ἡ Μονή του νά διακόψει τό μνημόσυνο τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχη. Μάλιστα ὁ Ἅγ. Παΐσιος, ὁ ἡγούμενος π. Βασίλειος Γοντικάκης καί ὁ ἱερομ. Γρηγόριος στήν ἀπό 21.11.1968 κοινή ἐπιστολή τους, χαρακτήρισαν τά λεχθέντα καί πραχθέντα ὑπό τοῦ Ἀθηναγόρα ὡς «ἀκατανόητα καί δυστυχῶς βλάσφημα διά τήν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν» καί σημείωσαν: «ἡ ἂρνησι πρός τόν Πατριάρχη δέν εἶναι ἂρνησι πρός τήν ἀγάπην οὒτε πρός τήν ἑνότητα. Εἶναι “ὂχι” πρός τό ψεῦδος καί “ναί” πρός τήν Ἀλήθεια» («Ὀρθόδοξος Τύπος», τ. 98/1.3.1969, σ. 4 καί τ. 1680/9.3.2007, σ. 5)!

      «Ἡ διακοπή τοῦ Μνημοσύνου ἀποτελεῖ ἄρνησιν καί πράξιν ἀντιστάσεως, ἐν ὄψει διαγραφομένου κινδύνου», τόνιζε προφητικά ἡ Ἱ. Κοινότητα τοῦ Ἁγίου Ὂρους σέ ἔγγραφό της.
      Σέ αὐτούς πού πρωτοστάτησαν στήν τολμηρή καί ὁμολογιακή αὐτή ἐνέργεια ἐναντίον τοῦ Ἀθηναγόρα ἀνῆκε καί ὁ Ἃγ. Παΐσιος ὁ ὁποῖος μοναχός, τότε, στήν Ἱ. Μ. Σταυρονικήτα συνήργησε τά μέγιστα, μαζί μέ τόν Καθηγούμενο ἀρχιμ. Βασίλειο Γοντικάκη, ὥστε καί ἡ Μονή του νά διακόψει τό μνημόσυνο τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχη.
      Μάλιστα ὁ Ἅγ. Παΐσιος, ὁ ἡγούμενος π. Βασίλειος Γοντικάκης καί ὁ ἱερομ. Γρηγόριος στήν ἀπό 21.11.1968 κοινή ἐπιστολή τους, χαρακτήρισαν τά λεχθέντα καί πραχθέντα ὑπό τοῦ Ἀθηναγόρα ὡς «ἀκατανόητα καί δυστυχῶς βλάσφημα διά τήν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν» καί σημείωσαν: «ἡ ἂρνησι πρός τόν Πατριάρχη δέν εἶναι ἂρνησι πρός τήν ἀγάπην οὒτε πρός τήν ἑνότητα. Εἶναι “ὂχι” πρός τό ψεῦδος καί “ναί” πρός τήν Ἀλήθεια» («Ὀρθόδοξος Τύπος», τ. 98/1.3.1969, σ. 4 καί τ. 1680/9.3.2007, σ. 5)!

      Διαγραφή
    3. Το γνωρίζω επίσης έχω αναλύσει στο 1ο μέρος. Όλες οι μαρτυρίες περί διακοπής μνημοσύνου του Γέροντος προέρχονται από τις παραπάνω πηγές που ανέφερες και εσύ. Διάβασε το 1ο μέρος που έχω γράψει για τα σχετικά.

      Διαγραφή

 
Top