Δευτέρα 31 Αυγούστου 2020
Μυκήνες: Έκτακτη σύσκεψη- Επί τόπου η Λ. Μενδώνη
Υπό έλεγχο έχει τεθεί η πυρκαγιά που ξέσπασε το μεσημέρι της Κυριακής και γρήγορα επεκτάθηκε εντός του αρχαιολογικού χώρου των Μυκηνών
Η υπουργός Πολιτισμού & Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη μετέβη νωρίς το πρωί στον Αρχαιολογικό χώρο για να πραγματοποιήσει αυτοψία και να συμμετάσχει σε σύσκεψη παρουσία όλων των αρμοδίων φορέων στις Μυκήνες. Ο αρχαιολογικός χώρος θα παραμείνει προσωρινά κλειστός μέχρι να διαπιστωθεί το μέγεθος της ζημιάς και να εξακριβωθεί ο χρόνος που θα απαιτηθεί για την αποκατάστασή του.
«Η ζημιά ήταν η λιγότερη δυνατή και πρέπει να δοθούν συγχαρητήρια στους υπεύθυνους. Δεν υπήρχαν καθόλου ξερά χόρτα και αυτό ήταν και το σωτήριο για τα μνημεία. Επίσης ήταν σημαντική η αντίδραση της Πυροσβεστικής, της Πολιτικής Προστασίας και των υπευθύνων του αρχαιολογικού χώρου».
Τα παραπάνω τόνισε η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη που έκανε σήμερα αυτοψία στις Μυκήνες μετά την χθεσινή πυρκαγιά.
Στην σύσκεψη μετέχουν επίσης ο Γ. Γ. του Υπουργείου Πολιτισμού Γιώργος Διδασκάλου, η Διευθύντρια της Εφορείας Αρχαιοτήτων Αργολίδας Άλκηστις Παπαδημητρίου, ο Βουλευτής Αργολίδας Γιάννης Ανδριανός, ο Αντιπεριφερειάρχης Αργολίδας Ιωάννης Μαλτέζος, ο Διοικητής Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Αργολίδας και στελέχη της ΕΦΑ Αργολίδας για την εκτίμηση των ζημιών από την χθεσινή πυρκαγιά στον αρχαιολογικό χώρο των Μυκηνών
Οι πρώτες εικόνες από το σημείο της πυρκαγιάς είναι θλιβερές
Το υπουργείο εξέδωσε χθες ανακοίνωση τονίζοντας ότι από την πυρκαγιά δεν επλήγησαν το Αρχαιολογικό Μουσείο Μυκηνών, η κεντρική είσοδος στον αρχαιολογικό χώρο (εκδοτήρια), η κεντρική είσοδος στην Ακρόπολη των Μυκηνών (Πύλη Λεόντων), ο Ταφικός Κύκλος Α, τα μνημεία στην βόρεια κλιτύ της Ακρόπολης, καθώς και τα κυκλώπεια τείχη.
Ωστόσο οι περιοχές που επλήγησαν εντός του αρχαιολογικού χώρου είναι: Η Ανατολική Πτέρυγα του Ανακτόρου, οι Βόρειες Αποθήκες, η περιοχή του αρχαϊκού ναού στην κορυφή του λόφου, η άνω δυτική κλιτύς της Ακρόπολης, η ΝΔ Συνοικία και η περιοχή του Θρησκευτικού Κέντρου των Μυκηνών. Όταν ολοκληρωθεί η επιχείρηση της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και κατασβηστεί το μέτωπο που βρίσκεται σε εξέλιξη στην περιοχή των όμορων λόφων Προφήτη Ηλία και Σάρας και πάντα σύμφωνα με τις οδηγίες της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, κλιμάκιο της Εφορείας Αρχαιοτήτων θα προβεί σε ακριβή εκτίμηση των συνεπειών της σημερινής πυρκαγιάς» τονίζει η ανακοίνωση.
Η διαβολική ευλάβεια εμποδίζει την προσευχή
«Ας ακούσουμε όσοι αδιαφορούμε για την προσευχή, πόση είναι η δύναμη των παρακλήσεων. Δεν επέδειξε αυτός νηστεία, ούτε ακτημοσύνη, ούτε τίποτε άλλο από τα παρόμοια, αλλά, παρ’ όλο που ήταν στερημένος και γυμνός από κάθε αρετή, επειδή παρεκάλεσε τον κύριο του μόνο, κατόρθωσε να τον παρακινήσει σε ευσπλαγχνία. Ας μην απογοητευόμαστε λοιπόν στις παρακλήσεις. Γιατί ποιος θα μπορούσε να γίνει περισσότερο αμαρτωλός απ’ αυτόν, που ήταν υπόλογος για τόσα παραπτώματα, ενώ δεν είχε κανένα κατόρθωμα, ούτε μικρό ούτε μεγάλο; Αλλ’ όμως δεν είπε μέσα του, “δεν έχω παρρησία, είμαι γεμάτος ντροπή, πως μπορώ να παρουσιασθώ για να μιλήσω; Πως μπορώ να παρακαλέσω;”, πράγμα που λέγουν πολλοί αμαρτωλοί, που είναι άρρωστοι από διαβολική ευλάβεια. Δεν έχεις παρρησία; Γι’ αυτό πλησίασε, για να αποκτήσεις πολλή παρρησία. Μήπως λοιπόν είναι άνθρωπος αυτός που πρόκειται να συμφιλιωθεί μαζί σου, για να ντραπείς και να κοκκινίσεις; Ο Θεός είναι εκείνος που περισσότερο από σένα θέλει να σε απαλλάξει από τα παραπτώματα. Δεν επιθυμείς εσύ τόσο την ασφάλειά σου, όσο εκείνος επιζητεί τη σωτηρία σου. Και αυτό μας το δίδαξε με τα ίδια τα έργα του.
Δεν έχεις παρρησία; Γι’ αυτό θα μπορέσεις να αποκτήσεις παρρησία, επειδή είσαι σ’ αυτήν την κατάσταση. Γιατί μέγιστη παρρησία είναι, το να μη νομίζει κανείς πως έχει παρρησία. Όπως ακριβώς μέγιστη ντροπή είναι, το να δικαιώνει κανείς τον εαυτό του ενώπιον του Κυρίου· εκείνος είναι ακάθαρτος, έστω και αν είναι περισσότερο άγιος απ’ όλους τους ανθρώπους. Όπως ακριβώς γίνεται δίκαιος εκείνος που έπεισε τον εαυτό του πως είναι ο τελευταίος απ’ όλους. Και μάρτυρες για τα λεγόμενα είναι ο Φαρισαίος και ο τελώνης. Ας μην απελπιζόμαστε λοιπόν στα αμαρτήματα, ούτε να αποκάμνουμε, αλλά ας προσερχόμαστε στο Θεό, ας τον ικετεύουμε, ας τον παρακαλούμε, πράγμα που και εκείνος έκαμε, αφού μέχρι εδώ παρουσίασε καλή διάθεση. Και το ότι δεν απελπίσθηκε, και το ότι ομολόγησε τα αμαρτήματα, και το ότι ζήτησε κάποια αναβολή και προθεσμία, όλα αυτά είναι καλά και απόδειξη συντριμμένης διανοίας και ταπεινωμένης ψυχής».
ΙΩΑΝΝΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
Το νέο ΦΕΚ για τις Εκκλησίες
Σε ένα ακόμα Φύλλο της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως, αποτυπώθηκαν οι εξαγγελίες που έγιναν την περασμένη παρασκευή δια στόματος του υφυπουργού Πολιτικής Προστασίας κ. Νίκου Χαρδαλιά. Με δεδομένο ότι η προηγούμενη Κοινή Υπουργική Απόφαση λήγει σήμερα, κρίθηκε αναγκαία η παράτασή της για τουλάχιστον 14 ημέρες ακόμα, ενώ παράλληλα δόθηκαν περαιτέρω διευκρινήσεις.
Υποχρέωση χρήσης μάσκας σε χώρους θρησκευτικής λατρείας
1. Στους χώρους θρησκευτικής λατρείας (κάθε είδους και κάθε νομικού, κανονικού και εν γένει θρησκευτικού καθεστώτος ναών και παρεκκλησιών, ευκτηρίων οίκων, τεμενών και συναγωγών), κάθε δόγματος και θρησκείας, ανεξαρτήτως μεγέθους και χωρητικότητάς τους, στο σύνολο της Επικράτειας, επιβάλλεται η υποχρέωση χρήσης μη ιατρικής μάσκας στο πλαίσιο των έκτακτων μέτρων αντιμετώπισης του κινδύνου διασποράς του κορω νοϊού COVID-19. Η ίδια υποχρέωση υφίσταται και κατά την τέλεση λειτουργιών, λατρευτικών συνάξεων, ιεροπραξιών, μυστηρίων, κηδειών (και των σχετικών με αυτές θρησκευτικών λειτουργιών και λοιπών ιεροπραξιών και ταφικών εκδηλώσεων) και κάθε είδους θρησκευτικών τελετών ή εκδηλώσεων στους αύλειους χώρους των χώρων θρησκευτικής λατρείας ή γενικά σε υπαίθριους χώρους. Από την υποχρέωση των προηγούμενων εδαφίων εξαιρούνται οι θρησκευτικοί λειτουργοί κατά την τέλεση λειτουργιών, λατρευτικών συνάξεων, ιεροπραξιών, μυστηρίων, κηδειών (και των σχετικών με αυτές θρησκευτικών λειτουργιών και λοιπών ιεροπραξιών και ταφικών εκδηλώσεων) και κάθε είδους θρησκευτικών τελετών ή εκδηλώσεων, καθώς και το απολύτως αναγκαίο βοηθητικό προσωπικό που συμμετέχει σε αυτές, όπως ιεροψάλτες.
2. Τα προσωρινά μέτρα στους θρησκευτικούς χώρους λατρείας για την προστασία της δημόσιας υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID-19 κατ’ εφαρμογή της υπό στοιχεία Δ1α/ΓΠ.οικ.34060/2.6.2020 κοινής απόφασης των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Υγείας (Β’ 2111), όπως εκάστοτε ισχύει, δεν θίγονται από την εφαρμογή της παρούσας
Άρθρο 4
Ανώτατος αριθμός συμμετεχόντων σε τελετές και δεξιώσεις 1. α) Σε τελετές, όπως γάμους, βαπτίσεις, κηδείες, καθώς και β) σε συνδεόμενες με τις τελετές της περ. α) δεξιώσεις
και άλλες κοινωνικές εκδηλώσεις, ο ανώτατος αριθμός προσκεκλημένων, δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει τα εκατό (100) άτομα, τηρουμένων πάντως και των λοιπών διατάξεων της παρούσας. Στον ανώτατο αριθμό του προηγούμενου εδαφίου δεν συμπεριλαμβάνεται το προσωπικό υποστήριξης των εκδηλώσεων αυτών. 2. Για κάθε προσκεκλημένο καθ’ υπέρβαση του ανώτατου αριθμού της παρ. 1 επιβάλλεται στα φυσικά πρόσωπα, που προσκαλούν στην τελετή ή την εκδήλωση, εφόσον υφίστανται, με αιτιολογημένη πράξη της αρμόδιας αρχής, διοικητικό πρόστιμο εκατόν πενήντα (150) ευρώ. Στις επιχειρήσεις που διοργανώνουν δεξιώσεις και άλλες κοινωνικές εκδηλώσεις της περ. β) της παρ. 1 επιβάλλονται κατά περίπτωση οι κυρώσεις του άρθρου 3.
Πρώτη εκτίμηση για την πυρκαγιά στον αρχαιολογικό χώρο των Μυκηνών
Σήμερα το μεσημέρι, στην περιοχή των Μυκηνών, στις 13:30 περίπου, εκδηλώθηκε πυρκαγιά στην περιοχή ανατολικά του Θησαυρού του Ατρέα, εκτός του περιφραγμένου αρχαιολογικού χώρου σε χορτολιβαδική έκταση. Λόγω των ισχυρών ανέμων που έπνεαν στην περιοχή, η πυρκαγιά επεκτάθηκε ταχύτατα, κατευθυνόμενη προς την χαράδρα του Χάβου και εισήλθε εντός του περιφραγμένου αρχαιολογικού χώρου. Άμεσα και με την προτροπή της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, η οποία ανέλαβε την ευθύνη της όλης επιχείρησης, εκκενώθηκε ο αρχαιολογικός χώρος από επισκέπτες και στην συνέχεια για λόγους ασφαλείας και από το φυλακτικό προσωπικό.
Χάρη στην ριζική αποψίλωση του χώρου από την αρμόδια Εφορεία Αρχαιοτήτων Αργολίδος εντός και εκτός των τειχών της μυκηναϊκής ακρόπολης, η πυρκαγιά δεν προξένησε ζημιές στις αρχαιότητες, όσον αυτό είναι δυνατό να διαγνωσθεί από την μέχρι στιγμής δυνατότητα πρόσβασης στα πληγέντα τμήματα του αρχαιολογικού χώρου. Οι περιοχές που επλήγησαν εντός του αρχαιολογικού χώρου είναι: Η Ανατολική Πτέρυγα του Ανακτόρου, οι Βόρειες Αποθήκες, η περιοχή του αρχαϊκού ναού στην κορυφή του λόφου, η άνω δυτική κλιτύς της Ακρόπολης, η ΝΔ Συνοικία και η περιοχή του Θρησκευτικού Κέντρου των Μυκηνών. Όταν ολοκληρωθεί η επιχείρηση της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και κατασβηστεί το μέτωπο που βρίσκεται σε εξέλιξη στην περιοχή των όμορων λόφων Προφήτη Ηλία και Σάρας και πάντα σύμφωνα με τις οδηγίες της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, κλιμάκιο της Εφορείας Αρχαιοτήτων θα προβεί σε ακριβή εκτίμηση των συνεπειών της σημερινής πυρκαγιάς.
Από την πυρκαγιά δεν επλήγησαν το Αρχαιολογικό Μουσείο Μυκηνών, η κεντρική είσοδος στον αρχαιολογικό χώρο (εκδοτήρια), η κεντρική είσοδος στην Ακρόπολη των Μυκηνών (Πύλη Λεόντων), ο Ταφικός Κύκλος Α, τα μνημεία στην βόρεια κλιτύ της Ακρόπολης, καθώς και τα κυκλώπεια τείχη.
Επισημαίνεται ότι βρίσκονται σε πλήρη και ασφαλή λειτουργία τα συστήματα ασφαλείας, ο ηλεκτροφωτισμός και η υδροδότηση σε όλη την έκσταση του αρχαιολογικού χώρου. Επίσης, υπάρχουν πλήρεις ύδατος δεξαμενές πυρόσβεσης με τον απαραίτητο εξοπλισμό.
Ο αρχαιολογικός χώρος και το μουσείο Μυκηνών θα φυλάσσονται με μέριμνα της Εφορείας Αρχαιοτήτων Αργολίδας και με τη σύμφωνη γνώμη της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, προκειμένου να αντιμετωπιστεί περίπτωση αναζωπύρωσης της πυρκαγιάς.
Από νωρίς βρίσκεται στις Μυκήνες ο Γενικός Γραμματέας Πολιτισμού κ. Γ. Διδασκάλου. Ο Αρχαιολογικός χώρος και το Μουσείο Μυκηνών θα παραμείνουν προσωρινά κλειστοί για λόγους ασφαλείας.
Η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Λίνα Μενδώνη ευχαριστεί τον Υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας κ. Νίκο Χαρδαλιά, με τον οποίον ήταν σε επαφή, για τον συντονισμό της όλης επιχείρησης, το προσωπικό της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, καθώς και το προσωπικό της Εφορείας Αρχαιοτήτων Αργολίδας.
Κυριακή 30 Αυγούστου 2020
Στα άκρα τραβάει το σχοινί με την Ελλάδα ο Ερντογάν
Γεμάτος έπαρση και προκλητικότητα στο μήνυμα του για την εθνική εορτή της Τουρκίας είπε ότι εκείνοι που επιδιώκουν να μας αποκλείσουν από την Ανατολική Μεσόγειο είναι οι ίδιοι εισβολείς με αυτούς που προσπάθησαν να εισβάλουν στην πατρίδα μας πριν από έναν αιώνα.
Έχοντας να αντιμετωπίσει ένα τελεσίγραφο για κυρώσεις στα τέλη Σεπτεμβρίου από την ΕΕ και απανωτούς διασυρμούς σε στρατιωτικό επίπεδο από τις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, ο «Σουλτάνος» προσπαθεί να φτιάξει ένα αφήγημα προς τον λαό της Τουρκίας και παράλληλα να δείξει ότι παραμένει ισχυρός.
Με αφορμή την 98η επέτειο από την νίκη επί του ελληνικού στρατού στην μάχη του Ντουμλουμπινάρ κοντά στο Αφιόν Καραχισάρ το 1922 που ήταν και η τελευταία εκείνου του πολέμου, ο Ερντογάν από το Μαυσωλείο του Κεμάλ Ατατούρκ, προσπάθησε να αντιστρέψει την πραγματικότητα εμφανίζοντας την Τουρκία ως αμυνόμενη χώρα η οποία δέχεται απειλές και προσπάθεια αποκλεισμού της από την Μεσόγειο.
«Η Τουρκία στην Ανατολική Μεσόγειο, δεν θα υποχωρήσει ούτε με απειλές, ούτε με εκφοβισμό και ούτε με εκβιασμούς, θα συνεχίσει να υπερασπίζεται τα δικαιώματά της που απορρέουν από το διεθνές δίκαιο και τις διμερείς συμφωνίες» ανέφερε ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.
Παράλληλα, στο γραπτό μήνυμά του για την ημέρα αναφέρεται σε… εισβολείς, φωτογραφίζοντας τους Έλληνες.
«Δεν είναι διόλου τυχαίο ότι εκείνοι που επιδιώκουν να μας αποκλείσουν από την Ανατολική Μεσόγειο είναι οι ίδιοι εισβολείς με αυτούς που προσπάθησαν να εισβάλουν στην πατρίδα μας πριν από έναν αιώνα. Ακριβώς όπως έγινε ο αγώνας για απελευθέρωση και η νίκη, παρά όλα τα είδη δυσκολιών, δεν θα διστάσουμε να αποτρέψουμε τις φιλοδοξίες για Σέβρες στη Γαλάζια Πατρίδα και σήμερα» συμπλήρωσε ο τούρκος πρόεδρος.
«Για τρεις μήνες το Oruc Reis στην ανατολική Μεσόγειο»
Το τουρκικό πολεμικό ναυτικό έστειλε την τρίτη τάξη των δοκίμων του να σχηματίσουν με τα κορμιά τους την λέξη Μαβι Βαταν δηλαδή «Μπλε Πατρίδα» στο ελικοδρόμιο του πλοίου με το οποίο έφτασαν δίπλα στο Oruc Reis το οποίο συνεχίζει να πλέει μέσα στην ελληνική υφαλοκρηπίδα και που όπως δήλωσε το βράδυ του Σαββάτου ο Τσαβούσογλου θα συνεχίσει να το κάνει για τους επόμενους τρεις μήνες τουλάχιστον.
Το δικό του μήνυμα έστειλε το πρωί το Γενικό Επιτελείο Στρατού με δύο ασκήσεις της 31ης και 50ης Μηχανοκίνητων Ταξιαρχιών στον Έβρο που εκτέλεσαν όχι ασκήσεις αμυντικού αγώνα αλλά τεχνικές διεξαγωγή επιθετικών επιχειρήσεων όπως αναφέρουν και οι σχετικές ανακοινώσεις
Πολεμικό δημοσίευμα
Το πολεμικό κλίμα που καλλιεργεί το καθεστώς στην Άγκυρα φαίνεται ξεκάθαρα στο πρωτοσέλιδο της Γιενί Σαφάκ που επικαλείται εντολή του Ακάρ προς τον τουρκικό στόλο
«Η Τουρκία έχει απελευθερώσει εντελώς τους κανόνες εμπλοκής, δίνοντας το ελεύθερο στους διοικητές του τουρκικού Πολεμικού Ναυτικού να απαντήσουν άμεσα, χωρίς προσυνεννόηση με την Άγκυρα» ανέφερε η εφημερίδα.
Σε αυτό το πολεμικό κλίμα το υπουργείο Άμυνας της Τουρκίας το έριξε… στα βιντεοκλιπ προσπαθώντας να δείξει την… αγριάδα των τούρκων κομμάντος προκαλώντας μάλλον θυμηδία.
Την ίδια στιγμή σε μια προσπάθεια να διασκεδάσει τις εντυπώσεις της διπλωματικής ήττας, η Τουρκία μέσω του μόνιμου εκπροσώπου της στον ΟΗΕ κατέθεσε επιστολή με την οποία κατηγορεί την Ελλάδα ότι δεν επιθυμεί τον διάλογο.
Σάββατο 29 Αυγούστου 2020
Μήπως πριν πάρουμε την Πόλη, να πάρουμε πρώτα την Ελλάδα;
Ο ΨΕΥΔΟΠΡΟΦΗΤΗΣ
(Beatus. Ισπανία, 1072 BnF, Λατινικά 8878, f. 184 v.)
Ἀφιερωμένο στούς αἰθεροβάμονες
πού δέν βλέπουν τήν ἀμετανοησία μας.
Με αφορμή την ένταση στις σχέσεις Ρωσίας-Τουρκίας, φούντωσαν πάλι οι προφητείες και οι μύθοι που θέλουν τους Έλληνες να παίρνουν την Κωνσταντινούπολη, αφού θα ξεμαρμαρώσει ο άγγελος τον Μαρμαρωμένο Βασιλιά και αυτός θα μπει στην Πόλη και θα πάει καροτσάκι 15 εκατομμύρια Τούρκους ως την Κόκκινη Μηλιά.
Προσωπικά, δεν έχω καμία αντίρρηση να πάρουν οι Έλληνες την Πόλη.
Όποιος θέλει να πάρει την Πόλη, να πάει να την πάρει.
Αναρωτιέμαι, όμως, αν θα μπορούσαμε, πριν πάρουμε την Πόλη, να πάρουμε πρώτα την Ελλάδα.
Η χώρα μας δεν είναι στα χέρια μας και κάποιοι θέλουν να πάρουν την Πόλη.
Αναρωτιέμαι τι μυαλά κουβαλούν αυτοί οι άνθρωποι.
Δεν είναι δυνατόν η χώρα σου να ξεπουλιέται κομμάτι-κομμάτι, οι πολίτες της να την εγκαταλείπουν και εσύ να ονειρεύεσαι να πάρεις την Πόλη.
Πού να τρέχεις τώρα στην Κωνσταντινούπολη;
Μια και είμαστε εδώ, ας πάρουμε την Ελλάδα που είναι μέσα στα πόδια μας.
Ας πάρουμε πρώτα την Ελλάδα και βλέπουμε μετά.
Υπάρχει τρόπος να πάρουμε την Ελλάδα.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ἀποσπάσματα ἀπὸ τὸν Λόγο στὴν Πάνσεπτο Κοίμηση τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου
τοῦ Ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ Ἀρχιεπισκόπου Θεσσαλονίκης
Ἄν ὁ θανατος τῶν ὁσίων εἶναι τίμιος καί ἡ μνήμη δικαίου συνοδεύεται ἀπό ἐγκώμια (Παροιμ. 10, 7), πόσο μᾶλλον τή μνήμη τῆς ἁγίας τῶν ἁγίων, διά τῆς ὁποίας ἐπέρχεται ὅλος ὁ ἁγιασμός στούς ἁγίους, δηλ. τή μνήμη τῆς ἀειπάρθενης καί Θεομήτορος, πρέπει νά τήν ἐπιτελοῦμε μέ τίς μεγαλύτερες εὐφημίες;
Αὐτό πράττουμε ἑορτάζοντας τήν ἐπέτειο τῆς ἁγίας κοιμήσεως ἤ μεταστάσεώς της (μεταβιώσεως), πού ἄν καί μέ αὐτή εἶναι λίγο κατώτερη ἀπό τούς ἀγγέλους, ὅμως ξεπέρασε σέ ἀσύγκριτο βαθμό καί τούς ἀγγέλους καί τούς ἀρχαγγέλους καί ὅλες τίς ὑπερκόσμιες δυνάμεις μέ τήν ἐγγύτητά της πρός τόν Θεό καί μέ τά ἀπό παλαιά γραμμένα καί πραγματοποιηθέντα σ' αὐτή θαυμάσια.
Ὁ θάνατός της εἶναι ζωηφόρος, μεταβαίνοντας σέ οὐράνια καί ἀθάνατη ζωή, καί ἡ μνήμη τούτου εἶναι χαρμόσυνη ἑορτή καί παγκόσμια πανήγυρις, πού ὄχι μόνον ἀνανεώνει τή μνήμη τῶν θαυμασίων τῆς Θεομήτορος, ἀλλά καί προσθέτει τήν κοινή καί παράδοξη συνάθροιση τῶν ἱερῶν Ἀποστόλων ἀπό κάθε μέρος τῆς γῆς γιά τήν πανίερη κηδεία της, μέ θεολήπτους καί θεοφάντορας ὕμνους, μέ τίς ἀγγελικές ἐπιστασίες καί χοροστασίες καί λειτουργίες γι’ αὐτήν.
Οἱ Ἀπόστολοι προπέμπουν, ἀκολουθοῦν, συμπράττουν καί συνεργοῦν μέ ὅλη τή δύναμη μαζί μέ ἐκείνους πού ἐγκωμιάζουν τό ζωαρχικό καί θεοδόχο ἐκεῖνο σῶμα, τό σωστικό φάρμακο τοῦ γένους μας, τό σεμνολόγημα ὅλης τῆς κτίσεως.
Ἐνῶ ὁ ἴδιος ὁ Κύριος Σαβαώθ καί Υἱός αὐτῆς τῆς ἀειπάρθενης, εἶναι ἀοράτως παρών καί ἀποδίδει στή μητέρα τήν ἐξόδιο τιμή. Σέ αὐτοῦ τά χέρια ἐναπέθεσε καί τό θεοφόρο πνεῦμα της, διά τοῦ ὁποίου ἔπειτα ἀπό λίγο μεταθέτει καί τό συνδεδεμένο πρός ἐκεῖνο σῶμα σέ χῶρο ἀείζωο καί οὐράνιο.
Διότι μόνον αὐτή, βρισκόμενη ἀνάμεσα στόν Θεό καί σ' ὁλόκληρο τό ἀνθρώπινο γένος, τόν μέν Θεό κατέστησε υἱόν ἀνθρώπου, τούς δέ ἀνθρώπους ἔκανε υἱούς Θεοῦ, οὐρανώσασα τή γῆ καί θεώσασα τό γένος. Καί μόνο αὐτή ἀπ’ ὅλες τίς γυναῖκες ἀναδείχθηκε μητέρα τοῦ Θεοῦ ἐκ φύσεως πάνω ἀπό κάθε φύση· ὑπῆρξε βασίλισσα κάθε ἐγκοσμίου καί ὑπερκοσμίου κτίσματος μέ τόν ἄφραστο τόκο της.
Τώρα ἔχοντας καί τόν οὐρανό κατάλληλο κατοικητήριο, ὡς ταιριαστό της βασίλειο, στόν ὁποῖο μετατέθηκε σήμερα ἀπό τή γῆ, στάθηκε καί στά δεξιά τοῦ Παμβασιλέως «ἐν ἱματισμῷ διαχρύσῳ περιβεβλημένη πεποικιλμένη», μέ διάχρυσο ἱματισμό ντυμένη καί στολισμένη, ὅπως λέγει ὁ προφήτης (Ψαλμ. 44, 10). Διάχρυσος ἱματισμός σημαίνει ὅτι τό θεαυγές σῶμα της ἦταν στολισμένο μέ τίς παντοειδεῖς ἀρετές. Διότι μόνον αὐτή κατέχει τώρα μαζί μέ τό θεοδόξαστο σῶμα καί μέ τόν Υἱό, τόν οὐράνιο χῶρο. Δέν μποροῦσε πραγματικά γῆ καί τάφος καί θάνατος νά κρατεῖ ἕως τό τέλος τό ζωαρχικό καί θεοδόχο σῶμα της καί ἀγαπητό ἐνδιαίτημα τοῦ οὐρανοῦ καί τοῦ οὐρανοῦ τῶν οὐρανῶν.
Ἀποδεικτικό γιά τούς μαθητές στοιχεῖο περί τῆς ἀναστάσεώς της ἀπό τούς νεκρούς γίνονται τά σινδόνια καί τά ἐντάφια, πού μόνα ἀπέμειναν στόν τάφο καί βρέθηκαν ἀπό ἐκείνους πού ἦλθαν νά τή ζητήσουν, ὅπως συνέβη προηγούμενα μέ τόν Υἱό καί δεσπότη. Δέν χρειάσθηκε νά μείνει καί αὐτή ἐπίσης γιά λίγο πάνω στή γῆ, ὅπως ὁ Υἱός της καί Θεός, γι' αὐτό ἀναλήφθηκε ἀμέσως πρός τόν ὑπερουράνιο χῶρο ἀπό τόν τάφο.
Μέ τήν ἀνάληψή της ἡ Θεομήτωρ συνῆψε τά κάτω μέ τά ἄνω καί περιέλαβε τό πᾶν μέ τά γύρω της θαυμάσια, ὥστε καί τό ὅτι εἶναι ἐλαττωμένη πολύ λίγο ἀπό τούς ἀγγέλους, γευόμενη τόν θάνατο, αὐξάνει τήν ὑπεροχή της σέ ὅλα. Καί ἔτσι εἶναι ἡ μόνη ἀπό ὅλους τούς αἰῶνες καί ἀπό ὅλους τούς ἀρίστους πού διαιτᾶται μέ τό σῶμα στόν οὐρανό μαζί μέ τόν Υἱό καί Θεό.
Ἡ Θεομήτωρ εἶναι ὁ τόπος ὅλων τῶν χαρίτων καί πλήρωμα κάθε καλοκαγαθίας καί εἰκόνα κάθε ἀγαθοῦ καί κάθε χρηστότητος, ἀφοῦ εἶναι ἡ μόνη πού ἀξιώθηκε ὅλα μαζί ἀνεξαίρετα τά χαρίσματα τοῦ Πνεύματος καί μάλιστα ἡ μόνη πού ἔλαβε παράδοξα στά σπλάχνα της Ἐκεῖνον, στόν ὁποῖο βρίσκονται οἱ θησαυροί ὅλων τῶν χαρισμάτων. Τώρα δέ μέ τόν θάνατό της προχώρησε ἀπό ἐδῶ πρός τήν ἀθανασία καί δίκαια μετέστη καί εἶναι συγκάτοικος μέ τόν Υἱό στά ὑπερουράνια σκηνώματα καί ἀπό ἐκεῖ ἐπιστατεῖ μέ τίς ἀκοίμητες πρός αὐτόν πρεσβεῖες ἐξιλεώνοντας αὐτόν πρός ὅλους μας.
Εἶναι τόσο πολύ πλησιέστερη ἀπό τούς πλησιάζοντας τόν Θεόν, ὄχι μόνον ἀπό τούς ἀνθρώπους, ἀλλά καί ἀπό αὐτές τίς ἀγγελικές ἱεραρχίες. Γι’ αὐτές τίς ἀγγελικές ἀνώτατες ταξιαρχίες ὁ Ἠσαΐας γράφει «τά Σεραφίμ στέκονταν γύρω του» (Ἠσ. 6, 2) καί ὁ Δαβίδ λέγει «παρέστη ἡ βασίλισσα στά δεξιά σου» (Ψαλμ. 44, 10).
Βλέπετε τή διαφορά τῆς στάσεως; Ἀπό αὐτή μπορεῖτε νά καταλάβετε καί τή διαφορά της, κατά τήν ἀξία τῆς τάξεως. Διότι τά Σεραφίμ ἦταν γύρω ἀπό τόν Θεό, πλησίον δέ στόν Ἴδιο μόνον ἡ παμβασίλισσα καί μάλιστα στά δεξιά του. Αὐτή εἶναι φωτός φαιδροτέρα, παραδείσων θείων εὐανθεστέρα, κόσμου παντός ὁρατοῦ καί ἀοράτου κοσμιωτέρα. Γι’ αὐτό, ὅπου κάθισε ὁ Χριστός στόν οὐρανό, δηλ. στά δεξιά τῆς μεγαλοσύνης, ἐκεῖ στέκεται καί αὐτή τώρα πού ἀνέβηκε ἀπό τή γῆ στόν οὐρανό.
Ποιός δέν γνωρίζει ὅτι ἡ Παρθενομήτωρ εἶναι ἐκείνη ἡ βάτος πού ἦταν ἀναμμένη ἀλλά δέν καταφλεγόταν (Ἐξ. 3, 2); Καί αὐτή ἡ λαβίδα, πού πῆρε τό Σεραφείμ, τόν ἄνθρακα ἀπό τό θυσιαστήριο (Ψαλμ. 6, 6), πού συνέλαβε δηλαδή ἀπυρπολήτως τό θεῖο πῦρ καί κανείς ἄλλος δέν θά μποροῦσε νά ἔλθει πρός τόν Θεό; Ἑπομένως, μόνη αὐτή εἶναι μεθόριο τῆς κτιστῆς καί τῆς ἄκτιστης φύσεως. Καί κανείς ἄνθρωπος δέν μπορεῖ νά προσεγγίσει τόν Θεό, εἰμή δι’ αὐτῆς πού εἶναι ἀληθινά ἡ θεαυγής λυχνία πού καταυγάζει· «ὁ Θεός γάρ ἐν μέσῳ αὐτῆς, καί οὐ σαλευθήσεται», δηλ. στό μέσον εἶναι ὁ Θεός καί δέν κλονίζεται, λέγει ὁ προφήτης (Ψαλμ. 45, 6).
Ποιός θά ἀγαποῦσε τόν Υἱό καί Θεό περισσότερο ἀπό τή Μητέρα, ἡ ὁποία ὄχι μόνο μονογενῆ τόν γέννησε μέ ἄρρητο τρόπο, ἀλλά καί μόνη της αὐτή χωρίς ἀνδρική ἕνωση, ὥστε νά εἶναι τό φίλτρο διπλάσιο (μή μοιραζόμενο μέ ἄλλο πρόσωπο).
Ὅπως λοιπόν μόνο δι' αὐτῆς ὁ Υἱός ἐπεδήμησε πρός ἐμᾶς, φανερώθηκε καί συναναστράφηκε μέ τούς ἀνθρώπους, ἐνῶ πρίν ἦταν ἀθέατος, ἔτσι καί στόν μελλοντικό ἀτελεύτητο αἰώνα κάθε πρόοδος καί ἀποκάλυψη θείων μυστηρίων χωρίς Αὐτή θά εἶναι ἀδύνατος.
Διά μέσου τῆς Θεομήτορος θά ὑμνοῦν τόν Θεό γιατί αὐτή εἶναι ἡ αἰτία, ἡ προστάτιδα καί πρόξενος τῶν αἰωνίων. Αὐτή εἶναι θέμα τῶν προφητῶν, ἀρχή τῶν Ἀποστόλων, ἑδραίωμα τῶν μαρτύρων, κρηπίδα τῶν διδασκάλων, ἡ ρίζα τῶν ἀπορρήτων ἀγαθῶν, ἡ κορυφή καί τελείωση κάθε ἁγίου.
Ὤ Παρθένε θεία καί τώρα οὐρανία, πῶς νά περιγράψω ὅλες σου τίς ἀρετές; Πῶς νά σέ δοξάσω, τόν θησαυρό τῆς δόξας; Ἐσένα καί ἡ μνήμη μόνο ἁγιάζει αὐτόν πού τή χρησιμοποιεῖ.
Μετάδωσε λοιπόν πλούσια τά χαρίσματά σου σέ ὅλο τόν λαό σου, Δέσποινα, δῶσε τή λύση τῶν δεινῶν μας· μετάτρεψε ὅλα πρός τό καλύτερο μέ τή δύναμή σου, δίδοντας στό σῶμα καί στήν ψυχή μας ἄφθονη τή χάρη σου γιά νά δοξάζουμε τόν προαιώνιο Λόγο πού σαρκώθηκε ἀπό σένα γιά μᾶς, μαζί μέ τόν ἄναρχο Πατέρα καί τό ζωοποιό Πνεῦμα, τώρα καί πάντοτε καί στούς ἀτελεύτητους αἰῶνες. Ἀμήν.
Πηγή: Ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ, Λόγος ΛΖ΄, Εἰς τήν πάνσεπτον κοίμησιν τῆς πανυπεράγνου δεσποίνης ἡμῶν Θεοτόκου καί ἀειπαρθένου Μαρίας, PG 151, 460-472. Και «Ἕλληνες Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας», τόμ. 10, Θεσσαλονίκη, ἐκδ. «Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς», νεοελληνική ἀπόδοση.
Η ασέβεια στην αρχαιότητα και στον χριστιανικό κόσμο
ΕΡΥΣΙΧΘΩΝ. ΤΟ ΜΥΘΙΚΟ ΥΠΟΣΤΡΩΜΑ ΤΟΥ ΠΑΘΟΥΣ: Ο Ερυσίχθων ήταν βασιλιάς κατά την προομηρική εποχή στη Θεσσαλία. Αυτός φερόταν με καταφρόνια, αλαζονία και ασέβεια στους θεούς, ενώ ποτέ δεν έκανε θυσίες σ’ αυτούς.
Ήταν ένας ασεβής άθεος της εποχής του. Μια μέρα μάλιστα μπήκε στο ιερό δρυόδασος της Δήμητρας, και σώριαζε σε άψυχα κούτσουρα τα ιερά δέντρα. Στην καρδιά αυτού του δάσους υπήρχε μια πελώρια βελανιδιά. Αυτό το δέντρο οι πιστοί της θεάς το στόλιζαν με κορδέλες και στίχους, τάματα για να ευχαριστήσουν τη Δήμητρα για τις ευεργεσίες της. Ο Ερυσίχθων διέταξε τους δούλους του να το κόψουν. Όταν εκείνοι αρνήθηκαν από ευσέβεια να το κόψουν, άρχισε ο ίδιος να χτυπάει με λύσσα τον κορμό του. Η βελανιδιά βόγκηξε, χλώμιασαν τα φύλλα της κι απ’ τις «πληγές» που έκανε το τσεκούρι έτρεξε αίμα, ενώ ακούστηκε μες από τον κορμό της δρυός η φωνή μιας Δρυάδας Νύμφης, που προανήγγειλε την τιμωρία του δράστη. Πραγματικά η θεά εφηύρε μια πολύ σκληρή ποινή. Τον καταδίκασε να βασανίζεται συνέχεια από τρομερή και ανικανοποίητη πείνα. Έτρωγε σε λίγα λεπτά της ώρας φαγητά που θα έφταναν να θρέψουν πολιτείες ολάκερες ενώ η πείνα του μεγάλωνε συνεχώς. Εξαιτίας της ακόρεστης πείνας, ξεπούλησε το βασίλειό του κι όλη του την περιουσία μα και πάλι δεν χόρταινε. Έφτασε στο σημείο να πουλήσει την κόρη του με αντάλλαγμα τροφές! Μη μπορώντας να κορέσει την ανίκητη πείνα του, τελικά καταβροχθίζοντας τις ίδιες του τις σάρκες, βρήκε λύτρωση στον θάνατο.
ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΜΥΘΟΣ ΠΕΡΙ ΑΣΕΒΕΙΑΣ: Ο Λαοκόων, ένας πολίτης της Τροίας, στην περίοδο του Τρωικού Πολέμου, κατά την παράδοση είχε ασεβήσει προς τους θεούς, πιθανότατα τον Απόλλωνα, επειδή είχε έρθει σε σωματική επαφή με τη σύζυγό του μπροστά στο είδωλο του θεού. Ο Λαοκόων προειδοποίησε τους Τρώες (μάταια) να μην δεχθούν τον Δούρειο Ίππο ως δώρο από τους Έλληνες: «Μια θανάσιμη απάτη είναι τούτη» είπε. Στην Αινειάδα, ο Λαοκόων φέρεται να λέει: “Οτιδήποτε κι αν είναι, φοβάμαι τους Έλληνες ακόμα κι όταν φέρνουν δώρα». [Φοβού τους Δαναούς και δώρα φέροντας]. Οι Τρώες όμως αψήφησαν τη συμβουλή του Λαοκόοντα. Οργισμένος τότε ο Λαοκόων πέταξε το ακόντιό του στο ξύλινο άλογο. Εκείνη την ώρα ο Ποσειδών, επειδή υποστήριζε τους Έλληνες, έστειλε δύο φίδια και έπνιξαν τον Λαοκόοντα και τους γιούς του, Αντιφάντη και Θυμβραίο. Να σημειωθεί ότι, μετά την αποβίβαση των Ελλήνων στην Τροία, οι Τρώες είχαν λιθοβολήσει τον ιερέα του Ποσειδώνα γιατί δεν απέτρεψε με θυσίες την εισβολή. Νομίζοντας τώρα ότι οι Έλληνες είχαν φύγει, οι Τρώες αποφάσισαν να θυσιάσουν στον θεό της θάλασσας για να καταστρέψει τα πλοία τους. Μη διαθέτοντας πια ιερέα του Ποσειδώνα, ανέθεσαν στον Λαοκόοντα, να θυσιάσει. Αυτό θεωρήθηκε δεύτερη ασέβειά του. Στην πραγματικότητα επομένως, ο Λαοκόων τιμωρήθηκε από τον Απόλλωνα για λόγους ασέβειας και όχι γιατί “χτύπησε” το ξύλινο άλογο..
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ: Ο Αισχύλος έλεγε πολύ χαρακτηριστικά: “Δυσσεβίας ύβρις”, δηλαδή από την ασέβεια γεννιέται η ύβρις. Στην αρχαία Ελλάδα, “ασεβείας γραφή”, ονομαζόταν η κατηγορία περί προσβολής του θρησκευτικού συναισθήματος. Η ασέβεια στους πρωτόγονους ήταν ανύπαρκτη, εξαιτίας του απροσώπου των θεοτήτων. Άλλωστε λατρεύονταν τότε στοιχεία της φύσης. Η ασέβεια εμφανίστηκε στις θρησκείες εκείνες στις οποίες οι θεότητες παριστάνονταν ανθρωπόμορφα. Έτσι κάθε ασεβής πράξη εναντίον κάποιας τέτοιας θεότητας θεωρείτο ικανή να επισύρει την οργή του θεού, που συνακόλουθα θα έπληττε όλη την κοινότητα στην οποία ανήκε ο ασεβής. Αυτή η τελευταία απειλή δημιουργούσε την ανάγκη της τιμωρίας του ασεβή αλλά και του εξαγνισμού ολόκληρης της [τοπικής] κοινωνίας. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του Σωκράτη που κατηγορήθηκε για ασέβεια, για την ακρίβεια: “αδικεί, ους η πόλις νομίζει θεούς ου νομίζων, έτερα δε καινά δαιμόνια εισηγούμενος”. Από αυτό και μόνο αντιλαμβανόμαστε τι κινδύνους διέτρεχαν οι φιλόσοφοι της αρχαιότητος, εξαιτίας της κριτικής που οι ίδιοι ασκούσαν στις θρησκευτικές αντιλήψεις των συμπολιτών τους, που θα μπορούσε εύκολα να τους οδηγήσει σε καταδίκη “επ' ασεβεία”.
ΑΣΕΒΕΙΑ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ: Στον ισλαμισμό η ασέβεια, που αποκτά ευρύτερα χαρακτηριστικά, τιμωρείται με θάνατο. Η Παλαιά Διαθήκη συχνά κάνει λόγο για απώλεια των ασεβών. “Ήξει τοις ασεβέσιν η καταστροφή, και έσονται ώσπερ άχυρα υπό ανέμου”, διαβάζουμε στο βιβλίο του Ιώβ. Στο Χριστιανισμό η ασέβεια συχνά ταυτίζεται με με την ειδωλολατρία. Πρώτοι που συνδέουν στενά ασέβεια και ειδωλολατρία είναι οι Προφήτες της Π. Διαθήκης. Στο βιβλίο των Κλημεντίων (θ΄ 2) η ασέβεια χαρακτηρίζεται παραλληλιζόμενη με την ειδωλολατρία ως “το μέγιστον αμάρτημα”. Εκεί ακόμη διαβάζουμε: “Υμείς δε εις των των άλλων ασεβείτε Θεόν, κατ' αυτού και συν αυτώ άψυχα αγάλματα σέβοντες”. Κατά τις Αποστολικές Διαταγές (Ε΄ζ΄7) και τον Προφήτη Ησαϊα (ξστ΄24), η τιμωρία των ασεβών είναι: “πτώσις, αποστροφή, καταδίκη, αδοξία, πυρ αιώνιον, σκώληξ ατελεύτητος”. Για τον Άγιο Ιουστίνο, το φιλόσοφο και Μάρτυρα, ασέβεια είναι το: “ανάξια περί Θεού φρονείν” και αυτό: “εστίν εξ αγνοίας του Θεού το μέγιστον κακόν εν ανθρώποις” (προς Έλληνας, Α΄). Κατά τον Ειρηναίο Λουγδούνου, ασεβείς είναι οι αιρετικοί, κυρίως δε οι Γνωστικοί. Κατά τον Θεόφιλο Αντιοχείας οι ασέβειες συμβάλλουν “προς το μη δύνασθαι οράν τον Θεόν” (Αυτόλυκον α΄2). Είδη ασέβειας είναι η βλασφημία των θείων, η επιορκία, το “λαμβάνειν το όνομα του Κυρίου επί ματαίω”, το να κλονίζουμε την πίστη των άλλων προς το Θεό, η ιεροσυλία, αλλά και η τυμβωρυχία.
Του Κωνσταντίνου Αθ. Οικονόμου
δασκάλου στο 32ο Δ. Σχ. Λάρισας, συγγραφέα
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Παρασκευή 28 Αυγούστου 2020
Καθολική χρήση μάσκας εξετάζει η κυβέρνηση
Η κυβέρνηση είναι έτοιμη να πατήσει το «κουμπί» για τα νέα αυστηρότερα μέτρα, με πρώτο και σημαντικότερο την υποχρεωτική χρήση μάσκας σε όλους τους εξωτερικούς χώρους.
Μάσκες στις λαϊκές, μάσκες στα ΜΜΜ και η επόμενη κίνηση είναι η χρήση της μάσκας παντού. Σε κάθε μας μετακίνηση, σε κάθε δραστηριότητα, σε όλους τους εξωτερικούς χώρους.
Μάσκες παντού
Όπως αποκάλυψε το MEGA, η κυβέρνηση επεξεργάζεται νέα μέτρα για την ανάσχεση του δεύτερου κύματος του κορωνοϊού.
Ανάμεσα στα νέα μέτρα, η υποχρεωτική χρήση μάσκας παντού, ακόμα και στους ανοιχτούς εξωτερικούς χώρους.
Αν τελικά εφαρμοστεί το συγκεκριμένο μέτρο, με την έξοδό του από το σπίτι ο καθένας θα πρέπει να φοράει τη μάσκα του ακόμα και για να πάει στο περίπτερο.
Γενίκευση της επιφυλακής
Όπως καταγράφεται τις τελευταίες μέρες, σε κάθε σημείο της δημόσιας ζωής οι συστάσεις για την τήρηση των μέτρων είναι αυστηρές.
Παράλληλα, όσο αυξάνονται τα κρούσματα αυξάνεται και το ενδιαφέρον του κόσμου. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Περιφέρειας Αττικής, οι κλήσεις στο τηλεφωνικό κέντρο της Περιφέρειας και του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών έχουν αυξηθεί κατά ποσοστό που αγγίζει το 190% τις τελευταίες δύο εβδομάδες.
Πέμπτη 27 Αυγούστου 2020
Βρέθηκε το Βιβλικό χωριό της Βηθσα'ι'δά
Ένα Βιβλικό χωριό όπου ο Ιησούς λέγεται ότι είχε εκτελέσει μερικά από τα πιο διάσημα θαύματα του, υπήρχε και σήμερα βρίσκεται σε ερείπια μόλις ένα μίλι από τη Θάλασσα της Γαλιλαίας, πιστεύουν οι αρχαιολόγοι.
Στη Βίβλο, η Βηθσαΐδα ήταν σπίτι των μαθητών Πέτρου, Ανδρέα και Φίλιππου, και ήταν όπου ο Ιησούς φέρεται να ταΐζει τους 5.000, περπατούσε πάνω στο νερό και βοήθησε έναν τυφλό να δει.
Οι αρχαιολόγοι εργάζονται εδώ και 32 χρόνια για να βρουν την χαμένη πόλη, η οποία τελικά καταδικάστηκε σε καταστροφή από τον Ιησού επειδή οι κάτοικοι απέτυχαν να μετανοήσουν παρά τα θαύματα του.
Τώρα ο καθηγητής Rami Arav του Πανεπιστημίου της Νεμπράσκα λέει ότι δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η Et-Tell, στα υψίπεδα του Γκολάν κοντά στις εκβολές του ποταμού Ιορδάνη, είναι η τοποθεσία του βιβλικού χωριού.
«Οι αρχαίες πηγές θέτουν πολλές προϋποθέσεις για τον προσδιορισμό της Bethsaida», είπε ο Aray, «προσθέτοντας ότι« τα ευρήματα στο Et-Tell έπεισαν όχι μόνο εμένα αλλά και μια ομάδα εμπειρογνωμόνων ».
Για να υποστηρίξει την υπόθεσή του, ο Δρ Arav αναφέρεται στον Ρωμαίο ιστορικό, Titus Flavius Josephus, ο οποίος περιγράφει τη θέση της Βηθσα'ι'δά στα γραπτά του.
«Ο Ιωσήφ λέει ότι η πόλη βρισκόταν στο« χαμηλότερο Γκολάν »κοντά στις εκβολές του ποταμού Ιορδάνη», δήλωσε ο Δρ Αράβ - στην ίδια τοποθεσία με το El-Tell dig site.
ΑΠΟΔΟΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΒΡΕΤΑΝΙΚΗ DAILY MAIL : corfiatiko.blogspot.com
Τετάρτη 26 Αυγούστου 2020
ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΟΣ ΡΑΒΙΝΟΣ ΣΠΑΕΙ ΤΗ ΣΙΩΠΗ: «Ο ΜΕΣΣΙΑΣ ΕΡΧΕΤΑΙ ΦΕΤΟΣ!»
Έχουν υπάρξει 5.780 διακοπές της Rosh Hashanna από τη δημιουργία του κόσμου, αλλά εάν η πρόβλεψη ενός εξέχοντα ραβίνου αποδειχθεί αληθινή, σε λίγες σύντομες εβδομάδες, ο αριθμός Rosh Hashanna 5.781 θα είναι αρκετά ξεχωριστός.
Ο Ραβίνος Shalom Arush, ένας Ισραηλινός ραβίνος του Μπρέσλοβ και ιδρυτής των Chut Shel Chessed Institutions, έκανε μια εντελώς μη χαρακτηριστική ανακοίνωση: Στις 18 Σεπτεμβρίου, οι Εβραίοι θα γιορτάσουν το τελευταίο νέο έτος χωρίς τον Μεσσία.
«Θα σας πω με βεβαιότητα ότι ο Χάσεμ (ο Θεός, κυριολεκτικά« το όνομα) θα μας βοηθήσει να συναντηθούμε μετά τη Ρος Χασάννα », δήλωσε ο Ραβίνος Αρούς σε συνέντευξη την περασμένη εβδομάδα. «Και να θυμάστε καλά τι σας λέω, ότι αυτό το Rosh Hashana θα είναι το τελευταίο χωρίς Moshiach (Μεσσία). Και θα μπορούσε κάλλιστα να αποκαλυφθεί στη Rosh Hashanna ο Μεσσίας ».
Ο ραβίνος τόνισε ότι δεν έχει κάνει ποτέ τέτοια δήλωση στο παρελθόν.
«Όποιος με ξέρει ξέρει ότι για πάνω από 40 χρόνια διδάσκω και δεν έχω μιλήσει ποτέ για τον Μεσσία», είπε ο Ραβίνος Αρούς. «Αλλά αυτά είναι πράγματα που είναι ξεκάθαρα και όλοι τα βλέπουν. Δεν μπορώ να εξηγήσω, αλλά παρακαλώ, μην το χάσετε. Επειδή φέτος, θα λάβετε δώρα όπως ποτέ άλλοτε. “
Ο ραβίνος στη συνέχεια συζήτησε την παράδοση του Μπρέσλοφ Τσασίντιμ να ταξιδεύει στον τόπο ταφής του Ραβίνου Νάχμαν στο Ομάν ,της Ουκρανίας, στη Ρος Χασάννα. Πέρυσι, περισσότεροι από 30.000 Εβραίοι έφτασαν στην πόλη του Ομάν για τις διακοπές.
Λόγω πανδημικών περιορισμών ταξιδιού, τόσο η ισραηλινή όσο και η ουκρανική κυβέρνηση έχουν εκδώσει δηλώσεις λέγοντας ότι θα απαγορεύσουν σε κανέναν να ταξιδέψει μεταξύ των δύο χωρών. Ο υπουργός Εσωτερικών της Ουκρανίας Άρσεν Άβακοφ δήλωσε ότι η μαζική συγκέντρωση θα μπορούσε να δημιουργήσει μεγάλη αύξηση στις μολύνσεις COVID-19, εξαπλώνοντάς την τόσο στους προσκυνητές όσο και στον τοπικό πληθυσμό.
ΠΑΡΑΚΛΗΣΕΙΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑΝ ΘΕΟΤΟΚΟΝ (16)
3,2 Εθαυμάστωσας όντως, νυν επ' εμοί Δέσποινα, τας ευεργεσίας σου Κόρη, και τα ελέη σου, όθεν δοξάζω σε, και ανυμνώ και γεραίρω, την πολλήν και άμετρον, κηδεμονίαν σου.
Ο άνθρωπος που δεν πιστεύει στον Θεό νομίζει ότι έχει αγαθά και ότι είναι χειραφετημένος αλλά στην πραγματικότητα είναι άπορος και δούλος δούλων διότι ακολουθεί τις εντολές του εαυτού και του κόσμου τούτου. Δεν έχει καμία ελπίδα και πυξίδα, όλες του οι ταλαιπωρίες και οι δυσκολίες είναι εξ αιτίας του ότι δεν ακολουθεί τον Θεό ο οποίος είναι ο πραγματικός ελευθερωτής και οδηγός. Πολλοὶ λέγουσι· τίς δείξει ἡμῖν τὰ ἀγαθά; Ἐσημειώθη ἐφ᾿ ἡμᾶς τὸ φῶς τοῦ προσώπου σου, Κύριε. Ψαλ. 4,7 Πολλοί από εσάς λένε, ποιος θα δείξει σε εμάς και θα δώσει τα αγαθά; Στους πιστούς όμως Κύριε έλαμψε το φως του προσώπου σου και δοκιμάσαμε χαρά.
Όταν όμως αποθέτει την ελπίδα του στους ανθρώπους του Θεού οι οποίοι είναι οι ορισμένοι από αυτόν ώστε να μας οδηγούν στην Οδό, τότε ενώ είναι υπό την κηδεμονία τους διαπιστώνει ποια είναι η γνήσια και πραγματική χαρά και πληρότητα κατανοώντας ότι πριν ήταν ένας άπορος και δούλος χωρίς χαρά. Όταν γεύεται την ουράνια χαρά κατανοεί ότι αυτή δεν προσφέρει απλά κάποια ανώτερη ευχαρίστηση από όλα τα υλικά αλλά χαρά, πριν δεν ήξερε πως είναι η χαρά, ἔδωκας εὐφροσύνην εἰς τὴν καρδίαν μου· ἀπὸ καρποῦ σίτου, οἴνου καὶ ἐλαίου αὐτῶν ἐπληθύνθησαν. Ψαλ. 4,8 Γέμισες την δική μου καρδιά μου από χαρά και αγαλλίαση την οποία δεν δοκιμάζουν ποτέ οι αμαρτωλοί μολονότι είναι γεμάτοι από τους καρπούς της γης, από σιτάρι από κρασί και από λάδι.
Το τροπάριο επαναλαμβάνει την αλήθεια του Ψαλμού 4. Διαπιστώνει εξ ιδίων ότι ο Θεός εθαυμάστωσε και θαυμαστώνει-εισακούει τον όσιον αυτού καὶ γνῶτε ὅτι ἐθαυμάστωσε Κύριος τὸν ὅσιον αὐτοῦ· Κύριος εἰσακούσεταί μου ἐν τῷ κεκραγέναι με πρὸς αὐτόν -- εθαυμάστωσας όντως και ότι για πνευματικό σκοπό άμεσα με το που επικαλείται οδυνηρώς κράζω σοι εισακούγεται ενώ ακόμη προσεύχεται εν τῷ ἐπικαλεῖσθαί με εἰσήκουσάς μου -- νυν επ' εμοί. Εξ αιτίας αυτού όθεν διαλαλεί τις ευεργεσίες που του έγιναν και συμβουλεύει δοξάζω -- ἐπὶ ταῖς κοίταις ὑμῶν κατανύγητε και αμυνεί και γεραίρει -- ὀργίζεσθε, καὶ μὴ ἁμαρτάνετε· ἃ λέγετε ἐν ταῖς καρδίαις ὑμῶν/θύσατε θυσίαν δικαιοσύνης καὶ ἐλπίσατε ἐπὶ Κύριον.
Στην φράση όθεν δοξάζω σε και ανυμνώ και γεραίρω, το δοξάζω κάνει λόγο για την ομολογία του προς τους άλλους των συγκεκριμένων δωρεών και τις συμβουλές, το ανυμνώ κάνει λόγο για την προσωπική υμνολογία και το γεραίρω για την τιμή που δίδει. Αργότερα θα συναντήσουμε την πρόταση, τοιγαρούν δοξάζω, υμνολογώ και μεγαλύνω σε αυτή την φράση είναι διαφορετική η έννοια και θα δούμε τι εννοεί.
Ψαλμός 4. Εἰς τὸ τέλος, ἐν ψαλμοῖς· ᾠδὴ τῷ Δαυΐδ. Ἐν τῷ ἐπικαλεῖσθαί με εἰσήκουσάς μου, ὁ Θεὸς τῆς δικαιοσύνης μου· ἐν θλίψει ἐπλάτυνάς με οἰκτείρησόν με καὶ εἰσάκουσον τῆς προσευχῆς μου υἱοὶ ἀνθρώπων, ἕως πότε βαρυκάρδιοι; ἱνατί ἀγαπᾶτε ματαιότητα καὶ ζητεῖτε ψεῦδος; καὶ γνῶτε ὅτι ἐθαυμάστωσε Κύριος τὸν ὅσιον αὐτοῦ· Κύριος εἰσακούσεταί μου ἐν τῷ κεκραγέναι με πρὸς αὐτόν ὀργίζεσθε, καὶ μὴ ἁμαρτάνετε· ἃ λέγετε ἐν ταῖς καρδίαις ὑμῶν, ἐπὶ ταῖς κοίταις ὑμῶν κατανύγητε θύσατε θυσίαν δικαιοσύνης καὶ ἐλπίσατε ἐπὶ Κύριον πολλοὶ λέγουσι· τίς δείξει ἡμῖν τὰ ἀγαθά; Ἐσημειώθη ἐφ᾿ ἡμᾶς τὸ φῶς τοῦ προσώπου σου, Κύριε ἔδωκας εὐφροσύνην εἰς τὴν καρδίαν μου· ἀπὸ καρποῦ σίτου, οἴνου καὶ ἐλαίου αὐτῶν ἐπληθύνθησαν ἐν εἰρήνῃ ἐπὶ τὸ αὐτὸ κοιμηθήσομαι καὶ ὑπνώσω, ὅτι σύ, Κύριε, κατὰ μόνας ἐπ᾿ ἐλπίδι κατῴκισάς με.
Κύριε εσύ με προστατεύεις και αποδίδεις το δίκιο μου. Όσες φορές προηγουμένως σε είχα επικαλεστεί με άκουσες ενώ ακόμη προσευχόμουν. Διέλυσες την ψυχική μου στενοχώρια και τώρα σπλαγχνίσου με Κύριε άκουσε και δέξου την προσευχή μου. Ω εσείς οι άνθρωποι που με εχθρεύεστε έως πότε θα έχετε σκληρή την καρδιά σας; Γιατί αγαπάτε την ματαιότητα και αναζητείτε το ψέμα; Μάθετε όμως ότι ο Κύριος κατά θαυμαστό τρόπο με προστάτευσε μα και τώρα θα εισακούσει ο Κύριος την προσευχή μου, καθώς με όλη μου την ψυχή φωνάζω προς αυτόν. Οργίζεστε εναντίον μου, μην αμαρτάνετε όμως και εναντίον του Θεού. Όσα πονηρά σχέδια μελετάτε στις καρδιές σας, το βράδυ όταν κοιμάστε επανεξετάστε τα, συντριβείτε για αυτά και μετανοήστε. Προσφέρετε θυσίες προς τον Θεό οι οποίες να συνοδεύονται από έργα δικαιοσύνης και στηρίξτε και εσείς την ελπίδα σας στον Θεό. Πολλοί από σας λένε, ποιος θα μας δείξει και θα μας δώσει τα αγαθά; Σε εμάς όμως Κύριε που πιστεύουμε έλαμψε το φως του προσώπου σου και δοκιμάσαμε χαρά. Γέμισες την καρδιά μου από χαρά και αγαλλίαση την οποία δεν δοκιμάζουν ποτέ οι αμαρτωλοί, μολονότι είναι γεμάτοι από καρπούς και από σιτάρι κρασί και λάδι. Εγώ όμως με την ελπίδα μου στερεά προς εσένα θα κοιμηθώ ήσυχος διότι εσύ αν και εγώ είμαι τώρα εγκαταλελειμμένος μου παρέχεις την προστασία σου και με την σκέπη της κατοικώ γεμάτος ελπίδα προς εσένα.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ