Παρασκευή 18 Αυγούστου 2023

Λαύρα: Απαγόρευσαν την πρόσβαση σε Καθηγητές και Μαθητές στην Θεολογικής Σχολής

laura akadimia

Γραφείο ρεπορτάζ: Romfea.gr


Συνεχίζονται οι εξώσεις και απαγορεύσεις στη Λαύρα των Σπηλαίων του Κιέβου, τόσο για τους μοναχούς όσο και για Καθηγητές και Μαθητές.

Συγκεκριμένα σήμερα, Παρασκευή 18 Αυγούστου 2023 η Διοίκηση του Εθνικού Αποθεματικού της Λαύρας του Κιέβου απαγόρευσε την πρόσβαση στη Λαύρα, σε μαθητές, καθηγητές και υπαλλήλους της μεγαλύτερης Θεολογικής Ακαδημίας του Κιέβου.

Ο Διευθυντής του Μουσείου Μάξιμος Οστάπενκο έκανε γνωστή την απόφαση στο Υπουργείο Πολιτισμού, μέσω επιστολής που δημοσίευσε το κανάλι της Λαύρας στο Telegram.

Στην επίστολή του ο κ. Οστάπενκο μεταξύ άλλων αναφέρει ότι "λόγω επανειλημμένων παρεμποδίσεων των εργασιών της επιτροπής για την σφράγιση των κτιρίων", η Διοίκηση του Αποθεματικού, από τις 11 Αυγούστου 2023, με ειδική εντολή κλείνει την περιοχή της Κάτω Λαύρας για τους επισκέπτες.

Επίσης, ο Διευθυντής του Μουσείου υπογραμμίζει ότι "με τη Θεολογική Ακαδημία δεν υπάρχουν συμβατικές υποχρεώσεις που αφορούν τα κτίρια της Κάτω Λαύρας και την παραμονή μαθητών, δασκάλων και υπαλλήλων και ως εκ τούτου δεν μπορεί να δοθεί άδεια αφού θεωρούνται πλέον επισκέπτες."

Από την πλευρά του ο πρύτανης της θεολογικής ακαδημίας και του σεμιναρίου του Κιέβου, Αρχιεπίσκοπος Σιλβέστρος, αντέκρουσε τις κατηγορίες του Υπουργείου Πολιτισμού που φέρεται η Μονή να υπεκμίσθωσε παράνομα τα κτίρια της Λαύρας.

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΕΙΣ ΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΑΣ (6ο ΜΕΡΟΣ)

 

Ἀξίζει ἴσως στο σημεῖο αὐτό νά ἀναφερθοῦμε καί νά ἀντικρούσομε μέ ἁγιογραφικά καί πατερικά κείμενα τούς ίσχυρισμούς τῶν Διαμαρτυρομένων, οἱ ὁποῖοι, γιά νά προσβάλλουν τήν ὑπέροχη ἀξία τῆς ἀειπαρθενίας τῆς Παναγίας, ἰσχυρίζονται ὅτι γέννησε καί ἄλλα τέκνα μέ τόν Ἰωσήφ. Οἱ Διαμαρτυρόμενοι, ἀποβλέποντες στό νά παραπλανήσουν τούς ἁπλοῦς καί ἀπληροφόρητους χριστιανούς, αναφέρουν ἐκεῖνο τό ὁποῖο γράφει ὁ Εὐαγγελιστής Ματθαῖος: "Καί οὐκ ἐγίνωσκεν αὐτήν ἕως οὗ ἔτεκε τόν υἱόν αὐτῆς τόν πρωτότοκον" (Ματθ. Α ́ 25).

Ὁ ἱερός Χρυσόστομος σχολιάζει καί διευκρινίζει τό "ἕως οὗ" τοῦ παραπάνω χωρίου μέ τόν ἑξῆς τρόπο: "Τό "έως" (τοῦ κειμένου) τό ἔθεσε στο σημεῖο αὐτό, ὄχι γιά νά σοῦ δημιουργηθεῖ ἡ ὑπόνοια ότι μετά τη γέννηση τοῦ Ἰησοῦ ἦλθε σε συζυγική σχέση μαζί της, αλλά για να πληροφορηθεῖς ὅτι πρό τῆς γεννήσεως ἡ Παρθένος ήταν καθ' ὁλοκληρία ανέπαφος. Τότε διατί, λέει, έθεσε το "μέχρις ὄτου"; Διότι υπάρχει συνήθεια να γίνεται αυτό πολλές φορές στη Γραφή καί νά μή χρησιμοποιεῖται ἡ λέξη αυτή για καθορισμένο χρονικό διάστημα. Πραγματικά και για την κιβωτό του Νώε λέει: "Καί ὁ κόρακας δὲν ἐπανῆλθε έως ότου ξηράνθηκε ή γή" (Γεν. Η' 7). Καί ὅμως, είναι βέβαιο ότι οὔτε καί μετά τήν ἀποξήρανση τῆς γῆς ἐπανῆλθε ὁ κόρακας. Ἀλλά καί ὅταν ὁμιλεῖ γιά τόν Θεό, λέει· ἀπό τοῦ αἰῶνος μέχρι τοῦ αἰῶνος σύ ὑπάρχεις" (Ψαλμ. ΞΗ 2), χωρίς να θέτει χρονικά ὅρια τῆς ὑπάρξεως τοῦ Θεοῦ· όταν εὐαγγελίζεται τά ἀγαθά, λέγει ή Γραφή· "θά ἀνατείλει κατά τίς ἡμέρες του ή δικαιοσύνη καί θά έπικρατήσει μεγάλη εἰρήνη, μέχρις ότου θά καταστραφεῖ ἡ σελήνη" (Ψαλμ ΟΑ 7)· σ' αὐτό τό σημεῖο ή 'Αγία Γραφή δεν καθορίζει τό τέλος τοῦ ὡραίου αὐτοῦ στοιχείου, δηλαδή τῆς σελήνης.... Ο Ιωσήφ, ὕστερα ἀπό αὐτά, δίκαια δέν θά μποροῦσε νά ἔχει όποιαδήποτε συζυγική σχέση μέ Εκείνη, ή οποία ἔγινε μητέρα κατ' αὐτόν τόν τρόπο, καί ἀξιώθηκε να γεννήσει κατά τρόπο θαυμαστό καί νά ἀποκτήσει παραδόξως τέκνο"[1].

Αλλά γιά νά ὁλοκληρώσουμε τήν ἀποσαφήνιση κι' ἄλλων παρερμηνευθέντων σχετικῶν ἁγιογραφικῶν χωρίων λέμε ότι ὑπάρχει στο κατά Ματθαῖο Εὐαγγέλιο ή πληροφορία ὅτι ὁ 'Iησοῦς εἶχε καί ἄλλους ἀδελφούς: "Οἱ ἀδελφοί αὐτοῦ τοῦ Χριστού) Ιάκωβος καί Ιωσῆς καί Σίμων καί Ἰούδας" (Ματθ. ΙΓ ́55) αλλά αυτοί ἦσαν τέκνα τοῦ Ἰωσήφ ἀπό τήν προγενέστερη γυναίκα του. Ἄλλωστε, μέ τό "οὐκ ἐγίνωσκεν αυτήν έως οὗ ἔτεκεν" ὁ Εὐαγγελιστής θέλει να τονίσει ότι ο Χριστός δέν προέρχεται ἀπό ἄνδρα, ἀλλ' ἐκ Πνεύματος Αγίου", Ὄπως καί ὁ ἀρχαιότατος Εκκλησιαστικός συγγραφέας Εἰρηναῖος (τό 150 μ. Χ.) αναφέρει: "όπως ὁ πρῶτος ̓Αδάμ δεν εἶχε πατέρα, ἀλλ' ἐκ τοῦ Θεοῦ γεννήθηκε καί ἀπό τήν γῆ, ἔτσι καί ὁ δεύτερος Αδάμ, έξ Αγίου Πνεύματος καί Μαρίας τῆς Παρθένου".

Εξάλλου, όπως διαπιστώνομε στην Αγία Γραφή, τό "έως οὗ" δέν φανερώνει καθορισμένο χρονικό διάστημα. Ὅταν ὁ Κύριος μᾶς βεβαιώνει: "Νά ἐγώ, πού ἔλαβα κάθε ἐξουσία, θά εἶμαι μαζί σας βοηθός καί παραστάτης σας όλες τίς ἡμέρες, μέχρις ὄτου συντελεσθεῖ καί λάβει τέλος ὁ αἰώνας αὐτός[2] μήπως δέν θά εἶναι καί κατόπιν καί πάντα μαζί μας; Ασφαλώς, ναί. Αλλά θέλει να τονίσει ότι πάντοτε θά μᾶς ὁδηγεῖ μέ τό προστατευτικό Του χέρι σε κάθε βῆμα τῆς ἐπιγείου ζωῆς μας.

Ωσαύτως στους Ψαλμούς λέγεται: "Εἶπε ὁ Κύριος καί Θεός στον Κύριό μου Μεσσία κάθησαι στα δεξιά μου δοξαζόμενος καί ἀπολαμβάνων ἴση τιμή μέ Μένα, έως ὄτου θέσω τούς ἐχθρούς σου σάν ἄλλο στήριγμα, πού θά πατοῦν πάνω τα πόδια σου".[3]

Καί γεννᾶται τό ερώτημα: Κατόπιν δέν θά εἶναι "υποπόδιον" οἱ ἐχθροί του;

Βεβαίως, ναί.

 



[1] "Τό, έως, ἐνταῦθα εἴρηκεν, οὐχ ἵνα υποπτεύσῃς ὅτι μετά ταῦτα αὐτήν ἔγνω, ἀλλ' ἵνα μάθης ότι πρό τῶν ὠδινῶν πάντως ἀνέπαφος ἦν ή Παρθένος. Τίνος οὖν ἕνεκεν, φησι, τό, έως, τέθεικεν; Ὅτι ἔθος τῇ γραφῇ τοῦτο πολλάκις ποιεῖν, καί τήν ῥῆσιν ταύτην μή ἐπί διωρισμένων τιθέναι χρόνων. Καί γάρ ἐπί τῆς κιβωτοῦ φησιν· "οὐχ ὑπέστρεψεν ὁ κόραξ ἕως οὗ ἐξηράνθη ἡ γῆ" καίτοι γε ουδέ μετά ταῦτα ὑπέστρεψε. Καί περί τοῦ Θεοῦ δέ διαλεγομένη φησιν· “ἀπό τοῦ αἰῶνος καί ἕως τοῦ αἰῶνος σύ εἶ· "οὐχ ὅρους τεθεῖσα ἐνταῦθα· καί πάλιν εὐαγγελιζομένη καί λέγουσα: Ἀνατελεῖ ἐν ταῖς ἡμέραις αὐτοῦ δικαιοσύνη καί πλῆθος εἰρήνης, ἕως οὗ ἀνταναραιθῇ ἡ σελήνη"· οὐ πέρας δίδωσι τῷ καλῷ τούτῳ στοιχείω... μετά ταῦτα τήν οὕτω γενομένην μητέρα, καί καινῶν ὠδινῶν καί ξένων καταξιωθεῖσαν λοχευμάτων, οὐκ ἄν δίκαιος ὧν ἐκεῖνος ὑπέμεινε γνῶναι λοιπόν" (P.G. 57,58).

[2] "Ιδού εγώ μεθ' ὑμῶν εἰμι πάσας τάς ημέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος" (Ματθ. ΚΗ' 20).

[3] "Εἶπεν ὁ Κύριος τῷ Κυρίῳ μου· κάθου ἐκ δεξιῶν μου, ἕως ἂν θῶ τούς ἐχθρούς σου υποπόδιον τῶν ποδῶν σου" (Ψαλμ. ΡΘ' 1).

 




                                                                  ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

















 

 

 

Λαύρα: Η αστυνομία έσπασε πόρτες της Μονής, οι σχισματικοί εισήλθαν στην κατοικία του Κιέβου και πάσης Ουκρανίας Ονουφρίου. (βίντεο)

 


Κίεβο, 16 Αυγούστου 2023

Εκπρόσωποι του Εθνικού Μουσείου και Διατηρητηρίου της Λαύρας των Σπηλαίων του Κιέβου υπό το Υπουργείο Πολιτισμού της Ουκρανίας, μαζί με την αστυνομία και σχισματικούς, έκοψαν και έσπασαν εχθές τις πόρτες σε πολλά κτίρια της Λαύρας των Σπηλαίων του Κιέβου.

Η Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία ανέφερε χθες το πρωί την έφοδο αστυνομικών σε τρία κτίρια που είχαν αποκλείσει. «Κόψανε ήδη τις κλειδαριές και ειισέβαλαν στο κτίριο 57. Αυτά τα κτίρια δεν κατοικούνται μόνο από προσκυνητές, αλλά και από μέρος της αδελφότητας της Λαύρας των Σπηλαίων του Κιέβου».

Η κατάσταση γύρω από την Λαύρα επιδεινώθηκε περισσότερο όταν νωρίτερα αυτόν τον μήνα δικαστήριο του Κιέβου αποφάσισε να επικυρώσει την απόφαση της κυβέρνησης να εκδιώξει την Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία και την αδελφότητα από το ίδιο το μοναστήρι της. Άνθρωποι έχουν κλειδωθεί μέσα σε κτίρια δίχως να έχουν πρόσβαση σε τρόφιμα και στους ενορίτες έχει απαγορευθεί η πρόσβαση στους ναούς του μοναστηριού.

Οι κακοποιοί χρειάστηκε να χρησιμοποιήσουν εχθές τροχό, βαριοπούλα και λοστό για να σπάσουν την πόρτα, ενώ οι αρχές κατηγορούν την αδελφότητα και την Εκκλησία ότι δεν φροντίζουν επαρκώς την ιδιοκτησία, αναφέρει η Ένωση Ορθοδόξων Δημοσιογράφων.

https://www.youtube.com/watch?v=1F8oLZ3pKRI

«Τι, θα μας σκοτώσεις τώρα; Εδώ ζουν Μοναχοί», φώναξε ένας μοναχός έξω από το παράθυρο. «Μας διώξατε από το Κτίριο 34 και ήρθαμε εδώ. Και τώρα θα μας διώξετε και από εδώ;… Βάλτε τους όλους τότε στον τοίχο και πυροβολήστε τους. Αφήστε τους να σπάσουν την πόρτα, εγώ δεν φεύγω».

Ένας άλλος μοναχός φώναξε: «21ος αιώνας, αυτά είναι τα ανθρώπινα δικαιώματα».

Επιπλέον, ο π. Ο Αβραάμ, ο μοναχός της Λαύρας που αποστάτησε από την Εκκλησία για να γίνει ο «ηγούμενος» της «Λαύρας Σπηλαίων Κιέβου» των σχισματικών, έσκισε τη κορδέλα της αστυνομίας από την κατοικία του Μακαριωτάτου Μητροπολίτου Κιέβου και πάσης Ουκρανίας Ονούφριου και μπήκε μέσα. . Κάποιος του είχε δώσει τα κλειδιά.

«Κύριε. Αβραάμ, είναι χριστιανικό αυτό; Θυμηθείτε τον Χριστό, θυμηθείτε τους όρκους σας», είπε ο σπουδαστής Μιχαήλ Πράτσιουκ, ο οποίος βιντεοσκόπησε τον σχισματικό να εισέρχεται στο κτίριο. Ο μοναχός αγνόησε τις παρακλήσεις του Χριστιανού.

https://www.youtube.com/watch?v=qpzCpitCZtw&t=1s



ΠΗΓΗ

ΠΩΣ Ο ΠΕΙΡΑΣΜΟΣ ΚΑΤΑΦΕΡΕ ΚΑΙ ΕΚΑΝΕ ΠΑΛΙ ΤΗΝ ''ΔΟΥΛΕΙΑ'' ΤΟΥ.

Προ ημερών, 21 σοβαρά Σωματεία, εξέδωσαν μία ανακοίνωση (https://entoytwnika1.blogspot.com/2023/08/blog-post_9.html) για το θέμα των ταυτοτήτων.
Χθες είδαμε τον «Μέγα» και «Αντιπρόσωπο» του Θεού Φώτιο, να καλεί σε Συγκέντρωση, μάλιστα εν μέσω ενός ''Συλλόγου'' επονομαζομένου: ''ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΩΝ ΕΣΧΑΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ Ο ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΗΛΙΑΣ''.
Αν λοιπόν ο ίδιος δεν έπασχε από τον ανόητο ζήλο και άλλα πολλά, θα ανέμενε τους υπολοίπους, και μάλιστα τα σοβαρά Σωματεία για τις περαιτέρω κινήσεις τους. Όμως όχι! Είναι δυνατόν να χαθεί η «δόξα» του, συν τοις άλλοις;
Και έτσι ο πειρασμός έκανε την ''δουλειά'' του και πάλιν, βάζοντας μπροστάρηδες τους ''ακραίους'' του, αμαυρώνοντας κάθε μελλοντική, ίσως σοβαρή κίνηση, που θα γινόταν!

«οι ου κατ’ επίγνωση ζηλωτές φαντάζονται, ότι γίνονται έτσι εφάμιλλοι των αγίων Πατέρων και των αγίων Μαρτύρων....»

 



ΑΓΙΟΥ ΙΓΝΑΤΙΟΥ (ΜΠΡΙΑΝΤΣΙΑΝΙΝΩΦ).

1. Οι λαϊκοί, και πολλοί μοναχοί που ακόμη δεν έχουν γνωρίσει τον εαυτό τους, θαυμάζουν πολύ τον ζήλο αυτόν. Γιατί; Επειδή δεν το καταλαβαίνουν, ότι πηγή του είναι η φιλαυτία και η έπαρση! Και έτσι τον ζήλο αυτόν, τον εκτιμούν σαν ζήλο για την πίστη, για την ευσέβεια, για την Εκκλησία, για τον Θεό! Αλλά όχι! Όλη η ουσία του ζήλου αυτού είναι απλά, μια, άλλοτε περισσότερο και άλλοτε λιγότερο, σκληρή καταδίκη και απόρριψη των άλλων, για τα σφάλματά τους παραβάσεις του ηθικού νόμου· ή για τα σφάλματα τους παραβάσεις της εκκλησιαστικής τάξης!

2. Παρασυρμένοι από μια σφαλερή αντίληψη… για τον ζήλο, οι ου κατ’ επίγνωση ζηλωτές φαντάζονται, ότι γίνονται έτσι εφάμιλλοι των αγίων Πατέρων και των αγίων Μαρτύρων, ξεχνώντας οι ταλαίπωροι, ότι δεν είναι άγιοι, αλλά αμαρτωλοί.

3. Βέβαια οι άγιοι επέκριναν εκείνους που έκαναν παραβάσεις ή έσφαλαν στη πίστη· όμως οι άγιοι τους επέκριναν κατ’ εντολήν του Θεού· από υποχρέωση· κατά επίπνοια του Αγίου Πνεύματος· και όχι κατά υποβολή των παθών τους και των δαιμόνων. Εκείνος όμως που παίρνει αυθαίρετα, δηλαδή από μόνος του την απόφαση να επικρίνει τον αδελφό του, ή να του κάμει υποδείξεις και παρατηρήσεις, αυτός το δείχνει ολοκάθαρα, το εξωτερικεύει, ότι θεωρεί τον εαυτό του πιο μυαλωμένο και πιο ενάρετο από εκείνον που επικρίνει. Που να το φαντασθει, ότι ενεργεί παρασυρμένος από κάποιο πάθος και από λογισμούς δαιμονικούς!

4. Αξίζει να θυμηθούμε την εντολή του Σωτήρα μας: «Ε, συ! Γιατί κάθεσαι και κυττάζεις το μικρό σαριδάκι (=κάρφος) που μπήκε στο μάτι του αδελφού σου, και δεν ρίχνεις μια ματιά να ιδείς την δοκό, που έχει μπεί στο δικό σου μάτι; Και πώς θά ειπείς συ στον αδελφό σου: κάτσε να σου βγάλω το σαριδάκι από το μάτι σου, την στιγμή που μια ολόκληρη δοκός έχει μπει στο δικό σου μάτι; Υποκριτή, βγάλε πρώτα την δοκό από το δικό σου μάτι, και μετά ασχολήσου να βγάλεις και το σαριδάκι από το μάτι του αδελφού σου» (Ματθ. 7, 3-5).

Τί ειναι η δοκός; Είναι το σαρκικό φρόνημα, που είναι χοντρό σαν την δοκό· και γι’ αυτό, καταστρέφει ολοκληρωτικά την ικανότητα, που έχει δώσει ο Δημιουργός στον νου και στην καρδιά μας, να βλέπει σωστά.

5. Ο άνθρωπος, που τον κυβερνάει το σαρκικό φρόνημα, δεν θα μπορέσει ποτέ να κρίνει σωστά, ούτε την δική του εσωτερική κατάσταση, ούτε την κατάσταση των άλλων.

Κρίνει και τον εαυτό του και τους άλλους, όπως ο ίδιος τους φαντάζεται!

Κρίνει τον εαυτό του, όπως ο ίδιος τον φαντάζεται με το σαρκικό του φρόνημα.

Κρίνει τους άλλους, από το πως του φάνηκαν εξωτερικά με βάση το σαρκικό του φρόνημα, και συνεπώς λανθασμένα! Και γι’ αυτό ο Λόγος του Θεού πολύ σωστά τον άνθρωπο αυτό τον ονομάζει «υποκριτή» (= θεατρίνο).



(Αγίου Ιγνατίου, Προσφορά Στόν Σύγχρονο Μοναχισμό, Τ. Γ΄, Πρέβεζα 1995 Σ. 28-30).




ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΑΔΕ ΕΦΗ «ΜΕΓΑΣ» ΦΩΤΙΟΣ.....

Πανελλαδική Συγκέντρωση και το κάλεσμα από τον «Μέγα»Φώτιο!

Και όσοι παραλάβετε ταυτότητα, σας περιμένει η Κόλαση! Ο «Αντιπρόσωπος» του Θεού επί της γης αποφάσισε! Αφού το λέγει ο ίδιος δεν χωρεί καμία πλέον αμφισβήτηση!

Υ.Γ. Θα πω ότι είχα πει και παλαιότερα. Πώς να διοργανώσει κάποιος σοβαρός κάτι παρόμοιο μετά από αυτό που βλέπουμε κατωτέρω! Και να ήθελε δεν τους προλαβαίνει!