Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2019

«Έκαναν τους Αγίους της Εκκλησίας εμπόρευμα».



Την 20η Οκτωβρίου 2019, μετά την επίσημη υποδοχή στις Καρυές, ο πατρ. Βαρθολομαίος ανήγγειλε την αγιοκατάταξη τεσσάρων Αγιορειτών Οσίων. Του Δανιήλ Κατουνακιώτη, του Εφραίμ Κατουνακιώτη, του Ιερωνύμου Σιμωνοπετρίτη και του Ιωσήφ του Ησυχαστή.
Ύπνος βαθύς έπιασε ορισμένους αδελφούς, οι οποίοι έσπευσαν να χαρακτηρίσουν την ημέρα της αναγγελίας «μεγάλη» για την Ορθοδοξία, ωσάν να περίμενε ο Τριαδικός Θεός μια ανίερη δοσοληψία για να δοξάσει τους Αγίους Του. Τι άλλο θα δούνε τα μάτια μας, έργα βλάσφημα που διχάζουν και πολεμούν την Εκκλησία να επισφραγίζονται με αγιασμένες μορφές της Ορθοδοξίας.
Βέβηλοι ρασοφόροι μνηστήρες εισέβαλαν στον Οίκο του Τριαδικού Θεού και πραγματοποιούν μία άνευ προηγουμένου λεηλασία. Πωλητές και αγοραστές συναλλάσσονται με το ακριβότερο «νόμισμα» πάνω στη γη. Έκαναν τους Αγίους της Εκκλησίας εμπόρευμα. Εξαγοράζουν συνειδήσεις, δημιουργούν τουριστικούς προορισμούς, «αγιάζουν» έργα του διαβόλου.
ΚΡΥΨΕ τους Αγίους Σου από εμάς Θεέ μου. ΔΕΝ τους αξίζουμε. Είμαστε οι βρώμικοι ογδοήτες.



Φαίη






ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ολοκληρώθηκε η επίσκεψη του Οικουμενικού Πατριάρχη στο Άγιο Όρος



ΣΗΜΕΙΩΣΙΣ ''ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ'': ΟΙ ΥΠΟΓΡΑΜΜΙΣΕΙΣ ΔΙΚΕΣ ΜΑΣ

«Υπάρχετε εις την καρδία ημών και ημείς είμαστε πλησίον σας» είπε, εμφανώς συγκινημένος στους αντιπροσώπους των μονών του Αγίου Όρους, σε ηγουμένους και μοναχούς, στη σύναξη που έγινε στο Ιεροκοινοτικό Μέγαρο κατά την αναχώρηση του από τις Καρυές, ολοκληρώνοντας την τετραήμερη επίσκεψη του στο Άγιο Όρος, ο Οικουμενικός Πατριάρχης, Βαρθολομαίος.

«Αγιορείται πατέρες σας αγαπώμεν πολύ. Ο Πατριάρχης σας αγαπά απεριορίστως. Ζητεί να είστε δίπλα του εις τον αγώνα, τον οποίο δίδει, έν αληθεία και Ορθοδόξω μαρτυρία. Είμεθα οι δικοί σας, είσαστε οι δικοί μας. Έχετε την ευχή μας. Καλήν αντάμωσιν αδελφοί και τέκνα εν Κυρίω» είπε ο Πατριάρχης και συνέχισε:
«Χαιρετίζομαι, ως της επανασυναντήσεως ημών, έναν, έκαστον. Αναχωρούμε και αφήνουμε την πατριαρχική μας ευχή σκέπουσα και ευλογούσα υμάς. Αφήνομε την καρδία μας παλλόμενη πλησίον του αγώνος και των τιμίων ιδρώτων ενός εκάστου εξ υμών. Να είστε βέβαιοι ότι υπάρχετε εις τας προσευχάς και εις τας προς Κύριον εντεύξεις και ικεσίας του επισκόπου σας, ο οποίος είναι και ο ελέω Θεού Πατριάρχης του γένους».
Ο Οικουμενικός Πατριάρχης προέτρεψε τους μοναχούς να διδάσκονται από τους παλαιότερους πατέρες για να γίνονται καλύτεροι στον δρόμο που ακολουθούν, «φως και υπόδειγμα» για τους προσκυνητές του Αγίου Όρους.
«Μοναχός άνευ υπακοής και άνευ εξαγορεύσεως των λογισμών γίνεται εις τας περισσοτέρας, αν όχι σε όλας τας περιπτώσεις, παίγνιο του πειρασμού» είπε ο κ. Βαρθολομαίος και πρόσθεσε:
«Να στηρίζεστε εις τον Κύριον και την Εκκλησία. Είναι η αληθινή οδός. Να μελετάτε την ιστορία των παλαιών πατέρων. Να ηλεκτρίζεστε εκ των παραδειγμάτων των. Να εμπνέεστε από τας μορφάς των, να ενωτίζεστε τας διδαχάς των».
Ο Οικουμενικός Πατριάρχης ενθυμήθηκε, όταν είχε επισκεφθεί νέος την Αθωνική Πολιτεία, την προτροπή του σεβάσμιου πατέρα Πορφύριου τον Καυσοκαλυβίτη «να αγαπάτε και να προστατεύετε το Άγιο Όρος», την οποία συγκράτησε και έκανε πράξη από τον πρώτο χρόνο που ανέλαβε τα πατριαρχικά καθήκοντα του, ξεκινώντας το πρώτο ταξίδι του στο εξωτερικό από το Άγιο Όρος. Θυμήθηκε, επίσης, συγκινημένος, και εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του για το γεγονός ότι στην ενθρόνισή του είχε έρθει σύσσωμη η Ιερά Κοινότητα.
Εκ μέρους των αγιορειτών πατέρων, ο πρωτεπιστάτης Συμεών προσφώνησε τον Οικουμενικό Πατριάρχη, εκφράζοντας τη χαρά για την επίσκεψη και την παραμονή του κ. Βαρθολομαίου στο Άγιο Όρος και για την προαναγγελθείσα αγιοκατάταξη τεσσάρων κεκοιμημένων αγιορειτών πατέρων.
Συζητώντας με τους μοναχούς ο κ. Βαρθολομαίος υπογράμμισε ότι και στον αιώνα μας της ψηφιακής τεχνολογίας και της κοινωνικής δικτύωσης, είναι απαραίτητη η προσωπική επαφή και η συζήτηση, δια της φυσικής παρουσίας. Επίσης, τους εξομολογήθηκε ότι τα τελευταία τέσσερα χρόνια, που δεν είναι δυνατή η τέλεση της Θείας Λειτουργίας στην Παναγία Σουμελά, λόγω «αναστηλωτικών εργασιών», επισκέπτεται τακτικά και λειτουργεί στην εκκλησία του χωριού του στην Ίμβρο «για εξιλέωση».
Οι μοναχοί κατευόδωσαν τον Οικουμενικό Πατριάρχη, κατά το τυπικό και τον αποχαιρέτισαν στις Καρυές και στη συνέχεια στη Δάφνη, από όπου μετέβη ακτοπλοϊκώς με τη συνοδεία του, στην Ουρανούπολη.
Μοναχοί είχαν συγκεντρωθεί και στην προβλήτα της μονής Ξενοφώντος για να τον αποχαιρετίσουν, ψάλλοντας, για αυτό και το ταχύπλοο στο οποίο επέβαινε σταμάτησε για λίγο σε μικρή απόσταση από τον αρσανά της μονής για να τους χαιρετίσει. Και στην προβλήτα της Ουρανούπολης, όπου αποβιβάστηκε το απόγευμα, τον περίμενε κόσμος για να πάρει την ευχή του.
Ο Πατριάρχης ευχαρίστησε για την φιλοξενία τον πολιτικό υποδιοικητή του Αγίου Όρους, Αρίστο Κασμίρογλου, καθώς και τους εκπροσώπους του Λιμενικού και των Σωμάτων Ασφαλείας.











ΤΟ ΚΑΤΕΥΟΔΙΟΝ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ – ΑΦΗΝΕΙ ΠΙΣΩ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ – «Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΣΑΣ, ΣΑΣ ΑΓΑΠΑ ΠΟΛΥ»


Κατευόδιον του Παναγιωτάτου Οικουμενικού Πατριάρχου, κ.κ. Βαρθολομαίου, υπό του Πρωτεπιστάτου, την Ιερά Επιστασία και τους αντιπροσώπους των Ιερών αγιορείτικων Μονών έλαβε χώρα χώρα, κατά την 22α Οκτωβρίου 2019, στις Καρυές του Αγίου Όρους.

Ευχαριστήρια ομιλία απηύθυνε ο Πρωτεπιστατης Γερ. Συμεών Διονυσιάτης με την οποία ευχήθηκε «καλό κατευόδιο» στον Παναγιώτατο.

Αντιφώνησε ο Πατριάρχης.

«Είστε ο πεφιλημένος υιός, στηρίζεστε εις τον Κύριον, εις την Εκκλησία», ετόνισε ο Παναγιώτατος και έκλεισε τον λόγο του ευχόμενος ειρήνη και δίδοντας την πατριαρχική και πατρική ευλογία του.

«Αγιορείτες πατέρες, ο Πατριάρχης σας, σας αγαπά πολύ, καλή αντάμωση αδελφοί και τέκνα», κατέληξε, δακρύζοντας.

Ακολούθησε αναχώρηση του Παναγιωτάτου για Δάφνη, όπου ο Οικ. Πατριάρχης απέπλευσε μετά της τιμίας συνοδείας του εις Ουρανόπουλιν και μετέπειτα επιστροφή εις Κωνσταντινούπολιν. Τον Παναγιώτατο ξεπροβοδισε ο Πρωτεπιστατης Γερ. Συμεών με την Ιερά Επιστασία και τους αντιπροσώπους των Μονών.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ – ΦΩΤΟ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΧΑΔΟΣ – ΡΑΦΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ – ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ «ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ»

          

ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΕΥΣΤΡΑΤΙΑΔΗ: Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ (ΚΖ' ΜΕΡΟΣ)



Ο Γρηγόριος Ευστρατιάδης (1864-1950) υπήρξε νομικός, εκδότης και βουλευτής. 

Επί σειρά ετών υπήρξε εκδότης και διευθυντής της εφημερίδας ''ΣΚΡΙΠ'' της Αθήνας. 

Το ''ΣΚΡΙΠ'' αμέσως μετά την ημερολογιακή καινοτομία του 1924 τάχθηκε 

κατά του συνόλου των νεωτερισμών, που εισήγαγαν στο σώμα της Εκκλησίας 

ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Χρυσόστομος Παπαδόπουλος και ο Οικουμενικός Πατριάρχης Μελέτιος Μεταξάκης. 

Φιλοξενούσε 

στις σελίδες του το σύνολο σχεδόν των ανακοινώσεων της ''Ελληνικής Εκκλησιαστικής Κοινότητας των Γνησίων Ορθοδόξων Χριστιανών'', 

δημοσίευε

 -με εμπεριστατωμένα ρεπορτάζ- όλες τις ειδήσεις για τις διώξεις των χιλιάδων αποτειχισμένων ''Παλαιοημερολογιτών'' 

και παρουσίαζε άρθρα αντινεωτεριστικά και κατά της κίνησης για την ''Ένωση των Εκκλησιών'', 

όπως ονομαζόταν τότε η οικουμενική κίνηση. 

Το βιβλίο του ''Η Πραγματική Αλήθεια περί του Εκκλησιαστικού Ημερολογίου'' δημοσιεύθηκε 

υπό την μορφή 

συνεχιζόμενων άρθρων τον Μάρτιο του 1928 και αποτέλεσε

 μια εμπεριστατωμένη δημοσιογραφική και θεολογική εργασία για το ημερολογιακό σχίσμα. 

Το περισσότερο -ίσως- ενδιαφέρον 

στο βιβλίο αυτό παρουσιάζει το γεγονός, 

ότι επιχειρήθηκε η προσέγγιση των δρώμενων της ημερολογιακής καινοτομίας 

και

μέσα από το πληροφοριακό φάσμα της δημοσιογραφίας και εύλογα η επικαιρότητα ζωντανεύει ιδεατά 

στα ''πέτρινα'' αυτά χρόνια του Μεσοπολέμου, προσφέροντας στον αναγνώστη διαδραστικά τον επίκαιρο και ζωντανό παλμό των γεγονότων!



Γιώργος  Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος




ΚΖ' Μέρος


Ανεπτύχθη χθες, ότι ο κύριος λόγος των Οικουμενικών Συνόδων και των Τοπικών ήτο η επίτευξις ε κ κ λ η σ ι α σ τ ι κ ή ς  ε ν ό τ η τ ο ς .  Η δε παραβίασις των κανόνων των Οικουμενικών και Τοπικών Συνόδων διά τούτο κυρίως απαγορεύεται και διά τούτο ωρίσθησαν ποιναί καθαιρέσεων και αναθεματισμού διά την παρέμβασιν αυτών, ίνα μη διασπάται η εκκλησιαστική ενότης. Αναφέραμεν δε εις το χθεσινόν άρθρον: 


Α') Τον Ε' Κανόνα των Αγίων Αποστόλων διά την επιτέλεσιν της εορτής του Πάσχα και 


Β') Επιστολάς του Αποστόλου Παύλου συνιστώντος την ε ν ό τ η τ α  και την αποφυγήν σχισμάτων. Εκτός τούτων έχομεν: 


Γ') Τους Κανόνας και εν γένει τας διατάξεις της εν Νικαία συνελθούσης Α' Οικουμενικής Συνόδου. Είναι γνωστόν, ότι η Α' εν Νικαία Οικουμενική Σύνοδος συνήλθε κατά το έτος 325 επί Κωνσταντίνου του Μεγάλου, όστις και συνήγαγεν εν Νικαία της Βιθυνίας 318 πατέρας, λαβών και ο ίδιος μέρος εις την Σύνοδον ταύτην μετά του Μεγάλου Αθανασίου, του Νικολάου και Σπυρίδωνος (των έπειτα αγίων) και άλλων. 


Είναι γνωστόν επίσης, ότι απησχολήθη η Σύνοδος αύτη κυρίως διά την αίρεσιν του Αρείου και εδογμάτισε τα του Συμβόλου της Πίστεως. Η Σύνοδος αύτη επίσης ώρισε και τον χρόνον, καθ' ον ώφειλε να τελήται η εορτή του Πάσχα και διά την οποία εκρίθη αναγκαία  κ α θ ο λ ι κ ή  σ υ ν ε ν ό η σ ι ς, διότι ο προηγουμένως ορισθείς διά το Πάσχα Κανών των Αγίων Αποστόλων, λόγω της δυσχερούς συνεννοήσεως, δεν ήτο αρκετός να συνενώση πάντας τους χριστιανούς διά την επιτέλεσιν της εορτής. 


Ίνα λοιπόν ''Ο ι  α ν ά  π ά σ α ν  τ η ν  Ο ι κ ο υ μ έ ν η ν  χ ρ ι σ τ ι α ν ο ί  τ ο ν  α υ τ ώ  ε ο ρ τ ά ζ ω σ ι  χ ρ ό ν ο ν'' παρέστη ανάγκη να λύση και τα της εορτής του Πάσχα Οικουμενική Σύνοδος. Μολονότι δεν είναι καιρός γνωστοί, οι περί της εορτής του Πάσχα Όροι και Κανόνες της Α' εν Νικαία Οικουμενικής Συνόδου, καταφαίνεται όμως εκ των αποφάσεων των μετέπειτα Οικουμενικών και Τοπικών Συνόδων, αίτινες αναφέρονται εις τας περί της εορτής του Πάσχα διατάξεις της Α' Οικουμενικής Συνόδου. 


Έχομεν όμως τας αποφάσεις της πρώτης ταύτης Οικουμενικής Συνόδου διατυπωμένας εις την σ υ ν ο δ ι κ ή ν  ε π ι σ τ ο λ ή ν  των συμμετασχόντων εις την Σύνοδον Αγίων Πατέρων προς τους αδελφούς αυτών, των μη φθάσαντες να λάβωσι μέρος εις την εν Νικαία Σύνοδον. Η συνοδική αυτή επιστολή έχει ως εξής: 


''Τη αγία και μεγάλη, χάριτι Θεού Αλεξανδρέων Εκκλησία και τοις κατά την Αίγυπτον και Λιβύην και Πεντάπολιν αγαπητοίς αδελφοίς, οι εν Νικαία συναχθέντες και την μεγάλην και Αγίαν Σύνοδον συγκροτήσαντες Επίσκοποι εν Κυρίω χαίρειν. Επειδή της του Θ. χάριτος και του Θεοφιλεστάτου Βασιλέως Κωνσταντίνου συναγαγόντας ημάς εκ διαφόρων επαρχιών και πόλεων η μεγάλη και Αγία Σύνοδος εν Νικαία συνεκροτήθη, εξ απάσης της Ιεράς Συνόδου αναγκαίον εφάνη και προς ημάς αποσταλήναι γράμματα, ιν' ουδέν τι έχοιτε τινα μεν εκινήθη και εξητάσθη τινα δε έδοξε και εκρατύνθη...'' 


Αφού δε αναφέρεται ενταύθα η καταδίκη της ασεβείας του Αρείου, εν τέλει η Συνοδική απόφασις λέγει τα εξής: ''Ευαγγελιζόμεθα δε υμάς και περί της  σ υ μ φ ω ν ί α ς   του αγιωτάτου ημών Πάσχα, ότι τρεις υμετέρες προσευχές κατωρθώθη και τούτο το μέρος, ώστε πάντας τους Εώας αδελφούς, τους το πρότερον μη ποιούντας σύμφωνα Ρωμαίοις και υμίν και πάσι τοις εξ αρχής φυλάττουσι το Πάσχα, εκ του δεύρο μεθ' υμών άγειν. Χαίροις ουν επί τοις κατωρθώμασι και επί τη κοινή ειρήνη και συμφωνία... (Migne 82.930). 


Εκ της επιστολής ταύτης καταφαίνεται, ποσον εμερίμνουν οι Πατέρες της Εκκλησίας διά την  ε ν ό τ η τ α  πασών των Εκκλησιών και ποιους αγώνας κατέβαλον διά την επιτυχίαν αυτήν. Ονομάζουν δε  κ α τ ό ρ θ ω μ α  το, ότι επέτυχον να εωρτάζεται  κ ο ι ν ώ ς  υ π ό  π ά ν τ ω ν  μία τόσον μεγάλην εορτήν, ως η του Πάσχα, και χαίρουν διότι επέτυχον κοινήν ειρήνην και συμφωνίαν εις όλας τας Εκκλησίας. Την Συνοδικήν ταύτην επιστολήν υπέγραψαν οι λαβόντες μέρος Πατέρες εις την εν Νικαία Σύνοδον. 


Εκτός όμως της Συνοδικής ταύτης επιστολής, έχομεν επιστολήν αυτού του Βασιλέως Κωνσταντίνου του Μεγάλου ''προς τους απολειφθέντας επισκόπους περί των εν τη Συνόδω τυπωθέντων''. Η επιστολή αύτη έχει ως εξής: ''Πείραν λαβών εκ της των κοινών ευπραξίας, ώστε της θείας δυνάμεως πέφυκε χάρις, τούτον προ πάντων έκρινα είναι μοι προσήκειν σκοπόν, όπως παρά τοις μακαριωτάτοις της καθόλου εκκλησίας πλήθεσι π ί σ τ ι ς  μ ί α  κ α ι  ε ι λ ι κ ρ ι ν ή ς  α γ ά π η  ο μ ο γ ν ώ μ ω ν  τ ε  π ε ρ ί  τ ο ν  π α γ κ ρ α τ ή  Θ ε ό ν  ε υ σ έ β ε ι α  τ η ρ ε ί τ α ι. 


Αλλ', επειδή τούτο ετέρως ουχ οίον τε ακλινή και βεβαίαν τάξιν λαβείν, ει μη εις ταυτόν πάντων ομού, ήγουν των πλειόνων επισκόπων συνελθόντων εκάστοτε των προσηκόντων τη αγιωτάτη θρησκεία διάκρισις γένοιτο. Τούτου ένεκα πλείστων όσων συναθροισθέντων και αυτός δεκαθάπερ εις εξ αυτών ετύγχανον συμπαρών. Ου γαρ ας νησαίμην, αν εφ' ω μάλιστα χαίρω συνθεράπων υμέτερος πεφυκέναι άχρι τοσούτου άπαντα της προσηκούσης τεχύκηκεν εξετάσεως, άχρις ου η τω πάντων Εφόρω Θεώ αρέσκουσα γνώμη προς την της ενότητος συμφωνίαν εις φως προήχθη, ως μηδέν έτι προς διχόνοιαν ή πίστεως αμφισβήτησιν υπολείπεσθαι. 


Ένθα και περί της Αγιωτάτης του Πάσχα ημέρας γενομένης ζητήσεως, έδοξε κοινή γνώμη καλώς έχειν, επί μιας ημέρας πάντας τους απανταχού επιτελείν. Τί γαρ ημίν κάλλιον, τι δε σεμνότερον υπάρξαι δυνήσεται, του την εορτήν ταύτην, παρ' ης την της αθανασίας ειλήρα μεν ελπίδα, μία τάξει και φανερώ λόγω παρά φύσιν αδιαπτώτως φυλάττεσθαι; Προς τούτοις, κακείνο πάρεστι συνοράν, ως εν τηλικούτω πράγματι και τοιαύτης θρησκείας εορτή, διαφωνίαν υπάρχειν εστίν αθέμιτον. 


Μίαν γαρ ημίν την της ημετέρας ελευθερίας ημέραν, τουτέστιν την του Αγιωτάτου πάθους, ο ημέτερος παρέδωκε Σωτήρ΄ μίαν είναι την καθολικήν Αυτού Εκκλησίαν βεβούληται, ης ει και τα μάλιστα εις πολλούς τε και διαφόρους τόπους τα μέλη διήρηται, αλλ' όμως ενί πνεύματι, τουτέστι τω θείω θελήματι θάλπεται. Λογισάσθω δε η της Υμετέρας Οσιότητας αγχίνοια, όπως έστι δυνατόν τε και απρεπές κατά τας αυτάς ημέρας, ετέρους μεν νηστείας σχολάζειν, ετέρους δε συμπόσια συντελείν΄ 


και μετά της του Πάσχα ημέρας, άλλους μεν εν εορταίς και ανέσεσιν εξετάζεσθαι, άλλαις δε ταις ωρισμέναις εκδεδόσθαι νηστείαις. Διά τούτο γουν, της προσηκούσης επανορθώσεως τυχείν και προς μίαν διατύπωσιν άγεσθαι τούτο η θεία Πρόνοια βούλεται, ως έγω γε άπαντας ηγούμαι συνοράν... Τούτων ούτω στοιχούντων ασμένως δέχεσθε την ουράνιον χάριν και θείαν ως αληθή εντολήν. Παν γαρ ό,τι αν εν τοις αγίοις των επισκόπων συνεδρίοις, πράττηται, τούτο προς την θείαν βούλησιν έχει την αναφοράν. 


Διό πάσι της αγαπητοίς ημών αδελφοίς εμφανίσαντες τα προγεγραμμένα, ήδη και τον προειρημένον λόγον και την παρατήρησιν της αγιωτάτης ημέρας υποδέχεσθαι τε και διατάττειν οφείλετε΄ ίνα επειδάν προς την πάλαιμοι ποθουμένην της υμετέρας διαθέσεως όψιν αφίκωμαι εν μια και τη αυτή ημέρα την αγίαν μεθ' υμών εορτήν επιτελέσαι δυνηθώ, και πάντων έκεκεν μεθ' υμών ευδοκήσω, συνορών την διαβολικήν ωμότητα από της της θείας δυνάμεως διά των ημετέρων πράξεων ανηρημένην, ακμαζούσης πανταχού της ημετέρας πίστεως και ειρήνης και ομόνοιας. Ο Θεός υμάς διαφυλάξοιεν, αγαπητοί αδελφοί''. 


Είναι τόσον εύγλωττον και τόσον σαφές το γράμμα τούτο του Μεγάλου Κωνσταντίνου Βασιλέως του και συμμετασχόντος εις την Α' Οικουμενικήν Σύνοδον, περί του σκοπού ον επεδίωκε διά του καθορισμού της ημέρας του Πάσχα, ώστε δεν υπάρχει ανάγκη να αναζητήσωμεν αλλαχού τον σκοπόν τούτον. Θα αναπτύξωμεν όμως εις το επόμενον άρθρον ειδικώτερον την επιστολήν ταύτην του Μεγάλου Κωνσταντίνου, ην ενισχύουν και άλλων μεγάλων Επισκόπων γνώμαι, ας επίσης θα ίδωμεν εις το επόμενον.


Συνεχίζεται 


Εκ του βιβλίου του Γρηγορίου Ευστρατιάδη 
''Η Πραγματική Αλήθεια περί του Εκκλησιαστικού Ημερολογίου'',
που δημοσιεύθηκε σε συνέχειες στην εφημερίδα των Αθηνών ''ΣΚΡΙΠ'', 
την Κυριακή 1 Απριλίου 1928
έτος 32ον, αρ. φύλλου 8.946, σελ. 1η. 
Μεταφορά στο διαδίκτυο στο μονοτονικό σύστημα, επιμέλεια, παρουσίαση κειμένου ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ
Διατηρήθηκε η Γραμματική τάξη της εποχής με την επέμβαση μόνο σε κάποια αναγκαία σημεία στίξης.

Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΕΤΑΙ ΥΠΕΡ…ΤΩΝ ΕΓΚΛΗΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΤΟΥΡΚΙΚΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ (βιντεο)


Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης
Μεγάλη διαφήμιση έχει γίνει στα τουρκικά ΜΜΕ μια μεγάλη συνάθροιση και «προσευχή» όλων των δογμάτων μεταξύ των οποίων και το ελληνορθόδοξο δόγμα, στη πόλη Μαρντίν, υπέρ της τουρκικής στρατιωτικής επιχείρησης στην Συρία η οποία όμως βάφεται με το αίμα χιλιάδων αθώων αμάχων.
Συγκεκριμένα όπως αναφέρεται, στο ιστορικό μοναστήρι των Ασσυρίων, Deyrülzaferan, στην πόλη Μαρντίν, συγκεντρωθήκαν οι εκπρόσωποι της Ελληνορθόδοξης εκκλησίας, του Αρμενικού δόγματος, του Ασσυριακού δόγματος, των Παπικών και της ιουδαϊκής θρησκείας, όπου με μια φανταχτερή τελετή προσευχήθηκαν ομαδικά για την επιτυχία της στρατιωτικής επιχείρησης των Τούρκων στην Συρία, μια επιχείρηση που ήδη έχει καταγγελθεί από την Διεθνή Αμνηστία για κατάφορα εγκλήματα σε βάρος του άμαχου πληθυσμού.
Μάλιστα!

ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
www.niksoxeiladakis.gr




ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΚΟ ΕΓΚΛΗΜΑ!




ΠΑΤΗΣΤΕ ΔΙΠΛΟ ΚΛΙΚ ΓΙΑ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ



«Ο Επιφάνιος είναι χειροτονημένος από τον Φιλάρετο, ο οποίος Φιλάρετος είναι καθηρημένος! Και τι κάνει ο οικουμενικός; Λέει εγώ τους αποκαθιστώ! Δεν μας είπε πως τους απεκατέστησε, αν τους έδωσε χειροτονία η δεν ξέρω τι έγινε! Αυτοί εμείς ξέρουμε ότι είναι χειροτονημένοι από καθηρημένους, και ο Επιφάνιος είναι χειροτονημένος από καθηρημένο, άρα και αυτός είναι αχειροτόνητος ουσιαστικά! Και αυτόν τον αχειροτόνητο χθες τον μνημόνευσε! Γι' αυτό μίλησα για εκκλησιολογικό έγκλημα. Απαγορεύεται ένα σχισματικό, έναν καθηρημένο, ένα αχειροτόνητο να τον μνημονεύσεις ως χειροτονημένο και ως επίσκοπο, και μάλιστα αρχηγό εκκλησίας αυτοκέφαλης! Επίσημα! Κρατώντας τα Άγια τον μνημόνευσε χθες! Και ο διάκονος του και ο ίδιος. Και δυστυχώς παρίσταντο και έλληνες αρχιερείς και ο αρχιεπίσκοπος. Οι οποίοι από όσο γνωρίζω δεν συμφωνούν, παρ' όλα αυτά όμως δεν αντέδρασαν, έπρεπε να αντιδράσουν. Θα μου πείτε, τι μπορούσαν να κάνουν...θα μπορούσαν να βγάλουν τα ωμοφόρια τους και να φύγουν όπως έκανε σε μια άλλη περίπτωση ο Άγιος Σπυρίδωνας σε ένδειξη διαμαρτυρίας. Γιατί όταν συλλειτουργείς με αυτούς, σημαίνει ότι έχεις το ίδιο πνεύμα με αυτούς. Ότι αποδέχεσαι δηλαδή αυτά που γίνονται, και αυτό είναι προδοσία τις πίστεως.

 Ευτυχώς που κάποιοι επίσκοποι μας δεν το δέχονται. Είναι καλό αυτό. Μπορεί ο Θεός να μας λυπηθεί για χάρη αυτών των λίγων που αντιδρούν.

 Δυστυχώς και στο Άγιον Όρος φοβάμαι ότι θα γίνει σχίσμα. Είναι σοβαρό το θέμα. Θα χωριστούμε. Γιατί δυστυχώς δεν βάζουν όλοι πάνω από όλα τον Χριστό και τους ιερούς κανόνες, αλλά βάζουν άλλα πράγματα, όπως να αρέσουν στον οικουμενικό κλπ. Μετά όμως έχουμε έκπτωση από την πίστη, την αλήθεια, και φυσικά μετά αναγκαστικά χωριζόμαστε. Γιατί ο Χριστός δεν μπορεί να είναι και ΝΑΙ και ΌΧΙ. Και με τον διάβολο και χωρίς τον διάβολο.
 Τώρα ξεκαθαρίζει η ήρα από το σιτάρι. Ποιοι αρχιερείς έχουν φόβο Θεού και σέβονται τους ιερούς κανόνες, και ποιοι έχουν ανθρωπαρέσκεια και κοιτάζουν να αρέσουν στον οικουμενικό η δεν ξέρω που αλλού».

~Απόσπασμα από την ομιλία "Ὅποιος ἔχει γεννηθεῖ ἀπό τόν Θεό δέν ἁμαρτάνει (Α΄ Ἰωάν. 5), 20-10-2019" ~Αρχιμ. Σάββας Αγιορείτης

Το Εκκλησιαστικό Νομικό Πρόσωπο



Το θέμα του Εκκλησιαστικού Θρησκευτικού Νομικού προσώπου είναι θέμα καθαρά διοικητικό και νομικό θέμα. Δεν άπτεται ζητημάτων Πίστεως. Το κράτος ρυθμίζει τις προϋποθέσεις με τις οποίες οργανώνονται οι διάφορες θρησκευτικές οργανώσεις. Στους Ορθοδόξους Παλαιοημερολογίτες δεν δίνει το δικαίωμα να αποκτήσουν νομική προσωπικότητα δημοσίου δικαίου. Παρέχει όμως την δυνατότητα οργάνωσης ως νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου των διαφόρων Ιερών Μονών και Ναών ή της Εκκλησιαστικής Διοίκησης. Μέχρι τώρα οργανώνονταν με τις μορφές του σωματείου οι Ενορίες και με την μορφή της Εταιρείας του Αστικού Κώδικα οι Ιερές Μονές. Τώρα το κράτος παρέχει την δυνατότητα σε σοβαρά οργανωμένες θρησκευτικές οργανώσεις να περιβληθούν τον τύπο του Εκκλησιαστικού Νομικού προσώπου. Ουδέποτε η Εκκλησία ΓΟΧ Ελλάδος υπήχθη σε Τμήμα Ετεροδόξων του Υπουργείου Παιδείας. Το Τμήμα αυτό δεν υπάρχει. Έχει μετονομαστεί σε Τμήμα Θρησκευτικής Διοίκησης. Σε αυτό το Τμήμα υπάγονται όλες οι θρησκευτικές Οργανώσεις και οι νυν υπάρχουσες, τα Μοναστήρια όλα και οι Ιεροί Ναοί, είτε ως νομικά πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου με την μορφή της Εταιρείας του Αστικοού Κώδικα, είτε με την μορφή του Σωματείου. Ο Νόμος δεν κάνει διάκριση. Ο Νέος Νόμος για τα Εκκλησιαστικά Νομικά Πρόσωπα είναι σχεσόν ο ίδιος με τον αντίστοιχο Νόμο και τις διατάξεις περί Σωματείων του Αστικού Κώδικα, μόνον που απαιτεί τουλάχιστον 300 μέλη για την ίδρυσή του και τουλάχιστον τρεις θρησκευτικές Κοινότητες με 300 μέλη. Όπως ελέγχεται και διαλύεται και ένα σωματείο, το ίδιο συμβαίνει και όταν συγκροτηθεί ένα Εκκλησιαστικό Νομικό Πρόσωπο, αλλά με περισσότερες συνταγματικές εγγυήσεις, λόγω του αυξημένου κύρους του. Χρειάζεται δικαστική απόφαση πλήρως αιτιολογημένη και μόνο γιά λόγους που αφορούν τήν προσβολή του Δημοσίου Συμφέροντος και για δράση που είναι αντίθετη στο καταστατικό του και στο Νόμο. Όταν λυθεί, δεν σημαίνει, ότι καταλύεται ο Θεοϋπόστατος Οργανισμός της Εκλησίας. Η Εκκλησία θεολογικά και πνευματικά εξακολουθεί και υπάρχει, αφού ορίζεται και εν δυσίν και τρισιν Ορθοδόξοις. Αλυτό το οποίο παύει να υπάρχει είναι η νομική μορφή. Μπορεί η Εκκλησία να αναζητήσει άλλη νομική κάλυψη και μορφή και να εξακολουθήσει να υφίσταται και ως Νομικό Πρόσωπο, διότι, βεβαίως, ουδέποτε κατελύθη ως Θεοϋπόστατος Οργανισμός. Η νομική μορφή που περιβάλλεται αποσκοπεί αποκλειστικά και μόνον στις σχέσεις της Εκκλησίας με την Διοίκηση και στο μέτρο που ο ιερεύς και ο αρχιερεύς κάνουν πράξεις με αστικές συνέπειες, όπως γάμους και βαπτίσεις και μόνον αναφορικά με την δήλωσή τους στα οιεία Ληξιαρχεία και σε διάφορες άλλες διοικητικές Υποθέσεις που τυχόν θα ανακύψουν, γιατί το Κράτος δεν συνδιαλέγεται με Θεοϋπόστατους Οργανισμούς, αλλά με οργανισμούς που έχουν την νομική μορφή με την οπόια το ίδιο επιλέγει, για να κάνουν χρήση της οι κοινωνοί του Δικαίου. 

π. Νικόλαος Δημαράς Δρ.Ν.  





ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ



ΣΤΟΥΣ ΝΕΟ «ΕΣΦΙΓΜΕΝΙΤΕΣ» Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ


Αγιορείτικες Μνήμες

Στο Αντιπροσωπείο της Μονής Εσφιγμένου όπου μένει προσωρινά η αδελφότητα της Μονής, βρέθηκε ο Παναγιώτατος Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος στο πλαίσιο της επίσκεψής του στο Άγιον Ορος. Πρόκειται για μια επίσκεψη συμβολικού χαρακτήρα η οποία υποστηρίζει και ενδυναμώνει την αδελφότητα στον αγώνα της. Τον υποδέχτηκε ο Καθηγούμενος Αρχιμ. Βαρθολομαίος με όλη την αδελφότητα. Προσκύνησε στο ναό της Κοιμήσεως της Θεοτόκου και ακολούθησε η προσφώνηση από τον Γέροντα Βαρθολομαίο.

Ο κ. Βαρθολομαίος συνομίλησε με τους μοναχούς, ενώ για το ζήτημα των ζηλωτών, τάχθηκε υπέρ της εφαρμογής της νομιμότητας και ανέφερε ότι ενημέρωσε σχετικά τον νέο υφυπουργό Εξωτερικών, καθώς και τον νέο πολιτικό διοικητή του Αγίου Όρους.



Σεισμός 3,5 ρίχτερ στο Άγιον Όρος


Ασθενής σεισμική δόνηση μεγέθους 3,5 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ (σύμφωνα με την αυτόματη λύση του Ευρωπαϊκού - Μεσογειακού EMSC), σημειώθηκε το πρωί της Τρίτης (22/10), στις 07:12, σε υποθαλάσσια περιοχή, κοντά στις ακτές του Αγίου Όρους.
Το ακριβές επίκεντρο της δόνησης εντοπίζεται στα 8 χλμ. νοτιοανατολικά από την Ουρανούπολη.
H αυτόματη λύση του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου του Αστεροσκοπείου Αθηνών δίνει το σεισμό στα 3,2 Ρίχτερ, με εστιακό βάθος τα 10 χλμ., και επίκεντρο 39 χλμ. βορειοδυτικά του Άθου.

sismos agio oros